2009-10-04 GP Japonii - Wyścig 07:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:28.20.443 | 10 |
2 | J.Trulli | Toyota | + 4.8 | 8 |
3 | L.Hamilton | McLaren | + 6.4 | 6 |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | + 7.9 | 5 |
5 | N.Rosberg | Williams | + 8.7 | 4 |
6 | N.Heidfeld | BMW Sauber | + 9.5 | 3 |
7 | R.Barrichello | Brawn GP | + 10.6 | 2 |
8 | J.Button | Brawn GP | + 11.4 | 1 |
9 | R.Kubica | BMW Sauber | + 11.7 | |
10 | F.Alonso | Renault | + 13.0 | |
11 | H.Kovalainen | McLaren | + 13.7 | |
12 | G.Fisichella | Ferrari | + 14.5 | |
13 | A.Sutil | Force India | + 14.9 | |
14 | V.Liuzzi | Force India | + 15.7 | |
15 | K. Nakajima | Williams | + 17.9 | |
16 | R.Grosjean | Renault | + 1 okr. | |
17 | M.Webber | Red Bull | + 2 okr. | |
18 | J.Alguersuari | Toro Rosso | + 10 okr. | |
19 | S.Buemi | Toro Rosso | + 42 okr. |
Vettel przedłuża szanse na tytuł
Sebastian Vettel na japońskiej Suzuce nie odpuścił walki o mistrzostwo świata i dzięki świetnej jeździe przedłużył swoje szanse na tytuł mistrzowski. Kierowca Red Bulla był w dzisiejszym wyścigu najszybszy, przyjeżdżając na metę przed Jarno Trullim i Lewisem Hamiltonem.Już dramatyczna sesja kwalifikacyjna i jej reperkusje mocno zamieszały przed startem GP Japonii. Sędziowie długo debatowali po kwalifikacjach, ostatecznie cofając o pięć miejsc startowych aż pięciu kierowców. Kolejnych dwóch zostało cofniętych o tyle samo pozycji za wymianę skrzyni biegów w swoich bolidach. Dopiero dzisiaj rano, po drobiazgowej analizie tego co zaszło wczoraj, FIA opublikowała oficjalną kolejność startową.
Robert Kubica startował z 9 pola ze sporą ilością paliwa na pokładzie. Zespół BMW Sauber nie zaryzykował strategii jednego postoju dla swojego kierowcy, a z całej stawki tylko trzech zawodników zdecydowało się na jeden pit stop (Alonso, Nakajima i Grosjean).
Sebastian Vettel na starcie pewnie obronił swoje pole position, a za jego plecami pozycję na korzyść Lewisa Hamiltona stracił Jarno Trulli. Robert Kubica także musiał oddać jedno oczko na prostej startowej na korzyść Heikki Kovalainena.
Startujący z pit lane Mark Webber po pechowym sobotnim treningu musiał wystartować w wyścigu odbudowanym bolidem, który chyba jednak nie do końca został dobrze złożony przez mechaników. Australijczyk podczas wyścigu pobił rekord wizyt w pit stopach, odwiedzając aleję serwisową aż 5 krotnie.
Serię planowanych pit stopów rozpoczął Lewis Hamilton, po którym na pit lane zjeżdżali: Sutil, Trulli, Button, Fisichella i Vettel.
Robert Kubica na pierwszy postój zjechał na 26 okrążeniu i opuścił go na 11 pozycji. Jadący na jeden pit stop Alonso swoich mechaników odwiedził cztery kółka później.
Gdy wydawało się, że do końca wyścigu nic się nie zmieni, na torze powoli zaczynało się coś dziać. Najpierw po drugiej turze zjazdów do boksów Jarno Trulli odzyskał swoją pozycję startową, wyprzedzając Lewisa Hamiltona.
Chwilę później walkę w boksach stoczyli Fisichella i Kovalainen. Fin wykorzystał nieuwagę kierowcy Ferrari i tuż po wyjeździe z boksów wcisnął się na wewnętrzną część toru wyprzedzając po małym kontakcie Fisichellę.
Po sesji kwalifikacyjnej obfitującej w przerwy, wszyscy spodziewali się sporego zamieszania także w wyścigu, jednak jedyny okres neutralizacji toru odbył się na 9 okrążeń przed metą, po tym jak na szybkim zakręcie 130 R z toru wypadł Jaime Algersuari. Dyrektor wyścigu długo nie czekał i wypuścił na tor samochód bezpieczeństwa.
Młody Hiszpan bolid opuścił o własnych siłach, jednak na wszelki wypadek do centrum medycznego został przetransportowany ambulansem.
Na kilka okrążeń przed metą wyścig został wznowiony, a stawka ponownie była zbita. Robert Kubica robił co mógł, aby wyprzedzić Jensona Buttona i zyskać kolejne oczko do punktacji kierowców, jednak Brytyjczyk dobrze się bronił. Ostatecznie wyścig zakończył się zwycięstwem Sebastiana Vettela, za którym metę przekraczali kolejno: Trulli, Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Heidfeld, Barrichello oraz Button. Robert Kubica wyścig zakończył na tej samej pozycji z której startował- 9.
Za dwa tygodnie cyrk F1 przetransportuje się do Sao Paulo, gdzie rozegrane zostanie przedostatnie w tym sezonie GP Brazylii.
komentarze
1. dziarmol@biss
Brawo Vettel !! Strategia BMW wprost proporcjonalna do inteligencji doktorka!! Brawo Tajson ;-((
2. baranq
Brawo Robert, piekna jazda ;)
3. juliano
Robert najcięższy z czołówki i bez punktów tylko pogratulować BMW
4. Roszkos
Piękna i szybka jazda, ale oczywiście nasi ulubieńcy wymieszal marzenia o punkty z piachem.
5. [email protected]
Kubek mógł ostrzej potraktować Buttona i Barrichello. Button chciał bardzo dojechać do mety i pewnie odbuściłby Robertowi
6. boli-d
Słaby występ Kubicy - mając dobry bolid dawał się wyprzedzać jak dziecko , nawet dobra strategia BMW nic nie pomogła
7. totalfun
5. [email protected] - brawo, uśmiałem się. Robert po prostu miał dzisiaj pecha, strategia była ok. Gdyby nie Kimi i Nick byłby przed Buttonem.
8. kuba1808
Alguersuari miał niesamowite szczęście. Mogło być pokroju wypadku Kubicy w Kanadzie.
9. rafekf1
Szkoda gadać. Tempo Robsona całkiem niezłe ale niestety ponownie nie pokazał na czym polega wyprzedzanie ;( Trochę pechowy wyjazd po drugim tankowaniu. Nick oczywiście poinformuje nas niebawem, że przepuścił Kubicę ;)
10. luk02
W sumie dla BMW ważniejsza była walka Heidfelda z Raikkonenem i nic w tym dziwnego. Strategia nie była taka najgorsza, brakło szczęścia. Swoją drogą ciekawe czy Quick Nick będzie się tłumaczył, że puścił Roberta... Znając jego narcystyczny PR całkiem możliwe.
11. ris
Vettel bez konkurencyjny. BGP - średniacy.
Przyłączam się do gratulacji dla BMW SAUBER za doskonałą taktykę dla Kubicy. Na następny wyścig taktyke powinni zmodyfikować (udoskonalić) - nalać 692 litry na start i jechac na 3 pit stopy. To może być rewelacja. :-(
12. [email protected]
7. totalfun a nie masz wrażenia (przy szybkości sprzed SC) ze gdyby tam był Hamilton (którego nie trawie ale szanuje) to byłby atak?
13. pawelos211
9. tor z szybkimi łukami jest bardzo ciężki do wyprzedzania chyba że chce się skończyć na bandzie
14. bmw-f1.09
Super Robert ale wyścig spierd.... mu heidfeld zasrany kartofel
15. dziarmol@biss
6. boli-d - Opisz na czym polegała ta "dobra" strategia dla Kubicy??
16. rafekf1
Nie rozumiem tu niektórych co łudzą się, że strategia 1-go pitstopu była relna. Ochłońcie ;)
17. pers
To co zrobiło BMW to żenada, szkoda gadać. Skoro planowali na dwa Pit Stopy to po co nalali mu tyle paliwa?? Tylko po to żeby go spowolnić . Cały czas tracił do czołówki na początku wyścigu i wynik jest jaki jest. Niech idzie wszędzie byle z BMW Sauber.
9. rafekf1 wie na czym polega wyprzedzanie, na tym torze trudno a na dodatek wyjechali przed nim i Raikkonen i Quik Nick . Dupa i tyle. Tajsen się przeliczył
18. dziarmol@biss
11. ris- Oni już testują przyszły sezon , no wiesz zakaz tankowania he he he
19. pawelos211
button jeśli zdobędzie tytuł będzie najgorszym mistrzem świata w historii i będzie go zawdzięczał genialnemu Ross Brawn
20. kuba1808
rafekf1: Alonso jechał na jeden pit i niewiele brakowało, a wyprzedziłby Roberta po drugim stincie.
21. pers
"6. boli-d 2009-10-04 08:43:02 (Host: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl)
Słaby występ Kubicy - mając dobry bolid dawał się wyprzedzać jak dziecko , nawet dobra strategia BMW nic nie pomogła "
kolego nie wiesz co piszesz chyba
22. luk02
15. dziarmol@biss - opisz co mogli zrobić lepiej, bo nie chodzi Ci chyba o teem-order?
23. rafekf1
13 @pawelos211 ..... co nie oznacza, że wyprzedzanie jest niemożliwe. Może gdyby kilka kółek było więcej. No ale nie ma co gdybać.
24. masaj
W przypadku Roberta kluczowy był pierwszy stint - mam wrażenie, że jego tempo nie było optymalne. Może ta ilości paliwa dla bolidu BMW to trochę za dużo, może znowu usłyszymy o ciśnieniu w oponach.
25. ris
18. dziarmol@biss - to powinni założyć dodatkowy zbiornik tak z przodu zamiast aerodynamiki. Zenada poprostu. To było tak na wszelki wypadek żeby się na starcie nie wygłupił inie wyprzedził wszystkich łącznie z 4 miejscem ;-)
26. dziarmol@biss
16. rafekf1 - wybacz ale muszę odreagować ;-)) A kto mówi o jednym pitstopie?? Pytanie raczej po kiego ch....a lali mu tyle paliwa na start skoro i tak miał dwa pity ?? Czy aby nie dlatego aby go celowo spowolnić?? zawsze można choć trochę zatruć życie ...
27. masaj
Heidfeldowi spiep..li pit-stop - jak zwykle w BMW coś musi się dziać.
28. rafekf1
20 @kuba 1808 ..... Widocznie Renault w przeciwieństwie do BMW lepiej "znosi" miękkie opony.
29. pers
26. dziarmol@biss 2009-10-04 08:54:22 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
16. rafekf1 - wybacz ale muszę odreagować ;-)) A kto mówi o jednym pitstopie?? Pytanie raczej po kiego ch....a lali mu tyle paliwa na start skoro i tak miał dwa pity ?? Czy aby nie dlatego aby go celowo spowolnić?? zawsze można choć trochę zatruć życie ...
o tym samym napisałem wyżej, żenada w wykonaniu ekipy BMW
30. filip1992
Taktyka na 2 pit stopy była by dobra, nierozumiem tylko dlaczego na drugim postoju odrazu nie zmienili opon żeby regulaminowi stało się zadość. Pech sprawił, że wyjechał za wolniejszym Raikkonenem i Nickiem. Do tego doszedł 3 pit i było już posprzątane...
31. totalfun
12. [email protected] przeczytaj to co napisałeś: "Button chciał bardzo dojechać do mety i pewnie odbuściłby Robertowi", pomyśl i więcej nie pisz bzdur, ok?
32. ris
26. dziarmol@biss odpowiedziałem Ci w końcówce mojej wypowiedzi 25. ;-)
Ale są pozytywy -->>> niedługo koniec jazdy w tym (.........................) zespole
33. Konik_mekr
Kubica miał pecha przy tych wyjazdach Raikonnena i Heidfelda, wyjechali mu tuż przed nos - a szkoda. Vettel pokazał klasę, Teraz prawdopodobnie czeka go trudniejsze zadanie, albo w Brazylii, albo w Abu Zabi czeka go wymiana silnika i kara - a jeśli chce wygrać sezon, musi wygrywać...
34. pawelos211
jeśli chodzi o heidfelda to kiedy ten kierowca zyska jakąś pozycje w wyścigu bo jak narazie w tym sezonie ma wiecej szczęścia, lepsze pozycje od kubicy a traci prawie zawsze.
35. piotrek74
15. dziarmol@biss Miał wyjechać SC ale jak to w BMW zawsze wychodzi na opak i nie piszcie o pechu Roberta bo od tego są stratedzy aby zmieniać taktykę w czasie wyścigu i przewidywać w którym miejscu wyjeżdża się po pit stopie .Robert od Nicka powinien nauczyć się blokować( przykre ale prawdziwe)
36. ris
34. pawelos211 - Odpowiedź prosta - NIGDY !
37. pers
30. filip1992 2009-10-04 08:57:08 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
Taktyka na 2 pit stopy była by dobra, nierozumiem tylko dlaczego na drugim postoju odrazu nie zmienili opon żeby regulaminowi stało się zadość. Pech sprawił, że wyjechał za wolniejszym Raikkonenem i Nickiem. Do tego doszedł 3 pit i było już posprzątane...
wracaj na onet.pl
38. dziarmol@biss
29. pers- ;-)) Raczej celowe działanie..>>25. ris<< ostatnie zdanie uwiarygodnia to ;-))
39. boli-d
6 dziarmol@biss - Żeby Kubica na starcie utrzymał miejsce przed Kov. , a pózniej nie dał się wyprzedzić dla But. była by szansa na 6 miejsce , a dodatkowo gdyby doszło do neutralizacji mogłoby być jeszcze lepiej
40. Kurkey
dziarmol@biss było ryzyko zachowania miękkiej mieszanki w BMW, dlatego nie chcieli ryzykować przejazdu 20 pare okrążeń na nich. Jak dla mnie Robert miał pecha przy wyjeździe Raikonena i Heidfelda, bo oni wyraźnie go spowolniali. Strategia była ok, zabrakło szczęścia. BMW od zawsze faworyzowało Heidfelda, no a w tym wyścigu to niestety on miał większe szanse na większe punkty dla zespołu
41. skidmarks
Kubica dał dupy z tym przejazdem na 2 pit stopy.
42. rafekf1
26@ dziarmol@biss..... Czasem ich strategie można o kant dupy roztrzaskać. Na 1 pitstop nalali mu za mało a na 2 jakby za dużo na starcie. Drugie tankowanie też jakieś 2 sek. za długie. No ale najważniejsze, że Nick znów był wyżej. Tajson powie, że pojechał świetny wyścig i wspaniale się zachował przepuszczając leciutkiego, szybkiego Roberta.
43. luk02
35. piotrek74 - "Robert od Nicka powinien nauczyć się blokować" - To chyba Nick od Roberta powinien się nauczyć wyprzedzać.
44. pers
41. skidmarks
człowieku idź się lecz i wracaj do X boxa
45. ris
41. skidmarks - słowo Kubica zastąp. - słowami BMW -SAUBER słowo dał zmień na liczbę mnogą i zdanie będzie OK. ;-)
46. pawelos211
BMW powinno zastosować agresywną taktyke dla kubicy tak jak to miało w przypadku fisichelli ale to przecież BMW jest i się już nigdy nie nauczą że ryzyko się opłaca w F1
47. pasqda
Heifeld wlasnie sie dobrze pokazal na rynku transferowym. Z takim podejsciem walki zespolowej to mysle ze jakis turas go zatrudni w swoim autohausie :P mustafa turkisz autohause GP to bedzie jego nowy tiim :P
Vettel numero uno w Red Bull a Webber ladne testy czesci robil na nastepne wyscigi :P
48. ris
47. pasqda - gdzieś trzeba testować ;-)
49. maniak300
Balawany z BMW nie potrafia myslec i reagowac na zaistniale sytuacje na torze. Ordnung machen. W momencie, gdy Rajdkonen wyjechal przed Kubice, zespol powinien od razu zareagowac i sciagnac Roberta na 2pit, a nie czekac, az Polak straci jakiekolwiek szanse na przyzwoity wynik. Jazda za Heid przez 3kolka byla juz tylko wisienka na torcie GLUPOTY strategow BMW. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo.
Tajson do domu.
50. ris
49. maniak300 - a oni mają jakichś strategów ???? BO nie zauważyłem znasz jakieś nazwiska ???
51. luk02
Studio Polsatu to najgorsze sportowe studio jakie widziałem. Gdyby nie Kochański, mogliby je puszczać w ramach bloku reklam.
52. dziarmol@biss
40. Kurkey Ale ja nie kwestionuję tego że miękka mieszanka nie wytrzymała by połowy wyścigu , to fakt, kwestionuję natomiast lanie(na połowę wyścigu) tyle paliwa skoro i tak miał jechać na dwa pity. Przecież to nawet laik zgadnie że taka ilość paliwa spowalnia bolid . Gdzie tu jakaś logika?? Celowe działanie i owszem, spowolnić na starcie, po co?? ano Kubica szuka nowego zespołu więc BMW nie ma zamiaru pomagać mu w tym a przecież zawsze można utrudnić nieprawdaż?? I jak to wygląda?? Heidfeld "kozak" zdobywa punkty a "cienki" Kubica zamiata tyły. wszak nawet tutaj padają takie komenty że Robert zwalił wyścig..
53. pers
jacy stratedzy?? raczej wizażyści
54. ris
52. dziarmol@biss - spoko niebawem większość wróci komentować na onet tam jest bardziej gorąco. ;-)
55. bigos
Nudniejszy wyścig niż w Singapurze. Strategia BMW - porażka (zalanie KUB na starcie, po ch.. tyle paliwa). Jazda KUB ok, dawno tak nie cisnął. Pokazał się, HEI też ... się pokazał.
56. maniak300
50# Hans z kuflem niemieckiego piwa i Jorg od kielbasy
57. pers
HEI pokazał jak mając odrobinę szczęścia można ukończyć wyścig na punktowanym miejscu
58. bigos
Myślę, że KUB wiedział ile ma paliwa i się na to godził, więc ponosi za to również odpowiedzialność.
59. rafekf1
52@ dziarmo@bis ..... Cierpliwości!! To się niebawem skończy. Jeszcze dwa wyśćigi i BMW pozostanie wspomnieniem. Oby tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę.
60. dziarmol@biss
@Kurkey- Aha w strategii BMW nie było pecha, zapomnij to słowo
61. Shallan
Zespół działał ok - wydawało mi się, że przytrzymali nawet HEI na postoju około 1 sek, żeby wyjechał za KUB. Wszystko by zadziałało, gdyby RAI nie wyjechał przed KUB. Pech... To, że HEI go blokował to już inna sprawa - dajcie mu spokój, on jest trochę powolny jeśli chodzi o myślenie ;).
62. maniak300
52# dziarmol, komentarze, ze Kubica zawalil wyscig, pisza ludzie, ktorzy sa niewiele bardziej rozgarnieci od ekipy BMW
63. leo_
Mnie się też wydaje że 1 stint Robereta był niezbyt dobry, wtedy też chyba oddał pole Buttonowi. No, ale cóż, potem się tez nie poukładało, mimo wysokiiego tempa Roberta. Ale ten pierwszy stint troszkę boli. Z perspektywy patrząc, może lepiej byłoby gdyby miał mniejszą ilość paliwa, ale chyba nie mogli jej juz zmienić.
64. masaj
61. Shallan
Raczej nie przytrzymali świadomie Heidfelda. Nie sądzę, by takie coś przyszło im do głowy w ogóle. Poza tym jakby wykonali szybki pit-stop to Heidfeld miał szansę wylądować przed Raikonenem.
65. dziarmol@biss
63. leo_ Na litość...... przecież ta strategia już z definicji była skazana na niepowodzenie . Jaki jest sens lać taką ilość paliwa skoro i tak miał zaplanowane DWA pitstopy??
66. dziarmol@biss
62. maniak300 ;-))
67. mariusz-f1
62. - a mnie się wydawało że Robert stracił 2 sek na 2 picie .
68. Shallan
64. masaj - może rzeczywiście przeceniam ten zespół ;)
69. pasqda
Wyglada na to, ze Heifelda tankowali do konca wyscigu stad przedluzony pitstop lub nawet jakis problem wynikl. I mysle ze szkopik wiedzial, ze bedzie mial Kubice za soba i wiedzial ze bedzie niedlugo tankowal. Ale marchewka warta pietruszki i na wszelki wypadek go przyblokowal - chyba sie bal ze Kubica go wyprzedzi po pitstopie co bylo nierealne. A teraz bedzie sobie pial brodacz jaki on jest zajefajny i jest lepszy od Kubicy bo udalo mu sie spasc z P4 na P6 ale ma punkty.
70. [email protected]
Robert ma szanse na 1 punkt - kara dla Rosberga (za szybko za SC)
71. rafekf1
69 @pasgda ..... Przed chwilką wyczytałem, że podobno niezwykły Nick udzielił już po wyścigu wywiadu stacji RTL, w którym to poskarżył się, że przez Roberta stracił cenne sekundy!! ;0 Jeśli, to prawda, to ....... no comment!!
72. yaneq
kub po kwalifikacjach był 13. więc dlatego miał tyle paliwa. po karach przesunął się do przodu. w tym momencie zadeklarowanego paliwa nie można już zmienić więc nie piszcie głupot. kto dokladnie zna regulamin? potwierdzić mi to :)
73. Kurkey
dziarmol@biss to nie w strategii był pech, wyjazd Rai i Hei zniweczył cały plan. Być może za dużo mu dali paliwa, ale teraz to i tak nic nie zmieni. To się zdarza. Na drugim pit stopie przytrzymali ciut za długo Roberta co pozwoliło Hei wyjechać przed Robertem. Dla BMW (póki co) to hei jest numerem 1 niezależenie od miejsca jakie zajmuje Kubica i też ciesze się, że to koniec BMW i Robert znajdzie lepszy zespół. Co do blokowania to Nick powinien się uczyć od Roberta. Popatrzcie na start jak Robert obronił się przed atakiem zarówno Fisi jak Buttona
74. wit74
52. dziarmol@biss, Widocznie strategia BMW się zmieniła w momencie przesunięcia z miejsca 13 na 9. Wcześniej chyba zakładano że Kubica pojedzie na jeden pit stop. Jeśli spaprali to już na samym początku licząc na to że opony miękkie wystarczą na połowę wyścigu. Później to już tylko konsekwencja złych założeń początkowych. Nie rozumiem dlaczego założyli taką taktykę defensywną skoro widać że bolid w tym momencie jest nawet niezły(nie gorszy od Brawn) i należy planować bardziej agresywną jazdę.
75. leo_
No tak, Robert potwierdził. 1 stint słabszy, ale z powodu przetankowania, a dokładniej - podsterowności/niezbalansowania.
76. xdomino996
Brak rozumu Gdyby dali mu ok 670kg bezyny to na starcie nikt by go nie wyprzedził a mogli zrobić tak 1 pit stop 20 okrążeniu 2 na 40 i 13 kułek na miękkich. 61. Shallan mi też sie tak wydawało.
77. marbi
rozbawil mnie dzisiaj borowczyk, ktory z cala pewnoscia stwierdzil, ze Algersuari rozbil sie w zakrecie spoon. Ale najlepsze bylo to ze nawet kiedy sam Algersuari powiedzial, ze rozbil sie w 130r, to borowczyk stwierdzil, ze on nie wie co mowi bo pewnie jest w szoku lol. Nasi komentatorzy nie grzesza bystroscia
Nie ma kwalifikacji czy wyscigu zeby borowczyk czegos nie namieszal, albo sie nie pomylil. To juz staja sie lekko irytujace
78. Kash
71rafekf1 Oczywiście, że stracił cenne sekundy, bo mógł od razu puścił Roberta, a nie zajmować się jego blokowaniem, co zawsze wiąże się z utratą czasu.
Btw na Onecie piszą, że ROS może dostać karę za speeding przy żółtej fladze po wypadku ALG. Więc jeśli to prawda nadzieja na punkty Kubicy jeszcze jest.
79. yaneq
ja pier co za ludzie. nie mógł puścić roberta bo walczył z raikonenem o pozycje. matko boska! tutaj jest walka do końca a nie puszczanie. zwłaszcza, że walczył o te punkty!!!
80. pjc
Tak. Ten wyjazd Roberta za Kimim i Nickiem pogrzebał szanse na punkt.
A jazda zespołowa po tej sytuacji? Tu chyba nie było na co liczyć.
Ktoś nie zareagował w porę.
Denerwujące jest także to, że Brawn GP w sposób tak "elegancki" prowadzi Jensona do tytułu.
Mam nadzieję że to postępowanie się na nich nie zemści.
A może niestety się tak okazać, że Vettel "załatwi" ich z byka.
Kibicuję w tej walce Barrichello i stąd te przemyślenia.
81. luk02
Gwoli przypomnienia niektórym komentującym - zamiana zadeklarowanej po kwalifikacjach (13 pozycja) wagi bolidów grozi utratą pozycji do wykluczenia z wyścigu włącznie. pozdrawiam
82. leo_
65. dziarmol- ale paliwa już nie mogli odlać. Chyba że jazda na 1 pit stop, ale wątpię. Może Ross by lepiej wymyślił niż Mario, ale cóż, Brawna nie ma w BMW.
83. piotrek
jestem ciekawy jak poszło typowanie .Przecież to jest bez sensu typować w piątek po treningach i w dodatku jeszcze te kary po kwalifikacjach. Ja sie pytam czy to ma sens?!
Od jakiegoś czasu typuje także na innej stroni(nie powiem jakiej) i tam mogę typować w sobotę po kwalifikacjach i w każdej chwili (do 2 godzin przed wyścigiem) zmienić typy. A punktacja jest też bardziej sprawiedliwa, bo np. za kierowce którego trafie na pozycji otrzymuje 10 pkt. a jeśli pomylę się o jedno miejsce to 8pkt. itd.
Pisze to dlatego bo uważam serwis formula1.pl za jedno z najlepszych źródeł informacji o F1 ale punktacja i zasady typowania sa niestety nie sprawiedliwe:(
84. pjc
A propos, szkoda byłoby Rosberga - taki dobry wyścig w jego wykonaniu.
85. rafekf1
78 @ Może i stracił ...... tylko kto w takiej sytuacji traci więcej ?? Blokujący czy może blokowany ?? Żeby wszystko jasne było. Nie wymagam od Nicka, żeby przepuszczał kolegę, żeby tylko głupot nie pie......!!
86. shelby11
W zeszłym sezonie liczylismy na podium dla roberta podczas kazdego GP, w tym sezonie cieszymy sie gdy walczy o jeden punkcik. To jest naprawde frustrujace i jesli Robert (oby nie) przejdzie do Toyoty to chyba znów bedzie pozamiatane. Piękna jazda Vettela, zaskakująca jazda Trullego, o Robercie nie ma co sie rozpisywac, mogło byc wyżej gdyby nie strata kilku sekund za Nickiem. A jesli chodzi o komentatorów polsatu...maurycy kochański...andrzeju borowczyku...nie idzcie tą droga...
87. pawelpaciorek
79. jaka walka?! On wyjechał z pitlane, po stopie, KUB dopiero byłe przed, i tak by go wyprzedził jak Robert by zjechał do stopu. Jaka walka, on i tak by nic nie zdziałał.
Poza tym uważam, że strategia była dobra, w drugim stincie jechał Buttonowi na ogonie i gdyby utrzymal takie tempo z powodzeniem przeskoczył by go! Niestety wjechał Kimi a później piź***e uszy dorobił HEI.
88. dziarmol@biss
82. leo_ Czy nie mogli pomyśleć zanim nalali??Czyż nie wiedzieli że ten ich leopard źle jedzie z dużą ilością paliwa?? Czy nie wiedzieli że miękka mieszanka nie wytrzyma polowy dystansu? Kończąc, czy znając te fakty zabrakło wyobraźni tzw. strategom?? Czy może raczej celowo tak zrobiono??
89. dziarmol@biss
86. shelby11- >>nie idźcie tą drogą<< he he he he Ale Ty drogi userze mam nadzieję że pisząc ten apel nie jesteś pod wpływem choroby filipińskiej ??;-)) pozd.
90. dziarmol@biss
81. luk02 Ale ten przepis obowiązuje pierwszą dziesiątkę chyba??
@kempa007 jak to jest z tym paliwem??
91. grzes12
Co do strategi to tak jak pisze @dziarmol ..., cholera! , ani na jeden pit-stop , ani na dwa . Doleliby mu paliwa jeszcze na trzy kółka i wypuścili na jeden pit - stop ( przykład Alonso pokazał ze można było ) albo z 15 kg. mniej i wtedy tempo wyścigowe byłoby wyższe co pokazały czasy Roberta mając mniej zatankowany bolid . A tak wygląda na to ze puścili Kubicę na zabicie ,zresztą jak zawsze w tym sezonie .... Szkoda słów i nerwów na dokonania strategów BMW , a ciągłe liczenie na SC jest już nudne i żałosne :(
Co do ustawienia na starcie to mamy tam kolejnego sędziego w osobie Brawna .... szkoda słów ale tak jak zaczęli sezon (dyfuzory) tak samo kończą ....
92. Shallan
88. dziarmol@biss - zespół BMW Sauber robi pewne rzeczy automatycznie. Jeśli jest sytuacja taka, jak mieliśmy wczoraj po kwalifikacjach - różnica pozycji startowych jest duża - to zespól sprawdza w podręczniku "Strategia wyścigowa F1" co się w takich sytuacjach robi ;) Tam jest procedura pt. "Różnicowanie strategii kierowców" i to po prostu stosują. A czy to ma sens, czy nie - to inna sprawa. Ważne, żeby było wg jakiegoś porządku i procedur ;)
93. maniak300
"-jasne jest ze Jaime pomylil sie, pewnie jest jeszcze w szoku, to nie jest zakret 15 tylko Spoon"
"-o przepraszam, zwracam honor hiszpanskiemu kierowcy"
Oczywiscie, Borowczyk wie lepiej od samego kierowcy, gdzie ten sie rozbil xDDD
94. bernikus
stawiał ktoś na Trulego w typowaniu?
95. rafam
86. shelby11 co ty chcesz od Toyoty??. Już nieraz to mówiłem mają bardzo dobry samochód tylko kierowcy do dupy. Toyota jest dużo lepszym wyjściem niż to dziadowskie Renault (bardzo podobne zresztą do BMW) analogie zauważyłby nawet średnio rozgarnięty szympans. Pozdrawiam wielbicieli Renault (o Alonso nie wspomne)
96. skidmarks
44. pers Co ty tutaj robisz? Marnujesz się . Ja przy X- Boxie dobrze się bawię. Ale ty ?? F1 bez ciebie duzo traci. A ja idę się podleczyć ale sportem :)
97. david9
BMW jak zwykle frajersko zmaściło wyścig. Pech Kubicy, tempo też bez wielkiej podniety.... Mam nadzieje że Kubica nie zostanie w tym całym Sauberze. Co do samego wyścigu to po 1 Vettel klasa sam dla siebie, Trulli wspaniały wyścig chyba nikt nie powie że Jarno znowu wstrzymywał stawke a Toyota potwierdziła że bolid jest bardzo mocny. Hamilton pewnie troche zawiedziony że tylko 3 miejsce ale poprostu nie był dziś najszybszy. Dobra jazda Raikkonena i Rosberga. Za to Zientarski, Kochański i Borowczyk no ci kolesie mnie załamują.... Zientarski wkółko pieprzy tylko o tych konkursach i sie podnieca że Kubica był przed Alonso, Kovalainenem i Fisichellą tak jakby było czym. Kochański drugi mądry końcówka wyścigu a on już takie scenariusze wymyśla że szok co to Kubica tam nie narobi. Z drugiej strony dziwie sie że Robert nie zaatakował w końcu co miał do stracenia? No ale nie chce go osądzać ten sezon i tak już dawno zmarnowany. Licze na przejście do Toyoty i walke o podia w przyszłym sezonie.
98. shelby11
95. rafam, od Toyoty nic nie chce bo nie sa mi do szczescia potrzebni. Uwazam ze wielkie nakłady finansowe plus brak sukcesów nie swiadcza dobrze o teamie a z tymi słabymi kierowcami to tez przesadziłes.
99. kuron997
No i szlag trafil cala taktyke BMW!!! Nie dosc ze spieprzyli Kubicy spadl z 6 na 9, to tez w sumie Quick Nickowi bo spadl z 4 na 6!!! Jaki sens bylo tankowac na 26/27okrazen Kubice zeby tankowac 2razy, prosze zobaczcie Alonso jak skonczyl, z 16-10 awansowal dzieki 1pitstop. Wiec Kubica mialby szanse na 4/5. Szkoda gadac!
74 wit.74 a ty nie gadaj glupot, bo jakos Alonso wytrzymaly opony!
100. dziarmol@biss
Jeszcze nie wiadomo czy Rosberg swoim genialnym drugim pitstopem nie potwierdzi że jest pastuchem nr1 w F1
101. modafi
Po co ten Kubica do studia przychodzi?
102. dziarmol@biss
101. modafi -ponieważ został zaproszony???
103. krz08
mimo 9 miejsca KUb jego postawa była bardzo dobra
104. rafam
shelby11 dziwne że jak zbliża sie koniec sezonu to nagle zaczynają dobrze jeździć. Tor bardzo szybki a oni tracą niewiele do Hamiltona czy Vetela. Truli gada ze jechał cały wyścig jakby to były qwale, czyli wynika ze nie zawsze sie tak stara (widać brak kontraktu go motywuje) Powtórze to jeszcze raz mają samochód na pierwszą trójke tylko kierowcy do dupy.
Kuron997 pomyśl trochę jak coś napiszesz bo ok??
105. vigoo
Co to za taktyka, zatankować pod korek i jechać na dwa pitstopy ? To kiedy ten biedny Kubica miał kogokolwiek wyprzedzić ? Na początku nie można, bo za ciężki bolid i wszyscy mu odjeżdżają, dalej nie może, bo musi zjeżdżać dwa razy na pitstop. To ja się pytam gdzie tu jest sens takiej taktyki ? Roberto, uciekaj z tego p........... BMW jak najdalej !
106. modafi
I jeszcze jedno. Poziom komentarza - żenada.
- Czy pan Borowczyk wie co to oznacza, że kierowca jest zdublowany?
"Vettel wyprzedził właśnie zdublowanego Grosjeana" - chyba zdublował, a nie wyprzedził zdublowanego
- Nie pamiętają czy Rosberg jedzie na jeden czy dwa pity (dopiero potem przypomnieli sobie, że miał 2x twarde)
- To nawet ja po starcie od razu zobaczyłem, że KOV przed Kubicą, a mam niewielki telewizor... Od Panów komentatorów dowiedzieliśmy się dopiero jak info pojawiło się w tabeli
- Sutil musiał wypaść bo była przez moment żółta flaga (zdaje się,że na drugim okrążeniu) i spadł za KOV. Panowie słowem o tym nie wspomnieli.
- Maurycy i Borowczyk lepiej znają tor od kierowcy Torro Rosso.
Sorry, że się tak uzewnętrzniam, ale płacę pośrednio za pracę panów komentatorów i wymagam wysokiej jakości komentarza. To nie ich wina, że komentują ze studia, ale czasem mam wrażenie, że mógłbym to robić to lepiej niż oni i za mniejsze pieniądze.
107. kuron997
104. rafam a wyjasnij mi co zle napisalem?
108. rafam
107. kuron997 przecież kurw. nie wiedzieli że że posypią się kary i że będzie starował z takiej pozycji. Dziwne że Rosberg miał podobną taktyke. Widziłeś co zdziałał Sutil ??
109. modafi
@11. ris
czepiam się, ale gdyby nalali 692 litry to pewnie na pół sezonu by starczyło :) ale pewnie chodziło Ci o 87 litrów :)
110. modafi
@26. dziarmol@biss
przypomnę CI kolego, że zadeklarowali tyle paliwa dla Roberta, gdy nie było jeszcze wiadomo, że kierowcy z q3 zostaną ukarani i Robert przesunie się wyżej. zmiana strategii po tym facie, skończyła by się startem z pit line.
111. Dr Prozac
Nie wiem jak to komentować - takiego debilizmu jak ten przepis o nakładaniu kar dawno w F1 nie było.
I nie chodzi tu o samego Kubice. Przecież każdy kto nie jest niedorozwinięty zaraz pomyśli o tym że gdy np pięciu kierowców dostanie karę przesunięcia o pięć pozycji w takiej kolejności w jakiej są na liście to nic się nie zmieni, jakby kary nie było. Ze kary są takie same dla kilku kierowców a efekt zupełnie różny. Ba, niektórzy ukarani kierowcy mogą zyskać, tak jak Barrichello (stracił jedną pozycję ale dystans miedzy nim a Buttonem się powiększył).
Proponuje żeby teamy się umówiły że co wyścig będą w odpowiedniej kolejności wymieniali silniki. Znikną problemy z jednostkami napędowymi a kar nie będzie (no będą, ale nie napisze jakie bo mi posta usuną jeszcze).
Jeszcze się może okazać że bardziej się opłaca w takiej sytuacji jak wczoraj olać przepisy i dostać karę. Mam wrażenie że gdyby Kubica tak zrobił to byłby do przodu względem obecnego rezultatu.
Imho ten przepis wypaczył wynik wyścigu w pewnym sensie.
112. kuron997
108. rafam
czy ty jestes tepy? wiekszosc tu zgromadzonych zauwazylo ze nie bylo sensu tankowac kubicy na 26okrazen i jechac na 2stopy, alonso i renault tez nie wiedzialo ze posypia sie kary (dla nich akurat gorzej) ale zatankowali go na ponad pol wyscigu, wiec ja mam myslec zanim cos napisze? czy ty?
Rosberg mial zmieniona taktyke w czasie wyscigu!!! byl zatankowany tak jak kubica, ale williams sciagnal go 4 okrazenia wczesniej zeby nie musial marnowac czasu!
A co mial zdzialac sutil jak go kovalainen zalatwil?
Czlowieku Ogladales wyscig wogole? Chyba jak borowczyk?
113. modafi
112. kuron997
To TY nie grzeszysz inteligencją
114. modafi
sorry kuron997, pomyłka, zwracam honor i posypuję głowę popiołem...
115. dziarmol@biss
110. modafi Ok. choć tak do końca to nie jestem pewien czy ten przepis nie obowiązuje tylko pierwszą dziesiątkę . Ale nie o tym, załóżmy że masz rację z tą deklaracją co do paliwa. skoro już mu tyle wlali to czemu jechał na dwa pity?? Patrz Alonso ?? Jeden pitstop i z 16 na 10 , można??
116. ris
109. modafi - chodziło mi o wagę ale w tych nerwach to juz głupoty piszę ;-)
117. xdomino996
Zapomnijcie o Kubicy ten sezon to przeszłość trzeba myśleć o tym kto bedzie mistrzem swiata a nie martwić sie jakimś BMW a ich taktyta wyglądała jak by chcieli go wysłać a 1,5 pitstopa.
118. kuron997
114 modafi
czyli zgadzasz sie ze mna?
119. saint77
@rafekt1: co do taktyki na 1 pitstop - dlaczego sądzisz, że była nierealna?
Alonso pojechał na 1stop, startował z 17 pola przyjechał 10.
Mało brakowało, a jeszcze by Roberta łyknął po neutralizacji, więc co w tym dziwnego?
Po prostu w Betonowi Mechanicy Warsztatowi nie potrafią elastycznie podejść do zmian podczas wyścigu i dlatego KUB, wspomagany pechem ma problemy ze zdobyciem punktu.
120. Budyn_F1
Mysle ze Vettel zostanie mistzrem swiata.
121. Dr Prozac
Odnośnie samego wyścigu to z punktu widzenia kibica ściskającego kciuki za konkretnych kierowców to byłem zawiedziony i nieco wkurzony.
Rubens nie zyskał względem Buttona właściwie nic niestety. Jeśli chodzi o Kubice, to pecha ciag dalszy. Kwalifikacje mimo kar nadal były pechowe (byłoby ok gdyby akry były nakładane w sposób sensowny, nie niedorozwinięty). Potem miał bardzo dobre tempo ale pecha z Kimim i Nickiem którzy mu wyjechali (inaczej niż pech tego nazwać nie można) i go spowolnili. Heidfeld go niepotrzebnie blokował zupełnie - przecież nie walczył z nim o nic, gdyby przepuścił Kubice nic by nie stracił bo Robert był szybszy znacznie i i tak musiał zjechać na postój. Zespół by zyskał ewentualnie punkty. Czemu go blokował nie wiem. Noże zespół się nie popisał i nie poinformował go że Robert jest szybszy i że ma pitstop i tak wiec Heidfeld z nim nie walczy? No nie wierze żeby jego inżynier mu tego nie przekazał i że Heidfeld nie zorientował się że jest wolniejszy.
BMW znowu się nie popisało - brak umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków po raz kolejny się ujawnia. Powinni ściągnąć Kubice wcześniej skoro Heidfeld go nie chciał puszczać i Robert tylko tracił. Chyba że mieli powody by sądzić ze to by nie pomogło lub mogło zaszkodzić, ale szczerze mówiąc straciłem resztki wiary w nich jeśli chodzi o takie sytuacje. Tak dobre tempo i szansa na wyniki zmarnowane przez głupie kwalifikacje (gdyby Robert wszedł do Q3 i nie miał pecha z kolejnością kary to by był tam gdzie Nick zapewne) i pech z wyjazdami wolniejszych kierowców. Kubica zasłużył w pełni w tym wyścigu na dobry rezultat, ale niz z tego nie wyszło. Dr Mario pewnie powie jak to Nick super pojechał i że Robertowi się nie udało.
Jedna dobra sytuacja to Vettel który dzięki bardzo szybkiemu bolidowi i swojej dobrej jeździe odrabia sporo strat co moze uczynić walkę o mistrzostwo nieco ciekawszą (ale ja i tak kibicuje Rubensowi i szczerze mówiąć jeśli miałbym wybierać miedzy Vettelem i Buttonem to chyba wolałbym wygraną guzika po wyrównanej i zaciętje walce - też mu się należy po latach w Hondzie, a Vettel powinien dojrzeć jeszcze jako kierowca, myślę że będzie miał niejedną szansę)
Cieszy dobra dyspozycja Toyoty.
ALG znowu pokazuje brak doświadczenia, Grosjean znowu daleko z tyłu stawki. Nie wiem czemu nie wyprzedził SC by dojechać do końca stawki - ten przepis chyba obowiązuje? No ale nikogo nie blokował więc ok.
Webber sobie potestował..
Odnośnie typowania to zgadzam się że to jest zgadywanie prawie w ciemno (piątkowe treningi nie mówią bardzo wiele, stać się moze wszystko i zasadniczo jest to wybór najszybszych kierowców ekip z poprawką małą na wyniki z piątku i jakieś inne znane czynniki).
122. rafekf1
119 @saint77 ..... Już o tym pisałem wcześniej. To, że Alonso dał radę przejechać tak długi dystans na miękkim ogumieniu nie oznacza, że Robertowi też by się udało. Może by i dojechał tylko jakim tempem?? Każdy bolid inaczej zużywa opony.
123. Dr Prozac
Aha i BMW też mogło zmienić taktykę Kubicy i zatankować go bardziej by mógł pojechać na jeden pitstop. Jeszcze ten długi ostatni postój..
124. saint77
@122. rafekt1: ok, zapewne coś w tym jest.
Ale podtrzymuję swoje zdanie o BMW: Betonowi Mechanicy Warsztatowi....
Jak jechał ostatni przejazd na miękkich gumach, to mogli przynajmniej skrócić mu postój, niektórzy mieli poniżej 6 sekund a Robert 7.7 sek.
Co oni mu tam robili, czyścili lampy?:)
125. luk02
90. dziarmol@biss - Nie. Przepis obowiązuje wszystkich, którzy odpadli w Q1 i Q2.
126. rafekf1
124 @saint77..... Pewnie przytrzymali go dłużej, żeby nie wyjechał przed Nickiem.
127. dziarmol@biss
125. luk02 - no nie będę się upierał , tylko mam jedno "ale". Czemu bolidy po Q zajmujące miejsca od 11 do 20 podają ZADEKLAROWANĄ wagę?? a od 10 w dół nie ?? Czy nie dlatego że tych powyżej 10 nikt nie sprawdza?? może się mylę ale ??
128. kuron997
122 rafekt1
przestan gdybac tymi oponami itd, BMW nie ma nic do stracenia, musza stosowac agresywna taktyke! Albo szybkie dwa tankowania albo dluzszy jeden, a nie taki cyrk.
108 rafam
co do sutila to jeszcze on byl lekki dostal kare na 8miejsce, mial calkiem inna taktyke niz rosbrerg i kubica, wiec nic nie mogl zrobic (zwlaszcza po stluczce z kovalainenem)
129. ris
124. saint77 - widziałeś kabaret Młodych Panów o Bmc-e ? ;-)
130. modafi
@115. dziarmol@biss
Taktyka już w samym wyścigu to co innego. Masz rację z Alonso. Ja też uważam, że powinni zaryzykować na jeden pitstop. Bo co Kubica miał do stracenia? Nic. Mógł tylko zyskać
@118. kuron997 tak
@116. ris - wiem, też jestem sfrustrowany postawą BMW :)
131. modafi
@121. Dr Prozac
Wiem o co Ci chodzi z Heidfeldem (przepuszczeniem Kubicy, bo ten i tak jest szybszy). Ale kierowcy nie do końca tak myślą. To jest mimo wszystko zawsze jeden samochód z przodu więcej. A to oznacza, że może wydarzyć się więcej nieprzewidzianych zdarzeń itp.
132. kuron997
130 modafi
Dziekuje :) widze ze sa tu ludzie ktorzy ogladaja uwaznie wyscig, nie tak jak nasi komentatorzy w P.Sport ehehe, szkoda mi tego taty Kubicy, bo on chyba niechetnie tam siedzi...
133. modafi
@127. dziarmol@biss
chłopie, bo tych z q3 ZWAŻYLI, a tych z miejsc 11-20 zapytali ile naleją. Sądzisz, że w nocy jakiś mechanik wkrada się niepostrzeżenie do boksów i dolewa albo spuszcza do kanisterka trochę benzynki w zależności od taktyki?
134. ris
121. Dr Prozac - co Ty nie czytasz oficjalnych wypowiedzi Nicka o tym ile on juz razy przeuścił Kubicę. No pomyśl ile razy można pomagać koledze z drużyny no ile ??? ;-)
135. Xellos
Taktyka BMW słaba, ale też Robert nie jechał jakoś nadzwyczajnie. W pierwszym stincie Rosberg jechał sporo szybciej a przecież mieli tyle samo paliwa...poza tym nudny wyścig. Jeden z nudniejszych, prawie zero wyprzedzania. Brawo dla Sutila, który spróbował a dla Kovalainena powinna być kara. I tak właśnie jest w F1 jak spróbujesz wyprzedzić to tracisz. Dlatego nikt nie wyprzedza, każdy jedzie jeden za drugim i się cieszy z paru punktów :/ Może powinni motywować kierowców finansowo, za wyprzedzenie w równej walce jakaś nagroda pieniężna...
136. rafekf1
128 @ kuron997 ..... Ciekawy jestem co byś pisał w sytuacji gdy Robert na drugim, ostatnim stincie rozwala miękkie opony lub traci pozycje za pozycją z powodu ich degradacji. Pewnie wieszałbyś psy na nich, że nie jechał na dwa pit stop-y. Ja osobiście mam pretensje o zbyt długi pierwszy przejazd na twardych oponach i przytrzymanie Roberta te 2 sekundy za długo w drugim picie z nie wiadomo jakiego powodu!!
137. kuron997
Ja w sumie nie jestem zly na heidfelda ze nie chcial przepuscic kubicy, bo wg.mnie gonil raikkonena..ale gdyby moze puscil on i tak by skonczyl tam gdzie skonczyl a kubica moze bylby przez Brawn GP i byloby 6 i 7 dla BMW.... spaprali sprawe taktycy w BMW w ilosci pitow i jesli juz wyboru 2pitow to ta dlugoscia stintow...
138. saint77
@129. ris: tak, widziałem. Normalnie z życia wzięte...:))
139. redux
Jest jednak w całym tym bałaganie jedna dobra rzecz - Kubica wyprzedził Heidfelda na torze, bez układów i podtekstów co co poniektórym może wreszcie da do myślenia (choć w cuda nie wierzę). Żeby tak chociaż onboard...
140. kuron997
136 rafekt1
nic bym nie mowil (i prosze nie gdybaj co ktos by napisal) bo kazdy z nas kto porzadnie sledzi F1 wie ze tak moze sie dziac, przy jednym PITSTOPIE, dlatego Alonso dostal paliwa na ponad polowe wyscigu aby jak najmniej jechal na miekkich oponach...
141. luk02
127. dziarmol@biss Powtarzam - przepis mówi wyraźnie - wyeliminowani w Q1 i Q2 muszą zdeklarować wagę. Znaczy to jednocześnie, że pozostali nie muszą. Jedyne co muszą to nie przekroczyć wagi minimalnej, jak Nick w Singapurze.
142. ris
138. saint77 -;-)
143. kuron997
Nick w singapurze po zrobieniu kupki przed GP zapomnial najesc sie snickersow :P Joke :P
144. ris
137. kuron997 - ja w kwestii formalnej : może się powtarzam ale czy znasz jakichś strategów w BMW SAuber. ??? Stratedzy są dla przykłądu w BGP, RBR.
145. Dr Prozac
@ 131. modafi : ja nie jestem jakoś wściekły na Nicka za to, ale pozostaje przy swoim zdaniu. Nic by na tym nie stracił, w razie jakiś problemów Kubicy mógłby liczyć na wzajemność. To by było zrozumiałe jeśliby walczyli o pozycje między sobą. Nawet się słyszy czasami jak kierowca dostaje info ze ktoś szybki za nim z innego zespołu nie jest zagrożeniem i można go przepuścić żeby nie próbował wyprzedzać (co grozi takim obrazkiem jak KOV i Sutil, co też Nick powinien brać pod uwagę). Heidfeld by nie tracił będąc atakowanym przez Kubice, a Kimi mógłby też stracić nieco przez Roberta gdyby ten go doścignął.
Jeśli faktycznie Heidfeld stwierdził ze to on przez Kubice tracił czas to chyba go jakieś odłamki z rozbitego bolidu ALG w kask trafiły.
Odnośnie zmiany strategii przez BMW to żeby rozwiać ewentualne wątpliwości to oczywiście mi chodziło o dynamiczną zmianę podczas wyścigu. Zgadzam się ze powinni podjąć ryzyko - Williams potrafił i się opłaciło. I tez mam wątpliwości nad sensem strategii która polega na tankowaniu takiej ilość paliwa na pierwszy stint by potem zrobić jeszcze dwa pitstopy. Albo jechać z normalną ilością paliwa i utrzymywać dobre tempo (jak na dwóch ostatnich stintach) albo jechać na jeden pitstop i na tym zyskiwać.
Na oficjalnej stronie są czasy pitstopów. Kubica stracił na ostatnim ok 1.5 - 2 sek. Heidfeld tez miał długi postój. gdyby był szybszy może Kubica mniej by stracił jadąc za nim.
@139. redux : ja bym chciał onboard ze startu Roberta na Monzy zobaczyć :)
146. dzdzownica
zespół powinien był ściągnąć Kubicę jak tylko było widać że źle wyjechał i nie może wyprzedzić Hei i Rai (czyli po pierwszym kółku). Dzięki takiemu zagraniu nie stracił by 5 sekund, które mogłyby się przydać w dalszej części wyścigu. Niestety to wymagało by zmiany "świętej strategii bmw"- rzecz niewykonalna przy mózgu z betonu.
147. ris
146. dzdzownica - zmiana strategii w czasie wyścigu to nie takie proste ; trzeba napisać podanie a w nim uzasadnienie,następnie wysłanie faxem i oczekiwanie na odpowiedź wiesz ile to trwa? ;-)
148. kuron997
144 ris
Nie znam... wiec chyba wiemy w czym problem :)
149. Dr Prozac
Ktoś pisał że Kubica faila zaliczył że KOV go wyprzedził. O czym my tu mówimy? Kubica jechał cięższym bolidem a KOV miał KERS który wyraźnie przesądził sprawę.
Może w BMW strategie wymyśla komputer a wprowadzanie danych trwa zbyt długo by im coś nowego wyprodukował? :P
150. Niespokojny
Nie oglądałem :( ...budzika nie słyszałem :( , ale dzięki Wam znam już przebieg , DZIĘKI !!! , a teraz szukałem retranmisji i jest 11:45 w rtelu , więc spadam , Pozdrawiam wszystkich zapaleńców. Retransmisja to nie to samo, ale zawsze coś :-)
151. ris
148. kuron997 - czyli diagnoza postawiona. ;-)
152. dzdzownica
147.RIS, teraz to mnie rozjechałeś :)))))))))))))))))))))
153. kuron997
chyba zanudzisz sie Niespokojny, bo wyscig nudny jak flaki z olejem :-/
154. ris
152. dzdzownica - samo życie ;-)
155. Niespokojny
@153. kuron997 - dla mnie nie ma nudnych wyścigów. No, spadam już, bo coś tam już szwargocą :)
156. kuron997
Ogolnie chlopaki stwierdzam ze dajmy sobie spokoj podniecaniem BMW Sauber, to juz historia!
Licze na to ze Kubica znajdzie prace w zespole ktory bedzie mial bolid na miano 1-5miejsc w wyscigu... napewno wole Toyote niz Renault, ale marze o RBR lub BGP (bo Ferrari w 2010 odpada)
157. dzdzownica
może bmw spróbuje napisać "procedurę zarządzania strategią w czasie rzeczywistym", ale wydaje się to niewykonalne bo to wymagało by wykazania się elastycznością. od bmw większą elastyczność ma nawet dr Sheldon Cooper ;)
158. kuron997
Oczywiscie kibicuje poki jezdza, ale niestety tam sa nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich miejscach i do tego dyrekcja BMW, ktora sie poddaje po pierwszym nieudanym sezonie...
159. białoniebieski
BMW dalo popis TOTALNEJ NIEKOMPETENCJI (bo aż nie chce mi się wierzyć , że zrobili to specjalnie). Po co się pytam siedzą w tych boksam popaprani stratedzy jeśli nie umieja przewidzieć kiedy wypuścić HEI z boksu i walą go prosto pod koła KUB.Co to za team.Zasady współpracy obowiązują tylko jesli trzeba pomóć HEI.Amatorzy i tyle!!!!!!!!!!!!!!Życzę im jak najgorszego i całe wasze BMW do zobacznie w innym życiu lub conajwyżej w GP2.
Dla mnei tempo wyśigowe było ok, ten jeden głupi manewr zadecydował ze spaprali KUB cały wysiłek.Nie obwiniałbym HEI bo on poprostu sie ścigał i tyle, nie on decydował kiedy zjeżdza do boksu. ehhhhhhhhhh
160. ris
Czemu wszyscy są tacy monotematyczni ? Ciągle słychać Renault, RBR , BGP, Ferrari a co byście powiedzieli na Sauber, Campos, Manor i Lotus ?
161. redux
145. Dr Prozac - niestety mam tylko Fisichelli, który tłukł się tuż za nimi ;)
162. kuron997
chcialbym aby Kubica zostal w Sauber-Ferrari (bez dr.Thaissena) ale tam nie ma pewnosci startu w 2010 (chociaz mnie dziwi zakup za 80mln $ nie majac pewnosci ze wystartuje) i Lotus moze cos nabroić :)
163. rafam
156. kuron997 Mogłbyś cwelu mnie nie obrażać?? Co z tego ze Rosberga ściągneli wcześniej?? Chyba nie widziałeś jaka była różnica miedzy Kubicą a Rosbergiem. Mieli zadeklarowaną wagę i kurw. musieli sie tego trzymać. Jedynym wyjśiem była albo jazda na jeden pit albo to co zrobili. Nie widze tu żadnego błedu. Tysiace popierdolony.. taktyków na tym forum.
164. dzdzownica
162.kuron997, można się spodziewać że nowy właściciel wprowadzi pewne zmiany po kilku miesiącach obserwacji działania nowego sezonu (lub przed sezonem) jeśli sauber quad coś tam zostanie dopuszczony. Na szczęście nie będzie to już dotyczyło KUBICY :)
165. rafam
A z tym że Toyota lepsza dla Kubicy to sie z Tobą zgadzam ;)
166. kuron997
156 rafam
obrazam Cie? O jeja... stwierdzam tylko ze spisz zamiast ogladac i analizowac caly weekend GP F1
Jak Widze twoje wypowiedzi... "Mieli zdeklarowana wage i kur. musieli sie tego trzymac" to padam ze smiechu...
Po 1. Jak widac na przykladzie Rosberga mozna zmienic taktyke w wyscigu
Po 2. Jak widac po wyniku Alonso mozna bylo wczesniej pomyslec i zatankowac 10kg wiecej paliwa...
Przestan sie osmieszac rafam
ps. nie obchodzi mnie to czy sie ze mna zgadasz...
167. kuron997
sorki mialo byc
@163 rafam....
168. Dr Prozac
161. redux : możesz zapodać? Z Youtube skasowali. Jest Sutila i Kimiego, jeszcze Bernie nie skasował :)
BTW ale mnie wkurzają debile którzy wrzucają filmiki z gier pod takimi nazwami że jak człowiek szuka czegoś prawdziwego to to znajduje ten syf.
169. Dr Prozac
Ok znalazłem :)
170. rafam
167. kuron997 Ha ha to się ośmieszasz. Wiadomo że można zmienić taktykę w trakcie wyścigu tylko w przypadku Kubicy gówno za przeproszeniem by to dało. Słabo pojechał pierwszy przejazd i tyle. I nagle Thajsen miał wpaść na to że na drugim przejeździe będzie lepiej?? Wielki strateg sie znalazł. Tam są ludzie którym do pięt nie dorastasz.
171. chlebak
Taktyka dla Roberta nie była zła. Jakby "znawcy" siedzieli na miejscu strategów BMW i widzieli kwalifikacje to prawdopodobnie zrobiliby to samo . Przecież w Qualu młodziki latali po torze jak pijany zając po lesie i wszyscy sądzili że SC szybko sie pojawi na torze a wtedy Robert zyskiwałby . Wiec spokojnie z tą oceną taktyki bo debile tam nie pracują (może tylko wolno myślą;). Widać że BGP maja mocna zadyszkę i Baton "dowlecze" tego mistrza siła rozpędu z pierwszej części sezonu. A co do blokowania HEI Roberta to pamiętajcie ze on tez chce znaleźć sobie zespól i może chce pokazać że KUB wcale dużo lepszy nie jest - miał prawo to nie jest kólko rózańcowe tylko końcówka sezony i każdy walczy. Jeszcze jedno - może mi powiedzieć ktoś co komentuje Zientarski/??? . CO drugie słowo to "metafizyka" gości zacznie nie długo w studiu duchy wywoływać Ja go słuchać nie mogę bo nic merytorycznego nie ma do powiedzenia -
172. redux
169. Dr Prozac - I co? Jakieś in interesujące konkluzje z tego filmiku? :)
173. dzdzownica
171.chlebak, jak tydzień temu nie było Zientarskiego tylko Borowczyk i Kochański plus jeszcze jeden Pan to była zupełnie inna atmosfera. Przy Zientarze to jest jakoś tak żenująco i widać po ludziach w studio że męczą się z Zientarskim okrutnie. Bardzo mi szkoda wypadku Jego syna i problemów, które potem wynikły ale przykro się ogląda Jego zmęczenie na ekranie. Może z końcem sezonu powinien zmienić tempo i odpocząć już trochę od F1? Brak mu dawnej iskry przy komentowaniu a przecież był w tym naprawdę dobry. Pamiętam Jego i Jego syna programy motoryzacyjne, to się aż miło oglądało. Teraz albo uda mu się odnaleźć siebie albo odpocząć w innym programie.
Wygląda to jak bym to łatwo mówił ale naprawdę żal mi Pana Zientarskiego. Na pewno odpoczynek po tym sezonie mu się przyda.
174. pz0
Co za debil wymyślił taką strategię dla Kubicy. Gorszego oszołoma trudno znaleźć. Kubica i tak im zrobił na złość bo nie stracił na mecie w sumie żadnej pozycji. Kubica to jednak geniusz kierownicy. Dał radę mimo że nalali mu paliwa że trudno było jechać.
175. wit74
Jak dla mnie ten sezon już jest stracony. Jedno co mogą zrobić w BMW dla Roberta to tankować mu paliwo na 8 kółek i niech walczy o P1. W wyścigu i tak się coś zesra(zła taktyka, kłopoty z silnikiem, kłopoty z oponami i nie wiadomo co jeszcze), a P1 zostaje odnotowane w statystykach.
176. dziarmol@biss
A jednak udało się znowu temu pastuchowi z Williamsa uniknąć kary ;-))
177. Dr Prozac
@ 172. redux : nie szukałem tam nowych konkluzji, raczej chciałem obejrzeć start z tej perspektywy ;) Jeszcze bym chciał onboard Kubicy ale chyba niema nigdzie. Potwierdziła się jedynie moja opinia że wypadek Webbera to był incydent wyścigowy.
Ciekawe skąd pochodzą te filmiki.
pz0 jest nudny jak flaki z olejem.
@171. chlebak jak dla mnie problemem przede wszystkim jest to że nie potraifą się za bardzo dostosować do sytuacji na torze.
178. slawke
Sorry za offtopa, ale na autosporcie jest wypowiedz Howetta że prawdopodobnie stracili szanse na kontrakt z Kubicą
179. kuron997
170 rafam... niestety by dala zmienna taktyka, Rosberg wlasnie mial zmieniona i sie nie dostal miedzy innych ktorzy mogliby mu przeszkadzac po zjezdzie z PIT...
moze nie dorastam ludziom do piet ktorzy pracuja w zespole BMW Sauber ale ja nie biore za to kilkaset tysiecy $$$ a oni tak :/
180. redux
177. Dr Prozac - mogę potwierdzić, że nie ma bo nie tak dawno też było mi potrzebne ale 2 godziny poszukiwań spełzły na niczym. Spróbuję poszukać jutro onboarda Kubicy albo chociaż Heidfelda.
181. kuron997
175 pit
masz troche racji z tym, ale nie wiem czy w BMW biora to pod uwage...
171 chlebak
taktyka byla zla dla kubicy, badz co badz ja tez liczylem na wiecej incydentow, ale wtedy trzeba bylo dac na 1pit stop, bo gdyby wypadek zdarzylby sie na jakims 38-40 okrazeniu kubica bylby po pitstopie, wyjezdza SC i reszta kierowcow zjezdza do boxow, kubica konczy na 4/5miejscu, ale gdybac juz nie ma sensu...
ps. mlodziki to same nie byly na kwalifikacjach ktore sie rozwalily...glock,kovalainen to juz doswiedczeni kierowcy :)
182. kuron997
w williamsie mysla o taktyce w czasie wyscigu (dzis i np.singapur rok temu) a w bmw nie (dzis i tez singapur rok temu).... ta sama taktyka oby dwoch kierowcow na starcie, a jak rozne wyniki...
183. Niespokojny
Obejrzałem powtórkę wyścigu na erteelu :-) Nie dziwi mnie , delikatnie mówiąc, zdenerwowanie na taktykę BMW, ale do tego oni już mnie przyzwyczaili i dobrze, że żegnają się z F1. Dla mnie bardziej wkurzające (delikatnie, żeby się nie wyrażać) są przepisy, regulaminy, które są, ale jakby w ogóle ich nie było. Chodzi o pozycje startowe do wyścigu (po nałożonych karach, ...karach,hahaha) i o Rosberga w czasie SC. Wygląda to tak, jakby przepisy wyciągane były z rękawa, zależnie od sytuacji i kogo dotyczą, i kto może zyskać, a kto stracić. Kolejna kompromitacja!!!
184. Dr Prozac
Swoją droga realizator też się nie popisał - w pewnych momentach gdy toczyła się walka na torze oni pokazywali jak sobie Vettel a wcześniej Button spokojnie jadą.
Onboardów mało (szczerze to nie przypominam sobie żadnego z wyścigu, ale byłem senny wiec może mi wypadło z głowy).
Przynajmniej pitstopy pokazywali.
185. chlebak
181. kuron997 - w każdym razie liczyli ze będzie dużo SC .i sie przejechali. Podejrzewam że wiecj już nie mogli nalać ob zużycie tylnich opon byłoby dramatyczne Zwróć uwagę ze BMW musi mieć więcej paliwa niż inne bolidy bo maja silniki paliwożerne . W każdym razie dużo ryzykowali i sie nie opłaciło
177. Dr Prozac Słabo reagują na wydarzenia na torze to fakt
182. kuron997 ale i bolid maja o niebo lepszy , popatrz co było rok temu
186. komentator
BMW to już amatorka. Nie wiedzieli czy Kubica będzie sobie radzil na miękkich oponach i ku ich zdziwieniu poradził. Czemu jechał na 2 pit stopy? Tyle pytań żadnych odpowiedzi. A przy okazji ile razy w pit stopie był Mark Webber?
187. jankov
W przypadku BMW ze słowa "strategia" zdecydowanie wypadła literka "t"... :P
188. jankov
... ta pierwsza naturalnie
189. david9
tempo Kubicy do 1 Pit-stopu kiepskie i o wiele wolniej niż prawie tak samo zatankowany Rosberg. W zasadzie już w tym momencie było po wyniku wystarczyło popatrzyć ile tracił Kubica do czołówki to była przepaść, wyjazd Safety Cara tylko mu pomógł i dzieki temu zmniejszyły sie różnice i znalazł sie blisko Buttona mając szanse na wyprzedzanie. Podsumowując jak zwykle taktycznie BMW zmaściło, troche mieli pecha a Kubica znowu jakiś rewelacji też nie pokazywał. Po prostu bolid mimo poprawek nadal jest kiepski i tyle. Panowie Zientarski i Kochański to już woóle klasa sama dla siebie. Ziemtarski jaka podnieta że Kubica przed Alonso i jeszcze to głupie pytanie do ojca Kubicy czy to znaczy że Robert jest lepszym kierowcą od Alonso.... Boże widzisz a nie grzmisz.... Kochański ma chyba troche za dużą wyobrażnie bo takie scenariusze co do Kubicy, chyba jakiś inny wyścig oglądał. Po neutralizacji liczył że Kubica na 2 ostatnich okrążeniach wyprzedzi Buttona i Barrichello haha. W dalszym ciągu twierdze że Kubica to dobry kierowca ale w polsacie trwa taka propaganda że masakra słuchać już się tego nie da.
190. tomek83f
186. komentator gdyby kubica jechal na 1 stop i na drugi stint zalozyliby mu miekkie opony to jego tempo byloby pewnie jeszcze gorsze niz z poczatku wyscigu a biorac pod uwage duza mase mocno zatankowanego bolidu to opony zniszczylyby sie bardzo szybko,moim zdaniem lepiej byloby dla niego gdyby wystartowal z mniejsza ilosvia paliwa,wtedy jego tempo byloby duzo lepsze i wieksze prawdopodobienstwo ze nikt by go nie blokowal
191. Dr Prozac
Kubica miał dobre tempo na następnych stintach - lepsze od Rosberga. Widać przy takim obciążeniu jego bolid nie prowadził się dobrze (sam tak stwierdził) a Williams (który nadal jest szybszy od BMW przecież) musiał sobie lepiej radzić.
Mogły być punkty imho. Gdyby nie te debilne przepisy odnośnie kar to i na podium mogła być szansa. Albo gdyby do Q3 normalnie Kubica się wbił. Jechał szybciej niż Heidfeld jak nie miał bardzo ciężkiego bolidu wiec wynik taki jak Nicka lub nieco lepszy byłby bardzo prawdopodobny.
Jasne że SC pozwolił zniwelować dystans i dał szansę ale Brawny wolne nie były a wiadomo jak jest z wyprzedzaniem. Ktoś napisał że kubica mógł naciskać Buttona i że tne by zrezygnował bo mu na dojechaniu do mety zależało. Litości, Button oddając miejsce straciłby całą zdobycz punktową - równie dobrze mógłby wtedy nie jechać dalej bo efekt byłby taki sam jeśli chodzi o jego mistrzostwo.
Ciekawe jak wyglądał manewr Kubicy na Heidfeldzie którego nie pokazali bo skupiali się na spokojnie jadącym Buttonie lub Vettelu. Nawet powtórki nie było.
Maurycy raczej zwykle realistycznie podchodzi do sprawy. Może mówił to, co chcieli usłyszeć kibice :) Mnie to wkurza ze oni ze studia komentują..
Swoją droga dobrze że ALG nic się nie stało.
192. sebekorzel
BRAWO NICK!!! PRZYNAJMIEJ TY ZDOBYWASZ JAKIES PUNKTY
193. sebekorzel
WSPÓŁCZUJE RENAULT W PRZYSZŁYM SEZONIE, MIEĆ NAJWIĘKSZEGO PECHOWCA W CAŁEJ STAWCE....POWODZENIA
194. Fiorentini
nudny i pechowy wyścig dla Roberta Kubicy. Jak dla mnie powinno być więcej wypadków i SC w środku wyścigu a nie na jego końcu.
195. Igorini
193.
Ogarnijże się troche chłopie, współczuć z powodu Roberta?
Jak patrzę na twą wypowiedź to raczej ja współczuje Tobie, bo wygadujesz takie głupoty, że strach czytać.
196. sylvia1516
Braaaawo Vettel ! ;D baardzo mi to poprawiło dzis humor ;)
Panowie komentatorzy powinni przejść sie do okulisty ...
193. sebekorzel
a Ty sie dobrze czujesz ?
197. sebekorzel
Jak na tą pore roku to czuje się nawet bardzo dobrze... Co do wypowiedzi Nicka to oczywiście "żart" a to że Robert to najwększy pechowiec w stawce to chyba oczywista sprawa, patrząc od samej Australi.
198. jar188
Dwa wyścigi do końca, Button nie Hamilton mistrza ma w kieszeni, GR Brawn też.
BMW zadziwia cały weekend głupimi decyzjami,późne wypuszczenie w kwalifikacjach, dziwna taktyka dla Kubicy na wyścig, brak team order gdy Nick wyjechał przed szybszym Robertem,przecież nie był dla niego zagrożeniem bo i tak musiał jeszcze zjechać na swój drugi pitstop, dlaczego drugi????.
Red Bull, tor pod nich i zwycięstwo.
McL widoczny wzrost formy śmiało można powiedzieć na każdym torze, niby walczą o 3 w generalce (kasa) tylko szkoda,że Hamilton wcześniej o tym nie pomyślał.
Toyota, wzrost formy i dylemat Roberta (chociaż zdaje się, że decyzję już podjął).
Ferrari- pokaz wyższości kierowcy wybitnego i niechcianego (bo się niby nie angażuje) nad przeciętnym.
Renault - gorzej niż BMW i wszystko wiadomo, wszyscy zapewne mówią teraz: Robert tylko nie tam! Ja też ;)
Williams - jak dla mnie to wciąż wielka zagadka. Czy bolid jest jak szkocka krata, czy kierowcy (a raczej kierowca) jeżdżą jak w szkocka kratkę?
FI - już nie na końcu, na końcu i to na torze który im nie pasuje.
TR- niby maja wszystko od starszego brata , chyba jednak nie.
199. ris
198. jar188 - cytat -"BMW zadziwia cały weekend głupimi decyzjami,późne wypuszczenie w kwalifikacjach, dziwna taktyka dla Kubicy na wyścig"
-->> ja bym zamienił wyraz -->> weekend na wyraz -->> sezon.
a z resztą się zgadzam. ;-)
200. Ferrari60
Fisi przepuszcza w boksach drugi Badoer, szkoda Młodego, ja bym chciała Felipe i Jaime w Ferrari, ale Schumacher go nie weźmie :(,a ferrari mogło by wystawić trzeci bolid i dać go Kimiemu, albo niech stworzą swoja serie chociaż był by wyścig na IMOLI.
201. Dr Prozac
Jaime w Ferrari? To żart jakiś?
Może za dwa -trzy sezony jak zdobędzie doświadczenie i pokaże na co go stać będzie miał szanse ;)
202. Marti
Gratulacje Vettel!!
Ogólnie jak na Suzukę to nie za ciekawy wyścig (oczekiwałam więcej).
203. ris
Mam mieszane uczucia po tym wyścigu. Ale chciałem się odnieść do toru Suzuka. Tor szybki ale okropnie nieciekawy i wręcz nudny. Praktycznie w każdym miejscu próba wyprzedzenia mogła się zakończyć kontaktem z przeciwnikiem. Szefostwo F1 dąży do do stworzenia ciekawszych wyścigów mających obfitować w walkę , a mimo wszystko wkłada do kalenadarza tego typu tor. Tor doskonały do treningów, do wyścigów raczej już nie. Ciekaw jestem co pokaże tor w Abu Zabi ( którego wygląd przypomina pistolet colt w kaburze i ciekawe czy bedzie równie wystrzałowy) bo interlagos już znamy. ;-)
204. redlum
Jak czytam takich "znafców" i "strategów" jakich się tu zleciało z onetu to rzygać mi się chce. Taktyka dla Kubicy była OK. Zakładała - że może on stracić jakąś pozycje na starcie - ale ma się trzymać stawki. W razie wypadku przed pierwszym tankowaniem - stawka się spłaszcza - a to że Kubica ma dużo paliwa - powoduje - że idzie parę pozycji do przodu w czasie tankowania. Zastrzeżenie mam do czegoś innego. Dlaczego na drugi stint nalali mu tak mało paliwa, a jeśli już tak mało nalali - to czemu mu nie dali miękkich gum. Gdyby miał więcej paliwa - np tyle co Rosberg - to wskoczyłby wyżej tak jak on. Tak jak pisałem wcześniej taktyczne założenia były dobre - gdyby nie RAI i HEI wjechali przed Kubicę - to Robert by się trzymał cały czas za BAR i BUT i łykną by ich w czasie tankowania. Niestety zabrakło tej 1s i wyszło tak jak wyszło.
205. hot dog
To i ja wtrącę swoje trzy slowa...a moze znacznie wiecej.
Na poczatek zaczne od poziomu komentarzy Polshitu....odkad odszedl Mikołaj niestety poziom jest zenujacy i pomimo ze pozostal Borowczyk ktorego uwazam za naprawde speca w sportach motorowych. Zatrudnienie Kochanskiego to jakas pomylka!!! to co ten czlek plecie to jakas paranoja!!! Moze i jest kierowca wyscigowym ale to wszystko ....Komantatorem jest po prostu slabym. Do tego wszystkiego ten poziom zaczyna udzielac sie Andrzejowi. Nie chce przytaczac cytatow bo musial bym generalnie przytoczyc caly wyscig.
Co do samego wyscigu wydaje sie ze BMW obralo dobra taktyke dla Roberta. Nalezy miec na uwadze ze rozpoczynajac wyscig tor byl praktycznie goly, a dlaczego kazdy wie ....W takich warunkach ciezko cokolwiek przewidziec a napewno zachowanie opon zwlasza majac na uwadze obecne zmiany przepisow.....Ciekawe co pisaliby ci malkontenci teraz krytykujacy gdyby Kubica byl zalany do 650 kg??? Coz wtedy by zrobil??? wyprzedliby kogokolwiek ??? moze start bylby torche lepszt ale to wszystko...Brak KERS niestety uniemozliwa takie ryzyko. BMW to nie Byczek ktory spisuje sie swietnie na takich torach niezaleznie od warunkow...
Kubica wyciagnal maximum a to ze jest 9 to tez zasluga pecha bo gdyby wyjechal przed RAI wydaje sie ze bylby przed BUT i tyle co by zyskal..
206. Marti
205. hot dog - a może odejście Sokoła obnażyło jednak pewne mankamenty komentatorskie u Borowczyka i teraz widać, że ten drugi nie jest takim specem jak ten pierwszy?
Poza tym widać, że Borowczyk z Kochańskim nie mają dla kibiców żadnych ciekawostek z padoku, którymi wcześniej dzielił się Sokół. Nie trudno się temu dziwić, skoro komentatorzy zamiast biegać przed transmisją w padoku, siedzą w słonecznym zientarowym studio. W tamtym tygodniu podobno dopiero podczas startu zorientowali się, że Heidfeld startuje z pit lane, podczas gdy w necie to info pojawiło się 45 min. przed startem.
Co do Roberta to faktycznie niezależnie z jaką ruszy ilością paliwa, to i tak utknie w korku i w rezultacie wyścig kończy się standardowo, czyli pechowo. Ale jeszcze tylko dwa wyścigi ;-)
207. ris
206. Marti- W tamtym tygodniu nie podobno ale to był fakt i to w czasie jak stali gotowi do startu. ;-)
208. racer95
186. komentator - Webber był 4 razy, z czego 3 pierwsze prawie pod rząd.
Fajnie by było mieć powtórkę z końca sezonu 2007 i ostatniego wyścigu 2008. Włodek Zientarski by padł na zawał wreszcie.
Co do poziomu komentarza wyścigu to coraz słabiej, Maurycy to niech się zajmie wciskaniem pedałów i kręceniem kierownicą.
Po kwalifikacjach pokazali skrót GP Japonii 2008 - Mikołaj widział i wiedział wszystko - mistrz mikrofonu Formuły 1...
209. wpiszlogin
Może mi ktoś powiedzieć, czy gdzieś da się jeszcze zobaczyć powtórke wyścigu lub skrótu wyścigu? Niestety zaspałem na wyścig a pamietam, że kiedys tv4 robilo takie skróty dzien po wyscigu
210. jar188
204. redlum ,
"Taktyka dla Kubicy była OK"
"Dlaczego na drugi stint nalali mu tak mało paliwa"
No to była dobra czy nie? Ku przypomnieniu taktyka dotyczy całego wyścigu a nie jednego stintu.
211. Marti
207. ris - napisałam podobno ponieważ podczas wyścigu przełączam na kanał słoneczny tylko w czasie reklam na RTLu, więc osobiscie nie słyszałam kiedy w naszej TV podali info o HEI i starcie z pit lane.
209. wpiszlogin - PSE np. jutro o 14.00, pojutrze o 20.30
212. wpiszlogin
211. Marti No szkoda nie mam Polsatu myslalem ze gdzies jeszcze na niecie bedzie. Nic trudno, dzieki.
213. redlum
210. jar188
wiesz wychodząc z takiego założenia - że jak choć jedna mała sporna decyzja teamu była coś nie tak - to już taktyka jest do d*** i wszyscy mogą na forum opluwać team. Ja tam nie postrzegam wszystko w barwach albo białych albo czarnych - ja widzę odcienie szarości. W tym wypadku było bliżej do białego niż do czarnego. Zgłosiłem swoje zastrzeżenia - bo zawsze można rozrobić coś lepiej i nie ma nic idealnie białego. Zawsze można też konstruktywnie dyskutować - a nie opluwać wszystko jak leci bez argumentów.
214. david9
przyszły tydzien pewnie będzie kluczowy jeśli chodzi o transfery. Zaoewne dowiemy sie także o przyszłości Kubicy. Niby sie wypowiadał że chce iśc do stabilnego zespołu a Renault to takie stabilne że żal dupe ściska... Sponsorzy odeszli, kara w zawiasach i tak samo pełno było do nie dawna gadania że Renault odchodzi. To taki sam zespół korporacyjny jak Toyota myslicie że bedą w F1 z taka formą jak obecnie??? nie wydaje mi sie zaraz pojawią znowu plotki o odejściu i będzie papa Renault. Pod względem stabilności Renault w niczym nie jest lepsze od Toyoty, ani finansowo ani tym bardziej pod względem wyników w obecnym sezonie. Nawet prestiż zespołu tak starannie budowany poważnie ostatnio ucierpiał po aferze singapurskiej dobrze że chociaż w pore zareagowali i sie uratowali prezed wykluczeniem z F1
215. ris
214. david9 - mowa była o stabilnym zespole po ostanich historiach i domysłach co do Toyoty i Renaulta to pewnie nie jest ten kierunek. BGP będzie prawdopodobnie bez obsady ;-)
216. L00Kass
Powtorka wlasnie leci na kanale f1_legends_8 na justin .tv
jutro pewnie tez bedzie
217. Niespokojny
Dzięki L00Kass! Ja podobnie niestety, jak Wpiszlogin ;) Oglądałem już powtorkę na rtl, ale oni tam trochę wycięli, np.2-gi pit-stop Heidfelda.
218. Dr Prozac
@ 213. redlum : a nie było tu argumentów?
@ 209. wpiszlogin : proponuje zajrzeć do programu TV. Dostępny w internecie. Chyba że pytasz bo Polsatu Sport Extra nie masz (dzisiaj o 14).
Odnośnie komentatorów itp to obejrzałem sobie wczoraj transmisje BBC z GP Australii 2009. Później napisze małe porównanie..
219. Raven89
Vettel pojechał świetny wyścig i zasłużył na zwycięstwo.Fenomenalnie spisał się też Trulli.Za to ostra krytyka należy się zarządowi BMW Sauber - zupełnie nie mogę zrozumieć tego,że Robert pojechał na dwa Pit-Stopy.Taka strategia z góry skazywała go na porażkę.Gdyby zespół podjął ryzyko,mogłoby być znacznie lepiej.Wystarczy spojrzeć na Fernando Alonso - Hiszpan startował z 16 pola a ukończył zmagania na miejscu 10.Rozumiem,że obawiano się gradacji opon ale do cholery to była jedyna szansa na punkty! W przypadku Nicka zespół także się nie popisał.
220. kuron997
213 redlum
Jak nie widzisz tu argumentow co do bledow popelnianych przez BMW w weeken, to chyba nie umiesz czytac ze zrozumieniem...
221. kuron997
219 raven89
zgadzam sie w 100%
222. Marti
Czy już jutro jako news główny będzie widniała informacja "Kubica w 2010 w Renault"? ;-)
223. dnowidze
Usunięty
224. Dr Prozac
Ok obiecałem porównanie transmisji w BBC i na Polsacie.
Obraz jest ten sam oczywiście w czasie wyścigu. Komentatorzy też potrafią nie ogarniać. Mniej dygresji bo nie ma Borowczyka.
Co mi się bardzo podoba to ich obecność na paddocku. Niebo a ziemia w porównaniu z tym co my mamy. Obejrzałem GP Australii 2009. Kilka minut po tym jak Piquet wyleciał z toru na żwirową pułapkę już mieli z nim wywiad na żywo pytając co się stało (głos tylko). To samo z Nakajimą. Co więcej, gdy mieli rozkminę czy podczas ostatniego postoju Button dostał odpowiednią ilość paliwa (były problemy z tankowaniem) to wysłali swojego człowieka do boksu Brawn GP i ten dowiedział się od Nicka Fry'a by się dowiedzieć (uzyskali odpowiedz że wszystko jest ok). O wywiadach z kierowcami i szefami zespołów tuż przed startem nie wspominam. Studia tez nie mają jako takiego, ekspertów (Jordan i Coulthard) też wysyłają na miejsce. Niebo a ziemia..
A Brytyjczycy z planet-f1 i tak narzekają. Ale oni sa ogólnie mało obiektywni.
225. ppiotrekk
http://ppiotrekk.blog.pl/
226. Skoczek130
Gratulacje Wentyl!!! To zwyciestwo Ci sie nalezalo. Nie zmienia to jednak faktu, ze do tytulu masz tylko dalej i raczej pozegnaj sie z marzeniami. Jedynym zasluzonym mistrzem w tym roku jest tylko JENSON BUTTON i w Brazylii wszystko powinno sie ROZTRZYGNAC!!!! :)) Obecnie BGP001 jest w fatalnej dyspozycji, ale wierze, ze na Interlagos, "domu" Rubinho, bedzie zupelnie inaczej!!! Co do reszty, brawa dla Jarno, ktory w ten weekend niezwykle mi zaimponowal. Robert znowu pechowo, natomiast Heidfeld, ciulacz punktow, jak zwykle fartownie. Ten sezon jednak dla BMW Sauber jest juz nie do poprawy, wiec i brak punktow nie robi wiekszej roznicy. No coz, jesli o mnie chodzi, mam wielka nadzieje, ze podczas GP Brazylii, Brawn GP, jak i Jenson zapewnia sobie tytuly!!! Licze rowniez na dobry wyscg Roberto. POWODZENIA!!! :))
227. pitstop
13 A.Sutek Force India + 14.9 ooo 13 hahaha mi sie wyświetliło A.sutek:)
228. [email protected]
Kempa w TV1 !!! jakies 1,2 sekundy ale... ale... robi sie karierę!!!
229. rysiu200
To prawda, widzialem cie kempa, TVP1 Sport. Mowiles o tym, ze wszystkie znaki na niebie i ziemii wskazuka ze robert kubica bedzie w renault za rok
230. L00Kass
224. Dr Prozac, nie ma co porownywac, BBC, ITV, RTL... przekaz na poziomie godnym tego sportu, tylko polszmat mami nas godzinnym studiem z Zientarem i jego sms-konkursami, kiedy to na Zachodzie jest godzinny (!!!) przekaz z padocku bez reklam bezposrednio przed GP w towarzystwie np. Coultharda czy Laudy. Polecam wszystkim replaye w f1_legends_8 na justinie, ahh gdyby tak polszmata stac bylo wyslac Sokola w slad Brundle'a na paddock, a komentarz Murraya to byla magia. Poki co my realnie mozemy marzyc o Borowczyku i Sokole bezp. z toru...
231. poppolino
Zwycięstwo #4
No niestety nie wierze że Seb jeszcze powalczy o majstra. Button naprawdę musiałby to koncertowo schrzanić. Natomiast cieszę się bardzo że aż do przedostatniego wyścigu sezonu Red Bull trzyma jeszcze matematyczne szanse na oba tytuły. Widać jaki progres poczynili. Szkoda że Robert nie urwał Buttonowi tego punktu na koniec. Alonso z kolei strasznie niewidoczny dzisiaj. Ciekawe czy w Ferrari się pozbiera. Jeśli przygotują mu taki szrot jak w tym sezonie to współczuję mu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz