Dyrektor techniczny zespołu Mercedesa, Paddy Lowe, spodziewa się szybkiej zmiany kół w bolidach podczas Grand Prix Chin.
Ekipy F1 w najbliższy weekend na torze pod Szanghajem po raz pierwszy będą miały okazję sprawdzić jak zachowuje się na tym torze super-miękka mieszanka opon Pirelli.W rozegranych dotychczas wyścigach w Chinach w użyciu najbardziej miękką mieszanką była ta oznaczona kolorem żółtym.
Paddy Lowe uważa, że kierowcy którzy będą korzystali w Q3 z super-miękkiego ogumienia będą zmuszeni do odwiedzenia alei serwisowej już na pierwszych pięciu okrążeniach.
„Tor w Szanghaju stawia przed oponami zupełnie inne wyzwanie niż obiekty w Melbourne czy Bahrajnie” mówił Lowe. „Tutaj również będziemy mieli jednak te same trzy mieszanki więc interesująco będzie zobaczyć jak ułoży się na nich stawka.”
„Dzięki nowym przepisom po raz pierwszy będziemy korzystali z super-miękkiej mieszanki na tym torze, a to przyczyni się do bardziej ekstremalnego przykładu tego co widzieliśmy w Bahrajnie, gdzie najlepsza opona kwalifikacyjna nie była najlepszą oponą na wyścig.”
„Każdy zespół będzie chciał zakwalifikować się na super-miękkiej oponie, ale jeżeli zacznie ona pęcherzykować podczas wyścigu, możemy być świadkami zatrzymywania się bolidów na zmianę opon już na pierwszych pięciu okrążeniach.”
„Będziemy mieli wiele czynników do przeanalizowania w piątek a podczas kwalifikacji i wyścigu możemy być świadkami ciekawych decyzji strategicznych.”
11.04.2016 21:26
0
Wystarczyło dodać jedną mieszankę więcej i wyścigu od razu zrobiły się ciekawsze.
12.04.2016 11:52
0
Ta innowacja w przeciwieństwie do nowych (na szczęście już nieaktualnych) kwalifikacji na prawdę im wyszła.
12.04.2016 15:02
0
Jakby na te nowe kwale dorzucili komplet opon tylko na Q3 to może i obie zmiany by wyszły.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się