komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2012-02-21 21:02:39
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby Wam się udało!!! :))

  • 2. ULTR93
    • 2012-02-21 21:22:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Red Bull nie jest już pewny swego tak jak to było w ubiegłym sezonie.
    W tym sezonie McLaren będzie górował.

  • 3. athelas
    • 2012-02-21 21:45:53
    • *.strong-pc.com

    Sprawa mistrzostw jest otwarta. Mówiąc szczerze, podoba mi się to! liczę na równą walkę pomiędzy kierowcami, a nie maszynami :)

  • 4. tombojf1team
    • 2012-02-21 21:45:55
    • *.multimo.pl

    @ULTR93 - RedBull blefuje. Udają, że im nie idzie, a nagle w kwalifikacjach zdobywają PP i są zdziwieni "jak to możliwe".

  • 5. szymorov
    • 2012-02-21 22:00:42
    • *.ip.netia.com.pl

    4.tonnojf1team. Czuję podobnie, ale żaden zespół nie jest jeszcze pewny swojej formy w mistrzostwach. Może oprócz HRT :)

  • 6. Roch Kowalski
    • 2012-02-22 00:31:10
    • *.in.net.pl

    Wiem (tak mi się zdaje , że wiem) co robi RB8 z powietrzem wpadającym do szczeliny w nosie , zostaje wyprowadzone na ten kil pod nosem co rozdziela powietrze na boczne sekcje i małymi kanalikami jak w W-DUCT, i powoduje jakby smarowanie i zmniejszenie oporu powietrza na sekcjach bocznych, dla tych co nie widzieli W-Duct:
    htt p://ww w .yo utube . com/watch? feature=player_embedded&v=GJ9cFis55xM

  • 7. Mariusz-czeki
    • 2012-02-22 09:04:00
    • *.play-internet.pl

    Niemożliwe żeby był to wlot do W-duct ponieważ znajduje się w połowie przedniego nosa a skrzydło jest częścią wymienną. A poza tym żeby to działało wlot musi być w części spojlera czyli na nosie.

  • 8. głodny
    • 2012-02-22 09:35:49
    • *.lublin.mm.pl

    6. Roch Kowalsk
    Jak zauważyłeś to powietrze doprowadzone jest w celu -
    Na prostej - zmniejsza docisk przedniej osi po przed dmuchanie na skrzydło powietrza co pozwala jechać szybciej .
    W zakrętach - powietrze jest dmuchane pod skrzydło z odpowiedniej strony w celu zwiększenia docisku , co pozwala jechać szybciej w danym zakręcie( tak jak dyfuzor z tylu ).
    Więc tego powietrza nie używa się do " smarowania i zmniejszenia oporu " a do zwiększania lub zmniejszania siły docisku na przednia oś .
    Po obejrzeniu tego filmu , mogę domyślać się że ten kanał działa na podobnej zasadzie tylko na prostych będzie dmuchać np na tylne skrzydło jak F-duct , a w zakrętach na dyfuzor , na takiej samej zasadzie jak w W-duct ..
    Są to tylko moje domysły niczym nie potwierdzone.
    A myślę tak dlatego że większe korzyści będą z takiego rozwiązania niż z ze zmniejszenia oporu na sekcjach bocznych .

  • 9. Roch Kowalski
    • 2012-02-22 10:55:43
    • *.in.net.pl

    I tu możemy się spierać, możliwe że powietrze jest prowadzone pod podłogę, ja jednak myślę że poprawienie przepływu na sekcjach bocznych poprawi i docisk podłogi ja i zmniejszy opór w/w sekcji, widziałem kiedyś rosyjskie torpedy 'szkwał' które osiągały prędkość ponad 200km/h na zasadzie bąbla powietrza zmniejszały opory tarcia wody.

  • 10. głodny
    • 2012-02-22 11:26:51
    • *.lublin.mm.pl

    Zapewne chodzi Ci o zjawisko zwane kawitacją, którego to używa się do wyżej wymienionych torped, w celu ich przyśpieszenia , więc taki efekt mógłby się owszem przydać na prostej , lecz jak wiemy w tym roku bolidy straciły sporo przyczepności potrzebnej w zakrętach . Więc może owy wlot będzie działał tak jak piszemy obaj
    czas pokarze :)
    Pozdrawiam

  • 11. sebsaa
    • 2012-02-22 14:51:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    10 @głodny - przepraszam, że się wtrącę w dyskusję ale kawitacja jest związana z dynamiką cieczy i nie zachodzi w otoczeniu gazowym (powietrze). Występuje tylko w cieczy.

  • 12. głodny
    • 2012-02-22 16:39:32
    • *.dynamic.chello.pl

    11. sebsaa ,
    Zgadza się
    Z kolegą się zgodziłem co do tego że to powietrze może być dmuchane na sekcje boczne .a z kawitacją odniosłem się do przykładu z torpedą bo o niej była mowa i tam jest właśnie wykorzystywana.



  • 13. sebsaa
    • 2012-02-22 17:08:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    12. głodny - efekt w torpedzie, o którym była mowa to tzw Superkawitacja - wykorzystywana zresztą nie tylko w torpedach ale w specjalnej amunicji do niszczenia np. min podwodnych. Tak czy siak w F1 tego nie wykorzystają. Podobny efekt dała by warstwa próżni miedzy opływającym sekcje boczne powietrzem a lakierem bolidu ale jak ją wytworzyć? W aerodynamice najważniejszy jest niezakłócony przepływ strug powietrza (bez zerwania tych strug) więc to rozwiązanie może służyć tym celom.

  • 14. głodny
    • 2012-02-22 21:45:48
    • *.lublin.mm.pl

    13. sebsaa
    Panie kolego , racja jest to torpeda superkawitacyjna .
    Co nie zmienia faktu że zjawisko superkawitacji wykorzystuje zasady kawitacji .
    A o takowej torpedzie dowiedziałem się dziś po raz pierwszy :) .
    Miło że można z kimś podyskutować i dowiedzieć się czegoś nowego a nie wyzywać się od takich nie takich.
    Wiec ja nadal obstaje przy moim pomyśle z wpisu nr 8 .
    Pozdrawiam

  • 15. sebsaa
    • 2012-02-23 16:09:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    14. głodny - przeczytałem i staram sobie to wyobrazić a brzmi całkiem sensownie. Macie gdzieś panie kolego link bo nie mogę znaleźć? Pozdrawiam

  • 16. głodny
    • 2012-02-23 18:46:58
    • *.lublin.mm.pl

    @ sebsaa
    Link o tym jak dział W-duct podał kolega - 6. Roch Kowalski
    A i kempa007 też ten film zamieścił pod tytułem - Rusza druga tura testów pod Barceloną

  • 17. sebsaa
    • 2012-02-23 19:04:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @ głodny - Dzięki wielkie

  • 18. Skoczek130
    • 2012-02-24 14:22:57
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ULTR93 - nie ma szans. Ani z tymi kierowcami, ani z projektantami. ;]

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo