2020-09-25 GP Rosji - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 V.Bottas Mercedes 1:33.519 37
2 L.Hamilton Mercedes 1:33.786 33
3 D.Ricciardo Renault 1:34.577 27
4 L.Norris McLaren 1:34.723 36
5 C.Sainz McLaren 1:34.847 33
6 S.Perez Racing Point 1:34.890 35
7 M.Verstappen Red Bull 1:35.048 30
8 C.Leclerc Ferrari 1:35.052 35
9 E.Ocon Renault 1:35.139 28
10 S.Vettel Ferrari 1:35.183 35
11 P.Gasly AlphaTauri 1:35.210 35
12 A.Albon Red Bull 1:35.242 31
13 D.Kwiat AlphaTauri 1:35.461 37
14 K.Raikkonen Alfa Romeo 1:35.516 33
15 N.Latifi Williams 1:35.563 31
16 G.Russell Williams 1:35.575 30
17 L.Stroll Racing Point 1:35.627 34
18 K.Magnussen Haas 1:35.729 32
19 A.Giovinazzi Alfa Romeo 1:36.053 36
20 R.Grosjean Haas 1:36.858 32
komentarze
  • 1. Fanvettel
    • 2020-09-25 15:47:47
    • *.219.73.246

    Cieszy wysoka pozycja Ricciardo . Byle tak we wyścigu i będę zadowolony .

  • 2. przesio
    • 2020-09-25 19:27:06
    • *.201.55.22

    Czyżby podium Riccardo ? Hmm ...

  • 3. dexter
    • 2020-09-25 20:05:04
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Witaj kolego @Fanvettel,

    Renault z pewnoscia ma szanse i potencjal aby zostac czwarta, a moze nawet trzecia sila w F1. Do konca sezonu 2020 zostalo jeszcze chyba 7 wyscigow, a wiec jest szansa aby wskoczyc na wyzsza pozycje. Aktualnie McLaren ma 106 punktow; Racing Point: 92; Renault: 83; Ferrari: 66. Ciasna i mega ciekawa konstelacja w klasyfikacji mistrzostw konstruktorow.

    A Daniel Ricciardo podczas Grand Prix Toskana porzadnie zaprosil do tanca w srodku stawki - wlasciwie nie mozna bylo sie tego spodziewac w Mugello. Do tej pory francuska stajnia miala dobry performance przede wszystkim na obiektach na ktorych wymagana byla niska sila dociskowa, a teraz Mugello.

    Z pewnoscia sa jeszcze deficyty, tzn. inzynierowie calkowicie nie rozumieja jeszcze auta, poniewaz widoczna jest mocna oscylacja tam i z powrotem i troche brakuje stabilnej formy. Wlasciwie nie widac prawidlowego wzoru. Troche wyglada na to, ze maja jeszcze problemy w szybkich zakretach. Jednakze niekiedy na torach z szybkimi zakretami potrafia byc szybcy, jak Spa-Francorchamps. W Belgii podrozowali z mniejszym poziomem sily dociskowej niz we Wloszech, tzn. w Mugello.

    W kazdym razie w Mugello byli silni - wbrew swoim oczekiwaniom i w odroznieniu do Monza, gdzie dobrze nie wygladali. Podobnie wbrew oczekiwaniom... Na Monza mysleli, ze naprawde sa w stanie zadac mocny prawy sierpowy. Niemniej jednak jesli inzynierowie Renault lepiej zrozumieja swoj bolid wyscigowy i uzyskaja troche wiecej stabilnosci moga byc jeszcze zagrozeniem dla innych zespolow. Problem Renault polega na tym, ze w stosunku do McLarena sa juz stosunkowo daleko z tylu. Ale Racing Point jest wykonalne. Renault z pewnoscia jest przy muzyce.

    Z drugiej strony trzeba powiedziec, ze Racing Point ze swoim upgradem to byl bardzo wyrazny krok naprzod. Lance Stroll byl szybszy niz Sergio Perez - choc na starcie tak nie wygladlo. Ale Stroll byl ofiara wypadku Ocona podczas kwalifikacji. Wlasciwie Perez jest silniejszym kierowca niz Stroll, dlatego to byl prawdziwy postep rozwojowy i Racing Point moze jeszcze odegrac tutaj duza role. W kazdym razie ta trojka: Renault, Racing Point i McLaren rozegraja gre miedzy soba.

    Tak na marginesie... Przy calej duzej dyskusji w F1 na temat, czy Racing Point jest kopia Mercedesa trzeba tylko dobrze spojrzec, jak wygladaja boczne skrzynie. To jest zupelnie cos innego. Nawet bardziej przypomina konstrukcje Williamsa niz Mercedesa. Jest prawdziwy interwal w bocznych skrzyniach - to jest nowosc w F1. Co to znaczy? Racing Point zrozumial do pewnego stopnia na czym polega koncepcja starego Mercedesa i od tego momentu zaczynaja wprowadzac swoje udoskonalenia, tj. rozwoj. Oni juz rozumieja swoj fach w Racing Point - trzeba to wyraznie podkreslic.

    Pozdr.

  • 4. Kavec Gavsky
    • 2020-09-25 22:46:06
    • *.mtm-info.pl

    Pozycja Daniela na pewno cieszy, Mercedes jak zwykle na samym topie, martwi Max.

  • 5. LuckyFindet
    • 2020-09-26 01:51:46
    • *.10.129.144

    @3 obecna dyspozycja Renault tym bardziej cieszy, że w przyszłym roku wraca do nich Alonso. Jeśli już zrozumieją bolid, to z umiejętnościami Alonso będą w stanie wywalczyć parę zwycięstw, gdy ten już się rozkręci. Myślę, że mogą być nawet zagrożeniem dla Red Bulla w przyszłym roku, a w 2022 może nawet włączą się do walki o tytuł.

  • 6. dexter
    • 2020-09-26 11:27:29
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @LuckyFindet

    Mozliwe, jednakze moim zdaniem trzeba jeszcze odczekac. Czas pokarze, czy fabryczny zespol Renault naprawde bedzie w stanie o wlasnych silach walczyc o mistrzostwo swiata. W kazdym razie w Renault zegary odliczaja juz 2021 rok -odpowiednio 2022 rok. Byc moze bardziej niz w jakimkolwiek innym zespole. Francuska narodowa stajnia wyscigowa stoi pod pewna presja i oni traktuja nowy start jako swietna okazje, aby w koncu awansowac z niskiego srodka na szpice. Renault bardzo sie stara i tez calkiem sporo wydaje pieniedzy. Ale nie ma topowych wynikow.

    Rok 2019 byl rokiem wstecz dla zolto-czarnych. Po zajeciu 4. miejsca w 2018 roku zespol zostal wyprzedzony przez stajnie McLaren w mistrzostwach konstruktorow. To jest szczegolnie gorzkie, poniewaz Brytyjczycy sa zaopatrywani w silniki przez Renault. A to oznacza, ze ich chassis musi byc znacznie lepszy niz zepolu fabrycznego.

    Niemniej jednak w przypadku pojazdu 2020, tzn. Renault R.S.20 inzynierowie podjeli staranne zadanie calkowitej zmiany koncepcji aerodynamicznej. Starej wersji nie mozna bylo juz rozbudowywac. R.S.20 juz na pierwszy rzut oka pokazywal swoje nowe geny. Nos teraz cienki jak u Mercedesa. Ulatwia to kontrolowanie zawirowan powietrza, ktore nazywaja sie fachowo Y250. To sa wiry, ktore powstaja na przednim skrzydle. Pod nosem inzynierowie z Estone poszli wlasna droga. Uporzadkowano rowniez obszar bocznych przegrod i wlotow chlodzenia.

    Kolejna powazna zmiane widac dopiero na drugi rzut oka. Tyl pojazdu nie jest juz tak wysoki. Nie spada tak ekstremalnie jak w Racing Point, ale bardziej jak standard Renault z 2018 roku. Taki srodek powinien pomoc wyleczyc zmiany balansu (balans, ktory przesowa sie na dlugich zakretach).

    Prostym jezykiem: Renault ulepszylo duza srube. Ale poniewaz byli wiecej niz jedna sekunda za pierwsza trojka, przy stabilnych przepisach ciezko jest odrobic taka strate. Francuzi bardziej skupiaja sie na przyszlosci. Sek w tym, ze pojawila sie pandemia koronawirusa, ktora rowniez ma pewien wplyw na regulamin techniczny i prace zespolowe. Dlatego fokus musial zostac na nowo skorygowany. Ale warunki dla wszystkich zepolow sa takie same.

    W kazdym razie mozna zauwazyc postep. Poniewaz inzynierowie Renault znalezli czas w ulepszeniach aerodynamicznych. Wysokie pozycje nie byly przypadkowe. Wzrost performance wynikal rowniez z faktu, ze pojazd R.S.20 bardziej lagodnie obchodzil sie z oponami niz jego bezposredni konkurenci.

    Po obu sesjach treningowych mozna powiedziec, ze Daniel Ricciardo wywarl najwieksze wrazenie - przynajmniej na jednym okrazeniu. Na swoim najszybszym okrazeniu Australijczyk wyprzedzil Maxa Verstappena o pol sekundy. Niezly wystep jak na kierowce, ktory nie lubi toru lub przynajmniej ma wrazenie, ze jako kierowca moglby jeszcze poprawic swoja pozycje. Znowu na Longrun, tzn. podczas symulacji dlugiego przejazdu tutaj Sergio Perez na miekkiej mieszance byl szybszy w Racing Point. A na posredniej mieszance - Max Verstappen i Charles Leclerc.

    Ciezko przewidziec. Jednakze Renault na jednym okrazeniu wydaje sie druga sila, Red Bull Racing i Racing Point na dystansie. Normalnie dobry punkt wyjscia, tzn. dobra pozycja startowa w Soczi jest polowa sukcesu. Zuzycie opon jest umiarkowane w porownaniu do innych torow, opcje strategiczne sa ograniczone, a wyprzedzanie trudne. Tak wiec jesli Francuzi pojada dobre kwalifikacje... Jak to sie mowi: "pozyjemy, zobaczymy" ?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo