WIADOMOŚCI

Zespoły nie chcą 18-calowych kół w F1
Zespoły nie chcą 18-calowych kół w F1
W Montrealu zespoły Formuły 1 wyraziły swoje obawy co do zastosowania w ich bolidach nowych, 18-calowych kół.
baner_rbr_v3.jpg
Debata nad wprowadzeniem do F1 większych obręczy kół trwa od dłuższego czasu ze względu na presję producentów, którzy uważają że obecne wymiary opon nie pomagają im w rozwoju ogumienia do zwykłych aut drogowych.

Zdaniem przedstawicieli producentów zmiana kół na większe, 18-calowe oraz nisko profilowe byłaby znacznie lepszym polem dla rozwoju zwykłego ogumienia.

Problem w tym, że taka zmiana miałaby ogromny wpływ na konstrukcje wyścigówek, czego obawiają się dyrektorzy techniczni ekip.

„Kwestia większych kół przez ostatnie pięć czy osiem lat była poruszana wielokrotnie” mówił Paddy Lowe z Mercedesa. „Ogólny konsensus jest jednak taki, że pójście w kierunku większych kół nie jest dobrym kierunkiem. Z punktu widzenia przyczepności nie jest to dobra perspektywa.”

„Takie opony będą miały mniejszą przyczepność a ich waga znacząco wzrośnie, więc to nie jest atrakcyjny kierunek jeżeli chodzi o osiągi.”

„Uważam, że ogólnie wolelibyśmy pozostać przy 13-calowych kołach.”

W podobnym tonie wyrażał się wczoraj James Allison, dyrektor techniczny Ferrari, który jednak zauważył, że kwestią godną rozważenia jest poszerzenie tylnych kół z obecnych 375 mm do 420 mm w sezonie 2017.

„Jak powiedział Paddy, średnica obręczy pozostanie na obecnym poziomie, ale szerokość opony nadal jest możliwa do zmiany.”

„Dyskutujemy nad tym jaka ona powinna być wraz z zestawem innych zmian na ten okres czasu.”

Takie stanowisko ekip sprawia, że zyskuje firma Pirelli, która mimo iż w Monako przedstawiła swój projekt 18-calowych opon na bolidzie serii GP2, a wcześniej prezentowała takie ogumienie w bolidzie F1, od początku twierdzi, że jest skłonna wykonać każdą oponę jaką tylko zażyczą sobie włodarze tego sportu.

Prezes Michelin, gdy informował o możliwości ewentualnego powrotu do F1 jego firmy stwierdził, że jego zespołowi nie zależy już na konkurencji oponiarskiej, ale warunkiem powrotu jest wdrożenie przez Formułę 1 18-calowych kół.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
patrix94

06.06.2015 12:21

0

I bardzo dobrze, że nie będzie 18-calowych obręczy. To wygląda jak wiejski tuning na bolidach F1. Może niech dorzucą jeszcze neony w podwoziu i stereo w kokpicie dla uatrakcyjnienia wyścigów?


avatar
fanAlonso=pziom

06.06.2015 12:53

0

przynajmniej 1 dobra decyzja po olaniu tankowania


avatar
gonzir

06.06.2015 14:03

0

bardzo zła decyzja. Na 18 lepiej widać będzie rozgrzane do czerwoności hamulce dodatkowo nie będzie problemu z ich chłodzeniem.


avatar
Blazefuryx

06.06.2015 14:26

0

1. Dokładnie, nie wiem, jak ta sprawa dokładnie wygląda z technicznego punktu widzenia, ale jeśli chodzi o ten estetyczny i wizualny, to właśnie tak mi się to kojarzy, jak Ty to określiłeś - wiejski tuning.


avatar
dexter

06.06.2015 16:36

0

Ja swoje zdanie na temat 18-calowych opon wyrazilem pod tematem: "FIA nie chce konkurencji na rynku opon F1"


avatar
fanAlonso=pziom

06.06.2015 16:43

0

3 obecnie też widać rozgrzane tarcze wystarczy dobrze się przyjrzeć


avatar
gonzir

06.06.2015 17:34

0

6. z lupą


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu