2013-11-23 GP Brazylii - Kwalifikacje 17:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:26.479 | |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:27.102 | |
3 | F.Alonso | Ferrari | 1:27.539 | |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:27.572 | |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:27.677 | |
6 | R.Grosjean | Lotus | 1:27.737 | |
7 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:28.052 | |
8 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:28.081 | |
9 | F.Massa | Ferrari | 1:28.109 | |
10 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:29.582 | |
11 | H.Kovalainen | Lotus | 1:27.456 | |
12 | P. di Resta | Force India | 1:27.798 | |
13 | V.Bottas | Williams | 1:27.954 | |
14 | S.Perez | McLaren | 1:28.269 | |
15 | J.Button | McLaren | 1:28.308 | |
16 | A.Sutil | Force India | 1:28.586 | |
17 | P.Maldonado | Williams | 1:27.367 | |
18 | E.Gutierrez | Sauber | 1:27.445 | |
19 | C.Pic | Caterham | 1:27.843 | |
20 | G.van der Garde | Caterham | 1:28.320 | |
21 | J.Bianchi | Marussia | 1:28.366 | |
22 | M.Chilton | Marussia | 1:28.950 |
Vettel zdobywa 45. pole position w karierze
Pole position przed Grand Prix Brazylii na mokrym torze Interlagos wywalczył Sebastian Vettel, który wyprzedził Nico Rosberga i Fernando Alonso.Podczas pierwszych dwóch części czasówki kierowcy korzystali z opon przejściowych, podczas gdy w opóźnionej o 40 minut trzeciej części zmuszeni byli do założenia w swoich bolidach pełnych deszczówek. Opony przejściowe ponownie pojawiły się w bolidach podczas drugiej tury przejazdów w Q3.
Za czołową trójką zmagania o ostatnie w tym sezonie pole position zakończył Mark Webber. Lewis Hamilton do jutrzejszego wyścigu przystąpi z 5 pola.
Romain Grosjean, który jako jedyny reprezentował barwy Lotusa w Q3 w trudnych warunkach wywalczył szóste pole startowe, wyprzedzając kierowców Toro Rosso- Daniela Ricciardo i Jeana-Erica Vergne.
W piątym rzędzie do ostatniego wyścigu sezonu ustawią się Felipe Massa i Nico Hulkenberg.
Po pierwszej części sesji kwalifikacyjnej oprócz zawodników Caterhama i Marussia z rywalizacji odpadli Esteban Gutierrez oraz Pastor Maldonado.
W drugiej z sesją kwalifikacyjną pożegnali się obaj kierowcy Force India i McLarena a także Heikki Kovalainen i Valtteri Bottas. W samej końcówce Q2 panowanie nad swoim MP4-28 stracił Sergio Perez. Meksykanin tym samym zapewnił trochę pracy swoim mechanikom, jednak szczęśliwie cało wyszedł z opresji.
komentarze
1. saint77
Fuksem zdobywa:)
2. housepl
Vettel zrobil to okrazenie z niczego. Bledna taktyka Lotusa. Tak naprawde Vettel znow wygra.
3. saint77
Może Bottas jutro też zapunktuje.
4. RyżyWuj
Znowu Neway zdobył PP!
5. Alonso 3321
Pierwsze miejsce Sebastian Vettel
Drugie miejsce Fernando Alonso
Trzecie miejsce Mark Webber
Czwarte miejsce Romain Grosjean
Piąte miejsce Nico Rosberg
Szóste miejsce Lewis Hamilton
Siódme miejsce Felipe Massa
Ósme miejsce Nico Hulkenberg
6. Jahar
Ciekawe czy kiedykolwiek jeszcze najlepszy czas okrążenia zostanie wykręcony na oponach deszczowych. W każdym razie te kwalifikacje pokazały kto sobie umie ponadprzeciętnie radzić w deszczu. Słabo Hamilton i to nie powinno być zaskoczeniem bo to nie jest kierowca, który w deszczu pojedzie tak jak Alonso nie wspominając o Shumacherze.
7. Amnes
Nie rozumiem czemu oni nie jezdza w deszcu. Ten tym mercedesikiem smiga po torze a ich nie wypuszcza bo sa za slabi na takie warunki?
8. RyżyWuj
A Kovalainen najwyraźniej sobie nie radzi. Lotus powinien wpuścić na te dwa wyścigi rezerwowego.
9. kamehan
2-6 Tu zapowiada się wojna ; ]
Co do Sutila, znowu pokazał klasę, lepiej zwolnić di Reste.
10. kamehan
btw. Vettel niestety znowu wygra.
11. kamehan
7. Widać było w momencie wyjścia z zakrętu uślizgi w tym "mercedesiku"... Widocznie na bolidy złe warunki. Chodzi o bezpieczeństwo nie o to kto pierwszy zakończy na bandzie.
12. Skoczek130
@RyżyWuj - naiwni jednak wierzyli, że wsiądzie i stanie na pudle... bo tylko takie wyniki dałyby im szanse na pokonanie choćby Ferrari. ;) Szkoda Davide... ;)
13. Mat5
To już się robi nudne!!! Liczyłem na Grosjeana i Hamiltona. Po treningach zanosiło się na dobre wyniki w kwalifikacjach, ale wynik jest jaki jest. Spodziewałem się, że Bottas awansuje do Q3, bo przecież w podobnych warunkach był na P3 w Kanadzie. Wreszcie Fernando pokazał się z przyzwoitej strony i mam nadzieję na dobry start jutro. Ktoś musi tego Vettela zatrzymać. Jak nikt nie da rady, to trzeba liczyć na bolid i pogodę.
14. pees
@7 Amnes: nie porównuj bolidu F1 do aut produkowanych seryjnie, jest inna masa, pelne wsparcie elektroniki, zapewne mieli włączoną kontrolę trakcji i inne elektroniczne pierdoły poza tym różnica mocy, wycieraczek też na kasku im nie zamontują.... w ogóle to nie ma porównania..., jednak co do warunków się zgodzę wg mnie tragedii nie był...
15. kamehan
3. w tym może mu tylko i wyłącznie pomoc pogoda. Większych szans na suchym przynajmniej ja nie widzę. Co do drugiego kierowcy Williamsa, słowa krytyki widocznie się znowu powtórzą. Przecież on jest wspaniałym kierowca to tylko team mu psuje kolejny weekend.
16. Skoczek130
Vettel klasą sam dla siebie. Rosberg potwierdza formę z treningów, natomiast Alonso udowadnia klasę.
17. DrashPL
@8 A jaką masz gwarancję, że rezerwowy pojechał by lepiej i to w takich Warunkach? Kovalainen spisuje się się ale ma pecha. W USA niezłe Q i ta pechowa torebka foliowa, jak niegdyś Kubica w Valencii, a tutaj po prostu zabrakło mu szczęścia, a dokładniej 15 tysięcznych
18. Jahar
@11. Zakaz jazdy w deszczu nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem ale za to dużo ma wspólnego z ukrywaniem jak słabi kierowcy jeżdżą w F1. To kierowcy powinni jechać tak żeby zadbać o swoje bezpieczeństwo ale oni potrzebują do tego niańki.
19. mayday123
6. stary chyba masz racje kubicuje Hamiltonowi i zycze mu jak najlepiej ale do ju:-). nie ten sam czarnuch ktory mial wszystko w du... i jezdzil jak psychol
20. Amnes
@14. pees
Na moje powinni jechać, niech jadą wolniej jak są złe warunki ale niech jadą.
21. 1996
moim zdaniem tak źle nie było skoro nawet deszczówek nie założyli... śmiech na sali, to jeszcze Q3 także zostało tylko 10 kierowców i to takich konkretnych...
22. kakuta44
caly weekedn nic nie jedzila tu amsz ale wyscig moze byc rozny ja mimo ze nie lubie red bulla to szacunek do webbera mam do niemca niezbyt Chcialbym aby Weeber wygral lecz qwtedy lewis nie zakonczy miejsca na 3 miejscu w generalce mimo wszystko podziekowania Webberowi po wyscigu za kariere sie należą.
23. devious
Jest deszcz jest zabawa - w końcu ciekawe kwalifikacje! I oczywiście sraka w gaciach FIA - odwlekali start Q3 by tor nadawał sie na opony pośrednie... Na full wet już się w F1 praktycznie nie jeździ - bo to zbyt niebezpieczne... Niedługo z powodu mżawki będą przekładać wyścig na dzień następny - jak w USA :) Nie podoba mi się to wcale...
Ale skoro już jeździli to jednak deszcz jak zwykle oddzielił mężczyzn od chłopców. Vettel potwierdził, że nie tylko sam bolid wygrywa ale on też jest fantastycznym kierowcą - zbił Webbera okrutnie. Alonso pokazał, że od Massy jest co najmniej klasę jak nie dwie lepszy. Rosberg udowodnił, że pod względem czystej szybkości należy do ścisłej elity... Bottas znowu zawstydził Maldonado, di Resta zawstydził Sutila, Hulk - Guttiereza, Bianchi - Chiltona. To co było wiadome od dawna dzisiaj sie potwierdziło...
24. Kamil-F1
To były już ostatnie kwalifikacje w sezonie i w ogóle...
Mam nadzieję, że wygra Vettel, liczę też na Grosjeana i Kovalainena; Webber może coś wreszcie pokaże na koniec.Mogłoby też popadać.
W każdym razie niezależnie od tego co się stanie, jutro będzie ciężki wyścig i ciężki dzień...Formuła 1 się kończy.
25. RyżyWuj
@17 Gwarancji nie ma żadnych, ale jak koleś siedzi cały sezon i czeka na szansę, to też mu się coś należy.
26. Michal1671
14. pees
kiedyś był taki wyścig chyba 2007 w Chinach wtedy warunki były dużo gorsze dopiero przerwali wyścig jak się pogorszyło do tego stopnia że się nie dało jeździć
27. KilaN
Tylko idioci wymagali, zeby kovalainen był rónorzędnym partnerem dla Grosjeana... talent ma nie mniejszy niż francuz, ale za kierownicę wsiadł po prawie rocznej przerwie... nie moglo być inaczej.
Licże na dobre miejsca na finiszu dla Ferrari... jak zawsze zresztą
28. eveafterdark
Vettel zmiażdżył konkurencję, na 'F1.com' dali mówiący całą prawdę tytuł. A zdaje mi się, że VET nie skończył jeszcze szybszego okrążenia... jak jutro będą dobrze odczytywać pogodę to padną stare rekordy Ascari'ego i Shumacher'a
29. Gzehoo92PL
No i wszystko jasne, Vettel startuje z PP i wygrywa wyścig, Webber nie dobije do 10. wygranej w karierze, a McLaren skończy po raz pierwszy od dłuższego czasu sezon bez choćby zwycięstwa.
No może Massa stanie na podium w swoim ostatnim wyścigu w Ferrari...
30. pees
26. Michal1671 to było nurburging chyba... co wszyscy tak ładnie wyfruwali za to :D i chyba hamiltona wtedy wypchnięto ze żwiru.... tak na pewno :D www*youtube*com/watch?v=69JUz9BDrXQ
31. housepl
Gdzie są Ci fajterzy ? Polecam sobie zobaczyć nagrania z MONTREALU 2003 TO JEST PRAWDZIWA RYWALIZACJA a nie jakieś płaczki dla których bezpieczeństwo jest najważniejsze. Albo sie podejmuje ryzyko i się jezdzi albo SORRY Goścu. Liczyłem na Gro jestem jego wielkim fanem ale dzisiaj mnie zawiódł fatalna strategia lotusa i danie szany Vettelowi ze PP LAP....
32. rybka k
licze na 2 miejsce alo.ale chyba nie uda im sie zdobyc 2 w konstruktorach
33. pees
26. Michal1671 obejrzyj też to :) www*youtube*com/watch?v=w4RI5wSVbe8 a w chinach też było coś z tego co pamietam, co kubica w tyłek baricchelo (?) wjechał?
34. robertrog
A pamiętacie wyścig chyba z Japonii jak Kubica z Massą do samej mety ścigali się i to w jakim deszczu, to było naprawdę coś
35. pees
34. robertrog tak to było mega wtedy....
36. Michael Schumi
Mam pytanie, choć odpowiedź może być trudna. W studiu przed GP Belgii tego roku pokazywali skrót z serii Porsche SuperCup, gdzie pół okrążenia przed metą Kuba Giermaziak spadł na 11 miejsce. I tu moje pytanie: jak nazywała się ta muzyka, która leciała wtedy w tle?
37. Michal1671
33. pees
już nie pamiętam kiedy i jaki to był wyścig ale była ulewa dużo większa niż dziś w Brazylii wtedy Kubica walczył z którymś kierowcą może to był Hamilton albo któreś Ferrari ...
teraz Charli boi się o własną dupę, a prawda jest taka że bolidy jadą dużo wolniej mokrej nawierzchni i mogą się wszyscy rozwalić o ścianę i się im nic nie stanie
38. fracky
Trzeba być mocno naiwnym aby spodziewać się ,że deszcz spowolni RB09 w specyfikacji auta nr 1. Nie wiem jak bardzo naiwnym trzeba być aby porównywać wyniki Webbera i Vettela i na tej podstawie wygłaszać bardzo daleko idące wnioski. Ciekawe ile trzeba wyścigów aby w/w demagodzy zajrzeli choćby do LT i zobaczyli ,że Webber ma zupepłnie inaczej ustawiony bolid od Niemca. Jesteśmy w Polsce , a u nas się na wszystko czeka długo, tu będzie podobnie. Dzięki sprytnemu systemowi mapowania i rozwiązań na podłodze oraz kilku innych ciekawych rzeczach , których Mark nigdy nie uświadczy, Vettel może pokonywać wolne zakręty w z niespotykaną trakcją i przyczepnością. Widać to od GP Singapuru, a tor w Brazylii składa się z mnóstwa takich zakrętów. Przypomnę też zakutym łbom ostatni wyścig, kiedy to Vettel potrafił odrabiać 0,5 na trzecim sektorze - pytanie dlaczego ? Tak jak wspomniałem wyżej PP Vettela było niemal pewne, szczególnie w deszczu i ma to nic wspólnego z jego umiejętnościami. W swoim setupie Vettel posiada około 20% więcej docisku od reszty stawki, do tego dochodzi idealnie dobrana mapa na mokry tor - dzięki wsparciu Renault. NIe wspomnę także o oponach, który po modyfikacji nagrzewają się wolniej i tylko duża ilość downforce'u może je utrzymywać w dobrym oknie. Lepszy kierowca od Niemca urwał by dzisiaj co najmniej 0,5 s. Pozdro
39. Michael Schumi
@38 Ciekawy jestem, skąd posiadasz takie dane, czy tylko umniejszasz umiejętnościom Seby, uzasadniając jego zdobycz różnymi czynnikami.
40. pees
@39 Michael Schumi: no właśnie mnie też to ciekawi :) ja myślę, że nasz kolega za dużo chodzi po ustawieniach rFactora :)
41. scortes
hahahhaha i niech teraz ktoś powie że Vettel to przypadkowy mistrz!! Chłopak jezdzi jak z nut , aż się miło to ogląda
42. fracky
Skąd takie informację ? No cóż przede wszystkim od ludzi , którzy się zajmuję tematyką techniczną F1. Po drugie z obserwacji - aktualizacji, LT, czy kulisów różnych zdarzeń ( np Singapur). W bolidach RBR można zauważyć kanały na podłodze, które łączą się z dyfuzorem. Pełnią one role podobną do podwójnego dyfuzora. Rake jest bardzo agresywnie ustawiony przez co zwiększa się pole działania samego dyfra. Trzeba to tylko odpowiednio spalinami zasilić i mamy gotowy zwiększony docisk - trzeba zaznaczyć ,że czysty tzn nie generujący dużego oporu ze szkrzydeł, a same skrzydła można zredukować i nie tracić w szybszych sekcjach.
Niestety idioci , którzy pomijają najistotniejsze aspekty F1 takie jak polityka i technika, skupiając się na ułudzie zwanej sportem, którego jest jak na lekarstwo, nigdy pewnych rzeczy nie zrozumieją. Najgorsze jest to ,że dobrze im z tym, bo idiotyzm nie boli.
43. pees
41. scortes a ja powiem to poogladaj to :)www*youtube*com/watch?v=XqhGYcpTyv0
44. pees
42. fracky są też inne inne ustawienia takie jak nachylenie kół o których się nie mówi w ogóle a to przecież też ma cholernie duże znaczenie, czy ustawienia dyferencjału i wielu innych rzeczy. Ja Cię rozumiem bo za czasów Kubicy jak spotykałem się z opiniami (kiedy zajmował On dalsze lokaty) to dużo ludzi twierdziło że jest słaby m.in. moi dawni "koledzy". Nie szło im wytłumaczyć na czym ten sport polega.... Ale trzeba uszanować tych, którzy oglądają F1 ze względu na to że im się ona podoba, ale nie zajmują głosu w kwestii technicznej tego motorsportu
45. Rudolf50
Najlepsze jest to że niektórzy myślą że kierowcy są równa traktowani.
Vettel jest osobą bardzo marketingową i to on został wybrany do bicia rekordów Schumiego i Ferrari. Drugi kierowca jest im potrzebny jest tylko aby zdobyć WCC. Kiedyś wszyscy pomagali Schumacherowi teraz Vettelowi.
46. scortes
43. pees ROC to jedynie zabawa, w której ostatnimi czasy biorą udział też kierowcy bez mistrzowskiego tytułu
47. Riso
@devious Ha Ha Ha! Wszyscy poza 1+ powiedzmy są niepewni? Jeżdżą albo na 2 miejsce albo na 5, lub 8, bądź 15. Poza Marussia i Caterham , nie faworyzuje Vettel'a, po prostu widać, że ciśnienie i presja lepszego bolidu przerasta, co niektórych... Ferdek mógłby jeździć na 2 miejsca, ale ciągle tylko widać 2-4-7-8-9-12-nie zakończył (Pozycje przykładowe, mr spinacze) oglądam F1 odkąd was na świecie nie było, samozwańczy profesorzy sportów motorowych. Nie będę się wypowiadał nad dominacją jednego zespołu, bo kto wie, gdy Schumi tyrał ekipę, jego partner nie zamiatał tyłów. Skil, Skillem, podejście się liczy, wasze jako kibiców i pseudo profesorów jest żałosne. Żaden nie siedział, ba! Zapewne nawet nie widział na oczy bolidu F1, ale ku***a wie jak się prowadzi, co może i zapewne pojechałby lepiej. Najbardziej kocham tych debili na forum, co komentują grę Codemasters "Fizyka jazdy jakaś dziwna", fakt, ten idiota miał do dyspozycji czterokołowy pojazd o wadze motocykla i z mocą (Podam od lat, bo wiadomo, że każdy wie lepiej) 127-734 km. I ten idiotą wie lepiej jak się prowadzi bolid F1 niż, kierowcy współpracujący z firmą. Sram mam dość dlaczego ja to piszę...
48. ziuta
Tak z czystej ciekawosci fracky. Nie myslales moze o komisji maciarewicza. Chyba zwolnilo sie tam jakies miejsce po ktoryms z expertow. Jakies giecie puszki moze pomoze ci w tych teoriach. Czysta zawisc nic wiecej.Moze nie sa rowno traktowani ale nie ma co ich porownywac Vettel jest poprostu lepszy i czy ma lepszy czy gorszy samochod tak poprostu jest.
49. Skoczek130
@fracky - dokładnie tak samo wygląda sprawa z Massą i Alonso. A co dostał Felipe w zamian za cztery lata pomagierstwa?? Kopa w dupę... ;)
50. devious
@47 Riso
Szczerze mówiąc nie za wiele zrozumiałem z Twojego bełkotu... Weź ze 3 głębokie oddechy i napisz po polsku o co Ci chodzi :)
PS
Jeżeli twierdzisz, że jakiekolwiek bolidy mają masę porównywalną z motocyklem to cóż, zalecam wizytę u specjalisty - tylko nie wiem czy tym specjalistą będzie nauczyciel matematyki czy też psychiatra :)
PS2
Idąc Twoim kretyńskim tokiem rozumowania większość szefów F1 nie zna się na swojej robocie bo przecież "nigdy nie siedział w bolidzie F1"... Z czołowych postaci F1 tylko Gerard Lopez i Adrian Newey są czynnymi kierowcami wyścigowymi więc co, reszta nie ma prawa się wypowiadać nt. F1? :)
51. housepl
LG odchodzi po tym sezonie ? Wiecie może kto jest następny ?
52. Hamcio20
mi sie dzisiejsze Qwale podobały, ogólnie dużo się działo. Tylko prawdziwi kierowcy przeszli do następnej Q3 i pokazali na co ich stać. Vetettel taj jak się spodziewalem że wygra Qwal . Zawiodłlem sie trochę na Lewisie i Groszku, mogli pojechać lepiej i pokzać moc. Gratulacje dla Alonso który pokazał że wrócił do formy po Abu Zabi. Choć jest mi obojętny liczę że dziś na starcie uda mu się wyprzedzić Vetela . Marka mam nadzieję żę nie przyśpi. Czekamy na wyścig bo prognoza wskazuje bardzo duża możliwość na deszcz :D
53. eveafterdark
Samo podnoszenie tyłu podłogi (większy kąt, czy inaczej mówiąc 'rake') nic nie daje, bowiem obniża wartość docisku wytwarzanego przez dyfuzor (która w uproszczeniu zależy od wysokości dyfuzora od podłoża oraz kąta nachylenia). Trzeba zresztą brać pod uwagę wszystkie elementy auta.
Są artykuły w internecie dobrze i prosto to wyjaśniające (m.in. napisane przez Paddy'iego Lowe z McL).
Obecnie wszyscy stosują podobny 'rake' i wszyscy używają gazów spalinowych do zminimalizowania negatywnego efektu podniesienia tyłu podłogi (podnosi sie ją by 'zmienić' kąt nachylenia dyfuzora, co zwiększa docisk) tzn. nadal wpuszczają gazy spalinowe tylko że nie na dyfuzor, ale między dyfuzor a koła -> to z kolei - nie wchodząc w szczegóły - powoduje że generowany docisk jest większy.
Ten koncept wprowadził w 2012 McL oraz Sauber, a pod koniec tego sezonu w różnej formie używali go DOKŁADNIE WSZYSCY - tak samo jest w 2013.
Sauber zresztą na 2013 wprowadził inną wersję od tej którą stosował w 2012 co jak potw. niedawno Kaltenborn było główną przyczyna spadku formy i z drugiej strony jej odzyskania (niedawny powrót do systemu wydechu jak w 2012)
Oczywiście jedni lepiej wykorzystują dyzfuzor/efekt Coandy inni gorzej; całość jest max skomplikowana i jak pisałem wyżej trzeba brać pod uwagę całość samochodu.
Reszta to bajki - nie da się w aucie VET zrobić otworu tam, czegoś inneg w innym miejscu, mając jedną i tę samą konstrukcję, bo to rozwali całą aerodynamikę.
Nie ma ŻADNYCH dowodów na stosowanie przez RBR nieprzepisowej podłogi (przepisy jasno mówią że i reference i step plane mają być płaskie,zero bodywork) albo nieprzepisowego mapowania - szczególnie gdyby miało to dotyczyć tylko auta VET.
Co nie oznacza, że nie dopracowali całej aerodynamiki lepiej niż inne zespoły - i ostatecznie mają przewagę jak we wcześniejszych sezonach - ale na tym polega od zawsze F1.
VET ogrywa WEB od początku sezonu, zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu, na torach szybkich i wloniejszych, na początku sezonu kiedy to w kwalifikacjach RBR ustępował Mercowi, jak i po GP Belgii gdzie RBR zaczął dominować.
Wbrew temu co napisaleś do Polski zrozumienie że VET ma większe umiejętności od WEB dotarło tak szybko jak u innych - polecam poczytać komentarze szefów zespołów, ekspertów komentująch F1 (np. Coulthard, Brundle, nawet J.Villeneuve), byłych mistrzów F1 (Lauda, Prost, Schumacher) i przede wszystkim samego Webbera, który na koniec kariery przyznaje, ze po prostu nie jest tak szybki jak Vettel - wypowiedzi choćby po kilku ostatnich GP. Wrzucam wypowiedź z sesji dla mediów w Abu Dhabi gdzie WEB przyznaja że czasem czuł się jak Berger w parze z Senną - ci którzy znają trochę starszą F1 wiedzą o co chodzi.
“I see myself on par with the one-time champions,” said Webber. “Am I a potential multiple champion? The answer is clearly not,” he admitted.
Webber therefore admits that his teammate Sebastian Vettel, with whom he has shared a tense tenure at Red Bull, is better.
“Seb is exceptional,” he said, “and I have no problem [in] admitting it.
“In some ways I feel like Gerhard Berger with Ayrton Senna – Gerhard was also a great racer, but not enough for the title.”
54. Michael Schumi
Ludzie, dzisiaj o 15:00 na TVP Sport leci wywiad z Robertem Kubicą.
55. fracky
@eveafterdark
Bzudra, bzdura i jeszcze raz bzdura. Powodem tego może być brak umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz bardzo prymitywna opinia.
Ferrari i Mclaren stosują inny mniejszy rake aniżeli RBR czy chociażby Lotus. Napisałem wyraźnie ,że podniesienie rake wiąże się z ryzykiem i należy odpowiednio zasilić ten element aby uzyskać oczekiwany efekt.
Podłoga RBR jest jak najbardziej legalna i stosowana od zeszłego sezonu. W ślad za tą koncepcją poszedł Lotus i początkowo Williams. Kanały i Coanda mają za zadanie zasilić w maksymalny sposób dyfuzor ma uzyskać jak najlepszą różnicę ciśnień, która generuję siłę docisku.
Nie kompromituj się koleżko i polecam czytać wolno oraz trochę dłużej pomyśleć przy tej czynności.
56. radzix
Ja to się zastanawiam, gdzie w przyszłym sezonie obejrzę pierwszy wyścig? Na zacinającym online? :(
57. sica
Ten Polsat jest żenujący niema transmisji na sport extra
58. Moria
@57. To włącz na polsat sport news. Tutaj jest wszystko
59. pees
mnie zastanawia czemu nie pada :P
60. housepl
Polsat sie chyba już żegna z F1
61. pees
Studio na polsacie otwartym mnie zabilo.... raptem 4,5 minuty :D
62. radzix
@60 tak żegna i to raczej definitywnie, umowa na transmisje dobiegła końca, a RTL znika z hotbird... Szkoda, że to wszystko zbiegło się z tak rewolucyjnymi zmianami w przepisach na przyszły sezon.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz