2013-07-06 GP Niemiec - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:29.398
2 S.Vettel Red Bull 1:29.501
3 M.Webber Red Bull 1:29.608
4 K.Raikkonen Lotus 1:29.892
5 R.Grosjean Lotus 1:29:959
6 D.Ricciardo Toro Rosso 1:30.528
7 F.Massa Ferrari 1:31.126
8 F.Alonso Ferrari 1:31.209
9 J.Button McLaren -:--.---
10 N.Hulkenberg Sauber -:--.---
 
11 N.Rosberg Mercedes 1:30.326
12 P. di Resta Force India 1:30.697
13 S.Perez McLaren 1:30.933
14 E.Gutierrez Sauber 1:31.010
15 A.Sutil Force India 1:31.010
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:31.104
 
17 V.Bottas Williams 1:31.693
18 P.Maldonado Williams 1:31.707
19 C.Pic Caterham 1:32.937
20 J.Bianchi Marussia 1:33.063
21 G.van der Garde Caterham 1:33.734
22 M.Chilton Marussia 1:34.098

komentarze
  • 130. dexter
    • 2013-07-07 11:31:26
    • *.115.59.7

    Zespoly juz sa tak przewrazliwione, ze w czwartek kazdy, ale to kazdy mozliwy mechanik, inzynier sprawdzal, mierzyl wysokosc Kerbs, kazdy fotograf zespolu ktory byl na torze, fotografowal krawezniki. Dobrze byloby, gdyby oni w czwartek tydzien temu w Silverstone tez tak mierzyli ;-) Na Nurnburgring nie ma High-Speed zakretow, raczej takie niebezpieczenstwo zwiazane z Kerbs tutaj nie istnieje ;-). Choc trzeba powiedziec, ze w Silverstone nowe Kerbs sa od 2009 roku, od lat jezdza tam rozne kategorie wyscigowe, W porownani do innych torow, Kerbs w Sylverstone sa relatywnie plaskie, w tym roku rozgrywane byly tam juz wyscigi dlugodystansowe, juniorskie formel serie... i nic sie nie stalo, nagle sa tam Kerbs winne. No tak, wine szuka sie zawsze nie u siebie ;-)

    (W czwartek, takze Alonso szalal w Ferrari, ale wersji ulicznej po Nordschleife. Jednak po czasach jakie wykrecal mozna wnioskowac ze do specjalistow Nordschleife on nie nalezy) ;-) Ostatni zakret przed start-meta jest dosc wazny, poniewaz tutaj rostrzyga sie wejscie w szybka runde, oraz wyjscie z pomiarowej rundy. Zreszta super tor, jedzie sie czego w TV tak nie widac w niektorych pasazach z gorki, pod gorke. Dohamowanie do pierwszego zakretu jest dosc trudne, tam jest mocno z gorki. Ta prosta zakonczona jest takim skretem w prawo i zjazdem dol, tam nigdy nie widac gdzie sie jest, gdzie trzeba trzeba hamowac. Dodatkowo od momentu kiedy wykopano tam tunel tzn. przejscie dla pieszych pod torem, nawierzchnia stala sie bardzo nierowna, kiedys tego tam nie bylo.
    (Choc czasami uzaleznione jest to od tego, jakie kierowcy maja cisnienie w przednich oponach. Niskie cisnienie dodatkowo powoduje wjezdzajac na ten uskok ze bolid zaczyna w tym miejscu skakac. Tzn. opony ciezko pracuja, przez co automatycznie przednie skrzydlo zblizy sie do nawierzchni, przez moment przednie skrzydlo dostanie wiecej docisku, ciagnie do ziemi, w pewnym momencie jest za blisko, kierowca gubi docisk co katapultuje bolid do gory, i auto zaczyna skakac.)
    Na M. Schumacher S (w lewo, w prawo) tam jest teren pod gore, auto jest wrecz wcisniete w zawieszenie, tam mocno odczuwa sie sile odsrodkowa.

  • 131. dexter
    • 2013-07-07 11:33:13
    • *.115.59.7

    Lotus
    Lotus zaczal sezon bardzo dobrze, teraz maja taki dziwny okres „przestoju“ . W bolidzie sa zamontowane nowe czesci tzn. nowa, bardziej waska oslone motoru, nowa obudowe hamulcow. Wloty powietrza do silnika po lewej i prawej stronie sa znowu zamkniete, tzn. podwojny DRS nie jest w uzyciu. (Grosjean wyprobowal, efekt zerowy).
    Z tego co idzie zaobserwowac, to Lotus jezdzi z bardzo malym odstepem pod plyta podlogowa. Tylnia os w Lotusie jest bardzo nisko, kompletne przeciwienstwo do Red Bulla. Oni znowu jezdza z brutalnie wysoko ustawiona tylnia osia, aby przez to cale kompletne auto jako profli skrzydla, lub dyfuzor wykorzystac. Lotus tego niepotrafi. Koncepty obu bolidow sa kompletnie rozne.

    No, ale tak Adrian Newey projektuje bolidy od lat. Przez to, ze on tak wysoko stawia tylnia os, Red Bull wytwarza caly docisk przez dyfuzor tylnej osi. A co najwazniejsze, Newey ma pod kontrola ta cala wrecz brutalna szczeline, ktora poprzez zdefiniowane i kontrolowane zawirowania powietrza po lewej i prawej stronie uszczelnia. A w ogole Aerodynamika to jest taka dziedzina, przy ktorej nie mozna stwierdzic zrobie to, i wyjdzie to.


  • 132. dexter
    • 2013-07-07 11:36:04
    • *.115.59.7

    Mercedes,
    Mercedes jezdzi z nowym nosem tzn. z nowo zmodyfikowanymi blachami odpowiadajacymi za przeplyw powietrza, przez ktore przednie skrzydlo przymocowane jest do nosa. Wyglada to bardzo podobnie do Ferrari. Efekt taki: wiecej powietrza pod auto, wieksza predkosc powietrza pod podloga, wiecej docisku. Wczoraj zreszta eksperymentowali troche z pasywnym DRS. Wlasciwie chcieli to w „Young Drivers Day“ przetestowac, ale nie moga (wiadomo z jakich powodow).
    Hamilton wczoraj byl prawie o sek., dzisiaj w P3 0,5 sek. wolniejszy od Rosberga. Choc dosc mocno narzekal na nerwowy tyl.

    No..., ale w Q2 z Nico Mercedes sie przekalkulowal, nie liczyli z tym ze konkurencja zalozy nowe opony. Duzy blad strategiczny, Team musi byc zawsze na to przygotowany, co sie na torze dzieje. Jesli konkurencja jeszcze raz wyjedzie na nowych oponach, to zespol musi byc w stanie zareagowac. Trzeba miec Timing tak opanowany, aby wlasny kierowce byl w stanie jeszcze raz wykrecic runde pomiarowa. Przykladem byl Lotus. Oni takze dosc dobrze stali, ale w momencie gdy Massa zaatakowal, niektore zespoly natychmiast zareagowaly, nowe opony i wio...Obojetnie czy mi sie to z punktu strategicznego podoba, czy nie. (wiadomo, lepiej sobie zostawic nowe opony na wyscig). Na rozne rzeczy trzeba reagowac, jesli widze ze jakis zespol nie wyjezdza, a przez co zostaje on zakwalifikowany wedlug startowego numeru, to musze wyjechac i przynajmniej (choc nie mam zamiaru) rozpoczac runde, aby stac przed nim.
    Gratulacje Lewis

    Paddy Lowe, Aldo Costa, Ros Brown itd, itd. Brown juz zasygnalizowal ze ma ochote na wszystkie zmiany regulaminu patrzac na 2014 wydaje sie to byc bardzo ciekawy rok. Caly sztab technicznych dyrektorow. Wszyscy specjalisci z najwiekszej polki. Sami Kapitanowie na pokladzie jednego statku. Miejmy nadzieje ze duzo marynarzy jeszcze na pokladzie jest.

    Brown nalezy do takiej generacji inzynierow, ktorzy pomalu wymieraja. Zawsze w kazdym zawodzie jest zmiana generacji. Z jego wiedza jest on juz w takim obszarze ze pomalu dobija do granicy, poniewaz nonstop przychodza nowe techniczne procesy, metody wdrazane w zycie.
    Ale, taki czlowiek jak Brawn ma niesamowite doswiadczenie, wyczucie.

    Ta droga ktora wybral Mercedes jest bardzo inteligentna. Zatrudniaja nowych ludzi, starych maja jeszcze na pokladzie. W sytuacji gdy starzy beda opuszczac statek, mlodzi beda w pelni przygotowani by go przejac.

    Ferrari,
    Ferrari jak zwykle, z problemami w Q na jednej szybkiej rundzie. Oni maja dosc duzo do zrobienia. W Silverstone w kwali. konstruktorow wyprzedzil ich Mercedes AMG. Ferrari wystartowalo w tym sezonie jak zawsze. Gorzej rozpoczeli, a z biegiem czasu sie polepszaja. Choc nie...Sorry, w tym sezonie na poczatku mieli pare dobrych wyscigow, oni sa „mistrzowie swiata“ w doganianiu. Ale trzba jasno powiedziej ze to nie wystarcza. Oni musza sie w zimie lepiej upozycjonowac, aby wreszcie rozpoczac sezon z wyzszego poziomu.

    Co mozna zauwazyc to to, ze zespoly ktore w zimie zamiast dalszego rozwoju zeszlorocznego bolidu postanowily skonstruowac nowy bolid, dzisiaj w walce sie nie licza. Przykladem tego jest McLaren. McLaren posiada bardzo duzy budzet, zatrudnienia super technikow. Mac chcial w tym sezonie ta sytuacje wykorzystac tzn. zbudowac calkiem nowe auto na ten sezon, a przy okazji wykorzystac braki Manpower innych zespolow, ktore musza podjac kompromis nad nowym sezonem 2014. Ale ten strzal niewypalil.
    Oby, ten sezon byl tylko wyjatkiem.

    Jesli chodzi o nowinki techniczne, zespoly ktore nie licza sie praktycznie wcale w dalszej walce, ktore stracily, kontakt z czolowka juz praktycznie koncentruja sie na nowym bolidzie. W 2014. bedziemy mieli nowe auta, nowa technike, ciezko te dwie rzeczy pogodzic. Duze zespoly tak sie upozycjonowaly ze oni takie podwojne obciazenie finansowe spokojnie moga zniesc. Gorzej z malymi zespolami, bo praktycznie oni tym bardziej musza miec w tym interes aby bolid dalej ulepszac. Z drugiej strony mozna myslec tak: inne zespoly skoncentruja sie juz nad modelem 2014, wtedy ja mam mozliwosc odbic sie od dna

    Red Bull,
    Red Bull dosc dobrze tutaj sobie radzil na mieszance medium. W sektorze nr. 2 Vettel radzil sobie bardzo dobrze. Widac bylo jaka sile docisku ma ten bolid, jak szybko Sebastian stoi na gazie. Zreszta Webber jest na tym torze podobnie szybki. Jesli chodzi o samo auto to Red Bull wyglada tutaj ze wszystkich bolidow najlepiej, moze z lekka przewaga Mercedesa ale tylko w Q.

  • 133. Michael Schumi
    • 2013-07-07 11:53:53
    • *.ip.euro.net.pl

    @dexter Fajnie się to czyta. Podziwiam Twoją super znajomość tematu.
    Tak na przyszłość: pisz Brawn, a nie Brown :) Pozdrówka!

  • 134. eutanazjusz
    • 2013-07-07 12:08:11
    • *.dynamic.chello.pl

    Emocje sięgają zenitu:) dziwi mnie strategia Ferrari. Pozostaje mieć nadzieję, że chłopaki wiedzą co robia. Liczę, że Merce zblokują puszki. Ale nie ma co ukrywać, będą dzisiaj mocni. Oczami wyobraźni widzę dublet na podium. Czy Merc czy Redbull to już w praniu wyjdzie. Choć czerwone serce z wyciętym czarnym koniem szepcze mi cichiutko "może Ferrari?" :) pozdrawiam i miłego oglądania wszystkim!

  • 135. pro2son
    • 2013-07-07 12:35:36
    • *.toya.net.pl

    mam nadzieję że znów wyjdzie buta u Alonso i zapłacze w radio, Hamilton musi tylko odjechać na pierwszych okrążeniach i gładko to wygra

  • 136. vincent_vega
    • 2013-07-07 12:58:00
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    dziś wygra Vettel.

    Alonso życzę defektu bolidu.

  • 137. Alonsofan
    • 2013-07-07 13:27:27
    • *.dynamic.mm.pl

    patrzac ogolem to Ferrari moglo juz wygrac ta strategia wyscig nie startuja z bardzo odleglej pozycji. Dotego startuja na twardszej mieszance gdzie opony miekie szybko przestana sie dobrze spisywac przez ciezki bolid, gdy opony twarde beda dobrze sluzyly i ostatni pit-stop zalozenie opon miekich gdy bolid jest lzszejszy to moze byc strzal w 10!

  • 138. vincent_vega
    • 2013-07-07 14:04:49
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    _________WELTMEISTER!

  • 139. pro2son
    • 2013-07-07 14:16:20
    • *.toya.net.pl

    Alonso nie może wyprzedzić ? To zepsujmy bolid Massy - brawo ferrari, świetna strategia !

  • 140. vincent_vega
    • 2013-07-07 14:18:34
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    _________MAM NADZIEJĘ że człowiek z Mercedesa nie ucierpiał zbyt mocno. trzymaj się gościu.

  • 141. ris
    • 2013-07-07 14:45:00
    • *.80.radiotel.com.pl

    Hahahaha myślałem że cofa :-)

  • 142. ris
    • 2013-07-07 14:45:58
    • *.80.radiotel.com.pl

    Lotusy poczuły krew !!!!!!!

  • 143. Kubsulec
    • 2013-07-07 14:47:36
    • *.ip.dobranet.pl

    Komentatorzy dają popis.

  • 144. ris
    • 2013-07-07 14:48:14
    • *.80.radiotel.com.pl

    Taaa Borowczyk jest zawsze dwie minuty do tyłu heh

  • 145. Kubsulec
    • 2013-07-07 14:50:15
    • *.ip.dobranet.pl

    Webber ma teraz niesamowite szczęście. Myślę, że skończy w punktach.

  • 146. vincent_vega
    • 2013-07-07 14:51:15
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    Alonso skorzystał najbardziej podczas safety car, Hiszpan tracił ponad 20s do Mistrza

  • 147. Kubsulec
    • 2013-07-07 14:54:57
    • *.ip.dobranet.pl

    Jeżeli ktoś bierze go na poważnie i ma zamiar odpowiadać, odradzam. Nie karmcie trolla.

    A najbardziej skorzystał Webber, bo tracił okrążenie do Marussi.

  • 148. pro2son
    • 2013-07-07 15:06:39
    • *.toya.net.pl

    Najbardziej skorzystał Alfonso bo nigdy by Kimiego nie dogonił

  • 149. Kubsulec
    • 2013-07-07 15:10:29
    • *.ip.dobranet.pl

    Do tego nade mną mój poprzedni post również się odnosi.

  • 150. vincent_vega
    • 2013-07-07 15:12:54
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    Alonso w lepszym bolidzie na świeższych oponach nie mógł sobie poradzić z Mercedesem. słabo.

  • 151. pro2son
    • 2013-07-07 15:13:06
    • *.toya.net.pl

    Fan Alfonsa zaraz nie wytrzyma hehehe

  • 152. vincent_vega
    • 2013-07-07 15:20:51
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    Vettel w odróżnieniu od Alonso znakomicie poradził sobie z Hamiltonem. co Mistrz to Mistrz!!!

  • 153. Kubsulec
    • 2013-07-07 15:23:14
    • *.ip.dobranet.pl

    Ah, szkoda mojego zdrowia. Zaczynam rozumieć waszą irytację, F1-maniacy z tej strony.

  • 154. pro2son
    • 2013-07-07 15:27:54
    • *.toya.net.pl

    Alonso - błagam Cię, przyciśnij wreszcie bo twój fan Kubsulec znów nie będzie mógł spać w nocy.

  • 155. vincent_vega
    • 2013-07-07 15:29:05
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    hehe ależ zaskoczony Borowczyk! w szoku! od wczoraj chyba ogląda F1, było oczywiste że Raikkonen zjedzie do alei serwisowej. żal.

  • 156. vincent_vega
    • 2013-07-07 15:45:26
    • Blokada
    • *.radom.vectranet.pl

    _______WELTMEISTER!!!!!!!!!!!! good job Sebastian, good job!

  • 157. ris
    • 2013-07-07 15:45:48
    • *.80.radiotel.com.pl

    Kimi -fajtłapa :-)

  • 158. pro2son
    • 2013-07-07 15:48:41
    • *.toya.net.pl

    Alonso fatalnie, z najszybszym bolidem w stawce nie zajmuje nawet miejsca na podium, objeżdża go totalny żółtodziób GRO, któremu należą się jednak gratki za równe tempo podczas całego wyścigu. Pierwsze dwa miejsca dla najlepszych kierowców F1. Brawo Kimi, brawo Seb.

  • 159. Alonsofan
    • 2013-07-07 15:50:37
    • *.dynamic.mm.pl

    ten pro2son to jest chyba 2 konto tego psycho idioty vincenta i tak sobie gada ze soba :D

  • 160. pro2son
    • 2013-07-07 15:55:29
    • *.toya.net.pl

    tak sobie tłumacz słabe występy Alfonsa hehehe


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo