2020-12-06 GP Sakhir - Wyścig 18:10
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Perez | Racing Point | 1:31:15.114 | 25 |
2 | E.Ocon | Renault | +10.518 | 18 |
3 | L.Stroll | Racing Point | +11.869 | 15 |
4 | C.Sainz | McLaren | +12.580 | 12 |
5 | D.Ricciardo | Renault | +13.330 | 10 |
6 | A.Albon | Red Bull | +13.842 | 8 |
7 | D.Kwiat | AlphaTauri | +14.534 | 6 |
8 | V.Bottas | Mercedes | +15.389 | 4 |
9 | G.Russell | Mercedes | +18.556 | 3 |
10 | L.Norris | McLaren | +19.541 | 1 |
11 | P.Gasly | AlphaTauri | +20.527 | |
12 | S.Vettel | Ferrari | +22.611 | |
13 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | +24.111 | |
14 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | +26.153 | |
15 | K.Magnussen | Haas | +32.370 | |
16 | J.Aitken | Williams | +33.674 | |
17 | P.Fittipaldi | Haas | +36.858 | |
18 | N.Latifi | Williams | DNF | |
19 | M.Verstappen | Red Bull | DNF | |
20 | C.Leclerc | Ferrari | DNF |
Perez wykorzystuje dramat Mercedesa w Bahrajnie
Fani Formuły 1 nie mogli prosić o lepszy mikołajkowy prezent. Grand Prix Sakhiru przyniosło kapitalny, pełen dramaturgii wyścig, który padł łupem Sergio Pereza. Podium uzupełnili Esteban Ocon oraz Lance Stroll.Na pół godziny przed zapaleniem czerwonych świateł obecni na torze korespondenci poinformowali o nagłej zmianie warunków pogodowych. Temperatura powietrza znacznie spadła, a wzmagający się wiatr naniósł sporo piasku na aslfat.
Tak nieprzyjazne warunki przyniosły jeden z najbardziej emocjonujących startów w tym sezonie. George Russell, zupełnie jakby nie on, wykazał się najszybszą reakcją i już na pierwszych metrach minął zdobywcę pole position, Valtteriego Bottasa.
Chwilę później w trzecim zakręcie za plecami kierowców Mercedesa doszło do incydentu z udziałem Charlesa Leclerca, Sergio Pereza i Maksa Verstappena. Kierowca Ferrari zahaczył o tył maszyny Meksykanina, zaś chcący uniknąć uderzenia Holender wypadł w żwirowe pobocze i uderzył w bandę. Na torze zameldował się samochód bezpieczeństwa, a Perez zjechał po nowe opony.
El accidente que dejó a Verstappen y Leclerc fuera de carrera, y a Pérez en P18
— F1 + (@F1plus_) December 6, 2020
pic.twitter.com/ovL6rLSrMg
Zostając wciąż przy starcie należy odnotować, że najlepiej odnaleźli się tam obaj zawodnicy McLarena. Lando Norris, który przez nałożoną przed wyścigowym karę zaczynał z 19. pozycji zyskał 9 pozycji, natomiast 8. w kwalifikacjach Carlos Sainz wskoczył na 3. lokatę.
Matador z Hiszpanii nie spoczął jednak na laurach i zaraz po restarcie wściekle zaatakował drugiego Bottasa i nawet przez chwilę jechał przed nim, lecz popełnił prosty błąd i wrócił do oglądania pleców Fina... Fina, który pod nieobecność Lewisa Hamiltona dłużej niż zwykle był w stanie utrzymać szanse na zwycięstwo. Kolejne okrążenia nie przyniosły co prawda przetasowań na czole stawki, ale kierowcy Mercedesa co chwilę przebijali nawzajem czasy najszybszych okrążeń, a różnica między nimi ciągle utrzymywała się na poziomie 2-3 sekund.
Na wyjątkową zagrywkę podczas pierwszej tury pit stopów zdecydowała się ekipa Racing Point, która wydłużyła stint na miękkich oponach Lance'a Strolla aż do 43 okrążeń, a więc niemal połowy dystansu wyścigu. Jak się okazało na mecie, taktyka ta bardzo pomogła w końcowym rezultacie.
Spośród kierowców Mercedesa tradycyjne pierwszeństwo sięgnięcia po świeży komplet opon dostał ten jadący na przodzie, czyli Russell. W odpowiedzi Bottas przedłużył swój stint o kilka okrążeń, przez co po wizycie w boksie jego strata urosła do 8 sekund.
Na 55. okrążeniu na poboczu zatrzymał się Nicholas Latifi i dosłownie na chwilę zadysponowano wirtualny safety car, co wywołało drugą turę pit stopów, na której najbardziej skorzystali Esteban Ocon oraz Sergio Perez, który zaraz po wyjeździe wskoczył na 3. pozycje.
Dosłownie chwilę później tymczasowy zespołowy partner Latifiego, Jack Aitken, stracił panowanie na autem i uderzył w bandę, niszcząc swoje przednie skrzydło i wymuszając kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa.
Wówczas na podwójny pit stop zdecydował się Mercedes, którego wykonanie woła o pomstę do nieba. Russell dostał mieszany komplet opon, zaś postój Bottasa trwał pół minuty. Brytyjczyk musiał zjechać jeszcze raz.
Dwójka czarnych samochodów spadła na 5. i 6. pozycję, ale George Russell nie stracił ducha walki i zaczął mijać kolejnych rywali - Valtteriego Bottasa, Lance'a Strolla i gdy pokonał również drugiego Estebana Ocona... Doszło do jego osobistego dramatu.
Brytyjczyk przebił oponę i musiał wykonać czwarty pit stop podczas tego wyścigu, co poskutkowało przesunięciem na odległą 15. pozycję. W ciągu dwóch minut z walki o zwycięstwo, w walkę o zdobycie od taka dawna wypominanych punktów.
Ostatecznie 22-latek przełamał haniebną serię bez zdobyczy i na ostatnich metrach wyścigu wskoczył na 9. lokatę.
Sergio Perez ostatecznie dowiózł swoje pierwsze zwycięstwo do mety, a znajdujący się za nim Esteban sięgnął po swoje dziewicze podium. Do pierwszej trójki dołączył drugi kierowca Racing Point, Lance Stroll.
Tuż za podium znalazł się Carlos Sainz, Daniel Ricciardo i Alexander Albon. Siódma pozycja przypadła jadącemu cichy, ale solidny wyścig Daniiłowi Kwiatowi, zaś dziesiątkę uzupełnił duet Mercedesa i Lando Norris.
Zdjęcia:
komentarze
1. Cadanowa
Mercedez banda deb... po co zmieniali wogole opony..... szkoda Russella jechal super Bottas żenada
2. Mayhem
Pierwsze punkty Russella czy jednak będzie kara ? Mercedes, tak jak Was lubię to nie mogłem na Was dziś patrzeć... Lewis to chyba włosy wyrywał jak to widział i powtarzał "Na chwilę Was samych zostawić..."
Brawo Perez!
3. Igor
Wyłączyłem wyścig po pierwszym pit stopie Bottasa jak tracił 8s i jak widać mogłem poczekać chwilę...
4. Borowczyk-007
Bottas - kompromitacja to w Twoim przypadku komplement. Powinienieś na kolanach prosić Meredesa żeby cię nie wywalili na zbity pysk.
5. go!!!
Brawo George!!! Gdzie Ci wszyscy którzy skazywali go na pożarcie przez Bottasa i rechotali ile to pozycji Russell straci na starcie :)
6. GrubaWrona
Dlatego zatrudnia się takiego Hamiltona i płaci mu się grube miliony żeby w tej konkretnej sytuacji powiedział:
"Bono, tyres are fine, Do not box me for new".
I gość przywozi zwycięstwo a nie 8 i 9 miejsce.
7. mcjs
Valtteri Bottas: to whom it may concern - gtfo, I'm done!
8. sismondi
@6 Dokładnie ....ale pompowali balonik ale pompowali jedzie się do końca uuuuuuuf dobrze że nie wygrał bo by się pos...i....
9. Mayhem
@6 Dokładnie, Lewis na bank by się nie zgodził, mieli dopiero co założone opony twarde, po uja było zmieniać ? Zeby pochwalić się ponownie podwójnym pit stopem ?
10. Werter
Prawdopodobnie powiecie że mnie po*ebało ale według mnie to najlepszy sezon w erze hybrydowej! Najlepszy od sezonu 2012!
11. Hawaii
Ciesze się nie mniej niż Perez z jego zwycięstwa!
W.Mercedesie chyba Binotto dokonał dywersji????
12. Skoczek130
Russell pogrzebał wizerunek Bottasa jako kierowcy mistrzowskiego zespołu. Pokazał także, że jest kierowcą wysokiego kalibru. Fin był bez szans, tak jak z Hamiltonem. Niestety dla samej F1 to anty-wizerunek, kiedy zawodnik, który w Williamsie nie był w stanie sięgnąć po punkty, tu jechał po pewną wygraną. Oczywiście istotę Formuł 1 rozumieją osoby blisko nią zainteresowane, ale nie zwykły zjadacz chleba. Gadka o tym, że to nie sport, będzie jeszcze głośniejsza. ;)
13. Turysta1132
Mega się cieszę, że wygrał Perez.
A Hamilton to ma jednak szczęście. Od lat nie mieli w Mercedesie aż takiej wpadki a akurat dziś ja nie ma Hamiltona, to taki nr odwalili. Szkoda tylko Botasa bo nawet dziś było widać co z nim robią.
14. MattiM
Co to za komedie Mercedes dzisiaj odwalił, to nie mam pytań. Jeszcze Ocon na podium...
15. Bolekbezlolka
Piękny wyścig... Wielkie brawa dla Pereza, który znów pojechał świetnie. Przecież po pierwszym okrążeniu był na szarym końcu, a dojechał pierwszy.
Mercedes - co oni dziś odwalali w pitstopach to głowa mała. Brakowało jeszcze tylko by wpadła tam baba z brodą i nasrała któremuś kierowcy do kokpitu.
Russell - pojechał świetnie. Upokorzył Bottasa, dwa razy go wyprzedził. Jeszcze jedno okrążenie i pewnie ograłby go po raz trzeci. Pokazał szybkość, ale miał pecha, że trafił na najgorszy dzień teamu Mercedesa od dawna. Na pociechę upragnione punkciki.
Bottas - Odejdź... odejdź... Powinien popełnić po czymś takim rytualne seppuku, ale wystarczy żeby odszedł. Dziś Bottas został upokorzony, zeszmacony, rozjechany i skompromitowany. Nie tylko przez Russella, ale i przez innych którzy mijali go jak wóz z węglem w końcówce.
Ależ Hamilton musiał mieć ubaw jak to oglądał. A właśnie... Hamilton... Bez niego od razu się ciekawie zrobiło.
16. hubos21
1 punkt to KUB Williamsem zdobył :D
17. Hawaii
Ciesze się nie mniej niż Perez z jego zwycięstwa!
W.Mercedesie chyba Binotto dokonał dywersji????
18. nonam3k
Super jazda GR . Lewis 7 krotny mistrz dzięki bolidowi w którym kazdy może wygrać :)
19. Skoczek130
Kompromitacja Mercedesa - gdyby nie fakt, że mają bolid z 1,5-2,5 sekundy szybszy od reszty stawki (pomijając Verstappena), niejeden wyścig by tak spaprali. Nie ma co tu winić kierowców.
20. seb_2303
Ponoć Bottasowi założyli używane opony - ciekawe czy się potwierdzi
21. Cadanowa
Założyli świeże opony po 12 okrążeniach je wywalają, gdzie różowe Mercedesy jada dalej. Mercedes za bardzo przekombinował. Russell ten manerw na Bottasie palce lizać
22. mattimek
Uff. Dajcie mi dwa dni żeby ochlonac
23. sismondi
@18 jasne może ....wierzysz że RUS miał takie same ustawienia jednostki co BOT bo ja nie ....
24. Malmedy19
Charles mistrz odnajdywania luk do wyprzedzania. Pod warunkiem, że chodzi o kolegę z zespołu, który myśli za siebie i dodatkowo za niego też. Max też błysnął talentem. O Mercedesie szkoda gadać, całkowicie w stylu Ferrari. Skoro George wyciągnął te punkciki to znaczy, że jednak mu się należały.
25. Skoczek130
Brawa dla Perezea - zwycięstwo na pożegnanie, czy jednak RBR uratuje jego karierę w F1? Ciekawe, czy Aston pożałuje, stawiając na wypalonego Vettela.
26. Mayhem
@20 Zdjęli i założyli ponownie te same...
27. Cadanowa
20 zalozyli te same opony xd
28. Skoczek130
@sismondi - sugerujesz, że Russell miał lepszy sprzęt od Bottasa? Cóż, jechał bolidem Hamiltona... wychodzi więc na to, że starszy z Anglików tez ma lepszy sprzęt od Fina.
29. Maximus2
Ten wyścig pokazuje jakim potworem (maszyną) dysponuje Merc. Młodziak (z wielkim talentem) dy by nie błędy zespołu wygrał by ten wyciąg spokojnie
30. seb_2303
Wczoraj przypadkiem napisałem, że nie zdziwiłbym się, jak nie będzie podium dla mercedesa. W sumie to liczyłem na wygraną Verstappena no ale cóż. BRAWO PEREZ !!! Pomimo udziału w kraksie jak zwykle pokonuje Strolla - i to on ma wylecieć z F1???
31. Bolekbezlolka
@20 Bardzo prawdopodobne.
Widziałem jak zdjęli tylną lewą Russelowi, mechanik ją wziął i gdy podjechał Bottas, to z tą oponą podszedł do lewego przedniego koła Fina. Nie dojrzałem czy ją wcisnął do założenia, ale i tak musiał być niezły dzban, że w ogóle z nią się pchał.
32. Artur fan
co za kur..a wyścig czeko do mera
33. Mayhem
Ja tylko przypomnę bo może komuś umknęło, ALBON nawet w takim okolicznościach jest daleko poza podium!
34. sismondi
Nie nakręcajcie się tym Raselem już leklerka pompowali i co >>>
35. seb_2303
Jak wróci Hamilton to wszystko wróci do normy he, he ..
36. Del_Piero
Brawo Perez! Wspaniała nagroda za całokształt kariery. Obyśmy go zobaczyli w RBR w 2021. Bottas jest beużyteczny, Russell jest przeklęty. Dzisiaj Mercedes i Leclerc stoczyli zaciętą walkę o dzbana wyścigu i nie wiem kto ją wygrał.
Najważniejsze: JAKĄ KARĘ MOGĄ PRZYWALIĆ RUSSELLOWI?
37. nonam3k
6. Haha ale ty brednie wypisujesz . GR wskakuje gościnnie do Bolidu i ma się sprzeciwić inżynierowi i zostać na torze ? Po 7 latach Hamilton na takie zachowanie sobie może pozwolić . Chociaż pamiętam ze w pierwzyzsch sezonach nie był taki wyszczekany i robił gorsze gd
głupoty gdy mu kazali.
38. lechart
Dla mnie zwycięzcą jest RUSS. Pokazał klasę. Będzie kiedyś mistrzem jeżeli będzie miał topowy samochód.
Stawia to również w innym świetle KUB. .... Miał z kim przegrywać.
39. devious
Jeden Mercedes się skompromitował, drugi - różowy - Mercedes dzisiaj świętuje :)
Perez trochę bezmyślnie na pierwszym kółku - on niestety przyciąga takie nieszczęścia swoją agresywną jazdą (ale wina Leclerka oczywiście, tyle, że Perez mógł tego uniknąć) - ale przebył piękną drogę z piekła czyli ostatniego miejsca do nieba - mega szybka maszyna i szybki kierowca, chyba zasłużona ta wygrana w końcu - ja się zawsze cieszę jak nowy kierowca wygrywa.
Brawa dla "kopistów" z Racing Point - nieuczciwość w F1 się zawsze opłaca, stara prawda :) Wszyscy wiemy, że nie da sie zaprojektować bolidu ze zdjęć, po prostu nie udało się ich złapać "za rękę" - tzn. złapano ich ale dano delikatną karę, żeby nie zepsuć widowiska :) Dla F1 to jednak dobrze - w końcu nie wygrał czarny czy srebrny Merc - zawsze to jakaś odmiana!
Brawa dla Pereza za pierwszą wygraną, brawa dla Ocona za pierwsze podium - to już 13-ty kierowca w tym sezonie na podium, szok :) Solidna jazda i dobra strategia to był klucz. No i trochę farta :)
Umiarkowane gratulacje dla Lance'a - dość anonimowy wyścig ale podium jest - a ostatnio nic mu nie szło. Młody Stroll musi jeszcze się sporo nauczyć - Perez go dzisiaj bez mydła zrobił. Widać na ile bolid pozwalał, ale Stroll to jeszcze "nie ta liga" -
Szkoda dzisiaj Maxa, nic w tym sezonie Verstappenowi nie wychodzi. Charles zawalił - musi popracować nad głową, kolejny raz robi dzikie manerwy po wewnętrznej, bez sensu. Facet jest mega szybki ale w ten sposób nigdy nic nie wygra, trzeba umieć odpuścić, zwłaszcza na 1 okrążeniu :)
Brawa dla Russella za jazdę - wszystko zrobił perfekcyjnie, start, wyprzedzanie, prawdziwie mistrzowska jazda. Jednego zabrakło: fartu Hamiltona. Bottas jest przeklęty, Russell widać też - klątwa Hamiltona :))))
Wstydzić się powinni wszyscy, którzy się nie poznali na takim talencie jak Rus... No ale większość ludzi nie ogarnia F1 więc się nie dziwię. Mi to się już tutaj nie chce komentować nawet, Januszom się nigdy nic nie wytłumaczy :)
Merc samozaoranie - nie dość, że chaos w boksie, to jeszcze pech z przebitą oponą - jak widać nie tylko trzeba mieć najlepszy bolid i kierowcę, ale jeszcze szczęście :) Mam nadzieję Russell dostanie drugą szansę w Abu Dhabi i będziemy mieli 14-tego kierowcę na podium w tym sezonie. Tego mu życzę.
Mówię to jako osoba, która na początku nie lubiła Russella, w F2 kibicowałem Norrisowi i mnie wkurzyło, że Rus zdominował sezon. Potem w F1 wiadomo Kubica i też wkurzało, że Rus taki dobry jest a Williams go wpycha w rolę lidera - ale jednak mieli rację od początku. I mnie w końcu Rus przekonał - więc życzę mu teraz co najmniej podium w Abu Dhabi. Choć zapewne Ham szybko wróci i wygra finał sezonu... A biedny Rus znowu Williams i zamykanie stawki.
Ale przynajmniej dzisiaj i wczoraj Rus 2 "rekordy" zakończył - w końcu przegrał w qual i w końcu ma punkty :)
40. Mayhem
@36 Nawet dyskwalifikacja bo jechał na nie swoich oponach w końcu, ale pewnie za to, że zjechał od razu po jednym okrążeniu to może kara dla zespołu ?
41. mattimek
Ale po co Russell zjeżdżał drugi raz
42. CQ93
Po 1: Brawo Checo, należało mu się zdecydowanie to zwycięstwo.
A jeśli chodzi o Mercedesa....żenada to mało powiedziane ,chociaż zawsze im kibicuje i jestem wielkim fanem. Nie mogę się pogodzić, że taka patologia zdarzyła się kiedy akurat Russell jechał.
Wiedziałem już wcześniej, a dzisiejszy wyścig moim zdaniem tylko potwierdza, że to przyszły mistrz.
43. hubertusss
Lewis zadzwonił do Toto i powiedział: Błagam zróbcie coś i nie rozmieniajcie moich tytułów na drobne. Co ludzie powiedzą jak zobaczą, ze koleś bez punktów w f1 wskoczył do mego auta i pewnie wygrał wyścig. Toto posłuchał i przy okazji uratował honor Bottasa. Tak pół żartem pół serio oczywiście. A na poważnie wielu ludzi tak pomyśli.
44. sismondi
@42 Tak jak czarls...........po jednym wyścigu miszcz łofcy talentuf pożyjemy zobaczymy
45. Del_Piero
@41
Przebita opona, a raczej "slow puncture", więc ściągnięto go prewencyjnie.
46. hubertusss
Russel utarł nosa tym co bredzili o różnych bolidach Williamsa. Widać, ze jest dobry i mógł regularnie pokonywać Kubicę w takim samym sprzęcie.
47. Michael Schumi
Bottas naprawdę ma dość tego sezonu. Oczywiście miał dużo pecha, ale jego ostatnie wyścigi to porażka. Może i teraz dojechał przed Russelem, ale tylko dlatego, że George złapał gumę, a do tego czasu ścigał Pereza i w mojej ocenie to Russel był zecydowanie lepszy od Fina. Valtteri odwalił dzisiaj okropną kaszanę. Musi być bardzo przytłoczony.
Perez pojechał fantastyczny wyścig i ponownie objechał Strolla. Mimo obrócenia się na pierwszym okrążeniu, spadnięcia na 18 miejsce wygrał wyścig a Kanadyjczyk przy ostatnim restarcie mało nie wjechał w Ocona i dojechał 3. To tylko pokazuje jak na niskiej półce znajduje się Stroll w stosunku do Pereza. Ogółem wyścig był genialny. Perezowi bardzo należało się to zwycięstwo.
48. sismondi
@43 A tytuły VET i BUT ???
49. konewko01
@43 honor Bottasa to akurat przestał istnieć jak młody go wyprzedził.
50. SvenDD
Pewnie Charles zdziwiony, że nikt nie przewidział jego błędu i nie zostawili mu pół zakrętu wolnego :]
51. BAR 82_MCE
Bottas dno totalne. Szkoda Russela, bo chłop zrobił wszystko tak jak trzeba. Atak na Bottasa to był majstersztyk. No ale największe brawa należą się Perezowi. Cóż ten chłop zrobił, to przechodzi ludzkie pojęcie. To, że nie ma dla niego miejsca w przyszłym roku to jest jakiś absurd. Brawooooo Sergio
52. Skoczek130
@devious - miałem to samo - liczyłem na Norrisa, bagatelizując Russella w F2. Anglik jednak pokazywał, kto tam rządzi. Norris swoją drogą padł "ofiarą" niefrasobliwości Carlina - Felipe Nasr też poległ w walce o tytuł z Palmerem. W ten weekend George potwierdził, że ma ogromny talent. Ale ja osobiście w niego wierzyłem od początku. I Merc już wie, że mają następcę, gdyby Hamilton odszedł wcześniej. Bottas może być tylko "drugim". ;)
53. Raptor202
Bottas dzisiaj został zdeptany, zjedzony, wypluty i skompromitowany. Świetna postawa Russella, ciekawe gdzie są teraz kubicowe siusiumajtki od narracji, że w wyścigu to on na pewno sobie nie poradzi, bo nie umie walczyć? Mam wielką nadzieję, że nie dostanie tej kary i mimo tych wszystkich problemów zdobędzie te dwa punkty. A skoro Russell potrafi tak jeździć, to warto się zastanowić nad "galaktycznością" Hamiltona. Bottas to badziewiak jakich mało, myślę, że nawet Albon mógłby mu poważnie zagrozić, gdyby jeździli w tym samym zespole.
Wielki dzień dla Pereza. Z jednej strony piękny moment, a z drugiej przykre, że gość wciąż nie ma miejsca w F1. Jeżeli Red Bull go nie zakontraktuje, to będzie to idiotyzm z ich strony.
54. adamo4242
Russel zdobyl 2 punkty po przesiadce do druzyny fabrycznej Merca , rzeczywiscie powod do dumy . Juz chyba wiadomo czemu Red-Bull nie zatrudni Checo , bylby zbyt duza konkurencja dla Verstappena . RB potrzebuja "osiolka" ktory bedzie wspieral i asekurowal Maxa , niestety Albon nawet do tego sie nie nadaje.
55. mattimek
45
Fakt. Tyle się działo że już zapomnialem
56. przesio
Hamilton skoro ma tytuł w kieszeni i już nie pobije 100 zwycięstw to powinien dać bolid georgowi na ostatni wyścig by zaorał jeszcze bardziej bottasa i wygrał wyścig
57. Skoczek130
@sismondi - co ty chcesz od Leclerca? Robi, co chce z Vettelem, w totalnie beznadziejnym Ferrari. "Czerwoni" od lat nie mieli dobrego pakietu aero, ale teraz też mają silnik do kosza. Monakijczyk to diabelnie zdolny zawodnik, który należy do grona najbardziej utalentowanych w obecnej stawce.
58. AMG44
Russel i tak wygrał
59. Skoczek130
@adamo4242 - proponuję zapoznać się z tekstem lub w ogóle obejrzeć relację. ;) Bo albo rżniesz głupa, albo na prawdę oglądasz tylko suchą tabelę. ;)
60. XYz1
Fantastyczny wyścig. Russell miał pecha, a Bottas to kompletne dno. Brawo dla Racing Point, a zwłaszcza dla Pereza. Podobnie jak Gasly, wygrał dzięki swojej jeździe. Nawet gdyby nie błędy Mercedesa, byłby w stanie z nim walczyć. Ocon i Stroll mieli dobrą taktykę
Odnośnie startu, Leclerc zaprzepaścił całe dobre wrażenie z kwalifikacji. Głupi błąd, wyeliminował Siebie i Maxa
61. Fanvettel
Tegoroczne mikołajki zapiszą się w pamięci.
Sergio Perez !!!!!! Wreszcie ! Wreszcie się udało! Brawoo !!!!
Ocon pierwsze podium !
Stroll na trzecim miejscu !
Super wyścig, super podium .
62. Raptor202
Usunięty
63. sismondi
@zdolny ale na mistrza to nie materiał chyba dlatego kibicuje LEWISOWI który jak zaczynał jeździć to miał to coś walczy do końca nigdy nie odpuści ....no MAX jest podobny a reszta niestety pozimom lub więcej niżej....
64. Believer
Mercedes dzisiaj pokazał kopię The Great Ferrari MasterPlan?, Hockenheim 2.0. Szkoda Georga, zasłużył co najmniej na podium, a nie "marne" 3 punkty, które zresztą może stracić.
@54 Oglądałeś wyścig?
65. Kaladin
Bottas jedynie co przegrał z Russelem to start, reszta to już działy się cuda nie widy. Serio podniecanie się późniejszym wyprzedzeniem gdzie Bryt miał świeższe opony z miększej mieszanki jest po prostu śmieszne biorąc jeszcze pod uwagę ostateczne miejsce na mecie.
Szczęście też trzeba mieć, żeby być wysoko.
66. Skoczek130
@Raptor202 - "galaktyczny" to jest bolid Mercedesa. Średnio dwie sekundy szybsi od reszty stawki. Zdecydowanie byli poza zasięgiem. Hamilton do wygrywania nie jest im potrzebny - bardziej od strony marketingowej (pogoń za rekordami, "twarz marki" itd.). Niestety ofiara Aitken, w stylu Ericssona, Hartleya czy też Giovinazziego, musiała rozbić bolid i zostawić na torze przednie skrzydło. Dalsze okoliczności wyścigu są wszystkim znane i winić tu kierowców nie można. Potwierdziło się tylko, że George to jeden z największych talentów swojego pokolenia i mam nadzieję, że trafi tam w 2022 roku na pełen etat. Nie lubię Brytyjczyków, ale ten chłopak zasługuje na dobry sprzęt. Bottas niestety nadaje się tylko i wyłącznie na "dwójkę".
67. jogi2
@51
Bez przesady.
To był atak po błędzie Botasa plus różnica opon
... ot wykorzystał to i tyle
68. mariok77
RUS popełnił błąd podjeżdżając do drugiego pitstopu, niewielki ale powodujący lawinę pomyłek. Jechał i wyprzedzał super, ale w tamtej chwili 0,5m przestrzelił.
69. seb_2303
Drodzy ludkowie, Bottasowi ponoć założyli te same koła dlatego nie miał tempa
70. FanHamilton
Szkoda Russella :-(
71. belzebub
Kompromitacja Mercedesa, w sumie ciężko znaleźć jakiekolwiek słowa na to co oni odwalili. Pomijając to, to Bottas kolejny słaby występ. Przegrał z Russellem, który jechał po zwycięstwo. George pojechał fenomalny wyścig, nie tylko ograł Fina ale pokazał, że potrafi walczyć koło w koło.
Mercedes skopał mu wyścig i zwycięstwo. Można mieć nadzieję, że w ramach zadośćuczynienia pozwolą mu pojechać w Abu Zabi.
Wygrana Pereza zasłużone, wykorzystał nie tylko swoje doświadczenie, ale błędy Mercedesa. Na pewno zasługuje na pozostanie w F1, a Albon powinien wylecieć, kolejny wyścig bez żadnej historii.
Ocon zaskoczył, po generalnie nie najlepszym sezonie.
Głupi błąd Leclerca, w zasadzie szkolny który wyeliminował nie tylko siebie, a pośrednio Verstappena.
72. sismondi
@70 Za bardzo chciał...... przebił koło ....błąd w pit stopie ...
73. Skoczek130
@sismondi - najpierw musi mieć czym o ten tytuł walczyć. W zeszłym roku nie pozostawił złudzeń czterokrotnemu, w tym roku go nokautuje. W Belgii i we Włoszech wygrał wolniejszym bolidem dzięki znakomitej jeździe i obronie. W Bahrajnie przed rokiem jechał po dominujący triumf, zatrzymała go jednak awaria silnika. Ten wyścig pokazał, że Hamiltonowi łatwo lśnić u boku Bottasa, bo nie dość, że Mercedes miażdży innych tempem, to jeszcze Fina z marszu, w za ciasnych butach, dystansował 22-latek. ;)
74. nonam3k
Podniecacie się perezem a prawda jest taka ze nic specjalnego tym wyścigu nie zrobił. Wykorzystał neutralizacje i tyle.
75. Viserion
Oj Żorż masz farta. O 3 punkty za dużo dzisiaj :D
76. seybr
Bottas parówa dnia, Mercedes parówa weekendu. Perez, tylko gratulować wygranej. To jest kierowca dnia. Po fatalnym starcie nie z jego winy, wygrał. Patrząc na widowisko, to najlepszy wyścig sezonu.
77. furman 1974
Mam nadzieję że w mercu po tym wyścigu trochę się zastanowią nad tym czy warto płacić tyle kasy Hamiltonowi
78. Ocato
Xandi19
Miałeś rację. Myliłem się. Russell dziś jednak pokazał, że nie jest pompowanym balonikiem, a faktycznie kimś na miarę Hamiltona.
W każdym razie cieszę się z takiego podium. I Ocon zasłużył, by raz zdobyć podium, i Perez zdecydowanie zasłużył, by w końcu wygrać.
Nawet nie wiem, jak skomentować dzisiaj Mercedesa. Oglądam F1 od 14 lat i czegoś takiego sobie nie przypominam.
79. Raptor202
@69 Przecież to standardowy dzień dla Bottasa. Na twardych oponach z przebiegiem 18 okrążeń nie potrafił wyprzedzić nikogo, podczas gdy Perez jechał na podobnie starym ogumieniu, a Ocon na jeszcze starszym. Tylko że to Bottas jeździ MERCEDESEM.
80. michalx19
A ja się bardzo cieszę, że los utarł nosa angolom ( czyt. Russelowi), to za szkalowanie RK ( czyt. Williams ). A po za tym widać ile znaczy kierowca w F1. Do tej pory myślałem że to około 40%, po tym wyścigu jest to 10 lub 0 %. Przy braku pecha(czyt. KARMA) gekon był by pierwszy, tak jak około 95% kierowców, licząc też rezerwowych stawki którzy by jechali tym samochodem.
81. Malmedy19
Valteriemu założyli twarde opony, które mu zdjęli, żeby wymienić je na pośrednie. Mało, że dostał stare opony, to jeszcze zdążyły wtedy wystygnąć. Proszę oglądajcie trochę uważniej, bo inaczej piepszycie jak komentatorzy z Eleven. Auto nie miało przyczepności i dobrze, że Valterii podczas wyprzedzania zwolnił, bo inaczej podciąłby prawy tył Georga.
82. Bolekbezlolka
@74
No bez jaj. W ekspresowym tempie wyprzedzał peleton jadąc z końca stawki. Kilka świetnych manewrów na szybszych kierowcach. Dzięki temu był w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie by móc wykorzystać błędy innych i losowe sytuacje.
To co zajęło Perezowi kilkanaście okrążeń, takiemu Bottasowi by zajęło 5 wyścigów.
83. slawusdominus
Russell mega talent. Bardzo było mi go szkoda, a z drugiej strony cieszę się wygraną Pereza. Myślę, że gdyby Russell w następnym sezonie jeździł za Bottasa to Hamilton miałby ciężko.
Teraz widać gdzie jest szybkość Kubicy, który po 8 latach przerwy wsiada do bolidu i w tak trudnym sezonie gdzie zespół postawił na Russella nie odstawał czasami na niektórych torach. Robertowi brakowało normalnego bolidu i trochę wsparcia zespołu. Cieszę się, że Russell pokazał się z bardzo dobrej strony
84. Mayhem
https://twit ter.com/CezaryGutowski/status/13 35654090609750016
A tutaj jeden z polskich "obiektywnych" dziennikarzy... Brak słów.
85. sismondi
@73 samochód sam nie jedzie a trzymać najwyższa formę tyle lat to też nie jest proste popatrz na ROS ........raz mu się udało i dał sobie spokój to se pomyśl ile to człowieka kosztuje pracy i wyrzeczeń .....
86. SilverX
@84
Dajcie sobie spokój z tym pseudo dziennikarzem... Dla niego istnieje tylko Kubica. Lewis i Russell są wg. niego przereklamowani. Co drugi post, to hejt na Russella i Hamiltona. Tak na poważnie, to dzisiejszy i wczorajszy występ Russella pokazują, że chłopak ma talent co najmniej na poziomie Verstappena. Perez z kolei pokazuje w tym sezonie, że jest mega dobrym kierowcą.
87. RADAMANTHYSEK
@77. furman 1974
Na tle Bottasa, Russell wypada znacznie lepiej, tylko zwróć uwagę, że ten tor jest zbyt krótki by ocenić kierowcę (tzn. zbyt wiele prostych i mało zakrętów więc nie można było sprawdzić wpływu stylu jazdy na zużycie opon). Ponadto Hamilton jedzie na 100%, tylko jeżeli musi, tak też musiałbyś posadzić obu obok siebie. Na dzień dzisiejszy ze względu na bardzo dobrą formę Hamiltona i korzyści marketingowe dla marki Mercedesa (nie bez powodu mercedes angażuje go w reklamy swoich produktów ), stawiałbym na Hamiltona.
88. FanHamilton
Ale to nie jest wina Russella !
89. Cadanowa
Mi sie wydaje merc nie byl przygotowany na podwójny pitstop tak to wyglądało
90. Skoczek130
@sismondi - wiadomo, że to dużo kosztuje pracy i wyrzeczeń. Nie można deprecjonować sukcesów Hamiltona, ale trzeba mieć świadomość, że decydujący jest sprzęt. Gdzie był Russell w Williamsie, a gdzie w Mercedesie? Co osiągnąłby Hamilton w obecnym Ferrari? Dlatego też każdemu należy się szacunek. Zarówno tym z przodu, jak i z tyłu.
91. Raptor202
Kvyat traci 1 punkt do Vettela, podczas gdy Gasly traci 27 do Leclerca, mimo swojej bardzo szczęśliwej wygranej i trzech kraks Charles'a w trakcie sezonu. A teraz zagadka - który z tych dwóch pierwszych jest wyrzucany z f1 na zbity pysk, a który dostaje milionową szansę od losu w postaci mocnego zespołu?
92. Podi
To, że taki kierowca jak Perez prawdopodobnie nie znajdzie miejsca na sezon 2021 mówi wszystko o obecnej Formule 1.
93. sliwa007
Tak jak mówiłem, Russell jest zdecydowanie bliżej Hamiltona niż Bottas, kilka weekendów wyścigowych i robiłby Bottasa jak chciał.
Jeszcze wczoraj stado "ekspertów" podniecało się "wygraną" Bottasa a ja pisałem, że wynik kwalifikacji to był policzek dla Bottasa.
Dzisiaj dostał z drugiej strony i to dwa razy mocniej.
94. Pieechu
@54 obejrzyj wyścig dopiero pózniej się wypowiadaj :)
95. seb_2303
Swoją drogą redakcja powinna blokować wpisy wyzywające innych w tym kierowców tzn. Bottasa. Czekam aż wreszcie potwierdzi się informacja o tym, że Bottasowi założyli używany komplet opon stąd jego słabe tempo - no może wtedy nie sypałyby się na niego wyzwiska
96. Mayhem
@95 No przecież już jest taka informacja... Czego nie rozumiesz ? Zdjęli mu opony i ponownie założyli te same.
97. wtf1
Nawet nie wiadomo od czego zacząć.
Perez jest kapitalnym kierowcą, z ostatniego na pierwsze, niesamowity wyścig w jego wykonaniu, wiadomo, po drodze trochę szczęścia, a w zasadzie autosabotaż (nie wiem jak inaczej coś takiego nazwać) Merca, ale nikt nie był w stanie utrzymać jego tempa i zasłużenie wygrał.
Russel pojechał znakomicie wytarł Bottasem podłogę w wyścigu, napewno za jakiś czas będzie wygrywać, ale ogromna szkoda, że nawet go nie było na podium.
Bottasa nawet nie wiem jak określić. Przychodzi młodziak do zespołu na jeden weekend, w wyścigu nie ma za bardzo do niego podjazdu, kolejny raz psuje start, zespół w boksie też nie pomógł ale jednak nawet na nieco zużytych gumach mając najlepszy bolid w stawce oczekuje się że będzie walczyć o podium a tu kierowcy ze środka stawki go objeżdżają. RP pokazało, że kontrakty w F1 nie są takie pewnie jak to miało miejsce w przypadku Pereza, fajnie by było jakby Merc też poszedł tą drogą, bo to jakaś kpina. I jeszcze potem wyjdzie Bottas do mediów i powie, że różnica była marginalna. Dramat.
Mercedes to nie wiem co oni tam zrobili, chyba sami nie są do końca pewni, ale zapewniło nam to bardzo emocjonująca końcówkę.
Ocon zasłużył na podium po całym roku problemów i awarii.
Leclerc nabroił na 1 kółku, szkoda że w tak emocjonującym wyścigu zabrakło Maxa, ale i tak nie możemy narzekać.
Sam wyścig, w mojej ocenie, najlepszy w tym sezonie i prawdopobnie w erze hybrydowej. A myślałem, że po Monzy nic już lepszego nie zobaczymy. Potem przyszła Turcja i podobne przekonanie po niej. No i Sakhir przebił oba. Sam sezon 2020 jest jednym z lepszych w ostatniej dekadzie, pomimo stosunkowo wczesnych rozstrzygnięć. Liczba różnych kierowców na podium to tylko potwierdza.
98. seb_2303
96. Mayhem - ja nie rozumiem ????????????????????????????
99. Cadanowa
@95 to wyglądało tak mieli przygotowane opony do Bottasa, Russell ich zaskoczył sam powiedzial w wywiadzie ze neutralizacja wyskoczyła tuż przed aleja. Nie wiem jak to się stało ale Ruseelowi założyli nie wiem jakie opony, Bottasowi założyli dobre opony, gdzie zdjęli i założyli te same czyli twarde. Mercedes nie miał świeżych twardych opon.
100. Mayhem
Leclerc dostał +3 pozycje na starcie w Abu Zabi, teraz jeszcze czekamy co z Mercedesem.
101. Redar
Kompromitacja Mercedesa oraz Bottasa, za to Russel błysnął i pokazał że Robert miał z kim przegrywać. Jak mówiłem, Russel kontra Hamilton dałby powtórkę z 2016 roku co jest nie na rękę Mercedesowi. Patrząc Jak George szybko zmiażdżył Bottasa to jest niesamowite. Ten wyścig udowodnił kilka rzeczy:
1. George jest talentem na miarę Leclerca i Verstappena.
2. Bottas po utracie szans na mistrzostwo się załamał i potwierdza to co mówi praktycznie każdy. To średniak który ma za dobry bolid Jak na swoje możliwości.
3. Horner wraz z Marko powinni przestać udawać i wywalić Albona.
4. Perez powinien mieć miejsce na przyszły sezon.
5. Wyścigi w których Mercedes odstawia komedię taką jak dzisiaj i w Niemczech będą zapamiętane na lata.
102. Malmedy19
Taaaa talenty dzisiaj parkowały pod płotem.
103. Cadanowa
@101 2016 roku zobacz sobie ze Mercedes byl awaryjny teraz Hamilton punktuje w każdym wyścigu wtedy ta Malezja pewne zwycięstwo.
Hamilton zdobywa punkty i dojezdza do mety, wtedy ile wyścigów nie ukończył 3 z 4? Russell by postraszył Hamiltona. Niestety Hamilton jest regularny dla tego jest mistrzem
104. seb_2303
Russel dostał komplet przeznaczony dla Bottasa, a Bottas wyjechał na tych samych oponach, na których wjechał - używanych
105. Danielson92
Nie ma to jak kretyni, którzy po jednym genialnym wyścigu Russela twierdzą, że Hamilton nie jest im potrzebny.
106. Bolekbezlolka
Wyścigi, w których sypnęło emocjami i o których pamiętamy to są wyścigi, w których akurat Mercedes daje ciała i odwala jakieś numery.
Gdy Mercedes pracuje solidnie, to wyścigi są bez większej historii i 2/3 podium jest w ciemno zajęte.
To jest smutne w F1.
107. Cadanowa
@104 nie wiem jakie opony dostal Russell. Te opony na bank byly przeznaczone do Bottasa różnica była 5 sek a Russell zjechal w ostatnim momencie, aleja Mercedesa jest 1 wiec ich zaskoczyło. Jeszcze za mocno wjechał w mechanika z podnośnikiem. Wystarczylo założyć opony Bottasowi poczekać okrążenie zmienić Russelowi. To samo bylo w Niemczech gdzie się nie spodziewali Hamiltona w boksach jak zglaszach wjazd w aleji
108. Jacko
Najprawdopodobniej wyglądało to tak:
Russell dostał opony Bottasa...
Bottasowi zaczęli zakładać opony Russella, ale gdy zorientowali się w pomyłce, wrócili do opon które mu przed chwilą zdjęli, bo jego nowe opony zabrał Russell...
Russella sciągnięto po jednym okrążeniu żeby naprawić pomyłkę i założono mu jego nowe opony...
Tak samo dodatkowy pit powinien mieć Bottas żeby dostać swoje, prawidłowe opony, ale z tego już zrezygnowano...
Kara (być może nawet dyskwalifikacja) grozi Russellowi właśnie za to, że zrobił to jedno okrążenie na oponach Bottasa...
109. Redar
@103 Zgadzam się z awaryjnością Mercedesa. Hamilton wtedy na dobrą sprawę przegrał tytuł przez awaryjność bolidu. Ale odnosząc się do swojej wypowiedzi i powtórki z 2016 chodziło mi o gęstą atmosferę między Nico i Lewisem. George sam powiedział że podpowiedzi Hamiltona jeśli będzie miał okazję chce wykorzystać przeciw niemu. Jestem pewien że atmosfera znowu by się zrobiła gorąca. Prawdopodobnie wygrałby Lewis doświadczeniem ale jestem pewien że Russell też by nie odpuścił.
@102 1. Błąd Leclerca w tym wyścigu to fakt ale udowadnia w tym sezonie że jest talentem najczystszej wody robiąc bardzo dobre rezultaty bardzo słabym Ferrari.
2. A Max to jedyny kierowca który w tym roku jakkolwiek walczy z czarnymi strzałami. No i obejrzyj powtórki pierwszego okrążenia, Max nie miał innego wyjścia niż omijać dlatego wylądował w bandzie.
110. KolczastyKaktus
Wyścig dość chaotyczny. Spory błąd Leclerca na pierwszym okrążeniu. Musi czasem opanować agresję na torze ale w młodym wieku jest to trudne, jednak ten element kuleje u niego. Natomiast Verstappen był tak zachłanny, że sam się wyeliminował z wyścigu. Jego akurat mi nie szkoda. Jak mawia Alonso, karma. Bottas to miękka faja. Mercedesowi potrzebny jest Hamilton przynajmniej jeszcze ze 2 sezony.
111. Cadanowa
@108 dokładnie opony byly dla Bottasa.
112. Believer
Pierwszy wyścig Russella w Mercedesie, a już usłyszał: George, it's James... ;)
113. Cube83
Ciekawe czy będzie dyskwalifikacja dla Russella za wyjazd na oponach bez "odpowiedniego oznaczenia"? Nie ma Hamiltona w wyścigu i od razu jest ciekawiej .
114. francesko
Hamilton to najgorsze co przydarzyło się F1 od dekad.
115. seb_2303
108. Jacko - z tą karą różnie może być, ciekawe, co mówią o tym "regulaminy ..."
116. Cube83
Usunięty
117. Cadanowa
@113 kara dla zespołu za założenie opon Bottasa.
118. Cube83
Usunięty
119. Cube83
Usunięty
120. belzebub
@Cube83, ile razy to jeszcze napiszesz?
121. gouter
Nic lepszego, niż triumf Pereza nie mogło się wydarzyć. Zasłużył chop na to. Może i szkoda Russela, ale ma jeszcze czas i przyjdzie jego moment, może nawet za tydzień, jakby Lewis nie wyzdrowiał. Liczę, że Checko pojeździ za rok w Red Bullu
122. evildeamon0
Naprostuję parę a nawet dużo komentarzy, bo widzę tutaj "Januszy" F1... już ostatnio devious pisał głupoty aż szkoda mi było odpisać nad takim badziewiem jaki był jego komentarz...
Po pierwsze zacznijmy od tego, że RUS dupy nie urwał dostał najlepszy bolid w stawce i KAŻDY mógłby to osiągnąć dzisiaj co on... porównując bolid HAM z BOT widać różnice to samo było z bolidami RUS i KUB a także VER z ALB. Nawracając do kiedyś mojego komentarza że ALB niszczył KVY... po pierwsze KVY miał już DOŚWIADCZENIE w F1 a i tak nie zdominował ALB mając normalny bolid, bo "złomy" Williamsa do bolidów mają tyle co... Ale mogę powiedzieć, że RUS nie zniszczył sobie startu to jedyne gratulacje dla niego oraz chęci do walki mimo pecha mercedesa albo netflix'a bo podobno kręcili. I żeby nie było, KUB starty wygrywał mając gorszy bolid więc nie mówcie że to przez bolid bo KUB miał gorszy i każdy to widział jakby przyjrzał się onboardzie z kokpitu KUB a RUS jak ich złomy się kierowały i były różnice. To tyle o RUS jednak szkoda, że miał pecha.
Teraz wasz BOT, który powinien już skończyć karierę, większość z Was nie miała do czynienia z wyścigami i nie wie czym kieruje się zespół i już wam wyjaśnię i może ten wyścig wam otworzy oczy, jest on punktatorem, kiedy nie popełnia błędów lub zespół nie robi magii w pit stopie, wtedy ma 2 czy 3 miejsce a to solidne punkty w mistrzostwie konstruktorów. Dlatego go trzymają i po to on tam jest. Kiedy HAM pójdzie na emeryturę to będzie skład RUS i BOT, gdzie RUS będzie robił mistrza (o ile dalej będzie dominacja merca) a BOT za skrzydłowego i tyle w temacie. Albo go zamienią, zobaczymy co Merc planuje jeszcze.
PER, szkoda że go nie będzie i liczę że pójdzie do RBR bo jak potrafili GAS wywalić to ALB po co mają trzymać? Już kiedyś pisałem o tym RBR ma to samo co FER... czyli kierowca nr 1 jest cacy a drugi masz tutaj bolid i masz być 3 lub 4 albo mieć zbliżone tempo, nawiązuję tu do presji jaka jest nakładana i to jest komiczne bo jak chcą wygrywać jak patrzą tylko na Maxa... to samo było z VET a teraz FER ma LEC, mam nadzieję że SAI będzie coś walczył i mu pozwolą na to. Więc RBR oby dało PER miejsce bo potrafi jeździć i to bardzo dobrze.
A wyścig? Cóż tor to była porażka bo zrobił się pociąg i gdy każdy miał DRS to praktycznie nie było wyprzedzania oprócz gdy ktoś zaryzykował, dla mnie za dużo prostych i mało co się działo przez ten pociąg, potem zaś były emocje przez mercedesa i tak ten wyścig dla mnie wyglądał gdyby nie emocje na końcu to byłyby nudy... Merc 1 i 2 potem dalej nic i pociągi wolniejszych bolidów.
123. Cube83
@120 Napisałem raz, każde odświeżenie strony po dodaniu postu go powieliło.
@117 To pewna informacja? Widziałem, że w regulaminie za takie przewinienie jest przewidziana dyskwalifikacja.
124. Airjersey
Czy w garażu Mercedesa byli dzisiaj mechanicy z Ferrari?
Jak mogli tak spartolic robotę? Oni? Mercedes Petronas Team znany ze swojej perfekcji.
Nie da się ukryć, że Russell upokorzył Bottasa i to już na starcie. Młodziak jednak miał ogromnego pecha. Pewne zwycięstwo w jednej chwili prysnęło. Brutalność sportu.
Bottas... eh, co on jeszcze w tym zespole jeszcze robi to nie wiem.
Verstappen i LecLerc, oni to jakąś chemię chyba między sobą mają. Albo po prostu Max ma pecha do incydentów z czerwonymi samochodami.
A na podium? P3- Stroll, który jechał bo jechał, P2 - Ocon pierwszy raz na pudle no i P1 - Perez. Piękny środkowy palec dla zespołu na do widzenia.
Dalej Albon... a nie, nie Albon, gdzie Albon? AAAALLLBOOOONNN, kaj ty je? Znowu z dala od podium, mimo takiego zamieszania.
Koleś po wylocie Maxa i problemach Merca powinien być co najmniej na pudle a że to RBR to powinien być się o zwycięstwo a on znów dał ciała... w normalnych okolicznościach byłoby coś koło P10
Pozostaje jeszcze kwestia chaosu w garażu Mercedesa. Czy aby nie posypią się kary za cyrk z oponami. Podwójny pit-stop, robili to dziesiątki razy a teraz zawalili po całości. Czyżby któryś z kierowców nie trzymał swoich czasów w minisektorach?
Tak czy inaczej, blamaż po całości. Lewis na bank pomyślał "Was nawet na chwilę nie można samych zostawić"
Bottas wystarczy, że spadnie kilka pozycji i już nie potrafi się pozbierać. Przecież jego twarde opony nie były tak strasznie zajechane, żeby dać się objechać kilku przeciwnikom jeden po drugim. W pewnym momencie pomyślałem, że coś z bolidem, kapeć, brak mocy albo coś.
Valtteri już nawet nie podejmował później żadnej walki.
Śmieszni są kolesie, którzy teraz twierdzą, że mistrzostwa Lewisa to zasługa wyłącznie bolidu a on sam wcale taki dobry nie jest... eh amatorzy
125. Cube83
@17 Miałeś rację, 20 tys. euro kary dla zespołu Mercedesa bez kary sportowej.
126. belzebub
@122. evildeamon0
"Naprostuję parę a nawet dużo komentarzy, bo widzę tutaj "Januszy" F1... już ostatnio devious pisał głupoty aż szkoda mi było odpisać nad takim badziewiem jaki był jego komentarz...
Po pierwsze zacznijmy od tego, że RUS dupy nie urwał dostał najlepszy bolid w stawce i KAŻDY mógłby to osiągnąć dzisiaj co on... porównując bolid HAM z BOT widać różnice to samo było z bolidami RUS i KUB a także VER z ALB. Nawracając do kiedyś mojego komentarza że ALB niszczył KVY... po pierwsze KVY miał już DOŚWIADCZENIE w F1 a i tak nie zdominował ALB mając normalny bolid, bo "złomy" Williamsa do bolidów mają tyle co... Ale mogę powiedzieć, że RUS nie zniszczył sobie startu to jedyne gratulacje dla niego..."
A ty kim jesteś, żeby kogoś tutaj obrażać i jeszcze "prostować"???
Właśnie tą wypowiedzią, sugerującą spiskową teorie, tylko się popisałeś swoją niewiedzą. Pisanie o dwóch różnych bolidach jest po prostu śmieszne.
Człowieku, zastanów się następnym razem zanim cokolwiek napiszesz, bo tylko się ośmieszasz.
127. weres
Były śmichy chichy z Bottasa, że nie umie o opony zadbać i ciągle zjeżdza po nowe, a dziś to samo u Russela. Lewis wygrywa między innymi dzięki temu, że potrafi zadbać o opony. A skoro George'a ściągali po raz drugi to widać słabo było u niego z dbaniem o opony. A ściągnięcie po raz czwarty z drobnym przebiciem też trudno uznać za dowód umiejętności dbania o opony... Ja nie wiem jak ktoś może poważnie pisać, że Russel nie potrafiąc dbać o opony mógłby być zagrożeniem dla Lewisa, albo że ten wyścig w jakikolwiek negatywny sposób zweryfikował osiągnięcia Lewisa.
128. Artur fan
@127 "A ściągnięcie po raz czwarty z drobnym przebiciem" czy aby na pewno tam było przebicie szczerze w to wątpię
129. rysiek45
Finom to chyba jaja "urywajom " ...
130. Janek1966
@30....
a kto ma wyleciec -Stroll?
Na miejscu Strolla juniora- nie wybaczylbym tatusiowi :-)
Tak na serio -zal mi Pereza - spoko gosc.
Russel wymiatal dzis - ale w szczegolnosci to Merc pozamiatal :-))))
pozdro
131. Raptor202
@130 Gdyby decydowały wyłącznie kwestie sportowe, to wylecieć powinien Vettel, a nie Stroll czy tym bardziej Perez.
132. Adrian-F1
W Formule1 liczą się punkty. Punkty pokazują gdzie jesteś w porównaniu z innymi kierowcami. Punkty dają kasę. Punkty dają mistrzostwo. Punkty daja wiec większe możliwości rozwoju bolidu. Punkty dają wszystko.
Jak ktoś nie umie ich zbierać to jest w tym sporcie nieprzydatny. RUS nie zdobywał punktów w Williamsie. Dostał najszybszy na świecie bolid F1 i zdobył ich jedynie ... 3. Myśle, ze on potrzebuje kilku lat żeby zrozumieć o co chodzi w tym sporcie. Wtedy dopiero będzie przynosił korzyści zespołowi.
133. Vendeur
Russel pojechał świetnie, owszem, ale... Bottas był 2-krotnie sabotowany w tym wyściu przez Mercedesa...
1. Najpierw idiotycznie przetrzymali go dłużej na torze, podczas gdy Russelowi założono twardą mieszankę i przez 2 okrążenia nadrobił 6 sekund do Bottasa. Przez to, z początkowej straty 2 sekund, Bottas miał po zmianie opon już 8...
2. Pomijają parodię kolejnego pit stopu Mercedesa - Russelowi założono miękką mieszankę, Bottasowi tylko próbowano ale w całej tej paranoi, założono mu ostatecznie te same twarde opony, które mu ściągnięto i które nie nadawały się zbytnio do jazdy - to dlatego zaczął tracić pozycje. To nie mogli już zmarnować dodatkowych kilku sekund i przynieść kolejny komplet nowszych opon, aby w miarę mógł potem nadrobić???
134. Vendeur
I jeszcze jedno, jak wykle geniusz "Crashtappen". "Nie mógł nic zrobić"??? A po jaką cholerę dodawał gazu już na skraju zakrętu, gdy widział, że się nie zmieści? Trzeba było odpuścić i wrócić na tor zanim było już na to za późno... No ale on chyba nigdy nie zrozumie. I przez to nigdy nie będzie mistrzem.
135. przesio
@134 też się nad tym zastanawiałem , uważam że max myślał że tak jest jeszcze asfalt , ten żwirek był w kolorze asfaltu , a gdyby był asfalt to by się wyrobił i ominął normalnie Pereza . Ciężko było zauważyć różnice , szczególnie w wyścigu nocnym.
136. Janek1966
@131,
popieram w pelni,
czy ktos zauwazyl kapcia RUS?...
Cos mi to nie pasi :-(
Wg mnie, Merc "uratowal honor" HAM....:-))))
pozdro
137. hubi7251
#136
Prawdziwy Janek wypowiedzi...
138. Artur fan
@131 popieram ale jeszcze do tego kwiat i co do hu...a tam jeszcze robi kimi miejsce blokuje młodym jego czas się już skończył tak samo jak vetela
139. saller
Perez wygrał i pewnie nie będzie go w sezonie 2021...Będą za to zawodnicy sławnych kierowców rajdowych, tatusiów kupujących zespoły dla swojego dziecka oraz emeryci.
140. evildeamon0
@126 I twój komentarz pokazuję głupotę, nazywanie kogoś Januszem f1 i że się nie zna to nie obraza ale fakt i prawda, bo widziałem masę twoich komentarzy i zastanawiam się czy ktoś za takie "dziwne" żeby cię nie urazić pierdoły płaci...
"Właśnie tą wypowiedzią, sugerującą spiskową teorie, tylko się popisałeś swoją niewiedzą. Pisanie o dwóch różnych bolidach jest po prostu śmieszne.
Człowieku, zastanów się następnym razem zanim cokolwiek napiszesz, bo tylko się ośmieszasz."
Cóż... tym właśnie się ośmieszyłeś, nawet kierowcy o tym mówią, że nie ma takich samych bolidów. Każdy bolid się różni tak samo samochód wyścigowy też się różni w zespole nigdy nie będzie dwóch identycznych bolidów. Ktoś kto był kierowcą wyścigowym mnie zrozumie ale sądząc po twoim komentarzu nigdy nim nie byłeś więc raczej nie zrozumiesz.
141. Raptor202
@139 Sugerujesz, że Sainz nie powinien mieć miejsca w F1?
142. Victorsen
Nie wiem co trzeba mieć w głowie, żeby bronić jazdy Bottasa. Fin jest żałosny, a ten wyścig kolejny raz obnażył wszystkie jego słabości. Przegrał start z Russellem, nie był w stanie się do niego zbliżyć, a rywalizację ukończył ledwie kilka sekund przed nim i to mimo faktu, że młody Brytyjczyk musiał zjechać na dodatkowy pit-stop. Nic, absolutnie nic nie jest w stanie go obronić.
Mam też radę dla użytkownika belzebub: nie udawaj, że masz blade pojęcie o F1 chłopczyku. Bo Ci nie wychodzi, a Twoje wpisy są równie żałosne, jak postawa Bottasa.
143. jogi2
Hamiltona (dodam rasistęz wyższej półki) ten weekend stawia w słabym świetle. Wyobrazić sobie można co w takim Mercu robiłby Ric, Verst czy Lec
144. polana321
Nie rozumiem dlaczego po pierwszym zjeździe Rusella po hardy przetrzymali Valtteriego cztery okrążenia na mediumach przez co George szybko sporo do niego odrobił na świeżych hardach, powinni go ściągnąć zaraz na następnym okrążeniu.
Bottas już po zmianie na świeże hardy ze straty 8 sekund szybko odrobił do około 3 sekund, wiec gdyby nie późniejszy cyrk w pitlane mielibyśmy ciekawą walkę. Śmieszą mnie komentarze, które wytykają wyprzedzania Bottasa przez inne samochody a wychwalają Russella, który szybko uporał się z kierowcami do momentu przebicia opony. Tylko jest zasadnicza różnica - RUS dysponował świeżym kompletem mediumów a kierowcy przed nim mieli już przejechane kółka. Bottas miał o tyle gorzej, że zajeżdżone już hardy zostały mu ściągnięte (ostygły) i ponownie mu je założone przez co musiał na nich już męczyć się do końca wyścigu.
145. SENNAA5
To co Merc zrobił to parodia sabotaż ewidentny Bottasa żeby nie zagroził Russelowi. Bottas zaraz po Russelu powinien być ściągnięty po nowe opony. Ktoś wyżej napisał, że mogli zmarnować kilka sekund i przynieść komplet nowych opon dla Bottasa ale niestety mechanicy byli już tak obsrani, że nie myśleli logicznie a poza tym jak zobaczyli żywy ogień z hamulców dawaj stare opony niech wyjeżdża. Takiej żenady dawno nie widziałem ściągnąć kierowce tylko po to żeby mu założyć te same zużyte opony kompromitacja po całej lini.
146. ZS69
Gratulacje dla Pereza naprawdę należało mu się zwycięstwo i aż żal, że taki zawodnik idzie w odstawkę a tacy jak Raikkonen, Vettel, Alonso mają kontrakty.
147. Skoczek130
@Adrian-F1 - to po twoim nie za mądrym komentarzu można wywnioskować, że potrzebujesz wiele lat na zrozumienie F1... przede wszystkim na fakcie, że trzeba oglądać wyścig, a nie suche statystyki. ;)
148. Skoczek130
@polana321 - Bottas odrobił stratę dzięki VSC, a nie lepszemu tempu. ;)
149. mich11
Negatywne komentarze pod adresem BOT to przejaw skrajnego zdziecinnienia. Infantylna krytyka wobec dwóch zepsutych pitstopów, spóźnionego zjazdu na pierwszy z nich i podstarzałych opon, które zdążyły się mocno schłodzić i nie pracują optymalnie wygląda równie poważnie jak nocne zmazy nastolatka.
150. Skoczek130
@weres - tradycyjnie udowadniasz, żeś debil. :P Nie zajechał opon przez ponad połowę dystansu, a zajechał po trzech kółkach kolejne? ;) Przerzuć się na bierki... ;)
151. weres
@150
Dodaj mnie do ignorowanych i po problemie? Po co pisać do mnie jak wiesz, że po raz kolejny udowodnię, że nie masz racji?
Jak dobrze pamiętam to Russel zjechał po 46 kółkach, w Mercedesie uznali, że nie dojedzie na tych oponach do końca to go ściągnęli po 62 okrążeniach drugi raz, dali mu opony Bottasa to zdjęli go po raz trzeci. Czwarty zjazd to 79 okrążenie. Gdzie ty jakieś 3 okrążenia widziałeś? Przypominam ci, że podium Perez, Ocon, Stroll wszyscy skończyli z oponami na których jechali 40 lub więcej okrążeń.
152. johan24
@146 Pożyjemy - zobaczymy, ale akurat jeśli chodzi o Alonso, to nie boję się o jego starty. Tyle tylko, że Renault jakoś nie zapewnia silnej pozycji w końcowej klasyfikacji.
153. Skoczek130
@weres - kapeć to nie zużyta opona człowieku. ;) Przypominam, że gdyby nie oferma życiowa Jack Aitken Mercedesy skończyłyby wyścig z przewagą minimum pół minuty przed innymi. ;) Ale dalej śnij w bajce pt. "Merc bez Hamiltona nie istnieje". Błąd, to Hamilton nie istnieje bez Merca i będzie musiał zejść ze swoich wygórowanych roszczeń kontraktowych. ;)
154. XandrasPL
Dzięki za blokadę na głównym koncie.
Trzeba sprostować kilka wątków bo znów mamy dwie strony konfliktu i znów ani jedni ani drudzy nie mają racji. @78 Dzięki. Ja zawsze mam rację a po prostu los się uśmiechnął, że zostanie ona zweryfikowana tym razem.
Dalej nie potraficie oglądać wyścigów. Ganić Bottasa za końcowy rezultat? Chłop jechał na twardych oponach co miały ponad 20 okr. kiedy w okół każdy miał świeże pośrednie, miękkie oprócz duetu AT. Ściągnęli mu opony, wystygły a potem nie mógł na nich wrócić do odpowiedniego okna pracy. No ale jak się ogląda w radiu to o czym my gadamy.
Russell. Mówiłem, że chłop jest szybki. Jeszcze jakby bolid byłby zbudowany pod jego ciało dla samej wygody, wyjeździłby się bo przegrana w kwalach to raczej brak obeznania z bolidem. Bottas wiedział, że auto trzyma się drogi, że jak puści full gaz na wejściu w zakręt do tej szykany to auto się utrzyma a Russell miał nawyk, że musi przysłowiowo "wyprostować koła" i wtedy dać dzidę do przodu bo w Williamsie tak jest.
Dlaczego Russell miał sobie nie poradzić? Bo źle startuje? Jak źle startuje? Chłop w Williamsie na starcie jeździ zachowawczo często. Zdarza mu się obierać złą linię w tłumie. Jednak nie robi Webbera a chyba to wszyscy widzieli w jego startach. Miał pusty tor i zrobił swoje. Jego tempo to nie jest dla mnie zaskoczenie. Naprawdę nie mam zamiaru z pseudonimów wymieniać dzbanów, którzy pisali takie brednie. Jeden dalej tutaj pisze bajki. Poczekamy aż Robert dostanie szansę i wtedy może zamknie mordę.
No i Perez. Super jazda. 190 wyścigów bez zwycięstwa. Wyprzedził w tej klasyfikacji chyba Nicka z Heidfeldu. Za mało zespołów jest w tej ustawionej serii. Mercedes i Ferrari mają takie wpływy a puszki są mocni i straszą odejściem dlatego też mają coś do powiedzenia.
Debiutanci pojechali spoko. Max musi się bardziej przykładać do tego spacerku po torze w czwartek skoro nie wie, że tam żwir jest. Trochę jak Sainz w Rosji. Szybciej się nie dało?
155. FanHamilton
@78 Bottas nie lepszy
156. weres
@153
Napisałem:
A ściągnięcie po raz czwarty z drobnym przebiciem też trudno uznać za dowód umiejętności dbania o opony...
Gdzie ja napisałem, że kapeć to zużyta opona?
Tak bez Maxa na torze Merc wygrałby z dużą przewagą, ale czy wygrałby z Maxem na torze? Tak, więc Merc może wygrywać bez Lewisa jeśli Max będzie się rozbijał na pierwszym okrążeniu, bez tego będzie ciężko.
Even though Russell put up a fantastic performance last weekend, Wolff explained that it has no influence on Hamilton?s contract negotiations.
Widzę, że wiesz lepiej od Toto jak wyglądają negocjacje z Lewisem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz