Sebastian Vettel na średnim ogumieniu Pirelli zdołał uzyskać najlepszy czas w porannej sesji pierwszego dnia drugiej tury zimowych testów F1 pod Barceloną. Niemiec wyprzedził Valtteriego Bottasa (Mercedes) oraz Maksa Verstappena (Red Bull).
Pogoda zgodnie z prognozami w tym tygodniu sprzyja zespołom, które już od samego rana ochoczo zabrały się do sprawdzania nowych bolidów. W okolicy Barcelony panuje piękna, słoneczna pogoda. Temperatura powietrza przekracza 15 stopni Celsjusza, a nawierzchnia toru przebiła już barierę 30 stopni, co w porównaniu z zimowymi warunkami z zeszłego tygodnia stanowi wręcz idealne warunki.Za czołową trójką ponownie bardzo udanie sesje testowe rozpoczyna ekipa Toro Rosso, która w tym roku przejęła od McLarena współpracę z japońską Hondą. Przez ostatnie trzy lata to japoński producent zbierał największą krytykę za swoją pracę, jednak w tym roku udowadnia, że najwyraźniej w końcu przełamie złą passę.
Zespół McLarena z kolei mimo zmiany dostawcy silników dalej przeżywa koszmary i powoli przestaje mieć możliwość zrzucania winy za swoje problemy na innych. Stoffel Vandoorne, który dzisiaj zasiadał za kierownicą MCL33 zdołał pokonać tylko 4 okrążenia zanim w jego aucie pojawiły się problemy z mocą. Ekipa McLarena robiła co mogła, ale Vandoorne powrócił na tor dopiero na minutę przed zamknięciem toru na przerwę obiadową. Belg zakończył więc poranną sesję z najsłabszym czasem i najmniejszą liczbą pokonanych okążeń.
Media zaczynają dopatrywać się w konstrukcji wyścigowej McLarena problemów z chłodzeniem podwozia. Ekipa już w trakcie zeszłotygodniowych testów musiała wykonywać dodatkowe otwory chłodzące w pokrywie silnika, a teraz pojawiła się na torze z dodatkowymi kanałami wentylującymi tylną część bolidu.
Z piątym czasem poranną sesję na Circuit de Barcelona Catalunya zakończył Kevin Magnussen z Haasa, który wyprzedził Nico Hulkenberga (Renault), Siergieja Sirotkina (Williams) oraz Marcusa Ericssona (Sauber).
Sergio Perez poranne zmagania z VJM11 zakończył na 9 miejscu. Meksykański zawodnik był drugim po Vandoornie, który przyczynił się do przerwania dzisiejszych zajęć na torze. Prowadzony przez niego bolid wypadł z toru w 4 zakręcie, nanosząc sporo brudu, który wymagał oczyszczenia przez służby porządkowe.
Po godzinnej przerwie obiadowej, testy pod Barceloną zostaną wznowione i będą trwały do godziny 18:00 czasu polskiego. W składach ekip dojdzie również do drobnych zmian: w Williamsie Sirotkina zastąpi Stroll, w Mercedesie Bottasa zmieni Hamilton, a w Renault do kokpitu wskoczy Carlos Sainz.
Wyniki do przerwy obiadowej
- S. Vettel - Ferrari - 1:20.396 - 86 okr.
- V. Bottas - Mercedes - 1:20.596 - 86 okr.
- M. Verstappen - Red Bull - 1:20.649 - 85 okr.
- P. Gasly - Toro Rosso - 1:20.973 - 53 okr.
- K. Magnussen- Haas - 1:21.298.252 - 46 okr.
- N. Hulkeberg - Renault - 1:21.432 - 48 okr.
- S. Sirotkin - Williams- 1:21.588 - 42 okr.
- M. Ericsson - Sauber - 1:21.893 - 56 okr.
- S. Perez - Force India - 1:21.936 - 37 okr.
- S. Vandoorne - McLaren - 1:24.773 - 7 okr.
06.03.2018 13:12
0
Timesheet (Lunch): 1) Vettel, Ferrari, 86 laps, Medium tyres - 1:20.396; 2) Bottas, Mercedes, 85 laps, Soft tyres - 1:20.596; 3) Verstappen, Red Bull, 85 laps, Medium tyres - 1:20.649; 4) Gasly, Toro Rosso, 52 laps, Soft tyres - 1:20.973; 5) Magnussen, Haas, 46 laps, Soft tyres - 1:21.298; 6) Hulkenberg, Renault, 48 laps, Medium tyres - 1:21.432; 7) Sirotkin, Williams, 41 laps, Soft tyres - 1:21.588; 8) Ericsson, Sauber, 56 laps, Soft tyres - 1:21.893; 9) Perez, Force India, 37 laps, Soft tyres - 1:21.936; 10) Vandoorne, McLaren, 6 laps, Supersoft tyres - 1:24.773. Pierwsze trzy miejsca nawet blisko siebie dużych różnic nie ma nawet w liczbie okrążeń są obok siebie, w końcu Ferrari się poprawiło i prowadzi z najlepszym czasem. Williams za wiele okrążeń się zrobił Sirotkin poprawił swój czas w porównaniu do testów z ubiegłego tygodnia ale nie udało mu się pokonać czasu Strolla i Kubicy choć warunki na torze są o wiele lepsze niż tydzień temu. Zobaczymy co pokaże Stroll w serii popołudniowej mam nadzieję że zrobi więcej kółek niż Sirotkin.
06.03.2018 13:23
0
1. jaromlody jak już kopiujesz czasy, to postaraj się poczekać, aż wszyscy zjadą do boksów, bo możesz wprowadzać niepotrzebnie zamieszanie.
06.03.2018 13:34
0
@kempa007 wklejam czasy na aktualną godzinę podaną przed czasami, te wklejone wyżej są po zakończeniu sesji porannej podane na skysport.
06.03.2018 14:44
0
http: //en.f1i. com/ live/ Lepiej jakbyś wklejał z czasem na którą są datowane wyniki, a z powyższej strony, możesz to łatwo zrobić: Timing at 14:41 local time Pos Driver Team Time Laps Tyre 1 Vettel Ferrari 1:20.396 86 M 2 Bottas Mercedes 1:20.596 86 S 3 Verstappen Red Bull 1:20.649 85 M 4 Gasly Toro Rosso 1:20.973 54 S 5 Magnussen Haas 1:21.298 46 S 6 Hamilton Mercedes 1:21.332 13 S 7 Hülkenberg Renault 1:21.432 48 M 8 Sirotkin Williams 1:21.588 42 S 9 Ericsson Sauber 1:21.893 56 M 10 Pérez Force India 1:21.936 41 S 11 Vandoorne McLaren 1:21.946 23 SS 12 Sainz Renault 1:22.397 8 S
06.03.2018 15:30
0
Zastanawia mnie dlaczego Mclaren jeździ tylko na super/ultra/hyper miękkich mieszankach. Co moze powodować ze w programie maja głównie takie opony. Trochę pojeździli miękkich, średnich to chyba nawet nie założyli.
06.03.2018 15:42
0
@4 i tak własnie robię przed wynikami jest podana godzina na którą są wyniki oczywiście czas lokalny. jeszcze do 15:30 na yt można bylo oglądać live ale niestety zostało zablokowane.
06.03.2018 15:56
0
Klątwa Mclarena wciąż trwa.O ile sezon 2016 był nawet udany i zwiastował że w 2017 będzie przełom a było jak było...
06.03.2018 16:04
0
oj Vandoorne ma dziś ciężki dzień. Już trzeci raz bolid odmówił mu posłuszeństwa a tak dobrze miało być z silnikami Renault, dobrze że nie trafiło to na Alonso bo w radiu leciałyby niecenzuralne słowa :P
06.03.2018 16:36
0
@8 No i poleciałoby "no power no power" ;) Cóż to było ryzyko, zresztą patrząc na zeszły rok i problemy z silnikiem Hondy nic nie zapowiadało, że przez przerwę zimową, zrobią taki postęp. Inna sprawa może leżeć w innej konstrukcji obu bolidów, być może TR lepiej jest kompatybilny pod japońską jednostkę. Kuriozum jednak będzie, jak McLaren będzie dojeżdżać (jeśli w ogóle) za Toro Rosso. ;)
06.03.2018 16:39
0
ludzie ani jedna awaria dziś nie była związana z jednostką a Wy tu przeżywacie. Na podsumowanie przyjdzie czas po sezonie
06.03.2018 17:54
0
Vettel, Ferrari, 157 laps, Medium tyres - 1:20.396 szaleje jestem ciekaw czy dobije do 160 kółek
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się