WIADOMOŚCI

Renault robi postępy mimo drobnych problemów
Renault robi postępy mimo drobnych problemów
Za kierownicą bolidu Renault R31 zasiadł dzisiaj Robert Kubica. Mimo drobnych problemów mechanicznych Polak był wstanie przejechać dzisiaj aż 104 okrążenia, co umożliwiło ekipie dokończyć sprawdzanie systemów nowego R31.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół użył dzisiaj także po raz pierwszy nowej kierownicy, która ma zmieniony układ niektórych przycisków, mający ułatwić kierowcy operowanie systemem KERS i ruchomym tylnym skrzydłem. Oba te systemy działały dzisiaj bez zarzutu w R31. Oprócz sprawdzania poprawności działania elementów aerodynamicznych za pomocą specjalnej farby, ekipa miała czas na wprowadzenie kilku zmian w bolidzie pod kątem preferencji Roberta Kubicy.

Robert Kubica
„Zawsze ciężko jest oceniać sytuację po jednym dniu spędzonym w bolidzie, zwłaszcza z tyloma zmianami w porównaniu do zeszłego roku. Głównym czynnikiem z pewnością są opony Pirelli, które mają duży wpływ na to jak bolid zachowuje się, a my wykonaliśmy przejazdy na różnych mieszankach, aby zacząć je lepiej czuć. Mieliśmy kilka problemów mechanicznych z bolidem i nie mogliśmy ukończyć całego programu, ale i tak przejechaliśmy sporo okrążeń. To bardzo ważne, ponieważ udało nam się ukończyć sprawdzanie systemów i niezawodności potrzebnej nowemu autu. Upewniliśmy się także, że bolid w żadnym miejscu nie przegrzewa się.”

James Allison, dyrektor techniczny
„Zdecydowanie bardziej satysfakcjonujący dzień niż wczoraj. Ponad 100 okrążeń bez większych problemów. System KERS i ruchome tylne skrzydło działały bez zarzutu, a bolid spędził wystarczająco dużo czasu na torze, abyśmy mogli wykonać trochę pracy przy ustawieniach równolegle ze sprawdzaniem rutynowej listy przedsezonowych testów.”

Jutro za kierownicą R31 pod Walencją ponownie zasiadał będzie Robert Kubica.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

112 KOMENTARZY
avatar
dzeku7777

02.02.2011 21:03

0

Nie zapominajcie, ze Pan Witek wcale nie jest taki tragiczny. Przypomnę tylko, że w wielu wyścigach starty miał lepsze od Kubicy i zyskiwał parę dobrych pozycji i to nie raz. Jeśli wyreguluje regularność :D swojej jazdy i będzie dojeżdżał w 10 to będzie ok, więcej od niego nie wymagam;] Pozdrawiam. @ atomic, masz 40 lat i takich słów używasz? To może jednak, że to pokolenie odchodzi, a nie nowe rośnie... żal...


avatar
Ataru

02.02.2011 21:04

0

20. mariusz-f1, widzisz, tylko nie pamietam by w historii F1 byla kiedykolwiek taka sytuacja. Przeciez i partner z zespolu i ich szef ewidentnie z Pietrowa kpia, inni (w sensie - inne teamy) staraja sie o dobra atmosfere, albo chociaz stwarzac pozory, a tutaj? Juz na starcie sezonu mamy niezla przepychanke i gdyby nie dotyczyla Kubicy - mielibysmy tu niezla dyskusje o tym jak tam goraco ;-) Inna sprawa to to, ze Pietrow swoimi wystepami, a moze nawet i zachowaniem i jakims takim puszeniem sie niemal w tych wypowiedziach, na takie podsumowania zasluguje.


avatar
atomic

02.02.2011 21:04

0

nikt nie dzwoni


avatar
dzeku7777

02.02.2011 21:04

0

że to pokolenie odchodzi*


avatar
Zjarany

02.02.2011 21:06

0

34. zelik76 Nie panikuj przecież on to napisał pół godz temu, twoim zdaniem moderatorzy powinni całą dobę siedzieć przed monitorem i klikać bez przerwy odśwież ? Na wszystko przyjdzie czas...


avatar
atomic

02.02.2011 21:07

0

"ktoś" napisał ,że pojechałem za bardzo ale też pozdrowił bo zrozumiał . to pierwszy odzew i tez pozdr


avatar
witam

02.02.2011 21:08

0

@33atomic. To ty strasznie tepy jestes jak na tak starego chlopa...


avatar
kempa007

02.02.2011 21:09

0

11. atomic a ja sie pytam jak je mam nazywac jak nie nowe- bo do starych do ciezko je zaliczyc. Chodzi o rozrozenienie starych doswiadczonych ekip, od nowych z malym bagazem doswiadczen, ktore z reguly okupuja tyl tabeli z czasami...


avatar
DJ SaM

02.02.2011 21:09

0

Sorry Panowie ale takie przekomarzania to proponuje przenieść do artykułów w Interii. Będą na podobnym poziomie:) A co do atomic to myślę że kompa może mieć każdy, rozum nie. Niech moc będzie z Wami i bolidami Lotus-Renault .


avatar
rogas144

02.02.2011 21:11

0

36. dzeku7777 haha chłopie, gdyby Robert startował obok HRT czy Lotusa w tamtym sezonie to też miałby takie "ATOMOWE" starty. Gdyby Pietrov pojawiał się z przodu stawki też miałby z tym problem. Pzdr


avatar
atomic

02.02.2011 21:15

0

43@ odpisałem ci juz dawno " zeszłoroczni nowicjusze " czy jakoś tak . nowych zespołów w tym sezonie nie ma


avatar
gąsiek

02.02.2011 21:17

0

atomic -czy ty jestes normalny???pamietaj ze granica bycia normalnym a bycia glupcem jest bardzo cienka.na takie poglady sa inne strony,i cie tu nie powinno byc!!! co do komplekow coniektorych nt.witka -to sie zaczyna byc nudne.dajcie se siana juz stym szmaceniem.wazne zeby kubica mial udany sezon,czyz nie?


avatar
witam

02.02.2011 21:17

0

30.6q47. Ponoc przykrecili mu obroty zeby niezajezdzal nowinek :D Pozdr!


avatar
dzeku7777

02.02.2011 21:17

0

@45 Zgadzam się, mnie chodziło troszeczkę o ironię w tej sytuacji, pozdrawiam również. :D


avatar
atomic

02.02.2011 21:18

0

napisz next time "..." i po bólu . sorki ale razem ze mną śledzi kilka osób ta stronę i wszyscy coś "znajdą " tu przyznaje im racje .pozdro


avatar
Wiland

02.02.2011 21:20

0

atomic Jestem za tym, by kempa nazywał nowymi zespołami. 2 do 1.


avatar
matey89

02.02.2011 21:20

0

tłumaczył google bo holenderskiego nie rozumiem, ale ciekawe dlaczego nic o tym nie ma na polskich stronach Kubica: "To uczucie jest gorszy niż po pierwszym dniu z R30" Robert Kubica już dziś po raz pierwszy w samochodzie z którą musi wyzwanie najlepszych drużyn w tym roku. Renault R31 Lotus GP może mieć radykalny układ wydechowy, basen jest małomówny o samochód. Kubica: ". Pierwszy dzień ze starym R30 był mniejszy w odniesieniu do czasu, ale uczucie było lepsze niż dziś" Jednorazowa Grand Prix Zwycięzca dodaje:. "Pierwszy dzień z R31 czują się mniej, ale mam nadzieję, że dla wszystkich nowych regulacji mamy coś do utraty docisku aerodynamicznego i to widać miałem pewne problemy z układu paliwowego. rano, że mamy wiele czasu. Było wiele pozytywów. Jechaliśmy od początku z KERS i ono pracował idealnie. ruchomego tylnego skrzydła nie cały dzień. " "Mieliśmy mnóstwo drobnych problemów. Okazało się dzisiaj głównie na znalezienie niezawodności. Mamy wiele dowiedzieć. Myślałem, że jestem lepiej przygotowana do dodatkowych przycisków na kierownicy. Może to być bardzo rozpraszać i trudne do pogodzenia z Łączenie, sterowanie, ostrość i wiśni. Może uda nam się zmienić koło, tak aby bardziej komfortowo. "


avatar
atomic

02.02.2011 21:21

0

47@ a ty gąsiek od kiedy" tu" jesteś ?


avatar
gąsiek

02.02.2011 21:23

0

od dawna,a co ? ksiazke piszesz?


avatar
kempa007

02.02.2011 21:23

0

3. MARU a czy ja gdzies napsialem, ze on dobrze jezdzi?


avatar
frg1pl

02.02.2011 21:23

0

Banda pieprzonych indywidualistów :)))


avatar
atomic

02.02.2011 21:25

0

54@ i pozdro .


avatar
atomic

02.02.2011 21:28

0

52 @ kubek jest wkurwiony ,że kierowca f1 jest maszyną wciskającą przyciski itd / pisałem o tym / dlatego lubi rajdy . granie " w colina " jest ok ale robcio jest na innym poziomie .


avatar
atomic

02.02.2011 21:34

0

54 @ gówno a nie od dawna . kilku userów już tu nie ma przez takich jak ty. mieli za mało cierpliwości . nie pozdrawiam .


avatar
asokolow1

02.02.2011 21:38

0

po co ta wojna?


avatar
b.stary

02.02.2011 21:39

0

Pietrow swoją wypowiedzią o stosunkach z Kubicą pokazał po prostu, że jest głupi. to śmieszne mieć pretensje że ktoś mu nie pomógł. Niby za co Robert miał mu pomagać. Pietrow pewnie myśli, że za to że przyniósł pieniądze do zespołu. JAK ŻYJĘ FORMUŁĄ 1 NIE PAMIĘTAM PRZYPADKU TAKIEJ GŁUPOTY. Lopez powiedział, że włożył bardzo dużo wysiłku w zatrzymanie Kubicy. Jak znam rosjan to po pierwsze naciskali na Lopeza, żeby wyrzucił albo ograniczył rolę Kubka w zespole i jak to się nie udało to "poprosili" Witka, żeby zmienił na gorsze swój medialny stosunek do Roberta i tak będzie przez cały sezon. Postawa EB jako szefa jest słuszna nie może się kierować pieniędzmi od tego jest Lopez. EB zachował się delikatnie. ZACHOWANIE WP TO SKANDAL. I jeszcze na koniec kiedy w 1945 roku ruski wyzwalali miasto mojej babci moi dziadkowie musieli przez kilka dni w swoim domu "gościć" oficerów rosyjskich. Opowiadali potem, że TAK CIEMNEGO NARODU JESZCZE W ŻYCIU NIE WIDZIELI.


avatar
gąsiek

02.02.2011 21:39

0

57@ uwazam ze powinienes przeprosic za te slowa!padl twoj koment nie na temat i bardzo obrazliwy dla mysle wiekszosci,wraz ze mna! to nie miejsce na wyrazanie takiej opini! rowniez pozdro


avatar
kempa007

02.02.2011 21:39

0

46. atomic a gdzie napisalem ze sa w _tym sezonie_ nowe zespoly?


avatar
rogas144

02.02.2011 21:46

0

59.atomic zgadzam się z tobą. Było ich tu więcej, ale przestali się udzielać lub zmienili stronkę na konkurencję. Czasem się nie da wytrzymać od takich śmiesznych komentarzy i różnych prowokacji ze strony niektórych użytkowników.


avatar
saint77

02.02.2011 21:50

0

Generalnie wg mnie to wygląda tak: - wszystkie zespoły założyły sobie jakieś programy na te trzy dni testów, które starają się konsekwentnie wykonywać. - niektóre zespoły mają mniej problemów, niektóre więcej, a niektóre wcale, dlatego ich postępy w ustalaniu odpowiednich ustawień i zbieranie potrzebnych danych są na różnym poziomie. - zespoły, które używają zeszłorocznej wersji konstrukcji i osiągają dobre czasy niekoniecznie pokażą się z tymi czasami w kolejne sesji testów. - każdy testuje co innego dlatego nie ma co porównywać czasów z danego dnia ani nawet z całości testów. - spośród wszystkich zespołów z pewnością są te z lepszymi konstrukcjami i te z gorszymi, ale na dzień dzisiejszy trudno je wskazać. Sądzę, że RBR będzie liderem mimo wszystko ale jak długo tego nie wie nikt. - spora część konstrukcji jest bardziej "rozwojowa" od innych , tzn. że będą się dynamicznie zmieniać z korzyścią dla poprawienia czasów. Oczywiście dotyczy to wszystkich zespołów ale w różnym stopniu. Jestem przekonany, że do pierwszej grupy będzie należeć Renault. Nawet jeśli nie zaczną sezonu od 1 linii, to z pewnością z biegiem czasu tam się pojawią. - niektórzy nigdy nie będą zadowoleni, nawet jeśli Kubica wykręcałby czasy o 2sek. szybsze od pozostałych na każdym okrążeniu, wygrywał wszystkie Q i co 2-gi wyścig. Pewnie przeważałyby opinie - "z takim bolidem to nie sztuka". Więc ja mam nadzieję, że będzie dysponował bolidem 3-4 w stawce ale wygra w nim kilka wyścigów, a przynajmniej w co 2-gim będzie na podium:)


avatar
mariusz-f1

02.02.2011 21:51

0

37.Ataru - Moje zdanie na ten temat, jest takie. Witek za to co pokazał w poprzednim sezonie, powinien unikać "wycieczek" w strone Kubicy, dla swojego dobra. Inaczej pisząc, powinien siedzieć "cicho" i skoncentrować się na nadchodzącym sezonie, aby zapracować sobie na szacunek.... przede wszystkim swoich przełożonych. A w tej chwili to niestety, ale takimi wypowiedziami (Kubica mi nie pomaga) może sobie tylko bardziej zaszkodzić, niż.... zyskać. Bo tak jak pisałem, "kasą" wszystkiego sobie nie załatwisz i całe szczęście zresztą :-)


avatar
gąsiek

02.02.2011 21:53

0

to ze nie pisalem to nieznaczy ze mnie nie bylo,ale jak widze takich gosci jak ty to sie musze odezwac.takimi sformulowaniami obrazasz wielu ludzi wraz ze mna.gow no mnie obchodza twoje opinie religijne bo to nie miejsce na to. jak niema takich z takimi wypowiedziami to chyba dobrze co?


avatar
gąsiek

02.02.2011 22:01

0

rogas144 to atomic sprowokowal,nie ja.niemyl pojec.niemam nic do waszych "taktyk"na sezon,ale wypowiedz z papiezem nie powinna wogule tu pasc!i to tyle z mojej strony.inni tez sie juz wypowiedzieli na ten temat!


avatar
mariusz-f1

02.02.2011 22:02

0

59.atomic - Przez takich jak ty, jest tu coraz to mniej normalnych osób. A szkoda :-( I ty masz 40 na karku ?


avatar
witam

02.02.2011 22:29

0

66. mariusz-f1. Czesc! A kiedy Pietrow to powiedzial, ze Robert mu nie pomaga?....On czegos takiego nigdy nie powiedzial! Te slowa to wymysl i interpretacja wielu ludzi!! Witek tylko odpowiedzial na pytanie reportera cyt:" Czego nauczyles sie od Kubicy?" Na to Pietrow cyt:" Niczego , Robert jest zamkniety w sobie"... To ja sie pytam skad te wasze wszystkie interpretacje!!?? Oczywicsie mozna sobie interprtowac jak kto chce. Ale...Witek jest prostym chlopem z Rosji, jak sie go prosto z mostu pytajy, to Pietrek po chlopsku nie myslac, prosto z mostu odpowiedzial.. Takie moje zdanie i ja nie wodze tu zadnych podtekstow, a cala reszte do tego dorobily media. Pozdro!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu