2021-12-03 GP Arabii Saudyjskiej - #1 trening 14:30 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:29.786 | 21 |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:29.842 | 23 |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:30.009 | 24 |
4 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:30.263 | 28 |
5 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:30.318 | 27 |
6 | C.Sainz | Ferrari | 1:30.564 | 26 |
7 | C.Leclerc | Ferrari | 1:30.600 | 26 |
8 | D.Ricciardo | McLaren | 1:30.608 | 25 |
9 | F.Alonso | Alpine | 1:30.842 | 27 |
10 | S.Vettel | Aston Martin | 1:30.886 | 25 |
11 | S.Perez | Red Bull | 1:30.960 | 27 |
12 | E.Ocon | Alpine | 1:31.029 | 29 |
13 | L.Norris | McLaren | 1:31.029 | 23 |
14 | L.Stroll | Aston Martin | 1:31.044 | 25 |
15 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:31.099 | 26 |
16 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:31.296 | 26 |
17 | G.Russell | Williams | 1:31.343 | 28 |
18 | M.Schumacher | Haas | 1:31.525 | 24 |
19 | N.Latifi | Williams | 1:31.821 | 27 |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:33.464 | 23 |
Hamilton minimalnie przed Verstappenem po pierwszym treningu
Lewis Hamilton po pierwszym treningu w Arabii Saudyjskiej na zupełnie nowym ulicznym torze w Dżuddzie okazał się najszybszym kierowcą w stawce, nieznacznie wyprzedzając Maksa Verstappena i Valtteriego Bottasa.Tor w Arabii Saudyjskiej podobnie jak inne obiekty w regionie Bliskiego Wschodu charakteryzuje się nietypowym harmonogramem rozgrywania sesji dlatego pierwszy i trzeci trening nie mają większego znaczenia z prostego powodu, rozgrywane są jeszcze za dnia, podczas gdy kwalifikacje i wyścig będą odbywały się przy sztucznym oświetleniu.
Tor wybudowany w ekspresowym tempie przez ekipę Hermanna Tilke nie został w pełni ukończony, ale wyścigowa nitka wraz z kompleksem boksów i padoku spełniała wszystkie standardy FIA. To co obok toru nie zostało dokończone w widoku telewizyjnym zostało zasłonięte dużymi banerami reklamowymi.
Kierowcy mają już za sobą pierwsze jazdy po zupełnie nowym obiekcie w Dżuddzie, który posiada drugą najdłuższą pętlę w kalendarzu i największą liczbę zakrętów spośród wszystkich torów jakie w tym roku odwiedzają kierowcy F1, 27.
Dla kierowców dzisiaj "rano" najważniejsze było więc zapoznanie się z jego konfiguracją oraz oszacowanie przyczepności, która powinna w trakcie weekendu szybko się poprawiać. Wedle pierwszych relacji kierowców i ekip nawierzchnia została dobrze oczyszczona i przygotowana dla bolidów F1, ale nie obyło się bez incydentów. Valtteri Bottas już na początku treningu najechał na jakąś siatkę, która zawieruszyła się na torze. Incydent taki w trakcie wyścigu może być bardzo kosztowny jeżeli folia dostanie się do układu hamulcowego lub zakleszczy się na jednym z elementów aerodynamicznych bolidów.
Kierowcy mając do dyspozycji standardową alokację mieszanek P Zero w pierwszym treningu tradycyjnie podzielili się pracą i tak kierowcy Red Bulla rozpoczęli zmagania z torem na twardej oponie, podczas gdy Lewis Hamilton i Valtteri Bottas koncentrowali się na sprawdzaniu toru na czerwonych oponach.
Początkowo na twardym ogumieniu górą wychodził Max Verstappen, który zbliżył się do granicy 1 minuty i 30 sekund. W drugiej części sesji do głosu powrócili jednak kierowcy Mercedesa. Najpierw Valtteri Bottas poprawił wynik Holendra o 0,005 sekundy, a później Lewis Hamilton jako pierwszy zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 30 sekund, wyprzedzając partnera zespołowego i Maksa Verstappena o przeszło 0,2 sekundy. Holender w końcówce pokonał jednak szybkie kółko na miękkich oponach, wyprzedzając Bottasa i tracąc ostatecznie do Hamiltona tylko 0,056 sekundy.
Czasy po pierwszym treningu z pewnością nie mają jednak większego znaczenia, gdyż nikt na początku weekendu z pewnością nie chciał przesadnie ryzykować, aczkolwiek w miarę upływu czasu apetyt na ryzyko wśród kierowców wydawał się rosnąć, prawdopodobnie na skutek zwiększającej się przyczepności toru.
Za czołową trójką uplasował się rewelacyjny w tym roku Pierre Gasly, a o dziwnym układzie sił w stawce, któremu nie można do końca ufać, świadczyć może wyjątkowo wysokie, piąte miejsce Antonio Giovinazziego z Alfy Romeo.
Włoch po pierwszych 60 minutach okazał się szybszy od obu kierowców Ferrari, a także Daniela Ricciardo, Fernando Alonso i zamykającego czołową dziesiątkę Sebastiana Vettela.
Skrzydłowy Maksa Verstappena, Sergio Perez, pierwsze zmagania z torem Cornische zakończył na 11. miejscu, przed Estebanem Oconem i Lando Norrisem.
Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Williamsa i Haasa. Najlepiej w tym gronie poradził sobie oczywiście George Russell, który wyprzedził Micka Schumachera, Nicholasa Latifiego oraz zamykającego tabelę Nikitę Mazepina.
komentarze
1. berko
Ciasno, trzeba poczekać na wyniki FP2, żeby dobrze ocenić sytuację.
2. CzarnyModel
@1 oceniać sytuację będziemy mogli po kwalifikacjach, co i tak w pełni nie odda tempa wyścigowego ????
3. Kii
Sądzac po tym gdzie jest Perez i Bottas to chyba jest jasne który bolid ma lepsze tempo. FP3 pokaże który zespół wykona lepsza prace przez noc żeby poprawić tempo. Obstawiam, że Lewis z tym ostrym silnikiem znowu zdeklasuje wszystkich.
4. belzebub
@1 Oceniać sytuację po treningu???? Chyba żartujesz. @2 w pełni zgoda.
@3. Perez ogólnie nie jest wyznacznikiem możliwości bolidu. Bottas wydaje się, że w ostatnich wyścigach prezentuje się nieco lepiej od Checo, chociaż obaj jeżdżą w kratkę. Dlatego wyznacznikiem jest Max i Louis.
5. berko
@2. CzarnyModel
Drugi trening jest najbardziej miarodajny i z niego będzie można już cokolwiek wywnioskować.
6. AMGhaze
Po najlepszym czasie VER na twardej mieszance myślałem, że na miekkiej wykręci duzo lepszy czas od HAM ale zbyt dużo niewiadomych by wyciągnąć wnioski.
7. XandrasPL
Jaki to spokój, na-na-na-na, Nikt się nie rozbił, na-na-na...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz