Oficjalne symulacje przeprowadzone przez FIA na torze Paul Ricard sugerują, że mimo dodatkowej szykany na prostej Mistral, bolidy F1 i tak będą tam osiągały zawrotną prędkość przeszło 340 km/h.
Po dziesięcioletniej przerwie do kalendarza Formuły 1 w przyszłym roku powróci GP Francji, które po raz ostatni odbywało się w 2008 roku.Tor Paul Ricard słynie ze swojego świetnego zaplecza testowego i możliwości konfiguracji swojego układu. Na potrzeby wyścigu F1 organizatorzy szykuję pętlę o długości 5,8 km, ale na prostej Mistral pojawi się dodatkowa szykana, która ma za zadanie spowolnić bolidy.
Mimo to nowe konstrukcje wyścigowe i tak mają tam pędzić z prędkością 343 km/h.
"FIA przeprowadziła pewne badania i prędkość przed szykaną będzie wynosiła 343 km/h" mówił dyrektor zarządzający toru Gilles Dufeigneux dla motorsport.com.
"Szykana została dołożona, aby uniemożliwić silnikom jazdę na pełnym gazie na prostej wiodącej pod górę przez 1,8 km. Chcieliśmy również stworzyć dodatkowe miejsce do wyprzedzania."
"Zmiana ta sprawi, że będziemy mieli trzy proste, na których bolidy pędzą z pełną prędkością i dwukrotnie mocno hamują przed pierwszym oraz 8 zakrętem, a także jadą pełną prędkością przez zakręt Signes.
"Zdaniem FIA, bolidy przed szykaną osiągną 343 km/h i 343 km/h w szczycie zakrętu Signes. Kierowcy powiedzieli nam już, że szykana prawdopodobnie dostarczy możliwości wyprzedzania bez użycia systemu DRS podczas wyścigu."
"Podczas Grand Prix Austrii kilku kierowcom, włączając w to Lewisa Hamiltona, Sebastiana Vettela i Fernando Alonso zaprezentowaliśmy nową konfigurację toru. Spodobało im się to co zobaczyli i przyznali, że konfiguracja na 5,8 km jest fajna."
Tor posiada już homologację pozwalającą gościć bolidy Formuły 1, ale będzie musiał poczynić kilka zmian, w tym postawić nowe trybuny.
"Tor posiada już status F1 od dłuższego czasu, więc to nie będą duże zmiany. Najważniejszą inwestycją będą trybuny. To duże przedsięwzięcie."
Organizatorzy przyznają, że będą konserwatywnie podchodzili do pojemności swojego obiektu i będą chcieli stworzyć 60 do 65 tysięcy miejsc dla kibiców. 40-45 tysięcy będą to miejsca na trybunach, a 20-25 tysięcy wejściówki ogólnego dostępu bez miejsc siedzących.
09.08.2017 17:49
0
Jakoś sceptycznie podchodzę do tego toru. Kilka długich prostych, będzie to premiować osiągi. Jakby GP było w tym roku to Mclaren, Renault czy RBR byliby w czarnej rzyci. Ja wciąż wzdycham do Magny-Cours, świetny, krótki tor z szybkimi zakrętami.
09.08.2017 19:20
0
@1 No właaśnie, Magny-Cours to był zarąbisty tor, tam by mogli się ścigać, a nie ;p
09.08.2017 21:01
0
zgadzam się że magny cours to zajefajny tor
09.08.2017 21:31
0
No tylko zamienić Lycee z Chicane jak żeby był oryginalny tor. I gitara!Tam Pastor by się przydał bo by tam w boxie się rozbił tak jak Takuma.
09.08.2017 21:32
0
I Anthony z Albersem.
15.08.2017 18:07
0
Byłem na Magny cours miesiąc temu... To są właściwie zgliszcza, dla potrzeb F1 ten tor trzeba by postawić na nowo. Płakać się chce.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się