2013-08-24 GP Belgii - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 2:01.012
2 S.Vettel Red Bull 2:01.200
3 M.Webber Red Bull 2:01.325
4 N.Rosberg Mercedes 2:02.251
5 P. di Resta Force India 2:02.332
6 J.Button McLaren 2:03.075
7 R.Grosjean Lotus 2:03.081
8 K.Raikkonen Lotus 2:03.390
9 F.Alonso Ferrari 2:03.482
10 F.Massa Ferrari 2:04.059
 
11 N.Hulkenberg Sauber 1:49.088
12 A.Sutil Force India 1:49.103
13 S.Perez McLaren 1:49.304
14 G.van der Garde Caterham 1:52.036
15 J.Bianchi Marussia 1:52.563
16 M.Chilton Marussia 1:52.762
 
17 P.Maldonado Williams 2:03.072
18 J.E.Vergne Toro Rosso 2:03.300
19 D.Ricciardo Toro Rosso 2:03.317
20 V.Bottas Williams 2:03.432
21 E.Gutierrez Sauber 2:04.324
22 C.Pic Caterham 2:07.384

komentarze
  • 95. KilaN
    • 2013-08-24 20:43:43
    • *.pljtelecom.pl

    Karty w tych kwalifikacjach rozdawała pogoda... odczytywac pogode... meteorolodzy z całego świata powinni sie uczyc od ekipy mercedesa... stary z postu @ 94... proszę Cię...Ty nie gadaj głupot...

  • 96. Zirdiel
    • 2013-08-24 20:44:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo proszę o zmianę zdjęcia na głównej, bo nie mam ochoty patrzeć na twarz Vettela.
    Dlaczego z tylu ładnych dostępnych zdjęć akurat to?

  • 97. mayday123
    • 2013-08-24 21:01:45
    • *.web.vodafone.de

    94. stary jakie glupoty mowie swoje zdanie kibicuje Hamiltonowi od kiedy tylko zaczol stary jest super gosciem pomysl jakie przez te lata bez niego byly by wycigi robil na torze naprawde glupie rzeczy a zarazem wspaniale nieodpowiedzialne a zarazem ekscytujace te jego wszystkie kraksy nie mowie ze jest bogiem ale jest ta sama liga co Vettel , Raikkonen,Alonso, Webber , Button, Masa kazdy z nich to wielkie nazwisko i piekna historia .Vettel kozak, Raikkonen najsolidniejszy i mega kot, Alonso mega talent , Webber swietny kierowca nie docniany przez duzo osob ale dla mnie jest super kierowca, Niesamowicie rowny kierowca, Massa kazdy chyba pamieta jak walczyl o tytuly pare razy.

  • 98. incent_
    • 2013-08-24 21:04:00
    • Blokada
    • *.lomza.vectranet.pl

    @39 i choć to z innej beczki @96 święte słowa
    @87 co do pozycji i awansach w górę, jutro po wyścigu przy znaku RAI będzie +7

    @4, 16, 27 spokojnie. Za kwalifikacje nie daje się punktów. Jutro Raikkonen znowu na podium, a potem po mistrzostwo! MAAILMANMESTARIT TAISTELUUN ! ! ! ____________

  • 99. KilaN
    • 2013-08-24 21:41:34
    • *.pljtelecom.pl

    Raikonen już swoje wygrał... nigdy go nie lubiłem i nie będę lubił...chyba za Walkera najbardziej....odszedł z F1 kiedy powinien...w WRC był gorzej niż średni, więc wrócił do F1, gdzie idzie mu o dwa nieba lepiej.. co nie znaczy że go cenię, czy lubię. Tor mu leży i to nie podlega wątpliwości...ale wygrać jutro nie wygra jeśli Grosjean nie wywali jutro z wyścigu Hamiltona i Alonso jak był uprzejmy zrobić to w zeszłym roku

  • 100. FANKA F1 :)
    • 2013-08-24 21:46:25
    • *.154.178.102

    @96 miałam na to nie zwracać uwagi, ale jakoś nie może mnie to obejść :)
    ,,nie mam ochoty patrzeć na twarz Vettela" Moim zdaniem liczy się treść artykułu a nie zdjęcie, akurat zdjęcie mało wnosi i za wiele nam nie mówi :) Odkąd odwiedzam tą stronę zawsze jak się pojawiają zdjęcia z kalifikacji to dodaje się zdjęcie pierwszej trójki :)
    Ale nie o to mi chodzi, a więc każdy mógł by napisać to równie dobrze o Marku cz Lewisie bądź innym kierowcy :)
    Nie róbmy z tego forum dziecinady, tylko zacznijmy rzeczowo i normalnie komentować artykuł a nie wszystko inne dookoła :)
    Pozdrawiam :)

  • 101. Giordo
    • 2013-08-24 21:47:02
    • *.gorzow.mm.pl

    LUDZIE, ŁUDZICIE SIĘ PISZĄC, ŻE KIMI I FERDEK BĘDĄ NA PODIUM A VETTEL ZA.. VETTEL W NAJGORSZYM PRZYPADKU BEDZIE 2- WEDLUG MNIE WYGRA.. KIMUS I ALEK MOGA JEDYNIE POMAZYC O 3-4 MIEJSCU ;) GOGOGO VETTEL!!!!

  • 102. eutanazjusz
    • 2013-08-24 22:00:53
    • *.dynamic.chello.pl

    Chilton ich wszystkich zmiażdzy :D

  • 103. verer
    • 2013-08-24 22:01:00
    • *.class147.petrotel.pl

    90 bo niektorzy lubia vettela i ja osobiscie ale wolalbym aby wygral kimi

  • 104. 6q47
    • 2013-08-24 22:18:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    79. Hohenzollern
    Przecież wiesz, że jesteś śmieszny wypisujac swoje bzdury...
    Budowa zdania nie ma znaczenia.
    Świetnie zdajesz sobie sprawę, że twoje posty sa g...o warte.
    Bawisz się.
    Szkodzisz S. Vettell jak mało kto .
    Doceniam jego wysiłki w zdobyciu kolejnego majstra. Natomias za cholerę nie łykam twojego stylu, który trudno nazwać kibicowaniem jego osobie.
    Przyznaj, że odtawiasz kaszanę w najgorszym stylu jaki sobie można wyobrazić?
    Czyżbyś nie był znawcą (tej stonki) i nie wiedział w jaki sposób Seba jest broniony i uwielbiany?
    No bez jaj...
    Postaraj się, a będziesz szanowany - chyba, że -> nie jesteś fanem Sebastiana Vettela... nawet nie jesteś fanem F1.

  • 105. KilaN
    • 2013-08-24 22:45:00
    • *.pljtelecom.pl

    Uprasza się moderatora o zwalczanie dysortografów, dyslektyków i innych dysmózgow banami na wieki wieków... pisanie walenie takich byków to wstyd i hańba...a a hańba moeratora dwa razy większa, bo widzi i nie grzmi...

  • 106. rrcc3
    • 2013-08-24 23:06:42
    • *.ip.netia.com.pl

    @105 KilaN - liczyłeś swoje byki?
    W Twoim krótkim wywodzie naliczyłem aż trzy

  • 107. Ilona
    • 2013-08-25 00:22:50
    • *.181.23.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    96.Zirdiel, a kogo to obchodzi na co Ty masz ochotę patrzeć i jakie zdjęcie Ci sie nie podoba? no litosci, problem z d...

  • 108. mechanik.
    • 2013-08-25 08:41:42
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    dziś stawiam na Sebastiana. oby wygrał i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej. to będzie duży krok w stronę czwartego tytułu dla tego utalentowanego i sympatycznego kierowcy. ktoś kto życzy wypadku obojętnie któremu kierowcy jest nikim, jest kundlem.

    ps: wie ktoś może gdzie jest dziś transmisja Porsche SuperCup, Giermaziak wywalczył wczoraj PP więc warto by było obejrzeć.

  • 109. Jacko
    • 2013-08-25 09:28:47
    • *.dynamic.chello.pl

    108. mechanik
    Na Eurosporcie jest o 11:45

  • 110. dexter
    • 2013-08-25 09:36:57
    • *.115.114.96

    W takich mieszanych warunkach pogodowych, ciekawostka zawsze jest to, czy dana opona na deszcz musi byc rozjezdzona, a moze dany fabrykat umozliwia, ze taka opona zaczyna od razu pracowac. Tutaj Pirelli zaleca kat ustawienia na przedniej osi ktory wynosi 3,5° (na Nurburgringu i w Budapeszcie wynosil 4,0° max.), minimalne cisnienie opony zamiast 1,1bar, podniesiany zostal do 1,25bar. Wazne jest to z tego powodu, poniewaz gdy tutaj jest sucho opony mocno dostaja w kosc. (Czasami te ustawienia sa kontrolowane. Zespoly musza byc w stanie przez dane ktore zbieraja permanentnie to udowodnic).

    Taka ciekawostka. Spa jest nieobliczalnym torem. Niekiedy kierowca moze w czasie deszczu na torze, ale musi byc odpowiednio cieplo, tzn. tak aby opona pracowala w swojej odpowiedniej temp. mozna nawet na Slickach dosc dlugo pojechac. W momencie kiedy temp. spada wtedy zaczna byc krytycznie. Tak od Les Combes gdzie zjezdza sie w dol, gdy zacznie padac, to tam na torze powstaja rzeki i na Slickach kierowca nie ma zadnych szans. Zreszta, tutaj na torze gdzie mamy rozny poziom wysokosci w zakretach , ciezko jest wybrac odpowiedni Setup, ustalic odpowiedni balans pomiedzy sila docisku a Top-Speed. Sa bardzo szybkie pasaze np. podwojny zakret w lewo, gdze prawa opona brutalnie cierpi. Napewno fanie jest miec auto, ktore dobrze zachowuje sie przy szybkiej zmianie kieronkow np. prawy, lewy zakret, ale gdy dzieje sie to za szybko bolid moze wpasc w nadsterownosc, a kierowca traci tyl, wtedy tylko mozna korygowac. Przy dohamowaniu do zakretu Bus Stop jest taka nieobliczalna nierownosc na torze, tam czesto kierowcy taki trick stosuja: zaczaja hamowac, otwieraja hamulec i zowu zaczynaja hamowac. Wazne jest, aby na przedniej osi nie zgubic tam sily docisku. Zreszta przez takie rozne wyboje na torze szybko mozna w dohamowaniu kolo zablokowac. Ta sztuczna zielona trawa poza torem, gdy sie na nia najedzie, powoduje ona ze bolid staje sie niestabilny, kierowca tam traci czas. Ona jest troche nizej polozona niz Curb, bolid czasami plyta podlogowa szoruje po niej, przy mocnej sile przyspieszenia mozna stracic na niej latwo panowanie, co jest bardzo niebezpieczne.
    Jadac w takich zmiennych warunkach na Intrmediatach trzeba uwazac, aby nie najezdzac specjalnie w Curbs. Jest slisko, wilgotnie i szybko mozna stracic panowanie nad bolidem. Mimo tego, ze niektore Curbs zostaly tutaj przebudowane, nalozona jest specjalna farba, przez ktora nie jest on taki sliski. Na prostej start-meta w asfalt zostaly w kierunku jazdy frezowane specjalnie naciecia (takie drenaze), by woda szybko splywala. Ale znowu z pozycji startowej 5,6 kierowca ma mniejszy Grip, poniewaz powiezchnia opony, ktora przylega do toru jest mniejsza (niektorzy kierowcy chcieli w piatek specjalnie potrenowac start, ale kierownictwo na to sie niezgodzilo).

    W zmiennych warunkach naprawde trzeba uwazac na to, by opony nie zepsuc. Tzn. problem w tym, ze w miejscu gdzie jest sucho temp. i cisnienie opony wzrasta, kierowca ma takie wrazenie aha opona fajnie w swoim oknie temp. pracuje, i nagle wjezdzajac na mokry odcinek natychmiast taka opona traci Grip. Takie warunki sa bardzo zdradliwe, a zarazem ciezkie dla kierowcy. Znowu wjezdzajac na oponach przejsciowych na przesychajaca czesc toru, kierowca czesto szuka mokrej nawierzchni toru tzn. jedzie „offline,“ aby powierzchnia opony sie nie przegrzala i byla do wyrzucenia (profil takiej opony sie topi, ta opona doslownie plywa, caly bolid sie inaczej porusza gdy profil opony jest tak rozgrzany, auto dostaje wlasna dynamike).

    Dla kierowcy ten tor jest wyzwaniem. Kierowca sama jazda tutaj, ma mozliwosc jeszcze wiekszy ulamek sek. wycisnac.
    Spa jest Top-Speed torem, ale inaczej niz Monza potrzebna tutaj jest troche inna aerodynamika tzn. w niektorych pasazach potrzebna jest tutaj sila docisku, np. Eau Rouge (zjazd z La Source, kompresja, wjazd praktycznie na slepo, kierowca prowadzony jest tylko przez Curbs lewo, w prawo w Eau Rouge, juz przy tym widoku mozna gesiej skory dostac :)) na suchym torze jedzie sie tam z prawym pedalem wcisnietym do konca, mowiac w zargonie Easy flat (nawet w czasie deszczu, na oponach deszczowych). Rivage tam opona cierpi, w ogole zakret 17, potem Blanchimont (gdzie tez jedzie sie na pelnym gazie, nawet w nie calkowicie idealnych warunkach) - sa to niemozliwe zakrety.


    Wracajac jeszcze do La Source, w takich warunkach sucho-mokro, niektorzy kierowcy pokonywali ten zakret z dala od lini idealnej, ktora tam jest przy murze. Na tyle idealna linia tam jest bardzo wazna, poniewaz odcinek w kierunku Eau Rouge pokonuje sie juz na pelnym gazie. W La Sours kierowcy potrzebuja dobra trakcje, aby wyciagnac caly Speed z tego zakretu. Tutaj w wielu zakretach mozna czas zyskac, lub stracic np. gdy nie trafi sie w zakret i sie go przestrzeli.
    10 kg. wiecej paliwa w zbiorniku, oznacza tutaj ta tym torze w zaleznosci od warunkow, strate 4-5 dziesiatych. Zreszta jesli dzisiaj bedzie w czasie wyscigu padac, to wszystkie te zebrane dane z toru na temat opon tzn. jak dlugo te 2 warianty opon z obciazonym paliwem bolidzie wytrzymia itd. mozna do kosza wyrzucic. Choc, niektore dane na Monza moga sie przydac. Podobnie jak na innych torach, zespoly szukaja nalpiej funkcjonujacy kompromis, z jednej strony najmniejszy opor powietrza na pasazach gdzie jedzie sie na pelnym gazie, z drugiej strony, pelen zakretow srodkowy sektor potrzebuje sile docisku. Choc tendencyjnie zespoly wybiora sile docisku, aby w tych sektorach miec przewage jazdy w zakrecie. Na prostych raczej jest DRS.
    Czesto mozna zauwazy, ze kierowcy jadac na prostych odcinkach toru pod koniec przy dohamowaniach maja swoje problemy z balansem hamulcow. Przednie kola na prostych odcinkach sie chlodza i pozniej wystepuje pewna dysproporcja miedzy przednia i tylnia osia.


    Z takich ciekawostek fajnie mozna bylo w piatek z Onboard kamery zaobserwowac ze kierownica u G.van der Garde na prostym odcinku lekko byla w prawa strone ustawiona (czyli w ktos z mechanikow przy ustawieniach zaspal, niektorzy kierowcy bardzo sa uczuleni na takie cos). :-)
    Znowu, Alonso w ostatniej rundzie treningu symulowal jazde ze stala predkoscia ktora jest przez elektronike wspomagana, tzn. na kierownicy kierowca przestawia guzik i ustawia wybrana predkosc (on akurat wybral 200 km/h), przez co mozna wydajnosc bolidu z danymi porownac, czy wszystko tak funkcjonuje jak w tunelu aerodynamicznym. To jest bardzo wazny test.

  • 111. dexter
    • 2013-08-25 09:37:54
    • *.115.114.96

    Duzo zespolow po przerwie zimowej przywiozlo duze programy na Spa, ktore trzeba przepracowac, skontrolowac, wyciagnac i sprawdzic referencje czy zgadzaja sie one z testami w tunelach aerodynamicznych, przy zmiennych warunkach pogodowych jest ciezko to wszystko przepracowac.
    Po 10 wyscigach analizujac punkty, to RBR zdobyl srednio na wyscig 27,7 punktow, Mercedes AMG 20,8 punktow, Ferrari 19,4 punkty. To pokazuje, gdzie i na jakim poziomie RBR sie znajduje.
    W piatek RBR troche eksperymentowal z calym spektrum raz z duza, raz z mala sila docisku, co moze byc wazne jesli bedziemy miec mokry wyscig, aero trzeba troche bardziej na sile docisku ustawic i nie tylko na Top-Speed, poniewaz kierowca nie mialby zadnego Grip'u przy hamowaniu, nie mowie juz o pokonaniu zakretow.

    Lotus eksperymentowal z dluzszym roztawem osi, przez co mozna lepiej powietrze pod autem przeprowadzic tzn: bardziej strukturalnie. Na dlugich torach z dlugimi pasazami gdzie jedzie sie na pelnym gazie, na pewno jest to jakims temtem.

    W piatek, w suchych warunkach w McLaren czesto przy dohamowaniach mozna bylo zaobserwowac, ze z hamulcy wydobywa sie kurz, jest to zuzyty karbon. W wyscigu, przy suchej pogodzie moze byc to jakies kryterium, zobaczymy.

    Na takim torze jak Spa, gdzie jest dosc duza roznica wzniesien terenu, wszystkie plyny w ukadych hydraulicznych silnika tzn. olej, woda itd. permanentnie przemieszczaja sie zaleznie od poziomu terenu, co takze moze byc tematem, z ktorym technicy musza sobie poradzic.

    Mercedes przywiozl na Spa kompletnie nowy pakiet aero. Nadal caly czas rozwiazywany jest problem degradacji opon, nad tym problemem mozna pracowac jesli bolid jest ciezki, czyli zatankowany do pelna. Takze, piatkowy nienajlepszy czas nie musi miec az takiego znaczenia- zobaczymy

    Zapowiada sie bardzo ciekawy wyscig

  • 112. fan formuly
    • 2013-08-25 10:05:06
    • *.162.233.36

    111
    Zimę mamy w Europie ?

  • 113. mechanik.
    • 2013-08-25 11:10:45
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    moje typy na dziś: Vettel, Giermaziak, Pedrosa, Kubica, Vinales, Malaga, Alister Carter,

  • 114. mechanik.
    • 2013-08-25 11:38:02
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    przyczyną słabej pozycji Alonso w Q3 był tylko i wyłącznie błąd zawodnika, stratedzy zespołu zrobili dobrą robotę i gdyby nie prosty techniczny błąd Hiszpana lokata byłaby o wiele wyższa gdyż Fernando zdążyłby wykonać jeszcze jedno kółko.

    zobaczcie zresztą sami, wystarczy wpisać "Fernando Alonso Spins Belgium 2013 Qualifying 3 (Spa-Francorchamps) "

    kto pisał o błędach zespołu niech odszczeka.

  • 115. logel999
    • 2013-08-25 12:47:21
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Mechanik dziecko onetu .

  • 116. logel999
    • 2013-08-25 12:51:48
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Przynajmniej mechanik nie pisze tak tu jak na onecie uff ..

  • 117. kanapka
    • 2013-08-25 12:52:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale smieszy mnie ten mlody w studio :D
    wcina sie wszystkim w wypowiedzi

  • 118. Hohenzollern
    • 2013-08-25 13:09:12
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    117. No ten młody zabawny jest. Czuje, że ma zbyt mały wkład w rozmowę, i czasami na siłę potrafi palnąć jakiś idiotyzm. Wczoraj cały czas gadał o palących się gumach.
    A co do wyścigu, to sprawa jest prosta. Tegoroczne GP Belgii należy do Vettela, który je bezproblemowo wygra, i któremu odebrano zasłużone PP, obecnie okupowane przez Hamiltona, który zdobył je dzięki absurdalnemu łutowi szczęścia. Jeden z dziewięciu pozostałych przejazdów pokazowych Mistrza dzielących go od oficjalnego tytułu CZTEROKROTNEGO mistrza świata. Pomimo tego, że wyłonić zwycięzcę nie trudno, to jednak chętnie obejrzę cały wyścig, mogąc oglądać kunszt umiejętności najszybszego i najlepszego zawodnika świata. WELTMEISTER !!!

  • 119. kanapka
    • 2013-08-25 13:18:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja liczę, że Ferrari wreszcie się spisze tak jak powinni, a nie co weekend jakieś błędy
    Forza Ferrari!

  • 120. mechanik.
    • 2013-08-25 13:18:29
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    zadałem sobie trud i prześledziłem od 1 wpisu kto powinien odszczekać to, że o słabą lokatę w Q3 F.Alonso obwiniał zespół Ferrari.

    odszczekać powinni
    @1. maziboss
    @2. Polak477
    @3. kamnieft
    @ 5. Darktom15
    @8. housepl
    @12. maziboss
    @13. Polak477
    @20. FAster92
    @27. belzebub
    @28. andrev133
    @32. maziboss
    @45. fanbmw
    @51. maziboss
    @57. belzebub
    @59. fan formuly
    @60. Polak477
    @64. hakki

    i inni ale nie chce mi się dokładnie sprawdzać.

    wina Alonso, tylko i wyłącznie, obejrzyjcie Fernando Alonso Spins Belgium 2013 Qualifying 3 (Spa-Francorchamps)

  • 121. Darktom15
    • 2013-08-25 13:22:56
    • *.131.156.222

    @120 mi nie ochodziło tylko o Alonso lecz też o Masse , gdy go ściągneli do garażu i nie dali już mu wyjechać

  • 122. logel999
    • 2013-08-25 13:23:27
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    @118 , Chciałbym , aby Lewis miał wiecej szczescia , ale Trudno ... Farta to ma Vettel , miał czas odpowiedni i udało mu sie ;/ Gdyby nie Newey ..

  • 123. Hohenzollern
    • 2013-08-25 13:33:16
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    122. Vettel swoje osiągnięcia zawdzięcza tylko sobie i być może swoim przodkom, po których odziedziczył talent do sportów motorowych, silny charakter i instynkt zwycięscy. Jego cechy charakteru także okazały się pomocne w zostaniu najlepszym kierowcą w historii F1. Ciężka praca połączona z perfekcjonizmem i talentem dała takie a nie inne rezultaty. Teraz mamy przyjemność oglądania najlepszego, najszybszego i bezbłędnego kierowcy, który stale poszerza swoje statystyki o kolejna zwycięstwa i tytuły mistrzowskie. Nie zaprzeczę, że porządny bolid RBR, nie jest pomocny, jak i wsparcie sztabu inżynierów i całego zespołu. Jednak to tylko mały procent tego co miało wpływ na sukces Vettela. Durne sezonowe osły lubią pisać o Sebie, jak o przeciętniaku, który jeździ w bolidzie, w którym każdy Nowak lub Kowalski mógłby zdobyć mistrzostwo, co jest jedną z największych bzdur jakie najczęściej się wypisuje na tym portalu. Prawda jest natomiast całkowicie inna, niemiecki Mistrz jest najlepszym kierowcą świata, który nie widzi przeszkód w tym, aby zdobywać tytuły mistrzowskie do roku 2020, o ile nie dalej.

  • 124. mechanik.
    • 2013-08-25 14:07:01
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    VEEEETEEELLL!!! znakomicie Mistrz pojechał, fantastycznie, wspaniale!!!

  • 125. Darktom15
    • 2013-08-25 14:58:04
    • *.131.156.222

    Niech Kimi ucieka z tego Lotusa....


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo