Mika Salo przyznaje, że FIA wkrótce może doprecyzować przepisy dotyczące zajmowania pozycji startowej przez kierowców po tym jak Sebastian Vettel w Szanghaju wywołał małe kontrowersje w tym temacie.
Niemiecki kierowca ustawiając się do startu na swoim drugim polu startowym, chcąc jak najbardziej ograniczyć ryzyko buksowania kół na mokrej nawierzchni postawił swój bolid znacznie bliżej środka toru niż zazwyczaj.Sędziowie od razu zauważyli tę próbę, ale nie zdecydowali się na ukaranie zawodnika Ferrari.
"Nie chciałem startować z mokrej części toru, a przepisy nic nie mówią na ten temat" tłumaczył po wyścigu Vettel.
Mika Salo, były kierowca F1, który w Szanghaju pełnił także funkcję sędziego zawodów przyznał, że FIA może wkrótce ograniczyć takie procedery.
Fin przyznał, że przepisy Formuły 1 obecnie faktycznie nie są ścisłe w tym temacie, gdyż niektóre pola startowe są dość złożone, a za przykład podał Monako, gdzie pozycje startowe są ustawione na łuku toru.
"Gdy pojawiała się taka anomalia, zdecydowaliśmy się puścić Vettela" mówił Salo. "Kara dla niego mogłaby stanowić ostrzeżenie dla innych, ale lepiej w tym względzie posiadać konkretny przepis."
Kolejny dość sporny incydent w Chinach również miał miejsce na pierwszym okrążeniu wyścigu kiedy to Lance Stroll po kolizji z Sergio Perezem zakończył swój udział w wyścigu na poboczu. Kanadyjczyk jechał z przodu, a Sergio Perez po wewnętrznej zakrętu z tyłu i wtedy doszło do zetknięcia się tylnego koła bolidu Strolla z przednim kołem Sergio Pereza.
Mika Salo tak tłumaczył te wydarzenia: "Gdyby ktoś miał być tam ukarany, to byłby to Stroll."
"Na poprzednim zakręcie zostawił on miejsce rywalowi, ale w następnym skręcił, gdy Perez już był obok niego."
W tym przypadku nie wydano żadnej kary w związku z wprowadzeniem nowej filozofii sędziowania, która zakłada mniej restrykcyjne podchodzenie do rywalizacji na torze.
"Zawsze uważałem, że to jest prawidłowe podejście" mówił Salo. "W ostatnim czasie pojawiało się zbyt dużo kar. Tak naprawdę kary powinny pojawiać się tylko w przypadku poważnych wykroczeń takich jak wyprzedzanie przy żółtych flagach lub za samochodem bezpieczeństwa lub gdy znacząco naruszy się przepisy."
11.04.2017 19:00
0
o to to, tak powinno być, więcej walki mniej karania
11.04.2017 20:37
0
A Massa w 2015 na Węgrzech został ukarany 5s albo 10s karą za złe ustawienie bolidu na starcie.
12.04.2017 19:49
0
@2 tam była inna sytuacja. Przepisy mówią, że nie możesz przekraczać lini poprzecznej toru (co uczynił Massa). Jak na tej lini się ustawisz, bardziej w lewo czy w prawo, tego już w regulaminie nie ma.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się