WYNIKI Barcelona [ 26 lutego 2019 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Norris | McLaren | 1:17.709 | 80 |
2 | P.Gasly | Red Bull | 1:17.715 | 136 |
3 | L.Stroll | Racing Point | 1:17.824 | 82 |
4 | S.Vettel | Ferrari | 1:17.925 | 81 |
5 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.589 | 99 |
6 | A.Albon | Toro Rosso | 1:18.649 | 103 |
7 | C.Leclerc | Ferrari | 1:18.651 | 29 |
8 | K.Magnussen | Haas | 1:18.769 | 131 |
9 | G.Russell | Williams | 1:19.662 | 119 |
10 | D.Ricciardo | Renault | 1:20.107 | 77 |
11 | V.Bottas | Mercedes | 1:20.167 | 7 |
12 | L.Hamilton | Mercedes | 1:20.332 | 83 |
13 | N.Hulkenberg | Renault | 1:20.348 | 80 |
Norris najszybszy piątego dnia testów, awarie McLarena oraz Mercedesa
Lando Norris okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia drugiej tury testów. Nie przeszkodziły mu w tym aż dwie awarie jego McLarena. Problemy dotknęły także Mercedesa oraz w mniejszym stopniu Ferrari.Pogoda była dziś podobna do tej z zeszłego tygodnia, chociaż rano temperatura nie była najwyższa. Tuż przed godziną 9:00, czyli przed startem porannej sesji, wynosiła tylko 6 stopni Celsjusza.
Na torze pojawiło się dzisiaj 13 kierowców. Drobna zmianę w porównaniu do zeszłego tygodnia w swoim programie wprowadziło Ferrari, które zdecydowało się podzielić dzień dla Leclerca i Vettela.
Do przerwy obiadowej najbardziej aktywni byli Kevin Magnussen (84 okrążenia), Lewis Hamilton (83) oraz Nico Hulkenberg (80). Dla Haasa bardzo ważne było przejechanie dużego dystansu po tym jak VF-19 kilkukrotnie psuł się podczas pierwszych czterech dni.
Podobne cele mieli także w Williamsie oraz w Racing Point, ale Russell i Stroll przejechali do 13:00 kolejno 46 i 44 okrążenia. Podsumowanie jazd Williamsa będzie pojawiać się codziennie wieczorem, razem z wypowiedziami kierowców i członków zespołu.
Najszybszy był za to Antonio Giovinazzi z czasem 1:18.589. Oprócz niego, poniżej 1:19 zeszli również Gasly i Leclerc.
Rano czerwona flaga pojawiła się tylko raz. Wywołał ją Lando Norris, zatrzymując swojego McLarena, który miał problem z hydrauliką. Drobne problemy z chłodzeniem miało Ferrari, które zdążyło przyzwyczaić wszystkich do pokonywania ogromnych dystansów. Do przerwy Leclerc okrążył tor tylko 29 razy.
Mniej więcej 30 minut po wznowieniu jazd, swojego Mercedesa w zakręcie nr 3 zatrzymał Valtteri Bottas. Wiązało się to z wywieszeniem czerwonej flagi. Reporterzy zdążyli zauważyć, że ekipa z Brackley testowała dziś różne koncepcje aerodynamiczne swojego samochodu, m.in. nową wersję przedniego skrzydła.
Trzeci i ostatni raz sesja została zatrzymana na 30 minut przed godziną 18. Znów sprawcą był Lando Norris, ale McLaren nie podał jeszcze przyczyny kolejnej awarii swojego bolidu.
Ostatecznie najaktywniejsze dziś było dziś Renault, pokonując łącznie 157 okrążeń. Pracowity był też Gasly (136) oraz Kevin Magnussen (131). Był to także produktywny dzień dla Russella (119), co z pewnością cieszy polskich kibiców, ponieważ obecnie Williamsowi powinno zależeć na jak największym dystansie.
Najlepszym wynikiem pierwszego dnia drugiej tury testów zimowych było 1:17.709, osiągnięte przez Lando Norrisa. McLaren był więc dziś szybki, ale awaryjny. Sześć tysięcznych wolniejszy był Pierre Gasly. Francuz jechał na oponach C3 a Brytyjczyk na C4.
Oprócz nich jeszcze dwóch innych kierowców zeszło poniżej 1:18. Byli to Stroll (1:17.824, C4) oraz Vettel (1:17.925, C3).
Tuż po zakończeniu sesji okazało się, że drobny problem pojawił się także w Alfie Romeo, która zatrzymała się przy zakręcie nr 1. Nie miało to jednak żadnego wpływu na przebieg wydarzeń na torze.
Jutro za kierownicą FW42 pojawi się Robert Kubica. Polak będzie testował przez cały dzień.
komentarze
1. RoyalFlesh F1
Wygląda na to, że Mercedes ma problemy, albo dopiero przywiózł pakiet startowy. Byłoby nieźle gdyby sezon wyglądał jak w 2012 roku.
2. Ecclestone
Czy jest jakaś możliwość, żeby obok czasu kierowcy, zamieścić informację o rodzaju opon, na jakich został on uzyskany?
3. jaromlody
Poprawcie byka:
10 D.Ricciardo Red Bull
Powinno być Renault.
4. krzysztof1
Nie wiadomo co kto testował tak więc nie zwracam uwagi na czasy .
5. balober
Ilość przejechanych okrążeń przez Renault robi wrażenie.
6. Rick
@2
Norris C4
Gasly C3
Stroll C4
Vettel C3
Giovinazzi C4
Albon C4
Leclerc C3
Magnussen C4
Russell C5
Ricciardo C2
Bottas C2
Hamilton C2
Hulkenberg C3
7. Vendeur
Niesamowite! Williams szybszy od Mercedesów i Renault!
;)
8. Mat5
@1 pamiętaj, że Mercedes w 2012 miał bardzo dobry początek: wysokie miejsca w kwalifikacjach, w tym pierwszy rząd w Chinach, zwycięstwo Rosberga i kilka podiów. Dopiero później złapali zadyszkę. Mimo wszystko nie wydaje mi się, żeby w tym roku tak było.
9. RoyalFlesh F1
8. Mat5
Chodziło Mi bardziej o sezon, nie zespół. Ale wtedy twarde weto postawiły większe zespoły i się skończyło po połowie sezonu ściganie.
10. Buszmen
Williams wydymał kibiców Kubice i Orlen.
Zapowiada się niestety lipa skoro stroll na C5 wykręcił czas 2s. lepszy.
Rozumiem każdy może mieć problemy i od zeszłego sezonu kibicowałem Williamsowi ale jeśli bierze się pieniądze od kierowców (bądź co bądź Kubica jeździ tez dzięki orlenowi i sponsorom) , bierze się od sponsorów po 10-20 M? za sezon to sorry można wymagać nie spóźnienia się na testy , i czegoś więcej niż widzimy ostatnio.
2s za RP, TR i innymi to przepaść i chyba nie powiem za ostro .
Williams jak na razie wydymał wszystkich.
Kierowców , sponsorów , kibiców.
To nie jest garażowy zespół tylko team z kilkudziesięcioletnia tradycją oraz budżetem kilkaset milionów złotych na sezon.
Zaczynam żałować ze zobaczę Kubice na torze , bo podziwiam za wytrwałość i to ze udało mu sie wrócić do F1 co jest wyczynem samym w sobie ale prawdopodobnie Williams swoim podejściem , i bolidem to wszystko zniszczą.
11. Mayhem
Wchodzę sobie na pewną znaną stronę i widzę od razu nagłówek: Pilne! Testy zakończone: Williams przed Hamiltonem!
Ręce opadają...
12. RoyalFlesh F1
10. Buszmen
Ręce opadają, pierwszy raz śledzisz testy? RBR omijał pierwsze testy i wygrywał mistrzostwa.
13. saint77
Moim zdaniem silniki Mercedesa nie będą już dominować w stawce.
Właściwie różnice w osiągach wg mnie znacznie się zmniejszyły. Honda na pewno nie odstaje już tak bardzo a problemy z awaryjnością tej jednostki to przeszłość.
McLaren to jednak chyba mistrz w pochopnych decyzjach, ale może to ich upór i niedostosowanie do architektury Hondy ściągnęly ich tak nisko?
Ktoś wcześniej zauważył, że klienci Mercedesa są w dole tabeli czasowej po pierwszej turze testów. To nie jest raczej przypadek. Zbliżenie mocy konkurencyjnych konstrukcji.
Jeśli mogę obstawiać to Ferrari i ich klienci będą w tym sezonie mocni. Nawet bardzo.
14. saint77
@11.
Nie ma co się dziwić. Ostatnio podali kto WYGRAŁ testy.
Kilkanaście tysięcy kliknięć w ciągu tych kilku minut po pojawieniu sie tego nagłówka robi swoje. Mają zyski z reklam. Tak to działa.
15. XandiOfficial
Znaczy @10 ma trochę racji bo jaki zespół realizuje część swojego programu na C piątkach. Wiadomo, że są w plecy i zapewne wszystko skracają ale nie widzę podstawy aby być dobrej myśli bo raczej na pełnym baku to oni nie jeździli. Jutro wszystko się okaże ale muszą zacząć mieć przynajmniej tempo w wyścigu. Williams musi na koniec testów na siłę i to jest ich obowiązek aby kierowcy wykonali po super okr. na C3. Jeśli nie zbliżą się do czasu 1:18,500 to dziękujemy i dowidzenia bo reszta jeździła szybciej i zapewne ma rezerwy.
16. Heytham1
@10 Ej, spokojnie...wstrzymaj się z takimi opiniami do chociaż pierwszego wyścigu. Testy nie polegają na tym by pobijać czasy. Mogli sobie jeździć na C5 ale nie po to by zrobić jak najlepszy czas ale np. po to by sprawdzić zachowanie bolidu na tej mieszance czy po prostu sprawdzić same jej właściwości.
To tak na prawdę dopiero pierwszy pełny dzień testowy Williamsa i jak już chcesz tak bardzo porównywać te czasy, to lepiej zrobić to do tych z pierwszego dnia testowego. Wtedy np. Toro Rosso na C5 miało czas 1:19.635 więc dość podobny do tego który dziś miał Williams. To samo Toro Rosso dzień później na C5 1:19.301 a dopiero trzeciego dnia pojechali ze zdecydowanie większą mocą i uzyskali na C5 1:17.704 co było najlepszym czasem dnia.
Williams jest na innym etapie przygotowań niż wspomniany przez Ciebie Racing Point. Stroll mógł już dziś robić próbne przejazdy kwalifikacyjne. Williams takie może zacznie robić dopiero w piątek.
Najważniejsze na co powinniśmy zwrócić uwagę po dzisiejszych jazdach to to, że Russel pokonał 119 kółek bez problemów z bolidem.
17. Buszmen
@12royalflesch
Tylko niestety nie chodzi już tylko o to jakie czasy osiągają .
I nie nie sadze żeby omijali testy specjalnie ,
Tylko ze nie potrafią się wyrobić ze składaniem bolidu.
Cholera merc już przynosi spec. B na testy a Williams jeszcze nie zdążył pierwszej wersji dobrze posprawdzać.
Potem zakładają GR C5 żeby pokazać ze niby nie są aż tak w ciemnej dupie.
Wyglada na to ze zima bardziej skupili się na szukaniu sponsorów niż konstruowaniu bolidu.
18. dajkon
do 10. Buszmen
Kolego idź sobie pooglądaj skoki to taki sport dla januszy może cie zainteresuje
19. RoyalFlesh F1
17. Buszmen
Ale co cię tak bulwersuje, chłopie. Nie wiedziałeś, że Williams do topowych zespołów, nie należy. Poza tym to są testy, tu się nie kręci szybkich kółek. Prawdziwą prędkość zespołu poznasz w Australii. A poza tym ostatni raz Williams dobrze zaczynał chyba w 2014 roku, i to tylko dzięki silnikowi. Wydzierasz się jak niemowlę, które tyle co się zesra...ł.
20. faces
@18
a Ty taki "znafca" F1?
Skoki sport dla Januszy, heh dobry jesteś. Sport jak każdy inny.
To, że masz wiedzę i oglądasz od dawna F1 nie uprawnia Cię do pisania/mówienia że inne sporty są dla Januszy.
21. Wojciech_F1
@18
ogarnij się chłopie.
22. Raptor202
@18 Co masz do skoków? Sportem dla januszy nazwałbym raczej piłkę kopaną.
23. Krys007
Słuchajcie, Renault F30 też super szybkie nie było, ale prowadziło się dobrze - Robert miał dobre tempo i był wstanie się ścigać. F1 to nie sprint tylko maraton
24. belzebub
@23 Tylko jeśli zespół w testach traci 2 sekundy do czołówki, to patrząc na ostatnie sezony będzie tracił w qwalu i wyścigach. Mercedes co prawda nie pojechał jeszcze szybkich kółek, ale oni nie odkrywają przed pierwszym wyścigiem wszystkich kart. Jeśli Williams w zeszłym sezonie tracił ponad 2, a blisko prawie 3 sekundy do czołówki to przez zimę raczej mało realne żeby tą stratę odzyskali.
Natomiast porównanie do archaicznej dzisiaj konstrukcji jest chybione. Sorry, ale nawet Alonso nie potrafił dużo zdziałać w słabym Mclarenie, a przecież regularnie jeździł, a nie RK który wraca po iluś latach przerwy.
25. Vendeur
Spokój mi tutaj... Zarówno skoki jak i piłka nożna to są sporty dla januszy :).
26. Krys007
@24 coś mi tu nie pasuje, śledziłem testy na bieżąco i jestem prawie pewien że Russel najlepszy czas zrobił na C3 a nie na C5...a teraz Wy mówicie cały czas o C5
27. Vendeur
@26. Krys007
Po pierwsze, nikt tu nie mówi, a pisze...
Po drugie, najwyraźniej na przyszłość musisz dokładniej śledzić.
Po trzecie, jakie to ma znaczenie na jakich oponach kto jeździł?
28. ahaed
@.26
"Najlepszy rezultat Russella to 1:19.662. Według Pirelli został on uzyskany na mieszance C5, ale według zespołu - na C3."
29. RoyalFlesh F1
27. Vendeur
Nie no opony nie mają znaczenie, geniuszu. Pewnie idzie te same czasy uzyska na C1 i C5. Przy jednakowym odciążeniu.
30. Krys007
@27
absolutnie żadnego znaczenia! Zapomniałem, że na każdej mieszance bolid osiąga takie same czasy przejazdu! Ach, dziękuję że mi to uświadomiłeś bo żyłbym w błędzie do dziś....
a co do śledzenia...cóż chyba Pirelli też powinno dokładniej śledzić
31. Vendeur
@29. RoyalFlesh F1
Nie wiem, jak to się stało, że nie dodałem cię przy ostatnim twoim popisie głupoty do ignorowanych. Ale jak widać, co się odwlecze, to nie uciecze. Nie dość, że analfabeta językowy, który w kolejnej swojej wypowiedzi nie jest w stanie nawet jednego zdania poprawnie zapisać (a jeszcze nie dawno próbował pouczać innych w kwestiach poprawności językowej... o zgrozo!), to jeszcze przy okazji umysłowy (dla którego znaczenie podczas testów mają opony, czasy, stroje, buty, malowania i na tej podstawie wyciąga pewnie "logiczne" wnioski) - jak widać, idzie to zawsze w parze.
Tym razem już na pewno, perma ignor.
PS. Idioto - tak, można uzyskać te same czasy na różnych oponach i przy tym samym obciążeniu (a nie odciążeniu...) - jakbyś nie wiedział bowiem, w wyścigach jest też wiele innych zmiennych, które wpływają na osiągi pojazdu. Żegnam.
32. RoyalFlesh F1
31. Vendeur
,,tak, można uzyskać te same czasy na różnych oponach i przy tym samym obciążeniu"
Jak można napisać, że mieszanki opon C1,C2,C3,C4,C5, mają taką samą prędkość. Znawca, co wyżej wysyła Januszy do oglądania skoków i piłki nożnej.
33. TomPo
Cieszy ilosc kolek jaka przejechal Williams, smuci czas osiagniety na C5.
WIem, ze czasy nie maja tu nic do rzeczy i sa tydzien testowy w plecy, ale jednak mozna zakladac, ze chca tez pograc pod publiczke, pod sponsorow. Taki czas na C5 to kiepska wizytowka jak na razie.
Pozyjemy zobaczymy.
34. Krys007
Ale oni ten czas zrobili na C3
35. saint77
Z tego co można poczytać na bieżąco to chyba jednak Williams okrążenie 1.19.622 wykonał na "żółtych" czyli C3....
Mogli się pomylić w oficjalnym komunikacie.
Jutro się dowiemy po czasach Roberta. Oby było lepiej z dnia na dzień.
Nie ma innej możliwości aby zespoły do piątku włącznie nie sprawdziły szybkiego kółka na miękkiej mieszance.
W piątek wieczorem będziemy wiedzieć o wiele więcej.
36. kiwiknick
Vandeur jest typowym wiejskim głupkiem i dziwię się że, ktoś ma jeszcze ochotę z nim "dyskutować" :))
37. Jacko
@10. Buszmen
Kubica nie jest tam jakąś świeżynką, tylko siedzi w Williamsie już ponad rok, więc dobrze wiedział na co się decyduje. W sumie to w jakimś małym stopniu jest nawet odpowiedzialny za bolid zeszłoroczny, jak i za obecny, Orlen też dokładnie wiedział jak wygląda sytuacja, ale ci akurat kierowali się względami politycznymi, a nie ekonomicznymi.
38. ferrus
@25Vendeur za to sportem ekstremalnym jest czytanie idiotocznych nic nie wnoszących komentarzy niektórych użytkowników.
Jeśli chodzi o to kto obecnie gdzie jest w stawce to nie wiemy za dużo, oceniając że Williams będzie na samym dnie też nie jest sprawiedliwe, nikt nawet nie uwzględnił że Russell jeździł bez części zamiennych więc siłą rzeczy musiał być ostrożny.
39. Mariuszbar
Witam wszystkich. Czytam tutaj dużo rzeczy i nie do końca rozumiem. Prawie jak w polityce. Jestem młodym pasjonatem F1 {od początku startów Roberta} i dużo się uczę. Reakcja prowadzi do reakcji! Czyta się tu dużo głupot, a powinno uczyć młodych czym jest F1. Nie będę tu wymieniać co jest ważne chodzi bardziej by się nie klucic i podawać dokładne informacje.
PS. Wiem brakuje przecinków ale nie jestem polonistą tylko fanem F1
40. Marcin 1977
Drodzy znawcy jestem spokojny znowu szachy jak to w formule ..czekam na gp Australi bedzie ciekawe poczekajciet na fale krytyki pod koniec sezonu lub w trakcie
41. Frytek
To dopiero drugi dzień testów (bo jak to inaczej można nazwać ? ) więc nie rozumiem niektórych lamentów. Lepiej poczekać do piątku i wtedy będziemy mieć jakikolwiek obraz. Podobno bolid prowadzi się zachowawczo, to może nie będzie to druga Mariusia. Ja światełko w tunelu widzę
42. Ecclestone
36. kiwiknick
Vandeur jest typowym wiejskim głupkiem i dziwię się że, ktoś ma jeszcze ochotę z nim "dyskutować" :))
--------------
A czy to przypadkiem nie jest kolejne wcielenie użytkownika Blazefuryx?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz