Kilka interesujących zmian personalnych zaszło ostatnio we włoskim oraz niemieckim obozie. Niektóre transfery zostały nawet bezpośrednio zrealizowane między tymi ekipami.
O istocie takich ruchów w ostatnich dniach poinformowało kilka źródeł, na czele RacingNews365, Joe Sawardem oraz portalem Scuderia Fans. Najważniejszą informacją jest niewątpliwie podpisanie przez Ferrari kontraktu z Franckiem Sanchezem, który objął stanowisko szefa ds. rozwoju aerodynamiki.
Nazwisko to jest dobrze znane w środowisku F1. Do Maranello przeszedł po okresie działań w Sauberze (który od przyszłego roku stanie się Audi), gdzie pracował jako główny specjalista ds. aerodynamiki. Podobną funkcję pełnił wcześniej w Toro Rosso/AlphaTauri, a swojej kartotece ma również odhaczone epizody w zespołach Toyoty i Prosta.
Na tym jednak kończą się przychodzące transfery dla włoskich sympatyków. Znacznie więcej wystąpiło bowiem odejść i w większość na rzecz Audi, którym zarządza były szef Ferrari, Mattia Binotto. Saward w swoim notatniku podał, że Niemcy zwerbowali zwłaszcza specjalistów silnikowych i wybitnego aerodynamika.
W tym drugim kontekście prawdopodobnie chodzi o Loannisa Veloudisa, o czym mówiono w programie RMC Motori. Grecki inżynier przez ponad dekadę zajmował się w Ferrari różnymi kwestiami aerodynamicznymi. Ponadto z zespołem pożegnał się inny spec, który przeszedł do Mercedesa, choć jego nazwisko nie zostało ujawnione. Wiadomo też, że mury Maranello opuścił Enrico Racca, były szef zarządzania łańcuchem dostaw.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się