Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła dzisiaj wczorajsze doniesienia o planowanych zmianach na sezon 2017 i przedstawiła pierwsze projekty planowanych zmian.
FIA potwierdziła również chęć wdrożenia już od sezonu 2016 dużej zmiany formatu sesji kwalifikacyjnej, o której pisaliśmy wczoraj.Przedstawiciele zespołów F1 oraz udziałowcy Formuły 1 spotkali się wczoraj w Genewie, aby w ostatniej chwili przedyskutować zmiany przepisów technicznych na sezon 2017. Jako, że pierwotny plan przyspieszenie bolidów F1 o 5 -6 sekund na okrążeniu został podważony przez obawy ekspertów Mercedesa i Pirelli, zespół McLarena przedstawił kompromisowy zestaw rozwiązań mający przyspieszyć bolidy o około 3 sekundy na okrążeniu i zwiększyć docisk aerodynamiczny o 25 procent.
Wedle doniesień wczoraj przeciwko takim zmianom miały głosować oba zespoły Red Bulla oraz Mercedes.
FIA potwierdziła dzisiaj część z planowanych zmian dodając, że jeżeli alternatywna propozycja nie pojawi się do końca kwietnia br., wejdą one w życie w takim kształcie.
W opublikowanym oświadczeniu FIA potwierdza chęć zmiany szerokości przednich i tylnych opon. W sezonie2016 przednie opony będą miały szerokość 245 mm, a tylne 325 mm. W sezonie 2017 ma to być odpowiednio 305 mm oraz 405 mm.
Przednie skrzydło powiększy swoją szerokość z obecnych 1650 mm do 1800 mm, tylne zostanie poszerzone z 750 mm do 950 mm i obniżone o 150 mm w stosunku do obecnej wysokości 950 mm.
Szerokość nadwozia zostanie zwiększona o 200 mm, do 1600 mm, a masa bolidów podniesiona z obecnych 702 kg do 722 kg + waga opon.
Federacja potwierdziła również, że Komisja F1 zaakceptowała wdrożenie zamkniętych kokpitów od sezonu 2017.
„Komisja F1 potwierdziła intencję wdrożenia jakiejś formy ochrony kokpitu od sezonu 2017” pisano w oświadczeniu prasowym. „Wszyscy udziałowcy pracują wspólnie, aby udało się to zrealizować, a koncepcja „aureoli” [rozwiązania Mercedesa opierającego się na pałąku] jest obecnie najbardziej preferowanym rozwiązaniem. Inne propozycje takie jak przeźroczysta ochrona kokpitu będą dalej rozważane.”
24.02.2016 17:40
0
722kg?! Niedługo bolidy będą ważyły tyle co Passat.
24.02.2016 20:04
0
Chyba już lepiej zamknięty kokpit niż ten pałąk od Mercedesa
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się