2021-06-26 GP Styrii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:03.841 | |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:04.035 | |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:04.067 | |
4 | L.Norris | McLaren | 1:04.120 | |
5 | S.Perez | Red Bull | 1:04.168 | |
6 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:04.236 | |
7 | C.Leclerc | Ferrari | 1:04.472 | |
8 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:04.514 | |
9 | F.Alonso | Alpine | 1:04.574 | |
10 | L.Stroll | Aston Martin | 1:04.708 | |
11 | G.Russell | Williams | 1:04.671 | |
12 | C.Sainz | Ferrari | 1:04.800 | |
13 | D.Ricciardo | McLaren | 1:04.808 | |
14 | S.Vettel | Aston Martin | 1:04.875 | |
15 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:04.913 | |
16 | N.Latifi | Williams | 1:05.175 | |
17 | E.Ocon | Alpine | 1:05.217 | |
18 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:05.429 | |
19 | M.Schumacher | Haas | 1:06.041 | |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:06.192 |
Verstappen wygrał czasówkę na domowym torze Red Bulla
Max Verstappen na torze Red Bull Ring potwierdził świetną dyspozycję zdobywając pole position przed domowym wyścigiem swojego zespołu. Na mecie Holender okazał się szybszy od kierowców Mercedesa o 0,2 sekundy.Wieszczony przez synoptyków od początku weekendu deszcz, nie zakłócił sesji treningowych i nie zdołał także wprowadzić dramaturgii podczas sesji kwalifikacyjnej do GP Styrii.
Zmagania o pierwsze pole position w tym roku na torze Red Bull Ring przebiegły w sprzyjających i stabilnych warunkach. Było sucho i ciepło. Drobne zachmurzenie nie wpływało znacząco na warunki panujące na torze.
Rywalizacja Mercedesa i Red Bulla trzyma w napięciu od samego początku sezonu i nie inaczej jest na Red Bull Ringu. Wedle analizy opartej o sztuczną inteligencję najszybszym kierowcą na torze po treningach był Lewis Hamilton, ale życie brutalnie to zweryfikowało.
Mercedes w ostatnich wyścigach został zepchnięty z pozycji lidera przez Red Bulla i dzisiaj było to wyraźnie widać. Ekipa z Brackley nie może już dyktować warunków i spokojnie patrzeć z garażu jak jeżdżą rywale. Dzisiaj w Q3 pierwszym kierowcą na torze był Lewis Hamilton, który na miękkich oponach ustawił poprzeczkę na 1:04,205, chwilę później na drugim kółku, poprawiając nieco ten wynik.
Max Verstappen na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym nie miał problemu, aby pewnie przebić wynik rywala o przeszło 0,2 sekundy. Holender jako pierwszy i jedyny w ten weekend zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 4 sekund.
Po pierwszej turze przejazdów za pretendentami do tytułu mistrzowskiego uplasowali się Lando, Norris, Valtteri Bottas i Sergio Perez.
Drugi przejazd w Q3 również otwierał Lewis Hamilton. Zawodnik Mercedesa nie zdołał jednak poprawić wyniku Verstappena, po dwóch sektorach tracąc do niego blisko pół sekundy.
Okazję do poprawy pozycji wykorzystał za to Valtteri Bottas, który wskoczył przed partnera zespołowego, który świadomie lub nie pomógł partnerowi nieco się podciągnąć na prostej startowej. Warto przypomnieć, że Fin jutro i tak wystartuje zza pleców Hamiltona, gdyż wczoraj otrzymał karę przesunięcia o trzy pozycje za swój piruet w alei serwisowej.
Za czołową trójką znalazł się świetnie jeżdżący w ten weekend Lando Norris. Dopiero piąty był drugi kierowca Red Bulla, Sergio Perez.
Z szóstym czasem czasówkę ukończył również dobrze spisujący się na Red Bull Ringu Pierre Gasly, który wyprzedził Charlesa Leclerca i swojego kolegę z zespołu, Yuki Tsunodę.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Fernando Alonso i Lance Stroll.
Przebieg Q1 i Q2
W pierwszym segmencie czasówki wszyscy korzystali z najbardziej miękkich opon Pirelli, oznaczonych kolorem czerwonym.
Najszybszym kierowcą na torze okazał się Max Verstappen, który na swoim pierwszym kółku uzyskał czas tylko nieco gorszy od porannego wyniku Lewisa Hamiltona.
Za Holendrem ze stratą niespełna 0,05 sekundy uplasował się Valtteri Bottas. Lewis Hamilton ze stratą 0,2 sekundy znalazł się dopiero na szóstym miejscu. Brytyjczyk podobnie jak cała najszybsza czwórka po pierwszym przejeździe oczekiwał w garażu, obserwując postępy rywali.
Nieźle pojechali także kierowcy AlphaTauri, którzy od początku weekendu sygnalizują, że na domowym torze zespołu chcą dobrze wypaść.
Do Q2 tym razem nie zdołali awansować: obaj kierowcy Haasa, Raikkonen, Ocon i Latifi.
W drugiej części czasówki w stawce zaczęły się zagrywki strategiczne. Pierwsi na torze pojawili się Valtteri Bottas i Antonio Giovinazzi, którzy wyjechali ze swoich garaży na średnich oponach.
Reszta kierowców spokojnie wyczekiwała w swoich garażach, ale bardzo szybko okazało się, że Max Verstappen i Lewis Hamilton także zdecydowali się na uzyskanie czasu na średniej mieszance. Z kolei Sergio Perez został wysłany na tor na miękkim ogumieniu, dając Red Bullowi możliwość zróżnicowania strategii i pomieszania szyków ekipie Mercedesa.
Po pierwszych przejazdach najszybszy był Pierre Gasly, który na miękkim ogumieniu wyprzedzał Verstappena, Bottasa i Norrisa. Lewis Hamilton na tym etapie był szósty.
W końcówce Brytyjczyk zdołał poprawić swój czas na średnich oponach, ale zyskał tylko jedną pozycję. Ze stratą zaledwie 0,08 sekundy był piąty, ostatecznie awansując do Q3 na średnim ogumieniu i szóstą pozycją.
W końcówce sesji do głosu doszli kierowcy, którzy założyli miękkie opony. Najszybszy był Sergio Perez, który wyprzedził rewelacyjnego Lando Norrisa. Dość powiedzieć, że Daniel Ricciardo odpadł po Q2 z 13. czasem i stratą do zespołowego kolegi wynoszącą przeszło pół sekundy.
Oprócz Australijczyka do Q3 nie przeszli: Govinazzi, Vettel, Sainz i Russell, którego w ostatnich sekundach sesji awansu pozbawił Fernando Alonso.
Zdjęcia:
komentarze
1. Cadanowa
Ten sezon zaczyna robić się nudny, Mercedes już odpuścił, zero aktualizacji zero poprawek. RedBull odjeżdża i to mocno. Szkoda ze 2022 ważniejszy...
2. konewko01
Hamilton wygrywał - źle. Verstappen wygrywa - też źle. Jak żyć?
3. Bargiel
Verstappen po raz kolejny lepszy od Hamiltona. Piękna sprawa :D
4. Danielson92
Max dziś nie do ugryzienia. Hamilton słabe kwalifikacje. Nerwowa jazda, praktycznie bez czystych przejazdów. Ciężko prowadzi się ten samochód. Bottas dużo lepiej. Może Valterri wraca do lepszej dyspozycji. Poprzedni weekend miał naprawdę dobry. Perez tradycyjnie bez szału. Norris rewelacja, za to Daniel kompletna tragedia. To już zaczyna powoli być blamaż. Wydawało się, że im dalej w sezon tym będzie lepiej, a poprawy nie widać żadnej. Wręcz przeciwnie- jest gorzej.
Mógłby ktoś podrzucić, jej wyglądają długie przejazdy Red Bulla i Mercedesa?
5. Aeromis
Co by nie myśleć, to jednak genialne pierwsze okrążenie Vertappena w q3. Zaryzykował i udało się. Ciekaw jestem ilu by potrzebowałby opon i okrążeń aby pobić swój własny czas.
Od P2 do p15 jest poniżej sekundy różnicy. Jutro może być tłoczno, oby i ciekawie.
Świetny wynik Russela. Patrząc na stagnację w Mercedesie po siedmiu grubych latach mam wrażenie, że ten zespół potrzebuje George-a już dziś.
Ricciardo tragicznie. Na tak krótkim okrążeniu, gdzie różnice między kierowcami są małe on - kolejny raz to napiszę - nie prezentuje poziomu F1. Mocno mu kibicuję, ale fakty są nieubłagane. Obawiam się, że kilku kierowców z F2/F1-emerytów mogłoby z marszu wejść i mieć lepsze wyniki. To bardzo smutne.
6. Del_Piero
Kolejna kompromitacja Ricciardo. Norris robi z nim to co Alonso robił z Vandoornem. Rozumiem nowy zespół, nowe auto ale taka strata jest absolutnie nie do przyjęcia. Ricciardo marnuje potencjał tego auta. Powinien być co najmniej P6.
7. jogi2
Okazuję się, że gdy trzeba jeździć na limicie i pod presją Ti Haliltin już nie taki perfrkcyjny
8. berko
Ricciardo dramat. Co się z nim dzieje? Brawo Maksymilian, liczę na świetny start Mercedesów i wygraną Hamiltona.
9. Skoczek130
Kto by pomyślał, że tak kiedyś wychwalany Daniel Ricciardo - uznawany za "materiał na mistrza" - teraz będzie mieszany z błotem. Norris robi kapitalną robotę i to nie przypadek. To talent, który z odpowiednim bolidem jest w stanie zaprowadzić McLarena do tytułu mistrza świata. Mimo, że jest Brytolem, to mu bardzo kibicuje. Kariera juniorska wzorowa, tak jak Russell i Leclerc, a kiedyś Rosberg i Hamilton. Będą z niego "ludzie". Mam nadzieję, że "sympatyczny Australijczyk" w końcu się ogarnie, bo zamiast "wrócić do żywych" po marazmie z Renault, może "umrzeć" jego kariera na dobre.
Max ponownie klasa. Oby sukcesy tylko go napędzały. Perez jak zwykle tłem dla Holendra. Wielkie brawa dla Valtteriego. Szkoda tej kary, bo by powalczył. A podobno Panie Marko Perez już lepszy od Fina? ;) Ferdek nie zapomniał, jak się jeździ. Nie bez powodu uważany (w tym przeze mnie) za najlepszego kierowcę w erze poschumacherowej. :) Szczerze to dziwię się, że podpisali z Oconem tak długi kontrakt (widocznie po prostu ktoś z zarządu wymaga jednego rodowitego zawodnika). George ponownie pokazuje, że kokpit Merca należy mu się, jak psu buda. Raikkonen na emeryturę. Świetnie Tsunoda na tle znakomitego obecnie Pierre'a - mam nadzieję, że się zaadoptował i teraz będzie tylko lepiej. Ostatnie lata w seriach promocyjnych pokazały, że potrafi szybko się uczyć.
10. Krukkk
Honda daje czadu! Verstappen spacerkiem wywalczone PP, Alpha Tauri przed fabrycznym zespolem Ferrari i Alpine.
Teraz nowe wyzwanie dla Toto i Lewisa: Przyczepic sie do legalnosci agregatu napedowego Hondy.
11. Danielson92
@9 Zgadzam się, że Norris robi kapitalną robotę, to bez dwóch zdań. Jednak to Daniel niedomaga. Niemożliwe żeby aż tak odstawał. Jest zbyt dobry, żeby ponosić takie straty. Ewidentnie nie może dogadać się z tym autem. Tylko, że to już za długo trwa. Dla zawodnika tej klasy, to nie może być wieczne wytłumaczenie. Norris to dobry kierowca, ale spokojnie w zasięgu Ricciardo, tylko że Daniel musi się w końcu ogarnąć.
12. TomPo
Historia lubi sie powtarzac, czyzby Honda znowu po ogloszeniu ze odchodzi miala zgarnac tytuly?
Merc nie ma podejscia do RBR, skoro nawet McL i AT ich podgryzac zaczynaja, tzn strata nie jest duza.
Zobaczymy jak to bedzie wygladac jutro, bo ponoc ma padac.
Mysle ze stad moga wynika dziwne wyniki, niektorzy byc moze bardziej sie juz na deszczowy wyscig ustawili.
U Ric ewidentnie skopali cos z ustawieniami z piatku na sobote, bo wynik jest tragiczny.
Moze ustawili bolid juz na 100% pod deszcz? Zobaczymy jutro.
13. Skoczek130
@Danielson92 - to prawda, Ricciardo nie powinien tka odstawać. Pytanie, czy próbował ustawień Norrisa. Może też mu nie leżą. Oby się ogarnął, a przede wszystkim w przyszłym roku McL wrócił na dobre do walki. Liczę na powrót do zwycięstwa Kangura. :)
14. Doradca2021
Tak na marginesie.. rok 2014 zmieniają się przepisy i auta Ric pokonuje Vet (nie mówię że celowo pod kontrakt z Ferrari, po prostu przegrywa) - tutejsi fani "Ric mistrz" "Vet nie umie jeździć" I tak to ciągną od lat..
No cóż.. rok 2021 i Ric dostaje i to ostro od Norisa..I co? Ci sami znawcy zwalają na przepisy i nowe auto xD w końcu w 2014 nic się nie zmieniło..a tu aż podłoga..
Hipokryzja..
15. hubertusss
Riccardo strzelił sobie w stopę odejściem z RB gdzie włączył na topie i teraz za to płaci. To tak jak by Lewandowskiego z topowego zespołu dać gdzieś do ekstraklasy czy pierwszej ligi na dwa lata. Czy jego poziom wzrośnie. Niby talentu się nie zapomina. Ale jak się walczy z najlepszymi to się go szlifuje a jak się walczy z cieniasami tj jeździ w środku stawki słabym Renault to się talent marnuje. I Riccardo postanowił swoją karierę tak zmarnować i teraz za to płaci. Na miejscu McL dał bym mu czas do końca wakacji i zaczął z Russellem gadać.
16. OhDanNo
Oh Dan! No!!! Again???!!!
17. OhDanNo
Mercedes będzie gadał z Gasly'm, potrzebują lepszego skrzydłowego niż RIC i to równie dramatycznie szybko jak Mercedes potrzebuje wymiany Bobbasa na... może nie kogokolwiek, ale rzucając na ślepo kamieniem na 50% trafią w coś lepszego. Jeżeli nie chcą jeszcze w tym sezonie Russella (z różnych względów), to niech przetestują sobie choćby Vandoorne, Hulkenberga bo tytuł wśród konstruktorów odfrunie szybko w niebyt. Perez uruchamia już swoją standardową skuteczność, zaczął się dogadywać z bolidem. Teraz Merc potrzebuje ruchu kadrowego jaki wykonał właśnie RBR.
A McLaren? Chyba zorientowali się, że prawdopodobnie mają topowego kierowcę. Jeżeli ktoś onanizuje się na nazwisko Leclerc, to co powiedzieć o Norrisie? Szkoda, że Ferrari podebrało im Sainza, to byłby taki nieco słabszy Perez, ale grube punkty by dowoził a tak McL walczy jednym kierowcą jak RBR przez ostatnie lata. Można od biedy gadać nawet z Magnussenem. Albo porzucić stereotypy i zaprosić na testy Rinusa Veekay.
18. hubos21
Co ma FIA sprawdzić, że silniki mają 10 czy 15KM więcej, przecież nigdy silniki nie mają identycznej mocy, zawsze jest jakaś min różnica. Jakby dołożyli 50KM to jeszcze rozumiem ale to mało realne
19. berko
@17. OhDanNo
ds1986 zmieniłeś konto i myślisz, że teraz inni będą Cię traktować poważnie? Nie sądzę.
Po co McLaren miałby zapraszać na testy VeeKay'a skoro mają Pato O'Ward'a.
20. Janek1966
Witam,
no Max daje czadu. Nie jestem jego fanem,ale musze przyznac,ze ma duzo wiekszy talent od swego ojca :-)))))
Myslicie,ze HAM zgodzi sie (gdyby dostal nastepny kontrakt u MERCA), zeby Russel zostal kolega zespolowym?
Nie wierze...
pozdro
21. konewko01
@up
Jos nie miał żadnego talentu :P
22. OhDanNo
@19 ds1986 z pewnością nie znam, a nawet nigdy go tu nie widywałem!
Veekey jest bardziej perspektywiczny od O'Warda, Meksykanin nie jest wyścigową petardą - to dobry rzemieślnik młodego pokolenia - spokojnie na poziomie Pereza. Veekay wydaje się mieć większy potencjał niekontrolowanego szaleństwa - może to cecha holenderskich kierowców ostatnimi czasy? :-)
23. berko
Taa, ale jesteś typowym trolem jego pokroju. Nie odpisuj, mam cię już w ignorach.
24. OhDanNo
A miej sobie gdzie tam chcesz... widać zabolało, że wreszcie Dan okazał swoje umiejętności w pełnej krasie :-) A na dodatek Vettel sobie całkiem całkiem radzi :-)
25. Janek1966
@Konewko,
zgadzam sie z Toba w 100%:
Jos nic nie wyrwal w jego karierze.
pozdro
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz