Kilka interesujących zmian personalnych zaszło ostatnio we włoskim oraz niemieckim obozie. Niektóre transfery zostały nawet bezpośrednio zrealizowane między tymi ekipami.
O istocie takich ruchów w ostatnich dniach poinformowało kilka źródeł, na czele RacingNews365, Joe Sawardem oraz portalem Scuderia Fans. Najważniejszą informacją jest niewątpliwie podpisanie przez Ferrari kontraktu z Franckiem Sanchezem, który objął stanowisko szefa ds. rozwoju aerodynamiki.
Nazwisko to jest dobrze znane w środowisku F1. Do Maranello przeszedł po okresie działań w Sauberze (który od przyszłego roku stanie się Audi), gdzie pracował jako główny specjalista ds. aerodynamiki. Podobną funkcję pełnił wcześniej w Toro Rosso/AlphaTauri, a swojej kartotece ma również odhaczone epizody w zespołach Toyoty i Prosta.
Na tym jednak kończą się przychodzące transfery dla włoskich sympatyków. Znacznie więcej wystąpiło bowiem odejść i w większość na rzecz Audi, którym zarządza były szef Ferrari, Mattia Binotto. Saward w swoim notatniku podał, że Niemcy zwerbowali zwłaszcza specjalistów silnikowych i wybitnego aerodynamika.
W tym drugim kontekście prawdopodobnie chodzi o Loannisa Veloudisa, o czym mówiono w programie RMC Motori. Grecki inżynier przez ponad dekadę zajmował się w Ferrari różnymi kwestiami aerodynamicznymi. Ponadto z zespołem pożegnał się inny spec, który przeszedł do Mercedesa, choć jego nazwisko nie zostało ujawnione. Wiadomo też, że mury Maranello opuścił Enrico Racca, były szef zarządzania łańcuchem dostaw.
© Ferrari


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się