WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Kanady?
Co nowego zespoły przywiozły do Kanady?
Przyjazd do Montrealu nieco zahamował tegoroczny rozwój w stawce. Tylko nieliczni zdecydowali się dostarczyć poważniejsze poprawki, a wśród nich należy wymienić Mercedesa i Williamsa.
baner_rbr_v3.jpg

Ostatnie dwa weekendy wyścigowe z wiadomych względów nieco rozpieściły ekspertów technicznych pod względem dostarczonych poprawek. Podczas rund we Włoszech i Monako praktycznie każda z ekip dostarczyła spory pakiet ulepszeń, więc można było oczekiwać lekkiego wyhamowania na tym froncie w Kanadzie.

Trzy zespoły nie przygotowały żadnych nowości na tę rundę, a pozostałe ograniczyły się do niewielkich zmian - głównie w obszarze chłodzenia hamulców, które są niezwykle ważne na torze im. Gillesa Villeneuve'a. Znalazły się jednak też pewne odstępstwa od tej reguły jak w przypadku Mercedesa czy Williamsa.

Red Bull

Aktualni czempioni przeprofilowali klapy tylnego skrzydła w celu poprawy wydajności i zamontowali większe przednie kanały hamulcowe.

Mercedes

Niemiecka ekipa również i w Kanadzie kontynuuje swój plan naprawczy polegający na regularnym, aczkolwiek w małym stopniu dostarczaniu poprawek. Akurat w Montrealu stała się autorem największej modyfikacji w stawce, do której doszło w zawieszeniu. Zmieniła bowiem ustawienie drążka kierowniczego i dolnego wahacza. Zamontowała także większe wloty kanałów hamulcowych.

Aston Martin

W przypadku Zielonych odnotowano korektę dotyczącą skrzydełka znajdującego się pod beam wingiem. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że do Kanady przywieźli również zmodyfikowane poprawki, jakie pojawiły się na Imoli i które nie spełniły swoich oczekiwań.

Williams

Stajnia z Grove po raz kolejny skupiła się na redukcji masy. Tym razem ma zapewnić ją nowe tylne zawieszenie. Wprowadziła również krótszy drążek kierowniczy w przypadku przedniego zawieszenia.

Visa RB

Włosi zastosowali drobne korekty w przednim oraz tylnym skrzydle. Dzięki zmianom w tej pierwszej części liczą na lepszą ogólną wydajność, zaś drugiej chcą właściwie dopasować się do charakterystyki toru w Montrealu.

Stake Sauber

Szwajcarka ekipa wprowadziła dwie modyfikacje związane z charakterystyką kanadyjskiego obiektu. Pod tym kątem dopasowała tylne skrzydło oraz beam wing.

Haas

Amerykanie przywieźli właściwie dopasowane do toru przednie skrzydło.

Ferrari, McLaren, Alpine

Z raportu FIA wynika, że te trzy stajnie nie przywiozły żadnych aktualizacji do Montrealu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu