2016-07-09 GP Wielkiej Brytanii - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:29.278
2 N.Rosberg Mercedes 1:29.606
3 M.Verstappen Red Bull 1:30.313
4 D.Ricciardo Red Bull 1:30.618
5 K.Raikkonen Ferrari 1:30.881
6 S.Vettel Ferrari 1:31.490
7 V.Bottas Williams 1:31.557
8 N.Hulkenberg Force India 1:31.920
9 C.Sainz Toro Rosso 1:31.989
10 F.Alonso McLaren 1:32.343
 
11 S.Perez Force India 1:31.875
12 F.Massa Williams 1:32.002
13 R.Grosjean Haas 1:32.050
14 E.Gutierrez Haas 1:32.241
15 D.Kwiat Toro Rosso 1:32.306
16 K.Magnussen Renault 1:37.060
 
17 J.Button McLaren 1:32.788
18 J.Palmer Renault 1:32.905
19 R.Haryanto Manor 1:33.098
20 P.Wehrlein Manor 1:33.151
21 F.Nasr Sauber 1:33.544
22 M.Ericsson Sauber -:--.---

komentarze
  • 13. Piospi
    • 2016-07-09 15:31:02
    • *.dynamic.chello.pl

    @7

    tak mistrzu, będą go wspominać jako psychola, celebrytę i "dostałem karę, bo jestem czarny"....

  • 14. Ananas
    • 2016-07-09 15:33:22
    • *.promax.media.pl

    Statystyki:
    55. pole position Lewisa Hamiltona
    96. start do wyścigu z pierwszej linii Lewisa Hamiltona
    113. pozycja startowa w czołowej trójce Lewisa Hamiltona
    49. start do wyścigu z pierwszej linii Nico Rosberga
    58. pozycja startowa w czołowej trójce Nico Rosberga
    1. pozycja startowa w czołowej trójce Maxa Verstappena

  • 15. Phenom
    • 2016-07-09 15:35:09
    • *.static.tvk.wroc.pl

    14. Ananas

    Jak tak dalej pójdzie to pęknie rekord PP Schumiego...

  • 16. eveafterdark
    • 2016-07-09 15:36:34
    • *.inet-siec.pl

    czy VET odpuścił 2 przejazd w Q3, bo woli startować P11 niż P10 a było widać wyraźnie że z RB nie mieli tu szans (nie poprawił czasu w drugim przejeździe a czas w Q2 miał lepszy niż RAI w Q3)

  • 17. DoN3q
    • 2016-07-09 15:37:47
    • *.techmedia.com.pl

    Cóż za czasy Hamiltona. Rosberg nie miał dziś kompletnie nic do powiedzenia mimo tego, że podejrzał ustawienia Lewisa po wczorajszych treningach. Dla tych, co twierdzą że czas Hamiltona powinien zostać skasowany proponuję poczytać... Akurat ten zakręt nie był na liście szczególnie obserwowanych przez sędziów. Dlatego ani Hamilton, ani Raikkonen czy Magnussen nie będą mieli usuniętych okrążeń. Jeszcze raz, coś pięknego Hamilton! Jutro po triumf i na przerwę wakacyjną Lewis pojedzie już jako Lider mistrzostw!

  • 18. lukzab91
    • 2016-07-09 15:47:01
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    ja mimo wszystko będę miał beke jak na starcie Rosberg połknie Hamiltona. A jest ku temu sznansa patrząc jak ''wielki Lewis" spala starty

  • 19. SebastianM
    • 2016-07-09 15:47:42
    • *.dynamic.kabel-deutschland.de

    Lewis, jak każdy mistrz jest kontrowersyjny, )może po za Vettelem), Schumi, Senna czy Prost, zawsze wzbudzali mniejsze lub większe kontrowersje, taki już widocznie urok bycia mistrzem. Po dominacji Red Bull-a, mamy dominację Mercedesa i idę o zakład o każde pieniądze, że szybciej Mercedesa zdetronizuje Honda z McLarenem, niż Ferrari czy RB z Renault.\
    Taka opinia z resztą co raz śmielej pojawia się w mediach niemieckich, no chyba, że FIA zaserwuje nam jakąś kolejną wielką rewolucję.
    Wracając do Nico to podejrzewam, że ten rok jest dla niego ostatnią szansą na zdobycie tytułu.Jeżeli tego nie osiągnie, maleją jego szanse na przedłużenie kontraktu w Mercedesie. Cała plejada świetnych, niemieckich kierowców czeka na zwolnienie fotela w Mercedesie.
    Bergerowi ubywa argumentów negocjacyjnych nowego kontraktu dla Nico, chyba, że zgodzi się na pozycję kierowcy numer dwa w zespole.

  • 20. dami121
    • 2016-07-09 15:48:26
    • *.tktelekom.pl

    DoN3q-potwierdzam, wlasnie przejrzalem newsy i zakret w ktorym Hamilton trzymal sie zbyt blisko bialej lini lub lekko ja przekroczyl, nie byl brany pod uwage przez FIA. Z tego co widzialem na tym zakrecie wyjezdzal praktycznie kazdy zawodnik przez caly weekend do tej pory. Graty dla Lewisa za rozjechanie Rosberga, oby jutro nie wjechal mu w tyl... i bedzie zwyciestwo. :)

  • 21. berni
    • 2016-07-09 15:48:29
    • *.162.146.194

    odechciewa sie ogladac: juz 2,5 roku po zmianie, a ciagle ponad sekunda przewagi mercedesa nad kolejnym w stawce. a taki Toto Wolff bedzie gadal glupoty, zeby nie zmieniac przepisow w przyszlym roku bo stawka sie zaciesnia.
    Ferrari to jak amatorzy wygladaja - co rusz to nie wiedza co sie dzieje: raz z kwalifikacjami i rozgrzewaniem opon, raz ze strategia, teraz znowu problemy techniczne ze skrzyniami biegow...
    a te limity torow na silverstone to jakas parodia: walka o setne sekundy, a sedziowie raz dopatruja sie wyjadu poza tor, innym razem juz nie... tory powinny byc tak zmodyfikowane, zeby wyjechanie poza jego obreb wiazalo sie zawsze ze strata czasowa. i po sprawie

  • 22. DoN3q
    • 2016-07-09 15:50:35
    • *.techmedia.com.pl

    21 - Po prostu nikt nie potrafi wykonać takiej roboty jak Mercedes. Oczywiście łatwiej dogonić przeciwnika ograniczając jego prędkość niż rozwijać własny wóz. Ferrari żenada.... Oczywiście jutro będzie gadanina że mimo iż tego nie widać Ferrari zbliża się do Mercedesa itp. ;)

  • 23. Jahar
    • 2016-07-09 16:01:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Arrivabene podejmuje całą masę złych decyzji a jego gadanie o zbliżaniu się do Mercedesa powinno się potraktować dyscyplinarnym zwolnieniem. Ja wiem, że w F1 pewność siebie jest niesamowicie ważna ale oderwanie od rzeczywistości raczej nie powinno być dozwolone. Silverstone oprócz ogromnych wymagań dla opon stawia również na moc silnika a w Ferrari przez beznadziejne nadwozie silnik wygląda jak wół doczepiony do karety a opony działają raczej jak w wozie drabiniastym niż w sportowej maszynie. GP Rosji miało być najcięższym testem dla zespołu czerwonych ale od tego momentu to chyba nie było pozytywnych oznak rozwoju w tym zespole. Generalnie RBR ich zje i to bez nadzwyczajnej pomocy Renault. Renault w końcu będzie miało silnik mocno konkurencyjny a wtedy nie widzę przyszłości dla Vettela w walce o trofea. 2 sekundy straty... dramat.

  • 24. Xellos
    • 2016-07-09 16:04:49
    • *.free.aero2.net.pl

    Rosberg bardzo mocno odstaje od Hamiltona, nawet jak go wyprzedzi na starcie...to potem ciężko mu będzie. Hamilton jest od niego szybszy bardzo wyraźnie, a szwab lubi też robić błędy jak jest naciskany z tyłu :) Czyli pewnie standardowo Rosberg widząc szybkiego Hamiltona będzie chciał wszystko rozegrać na starcie, co może znowu kolizją się zakończyć. Jednak jeżeli Hamiltonowi start się uda to już w sumie ma wygraną w kieszeni, tylko awaria może to zmienić. Tu jest jednak deklasacja w czasach okrążeń i nawet jak mu pit-stop zepsują, to i tak będzie miał wielką przewagę.

  • 25. dexter
    • 2016-07-09 16:21:19
    • *.4.139.183

    @Jahar

    Silverstone jest specyficznym torem o czym tez wspomnialem pod newsem: „Hamilton najszybszy po drugim treningu na Silverstone“

    W glownej mierze problem Ferrari nazywa sie „zarzadzanie oponami“.

    Widocznie inzynierowie nie rozumieja dlaczego opony przy najmniejszych roznicach temperatury czesto niespodziewanie wychodza poza swoje okno robocze. Dodatkowo planujac prognoze jak dlugo dana mieszanka wytrzyma nie zawsza mozna trafic w dziesiatke. I wtedy takie czy inne problemy albo wahania moga wystapic. Temat opony jest bardzo zlozony.

    Opona wyscigowa to jest jedyne polaczenie samochodu wyscigowego z torem. Jezeli opony funkcjonuja to kierowca moze byc ekstremalnie szybki. Z drugiej strony jezeli kierowca na oponie wyscigowej przestrzeli powiedzmy o 5, 6 albo 7 °C okno, czyli optymalna temp. pracy opony wyscigowej to bedzie mial masywne problemy. W takiej sytuacji nie bedzie mial optymalnej przyczepnosci i wtedy bedzie tracil bardzo duzo czasu. Bedzie np. hamowal ciut wczesniej, nie bedzie potrafil z optymalna predkoscia wejsc w zakret itd. itp. Po prostu nie bedzie mial odpowiednio wyczucia do ogumienia

    Aby szybko poruszac samochod po torze wyscigowym kierowca potrzebuje absolutne zaufanie do sprzetu. On musi a). absolutnie dobrze czuc sie w samochodzie wyscigowym b). czuc samochod wyscigowy. Szybka jazda bolidem albo samochodem wyscigowym po torze glownie opiera sie na dobrym wyczuciu.

    Dodatkowo dochodzi rozmaita nawierzchnia na torze wyscigowym. Ziarna maja odmienny ksztalt i gestosc, a to znowu za kazdym razem inaczej oddzialywuje na opone. Czym bardziej powierzchnia asfaltu bedzie szorstka, tym szybciej mozna zmusic opone do optymalnej pracy. Np. na gladkim asfalcie jest duzo ciezej zmusic opone do pracy, wtedy trzeba juz bardziej popracowac nad cisnieniem oraz wartoscia pochylu kata kol.

    Z pewnoscia bolid Ferrari nie jest taki zly jak niekiedy wyglada. Gwarantuje ze oni wszystko robia aby bolid byl szybki. Jednak opona jest czescia ukladanki, ktora widocznie w Ferrari nie jest jeszcze najbardziej zrozumiala. Aby posiadac bardzo dobre auto to kazdy puzzel musi do siebie pasowac.

    W kazdym razie szanse wygrania wyscigu Ferrari w biezacym sezonie mialo dostateczne. Jak czlowiek sobie przypomni takie wyscigi jak: Australia, Hiszpania czy Kanada to szanse wygrania wyscigu byly duze, ale zawsze „cos“ wypadlo...

    Tutaj po kwalifikacjach Vettel powiedzial ze w pierwszej probie w Q3 popelnil blad w ostatnim sektorze na ostatnim zakrecie. A w drugiej probie zbyt duzo chcial w pierwszym zakrecie i juz bylo pozamiatane.

  • 26. KowalAMG
    • 2016-07-09 16:23:14
    • *.icpnet.pl

    Lewis o maly włos zdobyl PP czujny i waleczny do konca ta sa cechy Mistrza. Miejmy nadzieje , ze na starcie nie da dupy jak zawsze i zmiazdzy volksdeutscha w wyscigu tym bardziej, ze za plecami czeka Maxior . Hmm a Ferrari to juz ma gdzieś ten sezon i przygotowuja bolid na przyszly rok , nie radza sobie kompletnie zespol jest calkowicie rozbity a Mclaren nie lepiej zdupcyli Buttonowi wyscig majac potencal na ten tor co tez pokazal Alonso .. Mclaren pręży muskuly ale stratedzy nadal daja ciala nie rozczytujac kamuflazu innych zespolow .. uczyc trzeba sie cale zycie .

  • 27. dexter
    • 2016-07-09 16:31:13
    • *.4.139.183

    *Silverstone jest specyficznym torem o czym tez wspomnialem pod newsem: „Hamilton najszybszy po drugim treningu na Silverstone“ - tzn. (bo watek mi sie urwal) takiego wyniku ze RBR bedzie silny i z duzym prawdopodobienstwem sklasyfikowany jeszcze przed zespolem z Maranello mozna bylo sie wczesniej spodziewac.

  • 28. LOTUS F1
    • 2016-07-09 16:40:25
    • *.play-internet.pl

    Ja nie rozumiem Polsatu. Czy ktoś z was ogląda GP2 Series? Włączam dziś i widzę, że na Polstat Sport News leci właśnie GP2 i zastanawiam się, czy to ma większą popularność od F1, czy po prostu mniej płacą za emitowanie tego.

  • 29. Sasilton
    • 2016-07-09 16:51:39
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Myślałem że im dalej z dominacją Mercedes, to reszta będzie coraz bliżej, bo Mercedes nie będzie miał co ulepszać. Trzeci rok dominacji i jak Merc wygrywał tak wygrywa. Przewaga ciągle duża. Mi to nie przeszkadza, bo mój zawodnik wygrywa, ale szkoda mi osób które z nadzieją patrzyli po początku sezonu.

  • 30. thinktank
    • 2016-07-09 16:55:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @25 i 27 Masz rację z dogrzewaniem opon, o tym kiedyś pisałem, że jak jest ciepło to czerwony bolid jest bardzo dobry - przy niższych temp. mają kłopot.

    Czy RB będzie przed Ferrari to się okaże. Prawdopodobnie będzie powtórka walki RAI vs VES.

    Poza tym kto pojedzie na 1 pitstop - naturalnym kandydatem jest Ferrari (które może kiepsko rozgrzewa gumy, ale za to obaj kierowcy potrafią na nich długo jechać - aczkolwiek RAI ma mocno zniszczone opony z żółtym paskiem. Dodatkowo różnica pomiędzy średnią a twardą w szybkości nie jest duża, pytanie o żywotność). Czy będą różne strategie w Mercedesie i RB. Pisałem RIC jest szybki na jednym okrążeniu, ale bardzo kiepsko radzi sobie z oponami, więc nie wróżę mu dobrego wyniku, tym bardziej że przegrał z VES.

    Co do kol. Jahara - to ciągle nie może przeboleć wyrzucenia ALO z Ferrari i stąd jego zawsze obiektywna ocena dokonań czerwonego zespołu, a w szczególności RAI.

  • 31. MacGyver
    • 2016-07-09 17:51:01
    • *.centertel.pl

    Jaka różnica pomiędzy RAI a VET. Czy już teraz zaczną się usprawiedliwiające teorie fanów Niemca opierające się o założenie, że VET nie ma już natchnienia i odpuszcza? (vide ostatni sezon w RBR)

  • 32. ar_lodz
    • 2016-07-09 19:13:19
    • *.toya.net.pl

    28 LOTUS F1 - po prostu mniej płacą :) A tak na poważnie, prawa do sprzedaży m. in. w Polsce praw do pokazywania F1 ma MP & Silva. W zeszłym roku Polsat nie chciał zapłacić tyle co ta spółka żądała i na dzień przed pierwszym weekendem MP Silva nie mając chętnych na zakup w Polsce praw po ich cenie zgodziła się na mniejszą ofertę Polsatu. W tym roku chytry Solorz myślał, że zrobi tak samo biorąc na przeczekanie MP Silva. Na nasze nieszczęście znalazł się Eleven i dogadał się wcześniej z MP... :/

  • 33. Skoczek130
    • 2016-07-09 19:16:45
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Chcieli poprawy Maxa w qualu i mają. ;) Ferrari w pogoni za Mercem zapomniało, ze żyłowanie maszyny się zemści. Gdyby mieli pakiet RBR z ich silnikiem... ;) Zapowiada się kolejny wyścig do jednej bramki. Chyba, ze znowu start słaby zaliczą. To ratuje ten sezon. xd

  • 34. fan_formula1
    • 2016-07-09 20:01:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A tymczasem Artur Janosz zajął rewelacyjne P7 ruszając z P20, jutro wystartuje z P2!!!

  • 35. Ksys
    • 2016-07-09 20:35:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #32, nie żałuję jakoś, wczoraj oglądałem na polsacie p1 i p2, a dzisiaj znowu error, i nie mam żadnego programu w swoim abonamencie, nawet polsat i tvp nie działa. 2miesiąc problemów i nie umieją tego naprawić, mimo wymiany kart i dekoderów. w poniedziałek rezygnuje z pakietu eleven na polsacie, i wykupiłem sobie dostęp bezpośrednio u nich na stronie. czy jestem na laptopie, czy na telewizorze, czy w aucie na komórce, loguje się i mam F1. zastanawiam się nad rocznym abonamentem bo wychodzi 159/12miesięcy więc 13.25 za miesiąc(cena z pamięci, ale chyba tak) tylko kto będzie miał F1 za rok?
    pozdrawiam

  • 36. Vendeur
    • 2016-07-09 21:54:42
    • *.dynamic.chello.pl

    Jak kto za rok? Także Eleven. Podpisali podobno wieloletnią umowę.

  • 37. Szynnal
    • 2016-07-09 23:03:08
    • *.centertel.pl

    no i jak tam nastroje? gdzie kolega Wymoderowano?

    HAMMERTIME trwa w najlepsze!!

    Eleven ma umowę do 2018 włącznie.

    Co do rzekomego odpuszczania drugiego przejazdu przez Vettela to faktycznie troche te przepisy są dziwne. Przypuśćmy, że cały knockout zone (11-16) oszczędzał sobie opony w Q2 i jechał na najtwardszej mieszance, żeby tylko zaliczyć czas. Potem taki Vettel dostaje karę i co, Perez przez to, że awnasował na 10 miejsce ma mieć obowiązek startu na oponach z Q2? trochę bezsens. No chyba, że liczą się zawodnicy, którzy wystąpili w Q3, ale wtedy nie rozumiem po co Seb miałby odpuszczać.

  • 38. Tygrysek2014
    • 2016-07-09 23:53:17
    • *.112.96.29

    Pomóżcie, gdzie za darmo na necie obejrzę wyścig?

    Od 2 miesięcy Telewizjada nie działa bo prace modernizacyjne a ile można ;/
    Może być w innym języku, oglądałem na jakimś rosyjskim GP Austrii ale strasznie się przycinało i komentator znikał ;/
    Podajcie jakieś linki na stronę gdzie spokojnie obejrzę wyścig, z góry Dzięki!!!

  • 39. radzix
    • 2016-07-10 00:30:44
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    To Hamilton dziś pokazał jak się jeździ. Bardzo wymowne kwalifikacje.

  • 40. Iceman007
    • 2016-07-10 10:23:11
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @38 Telewizjade zablokowano i zakładają tam teraz konta premium. Ja ogladałem na cric box tv czy jakoś tak. Niestety jest tam fatalna jakość więc kupiłem eleven ze sky sports w cyfrowym polsacie.

  • 41. dexter
    • 2016-07-10 11:19:57
    • *.0.104.34

    Oczywiscie ze po calym tygodniu intensywnej rozmowy z szefostwem zespolu kierwcy beda chciali zamarkowac swoja obecnosc na torze wyscigowym i pokazac calemu swiatu ze nikt nie ulegl, tylko dalej odnosi sie sukcesy na arenie sportowego showbiznesu. Dla zawodnika wazne jest aby od samego poczatku przybic swoja pieczatke.Pokazac ze ja tutaj jestem, ja na torze rzadze, zdobyc pole position i wystartowac do wyscigu z pierwszego pola startowego.

    Wszyscy kierowcy startujac w Q3 posiadali 2 komplety opony miekkiej tzn. zoltej. Mercedes np. zamowil sobie u producenta 7 kompletow opony zoltej, Ferrari 8 kompletow, a RBR takze 7 kompletow. Takze czolowka byla dobrze zaopatrzona w opone soft.

    W pierwszej probie Nico wykrecil najlepszy czas, ale Lewis znowu zaczarowal i pobil o 0,267s czas Rosberga. W drugim sektorze Hamilton byl wyraznie szybszy od Rosberga. Wystarczy postawic swoja piete ciut szybciej na gazie, w szybkim zakrecie pojechac z ciut mniejszym opoznieniem - to sa minimalne detale.

    Pech Lewisa ze na starym odcinku start/meta w zakrecie nr. nr 9 ciut wczesniej stal na gazie (kiedys byl to zakret nr.1) i pojechal zbyt szeroko. Wlasciwie w porzadku poniewaz takim sposobem kierowca wchodzi z wiekszym rozmachem w zakret. Tor jest po prostu szerszy i kierowca probuje z wiaksza szybkoscia pokonac zakret. A tor w ktoryms miejscu sie konczy.

    Mercedes natychmiast zmienil stratgie i wypuscil Lewisa przed Rosbergiem na tor (co jest logiczne). Chodzi o to, aby kierowca mial mozliwosc wykrecenia na wszelki wypadek dwoch okrazen. Ewentualnie, aby jedno okrazenie bezpiecznie pojechac i przypadkowo nie przekroczyc limitu toru. Wystarczy wiekszy podmuch wiatru i kierowca moze czas na okrazeniu zyskac albo stracic. W zakrecie moze miec rozne problemy.

    Druga proba juz nie byla az tak wysmienita. W pierwszym sektorze pobity wlasny rekord, drugi sektor wyraznie gorszy (Lewis troche nieszysto pojechal podczas fazy przyspieszenia), ale trzeci sektor znowu palce lizac.

    Nico podczas swojej drugiej proby w pierwszym sektorze byl wolniejszy od Hamiltona (a takze wolniejszy od wlasnego rekordu). Drugi sektor ponownie wolniejszy od swojego rywala. Trzeci sektor i Nico zostal ponownie pobity przez Hamiltona. Druga cala proba Rosberga byla jeszcze gorsza niz pierwszy wyjazd.

    Takze wielki komplement dla Hamiltona, z pewnoscia praca jaka wykonal nie byla latwa. Pod taka presja drugi raz dac z siebie wszystko - czapka z glowy i tylko trzeba zawodnikowi pogratulowac.
    Oczywyscie troche niepewnosci z zakretem 17 bylo, ale sytuacja szybko sie na szczescie pozytywnie rozwiazala, takze jeszcze raz gratulacje.

    Ale trzeba tez podkreslic ze bardzo dobry wynik dla Mercedesa. Obaj zawodnicy na pozycji 1 i 2.

  • 42. dexter
    • 2016-07-10 11:21:57
    • *.0.104.34

    *kierowcy beda chcieli

  • 43. dexter
    • 2016-07-10 11:38:38
    • *.0.104.34

    *nieczysto


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo