komentarze
  • 1. ForzaFerrari
    • 2012-08-24 10:35:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do 2015 to trochę krótko.
    Takie Silverstone ma do 2027 roku,ale dobre i to:D

  • 2. danilo
    • 2012-08-24 12:19:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wg mnie stare, historyczne tory powinny mieć od Berniego taryfę ulgową. One też tworzyły i tworzą historię F1 tak samo jak teamy, kierowcy czy Ecclestone. Za to wszystkie Bahrajny, Singapury itd. powinny płacić podwójnie za to, że chcą być w ekskluzywnym gronie organizatorów wyścigów F1. Za 50 lat one też będą wtedy traktowane inaczej, bo "nowi i młodzi" będą płacić więcej.
    SPA, Suzuka i Monaco w ogóle powinny mieć konktrakt na 100 lat :P :)

  • 3. ULTR93
    • 2012-08-24 15:13:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Bardzo się cieszę z tej wiadomości.
    Jeden z najlepszych torów w F1.

  • 4. fanAlonso=pziom
    • 2012-08-24 17:42:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    czyli do 2015 kalendarz będzie dobry bo dla mnie mogli by wywalic kazdy tor ( jesli by musieli) ale nigdy SPA. VIVAT SPA !

  • 5. Skoczek130
    • 2012-08-24 17:59:48
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Spa nie jest tak pewne finansowo, aby móc przedłużyć z nimi na dłuższy okres. Dobre i to. Bernie to kasiarz, ale dobrze wie, czym jest Spa dla F1. W przeciwnym razie już dawno mogłoby tego GP nie być. Nie przynosi przecież sporych zysków. ;)
    @danilo - i mają. Tylko nawet nieporównywalnie mniejsze koszty od Azjatów sprawiają im problemy. Spa to w gruncie rzeczy nie jest dobre miejsce do oglądania F1. Mało trybun i wiele miejsc z trudnym dostępem. Teren górzysto-lesisty. W telewizji bajka, ale poza klimatem oglądanie live nie jest już takie przyjemne dla "niedzielnych". Zmienna pogoda - to ogromny kłopot. ;)

  • 6. beret
    • 2012-08-25 18:56:45
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    5. ...' Malo trybun i wiele miejsc z trudnym dostepem" . 90 tys miejsc siedzacych (bajecznie wspanialych). No i pozniej te Bronze. Nie znam innego toru z tak wspanialymi widokami na poszczegolne odcinki toru jak Spa. Czy byles na tym torze LIVE ?

    Pamietam rok 2009 bylem na Bronze jakies 150m przed Les Combes Fisi w FI startuje z PP, po starcie wyskakuja jak szaleni z Eau Rouge jakies 290 km/h tuz przede mna Kimi polyka Go .

  • 7. dexter
    • 2012-08-26 18:04:23
    • *.115.26.25

    Ok. 10 miliardow dollarow jest warta siatka firm ktore powiazane bezposrednio z F1. Zyski w tym roku maja osiagnac 326 Mln. Dollarow, a wedlug ekspertow do 2016 roku zyski maja sie potroic i wyniesc 883 Mln. Dollarow. Paradoksalny problem polega na tym, ze czesc zyskow pochodzi prosto z pieniedzy podatnikow, poniewaz w wielu krajach wyscigi F1 sa dofinansowywane przez panstwo. Wyscigi F1 sa przez regionalnych organizatorow organizowane gdzie przychody z sprzedazy biletow nie wystarczaja aby pokryc wszystkie koszta.
    W 2010 11 z 19 wyscigow w kalendarzu przynioslo straty. Na Hockenheimring poplynelo wtedy 4 Mln. Euro na weekend z pieniedzy podatnika do organizatora, aby ten mogl pokryc koszta licencyjne. W nastepnych latach bedzie podobnie.
    To co przynosi zysk zabiera sama F1. np. przychody z reklam na torze, przychody z drogiego serwisu opieki nad bardzo bogatymi klientami, plyna tak samo jak pieniadze z TV i od sponsorow prosto na konto F1.
    Organizatorzy musza skladki licencyjne przelewac, niekiedy 50 Mln. Dollarow za kazdy wyscig na konto F1. W 2010 tylko z tego zrodla wplynelo do kasy F1 535 Milonow Dollarow. W 2012 bedzie to suma 710 Mln. Dollarow.
    Co roku te dane udostepnione sa w Londynie przez firme Money Sport Media zajmujaca sie analiza finansow. Ta analiza nazywa sie "Formula Money" .
    W zwiazku ze F1 Gruppe chce wejsc w jesieni na gielde, takie dane analiz finansowych sa bardzo interesujace dla przyszlych inwestorow. Z tych danych mozna dowiedziec sie ciekawych zeczy m.in. takich jak: wplyw zyskow poprzez sponsorow, w jakiej finansowej sytuacji znajduja sie Teamy, ich obroty, zyski i oczekiwane zyski.
    Podstawa tych danych sa sprawozdania finansowe, businessowe, oraz dlugoletnie zwiazki, kontakty w branzy, scenie.
    Szanse stoja dosc dobrze, ze do przedsiebiorstwa jakim jest F1 w przyszlosci dalej bedzie plynac rzeka pieniedzy. Wyscigi F1 na calym swiecie sa bardzo popularne. Od 2009 do teraz liczba ich wzrosla z 17 na 20 w roku.

    Osoba ktora w dalszym ciagu w tym wszystkim profituje jest sam Bernard Eccelstone. W ostatnich 40 latach zarobil na F1 ponad 3,9 Miliarda Dollarow. W calej grupie kapitalowej Bernie posiada 5,3% udzialow.
    Bernie siedzi nie tylko na czele Formula 1 Holding Delta Topco, gdzie wszystkie sznurki tam dochodza, lecz takze w 15 corkach firmach na odpowiedzialnej pozycji. Wszystkie firmy sa zameldowane w takich rajach podatkowych jak Jersey, czy Luxsemburgu, co je automatycznie zabezpiecza przed oficjalnym przedstawieniem wplywow i plynacych rzek pieniedzy. Inni udzialowcy tak samo totalnie zabezpieczaja i podtrzymuja pozycje Berniego. Inwestor CVC gwarantuje Berniemu jego wladze.

    Zobaczymy tylko jak w przyszlosci skonczy sie proces managera banku Bayern LB, osoby zarzadu pana Gerharda Gribkowskiego. Przez sad w Niemczech zostal on skazany na 8,5 lat pozbawienia wolnosci. Wedlug sadu Gribkowsky dostal czesc z rak Berniego 44 Mln. Dollarow lapowki, aby bank Bayern LB sprzedal czesc swoich udzialow w F1 ktore pozyskal poprzez upadlosc niemieckiego potentanta medialnego Leo Kirch w 2006 firmie inwestycyjnej CVC. Przez sprzedaz udzialow F1 banku Bayern LB swojemu faworytowi firmie CVC Bernie zostal dalej najwazniejszym czlowiekiem w calej kompleksowej siatce firm.
    W dniu dzisiejszym, glowny inwestor CVC redukuje, pozbywa sie swoich udzialow w Formula One Gruppe z 63,4 % na 35,5 %, a tym samym zarabia 2 Miliardy Dollarow.
    Imperium Berniego
    Formula One Gruppe (Wielka Brytanie wiekszosc firm w Holandii, Wielkiej Brytani i Jersey sa F1 operativ)- Slec Holdings, (Jersey) - Speed Investments, (Jersey )- Alpha Prema, (GB) - Alpha D2, (GB) - Delta 3, (GB) - Delta 2, (Luxemburg) - Alpha Topco, (Jersey)- Beta Topco 2, (Jersey) - 7 corek firm Jersay, GB, Irlandia, Szwajcaria odpowiedzialne za reklame, VIP, sponsorow. Beta Topco (Jersey) Delta Topko (Jersey) - zyski 2012, 326 Mln. Dollarow z tego zarabia Bernie ok. 5,3 % = 16 Mln. Dollarow

    F1- wplywy w imperium Eccelstona w 2012 w Dollarach: 550 Mln.- prawa telewizyjne, 300 Mln. reklama na torze, 150 Mln. - sponsorzy, 190 Mln. VIP- goscie w Paddock Club, 116 Mln. - inne wplywy, 710 Mln. koszta licencyjne = 2016 Mln. dollarow z tego calkowity zysk to 326 Mln. Dollarow.
    Prognoza na rok 2016 = 3253 Mln. Dollarow z tego calkowity zysk 883 Mln. dollarow.

    Japonia: 56 Mln. Dollarow-calkowite koszta jednego wyscigu
    44 Mln. Dollarow- koszta licencyjne dla Berniego
    0 Mln. Dollarow-panstwowe dofinansowanie

    Korea: 65 (ta sama kolejnosc co wyzej)
    45
    34,8

    Chiny: 52,3
    40,3
    34,4

    Australia: 80,3,
    36,2
    49,2

    Singapur: 108,4
    51,9
    60

    Malaysia: 65,2
    50,2
    34,8

    Abu Dhabi: 73,5
    49,5
    39,4

    Bahrain: 51,9
    33,9
    30,1

    Turcja: 42,3
    32,3
    37,1

    Hiszpania: 35,9
    20,9
    5

    Monaco: 41,4
    4,4
    17,5

    Italia: 17,2
    5,2
    0

    Wegry: 36,7
    22,7
    14,8

    Niemcy: 23,8
    12,7
    5

    Anglia: 36
    19
    0

    Europa: 67,4
    42,4
    25,2

    Belgia: 38,7
    28,7
    8

    Brazylia: 51,9
    34,9
    0

    Spa juz od lat stoi na wylocie.
    Osobiscie mam okazje pare razy w roku byc na torze w Spa (a prawie co roku na wyscigu F1), tor dosc ciekawy z historia, podobnie Nürburgring, lecz dzisiaj patrzac z aspektu ekonomicznego, utrzymanie takich torow jest bardzo ciezkie w niektorych przypadkach niemozliwe.

    Jedna sprawa ktora mnie na Spa zawsze denerwowala to caly chaos z parkowaniem samochodu, i pogoda gdy tam pada to masz bloto pod kolana.

  • 8. dexter
    • 2012-08-26 18:23:14
    • *.115.26.25

    Japonia: 56 Mln. Dollarow-calkowite koszta organizacji jednego wyscigu
    44 Mln. Dollarow- koszta licencyjne, ktore trzeba zaplacic Berniemu
    0 Mln. Dollarow-panstwowe dofinansowanie

  • 9. beret
    • 2012-08-26 18:41:56
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    7. dexter ...do pewnego momentu czytalem twoja prace magisterska z zagadnienia ekonomi F1 z zaciekawieniem, pozniej znozylo mnie to i nie doczytalem do konca, bo stales sie zbyt nudny.
    ...dexter, skoro narzekaz na brak parkingow, lub bloto, to mozna wyciagnac z tego taki wniosek ze kupujesz zbyt tanie bilety na wyscig. Wszyscy co maja bilety na trybuny, maja zagwarantowane miejsce na parkingu! veni vidi vici

    Moja rada- zamieszkaj na kempingu we Franchorchamps, zaraz przy La Source- 500m. Prysznic, swietna atmosfera, duzo holendrow co sex uprawiaja nie zwracajac uwagi na sasiadow, ogniska, kielbaski, spiewy, muzyka. Na przeciwko dyskoteka, pozniej karaoke i duzo, duzo barow piwnych. Wiec przestan pitolic, bo kto cie nie zna odbiera twoja gatke jak nowobogackiego.
    Jak lubisz spokoj i cisze po 22.00 zamieszkaj na kempingu do ktorego dojedziesz wzdloz potoku Eau Rouge ok 1.3 km.Tamm jest zakaz glosnych imprez po 22.00, poniewz troche dale sa luksusowe wille i rezydencje VIP, wiec policja belgijska bardzo pilnuje aby byl spoko

    Wiec! Do zobaczenia!

  • 10. dexter
    • 2012-08-26 18:42:15
    • *.115.26.25

    * rzeczy- mialo byc

  • 11. dexter
    • 2012-08-26 20:37:22
    • *.115.26.25

    @ beret Czasy kampingow skonczyly sie u mnie ok.16 lat temu. Napisalem, ze panuje tam zawsze Chaos z parkowaniem samochodu, a gdy tam leje to mozna sie w blocie kapac. Takiego chaosu nie ma n.p. na Hocke. A miejsce mamy zawsze wykupione na starej glownej trybunie miedzy La Source i Eau Rouge po przeciwnej stronie Boxow. Dosc dobry widok jest tam na samochody wokol La Source, pozniej gdy mijaja trybuny, Eau Rouge i znikaja na Raidillon. Ponadto mozesz zobaczyc wyjazd z Boxow.
    Niezaleznie od tego czy siedzisz na gorze lub na dole, nie masz wielkiego ogrodzenia przed soba, poniewaz wszystko umieszczone jest na podescie. Naprzeciwko mamy duzy ekran, aby cos z wyscigu widziec. Z tylu mam stragany z jedzeniem i dosc czyste toalety, krotki spacerek i jestes przy oficjalnych Fanshopach. Bilety raczej trzeba, najpozniej w marcu zamowic.
    Bylismy juz na Gold 7- La Source i Eau Rouge Gold 4 one nie sa zle, ale niedorownuja do Gold 2 i nie sa zadaszone co przy pogodzie jaka przewaznie panuje w Spa jest waznym aspektem.

    Po Twoim wpisie mozna wnioskowac, ze masz jakis problem z pewna warstwa spoleczenstwa ;-) lecz to jest forum sportu motorowego i nie mam zamiaru na ten temat tutaj dyskutowac. :-) Pozdro.

  • 12. beret
    • 2012-08-27 18:12:41
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    11. ...kilka ladnych razy bylem na Spa- wybacz, chaosu nigdy niedostrzeglem. Wrecz, parkingi na Hockenheim sa na trawie a na Spa raczej zuzel. Gdzie tam bloto nie wiem, nie widzialem, lecz pokornie nie dyskutuje.Trybuna 4 przy Eau Rouge jest pod dachem, ta po prawej jest odkryta. Jesli mialbys nabawic sie katarku, to tak, popieram.

    Po Twoim z kolei wpisie mam prawo wnioskowac ze nalezysz do warstwy spolecznej, upodobniajacej sie do bialych pudelkow z rozowa kokardka. WYBACZ, dla mnie to zaprzeczenie meskosci, twardosci zyciowej.
    Ja jestem robotnikiem, z tym ze troche lepiej oplacanym niz ci co ci sie z tym zawodem kojarza.
    Wniosek taki- ze ludzie chca placic drogo za moje uslugi i placa- bo warto.
    ...i ty mi tu nie pitol takich szmergalow, bo czkawki dostane!

  • 13. dexter
    • 2012-08-30 11:15:53
    • *.115.68.124

    @ beret. Chaos na Spa zaczyna sie juz na autostradzie. Jeszcze nigdy nie zdarzylo sie nam dojechac, wyjechac ze zjazdu Nr. 10 zolta trasa (na Yellow Area) bez wiekszych problemow. (1 - 1,5 godziny). Juz tylko tylko ze wzgledow infrastruktury wolimy Hockenheimring. Policja, czy "porzadkowi" ktorzy regoluja ruch sa przeciazeni.

    Jesli chodzi o sama charakterystyke toru, miedzynarodowa publicznosc to Spa jest bez dwoch zdan Top, ale tak wyzej wspomnialem takie punkty jak organizacja, infrastruktura (jesli nie jestes akurat o... zgaduje godzinie 7.00 rano na torze, poniewaz od 9.00 - 9.30 wszystko stoi, prawdziwy kolaps, rok w rok to samo, ktorego n.p. na Hocke nie mam). Na Hockenheimring mielismy tylko raz niemila przygode, zaden z Security nie mogl nas skierowac do odpowiedniego wejscia na Paddock (pozniej dowiedzielismy sie ze sa tam 3 wejscia, a bylismy tam z przyjaciolmi, dziecmi ..i tylko dzieki uprzejmosci, cierpliwosci, Teamu Mercedes wszystko sie pozytywnie ulozylo, a samo wejscie do Pit Stopu trwalo godzine). Poza tym program przed samym wyscigiem jest tam bardziej ciekawszy, urozmaicony niz w Spa, a na Motodrom idzie wytrzymac.

    Oprocz wyzej wymienionego chaosu w Spa-Francorchamps dochodza jeszcze takie drobne detale jak n.p. info. Zazwyczaj jest obowiazkiem informowanie ludzi o czwartkowym harmonogramie, nie tylko od piatku do niedzieli. Nie znalazlem nawet e-mail adresu aby dowiedziec sie czy i o ktorej godzinie otwarty jest w czwartek PitWalk w Spa. A najbardziej zdziwilo mnie, ze w Belgii trzeba zaplacic 60 Centow za toalety, a bylem juz na wielu torach w roznych miejscach tego swiata i nigdzie sie z tym nie spotkalem.

    Troche Contenance, a takie zdania jak:"Jesli mialbys nabawic sie katarku, to tak, popieram" czy "Po Twoim z kolei wpisie mam prawo wnioskowac ze nalezysz do warstwy spolecznej, upodobniajacej sie do bialych pudelkow z rozowa kokardka. WYBACZ, dla mnie to zaprzeczenie meskosci, twardosci zyciowej", lub "...i ty mi tu nie pitol takich szmergalow, bo czkawki dostane!" - zachowaj prosze, w przyszlosci dla Siebie, poniewaz swiadczy to tylko o kulturze osobistej.

    Apropos deszczu, niestety prawda jest taka gdy czlowiek jedzie z rodzina, przyjaciolmi na wyscig, a przez caly Weekend leje to nie mozna nawet spokojnie zrobic zakupow w F1- Village lub usiasc i skonsumowac cos do jedzenia na wystawionych przed stoiskami lawkach...ale zostawmy ta dyskusje, bo zaczyna to byc smieszne.
    Pozdro.

  • 14. dexter
    • 2012-08-30 11:21:58
    • *.115.68.124

    *reguluja - mial byc

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo