Zespół Williamsa jest kolejną ekipą, która zdecydowała się pójść w ślady Red Bulla i w swoim nowym aucie zastosowała układ wydechowy podobny do tego z bolidu RB7.
Wydaje się, że sposób wykorzystania gazów wydechowych w sezonie 2011 będzie jednym z kluczowych elementów decydujących o przewadze nad konkurencją. Już podczas pierwszych testów w Walencji uwagę mediów przyciągnął wydech Renault, który w niekonwencjonalny sposób wydalał gazy w przedniej części bocznych profili powietrza.Wczoraj na torze pod Barceloną zespoły Mercedes i Ferrari także pojawiły się na torze z nowymi układami wydechowymi, które mają na celu poprawienie efektywności pracy dyfuzora.
Nowy wydech Williamsa ma zadebiutować na torze dzisiaj.
10.03.2011 10:28
0
Wszyscy wszystko będą kopiować i stawka będzie jak co sezon, taka sama...
10.03.2011 11:16
0
ale się kolega popisał złota myślą.
10.03.2011 11:27
0
Za to zespoły F1 nie popisały się. Tylko kopiują i kopiują. Powinni wprowadzić przyciski ctrl, c, v, aby było łatwiej. Ewentualnie, jakby chcieli zrobić komuś na złość, to jeszcze x, aby użyć ctrl + x.
10.03.2011 11:50
0
taki urok f1 :)
10.03.2011 14:00
0
3. michal669 Taki proceder jest stosowany od wielu lat. Nie rozumiem Twojego oburzenia. Teraz kiedy nie ma wielopoziomowego dyfuzora trzeba kombinować by zapewnić docisk tylnej osi.
10.03.2011 16:13
0
A co - mają nie kopiować tylko po to, żeby się ich nikt nie czepiał? Przecież na tym polega rozwój technologiczny w F1 i nie tylko: wszyscy - można powiedzieć - pracują wspólnie, bo jak jeden coś wymyśli to drugi użyje takiego samego rozwiązania, potem ten drugi na coś wpadnie i pierwszy też skopiuje. Gdyby nie to, to F1 i w ogóle cała technika stały by w miejscu. Wiadomo, że ci bogatsi częściej coś wymyślą bo mają wiecej środków na badania i rozwój. Podobnie było podczas zimnej wojny. Raz ruskie coś zrobiły, a raz amerykańce i podobnie jest teraz: jakaś marka zrobiła telewizory 3D i teraz większość też takie robi. Podsumowując: w F1 nikt nie ma na nic monopolu.
11.03.2011 07:55
0
to się wiąże z zagadnieniem urzędu patentowego. Czytałem kiedyś na forum planetf1 taki wątek i tu ciekawostka: nikt w F1 nie patentuje swoich wynalazków, a dlaczego? Odpowiedź jest prosta: aby zgłosić patent, trzeba dostarczyć pełną dokumentację techniczną, czyli ujawnić w szczegółach wszystko, a dodatkowo rozwiązanie nie może opierać się w zbyt dużej mierze o rozwiązania już istniejące. Wniosek: lepiej siedzieć cicho i do niczego się nie przyznawać, niż dzielić się dokumentacją, która zawsze może wyparować do kogoś innego, po uznaniu bezzasadności wniosku np.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się