WIADOMOŚCI

FIA potwierdza planowane zmiany na sezon 2017
FIA potwierdza planowane zmiany na sezon 2017
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła dzisiaj wczorajsze doniesienia o planowanych zmianach na sezon 2017 i przedstawiła pierwsze projekty planowanych zmian.
baner_rbr_v3.jpg
FIA potwierdziła również chęć wdrożenia już od sezonu 2016 dużej zmiany formatu sesji kwalifikacyjnej, o której pisaliśmy wczoraj.

Przedstawiciele zespołów F1 oraz udziałowcy Formuły 1 spotkali się wczoraj w Genewie, aby w ostatniej chwili przedyskutować zmiany przepisów technicznych na sezon 2017. Jako, że pierwotny plan przyspieszenie bolidów F1 o 5 -6 sekund na okrążeniu został podważony przez obawy ekspertów Mercedesa i Pirelli, zespół McLarena przedstawił kompromisowy zestaw rozwiązań mający przyspieszyć bolidy o około 3 sekundy na okrążeniu i zwiększyć docisk aerodynamiczny o 25 procent.

Wedle doniesień wczoraj przeciwko takim zmianom miały głosować oba zespoły Red Bulla oraz Mercedes.

FIA potwierdziła dzisiaj część z planowanych zmian dodając, że jeżeli alternatywna propozycja nie pojawi się do końca kwietnia br., wejdą one w życie w takim kształcie.

W opublikowanym oświadczeniu FIA potwierdza chęć zmiany szerokości przednich i tylnych opon. W sezonie2016 przednie opony będą miały szerokość 245 mm, a tylne 325 mm. W sezonie 2017 ma to być odpowiednio 305 mm oraz 405 mm.

Przednie skrzydło powiększy swoją szerokość z obecnych 1650 mm do 1800 mm, tylne zostanie poszerzone z 750 mm do 950 mm i obniżone o 150 mm w stosunku do obecnej wysokości 950 mm.

Szerokość nadwozia zostanie zwiększona o 200 mm, do 1600 mm, a masa bolidów podniesiona z obecnych 702 kg do 722 kg + waga opon.

Federacja potwierdziła również, że Komisja F1 zaakceptowała wdrożenie zamkniętych kokpitów od sezonu 2017.

„Komisja F1 potwierdziła intencję wdrożenia jakiejś formy ochrony kokpitu od sezonu 2017” pisano w oświadczeniu prasowym. „Wszyscy udziałowcy pracują wspólnie, aby udało się to zrealizować, a koncepcja „aureoli” [rozwiązania Mercedesa opierającego się na pałąku] jest obecnie najbardziej preferowanym rozwiązaniem. Inne propozycje takie jak przeźroczysta ochrona kokpitu będą dalej rozważane.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
mazur81

24.02.2016 17:40

0

722kg?! Niedługo bolidy będą ważyły tyle co Passat.


avatar
Reseller

24.02.2016 20:04

0

Chyba już lepiej zamknięty kokpit niż ten pałąk od Mercedesa


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu