2011-10-28 GP Indii - #2 trening 10:30 - 12:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Ferrari | 1:25.706 | 33 |
2 | S.Vettel | Red Bull | 1:25.794 | 34 |
3 | F.Alonso | Ferrari | 1:25.930 | 34 |
4 | L.Hamilton | McLaren | 1:26.454 | 26 |
5 | M.Webber | Red Bull | 1:26.500 | 30 |
6 | J.Button | McLaren | 1:26.714 | 28 |
7 | A.Sutil | Force India | 1:27.316 | 34 |
8 | B.Senna | Renault | 1:27.498 | 36 |
9 | P. di Resta | Force India | 1:27.853 | 35 |
10 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:27.868 | 35 |
11 | W.Pietrow | Renault | 1:27.890 | 37 |
12 | K.Kobayashi | Sauber | 1:28.050 | 34 |
13 | S.Perez | Sauber | 1:28.289 | 36 |
14 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:28.552 | 31 |
15 | R.Barrichello | Williams | 1:28.691 | 29 |
16 | P.Maldonado | Williams | 1:28.708 | 24 |
17 | J.Trulli | Lotus | 1:29.332 | 39 |
18 | H.Kovalainen | Lotus | 1:30.241 | 41 |
19 | N.Rosberg | Mercedes | 1:31.098 | 38 |
20 | T.Glock | Virgin Racing | 1:31.469 | 32 |
21 | M.Schumacher | Mercedes | 1:31.804 | 28 |
22 | J.D'Ambrosio | Virgin Racing | 1:32.593 | 12 |
23 | D.Ricciardo | HRT F1 | 1:32.768 | 33 |
24 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 1:32.824 | 33 |
Massa najszybszy po piątkowych treningach
Pogoda podczas inauguracyjnego weekendu GP w Indiach dopisuje kierowcom i zespołom, jednak słaba przyczepność nowego asfaltu w piątek przysparzała sporo problemów całej stawce.Lewis Hamilton, który rano był najszybszy, jednak nie zachował ostrożności pod koniec pierwszego treningu, w wyniku czego został ukarany cofnięciem o trzy pozycje startowe, po południu uzyskał czwarty czas.
Za Brytyjczykiem uplasował się Mark Webber, który wyprzedził Jensona Buttona i Adriana Sutila. Czołową dziesiątkę uzupełnili: Bruno Senna, Paul di Resta oraz Sebastien Buemi.
Witalij Pietrow drugi trening zakończył z 11 czasem, przed kierowcami Saubera i Jaime Alguersuarim z Toro Rosso.
Zespół Williams po raz kolejny znalazł się przed nowymi ekipami a także Mercedesem, którego kierowcy w drugim treningu najwyraźniej sprawdzali ustawienia W02 pod kątem wyścigu.
Nico Rosberg zakończył dzień za kierowcami Teamu Lotus- Trullim i Kovalainenem, na 19 pozycji. Michael Schumacher znalazł się jeszcze niżej, na 21 pozycji, za Timo Glockiem (Virgin Racing).
Za Niemcem w tabeli wyników znalazł się Jerome d’Ambrosio, który na 40 minut przed końcem sesji zaliczył „dzwona” na 12 zakręcie, zmuszając dyrekcję wyścigu do 5-minutowej przerwy w przygotowaniach.
Tabelę z wynikami zamykali zawodnicy HRT, Daniel Ricciardo był nieznacznie szybszy od Naraina Karthikeyana, który w ten weekend otrzymał szansę występu przed własną publicznością.
komentarze
1. patrolek23
Ładnie było widac, jak pracuja dyfuzory - momentalnie zasysaja wszystko na na ziemi lezy. Chyba ta sucha ziemie powinni przynajmniej polac woda. Nie widziałem jeszcze nigdy az tak zakurzonych bolidow, to bardziej rallycrossowe wydane f1 :D.
2. elosidzej
Jutro wszystko się okaże czy znowu będzie Vettel :/
3. Samurai_Hideto
Nie po piątkowych tylko po drugim piątkowym.
4. Grzesio22
3. Masz Rację . Liczę na dobry wynik Massy jutro i w Niedzielę
5. athelas
3. zestawiając czasy z obu treningów czas Massy jest najlepszy z CAŁEGO piątku. Nie ma tu błędu.
Szkoda, że to trening. Chociaż Alonso mógłby być niżej..
6. Kazik
Jeden z zakrętów (nie pamiętam numeru) był szczególnie często "przestrzeliwany" przez kierowców i zwłaszcza w tym miejscu na torze pojawiała się kupa brudu i kurzu.Maurycy słusznie zauważył,że powinien tam być asfalt a nie trawa bo za którąś taką wycieczką po poboczu można już uszkodzić zawieszenie.
7. Alonsofan
5. no massa tez by mogl byc nizej... przecietniak !
8. xdomino996
@6. Kazik niektórym to nie dogodzisz jak jest trawa źle jak byłby asfalt to by mówiono ze to nie tor tylko lotnisko i można błędy popełniać na każdym zakręcie
9. jeffhardywwe
Jak miło zobaczyć że Massa jest na 1 miejscu. To mój 2 ulubiony kierowca za Kubicą...
10. ozyrys88
@9. jeffhardywwe widzę że nie tylko ja chciałbym znowu zobaczyć Massę na PP a potem na I miejscu w wyścigu :)
11. robert893
Oooo massa coś nowego :)
12. Kazik
8. xdomino996 W sumie to masz rację ale Maurycemu chodziło o to,że po kilku wycieczkach w tym miejscu zaczęła się robić dziura zamiast trawy i bolid był podbijany w powietrze ..co się nieraz różnie może zakończyć.
13. fan massy
ja nie moge to skrzydło bolidu ferrari to mocno sie wygina. ciekawe czy FIA bedzie miałą jakies pretensje
14. Yoozeck
Chwila, niby jakim cudem, pobocza mają być robione pod kierowców? Nie potrafią, trzymać się toru - wylot. Połowicznie zgodzę się z wami, z tym że tam nie powinna być trawa - tylko żwirowa pułapka.
15. Jahar
14. Całkowicie popieram ten pogląd. Jak nie dają rady szybko jechać to aut a nie zwiedzanie pobocza i okolic toru, które będzie bezkarne.
16. fan redbull
O Massa pierwszy :D Małe różnice po między pierwszą trójką .
A mam jedno pytanko czy w internecie można oglądać na żywo transmisję z kwalifikacji i wyścigu ? jeżeli tak to bardzo prosiłabym o adres strony ;)
Z góry dziękuję. :*
17. dexter
Tak jak juz pisalem, charakterystyka toru jest fantastyczna, duzo szybkich zakretow, tor jest wymagajacy, pod gorke z gorki.
Zastanawiajace jest, czy zespoly posiadaly dokladne dane tego toru. Wiadomo, ze zespoly w "full motion" symulatorach posiadaja 1:1 dane kazdego toru, z roznica w terenie itd., itd., lecz bledy male i duze kierowcow, w tym takze pana Alonso ktory slynie z tego, ze lezy w bolidzie najnizej z kierowcow, praktycznie na ziemi, ze wzrokiem skierowanym w niebo, popelniane byly wyjatkowo czesto. Widac bylo jakby kierowcy, ktorzy maja wytrenowane w symulatorze co do ulamka sekundy rozpoczecie hamowania, wcisniecie gazu, zmiane biegu czy wyjscie z zakretu ciagle sie z tym przeliczali.
Tor dzisiaj byl bardzo brudny i to nie tylko w jednym zakrecie, lecz w calym sektorze. Z rundy na runde bylo coraz gorzej. W takich warunkach jest naprawde ciezko poruszac bolid na granicy limitu, a takze ciezko jest znalezc grip i optymalna linie jazdy. Na wlotach powietrza do silnika zakladane sa specjalne filtry. Dlatego ciekaw jestem na wspolprace: (inzynier- kierowca- inzynier) jaki setup wybiora jutro kierowcy. Jednak wieksza role w tych warunkach rozgrywa sam kierowca, a wytrenowane na pamiec nawyki z sym. sa mniej przydatne.
Najprawdopodobniej to slynne juz miejsce (nie pamietam jego numeru), gdzie kierowcy mieli problemy, bedzie lekko zmodyfikowane: (wypadalo by wylac asfalt).
Jeszcze jedna ciekawa rzecz: bolidy ktore symulowaly jazde z pelnym obciazeniem tzn. byl do pelna zatankowane mialy wyraznie wieksza roznice czasu w porownaniu do czasow z lekkimi bolidami na innych torach. Zobaczymy jak zespoly problem wagi rozwiaza.
Indie- to nie tylko potrzeba jedzenia przegotowanych wazyw, zakazu picia wody z kranu, ale trzeba byc odpornym przeciwko alergii na kurz i pyl ;-))
18. xdomino996
A Maurycy niech się puknie w głowę teraz gada ze powinien być asfalt a 2 tyg temu mówił ze Korea mu się nie podoba bo jest to tor gdzie jest ogromny margines błędu , wiem ze bezpieczeństwo ich itp ale tak jak zauważył Yoozeck gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost? Nie bo by nie ryzykowali w zakręcie a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto
19. xdomino996
jadą*
20. etos
jak Massa tak dalej bedzie jezdzic to Alonso sie na pewno postara zeby wylecial z Ferrari
21. Zirdiel
Mam Pytanko: o ktorej jutro są kwalifikAcje w tv na polsacie i wyścig? bo na jednej stronie jest 9.30 i na innej 10.30 -.- dla mnie to lekka różnica xd z gory dzięki ;d
22. peeroF1
21. 10:30
23. matito
Massa jes sympatyczny i miły i myślę że wielu z nas chciał by aby chociaż był na podium ale bądźmy realistami. Strategia będzie pod Alonso bo ma szanse na wicemistrzostwo a poza tym trening, kwalifikacja a wyścig to zupełnie 3 rózne sprawy
pozdro dla wszystkich...;)
24. dexter
@ 18. " gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost?" - ale, nie ma sciany.
"a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto." - to lezy w naturze kierowcy wyscigowego, ze kazdy zakret, wykorzystywany jest do ostatniego cm :-)
Kierowcy prowadzili pierwszy raz bolidy na tym torze. Zaden zespol nie mial wczesniej zebranych danych z tego objektu. Kazdy szuka, eksperymentuje nad swoja optymalna linia jazdy. Kierowca permanetnie szuka dobrego Gripu. Bolidy prowadzone sa w kazdym zakrecie na granicy przyczepnosci. A ze warunki byly takie, jakie byly, troche inne niz wczesniej wyliczone w symulatorach, jest i bedzie bardzo ciezko ustawic Setup na Qual. czy wyscig.
Z drugiej strony, po tym co widzielismy w piatek (licznych bledach kierowcow), nie mozna stwierdzic, czy zespoly posiadaly w swoich symulatorach dokladne dane tego toru.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz