WYNIKI Jerez [ 13 lutego 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Webber | Red Bull | 1:18.628 | 72 |
2 | N.Rosberg | Williams | 1:19.091 | 98 |
3 | K. Nakajima | Williams | 1:19.215 | 91 |
4 | F.Alonso | Renault | 1:19.710 | 104 |
5 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:19.829 | 116 |
6 | L.Hamilton | McLaren | 1:19.857 | 68 |
7 | D.Coulthard | Red Bull | 1:19.883 | 97 |
8 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:19.889 | 114 |
9 | N.Piquet | Renault | 1:20.014 | 110 |
10 | H.Kovalainen | McLaren | 1:20.152 | 84 |
11 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.201 | 109 |
12 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:20.536 | 76 |
13 | J.Button | Honda | 1:21.147 | 85 |
14 | T.Sato | Super Aguri | 1:21.376 | 101 |
15 | R.Barrichello | Honda | 1:21.710 | 58 |
16 | A.Sutil | Force India | 1:22.244 | 86 |
#3 dzień testów - Webber najszybszy
Po trzecim dniu testów na torze w Jerez na najwyższej pozycji w tabeli wyników znalazł się Mark Webber. Australijczyk przejechał okrążenie hiszpańskiego toru w znakomitym czasie: 1:18,628, to jest o prawie pół sekundy szybciej niż Lewis Hamilton w dniu wczorajszym. RB4 prowadzony przez Webbera był wyposażony w innowacyjną pokrywę silnika przypominającą płetwę rekina.Zespoły, które zdecydowały się na testy w Hiszpanii nie mogą narzekać na pogodę. Temperatura powietrza w Jerez dochodziła dzisiaj do 19 stopni Celsjusza, a temperatura toru do 25, stwarzając znakomite warunki do testowania. Jedynym mankamentem, przeszkadzającym w testowaniu ustawień aerodynamiki były, podobnie jak wczoraj, silne podmuchy wiatru.
Drugi i trzeci czas dnia przypadł w udziale zawodnikom Williamsa. Drugi był Nico Rosberg, a trzeci Kazuki Nakajima. Obaj kierowcy brytyjskiego zespołu przejechali dzisiaj 189 okrążeń toru i uzyskali bardzo obiecujące rezultaty.
Czwarty czas dnia przypadł w udziale lokalnemu bohaterowi- Fernando Alonso. Hiszpan stracił jednak do najlepszego wyniku przeszło sekundę, ale mimo to hiszpańscy kibice ponownie tłumnie stawili się, aby obserwować poczynania swojego idola. Zespół Renault przeprowadzał dzisiaj symulację wyścigu włączając w to postoje w boksach. Program obu kierowców został jednak przerwany po południu ze względu na awarię jednostki napędowej w bolidzie drugiego kierowcy Renault- Nelsona Piquet Jr. Silnik R28 Brazylijczyka eksplodował na głównej prostej, zmuszając obsługę toru do ponownego przerwania sesji. Rano na torze pojawiała się czerwona flaga po tym jak na pierwszym zakręcie po za tor wypadł David Coulthard.
Robert Kubica, mimo bardzo podobnych do wczorajszych problemów z bolidem na początku sesji, zakończył dzień na 5 pozycji, przejeżdżając aż 116 okrążeń toru. Drugi z zawodników BMW Sauber, Nick Heidfeld, zdołał uzyskać dzisiaj czas pozwalający zająć jedynie 11 pozycję. Kierowcy BMW pracowali nad dalszym testowaniem ustawień F1.08, koncentrując się na aerodynamice i systemie hamulcowym.
Szósty czas dnia uzyskał wczorajszy lider tabeli czasowej- Lewis Hamilton, za którym z nieznaczną stratą uplasował się David Coulthard. Ósmy czas uzyskał Sebastian Vettel, a 9 do czasu awarii jednostki napędowej, wykręcił Nelson Piquet Jr. Pierwszą dziesiątkę zamykał drugi kierowca zespołu McLaren – Fin Heikki Kovalainen.
Podobnie jak wczoraj zespół Super Aguri zdecydował się na wystawienie tylko jednego zawodnika i był nim Takuma Sato, który dzień zakończył na 14 miejscu, wyprzedzając Rubensa Barrichello z Hondy oraz Adriana Sutila z Force India.
Jutro kolejny dzień testów w Jerez.
komentarze
1. totalfun
a schumi miał 1:15:650 w 2004. Więc trochę im jeszcze brakuje ;)
2. rafalsz1993
Trzeba pamietac ze to testy co wielorotnie bylo juz powtarzane. Moim zdaniem prawie każdy kierowca moze z wyjątkiem kierowców force india super aguri czy hondy mogliby wygrać testy jadąc na max mozliwosci ale przeciez to nie wygrywanie jest celem testów tylko jak sama nazwa wskazuje testowanie.
3. kempa007
tylko wtedy mieli jakies 200 kucykow wiecej pod noga ;-)
4. tReNt
wczoraj Robert byl o 0.3 s szybszy. Nie ma sie czym przejmowac.Webber i bolidy Franka jechały na oparach zapewne.
5. kkarw
Oj będzie bardzo ciekawie w tym roku. Niestety Ferrari wydaję się być poza zasięgiem ale już pozostali na bardzo zbliżonym poziomie, więc ten bolid będzie lepszy, który będzie bardziej niezawodny.
6. rafalsz1993
No wlasnie ciągle obnizają moc w silnikach bolidów F1 kiedys silniki mialy po 1000 HP a teraz cos kolo 700HP z tego co mowil Robert Kubica w 209 mają sie nie zmieic moce ale zmieni sie docisk tak ze z takim dociskiem jak dotychczas jezdzili w monaco taki w 2009 roku ma by na monzy. To ma zapewnic wieksz bezpieczenstwo ale wedlug mnie to ie tedy droga niech sie lepiej wezmą za unowoczesnianie torow cos na styl w szanghaju a co do uzyskiwanych czasów to mają sie one zwiekszyc o 5 sekund :(.
7. zibi55
Czy Roberta bolid się palił, czy to były ćwiczenia ppoż ??? Widać to na zdjęciach na stronie www.f1today.nl
8. zibi55
Według czasów, to Nick był 11, a nie 10.
9. zibi55
Kruk, krukowi oka nie wykole, a po drugie - sponsor się liczy.
10. matibak
Nie palił się tylko to samo co wczoraj, przytrzymali ich przy wyjeździe na tor i silniki się przegrzały
11. Koszał
@totalfun oraz @kempa007: czy nie jest przypadkiem tak, że ten tor od zeszłego roku jest przebudowany lekko -> przed ostatnim zakrętem dodano pseudo szykane zamiast szybkiego prawego?
pozdro
12. dsu1
Witam- BMW złapało rytm i będzie jeszcze lepiej. Dzisiaj autosport przepytał Nicka i Roberta oto co powiedzieli:Zapytany przez autosport.com, czy według niego wprowadzone poprawki uczyniły już z F1.08 zwycięskie auto, Niemiec odpowiedział: „Nie, jeszcze nie. Naszym celem jest nadal wygranie wyścigu, ale w tym momencie samochód nie jest jeszcze idealny. Tak więc na początku sezonu może być trudno wygrać wyścig, ale później będzie lepiej”.
Nick dodał, że teraz F1.08 jest już na pewno lepszy od zeszłorocznego modelu: „Pierwotnie twierdziłem, że tegoroczny samochód nie jest lepszy od starego, ale teraz, z nowymi częściami znaleźliśmy nowe ustawienia samochodu i wyraźnie widać, że jest teraz lepszy od F1.07”.
Tymczasem partner zespołowy Heidfelda – Robert Kubica nadal zachowuje ostrożność w ocenie nowego samochodu, ale przyznał, że generalnie forma BMW jest lepsza, niż może się to wydawać z zewnątrz. „Myślę, że problem nie został całkowicie wyeliminowany, ale samochód staje się lepszy. Ogólny balans samochodu zmienia się i nie jest łatwo go prowadzić, ale nie jest już tak źle, jak było wcześniej.” – co potwierdza tylko moje wcześniejsze przypuszczenia co do formy BMW w tych testach. Myślę że spokojnie od dzisiejszych czasów mogli by odjąć po 1,5 sek
13. totalfun
Koszał: na oficjalnej stronie toru nie podali żadnych info o przebudowie( na intro też nie widać). Więc chyba jest taki sam od 1994
14. kempa007
tak jest przebudowany
15. F1_Fan
Panowie.....31 dni czekania :)
16. F1_Fan
i Panie ( przepraszam )
17. przesio
mogli tez jechac na oparach by pzyciagnac sposorow ze sa tacy dobrzy albo testuja jaki bolid moze byc szybki. Bmw tak nie robi i moze to lepiej bo by oczekiwania mogly by byc za wysokie albo by sie bmka sypala. jak kolega u gory powiedzial celem testow jest testowac nie scigac :) Sama nazwa wyscig to wyscig testy to testy nie wyscig i odwrotnie :D
18. wojtekf1-1984
ciekawi mnie ze kiedy Raikkonen zrobil czasik = rekordowi z zeszlego roku to wszyscy szaleli ze ferrari nie ma sobie rownych teraz webber zrobil to samo i cisza.Wiem ze testy za dużo nie mowia ale mysle ze ta smieszna pletwa red bulla zawita niebawem w innych bolidach
19. mateusz.1996
a kubica jak zwykle pracowity:-)
20. bulionik
Co myślicie o tym zdjęciu? www.f1today.nl/foto/1723/ bo jak dobrze zauważył zibi55 to chyba tam coś u Kubicy z bolidem było nie tak...
21. _Tom3k_
Może silnik się przegrzał
22. Zako
Odnośnie tego zdjecia to jest to zasłona dymna aby inni nie poznali jak mocny bolid ma Bmw :)))
23. tomek1994
heh ale mclaren sie skompromitował;] brawo Robert wierzę w ciebie
24. walerus
Marko dał czadziorra!
25. spoxman
Lol no piknie bravo Robert power is back
26. spoxman
a ten rekin red bula to kitowo wygląda
27. Piotre_k
Biedna Honda...
28. walerus
honda nie dla Bonda...
29. Ron Dennis
Zauważyłem że na każdych testach są duże zmiany w tabeli , ale Ferrari nie uczestniczy w nich , a podejrzewam że byliby tutaj dominującym zespołem...
30. mateo_f1
SLUCHAJCIE:
nie wiem dlaczego wszyscy juz teraz narzekaja na BMW i mowia ze w tym sezonie nie da rady zdobyc nawet 3. miejsca w klasyfikacji konstruktorow??? Uwazam ze jest duuuuzo wieksza szansa!!!!!!! Porownalem czasy testow (co prawda nie koniecznie musza one cos mowic ale jednak) z Catalunii z 13.02.2007 i z 03.02.2008 - a wiec bolidow F1.07 i F1.08. Jakie sa wnioski? Otoz: rok temu KUB byl 7. ze strata 0.919 sek do pierwszego bolidu (MAS). HEI stracil 1.437 sek (12. czas). Przed KUB byly obie Ferrarki, oba Maclarenki i obie Renowki!! HEI wyprzedzily dodatkowo 1 BMW, obie Toyotki i oba Williamsy.... Teraz przejdzmy do tegorocznych zmagan na tym samym torze, ale bez kontroli trakcji. KUB zajal miejsce 4. tracac do pierwszego WEB 0.107 sekundy tylko! Wiem ze Ferrari nie bylo ale mimo wszystko... HEI byl 6. tracac 0.489 tylko do WEB. Pomiedzy KUB i HEI znalazla sie Renowka z dwukortnym mistrzem swiata. Druga Renowka byla z tylu! Mysle ze nie ma co narzekac i w tym sezonie bedzie duuuuzo lepiej!!! Bolidy sa duzo lepsze i maja mniejsza strate w testach do konkurencji, a przypominam ze strata ta byla rok temu duuuza i??? moze ktos mi powie czy jest zagrozenie ze strony innych? Ja uwazam ze nie!!! Renault stracil 50 pkt. do Sauberowego BMW w 2007 - teraz straci canajmniej tyle samo. Zobaczycie!
31. matias
webber osiagnal ten czas rano (wiadomo ,ze na jerez szybciej jezdzi sie z rana ) w rekordowym przejezdzie zrobil tylko 5 okrazen i na dodatek jechal na miekkich oponach w przeciwienstwie do reszty , ktora testowala mieszanki raczej twarde. ktos tu szuka sponsorow... ;)
32. markorud
TESTY TO TEŻ ZAMGLENIE OCZU KONKURENCJI-przeciez nie ma żadnej kontroli technicznej z szefostwa F1!!
Weberr (taki sobie kierowca) miał ponoc stary pakiet elektroniki (z kontrola trakcji), i silnik 20-30 koni mocniejszy, i jechal na oparach !!!
a chodzilo o to-aby wszyscy kombinowali teraz z jakąś"płetwa rekina" a odwrocili sie od swych planów testowych, zobaczycie jak kilka innych zespołow bedzie teraz kombinować i popsuja swoje ustawienia. skuteczna metoda. (potwierdza to ForceIndia i Fisi który na poprzednich testach tez byl wysoko w czołówce(i ponoc na podrasowanym sprzecie)-ale tu chodzi o to aby sie pokazac-i postraszyc konkurencje.
33. jarko dnb 85
fakt,"nasi" kierowcy napewno w pewnym momencie jechali na oparach,ale po wiekszej ilosci okrazen ogumienie nie jest juz takie przyczepne.Webber probowal zapewne jazdy z mala iloscia paliwa,bo to moze mu dac szanse na dobre miejsce na starcie,zreszta robili to w zeszlym sezonie dzieki czemu webber przed wyscigiem zajmowal 6 pozycje.Williams tez pewnie probowal podobnych rozwiazan.te czasy w czolowce nic nie odzwierciedlaja,bo na nastepnych testach kolejnosc sie odwroci.odzwierciedleniem dobrej pracy jest to czy dany team wykonal swoje cele,a to wiedza juz tylko zespoly...
34. jajjo82
uwazam ze troche jest racji z ta sciema bo to musi byc w tym sporcie. z drugiej strony troche patriotyzm w nas uderza i chcemy(wymagamy) coraz wiecej od bmw ale z innej strony patrzac moze bmw rzeczywiscie na razie testy wykorzystuje na n.p. sprawdzenie niezawodnosci ale zeby sprawdzic niezawodnosc trzeba jezdzic na wiecej niz 100% wiec kolo sie zamyka i uwazam ze sa dalej trzecim zespolem i jezeli niezawodnosc bedzie powiedzmy duzo lepsza to uciekna jeszze bardziej 4 zespolowi ale i zbliza sie do mclarena a niezawodnosc juz poprzednim seznie mogla im dac kilka podium wiecej i jedno zwyciestwo i uwazam ze to jest ten wlasnie krok naprzód a przy kaprysnej pogodzie mysle ze Robert bez tc bedzie naprawde szybki nawet w takim bolidzie i wygra kilka wyscigów plus moze monaco.
35. Zako
WEBBER mial dobry czas bo wczoraj przeprowadzał symulacje kwalifikacji , WILLIAMSY testowały przejazdy na srednim dystansie, RENAULT przeprowadzało symulacje wyścigu, RESZTA zespołow skupiła sie na testowaniu aero i innych cześci / układów. To wszystko tłumaczy dlaczego i kto miał jaki czas
36. zet075
Niech ktoś mi powie panowie i panie oczywiści... czemu BMW na testach jeździ bez tych "dekli" które na premierze bolidu zrobiły taką "furore" :):):). Przecież miały mieć ogromny wpływ na areo i chłodzenie... czyżby to był niewypał ??? :)
37. radish
moze to jest zaslona dymna i dop uzyja tego podczas GP.
38. lolek29
eee mi się wydaje, że te "kołapki" to przedewszystkim na chłodzenie maja wpływ.. widocznie w warunkach testowych i przy stosunkowo niskich temp to nie jest potrzebne... a co do wyników to żeby było ciekawiej dzis już Kov zrobił 1:17.974 ... miazga wszystko jedno czy na oparach czy nie.... Robercik narazie 6 czas 1:20:442
39. radish
RB4 znow w czolowce,czyzby "grzbiet" dawal rade ?toro rosso tez z przodu,eh,a bmw ani razu nie pokazalo pazura(chyba ze nie chca i takie maja zalozenia) ciezko powiedziec.
40. lankas
kovalainen szaleje
41. radish
na oparach :)
42. lankas
pewnie tak
43. rafalsz1993
skąd wiecie jaki jest stan testów? oglądacie?-bo live timing to dopiero na gp Australi bedzie uruchomiony.
44. lankas
f1today.nl
45. radish
kubik poprawil swoj czas z 2dnia testow o 0.004 :),idą w dobrym kierunku,jest coraz lepiej
46. lankas
zobaczymy jak będzie to wyglądało na tle innych zespołów jak przeprowadzą symulacje kwalifikacji i wyścigu
47. raul7
ciekawe jaka jest przyczyna tego ze Heidfeld za każdym razem jest za Robertem ? :D Czyżby Robert zaczął swój plan dominowania jako pierwszy kierowca? Fajnie by było :)
48. matibak
raul7 ja też twierdzę, że to nie przypadek, jest to zbyt regularne te przewagi roberta:)
49. sniezio
rzeczywiści McClaren nie dał popisu. robert nieżle pojechał.
50. wychyl
Co do tego szukania sponsorow przez red bulla nie bylbym taki pewien. Zobaczcie czyjej fitmy jest ten team! Oni nie potrzebuja sponsorow, bo to jedna z najbogatszych firm na swiecie :)
51. lankas
tu chodzi o reklamę!Kiedy jak nie w testach RED BUL może być na czele?
52. walerus
no to teraz to pewne są tylko 2 pierwsze miejsca wśród konstruktorów - i 3 ostatnie.......
53. badylek
tak czy siak niezawodność narazie jest bardziej potrzebna ja jeszcze nie licze na wygrane ale w sezonie 2009 mogą niezle sie nakręcić (o ile kubica w bmw zostanie)
54. legolego79
Plan marketingowy jest prosty. Mało paliwa + opony "kwalifikacyjne" powodują pierwsze miejsce w testach. Telewizja to pokazuje i zwraca uwagę na płetwe rekina na której widnieje ..... olbrzymie logo Red Bull. Reklama za darmo ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz