2023-09-15 GP Singapuru - #2 trening 15:00 - 16:00
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 C.Sainz Ferrari 1:32.120 26
2 C.Leclerc Ferrari 1:32.138 27
3 G.Russell Mercedes 1:32.355 25
4 F.Alonso Aston Martin 1:32.478 25
5 L.Hamilton Mercedes 1:32.585 23
6 L.Norris McLaren 1:32.711 23
7 S.Perez Red Bull 1:32.812 23
8 M.Verstappen Red Bull 1:32.852 23
9 K.Magnussen Haas 1:33.017 25
10 V.Bottas Alfa Romeo 1:33.105 24
11 N.Hulkenberg Haas 1:33.139 22
12 L.Lawson AlphaTauri 1:33.285 27
13 E.Ocon Alpine 1:33.361 25
14 L.Stroll Aston Martin 1:33.390 25
15 O.Piastri McLaren 1:33.461 23
16 Y.Tsunoda AlphaTauri 1:33.477 27
17 Z.Guanyu Alfa Romeo 1:33.575 25
18 P.Gasly Alpine 1:33.824 24
19 L.Sargeant Williams 1:34.327 28
20 A.Albon Williams 1:35.558 5
komentarze
  • 1. Werter
    • 2023-09-15 16:03:27
    • *.98.52.214

    Pomarańczakowi należy się +5

  • 2. Lulu
    • 2023-09-15 17:19:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Widzę że dyrektywy przyniosły zamierzony skutek ? FIAbull zaczekała na rekord Maxa i ze strachu że sezon zakończy się zbyt szybko wprowadzili zmiany by osłabić RBR. Spodziewałem się tego dopiero w kolejnym sezonie , chyba wpływy zaczęły się nie zgadzać ale zaczekajmy na wyścig.

  • 3. hubos21
    • 2023-09-15 17:52:22
    • *.8.182.156

    @2
    To przyniosły czy nie? Bo napisałeś, że tak ale może nie. Może trafisz.

  • 4. Litwak
    • 2023-09-15 18:33:29
    • *.

    To jest tor na którym można pokonać RB, może to być 1 wyscig w którym nie będzie nudy zobaczymy pożyjemy 1 wyscig w tym sezonie, na prawdę zajebisty mamy sezon

  • 5. Lulu
    • 2023-09-15 19:41:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @3
    Boję się stwierdzić jednoznacznie żeby w niedzielę się nie rozczarować. Choć tak jak pisałem wielokrotnie , mam nadzieję że RBR wygra wszystkie GP do końca sezonu i niech to będzie najnudniejszy sezon w f1 w całej jej historii.

    Jak Tobie podoba się taki cykl gdzie wygrywa jedna ekipa wszystko zawsze wszedzie i w każdych warunkach to ok . Nie mi czyjeś gusta oceniać. Dla mnie wieje nudą.

    Z drugiej strony Stefano mówi że w orzepisach nie będzie żadnej sztucznej ingerencji a niecałe dwa miesiące później zachodzą pierwsze zmiany z zapowiedzią kolejnych co rok to trochę śmieszne że próbuje się wykreować na siłę widowisko . Ta dyscyplina zmierza w złą stronę.

  • 6. yaiba83
    • 2023-09-15 20:01:22
    • *.153.149.46.ip.sptelek.com.pl

    Ale oni nie zmienili przepisów tylko zaczęli mocniej egzekwować to co jest w nich zapisane i ograniczają szarą strefę. Nic nowego nie wymyślili. Być może sekret byków krył się w elastycznych komponentach.

  • 7. hubos21
    • 2023-09-15 20:08:00
    • *.8.182.156

    @5
    Narazie mamy trening, który Ferrari wygrało, wygrali też ostatnio czasówkę a w wyścigu po kilku kółkach i komentarzy VER przez radio wszystko było już jasne


    @6
    FIA zajeła się tematem elastycznych przednich skrzydeł po wywiadzie z dr RB który sam stwierdził, że zespoły próbują szukać tam przewagi ale zyski są tam niewielkie.

  • 8. Lulu
    • 2023-09-15 20:33:21
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @6
    Z tego co ja się orientuję ( miga być to jakieś głupoty, są tu tacy co czują temat dużo lepiej ), to chodzi o ruchome elementy podłogi. Są tam jakieś płyty chroniące podłogę, jak w każdym z bolidów, ale u nich przy pewnych prędkościach się one przesuwają poprawiając docisk ...coś w tym temacie .

    @hubos21 popraw mnie lub rozwiń temat jeżeli idę w dobrym kierunku .

  • 9. kiwiknick
    • 2023-09-15 21:01:59
    • *.

    Stroll się rozwali a wygra Alonso.

  • 10. dexter
    • 2023-09-15 22:35:23
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Witaj @ 5. Lulu,

    obie dyrektywy techniczne istnieja od dawna, ale musza byc ciagle modyfikowane, poniewaz zespoly zawsze znajduja nowe sposoby na przechytrzenie przepisow.

  • 11. Ksys
    • 2023-09-15 23:47:25
    • *.205.172.7

    @10 doprecyzowanie przepisow nie jest ich zmianą. Musza to robic bo jak to ladnie ujales zespoly zawsze zbajda sposob by te przepusy obejsc. Uwazam, ze nalezy przepisy egzekwowac do konca, bo przypomina mi sie wiele ujec z wyscigow kiedy przednie skrzydla na prostych zmniejszaly kąt pod wplywem predkosci dosc znacznie i uwazam to za naduzycie. Osobiscie nie interesuje mnie kto na tym straci lub zyska, chce takich samych mozliwosci dla kazdego zespolu. Pozdrawiam.

  • 12. dexter
    • 2023-09-15 23:48:26
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @ 8. Lulu

    M.in. aby ze wzgledow bezpieczenstwa ograniczyc liczbe uderzen (auto podczas jazdy pracuje) i chronic kierowcow, to w zeszlym roku wprowadzono pomiar, ktory mierzy pionowy ruch pojazdu i sile uderzenia w jezdnie. Kazdy kto przekroczy pewien poziom, musi dokonac ulepszen. Z grubsza rzecz biorac limit wynosi 8 g. Bariera ochronna pod samochodem okazała sie niewystarczajacym srodkiem zapobiegajacym zbyt duzemu kontaktowi z podlozem. Choc podczas wyscigu dopuszczalne jest zuzycie maksymalnie o jeden milimetr, w niektorych miejscach zespoly znalazly sposoby na ochrone plyty pomimo jej kontaktu z podlozem. Na przyklad poprzez material izolacyjny pomiedzy hassis a plyta podlogowa, ktory amortyzuje uderzenia. Albo wkrety mocujace, ktore lekko wystaja i znikaja w desce po zetknieciu z podlozem (dzieki czemu dzialaja tlumiaco). Z tym jest koniec. Minal rok, a zespoly znalazly nowe luki. To takze zostalo uzupelnione.

  • 13. dexter
    • 2023-09-16 00:23:20
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @Ksys

    Inzynierowie zawsze wymyslaja cos nowego (z nadzieja, ze da im zdecydowana przewage). Zadaniem inzynierow jest konstrukcja najszybszego auta w ramach przepisow tech. - bardzo ogolnie powiedziane.

  • 14. dexter
    • 2023-09-16 10:01:47
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @yaiba83

    "Być może sekret byków krył się w elastycznych komponentach."

    Christian Horner natychmiast przeszedl do ofensywy: "To nas nie dotyczy. Odkrylismy kilka gumowych nosow w innych samochodach i teraz czekamy, az znikna." ;-)

    Jesli zajdzie potrzeba wprowadzenia poprawek w podlodze i w rezultacie pozostawienia nieco wiekszego przeswitu, w najgorszym przypadku stracisz downforce. Jesli przednie skrzydlo mozna skrecic wokol punktu mocowania na nosie, wowczas cala aerodynamika byla odpowiednio zaprojektowana uwzgledniajac ten aspekt. Jesli bedziesz musial sie teraz wycofac, ryzykujesz nie tylko utrate docisku, ale takze problemy z balansem.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo