komentarze
  • 1. ULTR93
    • 2012-06-15 16:51:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A mi się wydaje, że u Schumachera dalej coś wyskoczy i nie ukończy wyścigu.

  • 2. J@cob
    • 2012-06-15 18:54:11
    • *.cdma.centertel.pl

    Na 99% nie ukończy niestety tego wyścigu.

  • 3. beret
    • 2012-06-15 19:34:34
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Powiem tak. ...poziom wiedzy i inteligencji w tym kraju przedstawili swoimi wpisami znawcy F1
    1. ULTR93 i
    2.J@cob

    nie chce i nie potrafie tego komentowac, pozostawiam dla myslacych, jesli wogole tu tacy sa ! ! !

  • 4. 6q47
    • 2012-06-15 19:53:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cóż... postanowiłem złamać źdźbło trawy i wyrazić uznanie dla niepisanego porozumienia glana z orlim piórem.
    Kurcze - muszę znaleźć pewną pracę w pewnej gazecie, gdzie Schumacher wypowiada się na temat torów przed sezonem... no właśnie nie pamiętam przed jakim sezonem - przypadkowo znalazłem jego wypowiedzi przed wrzuceniem do ogniska:). Jak odszukam dam znać.

  • 5. ULTR93
    • 2012-06-15 20:25:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @ 3. beret masz ze sobą jakiś problem? Nie rozumiem twojego toku myślenia.
    Ty zapewne uważasz, że Schumacher ukończy wyścig. Ja niestety mam na ten temat odmienne zdanie, a Ciebie lepiej niech to nie obchodzi. Tyle w temacie pzdr.

  • 6. Mikus1982
    • 2012-06-15 22:38:28
    • *.adsl.inetia.pl

    Hej:)Ma pecha na razie i kurcze powiedzmy sobie szczerze co robi Mercedes bo wedlug mnie te awarie sa zenujace.Zycze mu podium bo dla mnie to i tak jest najwiekszym w histori Kierowca numer jeden:)Sa tacy Sportowcy,ze wracaja nie koniecznie z sukcesem a po co dlatego,ze Kochaja ten sport i za to ich szanuje niech Vettel wroci lub ktos inny w wieku 39 wtedy pogadamy:)Pozdrawiam:)

  • 7. Jaro75
    • 2012-06-16 07:35:01
    • *.kalisz.mm.pl

    Bardzo dobrze synu , bardzo dobrze... :)

  • 8. lechart
    • 2012-06-16 09:01:49
    • *.olsztyn.mm.pl

    Coś jest nie tak, albo Schumacher "nadmiernie ciśnie", albo obsługa samochodu w czasie jazdy przekracza jego możliwości. Część "winy" na pewno spoczywa na kierowcy.

  • 9. WodaPoParówkach
    • 2012-06-16 09:02:30
    • Blokada
    • *.limes.com.pl

    @3 - " w ogóle" panie nieomylny,jedynie słuszną prawdę mówiący trollu beret:)

  • 10. Grzesiek 12.
    • 2012-06-16 10:17:57
    • *.cdma.centertel.pl

    Samą wiarą daleko się nie zajedzie . Trzeba coś jeszcze dołożyć od siebie ...
    A na pewno już nie wjeżdżać w innych .... czy też ciągle psuć bolid ...:D
    Mam wrażenie że ostatnio straszna psuja się zrobiła z Majkela :D:D

  • 11. MrVettel11
    • 2012-06-16 10:57:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie rozumiem zespół sie chwali że będą wygrywać wyścigi a tu ciągle wpadki.Zauważcie jak mało kierowców ma w tym roku awarie.Najczęsciej Michael , nie wiem do kiedy Michael niebędzie tracił wiary ale myślę że to może być koniec jego kariery a początek powrotu Kubicy:P

  • 12. MrVettel11
    • 2012-06-16 10:59:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A 2 pierwsi którzy dali komentarze jak nieznają się na f1 to niech się nieodzywają.Niemożna założyć z óry że niedojedzie jest to możliwe ale jakby tak myślał to po co by jechał wogóle do walencji.

  • 13. Mat5
    • 2012-06-16 11:38:00
    • *.opera-mini.net

    Po raz kolejny mam nadzieję że Schumacher się przełamie i może wreszcie stanie na podium.

  • 14. 6q47
    • 2012-06-16 17:41:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4.
    znalazłem ten numer:))
    Wieczorem podam, jakie tory opisuje - opis przed sezonem 1994 roku:) - 16 opinii w jego wykonaniu.

    Dla zainteresowanych podam, że jest to opisane w Auto International, nr 4/94 (Kwiecień) str. od 62 do 64...

  • 15. BiereżnojBiereżnoj
    • 2012-06-16 19:52:06
    • *.ghnet.pl

    14. Rarytasy kolego, także byłbym wdzięczny za info!!! Super, że masz takie dojscie do materiałów o f1, respect:)

  • 16. 6q47
    • 2012-06-16 22:08:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15. Biereżnoj
    nie ma problemu. Natomiast nie dzisiaj - już jest późno, a info wymaga nieco czasu... a mecz też nie może czekać:)

    Admin - jak nie widzisz problemu, to nie odpisuj - podam wszystko zgodnie z procedurami. Czyli źródło i autora.
    Do miłego czytania.
    Pozdr.

  • 17. 6q47
    • 2012-06-17 15:49:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    G.P. Brazylii - Interlagos
    „Nierówny tor o śliskiej nawierzchni. Na torze tym bardzo by się przydała kontrola trakcji – samochody bez aktywnego zawieszenia przejdą prawdziwe tortury. Odpowiednie zestrojenie zawieszenia z kątem pochylenia spojlerów stanowi w Interlagos pewnego rodzaju kompromis, bowiem występują tu na przemian wolne i szybkie zakręty. Decydujące miejsce to ostatni lewy zakręt pod górę, gdzie trzeba nabrać dużego rozpędu na ostatnią prostą do mety”.
    - - - - - -
    G.P. Pacyfiku - Tanaka
    „Nigdy nie byłem na torze Tanaka, dlatego niewiele mogę o nim powiedzieć. Ze szkiców wynika, że jest to interesujący tor. Są dwa dobre miejsca do wyprzedzania. Wiem, że wszyscy wzdychają na myśl o tym wyścigu, a jest on szczególnie ważny dla mojego japońskiego sponsora – Milde Seven”.
    - - - - - -
    G.P. San Marino – Imola
    “O trudności tego toru decydują długie proste z wąskimi szykanami. Właśnie z powodu tych prostych odcinków ograniczana jest liczba spojlerów. To z kolei wymusza idealne dostrojenie podwozia, by maksymalnie wykorzystać trakcję. Samochód ze słabym silnikiem nie ma w Imoli najmniejszych szans. To, że w ubiegłym roku byłem tutaj drugi, mogą zawdzięczać wyłącznie szczęściu”.
    - - - - - -
    G.P Monaco – Monte Carlo
    „Jazda po tym torze to absolutne szaleństwo, ale dlatego wyścig w Monte Carlo jest dla nas wyzwaniem. Tu można uzyskać wynik nawet na słabszym sprzęcie. Przeszkadza mi tylko brak miejsc do wyprzedzania. Decydujący zakręt nazywa się Massenet i znajduje się przed kasynem – wjeżdża się na pamięć w zakręt, zza którego nic nie widać. Jeżeli zjedzie się z wypracowanego >>idealnego toru jazdy<<, można wtedy znaleźć się w krytycznej sytuacji”.
    - - - - - -
    G.P. Hiszpanii – Barcelona
    „Opływowy tor z zakrętami bez tych >>kantów<<, które potrafią zaburzyć rytm jazdy. Są tam cztery zakręty, które można pokonywać na pełnym gazie. W miejscach tych przeciążenie wzrasta do 4g. Najważniejsze miejsce znajduje się na końcu zjazdu ze wzniesienia, gdzie ustawiono szykanę. Należy tam delikatnie zdjąć nogę z gazu, co powoduje, ze samochód w czasie skrecania staje się niestabilny”.
    - - - - - -
    G.P. Kanady – Montreal
    „Bardzo lubię ten tor, choć jest on trochę niebezpieczny. Obok mojego >>idealnego toru jazdy<< leży sporo brudu, naniesionego z pobocza. To może spowodować lądowanie na betonowej bandzie. To jedyny tor, gdzie z powodu licznych hamowań mam po wyścigu zdrętwiałą nogę”.
    - - - - - -
    G.P. Francji – Magny-Cours
    „Magny-Cours nie należy do moich ulubionych torów. Okolica nie ma tej atmosfery z jaką można spotkać się gdzie indziej, a poza tym sam tor jest monotonny. Ma on jednak kilka interesujących zakrętów. Do nich należy zakręt za startem i jedna z szykan, gdzie łatwo przeliczyć się z >>idealnym torem jazdy<<”.
    - - - - - -
    G.P. Anglii – Silverstone
    „Jazda wymaga tutaj od zawodników przygotowania w stu procentach. Trzeba wykazać się pełnymi umiejętnościami, odwagą i kondycją fizyczną. Trasa stała się trudniejsza dla zawodników w związku z brakiem aktywnego zawieszenia w samochodach, ale przez to wyrównały się szanse na szybkich zakrętach. Te, typu >>S<<, to prawdziwa próba odwagi. W ubiegłym roku na takim właśnie zakręcie nadrobiłem aż sekundę do Patrese”.
    - - - - - -
    G.P. Niemiec – Hockenheim
    „Jazda po torze Hockenheim ma dla mnie szczególne znaczenie, bowiem są to występy przed włąsną publicznością. Na innych torach można sobie powiedzieć, że już szybciej nie da się jechać. W Hockenheim wręcz przeciwnie. To jest idealny tor do wyprzedzania”.
    - - - - - -
    G.P. Węgier – Hungaroring
    „Największym problemem tego toru jest piasek, stale nawiewany z pobocza. W tym roku, gdy zabraknie w samochodach elektronicznej kontroli trakcji, będziemy świadkami niezłego widowiska, polegającego a okręcających się wokół własnej osi samochodach. W Budapeszcie można wyprzedzać tylko na prostej przed metą, dlatego najważniejszy jest prawy zakręt przed tą prostą”.
    - - - - - -
    G.P. Belgii – Spa-Francorchamps
    „Uważam, ze jest to jeden z najlepszych torów. Będzie on zawsze przypominał mi mój debiut i pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Zakręt Eau Rouge jest prawdziwym wyzwaniem i trudno go porównać z jakimkolwiek zakrętem. Trudny jest również lewy zakręt Blanchimont. Trzeba go przejeżdżać na pełnym gazie”.
    - - - - - -
    G.P. Włoch – Monza
    „Tor Monza jest bardzo podobny do Hockenheim – wąskie szykany i długie proste, dobre do wyprzedzania. Na dwóch zakrętach, Lesmo i Parabolica, kierowca musi dać z siebie wszystko. Monza ma poza tym swoją atmosferę. Myślę, ze Ferrari znajdzie się w tym roku w czołówce i wyścig ten będzie bardziej interesujący”.
    - - - - - -
    G.P. Portugalii – Estorii
    „Tak jak w Spa i Silverstone, na torze tym liczą się głównie umiejętności kierowcy. Są tu nadzwyczaj szybkie zakręty, zmienna nawierzchnia, a utrzymanie >>idealnego toru jazdy<< wymaga wręcz perfekcyjnego zestrojenia nadwozia i zawieszenia”.
    - - - - - -
    G.P. Argentyny – Buenos Aires
    „Znam tylko szkic toru w Buenos Aires i wiem, że istnieje kilka wariantów trasy. Wersja z dłuższą trasą bardziej by mi odpowiadała. Podobno istnieje szansa zorganizowania wyścigu w Kyalami, a tam jeździłbym najchętniej”.
    - - - - - -
    G.P. Japonii – Suzuka
    „Tor ma wszystkie zakręty, jakie tylko można sobie wyobrazić - >>ucho igielne<<, średnioszybkie i takie, które trzeba przejeżdżać pełnym gazem. Szybki łuk w lewo na końcu toru, gdzie wyjechałem poza mój >>idealny tor jazdy<< w 1993 roku, nie dał się pokonać Benettonem na pełnym gazie. Najtrudniejsze są zakręty typu >>S<<. Jeżeli przy wejściu nie trafi się w >>idealny tor jazdy<<, błąd przenosi się na dalszą część zakrętu i wtedy można całe okrążenie spisać na straty”.
    - - - - - -
    G.P Australii – Adelajda
    „To jest wymarzone zakończenie sezonu. Jest tu wspaniała atmosfera. Tor w Adelajdzie jest zupełnie odmienny od toru w Monte Carlo. Są tu szybkie zakręty i wiele możliwości wyprzedzania. Najważniejsze są szykany za startem oraz zakręt w prawo przed długimi prostymi”.

    Źródło – patrz wpis @14
    Autor: Jarosław Maznas, Roman Skąpski, M.P.I.

  • 18. elosidzej
    • 2012-06-17 19:35:18
    • *.dynamic.chello.pl

    17@ co tak mało ?

  • 19. andy_chow
    • 2012-06-17 22:14:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6q47 Z przyjemnością przeczytałem wielkie dzieki i serdeczne pozdro ;)

  • 20. 6q47
    • 2012-06-18 17:02:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18. elosidzej
    niestety, nie moja to wina:)
    Ale dorzucę nieco w "innej tonacji" z innego tekstu...

    G.P. Belgii z 25 sierpnia 1991 roku.

    Po występie Michaela Schumachera, którego siódma lokata na treningu (pozycja startowa rzecz jasna – mój komentarz) wywołała sensację, Senna zauważył:
    „Ten chłopiec musi być kimś szczególnym”...

    Gerhard Berger także był zaskoczony:
    „Jeśli weźmie się pod uwagę, że Schumacher po raz pierwszy startował w Formule 1, a przedtem jeszcze nigdy nie jeździł w Spa, to przebił się sensacyjnie”...
    Schumacher odnośnie swojej znajomości toru na „najtrudniejszym kursie Formuły 1 (Senna):
    „W czwartek, przed wyścigiem, zrobiłem okrążenie rowerem”... Ten 22-letni junior Mercedesa miał swój właściwy debiut w Formule 1 piec dni wcześniej, w czasie testu na Silverstone. Pierwsze trzy okrążenia były decydujące – dla Schumachera („Byłem zdumiony, jak szybko posuwam się naprzód”.) i dla managera drużyny, Jordana Iana Phillipsa („Pobiegłem natychmiast do telefonu i powiedziałem szefowi teamu Eddiemu Jordanowi:
    „Trzymajcie Schumachera. On kiedyś będzie mistrzem świata”.
    Eddie Jordan nie pozwala Schumacherowi jednakże jeździć za darmo. Jeden wyścig ma kosztować 150 tyś. USD. Mercedes zdeponował w banku poręczenie, ale nie musi martwić się o tę sumę. Jużw piątek wieczorem, po zdumiewającej premierze Schumachera, znalazło się dwóch pierwszych sponsorów. Nowa gwiazda Formuły 1 będzie w każdym razie w Monza i Estorii jechać Fordem Jordana. Pozostałe wyścigi zależą od tego, czy główny kierowca Jordana, Bertrand Gachot, zostanmie zwolniony z więzienia w wyniku apelacji wniesionej w dniu 19 września. Eksperci dają Belgowi niewielkie szanse. Prawdopodobnie będzie rzeczywiście musiał odsiedzieć te 18 miesięcy więzienia – z powodu uzyucia zakazanego w Anglii gazu łzawiącego przeciwko londyńskiemu taksówkarzowi.
    Eddie Jordan zagioł już parol na Michaela Schumachera na rok 1992. Ten irlandzki bankowiec wie, że kupując Schumachera kupił klejnot. Nawet Frank Williams powiedział w Spa:
    „Musimy obserwować tego chłopca”...
    Źródło: Auto International nr 1/92
    Wycinek z tekstu autorstwa Michael Schmidt.

    Dodam, że w tym G.P. Belgii z 25 sierpnia 1991 roku Schumacher (Jordan EJR 191-Ford V8) startując z 7 pola nie ukończył wyścigu – przejechał jedynie 500 metrów:
    „Wszedłem w bardzo wąski zakręt i wówczas eksplodowało sprzęgło”...
    A Nelson Piquet złościł się:
    „W przypadku Schumachera był to wyraźny falstart. Minoł mnie już, gdy ja jeszcze stałem”...
    Szef teamu Eddie Jordan, podsumował:
    „Schumacher był gwiazdą treningu, de Cesaris gwiazdą wyścigu. Niestety, za to nie otrzymaliśmy żadnych punktów”...

    Te fragmenty są z tego samego źródła (autor również)

  • 21. 6q47
    • 2012-06-18 17:04:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. andy_chow
    dziękuję.
    Nie wiem czy nie za dużo tego pisania w moim wykonaniu...
    Również pozdrawiam.

  • 22. andy_chow
    • 2012-06-18 17:44:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6q47 Za dużo? Takie teksty czyta się z przyjemnością :-D

  • 23. Marti
    • 2012-06-18 23:04:13
    • *.adsl.inetia.pl

    @17. 6q47 - Ciebie co naszło? :) podziwiam za chęć klepania takiej ilości tekstu, tym bardziej, że dla większości tutaj takie Schumacherowe wypociny to stek bredni i bzdur ;-)

    W broszurce bodajże motorsport magazin na rok 1996 są jeszcze pełniejsze opisy toru przez MSC :)
    Mnie szkoda cokolwiek wyrzucić z mojego kartonu skarbów F1 z tamtych lat a "trochę" tego mam :)
    pozdro :)

  • 24. 6q47
    • 2012-06-19 12:30:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. Marti
    ja niestety nie mam kompletnych roczników, szczególnie tych z lat 90-tych.
    Znacznie więcej (bardziej kompletne) mam póżniejsze lata, te bliżej 98/2005.... ale też nie wszystkie niestety. Część się zagubiła, część nie została kupiona.

    Jasne, że nie chce mi się klepać tekstu w takiej ilości - jednak powiedziałem "A" i musiałem dotrzymać słowa:)
    Pozdrawiam.

  • 25. pjc
    • 2012-06-19 16:28:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6q47 Dobra robota.
    Wielkie dzięki za przywołanie historii.
    Pozdr.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo