Force India liczy na punkty
Zarówno kierowcy jak i szef zespołu Force India przyznają, że w kolejnym wyścigu interesuje ich walka o punkty. Podczas ostatniego GP w Australii punkt wywalczył jedynie Paul di Resta. Czy uda się poprawić ten wynik dowiemy się już w niedzielę.Paul di Resta: "Taki będzie cel. Zdobyliśmy punkt w Melbourne w ostatnim momencie, mieliśmy szczęście, jak potoczyła się końcówka, to była miła niespodzianka. Tak jak powiedziałem po wyścigu, zmagaliśmy się z tym, aby mieć równe tempo wyścigowe, zobaczymy, czy uda się to poprawić w ten weekend na torze o zupełnie innej charakterystyce."
Jak spędzasz wolny czas pomiędzy tymi dwoma wyścigami?
Paul di Resta: "Wyjechałem z Melbourne w niedzielę wieczorem, to ważne, ponieważ trzeba jak najszybciej zacząć aklimatyzację. Sepang to trudny tor pod względem fizycznym, zobaczymy jak dobrze przygotowałem się przez zimę. Aktualnie czuję się bardzo dobrze."
Uważasz, że wyścig w Malezji to najtrudniejszy tor pod względem przygotowania fizycznego kierowcy?
Paul di Resta: "Jest najtrudniejszy wraz z wyścigiem w Singapurze, a to wszystko za sprawą ciepła i wilgotności. Podczas jazdy jeszcze nie jest tak źle, ponieważ masz przepływ powietrza, ale ciepło czuć najbardziej siedząc w kokpicie bolidu w garażu, kiedy dodatkowo oddziałuje na ciebie wysoka temperatura silnika i opon. Wtedy czujesz się najmniej komfortowo."
Nico, chyba nie ma lepszego sposobu, aby zapomnieć o nieudanym wyścigu niż powrót za kierownicę pięć dni po poprzednich zmaganiach?
Nico Hulkenberg: "Cieszę się, że tak szybko wracamy do ścigania, chcę po prostu znów zasiąść w bolidzie. Patrząc na to, jak rozwijał się wyścig, frustrującym jest to że nie mogłem walczyć o punkty. Teraz jestem już w pełni skupiony na Malezji, ponieważ nie ma sensu myśleć o tym, co mogło być, a nie było."
Opowiedz nam o torze Sepang.
Nico Hulkenberg: "Tor jest połączeniem szybkich i wolnych zakrętów, są dwie długie proste. Trzeba znaleźć właściwy balans pomiędzy prędkością maksymalną, a odpowiednim dociskiem w zakrętach. Wysokie temperatury i nawierzchnia toru powoduje, że dość szybko zużywają się tu opony. Ważnym będzie znalezienie ustawień bolidu oszędzającego je."
Vijay Mallya
"Wyścig o Grand Prix Australii był z całą pewnością pełen emocji, dobry do oglądania przez fanów. Szkoda, że Nico miał takie przygody, już na początku został wyeliminowany. Takie rzeczy zdarzają się, to było dla niego okrutne zakończenie tego weekendu."
"Paul miał bardziej udany wyścig, ostatecznie udało mu się wywalczyć punkt. Trudno jest oceniać sytuację po pierwszym wyścigu, ale wiele się tam nauczyliśmy i postaramy poprawić się osiągi jeżeli chodzi o prędkość wyścigową już w Malezji."
"Jasnym jest to, że zespoły w naszym otoczeniu są blisko nas jeżeli chodzi o tempo, nawet najmniejszy błąd w kwalifikacjach czy wyścigu może spowodować utratę kilku pozycji. Środek stawki jest bardzo konkurencyjny, tak jak przewidywaliśmy przed sezonem."
"Wyścig który odbędzie się w tym tygodniu na Sepang będzie dobrym wskaźnikiem tego gdzie jesteśmy. Jestem optymistą, liczę że tor będzie pasował charakterystyce bolidu VJM05 bardziej niż Melbourne, mam nadzieję na walkę o punkty."
komentarze
1. ForzaFerrari
Ja byłem zaskoczony,że Hulkenberg był szybszy od Di Resty.
Jednak spodziewałem się czegoś więcej po Force India.
2. david9
Na testach pokazywali się z dużo lepszej strony niż w Australii. Hulkenberg nie zdążył nic pokazać a di Resta miał bardzo kiepskie tempo. Zobaczymy jak będzie w Malezji. Jak na razie po Mercedesie są największym rozczarowaniem.
3. be_rcik
Wszyscy celują w punkty. Tylko miejsc punktowych mało.
Środek się wyrównał.
4. ULTR93
@ 3. be_rcik wydaje Ci się, że HRT i Marussia celują w pkt?
Raczej prawdopodobne, że nie. Co więcej wydaje mi się iż HRT nie wystartuje również w Malezji.
5. PanPikuś
@ 4 Co do Marussi to powiem tak, na punkty inie mają co liczyć , bardziej już Caterham , ale oba te zespoły wykonałyu skok technologiczny doganiając bardziej lub mniej środek stawki. Do połowy sezonu Marussia będzie okupowała tyły za wyjątkiem HRT, ale przy odrobinie szczęścia mają szanse nawet na Q2 a wyścigach to koło 13- 14 miesjca na pewno ( Caterham w porywach 12-10 ( licze na ten jeden punkt dla nich a raczej dla KOV :D )) Co do HRT to powinno odejść z F1 i oddać pole innym , może nawet jakiemuś koncernowi ? Sporo mówiło się o VW
6. ULTR93
@ 5. PanPikuś nie liczę na na 13-14 miejsce Marussi w jakim kolwiek wyścigu.
Co do HRT to tego roczny sezon u nich będzie opierał się na treningach i kwalifikacjach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz