2023-10-20 GP USA - #1 trening 19:30 - 20:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:35.912 | 23 |
2 | C.Leclerc | Ferrari | 1:36.068 | 24 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:36.193 | 23 |
4 | S.Perez | Red Bull | 1:36.212 | 23 |
5 | K.Magnussen | Haas | 1:36.472 | 21 |
6 | G.Russell | Mercedes | 1:36.474 | 25 |
7 | A.Albon | Williams | 1:36.492 | 21 |
8 | C.Sainz | Ferrari | 1:36.533 | 24 |
9 | N.Hulkenberg | Haas | 1:36.702 | 21 |
10 | P.Gasly | Alpine | 1:36.705 | 22 |
11 | L.Sargeant | Williams | 1:36.987 | 26 |
12 | E.Ocon | Alpine | 1:37.066 | 22 |
13 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:37.104 | 25 |
14 | D.Ricciardo | AlphaTauri | 1:37.152 | 24 |
15 | L.Norris | McLaren | 1:37.256 | 21 |
16 | Z.Guanyu | Alfa Romeo | 1:37.418 | 25 |
17 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:37.517 | 24 |
18 | F.Alonso | Aston Martin | 1:37.840 | 19 |
19 | O.Piastri | McLaren | 1:38.420 | 22 |
20 | L.Stroll | Aston Martin | 1:39.940 | 5 |
#trening: Verstappen przed Leclerciem, spore problemy Astona Martina
Aktualny mistrz świata został zwycięzcą bardzo spokojnego jedynego treningu przed GP USA. Holender okazał się nieznacznie lepszy od Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona. Nieudane zajęcia za sobą ma z kolei Aston Martin, który zmagał się z przegrzewającymi się hamulcami.Jak zawsze przy okazji weekendu sprinterskiego, pierwsze zajęcia na torze Circuit of the Americas miały niebagatelne znaczenie dla całej stawki. Raptem 60 minut na dopracowanie swoich ustawień oznaczało, że zespoły nie zwlekały z wyjazdami swoich kierowców, a niektórzy z nich musieli w dodatku sprawdzić nowe części aerodynamiczne, których całkiem sporo pojawiło się w Austin.
Na szczęście pogoda sprzyjała spokojnemu testowaniu. Temperatura powietrza wynosiła aż 32 stopni Celsjusza, zaś nawierzchni o 6 więcej. Należy tutaj podkreślić, że takie gorące warunki mają utrzymywać się przez wszystkie trzy dni zmagań, więc na zawodników czekają kolejne wyzwania fizyczne.
Na premierowe przejazdy już tradycyjnie samochody zostały wyposażone w pośrednie oraz twarde opony, przy czym zespoły nie zdecydowały się na rozdzielenie harmonogramu prac między swoimi kierowcami. Błyskawicznie na prowadzeniu znalazł się też Max Verstappen, który jako pierwszy złamał barierę 1:38.000.
W miarę upływu sesji rozpoczęły się klasyczne problemy na amerykańskim torze, czyli blokowania kół w zakrętach nr 1 i 12, częsty tłok w krętym 1. sektorze oraz narzekania na wyboje. Pierwsze kłopoty sprzętowe spotkały z kolei Lance'a Strolla. Aston Martin poprosił go o oszczędzenie hamulców, po czym wezwał go do garażu.
Chwilę później nastąpiła zmiana lidera tabeli z czasami, a Verstappena o 0,104 sekundy wyprzedził Lewis Hamilton, korzystający również z twardej mieszanki. Następne kilkanaście minut stało pod znakiem spokojnych, dłuższych stintów zawodników i na pierwsze większe przetasowania w stawce trzeba było czekać do ostatnich 20 minut treningu
Zanim jednak do nich doszło, z niemałych tarapatów wyratował się Oscar Piastri po tym, jak złapał sporo nadsterowności po wyjściu z zakrętu nr 9. Z kolei jego partner, Lando Norris, popisał się znakomitym okrążeniem na pośrednich oponach, wyprzedzając i Hamiltona, i Verstappena.
That was close 👀
— Formula 1 (@F1) October 20, 2023
Oscar Piastri clips the kerb at Turn 8, which skews him off the track onto the grass!
The Aussie driver is back on track #USGP #F1 pic.twitter.com/9kGc208fUz
Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę na torze w końcu pojawili się kierowcy na miękkich oponach. Jako pierwsi wyjechali na nich reprezentanci Williamsa. Szczególny pożytek zrobił z nich Alex Albon, który wysunął się na czoło stawki z ponad 0,7-sekundową przewagą nad Lando Norrisem.
Taja wyprzedził jednak na swojej pierwszej szybkiej próbie Verstappen, ustanawiając rekord we wszystkich trzech sektorach. Dwa z nich odbił mu Hamilton, ale ostatecznie Brytyjczyk wylądował na 3. miejscu. Między nimi znalazł się bowiem jeszcze Charles Leclerc ze stratą 0,156 sekundy do zawodnika Red Bulla.
Z innych rezultatów należy wspomnieć o 5. czasie Kevina Magnussena, na co wpływ niewątpliwie miał duży pakiet aktualizacji dostarczony do Austin. Co ciekawe, w czołówce zabrakło przedstawicieli McLarena, a wszystko z powodu braku przejazdów na ogumieniu z czerwonym paseczkiem.
Z tego powodu Piastri znalazł się dopiero na 19. lokacie, rozdzielając duet Astona Martina. Brytyjski zespół przez cały trening walczył z przegrzewającymi się hamulcami, o czym przekonał się zarówno Fernando Alonso, jak i wspomniany wcześniej Stroll. Kanadyjczyk przejechał zaledwie 5 okrążeń.
Desde luego con las mejoras de Aston Martin en Austin, el coche de Fernando Alonso va on fire!pic.twitter.com/G3yn5JtSQu
— VINO LA TORTUGA 👀 (@LaTortugaVino) October 20, 2023
komentarze
1. Raptor Traktor
Bolid nr 18 najwyraźniej wie, jaki frajer w nim siedzi i dlatego sam odmawia działania. Brawo bolid, jesteś mądrzejszy od szefostwa tego zespołu.
2. kiwiknick
To samo można napisać o bolidzie nr 14 ;)
3. antonelli-herta
"... przed Leclerciem"? Redaktor, co to jest "Leclerć"? Matura z polskiego to w ogóle była?
4. antonelli-herta
jak można sadzić takie "Kwiat-ki"? Może też przed Sajncem?
5. antonelli-herta
Ale podwórko... sorry, za czepianie się języka ale to żenada w "profesjonalnym" portalu.
6. Zaps
@1 a no spoko, pewnie masz rację.
A tak wgl to kim jesteś w życiu i jakie jest Twoje największe osiągnięcie mistrzu?
7. Raptor Traktor
@6 Na pewno nie jestem kierowcą blokującym jeden z dwudziestu najbardziej pożądanych foteli w świecie motorsportu, a jak zamierzasz napisać bezmózgi komentarz w stylu "nIe KrYtYkUj Bo SaM nIe PoJeChAłByŚ lEpIeJ", to sobie daruj, bo blocka dostaniesz.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz