Zespół Ferrari nie zamierza spieszyć się z wdrożeniem nowej specyfikacji silnika, która wedle doniesień ma sprawić, że ich napęd będzie równie mocny co układ Mercedesa.
Włoska ekipa cały czas czeka na swoje pierwsze zwycięstwo w tym roku i wierzy, że ma jeszcze spory potencjał do odkrycia w poprawkach konstrukcji silnika spalinowego.Ferrari pozostały już tylko trzy tokeny rozwojowe jakie może wykorzystać do poprawy układu napędowego w tym roku, jednak jak pokazują zmiany wdrożone przez Renault, niewielką ilością tokenów można zyskać sporo osiągów.
Wedle doniesień poprawki są gotowe do wykorzystania jednak ekipa Ferrari nie zamierza spieszyć się z ich wdrożeniem, chcąc dać sobie czas na lepsze sprawdzenie żywotności jednostki a jednocześnie możliwie najlepiej wykorzystać czas wdrożenia poprawek.
Zamontowane w bolidach Ferrari silniki mają na swoim koncie przebieg czterech Grand Prix- w Austrii, Wielkiej Brytanii, Węgrzech oraz Niemczech.
Przy liczbie 21 wyścigów w sezonie i pięciu dostępnych jednostkach napędowych każdy z silników musi średnio wytrzymać przeszło cztery pełne weekendy wyścigowe. Sebastian Vettel znajduje się w trudnej sytuacji gdyż po awarii jego silnika w Bahrajnie obecnie korzysta już z czwartego układu napędowego.
24.08.2016 13:53
0
"jednak jak pokazują zmiany wdrożone przez Renault, niewielką ilością tokenów można zyskać sporo osiągów. " - ale w przypadku Renault chodziło o wdrożenie Turbulent Jet Ignition, a więc poważnej zmiany technologicznej przez którą odstawali. Teraz gdy wszyscy konstrukcyjnie mają to samo, trudno nagle 3 tokenami zyskać 20-30 koni.
24.08.2016 15:57
0
Z tego co kojarzę to Renault nie korzysta jeszcze z TJI, jeśli się mylę to mnie poprawcie
24.08.2016 15:59
0
Z tego co kojarzę to Renault nie korzysta jeszcze z TJI, jeśli się mylę to mnie poprawcie
24.08.2016 20:41
0
@2. Też tak mi się kojarzy. chyba nawet Cyril Abiteboul o tym mówił.
24.08.2016 20:42
0
@ RBR1 Dokładnie tak - TJI wymagałoby przeprojektowania dużej części silnika spalinowego, dlatego też ta nowinka będzie się znajdować w specyfikacji na 2017r, która de facto już lada dzień ma być testowana na hamowni. Za rok najpewniej PU będą bardzo wyrównane i zdecyduje to, kto wykonał lepszą pracę w pozostałych obszarach.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się