2013-08-24 GP Belgii - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 2:01.012 | |
2 | S.Vettel | Red Bull | 2:01.200 | |
3 | M.Webber | Red Bull | 2:01.325 | |
4 | N.Rosberg | Mercedes | 2:02.251 | |
5 | P. di Resta | Force India | 2:02.332 | |
6 | J.Button | McLaren | 2:03.075 | |
7 | R.Grosjean | Lotus | 2:03.081 | |
8 | K.Raikkonen | Lotus | 2:03.390 | |
9 | F.Alonso | Ferrari | 2:03.482 | |
10 | F.Massa | Ferrari | 2:04.059 | |
11 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:49.088 | |
12 | A.Sutil | Force India | 1:49.103 | |
13 | S.Perez | McLaren | 1:49.304 | |
14 | G.van der Garde | Caterham | 1:52.036 | |
15 | J.Bianchi | Marussia | 1:52.563 | |
16 | M.Chilton | Marussia | 1:52.762 | |
17 | P.Maldonado | Williams | 2:03.072 | |
18 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 2:03.300 | |
19 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 2:03.317 | |
20 | V.Bottas | Williams | 2:03.432 | |
21 | E.Gutierrez | Sauber | 2:04.324 | |
22 | C.Pic | Caterham | 2:07.384 |
Hamilton po raz kolejny zdobywa pole position
Spektakularną sesję kwalifikacyjną do GP Belgii rozegraną w zmiennych warunkach pogodowych wygrał Lewis Hamilton, który w ostatnich sekundach sesji stoczył walkę z kierowcami Red Bulla- Vettelem i Webberem.Zawodnicy Marussia oraz Giedo van der Garde z Caterhama wykorzystali szansę i pod koniec Q1 udało im się na gładkich oponach awansować do Q2. Van der Garde osiągnął nie byle jaki wynik, gdyż w Q1 wykręcił trzeci czas. Binachi był 11 a Chilton 16.
Ostatecznie kierowcy Ci odpadli z rywalizacji w Q2 kiedy to już wszyscy zawodnicy przystąpili do rywalizacji na gładkich oponach Pirelli. Oprócz nich do Q3 nie przeszli Hulkenberg, Sutil oraz Perez.
W trzeciej, finałowej części kwalifikacji nad torem znowu pojawił się lekki deszczyk. Większość kierowców po okrążeniu wyjazdowym na slickach zdecydowała się powrócić do boksów po opony przejściowe.
Pierwszy okrążenie pomiarowe w Q3 wykonał Paul di Resta z Force India, którego zespół najsprawniej popisał się w boksach. Kierowcy, którzy wyjeżdżali na tor po Szkocie mieli coraz trudniejsze warunki jednak w ostatnich sekundach sesji czołówce udało się pokonać Szkota.
Za czołową trójką znalazł się Nico Rosberg, a dopiero na piątym miejscu finiszował Paul di Resta, który przez moment wydawało się, że zdobędzie swoje pierwsze w karierze pole position.
Szósty wynik odnotował Jenson Button, który wyprzedził zawodników Lotusa- Grosjeana i Raikkonena. Kierowcy Ferrari zamykali czołową dziesiątkę. Alonso był 9 a Massa 10.
komentarze
1. maziboss
W Ferrari wszyscy powinni się podać do dysmisji. Fajsusy, a nie inżynierowie. Nie zdziwie się jak Alonso jednak odejdzie po tym sezonie. Z takim pseudo zespołem nie zdobędzie mistrza. Żenada, a nie team.
2. Polak477
Ja się pytam co znowu Ferrari robiło tyle czasu z Alonso? Massa wyjechał właściwie od razu i na tym wygrał, Alonso wyjechał jako ostatni ze stawki przez co nie dość, że jechał po najmokrzejszym torze to jeszcze później nie zdążył zrobić okrążenia po praktycznie suchym torze. Najgorsze warunki jakie mogą być podczas kwalifikacji i właśnie dlatego nie lubię tego toru, bo tutaj są one normalne. Jak ma padać to niech pada, a jak ma być sucho to niech będzie sucho, przesychający tor tworzy tylko i wyłącznie chaos na torze i loterię taką jak ta z Marussią.
3. kamnieft
No Ferrari kaszanka, ale Ci z Lotusa też się nie popisali. Zawsze Raikkonen ma jakiegoś pecha bo źle go wypuszczają albo czas sie kończy na zrobienie ostatniego najważniejszego kółka...
4. MasturbatorY
Szkoda, liczylem na wyzsza pozycje Kimiego. Descz namieszal mocno, gdyby nie padal, to kto wie :) Pozostaje liczyc na dobra strategie podczas wyscigu. Mam nadzieje, ze nie bedzie padac.
5. Darktom15
Zastanawia mnie fakt ,dlaczego Lotus jak inne zespoły nie wymieniły opon przed garażem , tylko ich wciągali .... co do 3 panów na pierwszych miejsca to mieli szczescie , co do Ferrari widać tą poprawe:D
6. kamehan
Świetne kwalifikacje. Piękny wyczyn Hamilton. Szkoda tylko trochę Alonso i Raikkonena, ale cóż, pogoda ich pokonała.
7. RyżyWuj
Usunięty
8. housepl
To co zrobiło FERRARI TO ŻENADA ! Liczę jutro w szczególnosci na LOTUSY
9. Skoczek130
Zapowiada się ciekawie, pytanie tylko, czy na sucho, czy na mokro. A może i tak, i tak?? Hamilton wykorzystał szczęśliwe wejście do Q3, bo gdyby Sutil i Perez nie spaprali okrążeń, mógłby być poza Q3. Trudno wskazać zwycięzcę... ale sprawa zwycięstwa zdecydowanie otwarta... ;)
10. koal007
To tylko Qal, chociaż był naprawdę fascynujący. Zobaczymy co jutro wydarzy się w wyścigu. wygląda na to że Merole złapały wiatr w żagle. Moim skromnym zdaniem - kto wygra Spa - zrobi majstra w tym roku. Pozdr dla fanów F1
11. Michael Schumi
@7 Widzę, że rasistowsko zawsze spoko.
12. maziboss
Jutro pewnie Alonso zostanie staranowany przy starcie i takie będzie efekt zespołu Ferrari. Banda pajaców.
13. Polak477
Najśmieszniejsze jest to, że Ferrari jeszcze ściągnęło Massę do boksów, kiedy mógł zrobić jeszcze jedno okrążenie w zupełnie lepszych warunkach - cóż stratedzy znowu popisują się swoją "inteligencją". Zepsuli tak 2 mistrzostwa Alonso, teraz starają się zrobić to 3 raz, Massie to psują co parę wyścigów, więc właściwie normalka...
14. maziboss
11. Michael Schumi
Strzel się w głowę oszołomie. Ja jestem biały, Hamilton jest czarny, a ludzie z Azji są żółci. Gdzie tu rasizm ?!
15. RyżyWuj
Usunięty
16. viggen
Nic nie zrobili Ferrari i Lotus. Takie są wyścigi. Źle trafili z wyjazdem. Alonso popełnił gdzieś błąd, bo zaczynał na przejściówkach przed Kimim a kończył za nim po sesji.
Raikkonenowi zabrakło niewiele aby rozpoczął kolejne kółko, Alonso troszkę więcej. Niestety pech.... Wygrać z pozycji nr 8 będzie jutro naprawdę trudne.
A Lotusy, zwłaszcza Kimi na suchym mieli naprawdę bardzo duże szanse na dobrą pozycji startową. gdyby nie padało.
17. RyżyWuj
Po odejściu Kubicy Hamilton to jest moja jedyna uciecha w F1.
18. Phenom
Moje przewidywania się sprawdziły :)
RB i Mercedes z przodu :) Hamilton w pełni ukazał swój kunszt :)
Jednakże liczyłem po cichu że przy di Reście zostanie "1"
Ferrari i Lotusy kompletnie zawaliły kwalifikacje....ale to chyba nic nowego w tych zespołach :) Wyścig jest jutro...jak będzie padać....będzie ciekawie :)
Pozdro
19. RyżyWuj
I już admin usunął - ludzie opamiętajcie się. Czarny to nie jest rasistowskie określenie.
20. FAster92
Ferrari po raz kolejny pokazuje, że nie potrafią wykorzystać sytuacji na torze leje to zamiast założyć opony na deszcz zakładają slicki wiedząc jak jest u nich z tempem w Q! Jestem rozczarowana i to ogromnie, podczas treningów sytuacja Alonso była całkiem, całkiem jeżeli chodzi o czasy w Q1 i Q2 Alonso pojechał świetne kółka i jak zawsze zespół musiał spiep#$% całą robotę. A później mają pretensje do Fernando, jak on to może krytykować zespół - niech oni się wezmą wreszcie do roboty ! Dominacja Mercedesa też mnie już męczy, jak widać testy opon ustawiły ich już do końca sezonu F1.
Niestety Ferrari pozostaje już tylko wierzyć w dobry rezultat w wyścigu.
21. Michael Schumi
@14 Co do pierwszego zdania: nawzajem. Jak uważasz, że to nie rasizm to powiedz czarnoskóremu, że jest czarny.
22. LittleMy
Kimiemu brakło jakichś 3-4 sekund żeby móc pojechać jeszcze jedno kółko... Co oni sobie myśleli?! RAI sam pytał zespół, dlaczego nie mają przygotowanych opon, nie można było ich zmienić przed garażem?! Co za banda łosiów...
23. viggen
@ Proste. Massa był wcześniej w pitstopach niż Alonso po zjechaniu na zmianę opon. A dwa - może Ferdek chciał jeszcze jakieś regulacje na bardziej mokro.
24. viggen
@23 było do @2
25. maziboss
21. Michael Schumi
Właśnie przez takich ludzi jak Ty czarni umacniają się w przekonaniu, że jest to rasizm!
Ludzie opamiętajcie się!
26. RyżyWuj
@21 Człowieku, wyjedź ze swojej wsi czasem albo naucz się angielskiego i porozmawiaj z ludzmi na zewnątrz. Oni sami siebie określają jako BLACK czyli czarni. Tak jak biali, żółci itd. Jak widać administracja tutaj woli szczać po nogawkach i prewencyjnie kasuje posty, bo tacy są poprawni politycznie.
27. belzebub
Zapowiadało się na sensacyjne zakończenie, a wyszło jak zwykle. Pierwsza trójka pojechała swoje, niemniej cieszy że to Hamilton utarł nosa Vettelowi. In minus dla Ferrari, żeby w takich samych warunkach przegrać z Force India i Mclarenem... Strategicznie dali po prostu ciała, gdyby szybciej wypuścili obu kierowców, a szczególnie Alonso, pewnie byłaby wyższa pozycja. W wyścigu pewnie przebiją się wyżej, ale lepiej w końcu startować przed niż za maruderami, choć to też nie jest to takie pewne - FI na mokrym będzie miało na pewno konkurencyjne tempo. Więcej można było też oczekiwać od Lotusa, ale Kimi jakoś ostatnio nie może pochwalić się dobrym wynikiem w qwalu, w wyścigu powinno być lepiej.
28. andrev1331
Ferrari miało szanse na wysoką pozycję przy trochę mokrym torze ale dzisiaj zaspali z drugim wyjazdem no i potem zabrakło parę sekund do szybkiego kółka - brawo Ham ten wykonał swoją robotę jak należało się spodziewać.Mimo wszystko Alo i Kimi będą na pewno bliżej pudła jutro.
29. Yogson
Nie jestem rasistą ale to co czarne powinno leżeć na asfalcie
30. viggen
@27 Kimi w tym kwalu miał lepsze wyniki jak Alonso, więc nie wiem dlaczego piszesz, że mu jakoś ostatnio nie idzie w kwalu. Fin był też szybszy w Q1 i Q2 od Romain. W Q3 Romain był dopiero lepszy ale dojechał już w lepszych warunkach, po czasie Q3
31. Polak477
@23 Do boksu wjechali praktycznie w tym samym momencie, tylko, że Massę pokierowali do stanowiska i tam zmienili opony, natomiast Alonso oddelegowali do garażu i w nim zmieniali opony. I nie sądzę, żeby Alonso chciał jakichkolwiek zmian widząc jakie są warunki - on głupi nie jest...
32. maziboss
@31. Polak477
Idioci w Ferrari. Wiadomo, że Alo walczy o mistrza. Powinni zrobić na odwrót. Alo na stanowisko, Massa do garażu... Brak słów.
33. logel999
Lewis wykorzystał to , że wszedł do Q3 ;) , A tak sie bałem .. Ma szanse na zwyciestwo :) , Zobaczymy Start .. Webber napewno słabo . Ferrari jak zwykle ;/ . Vincent nie ma co pisac bo Vettel co nie pokazuje magii , tak samo jego dziwni fanii ;p
34. bbbyku
A przez moment tak mi się podobało, Di Resta PP, Raikonen, Vettel i Alonso na pozycjach 8, 9, 10... ale byłby wyścig... to się musiały warunki poprawić :(
35. logel999
Na onecie dziciecko VincentVegi heh
36. Jens
Kto wie czy alonso nie będzie mial dość ferrari tak jak hamilton mclareją w singapurze. Kimi zreszta też. Ferrari od czasu odejścia todta to najgorszy zespół względem taktyki na wyścig. Spaprane gp abu zabi 2010 źle taktycznie w niemczech 2010 bo gdyby dali wygrac massie to może by się brazylijczyk odrodził, koszmarne bolidów w 2011 i na początku 2012 ale później też błędy błędy i jeszcze raz błędy to nie jest zespół jak dawniej todt to był odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku i póki domenicali będzie szefem dopóty ferrari nie zagrozi red bull. A mclaren też zaczyna mnie denerwować gdy widzieli w australii w malezji co się dzieje to mogli wrócić do poprzedniego bolidów pozmieniać go i być w czołówce. Ogólnie mclaren dobre taktyki i fatalny bolid a ferrari na odwrót nie ppotrafią wykorzystać potencjału bolidu
37. MarTum
Niesamowite kwalifikacje. Chyba najciekawsze w tym sezonie.
38. Michael Schumi
@26 Widzę, że nieźle się uczepiłeś. Napisałem taką jedną anegdotę i tyle.
@25 Nie wiem w jakim celu mnie obrażasz, pisząc "oszołom". Zresztą tu w Polsce nieładnie brzmi określenie czarny. Skoro jest inne słowo, np. czarnoskóry, do którego nie można się przyczepić to czemu by tego nie stosować? Lecz mów jak chcesz, byle z szacunkiem. I nie musisz zaraz tak się bulwersować, jak w pierwszym zdaniu z @14
39. koszyk91
elo po urlopie!
brawo dla Lewis'a! zalatwil red bule
go Kimi! jutro pierwszy! King of Spa!
40. viggen
Ale Wy narzekacie. Wielcy Fani Ferrari. Jak w piłce nożnej. Zespół wygrywa, to się cieszą a przegrywa - to narzekają.
Nie zawsze wszystko wychodzi.
Przypomnijcie sobie zeszły sezon. Hamilton, Raikkonen, Button i inni przegrywali w sezonie 2012 lub mieli słabsze pozycje na mecie przez swoje zespoły. To siedzieliście cicho. Ferrari z Ferdekiem w zeszłym sezonie byli prawie perfekcyjni, bo popełniali mało błędów i wykorzystywali błędy rywali. W tym sezonie im gorzej idzie i już płacz czy też narzekanie.
Teraz widzicie, że sezon 2012 to nie tylko sukces samego Alonso.
41. viggen
W zeszłym sezonie na błędach rywali, korzystał Alonso. W tym sezonie - Hamilton z Mercedesem i Vettel z RBR.
42. Duke_
No coz, Q bylo ciekawe a jutro wszystko mze sie zdazyc
Mysle, ze wyscig rozegra sie pomiedzy Mercedesem i RBR
43. lechart
Hamilton wygra ...... prawo serii ......
44. bbbyku
Ma jutro padać w trakcie wyścigu.... Ktoś wie?
45. fanbmw
Jako zagorzały kibic Fernando mam dość, no nie chce mi się wierzyć. Q1 i Q2 świetnie, i Q3 Ferrari się popisało. Mam tylko nadzieję, że Nando się nie rozbije na starcie i dowiezie jakieś durne punkty do mety bo jeżeli będzie powtórka z zeszłego roku to ma kibicowska duma ucierpi, że znowu Vettel wygra. Dziecko szczęśćia czy Fernando dziecko pecha? Jak to możliwe, że Vettel. No cóż, pogratulować Lewisowi i liczę jutro na Ferrari. Jak nie oni to Kimi lub Hamilton, byle nie ten placek.
46. MarTum
Placem nie ma szans. Jutro bedą się bic prawdziwi mistrzowie: Alonso , Raikkonen , Hamilton
47. viggen
@45 Jak Alonso jest dziecko pecha to ja jestem Hugh Hefner ;)
48. bbbyku
Wszystko zależy od pogody... może Di Resta namieszać, FI mają bolidy typowo na sucho.
49. mayday123
21. wiesz co mysle ze czarny mimo wszystko wie ze jest czarny i jak to mu powiem to raczej mi by powiedzial lal super umiesz odrozniac kolory
50. belzebub
30. viggen Chodziło mi, że Kimi nie jest w stanie wygrać qwalu.
51. maziboss
40. viggen
Narzekamy bo mają najlepszego kierowcę w stawce, a wiecznie dają dupy! Ileż można czekać na parę wyścigów gdzie zespół zrobił wszystko tak jak powinno być?!
52. kakuta44
Robi sie prawdziwa seria Anglika! Niesamowite co Lewis wyczyniał juz gdy wskoczyl na miejsce 3 za di resta i rosbergiem mowielm ze jest mocny wtmy samym czasie vettel i webber wykrecili duzo gorsze czasu wlasnie na takich warunkach poakzuje sie kto jest najlepszym kierowcą w stawce
53. belzebub
30. Najlepszy jego wynik to drugie miejsce w Chinach, a tak zajmował najwyżej miejsca 4-10.
54. belzebub
40. viggen Ciężko nie narzekać na zespół, który ma największy budżet w stawce, jednego z najlepszych kierowców. Wyniki powinny być o wiele lepsze. Niestety, ale taki prywatny RBR bije Ferrari, drużynowo nie mają z nimi szans. Ostatnie sukcesy Ferrari miało z Schumim. Ten sezon ładnie zaczęli, co z tego skoro teraz widać, że już złapali zadyszkę, a przecież to dopiero połowa sezonu.
55. ekwador15
Hamilton coraz bardziej dominuje, super zawodnik udowadniający swoją wartość. O ile Rosberg coś miał do powiedzenia na początku sezonu, to teraz już jest 8:3 w kwali dla Lewisa.
56. hamiltonmistrz
21. Michael Schumi....ten typ to jakiś mały knap...zjeb i tyle
57. belzebub
Dodam jeszcze, że Ferrari ma dziwną politykę, kolejny sezon trzymają nieregularnego kierowcę, jakim jest Massa, czym robią sobie wielki błąd. Mieliby o wiele lepsze wyniki drużynowo, gdyby w to miejsce dali bardziej regularnego kierowcę. Kolejna sprawa, mają problem ze strategią, nie tylko jak widać było chociażby dziś w qwalu, ale także w wyścigu.
58. mayday123
45 hehe placek nie ma szansy nie musisz sie obawiac podium bd Hamilton , Alonso, Kimi , a Vettel obstawiam 6
59. fan formuly
Ferrari dało ciała
Lewis pokazał klasę
Vettel znowu pojechał coś słabo .
A Kimiego chyba dalej męczy "choroba Filipińska"
60. Polak477
40. Mamy ich chwalić? Sorry kibicuję Ferrari ponad 15 lat, wspieram ich, kupuje karty fanów, koszulki, jeżdżę za nimi na wyścigi. Chyba mam prawo wymagać też wyników, co nie? Ferrari od 2008 roku nie wygrało żadnego tytułu - dużo za sprawą BARDZO głupich, dziecinnych wręcz, błędów. I to w żadnym wypadku nie błędów kierowcy, a strategii. Od stajni, która jest w F1 od samego początku trzeba wymagać więcej. Mało mnie obchodzi Button, Hamilton, Kimi czy kto inny, więc nie rozumiem o co się czepiasz. Zespół z taką historią nie powinien cieszyć się z 9 i 10 miejsca i być bity przez jakiś zespół puszek dla ogółu, który nie ma żadnej historii w żadnym samochodowym sporcie motorowym - wręcz mają anty-historię, bo gdy zaczyna im iść gorzej - wycofują się z tego sportu. Możesz sobie chwalić Lotusa, że psują strategię - Twój wybór, ale nie mów nam czy my mamy zespół krytykować czy nie, bo Ferrari przez te lata powinno osiągnąć znacznie więcej - z czego zdobyć mogli przynajmniej dwa tytuły mistrzowskie - jednak oba przewalili swoimi błędami.
61. mayday123
55 stary Rosber jezdzil Mercem dwa , trzy sezony wiecej wiec Hamiltonowi potrzeba bylo kilka wyscigow na wyczucie bolidu a teraz pokazuje co umie
62. viggen
@51 Alonso nie jest najlepszym kierowcą w stawce. Jest jednym z 4-5 najlepszych.
@60
Nie zawsze jest wina zespołu. W zeszłym sezonie Alonso się spalił pod koniec sezonu.
Ale teraz przynajmniej czujecie to co inni kibice na tym forum. Gdy McL, Lotus i inne zespoły popełniały błędy to cieszyliście się z wyników Alonso, wprowadzając go na piedestał robiąc z niego nawet Boga. W tym sezonie nie ma takiego szczęścia, mają go inni. To chciałem powiedzieć.
A Wy już powtarzacie jak Ferdek - on nigdy nie jest winny, zawsze jest zespól. On też popełnia błędy (w tym sezonie zdarzyło się mu więcej niż w całym zeszły a dopiero mamy półmetek)
Nie wiem na ile by się poprawiła sytuacja w kwalifikacjach. Ferdek byłby za Raikkonenem swoim tempem a Kimi stawiałbym na maks 4-5 pozycję za Mercami i za RBR.
63. marek007
Lewis jutro idzie po zwycięstwo....
64. hakki
Zespoły Lotusa i Ferrari znów schrzaniły Q swoim kierowcom...
65. krzysiek000
62. Oj będzie burda, bo właśnie podważyłeś status najlepszego kierowcy... Tutaj jest ogólnie przyjęta zasada, że Alonso przegrywa przez słaby bolid, a wygrywa pomimo słabego bolidu. To odwrotnie niż wobec Vettela, który wygrywa tylko dzięki bolidowi.
66. kamilf
@62. viggen
Krótko, ale zgadzam się z Tobą w 100%; Fernando narzekaniem na bolid w każdy weekend wyścigowy chyba zahipnotyzował wielu fanów i teraz jego słabsza dyspozycja to błędy zespołu, a dobry weekend to największy w historii talent; lubiłem go kiedyśi kibicowałem Alonso gdy Kimi miał przerwę, ale ten fanatyzm i to jakim jest malkontentem zniesmaczyło mnie bardziej niż vincent obbrzydza, niektórym Vettela;
co do kwali emocjonujące, wolałbym inny układ, ale przynajmniej były nerwy, szkoda, że Paul nie utrzymał P1, przypomniało mi się już kiedy Kimi walczył z Fisichellą.
67. viggen
@66
Podobnie było z Robertem. Gdy miał dobre wyniki - to "najlepszy kierowca w stawce" Gdy nie poszło mu za dobrze to zawsze wina BMW.
Jutro nie będzie tak źle dla Ferdka. Ma szansę walczyć o podium z Vettelem a Kimi o zwycięstwo z Lewisem :)
68. Hohenzollern
Hamilton swoje osiągnięcia, miejsca w kwalifikacji jak i punkty za wyścig, w 95% zawdzięcza szczęściu, o czym można było się dzisiaj przekonać. Posiada umiarkowany talent, który niestety zawsze jest wspomagany przez absurdalny łut szczęścia. Mistrza natomiast cechuje perfekcjonizm, silna wola walki, doskonałe wsparcie ze strony inżynierów i całego zespołu, jednak wszystko to schodzi na nic, gdy wyjeżdża bezmyślnie taki Hamilton i niezasłużenie zgarnia PP. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, to jest głupcem... I to w dodatku ślepym. Liczę na jakiś wielki karambol z udziałem Hamiltona i Alonso, tak jak to miało miejsce rok temu. A Mistrzowi życzę wszystkiego najlepszego w przejeździe pokazowym, który jest formalnością dzielącą Vettela od CZWARTEGO Mistrza z rzędu.
W E L T M E I S T E R !!!
69. moon22
Świetnie pierwsza trójka :) Cieszę się że RBR tak wysoko, szkoda trochę Kimiego ale da sobie radę. Dziwi mnie Ferrari bo całkiem dobrze im szło przez cały weekend a tu taka klapa.
70. logel999
Drogi Hohenzollernie Wiem , jak cierpisz . Lekow juz nie ma ...
71. Polak477
67. Pff. Jak Alonso dobrze idzie to wszystko sprawa bolidu, jak Alonso idzie słabo to przekonujesz "widzicie, Alonso jednak nie jest taki dobry". A najlepsze jest, że wypominasz to innym (właściwie nie wiadomo komu, bo ja czepiam się strategów, którzy od lat są słabi oraz tego, że Ferrari od 2008 nie zdobyło WCC).
72. navajo0755
@Hohenzollern zacytuje pewien znany cytat ale pewnie i tak nie zakumasz "SPIEPRZAJ DZIADU"
73. 6q47
68. Hohenzollern
Nie jesteś fanem Sebastiana Vettela... nawet nie jesteś fanem F1.
I ja to rozumiem:))
Pozdr.
74. Nietoperz3
@68 co ty pierdolisz? Hamilton jest świetnym kierowcą i nie tylko ma szczęście że tyle ma PP pod rząd. A co do Vettela uważam że też jest dobrym kierowcą ale nie trzeba tyle razy pierdolić. Ciekawe czy Ci będzie zajebiście jak Raikkonen lub Alonso przejdzie do Red Bulla.
75. Michael Schumi
@74 Uśmiałem się :D
76. mayday123
68 . ok moge byc slepym glupcem ale nie mow ze Hamilton nie ma talentu i leci na farcie hmm mial by tytul mistrza na farcie wice na farcie ocieral sie cigle o 1-4 miejsce w kierowcach na koniec nie sadze jest super kierowca kto wie moze i lepszym od Vettela ale tego sie nie dowiemy chyba ze trafia do jednego zespolu ale sadze ze bys sie rozczarowal takie jest moje zdanie Hamilton to tez kawal talentu jaki i Raikkonen i Alonso i Vettel to ta sama pierwsza liga
77. C$O
zapraszam --> www.ligaf1deluxe.cba.pl
78. AndrzejOpolski
To były świetne kwalifikacje! Dramatyzm godny A. Hitchcocka. A na koniec finał w wykonaniu Lewisa :o)
79. Hohenzollern
73. O ile mógłbyś jeszcze próbować wmówić mi, że nie jestem fanem F1 bo nie doceniam innych kierowców tak jak Vettela, to mówienie, że nie jestem fanem Mistrza jest już kompletnym idiotyzmem. Zresztą to zdanie powinno brzmieć "Nie jesteś fanem F1... nawet nie jesteś fanem Sebastian Vettela", wtedy miało by to większy sens, którego ty niestety nie potrafisz dostrzec. I nie, ty mało co rozumiesz, na tyle mało, że nie potrafisz zbudować konstruktywnych zdań, które mają sens. Nie pozdrawiam i bez odbioru, nie odpisuj mi przyczajony troglodyto.
80. Grzesiek 12.
Ci którzy są szyci na suchym są dalej ..... Więc niezależnie od pogody zapowiada się ciekawy wyścig :) Bo jak wiadomo , na mokrym torze zawsze jest ciekawie . A na suchym Lotus i Ferrari będą gonić :P
81. Grzesiek 12.
79 hoh
Niezły z ciebie > fantasta < hehe
82. bartexar
Brawo Button!
83. belzebub
68. W sumie, to z takimi jak Ty, nawet nie ma sensu dyskutować, swoimi wypocinami pokazujesz tylko, że Twój poziom zatrzymał się na poziomie gimnazjum. Napisze więcej, to co piszesz to jest zwykły trolling i hejterstwo. Na szczęście dwóch takich jak Ty, już nie ma na forum, widać, że chcesz być następnym w kolejce.
A teraz najlepsze, właśnie przy Twoim nicku wciskam opcję "ignoruj" - teraz możesz mi sobie odpisywać, cha! cha! cha!
84. Nietoperz3
Usunięty
85. Nietoperz3
A co do dzisiejszego dnia liczyłem na to że Ferrari, Williams i Toro Rosso lepiej pojedzie i spodziewałem się di Resta przerwie passe Hamiltona.
86. KilaN
wyścig wygra Alonso, Massa drugi, Di Resta trzeci.... Vettel rozbija się o Webbera, który chcąc uniknąć stłuczki ściąga z toru i rozbija bolidy Kimiego i Hamiltona. Rosberg niegroźny, to może być 4. I w tej intencji idę zabić czarną kurę...
87. FANKA F1 :)
Jeżeli chodzi o kwalifikacje, jedne z najlepszych jakie widziałam :)
Do samego końca nie było wiadomo kto zdobędzie PP :)
Lewis pokazał klasę, mam nadzieję, że dobry wynik przełoży się na jutrzejszy wyścig :)
Jeżeli chodzi o RBR drugie pole startowe dla Sebastiana nie jest złym wynikiem tym bardziej, że prowadzi w klasyfikacji i nie musi nikogo gonić :)
Mark też dobrze ciekawi mnie start obu zawodników RBR :)
Jeżeli chodzi o Ferrari to szkoda, dobry zespół z osiągnięciami,a nic wielkiego nie pokazali tym bardziej, że chcą walczyć o mistrzostwo :)
Lotusy wiele razy pokazały, a szczególnie Kimi, że odległa pozycja startowa nie skreśla ich szans na dobry wynik :)
Mam nadzieję, że jutrzejszy wyścig będzie emocjonujący tak jak dzisiejsze kwalifikacje :)
Pozdrawiam :)
88. nico64
Ja tylko nie rozumiem tych wychwalających Hamiltona za pokaz formy w Q3, czy nie jest logiczne że dzisiaj PP zdobył ten co przyjechał ostatni? nawet gorsi w stawce zrobili by dzisiaj jeszcze lepszy czas gdyby jechali by za Hamiltonem podczas gdy on służył by za odkurzacz.
Więc nie chrzańcie bo dziś kolejność do 10 pola odbyło się metodą przypadku albo losowania jak kto woli.
89. mayday123
85. To idz zeby tylko Vettel nie dojechal moze nawet perez wygrac byle bylo ciekawie mokro i sc ogolnie zeby nie zasnac przy ogladaniu
90. mclaren-fast
@68 Życzysz Hamiltonowi rozbicia się w karambolu,a może boisz się,że ten twój wielki mistrz nie poradzi sobie z wyprzedzeniem Hamiltona???
91. charli3
@88.
Niektórzy to mają fantazję,... logiczną nawet ; D
92. KilaN
90... jeśli szukasz głębi w moim poście numer 68 to powodzenia...daj znac jak znajdziesz cos, czego nie ma...
88 pełna zgoda z Tobą. kolego.
93. KilaN
a swoją szosą Alonso nie rqaz wyprzedzał Hamiltona i Hamilton tez wyprzedzał ALonso.... poza tym Hamilton to nie Petrov żeby Alonso nie mógł go wyprzedzić.
94. mayday123
88 stary prosze cie nie gadaj glupot bo to nie byl pokaz szczescia tylko dobrej taktyki i umiejentnosci to wedlug twojej teori czemu np nie wygral Button hmm widzisz trzeba wiedziec kiedy wyjechac i nie tylko ten kto konczy zgarnia pp bo zawsze mozna zrobic blad na na mokrym nie jest to trudne wiec Hamilton pokazal ze dojzal nie jest tym samym agresywnym nieprzewidywalnym kontrowersyjnym kierowca. jest teraz bardziej opanowany i jeszcze szybszy niz jak zaczynal i'zgarnial tytul tylko dopiero ten sezon to pokaze i zobaczymy na koniec roku kto mial racje
95. KilaN
Karty w tych kwalifikacjach rozdawała pogoda... odczytywac pogode... meteorolodzy z całego świata powinni sie uczyc od ekipy mercedesa... stary z postu @ 94... proszę Cię...Ty nie gadaj głupot...
96. Zirdiel
Bardzo proszę o zmianę zdjęcia na głównej, bo nie mam ochoty patrzeć na twarz Vettela.
Dlaczego z tylu ładnych dostępnych zdjęć akurat to?
97. mayday123
94. stary jakie glupoty mowie swoje zdanie kibicuje Hamiltonowi od kiedy tylko zaczol stary jest super gosciem pomysl jakie przez te lata bez niego byly by wycigi robil na torze naprawde glupie rzeczy a zarazem wspaniale nieodpowiedzialne a zarazem ekscytujace te jego wszystkie kraksy nie mowie ze jest bogiem ale jest ta sama liga co Vettel , Raikkonen,Alonso, Webber , Button, Masa kazdy z nich to wielkie nazwisko i piekna historia .Vettel kozak, Raikkonen najsolidniejszy i mega kot, Alonso mega talent , Webber swietny kierowca nie docniany przez duzo osob ale dla mnie jest super kierowca, Niesamowicie rowny kierowca, Massa kazdy chyba pamieta jak walczyl o tytuly pare razy.
98. incent_
@39 i choć to z innej beczki @96 święte słowa
@87 co do pozycji i awansach w górę, jutro po wyścigu przy znaku RAI będzie +7
@4, 16, 27 spokojnie. Za kwalifikacje nie daje się punktów. Jutro Raikkonen znowu na podium, a potem po mistrzostwo! MAAILMANMESTARIT TAISTELUUN ! ! ! ____________
99. KilaN
Raikonen już swoje wygrał... nigdy go nie lubiłem i nie będę lubił...chyba za Walkera najbardziej....odszedł z F1 kiedy powinien...w WRC był gorzej niż średni, więc wrócił do F1, gdzie idzie mu o dwa nieba lepiej.. co nie znaczy że go cenię, czy lubię. Tor mu leży i to nie podlega wątpliwości...ale wygrać jutro nie wygra jeśli Grosjean nie wywali jutro z wyścigu Hamiltona i Alonso jak był uprzejmy zrobić to w zeszłym roku
100. FANKA F1 :)
@96 miałam na to nie zwracać uwagi, ale jakoś nie może mnie to obejść :)
,,nie mam ochoty patrzeć na twarz Vettela" Moim zdaniem liczy się treść artykułu a nie zdjęcie, akurat zdjęcie mało wnosi i za wiele nam nie mówi :) Odkąd odwiedzam tą stronę zawsze jak się pojawiają zdjęcia z kalifikacji to dodaje się zdjęcie pierwszej trójki :)
Ale nie o to mi chodzi, a więc każdy mógł by napisać to równie dobrze o Marku cz Lewisie bądź innym kierowcy :)
Nie róbmy z tego forum dziecinady, tylko zacznijmy rzeczowo i normalnie komentować artykuł a nie wszystko inne dookoła :)
Pozdrawiam :)
101. Giordo
LUDZIE, ŁUDZICIE SIĘ PISZĄC, ŻE KIMI I FERDEK BĘDĄ NA PODIUM A VETTEL ZA.. VETTEL W NAJGORSZYM PRZYPADKU BEDZIE 2- WEDLUG MNIE WYGRA.. KIMUS I ALEK MOGA JEDYNIE POMAZYC O 3-4 MIEJSCU ;) GOGOGO VETTEL!!!!
102. eutanazjusz
Chilton ich wszystkich zmiażdzy :D
103. verer
90 bo niektorzy lubia vettela i ja osobiscie ale wolalbym aby wygral kimi
104. 6q47
79. Hohenzollern
Przecież wiesz, że jesteś śmieszny wypisujac swoje bzdury...
Budowa zdania nie ma znaczenia.
Świetnie zdajesz sobie sprawę, że twoje posty sa g...o warte.
Bawisz się.
Szkodzisz S. Vettell jak mało kto .
Doceniam jego wysiłki w zdobyciu kolejnego majstra. Natomias za cholerę nie łykam twojego stylu, który trudno nazwać kibicowaniem jego osobie.
Przyznaj, że odtawiasz kaszanę w najgorszym stylu jaki sobie można wyobrazić?
Czyżbyś nie był znawcą (tej stonki) i nie wiedział w jaki sposób Seba jest broniony i uwielbiany?
No bez jaj...
Postaraj się, a będziesz szanowany - chyba, że -> nie jesteś fanem Sebastiana Vettela... nawet nie jesteś fanem F1.
105. KilaN
Uprasza się moderatora o zwalczanie dysortografów, dyslektyków i innych dysmózgow banami na wieki wieków... pisanie walenie takich byków to wstyd i hańba...a a hańba moeratora dwa razy większa, bo widzi i nie grzmi...
106. rrcc3
@105 KilaN - liczyłeś swoje byki?
W Twoim krótkim wywodzie naliczyłem aż trzy
107. Ilona
96.Zirdiel, a kogo to obchodzi na co Ty masz ochotę patrzeć i jakie zdjęcie Ci sie nie podoba? no litosci, problem z d...
108. mechanik.
dziś stawiam na Sebastiana. oby wygrał i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej. to będzie duży krok w stronę czwartego tytułu dla tego utalentowanego i sympatycznego kierowcy. ktoś kto życzy wypadku obojętnie któremu kierowcy jest nikim, jest kundlem.
ps: wie ktoś może gdzie jest dziś transmisja Porsche SuperCup, Giermaziak wywalczył wczoraj PP więc warto by było obejrzeć.
109. Jacko
108. mechanik
Na Eurosporcie jest o 11:45
110. dexter
W takich mieszanych warunkach pogodowych, ciekawostka zawsze jest to, czy dana opona na deszcz musi byc rozjezdzona, a moze dany fabrykat umozliwia, ze taka opona zaczyna od razu pracowac. Tutaj Pirelli zaleca kat ustawienia na przedniej osi ktory wynosi 3,5° (na Nurburgringu i w Budapeszcie wynosil 4,0° max.), minimalne cisnienie opony zamiast 1,1bar, podniesiany zostal do 1,25bar. Wazne jest to z tego powodu, poniewaz gdy tutaj jest sucho opony mocno dostaja w kosc. (Czasami te ustawienia sa kontrolowane. Zespoly musza byc w stanie przez dane ktore zbieraja permanentnie to udowodnic).
Taka ciekawostka. Spa jest nieobliczalnym torem. Niekiedy kierowca moze w czasie deszczu na torze, ale musi byc odpowiednio cieplo, tzn. tak aby opona pracowala w swojej odpowiedniej temp. mozna nawet na Slickach dosc dlugo pojechac. W momencie kiedy temp. spada wtedy zaczna byc krytycznie. Tak od Les Combes gdzie zjezdza sie w dol, gdy zacznie padac, to tam na torze powstaja rzeki i na Slickach kierowca nie ma zadnych szans. Zreszta, tutaj na torze gdzie mamy rozny poziom wysokosci w zakretach , ciezko jest wybrac odpowiedni Setup, ustalic odpowiedni balans pomiedzy sila docisku a Top-Speed. Sa bardzo szybkie pasaze np. podwojny zakret w lewo, gdze prawa opona brutalnie cierpi. Napewno fanie jest miec auto, ktore dobrze zachowuje sie przy szybkiej zmianie kieronkow np. prawy, lewy zakret, ale gdy dzieje sie to za szybko bolid moze wpasc w nadsterownosc, a kierowca traci tyl, wtedy tylko mozna korygowac. Przy dohamowaniu do zakretu Bus Stop jest taka nieobliczalna nierownosc na torze, tam czesto kierowcy taki trick stosuja: zaczaja hamowac, otwieraja hamulec i zowu zaczynaja hamowac. Wazne jest, aby na przedniej osi nie zgubic tam sily docisku. Zreszta przez takie rozne wyboje na torze szybko mozna w dohamowaniu kolo zablokowac. Ta sztuczna zielona trawa poza torem, gdy sie na nia najedzie, powoduje ona ze bolid staje sie niestabilny, kierowca tam traci czas. Ona jest troche nizej polozona niz Curb, bolid czasami plyta podlogowa szoruje po niej, przy mocnej sile przyspieszenia mozna stracic na niej latwo panowanie, co jest bardzo niebezpieczne.
Jadac w takich zmiennych warunkach na Intrmediatach trzeba uwazac, aby nie najezdzac specjalnie w Curbs. Jest slisko, wilgotnie i szybko mozna stracic panowanie nad bolidem. Mimo tego, ze niektore Curbs zostaly tutaj przebudowane, nalozona jest specjalna farba, przez ktora nie jest on taki sliski. Na prostej start-meta w asfalt zostaly w kierunku jazdy frezowane specjalnie naciecia (takie drenaze), by woda szybko splywala. Ale znowu z pozycji startowej 5,6 kierowca ma mniejszy Grip, poniewaz powiezchnia opony, ktora przylega do toru jest mniejsza (niektorzy kierowcy chcieli w piatek specjalnie potrenowac start, ale kierownictwo na to sie niezgodzilo).
W zmiennych warunkach naprawde trzeba uwazac na to, by opony nie zepsuc. Tzn. problem w tym, ze w miejscu gdzie jest sucho temp. i cisnienie opony wzrasta, kierowca ma takie wrazenie aha opona fajnie w swoim oknie temp. pracuje, i nagle wjezdzajac na mokry odcinek natychmiast taka opona traci Grip. Takie warunki sa bardzo zdradliwe, a zarazem ciezkie dla kierowcy. Znowu wjezdzajac na oponach przejsciowych na przesychajaca czesc toru, kierowca czesto szuka mokrej nawierzchni toru tzn. jedzie „offline,“ aby powierzchnia opony sie nie przegrzala i byla do wyrzucenia (profil takiej opony sie topi, ta opona doslownie plywa, caly bolid sie inaczej porusza gdy profil opony jest tak rozgrzany, auto dostaje wlasna dynamike).
Dla kierowcy ten tor jest wyzwaniem. Kierowca sama jazda tutaj, ma mozliwosc jeszcze wiekszy ulamek sek. wycisnac.
Spa jest Top-Speed torem, ale inaczej niz Monza potrzebna tutaj jest troche inna aerodynamika tzn. w niektorych pasazach potrzebna jest tutaj sila docisku, np. Eau Rouge (zjazd z La Source, kompresja, wjazd praktycznie na slepo, kierowca prowadzony jest tylko przez Curbs lewo, w prawo w Eau Rouge, juz przy tym widoku mozna gesiej skory dostac :)) na suchym torze jedzie sie tam z prawym pedalem wcisnietym do konca, mowiac w zargonie Easy flat (nawet w czasie deszczu, na oponach deszczowych). Rivage tam opona cierpi, w ogole zakret 17, potem Blanchimont (gdzie tez jedzie sie na pelnym gazie, nawet w nie calkowicie idealnych warunkach) - sa to niemozliwe zakrety.
Wracajac jeszcze do La Source, w takich warunkach sucho-mokro, niektorzy kierowcy pokonywali ten zakret z dala od lini idealnej, ktora tam jest przy murze. Na tyle idealna linia tam jest bardzo wazna, poniewaz odcinek w kierunku Eau Rouge pokonuje sie juz na pelnym gazie. W La Sours kierowcy potrzebuja dobra trakcje, aby wyciagnac caly Speed z tego zakretu. Tutaj w wielu zakretach mozna czas zyskac, lub stracic np. gdy nie trafi sie w zakret i sie go przestrzeli.
10 kg. wiecej paliwa w zbiorniku, oznacza tutaj ta tym torze w zaleznosci od warunkow, strate 4-5 dziesiatych. Zreszta jesli dzisiaj bedzie w czasie wyscigu padac, to wszystkie te zebrane dane z toru na temat opon tzn. jak dlugo te 2 warianty opon z obciazonym paliwem bolidzie wytrzymia itd. mozna do kosza wyrzucic. Choc, niektore dane na Monza moga sie przydac. Podobnie jak na innych torach, zespoly szukaja nalpiej funkcjonujacy kompromis, z jednej strony najmniejszy opor powietrza na pasazach gdzie jedzie sie na pelnym gazie, z drugiej strony, pelen zakretow srodkowy sektor potrzebuje sile docisku. Choc tendencyjnie zespoly wybiora sile docisku, aby w tych sektorach miec przewage jazdy w zakrecie. Na prostych raczej jest DRS.
Czesto mozna zauwazy, ze kierowcy jadac na prostych odcinkach toru pod koniec przy dohamowaniach maja swoje problemy z balansem hamulcow. Przednie kola na prostych odcinkach sie chlodza i pozniej wystepuje pewna dysproporcja miedzy przednia i tylnia osia.
Z takich ciekawostek fajnie mozna bylo w piatek z Onboard kamery zaobserwowac ze kierownica u G.van der Garde na prostym odcinku lekko byla w prawa strone ustawiona (czyli w ktos z mechanikow przy ustawieniach zaspal, niektorzy kierowcy bardzo sa uczuleni na takie cos). :-)
Znowu, Alonso w ostatniej rundzie treningu symulowal jazde ze stala predkoscia ktora jest przez elektronike wspomagana, tzn. na kierownicy kierowca przestawia guzik i ustawia wybrana predkosc (on akurat wybral 200 km/h), przez co mozna wydajnosc bolidu z danymi porownac, czy wszystko tak funkcjonuje jak w tunelu aerodynamicznym. To jest bardzo wazny test.
111. dexter
Duzo zespolow po przerwie zimowej przywiozlo duze programy na Spa, ktore trzeba przepracowac, skontrolowac, wyciagnac i sprawdzic referencje czy zgadzaja sie one z testami w tunelach aerodynamicznych, przy zmiennych warunkach pogodowych jest ciezko to wszystko przepracowac.
Po 10 wyscigach analizujac punkty, to RBR zdobyl srednio na wyscig 27,7 punktow, Mercedes AMG 20,8 punktow, Ferrari 19,4 punkty. To pokazuje, gdzie i na jakim poziomie RBR sie znajduje.
W piatek RBR troche eksperymentowal z calym spektrum raz z duza, raz z mala sila docisku, co moze byc wazne jesli bedziemy miec mokry wyscig, aero trzeba troche bardziej na sile docisku ustawic i nie tylko na Top-Speed, poniewaz kierowca nie mialby zadnego Grip'u przy hamowaniu, nie mowie juz o pokonaniu zakretow.
Lotus eksperymentowal z dluzszym roztawem osi, przez co mozna lepiej powietrze pod autem przeprowadzic tzn: bardziej strukturalnie. Na dlugich torach z dlugimi pasazami gdzie jedzie sie na pelnym gazie, na pewno jest to jakims temtem.
W piatek, w suchych warunkach w McLaren czesto przy dohamowaniach mozna bylo zaobserwowac, ze z hamulcy wydobywa sie kurz, jest to zuzyty karbon. W wyscigu, przy suchej pogodzie moze byc to jakies kryterium, zobaczymy.
Na takim torze jak Spa, gdzie jest dosc duza roznica wzniesien terenu, wszystkie plyny w ukadych hydraulicznych silnika tzn. olej, woda itd. permanentnie przemieszczaja sie zaleznie od poziomu terenu, co takze moze byc tematem, z ktorym technicy musza sobie poradzic.
Mercedes przywiozl na Spa kompletnie nowy pakiet aero. Nadal caly czas rozwiazywany jest problem degradacji opon, nad tym problemem mozna pracowac jesli bolid jest ciezki, czyli zatankowany do pelna. Takze, piatkowy nienajlepszy czas nie musi miec az takiego znaczenia- zobaczymy
Zapowiada sie bardzo ciekawy wyscig
112. fan formuly
111
Zimę mamy w Europie ?
113. mechanik.
moje typy na dziś: Vettel, Giermaziak, Pedrosa, Kubica, Vinales, Malaga, Alister Carter,
114. mechanik.
przyczyną słabej pozycji Alonso w Q3 był tylko i wyłącznie błąd zawodnika, stratedzy zespołu zrobili dobrą robotę i gdyby nie prosty techniczny błąd Hiszpana lokata byłaby o wiele wyższa gdyż Fernando zdążyłby wykonać jeszcze jedno kółko.
zobaczcie zresztą sami, wystarczy wpisać "Fernando Alonso Spins Belgium 2013 Qualifying 3 (Spa-Francorchamps) "
kto pisał o błędach zespołu niech odszczeka.
115. logel999
Mechanik dziecko onetu .
116. logel999
Przynajmniej mechanik nie pisze tak tu jak na onecie uff ..
117. kanapka
ale smieszy mnie ten mlody w studio :D
wcina sie wszystkim w wypowiedzi
118. Hohenzollern
117. No ten młody zabawny jest. Czuje, że ma zbyt mały wkład w rozmowę, i czasami na siłę potrafi palnąć jakiś idiotyzm. Wczoraj cały czas gadał o palących się gumach.
A co do wyścigu, to sprawa jest prosta. Tegoroczne GP Belgii należy do Vettela, który je bezproblemowo wygra, i któremu odebrano zasłużone PP, obecnie okupowane przez Hamiltona, który zdobył je dzięki absurdalnemu łutowi szczęścia. Jeden z dziewięciu pozostałych przejazdów pokazowych Mistrza dzielących go od oficjalnego tytułu CZTEROKROTNEGO mistrza świata. Pomimo tego, że wyłonić zwycięzcę nie trudno, to jednak chętnie obejrzę cały wyścig, mogąc oglądać kunszt umiejętności najszybszego i najlepszego zawodnika świata. WELTMEISTER !!!
119. kanapka
ja liczę, że Ferrari wreszcie się spisze tak jak powinni, a nie co weekend jakieś błędy
Forza Ferrari!
120. mechanik.
zadałem sobie trud i prześledziłem od 1 wpisu kto powinien odszczekać to, że o słabą lokatę w Q3 F.Alonso obwiniał zespół Ferrari.
odszczekać powinni
@1. maziboss
@2. Polak477
@3. kamnieft
@ 5. Darktom15
@8. housepl
@12. maziboss
@13. Polak477
@20. FAster92
@27. belzebub
@28. andrev133
@32. maziboss
@45. fanbmw
@51. maziboss
@57. belzebub
@59. fan formuly
@60. Polak477
@64. hakki
i inni ale nie chce mi się dokładnie sprawdzać.
wina Alonso, tylko i wyłącznie, obejrzyjcie Fernando Alonso Spins Belgium 2013 Qualifying 3 (Spa-Francorchamps)
121. Darktom15
@120 mi nie ochodziło tylko o Alonso lecz też o Masse , gdy go ściągneli do garażu i nie dali już mu wyjechać
122. logel999
@118 , Chciałbym , aby Lewis miał wiecej szczescia , ale Trudno ... Farta to ma Vettel , miał czas odpowiedni i udało mu sie ;/ Gdyby nie Newey ..
123. Hohenzollern
122. Vettel swoje osiągnięcia zawdzięcza tylko sobie i być może swoim przodkom, po których odziedziczył talent do sportów motorowych, silny charakter i instynkt zwycięscy. Jego cechy charakteru także okazały się pomocne w zostaniu najlepszym kierowcą w historii F1. Ciężka praca połączona z perfekcjonizmem i talentem dała takie a nie inne rezultaty. Teraz mamy przyjemność oglądania najlepszego, najszybszego i bezbłędnego kierowcy, który stale poszerza swoje statystyki o kolejna zwycięstwa i tytuły mistrzowskie. Nie zaprzeczę, że porządny bolid RBR, nie jest pomocny, jak i wsparcie sztabu inżynierów i całego zespołu. Jednak to tylko mały procent tego co miało wpływ na sukces Vettela. Durne sezonowe osły lubią pisać o Sebie, jak o przeciętniaku, który jeździ w bolidzie, w którym każdy Nowak lub Kowalski mógłby zdobyć mistrzostwo, co jest jedną z największych bzdur jakie najczęściej się wypisuje na tym portalu. Prawda jest natomiast całkowicie inna, niemiecki Mistrz jest najlepszym kierowcą świata, który nie widzi przeszkód w tym, aby zdobywać tytuły mistrzowskie do roku 2020, o ile nie dalej.
124. mechanik.
VEEEETEEELLL!!! znakomicie Mistrz pojechał, fantastycznie, wspaniale!!!
125. Darktom15
Niech Kimi ucieka z tego Lotusa....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz