2009-07-26 GP Węgier - Wyścig 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:38.23.876 | 10 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | + 11.5 | 8 |
3 | M.Webber | Red Bull | + 16.8 | 6 |
4 | N.Rosberg | Williams | + 26.9 | 5 |
5 | H.Kovalainen | McLaren | + 34.3 | 4 |
6 | T.Glock | Toyota | + 35.2 | 3 |
7 | J.Button | Brawn GP | + 55.0 | 2 |
8 | J.Trulli | Toyota | + 1:08.1 | 1 |
9 | K. Nakajima | Williams | + 1:08.7 | |
10 | R.Barrichello | Brawn GP | + 1:09.2 | |
11 | N.Heidfeld | BMW Sauber | + 1:10.6 | |
12 | N.Piquet | Renault | + 1:11.5 | |
13 | R.Kubica | BMW Sauber | + 1:14.0 | |
14 | G.Fisichella | Force India | + 1 okr. | |
15 | J.Alguersuari | Toro Rosso | + 1 okr. | |
16 | S.Buemi | Toro Rosso | + 1 okr. | |
17 | S.Vettel | Red Bull | + 41 okr. | |
18 | F.Alonso | Renault | + 55 okr. | |
19 | A.Sutil | Force India | + 69 okr. |
Hamilton pewnie wygrywa GP Węgier
Wyścig o GP Węgier okazał się punktem zwrotnym dla zespołu McLaren, który przez cały weekend spisywał się bardzo dobrze. Lewis Hamilton po starcie z czwartego pola pewnie wygrał 10 rundę mistrzostw świata F1. Drugi linię mety przekroczył Kimi Raikkonen, a trzeci był Mark Webber.Na starcie GP Węgier stanęło jedynie 19 bolidów, gdyż Felipe Massa po poważnym wypadku musiał zostać przewieziony do szpitala, w którym jeszcze wczoraj przeszedł pomyślną operację chirurgiczną.
Fernando Alonso we wczorajszych kwalifikacjach był najszybszy i mimo, że w 2003 roku na torze Hungaroring odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F1, węgierski obiekt nie jest przychylny dla Hiszpana. Kierowca Renault dysponując najlżejszym bolidem w stawce tuż po starcie wystrzelił do przodu i pewnie utrzymał swoją pozycję, podczas gdy Lewis Hamilton ponownie bardzo dobrze wykorzystał system KERS i po pierwszym zakręcie znalazł się na trzeciej pozycji, a kilka okrążeń później wyprzedził Marka Webbera i awansował na drugie miejsce.
Z wyścigu już po pierwszy okrążeniu wycofał się Adrian Sutil. Fernando Alonso jak się można było domyślać jako pierwszy zjechał na planowany postój już na 12 okrążeniu. Pech zmiany opon na Węgierskim torze nie opuszcza Hiszpana, który podczas pokonywania okrążenia wyjazdowego najpierw zgubił kołpak, a chwilę później całe koło. Kierowcy Renault udało się dojechać do boksów i jeszcze raz powrócić na tor, jednak chwilę później musiał on ponownie zjechać do swoich mechaników, tym razem pozostając już w swoim garażu na dobre.
Prowadzenie w wyścigu objął Lewis Hamilton, za którym po pierwszej serii pit stopów znalazł się Kimi Raikkonen, który w boksach wyprzedził Marka Webbera. Drugi z kierowców Red Bulla, Sebastian Vettel, na Węgrzech stracił swoją pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców na rzecz swojego kolegi, po tym jak jego bolid uległ awarii i zmusił młodego Niemca do wycofania się z wyścigu.
Mimo iż zespół Brawn GP robił co mógł, aby wywieźć z Węgier jak największą liczbę punktów, w wyścigu na punktowanej pozycji finiszował jedynie Jenson Button, który zdobył dwa punkty dla siebie i zespołu.
Za pierwsza trójką ostatecznie ponownie finiszował Nico Rosberg, który wyprzedził drugiego kierowcę McLarena, Heikki Kovalainena i Timo Glocka. Za Jensonem Buttonem linię mety przekroczył Jarno Trulli.
Zespół BMW Sauber po raz kolejny nie zdobył punktów i po słabych kwalifikacjach ciężko było spodziewać się dobrego wyniku w wyścigu na wolnym i krętym torze. Nick Heidfeld linię mety przekroczył na 11 miejscu, a Robert Kubica był 13. Kierowców BMW Sauber przedzielił Nelson Piquet z Renault.
Debiutujący w wyścigu najmłodszy kierowca w dziejach Formuły 1, Jaime Alguersuari, zaliczył bardzo przyzwoity występ, ostatecznie kończąc GP Węgier przed swoim bardziej doświadczonym, aczkolwiek także debiutującym w tym sezonie kolegą, Sebastienem Buemi.
komentarze
1. conders
Gratulację dla Hamiltona i Raikkonena. Szkoda że Robert daleko.
2. Punksnotdead
Hamilton pokazał, że mistrzostwa nie dostał za ładne oczy. Alonso-ogromny pech. Mechanicy BMW jednak nie są najgorsi :D
3. Dr Prozac
Kurcze, McLAren potrafi, Ferrari potrafi.. A BMW niestety podnieść się nie może.
Znowu Kubica stracił na pitstopie duże pozycji po świetnym starcie, Heidfeld podobnie jak ostatnio kiepski start i wyprzedza Kubica na pitstopie. Czekam na publikacje czasów pitstopów..
Szkoda to Alonso przede wszystkim.Vettel też sporo pecha. Miło zobaczyć jak wygrywa ktoś z poza RBR i Brawn GP.
4. alert119
Odlatujące koło Alosno zdaje się potwierdzać i aż się prosi by zrobić coś z zabezpieczeniem głowy
5. randalll
Toyota pokazała jaką taktykę należało obrać.
6. conders
Ale i tak McLaren i Ferrari powróciły do gry przed 7 wyścigami do końca...
7. saint77
Szkoda Alonso, mógł być na pudle.
Gratulacja dla Hamiltona, nie przepadam za nim ale wywalczył uczciwie 1 miejsce.
Co do BMW - szkoda słów, Robert znowu za Nickiem-fuksiarzem.
McLaren może, Ferrari może - BMW nie może. Co za głąby....
8. rafam
5. randall daj Toyote Kubicy to pokaże co można wycisnąć z tego auta. To jest mistrzowski samochód tylko kierowcy do d..
9. randalll
8. w sumie to masz rację. Czy ktoś mi tylko powie, jak to się stało, że po pierwszym tankowaniu Robert wylądował ok. 6 sekund za Nickiem? I to już drugi wyścig z rzędu...
10. Budyn_F1
Brawo dal Hamiltona mysle ze Mercedes nareszcie poprawil ustawienia ale BMW nadal klapa.
11. SFR
9. jak zwykle musieli coś s..... .ale realizator tego nie pokazał . słusznie to juz nie pierwszy raz ! Brawo dla Hama , wygrał uczciwie - B.dobra jazda
12. marcze
Gratulacje dla McLarena. Kubica bardzo dużo tracił w drugim sektorze.
13. randalll
11. Po czasach kolejnych okrążeń przed zjazdem Kubicy na drugi pit stop widać było, że ma dużo szybsze czasy od Heidfelda. Żeby tak jeszcze z jedno przejechał na na stówkę byłby przed Nickiem. Ale nie przejechał. Dobra, w każdym razie Hamilton pokazał dziś klasę. McLaren do góry. a BMW?
14. Kurkey
jak zwykle mechanicy muszą wesprzeć Quick-Nicka, bo sam nie da rady.
15. Dagmara_W
Gratulacje dla Hamiltona i raikonena.. widac jak czlowiek chce to potrafi i te dwa wielkie zespoly sie podniosly i maja 2 pierwsze pozycje.. naprawde brawo.. zal massy , bo skzoda by bylo zeby nie wystartowal w kolejnych wyscigach.. toyota tez miala udany wyscig.. a bmw , mzoe wezmie przyklas z ferrari mclarena i na gp.valencjii chociaz uspyrlaja z 2 pkt.. Pozdrawiam i dozobaczenia na naszym kochanym forum, za 4 tyg.:)
16. marbo1234
ja sie zastanawiam co sie stalo z BMW w australii bylo wszystko super kubica mugl walczyc nawet o zwyciestwo a od malezji wszystko sie odwrucilo
17. TrueVanDal
9. Zauważyłem, że gdy Nick został nieco przyblokowany szybko wzięli go na swój pierwszy stop. Miał mniej paliwa niż Robert ale widać się opłaciło. Kubica został za Toyotą (dobrze pamiętam?) i tracił nieco czasu. Jak widać bardziej opłacałoby się też go wcześniej ściągnąć. Ale i tak myślę, że w ten weekend Nick był nieco lepszy od Roberta. Szkoda tego startu bo był niezły (no i musiał wyprzedzić Heidfelda na pierwszym kółku bo był przed nim ale nie zaraz po starcie). Ogólnie coraz bardziej myślę, że w tej F1 jest mało wyprzedzania, praktycznie co tor słyszy się, że tutaj nie da się wyprzedzać. Ile dzisiaj było takich manewrów niewynikających z przypadku albo tłoku? Hamilton wyprzedzający Webbera i chyba Heidfeld Piqueta, tyle kojarzę. Bolidy są zbyt blisko siebie czasowo a tory wcale nie ułatwiają sytuacji. Robi się nudno...
Brawa dla Hamiltona bo zasłużył swoja jazdą, wielka szkoda Alonso (aż się zdziwiłem, że takie rzeczy mogą się przytrafić w innym teamie niż BMW, oby tylko od nich nie zgapili :p). RedBull'e mnie zawiodły (Brawny nieco mniej niż się spodziewałem ale też). McLaren potrafi, Ferrari potrafi, nawet Renault chyba też potrafi poprawić bolid a BMW....bez komentarza.
Pozdro.
18. Konik_mekr
Nie chciałbym być w skórze mechanika, który przykręcał to koło Alonso;/. Chyba nie dostanie premii;/
19. Smatin
każdy Pit Stop Nicka był około 1,5 sekundy szybszy niż Roberta.To akurat tylle temu drugiemu by wystarczyło aby być przed Nickiem.Nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni...
20. zu7
Jak się okazuje KERS nie taki zły. Dać mu kolejny rok, więcej mocy i byłoby ciekawie.
21. fullbzikaaa
Brawo Robert! Piękny start. Hamilton zrobił co należało. Koval znów się woził. Kimi też pokazał klasę.
Webber i Rosberg pokazują, że nie tylko na treningu potrafią szybko jeździć. Barrichello trochę mnie zawiódł tym, że jednak chyba nie walczył o 8 pozycję.
22. SFR
11. dokładnie o tym samym pomyślałem ... :)
23. freeqstyler
@19. Skąd takie informacje? Gratulacje dla Kimiego, Lewisa i Webbera.
24. Neovoice
BRAWO BMW!!! WIDAĆ ŻE NADAL SĄ PRZED TORO ROSSO!! TAK TRZYMAĆ A ZAGOŚCICIE NA STAŁE W PIERWSZEJ 15-STCE [ZAKŁADAJĄC, ŻE ZWYKLE KILKA BOLIDÓW NIE KOŃCZY WYŚCIGU].
25. andy_chow
Czy inżynierowie BMW nie potrafią zmieniać strategii w trakcie wyścigu?niemiecka upartość aż do bólu RK stracił mnóstwo czasu jadąc za toyotą aż się prosiło o wcześniejszy zjazd,niestety myślenie nie jest najmocniejszą stroną BMW :-(((
26. dziarmol@biss
A co tak mało komentarzy??? Na początku sezonu nie szło się zalogować a teraz??? he he he . Z perspektywy czasu widać że upór oraz wola walki pozwalają wspiąć się na szczyty. Gratulacje dla Mclarena (Hamiltona) za zwycięstwo , brawa dla Scuderii oraz Red (tube heh) Bulla za walkę , szkoda Alonso . Z przyzwoitości wrodzonej o BMW nie napiszę wcale, albo nie . Do GP2 z takimi bolidami tam może powalczycie o punkty :-((
27. Antoni
Po raz ktory jest tak, że Kubica wyprzedza Heidfelda, natomiast Heidfeld nie wyprzedza Roberta a kończy wyścig przed nim?
28. Dr Prozac
Pitstopy:
Kubica:
21 okr 25.079
52 okr 23.174
Łączny czas: 48.253
Heidfeld:
18 okr 24.214
49 okr 22.716
Łącznie: 46.930
Nie wiem jak to się dzieje, że Heidfelda pistopy były krótsze, mimo że musieli mu przecież nalać więcej paliwa (startował z jego mniejsza ilością, ostatni stint miał dłuższy..)
29. majkawiolka
Brawa dla Lewisa i Kimiego!:) cieszę się, że stara ekipa robi come back;-) brak słów co do Renault, mogło być podium Alonso, a tak radzę im wprowadzić egzaminy na przykręcanie kół:P
30. dziarmol@biss
28. Dr Prozac - Przecież to jest tak oczywiste że aż mi się nie chce o tym pisać ,, szkoda palców .. pozd .
31. david9
Gratulacje dla Hamiltona nie lubie go ale dzisiaj jechał naprawde solidny wyścig i wygła zasłużenie. Swietnie również Raikkonen, Rosberg ma coś pecha do tych 4 miejsc. Dobra strategia i Toyoty i świetna jazda zwłaszcza Glocka. Co do rozczarowń to z pewnościa będzie to Webber który miałem nadzieje ze dzisiaj wygra, Brawn bardzo słabo. Co do BMW to szkoda gadać nawet strategią nie potrafią nic zdziałać chociaż przy tej formie bolidu to ani cud nie pomoże. Jedynym godnym przeciwnikiem dla BMW jest w tej chwili Piquet. Tragedia i tyle inne zespoły potrafią sie podnieśc, coś walczyc, starać sie a tu dupa i tyle jak słysze kolejne zapowiedzi poprawek w BMW to niewiem czy sie śmiać czy płakac z tego.
32. skylinedrag
Alonso miał pecha, szkoda bo mógł powalczyć. Dobrze , że nikt nie wjechał w jego oderwane koło. Hamilton wspierany przez dzielnie skaczącą kangurzyce wreszcie na szczycie i dużym zapasem nad konkurencją. Brawny z wyścigu na wyścig wolniejsze, kawał roboty odwaliła Honda przed sprzedaniem udziałów, a teraz kończą się pomysły na dalsze rozwijanie spuścizny Hondy panu Brawnowi i jest jak jest. obym się mylił. Robert miał wyśmienity start, ale cholernie się denerwuję jak po każdym pit stopie spada o tyle pozycji w dół. To już 3 wyścig z rzędu
33. Dr Prozac
No i gratulacje dla Alguersuariego (kurde, ciezko bedzie zapamiętać pisownie tego nazwiska ;) ) - nie zaliczył żadnej wpadki, wytrzymał fizycznie dystans wyścigu. To że jest wyżej od Buemiego nie oddaje sytuacji - ten popełnił błąd, tempo miał lepsze. Ale z drugiej strony ALG większych błędów nie popełnił. Zdobędzie trochę doświadczenia i pewności w prowadzeniu bolidu F1 i myślę ze nie będzie wolniejszy od kolegi z teamu.
34. Supek
Gratulacje dla Hamiltona , pojechał bardzo dobry wyscig, gdyby został za Webberem dłużej pewnie w końcówce byłoby bardziej ciasno...ale pokazał , że nie boi sie atakować...ale będąc szczerym dzis przede wszystkim wygrał KERS...nie łudzę się, że i McL i Ferrari powróca do środka stawki...może nie w Walencj, tam sytuacja może być podobna do Węgier...ale już na SPA na pewno.
35. kubalot
A co się stało z Felipe Massą
36. rbej
Kubica vs Heidfeld 3:7. To wszystko mówi o tegoroczej formie RK. Szykuje się następny sezon w BMW.
37. K2B
Genialny wyścig Lewisa gratuluje zwycięstwa powodzenia w Walencji mam nadzieje że będzie tak emocjonująco jak na Węgrzech!!:-)
38. gringo234
Gratulacje dla Hamiltona i Raikonena dobrze że powrócili do czołówki. Wolę SF i McM od BGP czy RedBull. Alonso to musiał się naprawdę wkurzyć, jedyna szansa na dobry wynik od dłuższego czasu, i mu spie***. BMW jak zwykle, nie popełnili znaczących błędów i jechali na swoim poziomie. Jeśli chodzi o Kubicę, to Robert po prostu ma być za Heidfieldem i tyle. Niedawno BGP tak samo zrobił chyba Rubensowi kiedy będąc przed nim po pit-stopie spadł za Buttona, tyle że on głośno o tym mówił, a Robert widać zgodził się na taką sytację w zespole i siedzi cicho. Trochę za długa przerwa, wyścigi powinny być regularnie co 2 tygodnie, a nawet częściej.
39. conders
36.rbej"(...)To wszystko mówi o tegorocznej formie RK." Tu nikt nie mówi o kondycji Roberta tylko o kondycji BMW, którą już stwierdziłem po drugim(!!!) wyścigu w tym sezon.Do czego zmierzam-Kubica ma taką samą formę jak w tamtym sezonie(cóż, rzadko się zdarza, żeby kierowca stracił formę no chyba że przytyję :) ),ale ten "wspaniały" bolid, który miał walczyć o MISTRZOSTWO ŚWIATA(chyba w kwalifikacji od końca).Szefostwo BMW chwaliło się znakomitym KERS-em. I co? Jeżdżą jak Honda i Force India w tamtym sezonie, ba mogę nawet porównać BMW do Super Aguri. Powinni się wycofać i nie robić większego wstydu Kubicy i Heidfeldowi.
40. leo_
Mnie tez w-..wia jak kubica po raz kolejny na starcie wyprzedza Heidfelda , a potem kończy wyscig za Nickiem. Znowu na pit stopach. Polityka wypromowania Nicka przed przjściem do innego zespołu? Wyglada na to , że tak.
41. TrueVanDal
@rbej, to są tylko liczby i trochę demagogii. Co z tego, że Nick był 7 razy na mecie przed Kubicą skoro: A) Kubica 3 razy nie ukończył wyścigu i 3 razy nie z jego winy (no może w Australii trochę jego winy było). B) Nick jest przed Kubicą o 1 albo 2 miejsca a różnica w czasie to kilka sekund. Co to za różnica? Ani to nie znaczy, że Kubica się "skaszanił" ani że Nick teraz dostał "mega kopa". W ogóle Nick ma przecież nieco łatwiej, jest lżejszy, ma więcej miejsca do manewru z balansem a mimo to nie jest dużo lepszy. Dla mnie to oni w tym sezonie są równi ale co mają pokazać, jak im szefostwo "taczki" daje do prowadzenia? A Kubica jeździ już zachowawczo jak widać, że w wyścigu już niewiele zdziała. No i mówi się już, ze jego obecność w BMW na przyszły sezon jest potwierdzona (niestety). Narka.
42. marrccia18
no ja myśle że zespół w tym roku postawił na Nicka Heidfelda i Kubica jeżdzi bardziej tak dla jeżdzenia żeby troche testować w przyszłym roku będzie lepiej a tak mśle że Kubica im sie znudził i chca teraz mieć Vettela albo Rosberga ale zobaczymy a Kubica ma ich dość bo zamiast mu zespół pomagać to oni mu utrudniają uzyskać dobry wynik
43. leo_
Acha, w BMW jednak nie rozumieja co się dzieja z bolidem. Jest dobrze , a potem nagle , ni stąd ni zowąd, głównie bolid Roberta , w qualach wypada duzo gorzej, niż należałoby sie spodziewać.
44. pidii
nie ogladalem wyscigu bo zaspalem ale szkoda mi Alonso ze tak sie potoczyl mu wyscig no ale coz wypadki chodza po ludziach, no i ciagle szkoda mi Roberta ze jezdzi w takim zespole a nie innym a i dobrze ze starzy wyjadacze byli na podium ( 2 pierwsze miejsca )
45. zig-zag
Hamiltona nie lubie ale pojechal dobrze, trzeba mu przyznac. Alonso - nie moglem uwierzyc jak mogli mu sp.. w ten sposob wyscig. BMW - zal trwa nadal. Najlepsze jednak z tego wszystkiego bylo ostentacyjne wyjscie Flavio z centrum dowodzenia :DD Oj Pikuś, rozgladaj sie chlopie za nowa robotą
46. marrccia18
ja myśle że jakby Kubica miał własny zespól to by ze swoimi ludzmi zbubował lepszy boild niż BMW SAUBER w tegorocznym sezonie F1 bo Kubica jest świetnym kierowcą ale w F1 liczy sie w połowie kierowca a w połowie sprzet a ten jest beznadziejni i bardzo zawodzi
47. leo_
Przeglądając moje statystyki wyników w kwalifikacjach, wynika z nich, że: straty (na okrążeniu) BMW do do najlepszego zespołu w danym wyscigu wynosiły: Australia-0,8sek, Malezja-0,9, Chiny-1,5, Bahrajn-1,1, Barcelona-0,9, Monaco-2, Turcja-0,4, W.Brytania-1,4, Niemcy-1,2, Węgry-1,4 sek. Straty zmienne, ale generalnie- jest regres a nie progres. Najlepiej było w Turcji- na torze dość szybkim i ciepłym. Widac, że na torach bardziej technicznych , i w nizszych temperaturach, bolid BMW spisuje się duzo, duzo gorzej.
48. pidii
a i zapomnialem dodac ze trzymam kciuki za zdrowie Felipe, bo to dobry kierowca a niewiadomo czy jego kariera w F1 wlasnie sie nie skonczyla : (
49. rafam
Szkoda ze dwie szybkie Toyoty sie marnują. Mają bardzo szybki bolid tylko 2 patałachów niestety. A BMW juz mnie nawet nie rusza szkoda nerwów.
50. leo_
42.marcrccia-jak dla mnie obowiązuja dwie teorie: 1: Kubica jest za dobry i za bardzo wymagający dla BMW- i tym w-wia członków zespołu, co byc może nawet podświadomie, utrudnia współpracę między Robertem a pozostałymi z osobami z teamu (wpływa to na wyniki Roberta względem Nicka). 2: Robert odpuscił, bo ma pewne miejsce w F1 na przyszły sezon (prawdopodobnie właśnie w BMW) , a też przy okazji pomaga teamowi wypromować Heidfelda przed jego przejściem do innego zespołu.
51. Grapuś
Brawo Dla Hamiltona i McLarena
A co do Roberta to pojechał dobry wyścig tylko gdyby nie ta pozycja startowa byłyby pkt
52. niza
dziarmol@biss a no mało mało, jeszcze niedawno po wyścigu można było poczytać z 200 perę komentarzy, a teraz raptem 50 :P
Jak widać temat przewodni to BMW i Robert, jeszcze zostało trochę zapaleńców i o niczym innym nie potrafią pisać jak o słabiutkiej formie tegoż zespołu. A szkoda, bo jest jeszcze innych 9 zespołów i 19 innych kierowców.Niektórzy nie potrafią się pogodzić, że ten sezon dla BMW jest stracony, a Kubica zajmując takie pozycje na pewno nie zwiększa zainteresowania innych zespołów swoją osobą, no ale dobra, mniejsza z tym.
Cieszy mnie poniekąd to, że "stara gwardia" wraca do czołówki. Miło było dziś zobaczyć Hamiltona i Raikkonena na pudle, chociaż wolałam aby wygrał Kimi albo Mark.
Szkoda Alonso, może i by dziś nie wygrał, ale na pewno byłby wysoko jak i nie na podium. Jakby nie patrzeć osoba z zespołu zawaliła mu wyścig. Vettel też nie dojechał do mety, no szkoda, szkoda...
Zadyszka Brawna, w sumie nie wiem czym to jest spowodowane, czyżby pozostała kasa po Hondzie się kończyła? Ale to tylko takie moje dywagacje.
Toyota całkiem pozytywnie, u obu kierowców zwyżka miejsc po Q.
Rosberg nie popełnia jakiś głupich błędów i całkiem ładnie mu wychodzi wyścig, kto wie, może jakby miał nieco lepszy bolid to jeszcze lepiej by się spisywał?
Tak czy inaczej na torze który jest trudny do wyprzedzania, parę takich manewrów zobaczyliśmy, chociaż i tak większą rolę jak zawsze odegrały pit stopy.
P.S pozdro Dziarmol :)
53. Slavregas
oj rafarn mylisz się :/ co do tego ze Toyota jest bardzo szybka i do tego ze kierowcy są słabi ,to że Toyota była szybka na początku sezonu nie oznacza że są tak samo szybcy teraz na początku sezonu mieli kopa w postaci DD gdy wszystkie zespoly zostały w to zaopatrzone stracili wysokie miejsce w stawce i najprawdopodobniej szansę na zwycięstwo w tym sezonie ,poza tym ich bolid nie jest najlepszy pod względem aero a ostatnio mają też problemy ze zrozumieniem opon ,które mają praktycznie od początku sezonu w mniejszym lub większym stopniu .Kierowcy może nie są najlepsi ale na pewno nie słabi Trulli ma naprawdę potencjał podczas pojedynczego okrążenia i to nie jest tak ze ja to sobie wymyslilem tylko tak twierdzi m.in. M.Gascoyne ktory pracował z nim i z ALO w Renault ,a Glock jest żelazny podczas całego wyścigu za to ma braki w szybkości podczas quali
54. Budda89
Pajace z FIA zawiesili Renault na gp europy. Co za ciołki... Mclarena nie zawiesili po gorszej aferze skurw...
55. brynas1
jak prosiłem tak vettel zrobił nie dojechał !! super
56. orinocoPL
Brawo Hamilton, brawo Kimi, bmw... zmienmy temat.
57. maciorek
bardzo się cieszę że kimi był 2 w tym wyścigu mam nadzieję że w reszcie wyścigów bedzie miał podobne wyniki i że nie odejdzie do WRC. A vettela szkoda misłów do tego kolesia ...
58. dziarmol@biss
@niza- Znsz moje zdanie o Hamiltonie, ale powiem Ci że ucieszyłem się z tej wygranej. :-))
Forma BMW mnie nie dziwi , dziwi mnie natomiast chęć bycia w takim zespole (Kubicy). Vettel coś za bardzo zaczyna "wargować" na innych choć sam popełnił błąd. Ech ta ambicja.. :-)) Co do Brawna to wydaje mi się że gdyby nie sędziowie z FIA w kwalifikacjach to Button miał szansę na wyższą pozycję na starcie. Barrichello tradycyjnie nr.2 . Ross od samego początku stawiał na Buttona stąd taka a nie inna pozycja Rubensa. Ale zadyszka co by nie mówić dopadła BGP. :-)) Martwi mnie zdrowie Massy .. Dużo się działo oj dużo. Pozd. : ))
59. maciorek
ale podobno operacja przebiegła pomyślnie mam nadzieję że Felipe wróci do F1 i będzie wygrywał tak jak w zeszłym sezonie.Vettel stracił dzis wielu fanów przez ten swój głupi wybryk z kimim
60. orinocoPL
58. dziarmol@biss -tez go nie lubie, ale fakt,wygral uczciwie. Pozdro.
@niza-pozdro.
61. Xcymenes
czy ktoś może mi wytłumaczyć, jak to jest że Robert przed pitstopem ma 7 sek przewagi nan Nickiem, a po pitstopie 7 sek straty do niego?
62. orinocoPL
61. Xcymenes-Polski kierowca w Niemieckiej ekipie, drugi kierowca tez Niemiec. Wystarczy? Pewnie zaraz oberwe tekstem "spiskowiec" ...Tjaaa, a poprzednie sezony Roberta w bmw to sielanka...
63. niza
dziarmol@biss no jasne, że znam :) Moim zdaniem Lewis chyba trochę spokorniał po tych kiepskich wyścigach McL, jakby nie patrzeć jego wypowiedzi diametralnie się różnią od tych z przed kilku miesięcy :p
Pozdro chłopaki :)
64. skylinedrag
na razie spokorniał, zobaczymy co będzie po kilku dobrych występach i jak go Nicole dojedzie w łożu :D
65. renault f1
Widząc na zywo jak ALONSO jedzie bez koła , tak nie wku!@#$% ,ze wyszłam z toru!!!!!! Żeby tak robić podczas gdy kierowca z zespołu jedzie na 1 pozycji? KOSZMAR wspułczuje ALONSO ;-( Itak jesteś najlepszym kierowcą!!!!!!!;-)
66. grzes12
Na początku sezonu napisałem ze Brawn GP ma swoje 5 minut i jest kwestią czasu kiedy go dojdą takie zespoły jak ferrari McL i BMW i tutaj się myliłem jeśli chodzi o BMW a także czas jaki zajmie to tym pierwszym zespołom i nie spodziewałem się tak wysokiej formy RBR . Jeśli chodzi o ferrari to trend jest czały czas wzrostowy i nalezy dalej spodziewać się marszu ku górze , a McL mimo zwyciestwa dla mnie jest dalej wielką nie wiadomą i kto wie czy na torach wymagajacym docisku aero znów nie będą poza 10ką ,no ale zobaczymy ...
w kazdym razie koniec sezonu pomijając BMW zapowiada się ciekawie ...
67. wit74
Mało komentarzy na temat "otwartego sezonu ogórkowego". Ciekawi mnie jak ma skonstruowaną umowę Kubica z BMW. Czy kiedykolwiek będzie mógł przejść do innego zespołu. Tata Robcia powiedział kiedyś że BMW ma wyłączność na Kubicę- oznacza to że sam nigdy nie będzie mógł odejść do innego teamu. Chyba że szkopy go spuszczą z łańcucha. Chciałbym zobaczyć Kubka w Toyocie. Ktoś napisał że Toyota to mistrzowski zespół tylko kierowców mają do bani. Co Wy na to
68. henry318
HAMILTON I KOVALAINEN MOGA WYGRYWAC POZOSTALE WYSCIGI,BO WIDZE ZE BRAWN JEST W DUZYM DOŁKU,A I RED BULL JEST TROCHE GORSZY ,BUDZI SIE FERRARI ,MACLAREN ,I WILLIAMS,A BMW JEST W ZIMOWYM ŚNIE.ZYCZE HEIDFELDOWI I KUBUCY POWODZENIA W GP EUROPY ALE MOGA TYLKO LICZYC NA 15 ,16 MIEJSCA ,AA I TRZYMAM KCIUKI JAK NAJBARDZIEJ ZA FORC INDIA
69. rafam
53. Slavregas to jakim cudem Glock kilka razy z końca stawki (a nawet z pitlane) przebijał sie do pkt 8.
70. Seveir
Robert miał takie same szanse na punkty, jak Glock, zawiodła strategia. Na takim torze ofensywne strategie, bo RK miał lekki bolid, nie sprawdzają się. Życzę kokosów w następnym sezonie.
71. david9
Kubica nie miał rzadnych szans z Glockiem. Chyba bez porównania było tempo wyscigowe Glocka z tempem Kubicy wystarczy popatrzyć na tabele najlepszych czasów. Pozatym bolid Toyoty mimo licznych wpadek jest o niebo lepszy od BMW, 7 był Button a 8 Trulli bądzmy szczerzy Kubica niemiał żadnych szans na punkty w tym wyścigu.
72. brain87pl
67: wit74
Z tego co kiedyś słyszałem to wg. kontraktu BMW ma pierwszeństwo w podpisaniu nowego kontraktu, więc Kubek ma do wyboru, albo podpisujesz z nami albo nie ścigasz się przez ... (prawdopodobnie rok albo dwa). Zawsze jednak Kubek może zerwać kontrakt i zapłacić karę jaką przewiduje umowa. Tak podobno wyglądała sytuacja w 2008, ale dokładnie nie wiadomo.
73. Iwan.
Wielkie brawa dla McLarena. Niesamowity postęp. Jako sympatyk Dżensona Batona mocno niepokoję się formą BrawnGP.
74. Iwan.
A do tego co pokazuje BMW to już się przyzwyczaiłem...
75. m_bialek78
grzes12 : o jakim docisku ty mówisz? Tor na Węgrzech wymagał największego możliwego docisku, więc jak mam rozumieć twoj post: ciekawe jak będą się sprawować Mac-i na torach o większym docisku? Coś pochmieliłeś......
76. wit74
Najbardziej w tym wszystkim mi się podoba to że Red Bull dogania Brawna. Tak powinno być że ciężka praca jest nagradzana bardziej niż wykorzystanie niejasnych nie do końca sprecyzowanych przepisów( nie mówię o teoriach zakulisowych). Jeszcze trzy wyścigi i zrobi się ciekawa sytuacja punktowa. Zobaczymy kto wytrzyma parcie.
77. grzes12
75 m _białek 78 ok. dopiszę ...wymagającym docisku aero płynącego z samochodu ...
Wcale nie miałem na myśli ustawień bolidu bo to już jest inna bajka ...
78. rafam
70. Seveir co ty piszesz za głupoty. O Boziu hehe
79. dick777
Jeśli po tym wyścigu można wyciągać jakieś sensowne wnioski, to pokazał on, że BMW popełniło niewybaczalny błąd rezygnując w tym roku z KERS. McLaren i Ferrari już praktycznie uporali się z problemami, jakich przysporzył im ten system, zachowując go. To oznacza, że w przyszłym roku, mając do dyspozycji dwa razy mocniejszy KERS, teamy McLaren i Ferrari będą dominowały z jeszcze większą przewagą nad całą stawką niż w poprzednich latach. Z przodu będzie McLaren, za nim Ferrari, a daleko za nimi reszta. Inżynierowie McLarena wyliczyli, że ich KERS daje na starcie 18 m przewagi, zatem dwa razy mocniejszy KERS, jaki ma być dopuszczalny w przyszłym roku, może dać ponad 40 m przewagi. To oznacza, że Hamilton startując nawet z odległej pozycji może na końcu długiej prostej startowej znaleźć się z przodu stawki. Tak więc sezon 2010 BMW może już dziś spisać na straty, ponieważ będzie bez jakichkolwiek szans na równorzędną walkę o tytuł. Coś mi się widzi, że Robert nie zrobi kariery w F1. Tylko wyrwanie się ze szpon tego niekompetentnego zespołu może coś zmienić. Czapki z głów przed McLarenem i Ferrari za konsekwencję i perspektywiczne myślenie.
80. Peti
Czyżby za kilka tygodni teamy kupowały KERS od MCLarena. Mam nadzieję , że zostanie ten system w przyszłym roku.
81. szakal_No1
dick777 troszke przerysowales , mcl za wczesnie wyskoczyl z kers dajac do myslenie innym , ok maja przewage ale bolid na przyszly rok pozostaje w bardzo podobnej specyfikacji , teamy zaczna walczyc o spalenie paliwa , jak dobrac strategie pod opony i jak ustawic bolid aby to nasze wytrzymaly lepiej - MCL tym zwyciestwem zrobil sobie mega marketing ale tez dal do myslenia innym
jak zawsze odwiemy sie ostanii
82. szakal_No1
male fopa
pewnie nie dali do myslenia BMW
83. Senna_olk
grzes12 : McLaren uporał się już z dociskiem na szybkich łukach ( a to właśnie na nich mięli największe straty )
84. Skoczek130
Gratulacje McLaren!!! Potwierdziliście, że jesteście geniuszami w swej branży!!! Dodatkowo fantastyczny KERS, który pozwolił Lewisowi na wyprzedzenie poprzedzających go rywali. Brawa!!! RBR tym razem nie miał za bardzo do powiedzenia. Bardzo cieszę się z faktu, że Mark wreszcie wyprzedził Wentyla w generalce, natomiast nie zbliżył się znacząco w generalce do Jensona, który w ten weekend, pomimo lepszej pogody, również nie mógł osiągnąć świetnego wyniku. Gratulacje również dla Kimiego, który choć w minimalnym stopniu pocieszył swój zespół po takim zdarzeniu. BMW Sauber niestety znowu fatalnie i bez większych szans na punkty. No cóż... pocieszam się chociaż tym, że porządne poprawki mają nadejść na GP Walencji. Słowa uznania natomiast dla Jaime. Teraz nikt nie powinien powiedzieć o nim złego słowa.
Teraz niestety wakacyjna przerwa. Mam nadzieje, że przez ten okres Brawn GP powróci do formy sprzed kilku miesięcy. Co do McL, Ferrari itp., uważam, że w Walencji wszystko powinno wrócić do normy. Na tym torze po prostu KERS miał duże znaczenie. Poza tym ten obiekt zawsze pasował MP4-...O podium być może będą walczyć, ale o zwycięstwo będzie ciężko. Jestem jednak pełni nadziei, że będą zabierać punkty Red Bullom!!!
85. Skoczek130
No i oczywiście liczę na to, że nowe, znaczące już poprawki popchną BMW Sauber do przodu.
86. grzes12
83 Senna_olk jeśli naprawdę się uporali to nalezy się im szacun ... Jak pisałem wyżej poczekamy , zobaczymy ...
87. matito
niezbyt przepadam za "zarozumiałym" Luisem Hamiltonem ale pociesza mnie fakt że kierowca ferrari był 2..... Robert mogło być lepiej
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz