2008-04-26 GP Hiszpanii - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:21.813 | |
2 | F.Alonso | Renault | 1:21.904 | |
3 | F.Massa | Ferrari | 1:22.058 | |
4 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:22.065 | |
5 | L.Hamilton | McLaren | 1:22.096 | |
6 | H.Kovalainen | McLaren | 1:22.231 | |
7 | M.Webber | Red Bull | 1:22.429 | |
8 | J.Trulli | Toyota | 1:22.529 | |
9 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:22.542 | |
10 | N.Piquet | Renault | 1:22.699 | |
11 | R.Barrichello | Honda | 1:21.049 | |
12 | K. Nakajima | Williams | 1:21.117 | |
13 | J.Button | Honda | 1:21.211 | |
14 | T.Glock | Toyota | 1:21.230 | |
15 | N.Rosberg | Williams | 1:21.349 | |
16 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:21.724 | |
17 | D.Coulthard | Red Bull | 1:21.810 | |
18 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:22.108 | |
19 | G.Fisichella | Force India | 1:22.516 | |
20 | A.Sutil | Force India | 1:23.224 | |
21 | A.Davidson | Super Aguri | 1:23.318 | |
22 | T.Sato | Super Aguri | 1:23.496 |
Kwalifikacje dla Raikkonena
Dzisiejsze kwalifikacje przed Grand Prix Hiszpanii wygrał Fin Kimi Raikkonen z Ferrari. Za nim znalazł się Fernando Alonso z Renault , a z trzeciego pola startowego jutro wyruszy Felipe Massa. Robert Kubica zajął dobrą, czwartą pozycję.Druga sesja trwała 15 minut. Tym razem 16 kierowców, którzy walczyli o miejsce w najlepszej 10 czekali na wyjazd trochę dłużej – po 4 minutach pierwszy na torze pojawił się lider miejscowej publiczności, Fernando Alonso. Tym razem najdłużej w boksach czekał Robert Kubica, który ruszył do walki na 7 minut przed końcem sesji. Polak wywalczył najlepszy czas (1:20.597) na 4 minuty przed końcem, po czym zjechał do boksu w oczekiwaniu na trzecią, decydującą cześć kwalifikacji. Walce w końcówce przyglądał się z boksów również Kimi Raikkonen – wszyscy pozostali walczyli o poprawę swoich czasów. Ostatecznie najszybszy był Felipe Massa z czasem 1:20.586. Do Q3 nie awansowali: Sebastien Bourdais, Nico Rosberg, Timo Glock, Jenson Button, Kazuki Nakajima i Rubens Barrichello.
Najważniejsza, trzecia sesja kwalifikacyjna trwała 10 minut. Tym razem najszybciej na tor wyjechał Jarno Trulli, który jako pierwszy ustanowił czas jednego okrążenia. Jak zawsze w trzeciej sesji, decydująca walka rozegrała się w ostatnich sekundach. Pierwszy swoje decydujące okrążenie rozpoczął Lewis Hamilton. Brytyjczyk nie poprawił najlepszego w tym momencie czasu Massy, nie zrobił również tego kolejny Kovalainen. Następny na metę wpadł Robert Kubica, który był drugi, jednak błyskawiczne jego czas został poprawiony przez Felipe Massę oraz Fernando Alonso. Ostatni przejazd kończył Kimi Raikkonen i to on okazał się zwycięzcą – z czasem 1:21.813. Z drugiego pola startowego wyruszy Fernando Alonso, z trzeciego Felipe Massa, a z czwartego Robert Kubica. Dwa kolejne miejsca przypadły w udziale kierowcom McLarena.
Podczas kwalifikacji pogoda była ładna – nad torem panowało słońce, temperatura toru wynosiła około 39 stopni Celsjusza, a temperatura powietrza około 25 stopni. Wiatr dochodził do 2 m/s.
Już jutro o 14:00 rozpocznie się wyścig o Grand Prix Hiszpanii.
komentarze
1. VAXER
bardzo ładnie pojechał Alonso, Kubica również; z 2 rzędu ma duże szanse. W tym wyścigu będzie 4 faworytów: duet Ferrari, Kubica i Alonso...
2. FlyMan
Ciekawie, ciekawie. Zapowiada sie ciekawy wyscig jutro.
3. Kadet
He, he, he, no to wiemy kto pierwszy zjedzie na pit-stop :) Ciekawe, co z BMW, bo to Kubik powinien mieć cięższy bolid, więc albo jednak nie ma, albo Nick zawalił sprawę, co bez szowinizmu mówię, ale jest bardziej prawdopodobne. No i mam nadzieję, że Raikkonen wygra wyścig, tak jak go typowałem :)))
4. VAXER
Kadet - Kubica miał cięższy bolid =]
5. martinezzzm
świetnia jazda Alonso, bedzie sie jutro działo...
6. kamilos1130
alonso jest zatankowany po publike czyli ma malo paliwa
7. Przemo08
no ładnie robert
8. PETRONAS ![RK]!
I niech mi ktoś powie że sie tego spodziewał - każdy sie śmiał z Renault , Robert jak zawsze gitara druga linia może być ale szkoda że przód stawki jest ciężko osiągalny , ale nigdy wszystkiego nie wiadomo .
9. Kóba
Robert go for it :)
10. kosola
Theissen : " to żadna niespodzianka ze Robert jest na 4. miejscu" ;] no wlasnie
11. NATIOLES
patrząc realnie, jest szansa na podium jutro. ciekawe jak mało paliwa ma alonso szkoda że Nick jest tak daleko ale cały weekend mial kłopot z ustawiebiami, mam wątpliwości po Q2 i myślę nawet że to robert jest bardziej zatankowany od niemca. zobaczymy jutro co sie bedzie działo.
12. eldoc
Chyba przesadzili z bolidem Renault. Albo Alonso jechał na oparach albo cud jakiś się wydarzył w tym teamie. :) Nic to - lepszy z przodu Ferdek niż Hamilton.
13. Kadet
Wystarczy, że Massa raz wyskoczy poza tor, a Kubik ma będzie drugi :)))
14. el_diablo
No i trzeba zwrocic uwage ze w Q2 Robert wykrecil czas o .013 sek wolniejszy od najlepszego!
15. zyga
nie podniecajcie się tak alonso , brawo kubica można śmiało powiedzieć że znowu w czołówce i widać że są troche bliżej ferarri niż wcześniej, renault wybryk obstawiam że pit stop po 15 kółkach
16. Xellos
A ja wam mowie, że jutro będzie niespodzianka :D Jestem przekonany, że BMW ma więcej paliwa niż Ferrari. Wystarczy spojrzeć jak blisko siebie byli w Q2 a tu nagle RAI odjeżdza hehehe , Alonso to wogóle jedzie najlżejszym bolidem. Dlatego 4 pole Kubicy jest poprostu super, jak tamci pozjeżdzają do boxów on zostanie na torze i wszystko sobie odrobi i będzie 1 :) Trzymam kciuki
17. gemini31
2008-04-26 15:09:16 VAXER (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Skąd wiesz?
18. atari
ciekawe co sie dzieje z heidfeldem przeciez na 3 treningu mial 1 czas
19. RaQ
Czterch faworytów będzie ale na bank nie Alonso bo ma bardzo lekii bolid i pojedzie jeden pit stop wiecej. Ale Hamilton myślę że będzie naciskał rywali. NIestety Kubicy nie udało się być 3 w Q3 a brakło zaledwie 8 tysięcznych do 3 miejsca.
20. Gutek
Jest spora szansa na podium. Wydaje się, że Sauber nauczony poprzednimi wyścigami nie porywa sie już na minimalną ilość paliwa, tylko po to żeby być ekstremalnie wysoko w kwalifikacjach i równie szybko stracić czołową lokatę.
21. freeqstyler
Łoo... Szkoda Nicka, grats dla Alonso- o ile po okrążeniu rozgrzewkowym nie zjedzie zatankować :p Kubica pojechał ok, będzie podium :)
22. mic1992
jutro stawiam tak raikonen, kubica, massa, hamilton, alonso, heidfeld, trulli, nakajima
23. mcgregor
ale pierdoły piszecie
24. totalfun
Czapki z głów, jedzie Renault. Coś niesamowitego co oni zrobili w ciągu tych 2 tygodni!!! Nawet jeśli Alonso mam mniej paliwa to tylko na 3-4 kółka. Tak jak ostatnio Kubica. Brawo!!! McLaren słabiutko. Podejrzewam, że Levis ma identycznie zatankowany bolid jak Alonso. Ale mu zagrał na nosie ;)
25. Dagmara_W
Może być super wyścig.. Kubica pojechał rewelacyjnie.. ja myśle ze tak.. raikonen jest dosyć zatankowany tak jak Kubica, alonso zjedzie pierwszy do boksu , Massa dużo paliwa też nie ma , Heidfeld jest lekki ale miał jakieś problemy , pewnie z oponami..Trzymam jutro kciuki za Roberta i dobry start.. Boje się tylko dwojki Mclarena za plecami ale myśle że raczej będa się musieli uporać z Massa bo Kubica się tak latwo nie da, jedyny pech to że strtuje z brudnej częsci trou ale to podobno ma już mniejsze znaczenie bez TC. Do boju BMW. Pozdrawiam Wszystkich kibiców:)
26. prema
jezeli na starcie alonso wyprzedzi kimiego to bedzie moze go spowalnial, a jezeli kubica zrewanzuje sie masie za poprzedni wynik, to ma szanse trzymac sie czola, az pierwsze dwa bolidy zjada do boksow. przypominam ze w q2 massa i pozostali sie poprawiali a kubica juz siedzial w boksach czyli wydaje mi sie ze ma on najlepszy samochod na ten wyscig, tak cos czuje, ze ma ogromne szanse na zwyciestwo.
27. renault f1
ALONSO drugi !! jechał znakomicie frnomenalnie cudownie nareszcie się dzieje piquet też znakomicie !! gratulacje z całego serca 3 mam kciuki!
28. maka87-1991
szkoda że czas Alonso to pewnie "dziurawy bak" heh ale Renault ma niezłą zwyszkę formy
29. RaQ
Troche lipa, że Alonso przed nimi bo on doświadczony jest i się bardzo dobrze blokuje :( Ale cóż zobaczymy co się jutro będzie działo. Ważny będzie start bo obok Kubicy HAmilton
30. mixo
ALONSO TO CHYBA NA OPARACH BEDZIE JECHAł:P
31. czes
Robert byl tylko 0.013s wolniejszy od Massy w Q2 i predkosci na prostej mieli podobne. Chyba sie troche BWM zblizylo do Ferrari. Ciekawe co z Nickiem, bo powinien byc wyzej, po pierwszym przejezdzie w Q3 byl zdaje sie 12-sty dopiero. A oba McLareny za Robertem i mysle, ze tak zostanie juz.
32. pershinq
del - pierwsza sesja (część kwalifikacji) trwała 20 minut a nie 15
33. janosik
z pierwszej 4 robert jest chyba najmocniej zatankowany tak mysle a alonso najslabiej. a pierwsza 3 typuje nastepujaco: 1raikonen 2 kubica 3 masa alonso nie uwzglednilem gdyz jesli zjedzie szybko na pit-stop to juz zaleglosci nie odrobi niestety choc chcial bym zeby byl w 3 a oczywiscie zeby robert wygral ale kazde miejsce na pudle bedzie git :D
34. fckteam
Co mi sie wydaje ze Alonso zjedzie do Pit Lane po 1 okrazeniu, wydaje mi sie ze Kubica ma dosyc duzo paliwa :)
35. Slavregas
Ten sezon będzie baaardzo ciekawy jeżeli wynik Renault nie będzie tylko pojedynczym wybrykiem( a nie będzie ) . A McLaren ciągle traci .....
36. Xellos
Moim zdaniem Nick miał chwilowe problemy z bolidem a może z koncetracją. Tak czy siak on zawsze w wyścigu pokazuje klase, dlatego marnie widze Truliego i Webbera, pewnie już na pierwszej prostej ich pyknie :D
37. Hatsiu
Ale ten młody Piquet jest overrated ...
38. borsuk1234
BRAWO ROBERT!!!!!! Czwarta pozycja w takiej stawce o naprawdę świetny rezultat. Alonso zrobił wielka niespodzianke ale to chyba nie przypadek bo piqet zakwalifikowal sie do dziesiatki. Widac ze po tym okresie roznych zmian w bolidach najwiecej postepow wykonal zespol ING RENAULT i a o wielkie brawa. Szkoda troche ze Heifield tak daleko bo o mimo wszystkiego to zawodnik BMW.
39. BMWF1.08
zobaczcie ze alonso w q2 wykrecil 4 czas moze on miec niewiele lzejszy bolid od reszty mysle ze jakies 2 kolka
40. prema
mysle ze bmw zalezy juz bardziej na zwyciestwie a nie na pp dlatego robert ma duzo paliwa, poza tym przed chwila robert powiedzial, ze alonso dal z siebie 200 procent bo to hiszpania, a poza tym usmiechnal sie przy tym, mysle ze sytuacja jest jasna
41. perduto
A ja myślę że Nick ma bardziej zatankowany samochód od Kubicy. Kręcił dobre czasy na 3 treningu, więc raczej ilość paliwa wpłynęła na miejsce po Q3. To tyle jeśli chodzi o BMW. Porównując z innymi, sądzę że Robert ma więcej paliwa jak czołówka, ale tylko 1, max. 2 okrążenia. Na pewno najlżejszy w stawce będzie Alonso, natomiast i Pique i Nick wyraźnie najwięcej. Być może jadą na 1 tank, ale to się okaże w wyścigu!
42. matjasy
brawo Robert Alonzo ma mało paliwka nie posciga sie chyba:)
43. stormfly
Kubica miał trzecią najszybszą prędkość ;) Poprawili to znacznie.
44. *Agusia*
dobrze alonso żeby tylko jutro też było wszystko dobrze a HAMilton za alonso na 5 miejscu :)))
45. lakik
NO Kubica nieżle ja tak liczyłem na 3 4 miejsce i jest dobrze trche szkoda tego 3 miejscana starcie od Massy dzieli go 7 tysięcznych sekundy no ale cuż trzeba się cieszyć że jest lepszy od kierowców mclarena a Alonso skubnie na pit stopie albo na pierwszym zajręcie i podium jest możliwe . Natoniast niepokoi mnie forma Nicka 9 miejsce nawet gdyn jest zatankowany pod korek na podium raczej nie ma szans . A wracając do Alonso to pewnie zatankowali go na garba ta pod publike żeby było o czym gadać .
46. Monia23
Może i rzeczywiście Fernando ma najlżejszy bolid ale to co zrobił w Q2 to chyba nie jest przypadek bo wszyscy mieli mało paliwa. Renault naprawdę zaskoczyło pozytywnie ale jutro wyjdzie jaka jest prawda i jak sie sprawdzą. Najważniejsze żeby Fernando był przed Hamiltonem i Kovalainenem a na jakiej pozycji to już nie jest istotne.
47. Lizak
Ja chce zeby Hamilton zepsul start tak jak ostatnio a jak nie to zeby Kubica sie z nim zrownal na starcie oczywiscie na pierwszych metrach wtedy bedzie o jedno oczko z przodu. Kovalainen wyprzedzi Hamiltona bo ma lepsze tempo wyscigowe, a pierwsza trojka moim zdaniem i typowaniem wyglada nastepujaco
1: RAI
2: MAS
3:ALO/KUB
do tego ostatniego to sie jeszcze zastanawiam :)
48. kostek88
RaQ HAM za KUB a nie obok
49. Alakhai
rapidshare.com /files/110552359/Q3_konf_26_04.wmv
dla ciekawskich Q3 i pelna konferencja , wszystko po angielsku , ode mnie brawa dla Alonso bo oprocz bolidu to umiejetnosci są bardzo ważne :) no i cieszy Kubica przed MCL :)
50. dziarmol
Niekoniecznie Alonso musi miec mało paliwa wszak to były mistrz świata a Renault też kozie z pod ogona nie wyleciało wydaje mi się że jutro będzie bardzo gorąco na starcie. A swoją drogą to Ferdek po "starej" znajomości mógł pomóc ustawic bolid Hamiltonowi a on taka świnia i samolub, nie na darmo Dennis mówi że mu brakuje Alonso (taka szkoda) pozdrawiam.
51. Alakhai
spacje usunac po com :P
52. Tomo23456
Ja typowałem RAI , KUB , MAS i pewnie tak będzie wyglądało jutro podium może kolejność inna.
53. matjasy
ja typuje RAJ MAS KUB
54. yantar
Renault ciezko jeszcze ocenic duzym miernikiem moze byc postawa mlodego Piqueta. 2 miejsce Alonso wiec mozna przyjac, ze postep jest ale jeszcze nie wiadomo jak duzy.
Zadziwia za to postawa Rosberga w Wiliamsie - slabiutko, to znacznie ponizej oczekiwan. Vettel w Toro Roso chyba bedzie musial przelknac podobny sezon jak Kubica ubiegly. Mclareny tez jakby stanely w miejscu i tu moze wlasnie wychodzic co to znaczy brak doswiadoczenego zawodnika w teamie.
55. dziarmol
Heidfeld trochę zawodzi, panuje opinia że ten nowy bolid mu nie pasuje ale ja myślę że on po prostu nie radzi sobie bez TC ot cała prawda. w prawdzie w wyścigu jedzie równo ale na pojedynczych okrążeniach w "Q" bladzieńko , jutro z 9-ej pozycji żeby się przebic wyżej (przed nim Weber) no będzie problem chyba że spadnie deszcz albo będzie dużo neutralizacji (safety car)
56. majkawiolka
ALONSO ile ty tam paliwa w tym bolidzie masz czy nie masz, to awans z 10 pozycji w kwalifikacjach na 2 jest fenomenalny!!! Brak słów, chylę czoła i nie wiadomo komu tu dzisiaj bardziej gratulować Rai czy Alo? ;) dwaj mistrzowie na swoich pozycjach wreszcie :) ciekawe co się dzieje z McLarenami... I jak tu spokojnie czekać na jutro?
57. ksspeed
Nie spisujcie Heidfielda na strate Przecież w dzisiejszym treningu był najszybszy Obstawiam że Nick jedzie na 1 pit stopa Brawo dla Roberta widać że jest niemal na równi z ferrari (oczywiście nadrabia umiejętnościami) Brawo dla Alonso Zrobili wielki postęp ale jak sam Alonso się wypowiadał jeszcze nie na podium
58. heidi
No woooow ladnie bardzo ladnie sie normalnie zszokowalam jak zobaczylam czas ALonso. Brawo Kubica za miejsce przed Hamiltonem chociac bedzie trudno wbic sie przed Massa i Alonso. Jeszcze te jego nieudane starty:/ Zapomnialam wytypowac.... tylko ja tak potrafie pzdr.
59. leo_
wg moich obliczeń: Allonso i Raikonen - 16-17 kółek do I pit stopu; Hamilto, Koval, Kubica, Massa - na 19-21 kółek; Heidfeld - 24-26 kółek.
60. majkawiolka
heidi nie przejmuj się bo ja po wczorajszych treningach też zapomniałam wytypować ;)
61. prolim
W Q2 Kubica miał przewagę 0,2 sekundy nad Alonso i 0,3 sekundy nad Piquetem, a na tym torze jak już zauważyliście różnice są malutkie, także to jest duża przewaga BMW. Alonso pewnie ma paliwa na 17/18 kółek. Kubica na 21/22 gdzieś. Będą małe różnice w stawce, tzn. Raikonen i Alonso nie będą w stanie uciec zbyt daleko, a przy małej ilości paliwa Alonso to będzie suchar, bo po pit będzie w środku stawki, za kierowcami bardzo obciążonymi, którzy będą go spowalniać. Także myślę, że Alonso tak 5/6 pozycja. Kubica, Masa i Hamilton będą walczyć o podium. Raikonen myślę, że poza zasięgiem.
62. czes
Raikonnen znowu pojedzie swoje, a nawet lepiej, bo pierwszy raz w tym sezonie z pierwszego miejsca. Chyba tylko Massa i Kubica sa w stanie utrzymac jego tempo. Ciekawe natomiast jest, jak Renault poradzi sobie na przestrzeni calego wyscigu, czy Alonso ukonczy przed McLarenami, bo pewnie to drugie miejsce straci. Do co Heidfelda i 1 pitstopu - ciekawa teza, chcialbym zobaczyc jak Nick jedzie w ten sposob. Przydaloby sie, zeby byl wyzej na mecie jesli chodzi o punkty do klasyfikacji konstruktorow.
63. kibic14_09
Typuje tak:1.Raikkonen 2.Kubica 3.Massa 4.Hamilton 5.Alonso Heidfeld-7
64. kibic14_09
Typuje tak:1. Kimi 2.Robert 3.Felipe 4.Lewis 5.Fernando Heidfeld-7
65. rob7
Moim skromny zdaniem Alonso wcale nie jedzie na oparach, ma zwyczajnie zatankowany samochód. Fernando przed sezonem wiedział, że dopiero od Europy będzie miał dobry samochód i to jest właśnie te 20% szans na tytuł!
66. prolim
Przypomnijcie sobie Australię i P2 Roberta, myślę, że tutaj będzie podobna sytuacja z Fernando. Oczywiście tam były jakieś sejfti kary, ale po pierwszym pit Robert spadł na 8 pozycję i miał duże problemy. Jak Alonso po pit spadnie za Heidfelda to ma pozamiatane :D:D. Nick jest znany z tego, że co jak co, ale jego wyprzedzić to się nie da:P
67. prolim
rob7 - po tytuł? Przecież całe Renault zdobyło całe 6 punktów, z tego lwią część w Australii, w której wiadomo co się stało... Jakby Renault rzeczywiście było mocne to Piquet nie byłyby 10, bo jeździł przez cały weekend prawie identycznie jak Alonso, a tu nagle stracił 0,8 sekundy.
68. lukasz556
wydaje mi sie że Kubica straci 1 pozycje na starcie
69. prolim
Też się boję startu...
70. f2008
no kubica bedzie musiał uważać na starcie brawo dla roberta i raikkonena stawiam jutro na kimiego:) a co do 2 miesjca to mysle ze massa a 3 kubica
71. Wirus
no robert ma wiecej paliwa od innych a nick jeszcze troche wiecej. gdyby wystawili go z mniejsza iloscia bylby 1 rzad moze pp. Robert sam powiedzial ze jest bardzo zawodolony gdyz pojechal 2 dobre przejazdy zarowno w Q2 przez co tylko raz jechal i w Q3 Theissen tez powiedzial ze Robert wykorzyl samochod do maximum i jest tam gdzie zakladali obierajac taka taktyke :) takze Robert jutro PUDŁO !!!!!!
72. Mu-H
Nie rozumiem zachwytow nad "ryno". Ja tu zadnego "skoku formy zespolu" nie widze. Piquet daremnie, zespol to nie jest tylko Alonso, ktory zreszta zawdziecza wszystko lekkiemu bolidowi. Zadnego cudu tu nie bylo, pojechal normalnie
73. spoxman
Nom zgadzam sie Z RaQ zresztą jak jakis team chciałby miec pole position to by dali mniej paliwa tak jak alonso
74. kondzio
heidi nie tylko Ty ;)
75. brkprzemek
zgadzam się z mixo Alonso musi mieć bardzo lekki bolid.
76. ferrarimarlboro
typowałem jeszcze przed treningami i umnie wygląda to tak:1.Raikkonen 2.Massa 3.Kubica 4.Kovalainen 5.Hamilton 6.Heidfeld 7.Alonso 8.Webber tylko niewiem czy sie sprawdzą
77. Bmw-Sauber_fan
ja licze ze jutro kubica wygra bo ma najwięcej paliwa z czolowki. co do heidfelda to mysle ze on ma najwiecej paliwa z pierwszej dziesiatki. mario wiedzial ze mu nie idzie i ze w kwalifikacjach nic wielkiego by nie wskoral wiec podjeli decyzje o maxymalnym opoznieniu pierwszygo pit stopu. a alonso ma zdecydowanie najlzejsze autko. to dzisiejsze 2 miejsce zrobil na minimalnym obciazeniu paliwem zeby chociaz u siebie mogl byc wysoko w kwalifikacjach bo na pewno nie w wyscigu
78. be3kon
Tylko niech Hamilton nie trzyma sie z dala od Kubicy, bo to drugi samuraj w stawce nam się rodzi °''°
79. Moralez
jest dobrze! - reasumując cały dzisiejszy dzień można powiedzieć, że Kubica w całej stawce jest pod względem prędkości na 2 - 3 miejscu - Potwierdzam, że najbardziej wiarygodnym wyznacznikiem w tej kwestii jest Q2
80. ferrarimarlboro
niewiecie gdzie można obejrzeć powtórke kwalifikacji
81. be3kon
haha... to taki skrót myślowy.. popularny ostatnio
82. stoyu
mixo-> dokładnie, chyba, że poczynili takie postępy w co wątpię;)
83. klamatp
Myśle że Kubica ma najcięższy bolid z czołóówki. Wyniki z Q2 czyli 13 setnych przed Ferrari może napawać optymizmem. Myśle że Kubica może być 2 a nawet 1
84. darkopinio
no Robert chyba coś wskura jutro trzymam kciuki i to mocno ,co najmniej 3 pozycja jak nie lepiej, i tak do przodu aż dojdziemy do pierwszej gl.Robert
85. wiktorf
Racja!!!! Alonso ma prawie pusty bak a to 2 miejsce to pod ubliczke wywalczone
86. czes
Pusty bak, czy nie, 2. miejsce Alonso robi wrazenie.
87. kamilos1130
kubica powinien miec na ok 5 lub 6 okrązen więcej paliwa od alonso a masa jest o 1 okrązenie więcej zatankowany niz masa takie jest moje zdanie
88. wiebro62
Brawo Robert doskonała pozycja do ataku.
Duże brawa dla Alonso ale chyba jedzie na oparach.
Będzie niezły wyścig po kwalifikacjach
Trzymajmy kciuki za Roberta.
89. Łukasz_K
Duża szansa na kolejne podium Roberta! Myślę, że Ferrari będzie miało lepszy start od Renault i Alonso spadnie o pozycję - oby dwie :) Tak czy inaczej Robert powinien go wyprzedzić jak Alnso zjedzie do boxu, bo albo zjedzie 3 razy, albo będą go tankowali pod korek, a to trwa dłużej. Na pewno nie będzie w stanie wypracować bezpiecznej przewagi. Trzymam kciuki za dobry start Roberta!
90. tt16
oby nie padalo bo to moze zaszkodzic Robertowi jak sie tak utrzyma rezulatat wyscigu jak kwalifikacji to Robert ma szanse na 2 miejsce w generalnej kwalifikacji....oby McLarenom nie szło to bedzie dobrze....ehhehe
91. tt16
Może uda się wygrać Robertowi wkoncu ma cięższy bolid jesli BMW Sauber pomyśli i gdyby tak Robert odwiedzal mechanikow tylko raz to bedzie cud i moze 1 zwyciestwo w karierze..:)
92. elo77
teraz to nie ktorym zal nicka a wczesniej to na nim psy wieszaliscie BURAKI!!!
93. elo77
w ogóle to tutaj same dzieciaki, szkoda gadac
94. elo77
oczywiscie paru inteligentow znalazloby sie
95. agnes
Ciekawy bedzie jutrzejszy start. Ferrari ciężkie do łyknięcia, a z tyłu dwójka McLarenów. nie lubie niczego obstawiać bo to nie ma według mnie sensu. Za mało wiemy a nawet gdybyśmy wiedzieli więce,j to losowych wypadków też sie nie przewidzi. Dlatego poczekajmy na sam wyścig, przecież sie wszystko wyjaśni:)
96. j_m
Fantastyczne kwalifikacje w szczególności w wykonaniu Roberta, będzie jutro świetny wyścig... ale nie podoba mi się błąd na oficjalnej stronie BMW-S..., że w Q2 Robert był 9ty... Pozdr.
97. Dorota94
Dzisiaj świetny był wywiad z Kubicą przed wyścigiem ; D
A Alonso pojechał świetnie, oby tak dalej.
Podbudował swój zespół wyścigiem...
Robert tez dobrze poejchał.
4 miejsce jest świetne.
Ciekawe jaką taktyke obrali...
98. edi1999
czy ktoś ma informacje o prędkościach maksymalnych?
przy starcie może to mieć znaczenie
99. dragomirov
w Q2, czyli najszybszym Q z wszystkich 3. Robert pokazał potęgę BMW, był raptem 13 tysięcznych za Massą. Wniosek z tego płynie jeden. Robert jest mocno zatankowany a Alonso jedzie na oparach.Po pierwszym zakręcie Robert będzie 2 a zjedzie do PIT Lane dopiero po dwudziestu paru kółkach i wygra ten wyścig. Pierwsza trójka zjedzie do PIT Stopu po 12 do 15 kółkach.
100. dragomirov
to będzie pierwsze zwycięstwo Roberta, bravo!
101. dragomirov
Alonso się ośmieszy jak idiota pojedzie max na 12 kółek i spadnie na 4 może 5 miejsce.
102. jan55
moze i bedzie alosno na oparach jezdził ale mamy przykład ze wasz raikonnen w bolidzie takim jak renault to by jezdził na poziomie piqueta
103. jan55
i to jest prawdziwy mistrz a nie jakis tan kubica czy ch.. wie kto
104. RybaWspaniala
Zastanawiaja mnie wasze typowania co do wyścigu.To takie nakręcanie się.Uważam że Kimi będzie pierwszy,a dalej to pokaże wyścig.Nie przekreślałbym Alonso z jego "bakiem".Myślę że ma podobną ilośc paliwa co Robert.Będzie ciężki wyścig.Jak Robert będzie w pierwszej 5 to będzie ok.Co do Heidfelda to może miec dobry start a póżniej jego tempo wyścigowe pozwoli mu przesunąc się do przodu.ZOBACZYMY
105. ryba17
edi1999 Robert miał 3 wynik speed trap
310 km/h ,a pierwszy chyba RAI miał 313 czyli BMW się poprawiło ;)
106. pisak7761
mam nadzieje ze to widzieliscie,3 sektor toru Kubica ma najlepszy czas tego sektora,dla przypomnienia to ten sektor króry konczy sie długą prosta i dohamowaniem .w tej czesci toru massa jest wolniejszy o 0,18 czyli duzo,pozdrawiam
107. dragomirov
ludzie nie dajcie się zwariować. Pomiędzy Robertem a Fernando w Q2 była różnica grubo ponad 0,2 sekundy. Robert jest zatankowany na 20 kółek albo więcej a Fernando zjedzie po 12 najwyżej. Czołówka wykruszy się po 15 rundach, maksymalnie. Robert wywalczy sobie dzięki temu przewagę wystarczającą aby wygrać. Pozdrawiam wszystkich fanów.
108. gurka
No i stało się Briatore nie rzuca słów na wiatr. Znakomite kwalifikacje dla Renault. Minimalne różnice czasowe pokazują jak znakomitym kierowcą jest Robert wielkie brawa. Jestem optymistą przed jutrzejszym wyścigiem myślę, że zobaczymy biało czerwoną flagę na podium. Pozdrawiam wszystkich
109. mateos3
to byl chyba przypadek ze Alonso jest tak wysoko.Mysle ze to tylko pod publike bo jest u siebie w ojczyznie i postanowili leckko go zatankowac
110. dragomirov
a Heitweld jest zatankowany, pewnie pod korek.
111. prolim
ta, Heidfeld to ma pewnie paliwo w oponach...
112. prolim
albo przyspawali mu dodatkowy bak, jedzie bez pit;D opony zmieni sam w trakcie jazdy :D
113. ::::MORF::::
A mi sie wydaje ze Alonso ma mniej paliwa niz pozostali kierowcy to torche dziwne zebe nagle renalut odrodzilo sie w 3tyg i rozpoczelo walke o mistrzowstwo. Ciesze sie z wyniku Robert chociaz zawsze jest niedosyn gdyz ostatnie GP byly rewelacyjne. Jestem pewny ze Kubica znow zawita na podium. Z tego co wynika Alonso dlugo nie pojedziwe na 2 mejscu ale to tylko prypuszeczienia.
114. lipens
Chciał bym zaznaczyć że Robert startuje z czystej strony toru więc może zrewanżuje się Massie i go wciągnie na starcie. Alonso przypuszczam ze ma mało paliwa bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby przez trzy tygodnie zrobić taki krok na przód żeby być na drugiej pozycji, a jak wiadomo wcześniej problemem było sie dostać do Q3. Massa pewnie kilka bączków zrobi i zajmie daleką pozycje. Ciekawostką tez jest strategia BMW, no ale jutro się przekonamy, szkoda że to tak późno ale trudno, warto czekać :)
115. dziarmol
2008-04-26 19:42:34 dragomirov-Śmiała teza ale chyba nie będzie tak różowo@ jan55 to że Ferdek jest mistrzem to wiemy nie od dziś ale Kubicy bym tak nie lekceważył, a po za tym gdzie się podziali Fani Mclaren? pozdr.
116. czes
Bez przesady, Renault nie ma szans na tytul w tym sezonie. A Heidfeld byl bardzo niezadowolony. Mowil, ze zle pojechal w Q3 i mial klopoty z oponami, wiec chyba nie jest mocno zatankowany.
117. harco13
czy ktos wie kiedy w tv jest powtórka tych kwalfikacji
niestety bylem w pracy i nie widzialem
118. czes
@harco13; jutro w polsacie sport o 9.10
119. renault f1
Nie mogę zrozumieć tego ,że prawie wszyscy użytkownicy piszą np. że ALONSO pojedzie na oparach ma dziurawy bak i że nie będzie na podium . niekiedy żeby być pierwszym czy drugim trzeba mieć mało paliwa na pokładzie myślicie że renault na początku sezonu źle jeździło to teraz taż źle pojedzie , ale to że ALONSO ma 2 tytuły to już chyba nie pamiętacie . A może właśnie teraz w europie obudzili się i zaczną rywalizować z innymi zespołami . Mam taką nadzieję 3 mam kciuki jutro za ALONSO i fanów Pozdrawiam wszystkich !!!
120. renault f1
Przepraszam i pozdrawiam fanów ALONSO :-)
121. Mailand
do RaQ: obok Kubicy MAssa a nie HAmilton. zapowiada sie ciekawy wyscig...
122. Marlena1993
Kubica powinien być jutro na podium. Poczekajmy jednak do wyścigu.:)
123. Sedesik
ja tez uważam, że ALO się będzie liczył w tym wyścigu, nie ma szans za zwycięstwo , ale będzie walczył o podium i skończy pewnie około 4-5 miejsca. Wierze też w dobry start KUB , który jak nie zawali startu będzie miał podium. jest szybki to fakt. Sezon się rozkręca na maksa. Dawno się już tak nie ekscytowałem (Bahrajn spędziłem poza cywilizacją z TV i poza zasięgiem gsm ) . Czemu tak długo do wyścigu!!
124. dpiech
Prawdziwy potencjał bolidów i formę kierowców pokazała Q2 gdzie wszyscy jeżdżą na oparach i świeżych miękkich oponach aby wykręcić jak najlepszy czas. A jak wiemy Robert był w tej części 2 ze stratą do Massy zaledwie 0,013 sek - czyli nic. Na trzecią część raczej na pewno Robert ma dość sporo dotankowany bolid stąd 4 miejsce. A Alonso? No cóż, z całym szacunkiem dla niego, jestem pewien że pojechał na oparach, w końcu jeździ u siebie a marketing jest bezlitosny, mimo to życzę mu jak najlepiej - czyli miejsca tuż za Robertem :-)
125. renault f1
A czemu nie piszecie tak o Kimim , że jedzie na oparach? nie rozumiem was?
126. renault f1
szkoda słów pozdrawiam!
127. prolim
Ja myślę, że Alonso to ma więcej paliwa niż bak pomieści:D. Bosz ludzie, przecież Symonds potwierdził, że Alonso ma mniej paliwa. Obczajcie gdzie jest Piquet.
128. prema
biarac pod uwage po przednie starty i wypowiedz kubicy iz nie uporali sie jeszcze ze sprzeglem przy starcie i jego zachowanie jest teraz loteria to najbardziej zycze mu by zachowal przynajmniej pozycje na poczatku, a potem juz podium jest b. prawdopodobne, w zaleznosci od tego co sie bedzie dzialo to przynajmniej najnizszy stopien
129. matt7
Xellos - wyobraźnie to Ty masz ^^ i gitara o to kaman oby sie sparwdzilo XDD
130. Marlena1993
Nie wierzę ,że Renault zrobiło tak wielki postęp. Z pewnością Alonso jechał z małą ilością paliwa.
131. sandacz303
RaQ obok kubicy jest massa :pp hamilton jest za kubica :p kubica powinien wygrac, poniewaz dodali mu nowe czesci do bolidu, od GP Bahrajnu zyskal 5 razy wiecej kibicow niz teraz, wiec moze byc dobry wyscig, ja typowalem tak : 1. Kubek 2. Massa 3. Heidfeld
132. wrona12
Alonso jechał u siebie- zna wszystkie knify toru. Bardzo napięte te czasówki. Minimalne różnice w czołówce no i w tej czołówce Kubica. Szkoda mi McLarenów. Pewnie troche żałują że w teamie nie ma juz Alonso.
133. prolim
Ta, a Raikonen z Massą mieli mapę, natomiast Nick jechał na czuja, Kubica miał na szczęście kompas. Myślę, że Fernando to wiatr pomógł;D.
134. prolim
Piquetowi pomogła znajomość nazw zakrętów, a Hamilton orientował się po położeniu słońca, a Kovalainen jechał z wiatrem. ;D
135. szewczenko
Według mnie zbyt szybko renault wróciło do wielkiej formy jaką prezentowali dwa sezony temu.Jest opcja że alonso ma słabo zatankowany bolid,ale pierwasza szóstka była w zasiegu 0,4 sekundy więc dzięki swoim umiejętnością Fernando mógł wykręcic dobry czas.A jeśli pojechał by o 0.4 sek. wolniej to tez byscie mówili ze jedzie na oparach????Zastanówcie się chociaż nie wykluczam opcji słabo zatankowanego bolidu Fernando Alonso
136. jan55
dziarmol juz wiemy ze mistrzem został raikonnen (chociaz sie z tego nie ciesze, tym bardziej ze w tym sezonie raikonnen nie ma konkurencji przez super bolid, nie uznaje takiego mistrzostwa) dlatego fani mclarena, teraz sa fanami raikonnena bo teraz raikonnen jest faworytem do MS, tacy kibice niech sie schowają (zresztą juz to zrobili jako kibice raikonnena) ja jestem i bede za alonso, mam gdzies jak jezdzi kubica ale przez smieszną wiesniacką oprawe jego wystepów, dzisiaj w jak oni spiewają debile gadali nonstop o kubicy
137. Nowiszu
ja zagrałem pokerowo RAI KUB HEI mam przeczucie że massa nie dojedzie.Wygrał w bahrajnie bo miał praktycznie cały wyscig pusty tor przed sobą.Teraz przyjdzie mu ostro walczyc o pozycje wiec może sie poprostu spalic:P.Niestety chyba troche z Nickiem przesadziłem chociarz wszytsko moze sie zdarzyc:)
138. leo_
uzupełnię moją wypowiedź z 2008-04-26 16:01:59. Do I pit stopu: Allonso i Raikonen - 16-17 kółek; Hamilton, Koval, Kubica, Massa - na 19-21 kółek; Heidfeld - 24-26 kółek.Ale 2 uwagi: sądząc po wypowiedzi Massy, że słabiej pojechał w Q3, tzn, że nie ma aż tyle paliwa. Może więc mieć paliwa np na 16-18 kółek. Wtedy przed Kubicą zjadą Raikonen, Alonso i Massa, a potem Kubica przez 3-4 kółka będzie jechał jako pierwszy i śrubował czasy przed pierwszym zjazdem. Jeśli chodzi o Heidfelda: też niezadowolony z Q3 - tzn. ma jednak chyba mniej paliwa , nie na 24-26 kółek a na ok 19-22 kółka. W związku z tym, jest całkiem możliwe, że będzia jak mówi dragomirov (2008-04-26 19:42:34), tzn. Kubek wygra!
139. leo_
Inne uwagi: Kubica lepszy od Heidfelda o ok. 0,2 sek;
BMW coraz bliżej ferrari-strata tylko ok.0,02 sek;
BMW lepsze od Maca - o ok. 0,1 sek; Renault się zbliża do czołówki??!! ale głównie za sprawą Alonso! Do BMW tylko 0,2 sek ??!!
140. dziarmol
2008-04-26 23:06:49 jan55-To że dziś wszyscy w Polsce są znawcami f1 oraz fanami Kubicy to taka nasza narodowa przywara ja również zanim Kubica pokazał się w f1 kibicowałem i nadal kibicuję Alonso , ale no cóż serce każe byc za Kubicą (i niekoniecznie z BMW).Dla tych dwóch ludzi warto wstawac w nocy żeby obejrzec wyścig czy Q czy nawet trening poz.
141. Z.Stardust
I chociaż człowiek zmęczony, zmelanżowany, to dołączam się do przemyśleń dziarmol'a!!!! Kubicy nie było ale był Alonso i wspaniałe Renault!!!
142. jan55
ale wreszczie przychodzi ta 1 sekunda na okrązeniu ktora miał da alosno, narazie jeszcze 0,3 sekundy zostało jeszcze w mclarenie ale juz nie długo sie to zmieni
143. paveloo
w 2006 Alonso tu wygrał.. teraz raczej nie wygra, ciekaw jestem startu, długa prosta i zakręt w prawo, Raikkonen z pewnością nie straci pozycji, myslę, że Masa wyprzedzi Alonso, Robert nie powinien stracić pozycji - tyle sam start, tak to obstawiam.
144. gurukhai
To jeszcze nie ma wyścigu ?? :/ ;P
145. jacenat
Według mnie Kubica ma mniej paliwa niż Heidfeld. Po Q2 w którym Robert bez problemu ma drugi czas a Nick walczy ożycie ustawianie NIcka na agresywną strategię i mocne tankowanie Roberta dużą ilością świadczyłoby o głupocie a o to nie podejrzewam teamu BMW Sauber. Niby dlaczego miałby mieć więcej? Bo tak wynika z kolejki i na przemian jeżdżą to cięższym to lżejszym bolidem:)?
146. czes
Moze sa tym razem identycznie zatankowani. Wazne, zeby Robert mial wiecej paliwa niz tych trzech z przodu.
147. Tomo23456
A mi się wydaje że NIck ma mniej paliwa od Kubicy niemcy raczej nie słyną z elastyczności i jak wcześniej ktoś napisał teraz jest kolej na to żeby Robert był cięższy. Jakby był lekko zatankowany to po czasach w Q2 można by było liczyć na pierwszą linie.
148. Tomo23456
czes i na razem zjechali na pit :) może piwko by wypili co ty gadasz chłopie
149. WojtekJ
Moim zdaniem R.Kubica z czołówki ma najwiecej w baku ponieważ, w drugiej sesji był szybszy od wszystkich z czołowki o 0,2 i tylko wolniejszy od Massy o 0,013. Więc jezeli dobrze wystartuje ma realne szanse na podium!!!
150. RybaWspaniala
Już jak się tak nakręcamy od wczoraj,to powiem iż obawiam się o dobry start Roberta.W Malezji jak i w Bahrajnie Robert miał opóżniony start.Styu za nim sa maclareny głodne jak lwy,więc prosta która jest długa może byc dla Roberta przyczynkiem do spadnięcia o 1 lub 2 pozycje.Czy jest to słuszna idea pokaże start...Co do Kimiego to jestem pewien że wygra w cuglach a reszta to będzie bój!
151. czes
@Tomo23456; heh, no nie pomyslalem o tym :)
152. dziarmol
2008-04-27 09:33:35 RybaWspaniala- No choc jeden głos rozsądku, dziś będzie bardzo niebezpiecznie (Hamilton Massa) będą jechac bez pardonu i o kolizję nie trudno (ach ta prosta)
153. renault f1
Ja licze na udany wyscig ! ALONSO i tak stanie na podium a jak nie to :-( 3 mam kciuki pozdrawiam !
154. Shaqoo
Wydaje mi się, że Alonso nie będzie taki mocny w wyścigu jak w kwalifikacjach, miał lekki bolid i to wszystko. Kubica ma ogromną szanse na podium.
155. stalowy22
jeśli dobrze sobie to policzyłem to jak przyjadą w tej kolejności co są teraz na starcie to Kubica będzie 2 w generalce??? Jeśli się mylę to tylko źle policzyłem...;)
156. Wirus
oby te wasze przewidywania sie sprawdzily :P ja stawiam Roberta na 2 miejscu ale licze ze przy starcie alonso bedzie chcial zamknac masse i troche go szerzej wyrzuci a kubica skorzysta, optymistyczną rzeczą jest wg mnie to ze Kubica ma świetne czasy w 3 sektorze i predkosci na prostej, jak utknie za jakims maruderem to bedzie w stanie zblizyc sie w 3 sektorze i lyknac na prostej na to licze !!! :D
157. marcysko
tym razem raczej szykuje sie awaria bolidu roberta
przejedzie gora 25 okrazen toru
158. Pawlakos
Ja muwie ze Alonso odpadnie
159. ::::MORF::::
Alonso raczej odpadnie ale ni bedzie to szybko Hiszpania tam musi sie dobrze zaprezertowac boje sie o start Kubucy moze byc zle. ale jestem optymista i dalmnie bedzie super,..
160. domel31
Gdzie mozna zobaczyc na Internecie wyscig??
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz