WIADOMOŚCI

Force India testuje odpowiednik F-duct
Force India testuje odpowiednik F-duct
Podczas dzisiejszych treningów Adrian Sutil i Tonio Liuzzi testowali między innymi odpowiednik systemu „F-duct”, który nosi nazwę SWR (switchable rear wing). Według kierowców VIjaya Mallyi przełączalne tylne skrzydło spisuje się całkiem nieźle. Pierwszy kierowca Force India, Adrian Sutil nie mógł w pełni wykorzystać nowego systemu, ponieważ rano rozbił bolid w zakręcie numer osiem. Podczas drugiej sesji Niemiec pokonał jednak 16 okrążeń toru.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Adrian Sutil
“Zebraliśmy tyle danych na temat nowych części, ile tylko mogliśmy. Poranna sesja była całkiem przydatna i zebraliśmy pierwsze informacje na temat przełączalnego tylnego skrzydła oraz wykonaliśmy sporo przejazdów na twardych oponach. Niestety miałem wypadek pod koniec sesji, miałem trochę podsterowności w zakręcie numer osiem i pojechałem zbyt szeroko na tarkach i to był koniec, wylądowałem na barierach. Nic mi się nie stało, jednak przednie prawe zawieszenie było dość mocno uszkodzone. Zespół spisał się fantastycznie przygotowując mój bolid do drugiej sesji i udało się nam przynajmniej wykonać kilka przejazdów, aby zebrać informacje na temat miękkich opon. Na tym etapie dobrze jest gromadzić dane, przyjrzymy się im dziś w nocy i zobaczymy w jaki sposób możemy poprawić się jutro”.

Tonio Liuzzi
„Był to całkiem owocny dzień. Po południu balans nie był idealny, jednak rano było w porządku, a my mogliśmy zebrać przydatne dane na temat SWR. Myślę, że system pracuje całkiem nieźle, to pomysłowe rozwiązanie, a z punktu widzenia wykonywanych czynności, nie jest zbyt skomplikowane. Wykonaliśmy postęp w zrozumieniu systemu podczas dwóch sesji, teraz musimy więc skupić się na pracy nad balansem, ponieważ wciąż nie jest on idealny. Ogólnie, dzień był pozytywny, a ja zdecydowanie mogę odczuć poprawę od czasu ostatniego weekendu z bolidem”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
łejn

28.05.2010 17:06

0

Pozyjemy, zobaczymy, czy da to dwa bolidy w q3. Mimo wszystko, prezentują się bardzo solidnie.


avatar
koal007

28.05.2010 20:15

0

A duc wygląda na to, że nie jest zbyt skomplikowany i to nie przez niego Indianie byli tak wolni, a przez balans. Oni mają już dane o F-duc, a Reńka jeszcze nie. Bule też go już testują, choć nie wiadomo czy będą z nim jechać w wyścigu. A "dziura" jednak sporo daje na prostych i tej prędkości brakuje Reńkom.


avatar
Cypriano

28.05.2010 22:08

0

ale to i tak nie bedą takie kożyści jakie ma mclaren


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
8DNI
1GODZ
56MIN
54SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu