2013-11-03 GP Abu Zabi - Wyścig 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:38:06.106 | 25 |
2 | M.Webber | Red Bull | +30.8 | 18 |
3 | N.Rosberg | Mercedes | +33.6 | 15 |
4 | R.Grosjean | Lotus | +34.8 | 12 |
5 | F.Alonso | Ferrari | +1:07.1 | 10 |
6 | P. di Resta | Force India | +1:18.1 | 8 |
7 | L.Hamilton | Mercedes | +1:19.2 | 6 |
8 | F.Massa | Ferrari | +1.22.8 | 4 |
9 | S.Perez | McLaren | +1:31.1 | 2 |
10 | A.Sutil | Force India | +1:33.2 | 1 |
11 | P.Maldonado | Williams | +1:35.9 | |
12 | J.Button | McLaren | +1 okr. | |
13 | E.Gutierrez | Sauber | +1 okr. | |
14 | N.Hulkenberg | Sauber | +1 okr. | |
15 | V.Bottas | Williams | +1 okr. | |
16 | D.Ricciardo | Toro Rosso | +1 okr. | |
17 | J.E.Vergne | Toro Rosso | +1 okr. | |
18 | G.van der Garde | Caterham | +1 okr. | |
19 | C.Pic | Caterham | +1 okr. | |
20 | J.Bianchi | Marussia | +2 okr. | |
21 | M.Chilton | Marussia | +2 okr. | |
22 | K.Raikkonen | Lotus | +55 okr. |
Vettel sięga po 11 wygraną w sezonie
Sebastian Vettel w Abu Zabi sięgnął po siódmą z rzędu wygraną w sezonie, wyrównując tym samym rekord należący od 2004 roku do Michaela Schumachera. Na mecie Niemiec wyprzedził swojego kolegę z zespołu oraz Nico Rosberga.Firma Pirelli dostarczyła do Abu Zabi te same mieszanki opon co tydzień temu do Indii. Na miękkiej oponie P Zero przystępowała do wyścig większość stawki F1. Na start na średnim ogumieniu zdecydowali się tylko Button, Raikkonen, Gutierrez, Sutil oraz Bottas.
Strategia Jensona Buttona została przekreślona już na pierwszym okrążeniu kiedy to Brytyjczyk zaliczył kontakt i kilka okrążeń później musiał zjechać do boksu na wymianę nosa.
Kimi Raikkonen, który po wczorajszych kwalifikacjach został oddelegowany przez sędziów na koniec stawki za zbyt elastyczną podłogę, dzisiaj nie najeździł się zbyt dużo. Fin, który cały czas walczy z Lotusem o wypłatę swojej pensji, już w pierwszym zakręcie uderzył w tył bolidu Caterhama, uszkadzając prawe, przednie zawieszenie w swoim E21. Kierowca Lotusa na 15 okrążeniu GP Abu Zabi opuszczał w pośpiechu tor Yas Marina, nie czekając na jego zakończenie.
Sebastian Vettel po raz kolejny stanowił klasę sam dla siebie, odjeżdżając stawce tempem o 2 sekundy lepszym na okrążeniu niż jakikolwiek inny zawodnik na torze. Vettel nie oddał także prowadzenia gdy musiał zjechać do boksów po nowy komplet średniego ogumienia.
Za czołową trójką metę wyścigu przekroczył Romain Grosjean, który wyprzedził jadącego na jeden postój Paul di Restę. Oprócz Szkota sztuka pokonania dystansu wyścigu z jednym zjazdem na aleję serwisową udała się jedynie drugiemu kierowcy Force India- Adrianowi Sutilowi oraz Jeanowi-Erickowi Vergne. Niemiec finiszował na 9 pozycji a Francuz na 11, po tym jak w końcówce wyprzedził go Sergio Perez.
Lewis Hamilton po ciężkim wyścigu kiedy to na pewnym jego etapie miał spore problemy z wyprzedzeniem Estebana Gutierreza, metę przekroczył na siódmym miejscu. Fernando Alonso na ostatnie 10 okrążeń otrzymał od swojego zespołu miękkie opony, wyprzedzając na ostatnich kółkach GP Abu Zabi Hamiltona i di Restę. Hiszpan włączając się jednak do wyścigu po swojej drugiej wizycie w boksie wyjechał poza tor rywalizując z Jean-Erickiem Vergne, a sędziowie mają zająć się tym incydentem po wyścigu. Niewykluczone więc, że Alonso utraci jeszcze swoją piątą lokatę.
Felipe Massa, który długo opierał się atakom Fernando Alonso ostatecznie metę przekroczył na ósmej pozycji.
Po swojej 11 wygranej w sezonie Sebastian Vettel nie przepuścił okazji do wykręcenia kolejnych bączków. W Indiach jego zespół został ukarany grzywną w wysokości 25.000 euro za nie zjechanie na aleję serwisową. Dzisiaj Vettel kręcił bączki jeszcze przed zjazdem, dopełniając obowiązku pojawienia się w alei serwisowej, jednak dopuścił się zapewne „niebezpiecznego zachowania na torze”.
komentarze
1. dioralop
Jako postronny kibic F1 powiem tylko tak NUDY, NUDY i jeszcze raz NUDY. Jak nie zmienią czegoś w tym sporcie to nawet kwalifikacje bedą nudne, a co mówić o wyścigu?!?
2. robertunio
Czterokrotny tylko pierwszy? Fajne byly te baczki.
3. damiansport5
we live in an era of Vettel and we have to deal with it.
4. Duke_
Zalezy komu sie kibicuje bo dla mnie nudy nie bylo.
Nico Rosberg zrobil wszystko na co mu bolid pozwalal i spisal sie dzis idealnie. lewisowi nie bardzo dzis poszlo ale przewaga nad Ferrari utrzymana i to sie liczy.
5. Michael Schumi
Brawo Red Bull i Di Resta. Szkoda Kimiego.
6. czarnyyy30
następnym razem dwa razy wszystkich wyprzedzi i będzie dwa razy pierwszy :D
7. Apock
Ktoś wyjaśni mi, bo nie rozumiem, sytuacji z Alonso. Wyprzedza czterema kołami za torem i nie musi oddawać pozycji. Czemu?
8. _Hero_
Ajajaja Groszek 2 okrążenia i by miał podium.
9. cacodemon
wiewiór266 aleś trafił z tym 4 miejscem dla Grosjeana.
10. kempa007
7. Apock poczekaj na decyzje sedziow.
11. Magicgarage
Kimi celowo rozbił bolid ,aby nie pić napoju szampanopodobnego :)
12. andrewhum
@10 obawiam sie ze decyzja bedzie - no further action - bo przeciez to Alonso
13. januszj26
Pierwsza 4 pięknie.Alonso musiał pomóc zespół bo by biedak znowu z Massą przegrał i by dopiero był płacz.Hamilton jechał jak dzieciak.
14. adamusb
Wynudziłem się okropnie, do tego stopnia, że nagle obudził mnie jakiś krzyk, okazało się, że to Paluch znowu dojechał pierwszy, co postanowił ogłosić światu.
Niestety odpadniecie RAI już na starcie sprawiło, że wyścig stał się jeszcze nudniejszy.
15. marciex5
Zabrakło 2 okrążeni i moje typowanie byłoby jak z bajki :/ Wyścig pozostawię bez komentarza bo tego się już nie da komentować.
16. jack22
Pokłony przed Mistrzem!!!!
17. selstei
WELTMEISTER!!!!
18. kmicic
Fin planowo. Lubię to.
19. housepl
Nie ogladalem nagralem sobie caly wyscig oplaca sie ogladac ?
Jako fan Alonso a bardziej Grosejana musze powiedziec ze naprawde Vettel osiaga nieziemskie sukcesy.
20. Michael Schumi
Mam nadzieję, że wyjątkowo zostawią Alonso, bo akurat trafiłem go w typowaniu.
21. GrzeSzNY
@5 a czemu szkoda RAIkonnena? ze nie chcialo mu sie nosa wymienic, bo chyab za bardzo to od nie nie rozbil? Tak, kuleczka Vettela w miejscu gdzi ejezdzilo duzo aut bylo najmadrzejsze. Zobaczymy na reakcje sedziow. Mam nadzieje ze gdy ktos inny tak zrobi bedzie rowniez traktowany poblazliwie. MOze w Austin wszyscy na koniec beda raobic baszki :) 22 bolidy krecace baczki to by bylo fajne :))
22. andrewhum
jak was to tak nudzi to przełączcie się na piłkę nożną
23. marek77
@7 Alonso wyjeżdżał z pit-lane, to pewnie mechanikowi musi oddać pozycję...
24. andrewhum
@21 jak zespól stać to niech kręcą :)))
25. Juvefan
Brawo Vettel. Absolutny hegemon. Godny następca Schumachera. Pokonać go może jedynie bolid, gdyby nawalił. Swoje auto wykorzystuje do perfekcji. Do tego wysokie umiejętności. Jest obecnie najlepszym kierowcą. 4 tytuł z rzędu, reszta stawki nawet nie jest w stanie wąchać jego spalin. Może powinni zatrudnić mu kierowcę, który byłby w stanie dotrzymać mu kroku, bo Webber nie jest w stanie i to samo czeka Ricciardo. Szkoda Kimiego. Nigdy takich błędów nie popełniał, chyba już myślami jest gdzie indziej. Jak widać jeden błąd zespołu nieważne czy celowy czy nie może mieć duże konsekwencje. Startując z 4 pola pewnie byłby 2. Dobrze pojechał Rosberg. Ferrari od jakiegoś czasu wyraźnie dołują, jak tak będzie w przyszłym roku to walka Kimiego z Fernando na pewno nie będzie o tytuł. Webber rozczarował. Dlaczego? Bo jak kolegów z teamu może dzielić pół minuty? Sezon skończył się po GP Węgier, bo wtedy można było się jeszcze łudzić, że Vettela można dogonić. Nic tylko czekać na kolejny sezon i że ktoś będzie w stanie nie zdetronizować ale chociaż dotrzymać kroku Vettelowi.
26. IamJoking
@ 13
znowu tabletki pomyliłeś ?
27. andrewhum
@23 nie wygłupiaj się - przecież wiesz o co chodzi - włączył się do wyścigu zbyt agresywnie a w cale nie musiał mając miękkie opony wyprzedziłby ich paru okrążeń później i tak do GRO było daleko
28. robertunio
@22 Najlepiej na Ekstrklase. Tam nasi graja na poziomie... Swoim... ;-)
29. xeoteam
@25 jak ma takie auto to niestety nikt nie jest w stanie dorównać mu kroku, a nie wydaje mi się , że to Vettel swoimi umiejetnościami dodaje +2 sekundy na kółku innym kierowcom. Ale fanatyzmu się nie leczy a szkoda.... bo może z niektórych by jeszcze byli normalni ludzie po terapii...
30. FAster92
Nie wiem ale Vettel po raz kolejny udowadnia, że jeżeli prowadzi w wyścigu to ten staje się okropnie NUDNY! Gdyby nie walka w środku stawki to w ogóle nie można było by tego oglądać. Zauważyłam, że większość zbulwersowana jest manewrem Alonso gdy ten wyjeżdżał z pit lane. Wg. mnie kierowca STR nie zostawił mu miejsca a ten musiał wyjechać po za tor. Czekam na kolejne wyścigi i aby lider wyścigu zmienił się jak najszybciej bo już rzygam tym Vettelem !
31. Polak477
No właśnie kara na Fernando zależy tylko i wyłącznie od interpretacji sytuacji. Jeżeli potraktują ją jako wypchnięcie to Alonso nic nie grozi, jeżeli jako wyprzedzenie poza torem to może grozić kara.
32. Jahar
Czepiacie się Alonso ale to on zaryzykował wypadnięciem a że mu się udało to ok. Skoro nie zrobili nic Sutilowi to i z Alonso sędziowie powinni być konsekwentni w tej sytuacji. Głupio aby skrzywdzili Hulkenberga.
33. elin
@ 21. GrzeSzNY - wymiana nosa u Kimiego nic by nie dała.
" “I went to the inside and then somehow managed to touch with a Caterham,” said Raikkonen.
“We didn’t touch hard but I think the angle was very unlucky and it broke the steering.” "
Tego nie dało się wymienić na pit - stopie.
34. Mat5
Vettel jak wygra ostatnie 2 wyścigi to poprawi swój rekord w zdobyczy punktowej w sezonie z 2011 o 7 punktów.
35. Michal1671
mi się wydaje że oni byli równo i to było chyba wypchnięcie
36. saint77
21. GrzeSzNY
tam zawieszenie koła poszło u Kimiego a nie tylko skrzydło, więc nawet dalej nie mógł pojechać.
Co do bączków Vettela to tak jak nie powinni go karać w poprzednim wyścigu (bo zrobił to już po okrążeniu zjazdowym, na prostej, gdzie w pobliżu nie było żadnych innych kierowców) tak teraz powinni mu dowalić z kilkadziesiąt tysięcy Euro, ale nie zespołowi tylko jemu. Dzisiaj naraził innych kierowców na niebezpieczeństwo swoją dziecinadą, za którą właśnie tak go nie lubię. Bawił się samochodem na zakręcie, gdzie inni jeszcze kończyli zjazd.
Alonso - fakt, wyprzedził poza torem i powinien oddać pozycję. Ale nie wiem dlaczego taki nakaz nie został mu wydany tuż po tym manewrze.
Generalnie - wyścig chyba najnudniejszy w całym sezonie. Już Węgry były bardziej emocjonujące.
37. Polak477
36. saint77
Ferrari powiedziało, że to było wypchnięcie, więc chyba dlatego nie poprosili o oddanie pozycji, ale jak dla mnie powinien oddać, bo straciłby na tym sekundę, czy dwie, a w perspektywie kary może stracić dużo więcej.
38. Skoczek130
Problemem większości ludu jest fakt, iż nie cierpi Vettela i nie mogą pogodzić się z dominacją jego i jego zespołu. A przecież w relacji pokazywany jest niezwykle rzadko! Nie myślcie więc o Vettelu, tylko skupcie się na tym, co pokazują - od razu wyścig wyda się ciekawszy. Nastawienie psychiczne to podstawa - ale kiedy ktoś ciągle myśli o Vettelu na czele, to wyścig od razu nudny. Najlepsze jest to, że gdyby odpadł, to wyścig od razu w oczach wielu byłby ciekawszy. I w żadnym wypadku nie chodzi mi tu o walkę innych kierowców o P1. ;]
39. Jahar
Bączki Vettela były fajne, nie dajmy się ograniczać bezpieczeństwu aż tak, że nie można nic ponad regulaminowo zrobić.
40. Skoczek130
W przypadku Kimiego zostało uszkodzone zawieszenie. Fin stracił nieco przyczepności i założył kontra, która przy zazębieniu kół z Caterhamem okazał się niekorzystna dla IceMana. Borówka z Grzesio już rodzili teorie spiskowe o wycofaniu Kimiego... ;)
41. saint77
@37. Polak477
może i tak, ale on jechał swoim torem a Alonso wyjeżdżał z alei serwisowej, więc chyba jednak raczej wypchnięciem nie można tego nazwać.
Zresztą te krawędzie toru w Abu Dhabi to jakieś nieporozumienie. Powinni postawić tarki to od razu by się w torze mieścili.
42. scortes
29. xeoteam końcówka twojego wpisu to taka autokrytyka?
43. Michal1671
12. andrewhum
idź i się lecz człowieku
44. Root
Kolejny wspaniały wyścig dla Vettela i dla Red Bulla. Weber drugi, więc komplet punktów do kolekcji RBR leci. Mam wrażenie, że Webber tylko dzięki wspaniałemu samochodowi potrafi dojechać na tak wysokim miejscu.
45. saint77
@39. Jahar
zgoda, ale w tym przypadku przesadził. było tyle dymu że mogło dojśc do kolizji - my to widzieliśmy z góry, a postaw się w sytuacji tego na torze który wjeżdża w taką chmurę.
Tak jak napisałem, w poprzednim wyścigu sędziowie zdecydowanie przegięli, bo Vettel nikomu tym nie zagroził ani nie zaszkodził, więc wtedy ta kara była śmieszna. Teraz jest inaczej a jeśli kierowca nic sobie nie robi z tego co mu mówią sędziowie to oznacza, że stawia się ponad regulaminem. Taka recydywa powinna być zdecydowanie karana. Obojętnie czy to Vettel, Alonso, Raikonen czy ktokolwiek inny. Amen.
46. xeoteam
@42, mylisz się, jak zawsze zresztą.
47. Michal1671
Alonso po wyścigu
Alonso (P5): [o sytuacji z Vergne'em] Przepisy mówią, że kiedy zrównujesz się z rywalem, to on powinien zostawić ci miejsce. On mi nie zostawił. Co miałem zrobić? Zniknąć? Mogłem tylko zjechać poza tor, żeby uniknąć zderzenia. Mam za sobą trudny weekend, więcej nie dało się ugrać.
48. xeoteam
@44 prawda, Webber tylko dzięki wspaniałemu samochodowi tak jeździ, bo Vettel ma jeszcze lepszy. i tylko dzięki samochodowi RBR tak dominuje na czele Vettelem.
49. andrewhum
@43 może byś jakoś skonkretyzował swój wspaniały komentarz bo nie za bardzo zrozumiałem o co ci chodzi
50. sintesi
Alonso... na moje za taki wjazd z pitlane też powinien dostać albo karę przejazdu albo cofki o kilka pól w Stanach, niestety to ALO i sędziowie podejdą po swojemu - albo nie będzie dalszych decyzji albo muszą mu policzyć ile max sekund kary może dostać, aby nie stracił pozycji... RAI... szkoda, że nie powalczył, VET - nie lubię go, ale ostatnio zdobywa punkty u mnie za "ekspresję" w wydawaniu kasy swojej i zespołu (ale chociaż dodaje - po mecie - czegokolwiek temu powoli nudnemu sportowi). Niestety sędziowie, FIA, Bernie i cała reszta całkiem systematycznie zabijają F1 jako królową sportów motorowych a ich nacisk na przepisy bywa już wręcz absurdalny... (jak nie można inaczej, to trzeba kasę "przepisami" zarobić).
51. Michal1671
49. andrewhum
przeczytaj sobie końcówkę tego co napisałeś będziesz wiedział o co mi chodzi
52. andrewhum
@47 Alonso jest teraz sędzim sam dla siebie - to fajnie - aczkolwiek trochę z nim nie zgodzę bo nie był to manewr wyprzedzania tylko wyjazd z pitlane
53. andrewhum
@49 jak chcesz mi coś powiedzieć konkretnego i uzasadnionego to po prostu napisz to a nie wypisuj bzdur - ok?
54. andrewhum
na poziomie tego forum najlepszy dowód w sporze jest sugestia pójścia do lekarza - niestety jest to poziom przedszkola
55. redguard66
Pierwsze 2 miejsca-bez niespodzianki. Ciekawa walka w środku stawki. Dobra jazda Rosberga, który ostatnio jeździ bardzo równo i chyba jest najmniej docenianym z kierowców top10. Brawa dla di Resty. Hamilton już od kilku wyścigów rozczarowuje, popełniając błędy amatora. Szkoda Kimiego, bo liczyłem na jego pogoń i wskoczy do top5
56. Michal1671
54. andrewhum
"obawiam sie ze decyzja bedzie - no further action - bo przeciez to Alonso" taka wypowiedź jest dla mnie na poziomie przedszkolaka bo sugerujesz że on nie est traktowany na równi z innymi tylko jest uprzywilejowany
57. raptus
Kompletnie nie rozumię braku decyzji sędziów w przypadku Alonso,przecież wina jest oczywista nie zależnie od sposobu interpretacji ,jest to krzywdzące w stosunku do innych zespołów. Dla Lotusa czy Saubera sędziowie są surowi ale to przeceż Ferrari żenująca jest polityka w sporcie niszczy prawdziwą rywalizację!
58. raptus
Michal
59. housepl
Dajcie spokój ludzie.. Bedziecie teraz wylewali żal że Alonso nie dostał kary zamiast docenić/porozmawiać o pozytywnych aspektach wyścigu
60. raptus
Michal 1671 chciałem dodać że popieram.
61. eutanazjusz
Szkoda mi Hulkenberga. Zaczął wysoko a wyścig obrócił się przeciw niemu. Mam nadzieję, że załapie się na konkurencyjny bolid na przyszły rok.
62. Jahar
@55. Sam krytykowałem Rosberga za to jak jeździ ale śmiało można powiedzieć, że jest szybszy od Hamiltona w tej części sezonu tak w wyścigu jak i kwalifikacjach. Swoją drogą rozczarowywuje Lewis swoją jazdą coraz bardziej i już nie można mówić o tym, że jest nowy w Mercedesie.
63. januszj26
Dajcie spokój z tym Alonso jest średniakiem i pojechał na 200% a Ferrari niech dalej się męczy z tym kierowcą może kiedyś się otrząsną i zatrudnią dobrego kierowcę.
64. Michal1671
60. raptus
dzięki... po prostu nie nawiedzę taki insynuacji
65. Jahar
@saint77. Nie zgadzam się z Tobą, że to było niebezpieczne ale rozumiem Twój pogląd.
66. xeoteam
@63 na onecie już potrollowałeś, teraz znowu tutaj zaczynasz?
67. Michal1671
45. saint77
Vettel dostał karę za to że nie jechał do pitlane po okr zazdowym
68. andrewhum
@56 albo jesteś naiwny albo głupi - wydaje mi się to pierwsze
69. gtv
Fin reaguje jak obrażony pedał. Okradli go, oszukali go, ukarali za niewinnośc i jeszcze rozbili mu auto. Obawiam się,że ferrari wiążąc sie z kolejną primadonną wpędziła się w łatwe do przewidzenia kłopoty.
70. gtv
ps. Podwinął ogon i "odjechał na lotnisko". Nawet nie pozostał by pogratulować koledze z zespołu. Wykreślam z wódkospisu Finlandię
71. magic942
@45 saint77
Soory ale ja mogę się z tobą kłócić.Bączki kręcił na poboczu to po pierwsze. Po drugie wszyscy jadą spacerowym tempie i widzą co się dzieje. Po trzecie zobacz w jakim to było miejscu, jak dla mnie to nikt prócz ciebie i FIA nie uzna tego za niebezpieczne.
72. xeoteam
@69, ferrari nie wiąże się z primadonną bo Vettel został RBR .
73. Michal1671
72. xeoteam
niezła riposta
74. Ilona
45. saint77, moim zdaniem po prostu lubisz się czepiać Sebastiana a ostatnimi czasy w jego wykonaniu to popis bezbłędnej i perfekcyjnej jazdy :) Tak samo poprzednim razem jak i tym Sebastian nikomu tymi bączkami nie zagroził ani nie zaszkodził i karać go za to, że potrafi się cieszyć i dodawać troche atrakcji kibicom to zupełnie bez sensu.
75. Kamil-F1
To skandal, że Alonso nie dostał kary za tą sytuację z Vergnem.Z drugiej strony można było się tego spodziewać, skoro jest pupilem FIA...
Co do wyścigu, to Vettel, Webber i RB jak zwykle dobrze się spisali.
Massa od kiedy zerwał się z hiszpańskiego łańcucha, wreszcie zaczął jeździć.Gdyby robił to wcześniej, to on a nie alonso zajmowałby corocznie 2 miejsce w kl. generalnej.
76. GrzeSzNY
@33,36 racja panowie, ze uszkodzonym zawiwszeniem nic nie da sie zrobic od reki. Nie mniej rizczarowyje mnie u Kimiego ta nerwowka zarowno na torze jak i poza nim. I nie mieszam w to pieniedzy bo w zeszlym roku byla identyczna sytuacja i RAI nie dramatyzowal jak obecnie.
Bardzo dobrze ze porownuje sie VET z MSC, obaj nie sa wzorami do nasladowania lecz pieknie wygladaja na papierze. Cale sczescie ze nie porownuja Vettela z SENna :)
Z taka dominacja jednego kierowcy w F1 wejcie formula 1 na inne rynki jest watpliwa sprawa. Powatpiewac zaczynam w optymistyczne przyjecie f1 w usa ... po prostu wieje wieeeeelka nuda...
77. berni
a mnie sie coraz bardziej podobaja wyscigi w abu dhabi: oprocz miejsca pierwszego, to nawet sie dzisiaj duzo dzialo. hamilton sie strasznie szarpie na koniec sezonu, alonso juz ma pewne drugie miejsce w tym roku. zeby lewisa przypadkiem na koniec rosberg nie wyprzedzil w generalce. vettel, rosberg, grosjean - ladnie. szkoda hulkenberga.
78. saint77
@74. Ilona
jakby ta jazda była faktycznie perfekcyjna i bezbłedna jak piszesz, to strartowałby on dzisiaj PP:)
@65. Jahar
@71. Magic942
można oczywiście polemizować. Wg mnie stworzył zagrożenie w tym miejscu. A olewanie przepisu (głupiego czy nie) dwukrotnie pod rząd również świadczy o nim nie najlepiej. Dla jasności dodam, że każdego innego zawodnika powinni potraktować tak samo.
79. Skoczek130
@GrzeSZNY - Senna to niby świętoszek, co?? ;]
80. Skoczek130
@Jahar - no właśnie... dlatego śmieszne są stwierdzenia "Jest nowy...", skoro w czasie, kiedy zdobywał PP i wygrał wyścig na Hungaroringu, mówiono o "dotarciu" Hamiltona, który od teraz nie da już szans Rosbergowi. Ludzie po prostu żyją przeszłością. Trza żyć przyszłością! ;)
81. GrzeSzNY
@79 z perspektywy czasu to nikt nie byl i nie jest :) swoja droga nie wina vettela ze ma najszybsze auto, lecz brak konkurencji zniecheca do calej tej "rywalizacj" i mamy mistrzow bez walki.
82. belzebub
Wyścig średni, niby coś się działo, ale ogólnie bez rewelacji. Pierwsze miejsce do przewidzenia, ciekawe czy ktoś obstawiał, że Vettel pozwoli Webberowi wygrać, he, he. Przewaga bolidu (Vettela) przytłaczająca, mam nadzieję, że od przyszłego sezonu coś się zmieni i RBR straci tak łatwą możliwość wygrywania. Kolejny wyścig i zawodzą liderzy pozostałych najlepszych teamów, Hamilton, Alonso,... Rozumiem, że Abu Zabi nie jest najłatwiejszym torem do wyprzedzania, ale były dziś taki manewry, dlatego nie mogę zrozumieć jak możliwe, że Ham miał takie problemy z Gutim, z tegorocznym debiutantem. I dziwna sytuacja w Ferrari, od kiedy ogłoszono, że Massa wylatuje z zespołu, ten zaczyna lepiej jeździć, Alonso jeździ też ostatnio, jakoś ospale, jedynie tym niezbyt fortunnym i agresywnym manewrem przypomniał starego Fernando.
83. Martitta
@82. belzebub - ". I dziwna sytuacja w Ferrari, od kiedy ogłoszono, że Massa wylatuje z zespołu, ten zaczyna lepiej jeździć"
Co nie zmienia faktu, że nadal zawalają mu strategię...
84. hakki
@69,70 gtv - niewątpliwie rynek alkoholowy się z tego powodu załamie. Nawiasem mówiąc Finowie trochę się dziwią, że wódka Finlandia jest aż tak popularna. Bardziej typowym produktem dla ich kraju jest wódka Koskenkorva.
Nikt nie "podwinął ogona". Wyścig się dla niego skończył po 1. okrążeniu, nie widział sensu sterczeć tam i oglądać, więc sobie pojechał. Co do primadonny, to już dostałeś właściwą odpowiedź.
Wyścig ogólnie nudny - moim zdaniem - i nie dlatego, że Kimi nie jechał. Po prostu nic ciekawego się nie działo. Vettel zrobił swoje, Webberowi wreszcie nic się nie stało, reszta też się jakoś doczołgała i tyle. Trochę kontrowersyjna sytuacja z Alonso, ale prawda, jak zwykle, leży gdzieś pośrodku.
85. marek77
Ponad sekundowa przewaga Vettela nie bierze się z powietrza. RedBull może używać system imitacji kontroli trakcji, który będzie pracował na zasadzie odwróconego KERS. Podstawą rozwiązania jest system KERS oraz możliwość jego ładowania nie tylko w czasie hamowania, ale również podczas normalnej jazdy. Kontrola obciążeń tylnej osi pozwala na określenie momentów, w których system KERS ma być ładowany. Przy dobrym kontakcie opon z podłożem pełna moc wędruje na oś, natomiast gdy koła mają problem z trakcją mocy jest zabierana przez KERS . Stąd mogą brać się nieustanne problemy KERS, Alternatorami i ogólnie z elektryką. Ale za to mają pełną kontrolę nad zużyciem opon przynajmniej na tylnej osi.
86. Esotar
63, Kogo geniuszu ? Vettela ? On potrzebuje samochodzika aby jeździć. W aktualnym Ferrari będzie miał biedę punktować. Daj spokój z głupimi komentarzami....kup se lepiej piwo a nie oglądaj wyścigów F1. Widocznie nie dorosłeś.
87. Martitta
@86. Esotar - Rozumiem, że Twoim zdaniem to czołowy team powinien się zniżyć do poziomu stawki, a nie na odwrót.
88. docent
@85 a czemu u webera to nie dziła....?
89. Skoczek130
@Esotar - a to inni jeżdżą rowerami?? ;)
90. Skoczek130
@GrzeSZNY - to rywale RBR zasługują na krytykę, a nie RBR i ich kierowca. :))
91. Skoczek130
@marek77 - możliwe, że mają coś w tym stylu. Ale póki nie łamie przepisów, może być używane. Zobaczymy, czy rzekomy "produkt" zostanie wykorzystany także w przyszłym roku. :)
92. housepl
przyznam szczerze ze postawilem na Webbera ze wygra a drugi bedzie Vettel.. No coz. Co do wyscigu uwazam ze byl srredni. Jesli chodzi o tor to.na pewno jest to jeden z najatrakcyjnieszych torówm. Co do samego widowiska stwierdzam ze Vettel ma jakis talent ale nadal ta wiekszosc to ta super konstrukcja. Alonso mam wrazenie ze jego kariera dobiega konca jest coraz mniej barwna mniej sukcesow i prestizu. Jesli nic sie nie zmieni w przyszlym roku to nie wierze ze zostanie w F1 po 2015r a tym bardziej nie przejdzie do Mclarena. Grosejan szkoda ze od poczatku sezonu tak nie jezdzi, chlopak chyba uwierzyl w siebie i znalazl motywacje szkoda ze brako paru okrazen i by byla seria podiow (?) prawie jak u Vettela. Niemniej GO ROMAIN :D FUTURE WORLD CHAMPION ;)
93. docent
ja postawiłem VET WEB GRO ROS, szkoda że GRO nie przyjechał 3 byłoby 23 pkt więcej :(
94. Root
@90 - bardzo dobra, lapidarna wypowiedź oddająca sedno sprawy!
Swoją drogą to przecież o to chodzi w tym sporcie, aby wygrywać, a tu nagle tyle krytyków tych, którzy wygrywają. ??
P.S. @kempa007 - sorry, że tutaj, ale prosiłeś o maila, a Twój mail nie działa (ten z "@formula1", który jest na stronie). Proszę podaj działającego.
95. marek77
Dopóki komisja badająca bolidy używa metrówki i ciężarków nigdy nie dowiemy się prawdy. A w przyszłym roku jeszcze więcej będzie zależało od KERS, czyli RedBull może jeszcze bardziej dominować.
96. kempa007
94. Root wszystko dziala
97. gtv
Nie przekonaliście mnie, powtarzam, Fin zachował się jak obrazony pedał, powinien był pozostać do końca wyścigu i pogratulować koledze z zespołu fantastycznej jazdy. To samo powiedział Lauda, ale Wy jakoś wiecie lepiej, dzieki czemu jakość naszego forum kuleje i zamienia sie w pyskówki jak w niegdysiejszym maglu
98. magic942
Jak Raikonen zakończył wyścig w 1 zakręcie to jest cisza, a jakby to był Vettel to wszyscy by krytykowali i puszczali teksty typu ,,SZTUCZNY MISTRZ,,
99. bartexar
@98. Bo Raikkonen, umówmy się, nie jest najlepszym kierowcą. Po tym wszystkim niby ma rację, ale nie zachowuje się jak mężczyzna, tylko rozkapryszone dziecko.
100. patrolek23
@87 Brzmi to głupio, ale powinien. Ze względu na widowisko, to są wyścigi, a Vettel się z nikim nie ściga. 2 sekundy na okrążeniu przewagi ? O czym my tu rozmawiamy. Na szczęście w przyszłym sezonie będą duże zmiany w aerodynamice wprowadzane pod kątem osłabienia RedBulla. Nawet Berniemu już się to znudziło :)
101. Ilona
saint77 - "Dzisiaj naraził innych kierowców na niebezpieczeństwo swoją dziecinadą, za którą właśnie tak go nie lubię. Bawił się samochodem na zakręcie, gdzie inni jeszcze kończyli zjazd."
Jeszcze tak dla ścisłości ;) Oba Red Bulle kręciły bączki po tym wyścigu, tak więc możesz zacząć nie lubić za 'dziecinadę' również Marka, bo zrobił dokładnie to samo co Seba, zaraz obok niego ;)
102. Phenom
Przyznam że nie widziałem wyścigu ale patrząc na wyniki to nie ma nic nowego...RB jak zwykle dominują...dużo dalej mniej więcej równym tempo mają Lotusy Ferrari i Mercedesy...cieszą podwójne punkty Force India bo nie rozwijają już auta od 'x' czasu...
103. bohse88
101. A predkosc bolidu przy kreceniu baczkow juz nie byla przerazajaca??? Forza Ferrari!!!
104. rybka k
moim zdaniem VETTEL chcial pokazac sedziom co mysli o nalozonej karze tydzien wczesniej
105. Skoczek130
Zmiany na 2014 rok dla informacji niektórych nie będą tak duże, jak zakładano. Zmiany mają kwestie bezpieczeństwa, czyli obniżenie nosa do wysokości poniżej 200 mm, peryskopowy wydech oraz ustandaryzowane boczne sekcje. W tamtym obszarze RBR raczej nie zyskują, bowiem każdy tam kombinuje. Rewolucja dotyczy wyłącznie silników, bo będą po prostu nowe. :)
106. SilverX
@105. Skoczek130
Skończą się zabawy z wydechem. Co jak co ale ten obszar to bardzo mocna strona Red Bulla. Oby silnik Mercedesa był mocniejszy od Renault, chyba tylko to może powstrzymać Newey'a od stworzenia mistrzowskiej maszyny. Jeżeli plotki okażą się prawdą to tylko Mercedes i McLaren będą walczyć z Vettelem.
107. Grzesiek 12.
105 . Skoczek130
Zdaje się że skrzydła też mają być mniejsze niż dotychczas ......
Więc z sumując te zmiany wcale nie będą takie małe :) i mam nadzieję że mogą ( wcale nie muszą ) przerwać dominację Czerwonych Byczków :P
108. Skoczek130
@Grzesiek 12. - możliwe, że przednie skrzydło zostanie nieco zwężone... ale nie jestem pewien. W każdym razie rewolucji w przetasowaniach stawki nie oczekujmy. Najlepsi i tak są w czołówce, nie ma zespołu mającego potencjał inżynieryjny i finansowy pokroju RBR i Hondy w tamtym czasie. ;) Pytanie, który silnik okaże się najlepszy. Merc mógłby mieć przewagę, gdyby ich rzekomą przewagę mogli wykorzystać na szerszych tylnych oponach. Ale to nie wejdzie. Zobaczymy. :)
@SilverX - wydech już nie odgrywa tak istotnej roli. Teraz wejdą przepisy, które już całkowicie go wyeliminują z działania na dyfuzor. Ale i teraz już tak dużych korzyści nie daje. Przewaga RBR wynika raczej z innego obszaru. Stawiam na teorie o skuteczniejszym wykorzystaniu KERSu. ;)
109. Skoczek130
Teraz mogę Ci potwierdzić, że zmiany w aero m.in. zwężenie przedniego skrzydła nie wejdą w życie.
110. Grzesiek 12.
109. Skoczek130
Skąd ta pewność .... ?
111. Skoczek130
W oficjalnych zmianach pominięto zmiany w aero, pomijając te związane z bezpieczeństwem. Zmiany dotyczą silnika, KERS (będzie ERS, odzyskujący energię kinetyczną hamowania i cieplną z turbo) oraz obniżenia nosa, utandaryzowania bocznych sekcji, zakazania fałszywego mocowania kamery i konstrukcja peryskopowego układu wydechowego. To, o czym mówisz, a także inne, zostały ostatecznie porzucone. ;)
112. Skoczek130
Poprawka - wydech będzie pojedynczy i osadzony centralnie. ;)
113. Grzesiek 12.
111 Skoczek130
A mnie się wydaje że to o czym piszesz to zaktualizowany regulamin techniczny , który jedynie uszczelnia przepisy .... Co wcale nie oznacza że wcześniejsze zmiany w regulaminie na 2014 zostały porzucone .....:P
I z tego co dzisiaj przeczytałem to przednie skrzydło będzie węższe od dzisiejszego o 150 mm. Będzie miało szerokość 1650 mm.
Czubek nosa bolidu będzie obniżony do 185 mm nad ziemią .
Jeśli idzie o tylne skrzydło to zakażane zostanie użycie tzw. beam wing . Jest to element który łączy obie części tylnego skrzydła , znajduje się nad dyfuzorem . Dodatkowo zostanie zwiększona szczelina do 6.5 cm ( obecnie 5) po otwarciu DRS . A więc system będzie skuteczniejszy . Górny płat tylnego skrzydła będzie jednocześnie płytszy .
Co do wydechu , to dodam jeszcze do tego co napisałeś , a co jest bardzo ważne , że będzie się kończył za tylnym skrzydłem ....
114. Skoczek130
@Grzesiek 12. - cóż, widocznie korzystałem z chybionych źródeł. Czytałem o tym, o czym napisałeś. Cóż, jeżeli wejdzie w życie, to tym lepiej. Newey ma jeszcze większe pole do popisu. :))
115. Skoczek130
P.S. Czytałem o nich i wyczytałem, że jednak je porzucono, przynajmniej na przyszły sezon. Widocznie jednak coś przeoczyłem. ;)
116. KowalAMG
Czyli kontrola trakcji , to jest systemo-podobne rozwiazanie czyli nie legalne , wiec NIELEGALNE , tym bardziej ze to jest zatajane i nie chcą sie przyznać . Sory za realizm , albo jest pełna inwigilacja i zespoły sa przerentgenowane i gramy fair albo cos ukrywamy bo nie ma sposobu żeby wygrać w inny sposób jak nie oszukujący. Skoczek chodzi o wyrównana rywalizacje wygrywać mogą ale niech to robią z klasa i przestrzegają regulaminu bo widać kto go przestrzega a kto nie .. . Tu moze chodzić o wszystko nawet opony mogą mieć inne niż wszyscy ale zdecydowanie to zasługa systemu który jest powiązany z modyfikacjami silnikowymi i dający lepsze prowadzenie w zakrętach . Oglądam po kilkadziesiąt pare zakręty vetela i reszty przodujacej stawki . Cos go wyciąga z zakrętu po czym daje pełny power. I czyżby modyfikacja silnika , ktory jest dodatkowo zchepowny i powiązany z kersem i automatycznie po wyjściu z zakrętu daje moc a systemopodobne ESP nie powoduje ze nie wpadnie w poślizg .. Hmm wniosek inne brzmienie silnika , zbyt dobrze kontrolowane zakręty oraz szybkie wyjście z nich daje zagadkę która kryje sie we wnętrzu bolidu , (a co do dziwnego brzmienia to uklad wydechowy rownież ma modyfikacje , która wydmuchuje swoje spaliny do dyfuzora Hmm daje szybki ultra bolid i do tego vetel ktory żyje pewnością ze ma lepszy bolid i jego nastawienie psychiczne wspomaga go na tyle ze jest pewny iż wyprZedi każdego , to tak jakbym ścigał sie AUDI quatro rs6 z BMW m5 gdzie BMW ma moc ale odpada w zakrętach A W F1 szybkość to nie wszystko ( to tylko przykład bez obrazy i porównanie ) . O czym tu gadamy .. Jedyne co jest denerwujące to brak wyrównanej walki sprzed lat za czasów KINGHT WRC W BMW i lata wcześniej . Reszta jest okey .
117. KowalAMG
ZcheepOWANY*
118. Skoczek130
Dopóki nikt im nie udowodni oszustwa, dopóty są dla mnie czyści. Kibicuje im i życzę nawet dekady sukcesów. Nie jestem fanem Vettela - kto z nimi będzie wygrywał, to nieistotne.
@KowalAMG - jeżeli spojrzysz na wyniki qualu, to ta walka jest bardziej wyrównana, niż wcześniej. W latach 2007-2008 sezon był zdominowany przez Ferrari i McLarena. BMW Sauber i Renault z klasowymi kierowcami (Kubica i Alonso) potrafili im czasem coś "naszkodzić". Czy tamte wyścigi były ciekawsze?? Oczywiście, że nie. Tamte bolidy były zbyt mocno rozwinięte aerodynamicznie. To była dopiero procesja. Choć nie ukrywam - emocjonowałem się, bo w czołówce był Massa i Kubica. :))
119. KowalAMG
To przestań pierdo... Bo była bardziej wyrównana walka i była rywalizacja a teraz jest gowno jeden zespół oszukuje i leci do przodu . Znasz sie na F1 jak Żyd na gwiazdach . Wiec shut up. Jestes fanem oszustwa ślepoty i głupoty nie znasz sie i tyle . Oglądam F1 juz ponad 10 lat i bardziej nudnego sezonu nie widziałem red bull do budy.
120. Skoczek130
@KowalAMG - zamilcz frustracie. ;) Skoro uważasz F1 za nudną, to przestań ją oglądać. RBR oszukuje?? TO samo można zarzucić innym zespołom. Każdy szuka "luki w przepisach". RBR robi to po prostu najlepiej. Myślisz, że inne ekipy nie próbują czegoś znaleźć i nie znaleźli?? ;] Może i oglądać F1 dekadę, ale głupiś jak but. Jakbym mojego wujka słyszał, co F1 ponoć od Senny ogląda... ;]
121. Skoczek130
***oglądasz
122. KowalAMG
Polecam film Rush (wyścig) . A pozatym nie chce mi sie kłócić . Denna jest ta wasza naiwność.
123. poppolino
Zwycięstwo #37
Kolejny piękny pokaz siły i dominacji w wykonaniu Chudych Byków. Jaka szkoda że ten sezon się już kończy. Mógłbym to oglądać w nieskończoność. A do tego jak wiadomo zmieniają się bolidy w przyszłym sezonie, więc obawiam się że znowu będą ciężary jak w 2012. Ale na razie cieszę się w pełni tym co oglądam obecnie. Seb to totalny szef.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz