Javier Villa zastąpi Liuzziego za sterami HRT F111?
Wygląda na to, że w ramach planów nowego właściciela Hispanii – spółki Thesan Capital – pod koniec trwającego sezonu Vitantonio Liuzzi pożegna się z bolidem HRT F111. Jego miejsce ma bowiem zająć Javier Villa, 23-letni Hiszpan, który obecnie ściga się w serii WTCC.Media sugerują również, że debiut 23-latka za sterami bolidu Formuły 1 może nastąpić już wkrótce – podczas jednego z piątkowych treningów. Pierwszy pełny weekend Villa ma jednak zaliczyć dopiero podczas listopadowego GP Brazylii.
„Formuła 1 jest wspaniałą i bez wątpienia nieoczekiwaną okazją” - komentował Jose Ramon Galan, doradca hiszpańskiego kierowcy. „Zobaczymy jak rozwinie się sytuacja”.
komentarze
1. mag93
Taa HRT niedługo co wyścig będzie miało nowego kierowcę...
2. Voight
żeby tylko limitu kierowców na sezon nie przekroczyli
3. MateuszF1
Jaki jest limit?
4. Blaz
Nie ma (chyba) kierowca daje kasę i jeździ.
5. pjc
No cóż. Chyba Hiszpan zorganizował kolejny wkład finansowy dla hiszpańskiej ekipy.
Czołgania do końca sezonu ciąg dalszy.
Liuzzi powinien stamtąd uciekać.
Tylko dokąd?
6. TommyRMF1
Ten kto debiutuje w HRT będzie miał marną przyszłość....
7. TrollMan
oglądam wtcc i powiem tyle, Villa jest cienki jak sik pająka. co chwilę jakieś wpadki kolizje i kary. że też nie szkoda zespołowi czasu na takiego kierowcę. czy można dostać superlicencję ścigając się wcześniej w serii samochodów turystycznych?
swoja drogą ktoś oglądał pierwszy wyścig w Donington Park? czub stawki był nudny( jak zwykle 3 szewrolety od startu do mety), ale w środku działo ! Volvo szalało:)
8. Cycorek
Drugi wyścig był tez ok
9. bednara1998
@7 przecież di resta ma licencję a wcześniej jeździł w wtcc
10. luca motorsport
9. Di Resta jezdzil w DTM
11. Sting
@9 di resta jezdzil w dtm. a to ogromna różnica
12. luca motorsport
7. Villa w latach 2006-2009 szcigal sie w GP2
13. devious
@9 di Resta jeździł w DTM i zdobył mistrza a ta seria ma więcej wspólnego z F1 niż z WTCC pod każdym chyba względem poza wyglądem aut...
co do Villi - jest dość przeciętny ale przecież to nie nowość w F1, że kasa robi swoje ;) na jego obronę trzeba jednak pamiętać, że przed epizodem z WTCC jeździł aż 4 sezony single seaterem w GP2 i wygrywał nawet wyścigi! więc jeździć umie...
co do zaś superlicencji - to jest dziwny temat bo pamiętam jak dziś, że Kubica w 2005 miał być 3cim kierowcą i jeździć w treningach w Minardi i... nie dostał superlicencji pomimo sukcesów w WSbR gdyż nie miał w ogóle na koncie km w bolidzie F1 podczas testów...
natomiast ostatnio każdy dostaje licencje jak leci - czy ma zaliczoną odpowiednią ilość testów i treningów czy nie... tzn. teraz byłoby ciężko odrzucać wnioski na podstawie zbyt małej liczby przejechanych km z prozaicznego powodu - nie ma testów w trakcie sezonu :) i chyba dlatego teraz dają wszystkim jak leci...
choć akurat Villa zasłużył na licencję bo ma zaliczonych kupę wyścigów w GP2 :)
14. devious
o widzę nie odświeżyłem strony i powtórzyłem to co kilka osób pisało wyżej :)
15. luca motorsport
Villa w F1 dlugo sie nie utrzyma
16. Skoczek130
Kierowcy mogą zmieniac się co weekend. Ja zespół woli. ;] Co do Villi, jest to kierowca, który w wieku 20 lat już stawał na podium i wygrywał wyścigi GP2. Później jego kariera trochę zahamowała. Teraz jeździ w WTCC, ale jak widac, ma dzianych sponsorów. Nie ma przeciwko niemu żadnych zastrzeżeń. Liuzzi nie jest wybitnym driverem, aczkolwiek życzę mu jak najlepiej. HRT bardziej opłaca się jednak przyjąc "swojego" kierowcę, z "większym portfelem", aniżeli płacic Włochowi, który i tak tym bolidem szans na punkty nie ma! ;]
17. Skoczek130
"""Nie mam ;/
18. Skoczek130
@devious - DTM ma więcej wspólnego z F1, niż WTCC!? ;] No co ty... chyba, że chodzi Ci o koncerny samochodowe, typu Mercedes. ;] Co do superlicencji, GP2 to najwyższa juniorska seria wyścigowa, a staż Javiera w niej jest wręcz ogromny! ;)
19. Skoczek130
@TommyRMF1 - oj nie powiedziałbym. ;] Ricciardo w przyszłym roku może zastąpic nawet Marka Webbera w RBR! ;)
20. Skoczek130
@pjc - Liuzzi powinien się cieszyc, że w ogóle startuje. Lubię go, ale w czasie swojej kariery w F1 nie pokazał za dużo. W FI regularnie lał go Sutil, więc nie świadczy to o nim dobrze. Tonio ciężko będzie utrzymac się w F1, chyba, że znowu będzie testowym. ;/
21. Grzesiek 12.
4. Blaz
Chyba jednak jest . Z tego co pamiętam to bez żadnych sankcji kierowcę jednego bolidu można zamienić trzykrotnie ......
22. Kazik
Jeżeli regulamin się nie zmienił to w jednym zespole w trakcie sezonu może chyba wystąpić czterech kierowców.W 2007 roku Spyker użył czterech kierowców i pamiętam,że wtedy mówiono o wykorzystaniu kimitu. Apropo Javiera to nie będzie on takim debiutantem bo zaliczył już testy w BMW-Sauber (2007-Jerez) wspólnie z Marko Asmerem (po którym słuch jakoś zaginął).
23. Kazik
limitu...nie kimitu..co ja piszę.
24. Skoczek130
@Kazik - Asmer niestety zawiesił karierę ze względu na brak funduszy. ;/
25. masabitumiczna
@18. Skoczek130 - oczywiście, że DTM ma więcej wspólnego z F1 niż WTCC, choćby z powodu poziomu aerodynamiki
a limit jest 4 kierowców w sezonie w jednym zespole
26. dziarmol@biss
Villa to ten piłkarz ??? ;-))
27. devious
@Skoczek130
jak już mówiłem DTM jest bliżej F1 niż WTCC praktycznie pod każdym względem poczynając od samej konstrukcji "bolidu" a kończąc na poziomie rywalizacji (jakości kierowców - przez DTM przewija się cały zastęp byłych kierowców F1 zaś w WTCC to są rodzynki typu Zanardi czy Monteiro) długości wyścigów, pitstopach itd itp - w DTM są to prototypy z nadwoziem tylko udającym auta seryjne czyli coś jak w NASCAR... w DTMach jest dużo mocy (nie wiem ile teraz, ale już kilkanaście lat temu było to ponad 500 koni!), dużo trakcji, są świetne zawieszenia, opony i hamulce oraz całkiem rozbudowana aerodynamika... no i regulamin techniczny jest dość liberalny więc inżynierowie mogą się popisywać trochę jak w F1 - przynajmniej tak było kilka lat temu, nie wiem może teraz coś pozmieniali ;) w WTCC za bardzo nie ma kombinacji, dąży się do wyrównania szans (choć ostatnio wynikło wielkie zamieszanie zw. z silnikami, nie ma już walki w czubie i takiego jak kiedyś wsparcia producentów i ogólnie seria trochę jakby podupadła)
i podkreslam nie jestem ekspertem od WTCC czy BTCC ale wydaje mi się, że jednak DTMy to własnie taka F1 w nadwoziach turystycznych zaś WTCC jest serią popularną ale dosyć niskobudżetową i jednak dzieli ją od F1 ogromna przepaść... DTM kojarzy mi się właśnie bardziej z F1 niż z WTCC - poza oczywiście samym wyglądem aut :)
28. Ferrari150
Vitantonio Liuzzi z tego co wiem wpakował do hrt całą odprawę z Force India.. chciał walczyc.. walczył.. z Kartikejanem... a teraz co? juz mu dziękują?
29. Skoczek130
@devious i @masabitumiczna - ok, zgadzam się. pzdr ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz