2022-06-17 GP Kanady - #1 trening 20:00 - 21:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:15.158 | 27 |
2 | C.Sainz | Ferrari | 1:15.404 | 34 |
3 | F.Alonso | Alpine | 1:15.531 | 31 |
4 | S.Perez | Red Bull | 1:15.619 | 32 |
5 | C.Leclerc | Ferrari | 1:15.666 | 30 |
6 | G.Russell | Mercedes | 1:15.822 | 29 |
7 | L.Stroll | Aston Martin | 1:15.877 | 32 |
8 | L.Hamilton | Mercedes | 1:15.877 | 27 |
9 | S.Vettel | Aston Martin | 1:16.041 | 33 |
10 | D.Ricciardo | McLaren | 1:16.083 | 29 |
11 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:16.165 | 29 |
12 | L.Norris | McLaren | 1:16.211 | 17 |
13 | A.Albon | Williams | 1:16.308 | 29 |
14 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:16.322 | 33 |
15 | E.Ocon | Alpine | 1:16.421 | 25 |
16 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:16.426 | 27 |
17 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:17.152 | 29 |
18 | M.Schumacher | Haas | 1:17.223 | 24 |
19 | N.Latifi | Williams | 1:17.241 | 32 |
20 | K.Magnussen | Haas | 1:17.555 | 30 |
Verstappen najszybszy po pierwszym treningu w Kanadzie
Max Verstappen po pierwszej godzinie treningów na torze imienia Gillesa Villeneuve'a w Kanadzie uzyskał najlepszy czas okrążenia, wyprzedzając Carlosa Sainza z Ferrari i Fernando Alonso z Alpine.Po trzech latach Formuła 1 powróciła do Montrealu, a kanadyjscy kibice potwierdzili, że bardzo się za nią stęsknili, wypełniając po brzegi trybuny znajdujące się na torze już podczas pierwszego piątkowego treningu.
Prognozy synoptyków póki co nie sprawdzają się, a tor Gillesa Villeenuve'a pozostaje suchy. Kierowcom nie pomagają jednak mocne podmuchy wiatru. Temperatura powietrza "rano" wynosiła 25 stopni Celsjusza, a wychylające się zza chmur słońce rozgrzało tor do 41 stopni.
W pierwszej sesji treningowej kierowcy nie zdecydowali się na sprawdzenie twardej mieszanki opon. Większość stawki rozpoczęła sesję na średniej oponie, tylko Charles Leclerc i Fernando Alonso postanowi opuścić swoje garaże na miękkich zestawach ogumienia.
Chwilę później dołączali do nich kolejni zawodnicy, a uzyskiwane czasy szybko były poprawiane.
Już na samym początku sesji kłopoty z układem hamulcowym spotkały Estebana Ocona. Szybko okazało się, że kanał chłodzący hamulce został zablokowany torebką foliową, natychmiast przegrzewając prawy przedni hamulec.
Po krótkiej wizycie u swoich mechaników Ocon powrócił do sprawdzania ustawień swojego bolidu. Drobnych problemów nie uniknął również Max Verstpapen, który w połowie sesji zameldował przez radio mocno zdziwiony, że przednie koło unosi się w powietrzu podczas pokonywania zakrętów.
Holender szybko został wezwany do boksu, a gdy z niego wyjechał ustanowił najszybsze okrążenie, nie oddając go już do końca sesji.
Zawodnik Red Bulla wyprzedził o 0,246 sekund Carlosa Sainza i o niespełna 0,4 sekundy Fernando Alonso. Hiszpan swoje szybkie okrążenie wykręcił jednak na średniej mieszance, podczas gdy jego rywale swoje czasy ustanawiali na miękkich oponach.
Za kierowcą Alpine w tabeli wyników znaleźli się Sergio Perez i Charles Leclerc. Monakijczyk na ten weekend otrzymał nowy silnik spalinowy, nowe MGU-K, MGU-H oraz elektronikę sterującą. Ekipa Ferrari nie naruszyła w ten sposób puli dostępnych dla siebie elementów silnikowych i w Kanadzie póki co unika kary przesunięcia na polach startowych. Ta jednak niewątpliwe nastąpi jak nie w późniejszej fazie weekendu to w kolejnych wyścigach, gdy Leclerc będzie musiał wymienić mocno wyeksploatowaną już turbosprężarkę.
Na szóstym miejscu poranną sesję kończył George Russell. Brytyjczyk na najlepszym okrążeniu stracił do lidera 0,664 sekundy, wyprzedzając Lance'a Strolla, Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela. Ekipa Astona Martina rozpoczyna więc weekend w Kanadzie od potwierdzenia skuteczności wdrożonych pod Barceloną poprawek "wzorowanych" na projekcie Red Bulla. Ciekawym rozwiązaniem może również pochwalić się Mercedes, który do Montrealu przywiózł nową podłogę z gigantycznym wcięciem. Rano z nowego elementu korzystał Lewis Hamilton.
Czołową dziesiątkę zamykał Daniel Ricciardo, który okazał się szybszym z kierowców McLarena, ale tylko dlatego, że w bolidzie Lando Norrisa po pokonaniu 17 okrążeń pojawiły się problemy techniczne. Młody Brytyjczyk był przez to dzisiaj 12., za Pierrem Gaslym.
13. miejsce przypadło w udziale reprezentującemu Williamsa Albonowi, a 14. był Yuki Tsunoda. Japończyk w niedzielę ruszy jednak z końca stawki po tym jak jego ekipa postanowiła wymienić w jego aucie kompletny układ napędowy.
Spodziewanej poprawy Alfy Romeo póki co nie widać. Valtteri Bottas co prawda ukończył sesję przed swoim zespołowym kolegą, Zhou Guanyu, ale ciężko, aby zespół, który tak dobrze rozpoczął mistrzostwa był zadowolony z 16. i 17. miejsca swoich kierowców.
Stawkę tym razem zamykali Mick Schumacher, Nicholas Latiti i Kevin Magnussen.
komentarze
1. Manik999
Bolidy nadal podskakują i RBR wygląda pod tym względem najbardziej korzystnie. Nawierzchnia toru raczej nie pomaga. Zobaczymy, jak to się ułoży...
2. snakesparer
Kolejny pierwszy trening, gdzie ALO jest w czubie, czyli pozycje 3-5. To pokazuje jak cały czas jest dobry.
Zespoły są zielone z ustawieniami ( przed pierwszym treningiem, nowe przepisy itp) , i on tak na surowo pokazuje, jak jest szybki. Później zbiorą dane, dostroją, i Alpine spada, i Ferdzio też spada siłą rzeczy,
3. Fan Russell
ALO ładne
4. Aeromis
@1. Manik999
Dziś żadna dyrektywa FIA wpływająca na bolidy jeszcze nie obowiązuje.
5. Manik999
@Aeromis - wiem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz