2011-10-28 GP Indii - #2 trening 10:30 - 12:00
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 F.Massa Ferrari 1:25.706 33
2 S.Vettel Red Bull 1:25.794 34
3 F.Alonso Ferrari 1:25.930 34
4 L.Hamilton McLaren 1:26.454 26
5 M.Webber Red Bull 1:26.500 30
6 J.Button McLaren 1:26.714 28
7 A.Sutil Force India 1:27.316 34
8 B.Senna Renault 1:27.498 36
9 P. di Resta Force India 1:27.853 35
10 S.Buemi Toro Rosso 1:27.868 35
11 W.Pietrow Renault 1:27.890 37
12 K.Kobayashi Sauber 1:28.050 34
13 S.Perez Sauber 1:28.289 36
14 J.Alguersuari Toro Rosso 1:28.552 31
15 R.Barrichello Williams 1:28.691 29
16 P.Maldonado Williams 1:28.708 24
17 J.Trulli Lotus 1:29.332 39
18 H.Kovalainen Lotus 1:30.241 41
19 N.Rosberg Mercedes 1:31.098 38
20 T.Glock Virgin Racing 1:31.469 32
21 M.Schumacher Mercedes 1:31.804 28
22 J.D'Ambrosio Virgin Racing 1:32.593 12
23 D.Ricciardo HRT F1 1:32.768 33
24 N.Karthikeyan HRT F1 1:32.824 33
komentarze
  • 1. patrolek23
    • 2011-10-28 12:15:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ładnie było widac, jak pracuja dyfuzory - momentalnie zasysaja wszystko na na ziemi lezy. Chyba ta sucha ziemie powinni przynajmniej polac woda. Nie widziałem jeszcze nigdy az tak zakurzonych bolidow, to bardziej rallycrossowe wydane f1 :D.

  • 2. elosidzej
    • 2011-10-28 12:17:04
    • *.dynamic.chello.pl

    Jutro wszystko się okaże czy znowu będzie Vettel :/

  • 3. Samurai_Hideto
    • 2011-10-28 12:19:23
    • *.icpnet.pl

    Nie po piątkowych tylko po drugim piątkowym.

  • 4. Grzesio22
    • 2011-10-28 12:28:42
    • *.opera-mini.net

    3. Masz Rację . Liczę na dobry wynik Massy jutro i w Niedzielę

  • 5. athelas
    • 2011-10-28 12:40:44
    • *.strong-pc.com

    3. zestawiając czasy z obu treningów czas Massy jest najlepszy z CAŁEGO piątku. Nie ma tu błędu.

    Szkoda, że to trening. Chociaż Alonso mógłby być niżej..

  • 6. Kazik
    • 2011-10-28 13:24:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeden z zakrętów (nie pamiętam numeru) był szczególnie często "przestrzeliwany" przez kierowców i zwłaszcza w tym miejscu na torze pojawiała się kupa brudu i kurzu.Maurycy słusznie zauważył,że powinien tam być asfalt a nie trawa bo za którąś taką wycieczką po poboczu można już uszkodzić zawieszenie.

  • 7. Alonsofan
    • 2011-10-28 13:45:17
    • *.kalisz.mm.pl

    5. no massa tez by mogl byc nizej... przecietniak !

  • 8. xdomino996
    • 2011-10-28 13:59:25
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    @6. Kazik niektórym to nie dogodzisz jak jest trawa źle jak byłby asfalt to by mówiono ze to nie tor tylko lotnisko i można błędy popełniać na każdym zakręcie

  • 9. jeffhardywwe
    • 2011-10-28 14:00:47
    • *.orneta.arkusnet.pl

    Jak miło zobaczyć że Massa jest na 1 miejscu. To mój 2 ulubiony kierowca za Kubicą...

  • 10. ozyrys88
    • 2011-10-28 14:14:34
    • *.net.krosoft.pl

    @9. jeffhardywwe widzę że nie tylko ja chciałbym znowu zobaczyć Massę na PP a potem na I miejscu w wyścigu :)

  • 11. robert893
    • 2011-10-28 14:23:30
    • Blokada
    • *.200.206.123

    Oooo massa coś nowego :)

  • 12. Kazik
    • 2011-10-28 14:28:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    8. xdomino996 W sumie to masz rację ale Maurycemu chodziło o to,że po kilku wycieczkach w tym miejscu zaczęła się robić dziura zamiast trawy i bolid był podbijany w powietrze ..co się nieraz różnie może zakończyć.

  • 13. fan massy
    • 2011-10-28 16:27:36
    • *.net.pl

    ja nie moge to skrzydło bolidu ferrari to mocno sie wygina. ciekawe czy FIA bedzie miałą jakies pretensje

  • 14. Yoozeck
    • 2011-10-28 16:33:31
    • *.ip.netia.com.pl

    Chwila, niby jakim cudem, pobocza mają być robione pod kierowców? Nie potrafią, trzymać się toru - wylot. Połowicznie zgodzę się z wami, z tym że tam nie powinna być trawa - tylko żwirowa pułapka.

  • 15. Jahar
    • 2011-10-28 17:38:44
    • *.opera-mini.net

    14. Całkowicie popieram ten pogląd. Jak nie dają rady szybko jechać to aut a nie zwiedzanie pobocza i okolic toru, które będzie bezkarne.

  • 16. fan redbull
    • 2011-10-28 18:38:47
    • *.cdma.centertel.pl

    O Massa pierwszy :D Małe różnice po między pierwszą trójką .
    A mam jedno pytanko czy w internecie można oglądać na żywo transmisję z kwalifikacji i wyścigu ? jeżeli tak to bardzo prosiłabym o adres strony ;)
    Z góry dziękuję. :*

  • 17. dexter
    • 2011-10-28 18:49:51
    • *.customers.d1-online.com

    Tak jak juz pisalem, charakterystyka toru jest fantastyczna, duzo szybkich zakretow, tor jest wymagajacy, pod gorke z gorki.

    Zastanawiajace jest, czy zespoly posiadaly dokladne dane tego toru. Wiadomo, ze zespoly w "full motion" symulatorach posiadaja 1:1 dane kazdego toru, z roznica w terenie itd., itd., lecz bledy male i duze kierowcow, w tym takze pana Alonso ktory slynie z tego, ze lezy w bolidzie najnizej z kierowcow, praktycznie na ziemi, ze wzrokiem skierowanym w niebo, popelniane byly wyjatkowo czesto. Widac bylo jakby kierowcy, ktorzy maja wytrenowane w symulatorze co do ulamka sekundy rozpoczecie hamowania, wcisniecie gazu, zmiane biegu czy wyjscie z zakretu ciagle sie z tym przeliczali.

    Tor dzisiaj byl bardzo brudny i to nie tylko w jednym zakrecie, lecz w calym sektorze. Z rundy na runde bylo coraz gorzej. W takich warunkach jest naprawde ciezko poruszac bolid na granicy limitu, a takze ciezko jest znalezc grip i optymalna linie jazdy. Na wlotach powietrza do silnika zakladane sa specjalne filtry. Dlatego ciekaw jestem na wspolprace: (inzynier- kierowca- inzynier) jaki setup wybiora jutro kierowcy. Jednak wieksza role w tych warunkach rozgrywa sam kierowca, a wytrenowane na pamiec nawyki z sym. sa mniej przydatne.

    Najprawdopodobniej to slynne juz miejsce (nie pamietam jego numeru), gdzie kierowcy mieli problemy, bedzie lekko zmodyfikowane: (wypadalo by wylac asfalt).

    Jeszcze jedna ciekawa rzecz: bolidy ktore symulowaly jazde z pelnym obciazeniem tzn. byl do pelna zatankowane mialy wyraznie wieksza roznice czasu w porownaniu do czasow z lekkimi bolidami na innych torach. Zobaczymy jak zespoly problem wagi rozwiaza.

    Indie- to nie tylko potrzeba jedzenia przegotowanych wazyw, zakazu picia wody z kranu, ale trzeba byc odpornym przeciwko alergii na kurz i pyl ;-))

  • 18. xdomino996
    • 2011-10-28 19:38:49
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    A Maurycy niech się puknie w głowę teraz gada ze powinien być asfalt a 2 tyg temu mówił ze Korea mu się nie podoba bo jest to tor gdzie jest ogromny margines błędu , wiem ze bezpieczeństwo ich itp ale tak jak zauważył Yoozeck gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost? Nie bo by nie ryzykowali w zakręcie a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto

  • 19. xdomino996
    • 2011-10-28 19:39:27
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    jadą*

  • 20. etos
    • 2011-10-28 20:04:49
    • *.ip.telfort.nl

    jak Massa tak dalej bedzie jezdzic to Alonso sie na pewno postara zeby wylecial z Ferrari

  • 21. Zirdiel
    • 2011-10-28 21:39:09
    • *.opera-mini.net

    Mam Pytanko: o ktorej jutro są kwalifikAcje w tv na polsacie i wyścig? bo na jednej stronie jest 9.30 i na innej 10.30 -.- dla mnie to lekka różnica xd z gory dzięki ;d

  • 22. peeroF1
    • 2011-10-28 22:41:19
    • *.kielce.vectranet.pl

    21. 10:30

  • 23. matito
    • 2011-10-29 00:06:14
    • *.adsl.inetia.pl

    Massa jes sympatyczny i miły i myślę że wielu z nas chciał by aby chociaż był na podium ale bądźmy realistami. Strategia będzie pod Alonso bo ma szanse na wicemistrzostwo a poza tym trening, kwalifikacja a wyścig to zupełnie 3 rózne sprawy

    pozdro dla wszystkich...;)

  • 24. dexter
    • 2011-10-29 08:57:15
    • *.customers.d1-online.com

    @ 18. " gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost?" - ale, nie ma sciany.

    "a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto." - to lezy w naturze kierowcy wyscigowego, ze kazdy zakret, wykorzystywany jest do ostatniego cm :-)

    Kierowcy prowadzili pierwszy raz bolidy na tym torze. Zaden zespol nie mial wczesniej zebranych danych z tego objektu. Kazdy szuka, eksperymentuje nad swoja optymalna linia jazdy. Kierowca permanetnie szuka dobrego Gripu. Bolidy prowadzone sa w kazdym zakrecie na granicy przyczepnosci. A ze warunki byly takie, jakie byly, troche inne niz wczesniej wyliczone w symulatorach, jest i bedzie bardzo ciezko ustawic Setup na Qual. czy wyscig.

    Z drugiej strony, po tym co widzielismy w piatek (licznych bledach kierowcow), nie mozna stwierdzic, czy zespoly posiadaly w swoich symulatorach dokladne dane tego toru.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo