Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie dopatrzyła się nieprawidłowości i sztuczek omijających przepisy w systemach olejowych w bolidach Ferrari i Mercedesa.
Od kilku miesięcy FIA stara się łatać luki w przepisach dotyczących limitów przepływu paliwa, które jednak po wprowadzeniu nie zmieniły układu sił w stawce. Podobnie jest w kwestii dodatkowych systemów olejowych.Wedle najnowszych doniesień Federacja już pod koniec ubiegłego roku otrzymała informacje jakoby niektóre zespoły mogły wykorzystywać dodatkowe systemy olejowe, aby wzbogacać mieszankę w komorze spalania silnika.
Spekulacje na ten team szybko ucichły jednak FIA powróciła do tej kwestii na typowym torze, wymagającym dużej mocy od układów napędowych, czyli w Kanadzie.
Próbki oleju zostały pobrane z głównych i dodatkowych zbiorników oleju zamontowanych w bolidach Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela po drugim piątkowym treningu, jak i po sesji kwalifikacyjnej w Montrealu.
Szczegółowa analiza lepkości i konsystencji próbek nie wykazała żadnych ponad normatywnych różnic w obydwu zbiornikach, a dalsze badania laboratoryjne potwierdziły, że skład tych mieszanek był w obu zbiornikach jednakowy.
Dodatkowy test miał sprawdzić czy oleje z obydwu systemów mieszały się z paliwem, a jego wyniki wykazały, że w obydwu przypadkach z paliwem mieszał się jedynie olej zalany do głównego zbiornika.
„Z tych wyników można wyciągnąć wniosek, że dodatkowy zbiornik oleju nie jest wykorzystywany do poprawy osiągów poprzez główny zbiornik oleju lub przez komorę spalania” pisano w oświadczeniu FIA.
26.06.2015 17:40
0
Może czegoś tu nie rozumiem, ale cały ten system kontroli wygląda jak jakaś błazenada. Żeby to działało musieliby tak jak w kolarstwie pobierać losowo próbki z każdego wyścigu i magazynować je przez x lat. A tak, to jaskółki zaćwierkały o możliwych oszustwach, media nagłośniły sprawę, a potem po n tygodniach FIA zatrudniła Steve'ego Wondera do kontroli i ten z poważną miną oświadczył wszem i wobec, że nie widzi żadnych uchybień.
26.06.2015 18:45
0
Błazenada to jesteś ty i twoje bez sensowne komentarze. Jak się nie znasz to się nie odzywaj. Z twojego komentarza wynika że porównujesz krew do paliwa a olej do dopingu. Brawo jesteś geniuszem. Paliwo i krew to dwie inne bajki w paliwie można z łatwościa wykryć inne substancję więc jaki sens z twojej wypowiedzi żeby je mieli zamykać na następny wiek??
26.06.2015 22:06
0
Pytanie zatem: po co jest dodatkowy zbiornik oleju?
27.06.2015 10:38
0
Krecik wypij melisę i odstaw kredki.
27.06.2015 11:48
0
Cóż za merytoryczna dyskusja dorosłych osób na poziomie....
27.06.2015 13:51
0
Ryżemu nigdy nic nie pasuje a pierniczy jak by jakie ziółka brał
27.06.2015 14:59
0
Dodatkowy zbiornik uzupełnia olej w silniku, który miesza się z paliwem będąc aktywatorem jakiegoś składnika paliwa? Zapewne dozowany jest w wiekszych ilościach w górnym zakresie obrotów. Nie jest zatem częścią limitu 100kg co jest dodatkowym atutem. Tak naprawdę powinni ten zbiornik sprawdzić po wyścigu, ale wtedy zapewne będzie pusty.
28.06.2015 19:53
0
@Kimi Rajdkoniem Może chodzić o balans bolidu.
28.06.2015 20:11
0
Ten dodatkowy zbiornik służy jako uzupełnienie w razie spadku ilości oleju w zbiorniku głównym spowodowanym np. jego wypaleniem. Uzupełnienie uruchamia kierowca przyciskiem na kierownicy bolidu.
29.06.2015 01:46
0
czy FIA naprawdę ma wodę zamiast mózgu? jakby zespoły dolewały oleju do benzyny to bolidy by kopciły gorzej niż moja honda :D czasami proste rozwiązanie jest najlepsze :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się