WIADOMOŚCI

Key: na Monzy efekt DRS nie będzie tak wyraźny
Key: na Monzy efekt DRS nie będzie tak wyraźny
Jak twierdzi James Key, dyrektor techniczny zespołu Sauber, podczas zbliżającego się weekendu wyścigowego na włoskiej Monzy, ekipy nie zaobserwują tak wyraźnych korzyści płynących ze stosowania ruchomego tylnego skrzydła.
baner_rbr_v3.jpg
Na Autodromo Nazionale di Monza po raz pierwszy w sezonie FIA zdecydowała się na wyznaczenie dwóch niezależnych strefy DRS. Biorąc jednak pod uwagę unikalną charakterystykę obiektu, który wymaga niskiego poziomu docisku aerodynamicznego, Key wątpi w możliwość wykorzystania pełnego potencjały systemu.

Brytyjczyk twierdzi również, że informacja o wyznaczeniu dwóch stref wypłynęła zdecydowanie za późno, ponieważ aerodynamika na Monzę zaprojektowana była już w lipcu

„FIA informuje nas o strefach DRS na tydzień przed wyścigiem” - mówił dyrektor techniczny ekipy z Hinwil. „Przy rozwoju skrzydła bardzo ważna jest wiedza na temat częstotliwości z jaką będziemy mogli używać systemu. Projekty skrzydeł były jednak ustalone już w lipcu”.

„Nie wiemy jeszcze jak skuteczny będzie tam DRS” - twierdził Key cytowany przez Auto Motor und Sport. „Zakładamy, że będzie to połowa normalnego efektu systemu”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
marcin_114

05.09.2011 11:21

0

Kempa powinien z użytkownikami strony założyć Team F1. Spora ilość nas już dawno wiedziała o tym, że DRS będzie dawał "mniejsze korzyści".


avatar
poncki

05.09.2011 15:53

0

Zobaczymy


avatar
athelas

05.09.2011 15:59

0

Aż chciałoby się napisać "a nie mówiłem"... Generalnie to zależy od teamu - można ryzykować i sprógować jechać na duży downforce i prędkość oprzeć na DRS... Ale w wyścigu DRS nie zawsze by był i PP w Q mogło by być okupupione stratą po pół sekundy na kółku w wyścigu, to też trzymam się swojego zdania, że DRS dużo nie da, a Key jeszcze dał mi argument, że mam rację, bo on w końcu ma danę z symulatora, my nie. Niektórzy pisali, że DRS da 30 km/h na prostej...


avatar
kowal3r

05.09.2011 17:00

0

Uwazam ze w piatek zespoly przetestuja obydwa warianty przeciez moga uzyc skrzydla np. ze SPA gdzie tez jezdzi sie z mniejszym dociskiem i mysle ze wariant posredni moze wygrac czyli troche wiekszy docisk jak w tamtym roku bez DRS ale to sie jeszcze okaze zobaczymy w weekend


avatar
gruszka34

08.02.2013 20:01

0

niezle ma "nawalone " na spojlerku hehe np. w porownaniu z force india kosmoss


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu