2019-11-03 GP USA - Wyścig 20:10
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Pkt. |
---|---|---|---|---|
1 | V.Bottas | Mercedes | 1:33:55.653 | 25 |
2 | L.Hamilton | Mercedes | +4.148 | 18 |
3 | M.Verstappen | Red Bull | +5.002 | 15 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | +52.239 | 13 |
5 | A.Albon | Red Bull | +1:18.038 | 10 |
6 | D.Ricciardo | Renault | +1:30.366 | 8 |
7 | L.Norris | McLaren | +1:30.764 | 6 |
8 | C.Sainz | McLaren | +1 okr. | 4 |
9 | N.Hulkenberg | Renault | +1 okr. | 2 |
10 | S.Perez | Racing Point | +1 okr. | 1 |
11 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | +1 okr. | |
12 | D.Kwiat | Toro Rosso | +1 okr. | |
13 | L.Stroll | Racing Point | +1 okr. | |
14 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | +1 okr. | |
15 | R.Grosjean | Haas | +1 okr. | |
16 | P.Gasly | Toro Rosso | +1 okr. | |
17 | G.Russell | Williams | +2 okr. | |
18 | K.Magnussen | Haas | ||
19 | R.Kubica | Williams | ||
20 | S.Vettel | Ferrari |
Bottas wygrał w Austin, Hamilton przypieczętował szósty tytuł mistrzowski
Zespół Mercedesa w Austin sięgnął po kolejne zasłużone podwójne zwycięstwo. Na mecie w Teksasie pierwszy zameldował się, startujący z pole position, Valtteri Bottas. Niewiele jednak brakowało, aby to Lewis Hamilton świętował kolejny triumf po świetnej strategii jaką zaplanował dla niego Mercedes. Drugie miejsce na mecie zapewniło mu jednak z nawiązką szósty tytuł mistrzowski w karierze.Sobotnia czasówka zaskoczyła głównie za sprawą słabszej formy Ferrari i Lewisa Hamiltona, który do wyścigu, w którym przypieczętował szósty tytuł mistrzowski w karierze, przystępował dopiero z piątego pola.
Ekipa Mercedesa nie od dziś stawiana jest za wzór kunsztu strategicznego w Formule 1. Potwierdziła to w zeszłym tygodniu w Meksyku, gdy ściągnęła Lewisa Hamiltona zdecydowanie wcześniej na pierwszy i jedyny postój, wyprowadzając rywali w pole, którzy nie wierzyli, że przy tak wczesnym zjeździe uda się pokonać dystans wyścigu z jedną wizytą na alei serwisowej.
W USA odwrócono tę strategię i Lewis Hamilton, startujący do GP USA na średnim ogumieniu, pozostał dłużej na torze, ignorując zjazdy otaczających go rywali.
Hamilton zignorował również pierwszą próbę wezwania go do boksów. Brytyjczyk średnie opony zmienił na twarde dopiero na 24. kółku wyścigu, wyjeżdżając z boksu na trzecim miejscu. Gdy jadący przed nim Bottas i Verstappen zjechali do boksów po drugi komplet opon, Hamilton objął prowadzenie z 10-sekundową przewagą nad kolegą z zespołu.
Na siedem okrążeń przed metą Bottas dogonił Hamiltona i zaczął wywierać presję korzystając z systemu DRS. Fin wyprowadził skuteczny atak na 53. kółku wyścigu, a do Hamiltona zaczął zbliżać się Max Verstappen. Holender nie zdołał jednak wyprzedzić mistrza świata i na metę wjechał tuż za nim.
Ekipa Ferrari w GP USA praktycznie nie istniała. Po wczorajszej czasówce, gdzie nagle jej prędkość na prostych prysła, media spekulowały o tym czy nie kryje się za tym Dyrektywa Techniczna wydana przez FIA w związku z zapytaniem Red Bulla.
Kluczowe pytanie jakie nasuwa się w takich okolicznościach to czy Dyrektywa ta ma wpływ na osiągi bolidu Ferrari czy zespół z Maranello chce, aby w końcówce sezonu rywale tak tylko myśleli.
Startujący z drugiego pola Vettel zaliczył koszmarne pierwsze okrążenie. Niemiec niemal co zakręt tracił pozycję, a pod koniec pierwszego kółka spadł na 7. miejsce. Vettel przez radio narzekał na mocną podsterowność auta.
Szybko okazało się, że prawdopodobnie miała ona związek z tylnym zawieszeniem, które na wyboistym torze poddało się na ósmym okrążeniu i Niemiec musiał wycofać się z wyścigu.
Ekipie Ferrari w wyścigu pozostał tylko jeden bolid, prowadzony przez Charlesa Leclerca, ale i tutaj pojawiły się standardowe problemy jego zespołu. Pierwszy postój Monakijczyka w boksie za sprawą problemów z przykręceniem koła trwał aż 7,7 sekundy. Mało pocieszające jest również to, że podobne problemy z boksach miały ekipy Toro Rosso i McLarena.
Leclerc na metę wjechał za czołową trójką a przed Alexem Albonem. Tytuł best of the rest tym razem wpadł w ręce Daniela Ricciardo, który na torze w Teksasie czuł się bardzo swobodnie, wykorzystując wielokrotnie umiejętność atakowania podczas hamowania.
Za Australijczykiem na metę wjechali kierowcy McLarena- Norris przed Sainzem. Hiszpan spadł za kolegę z zespołu po przepychance w pierwszym zakręcie z Alexem Albonem.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Nico Hulkenberg i Sergio Perez, który skorzystał na 5-sekundowej karze nałożonej po wyścigu na Daniiła Kwiata.
W Williamsie, można by rzecz wszystko po staremu. Robert Kubica zliczył kolejny dobry start, lądując przed swoim kolegą z zespołu, ale w dalszej fazie wyścigu zaczął mieć problemy i jechał na samym końcu stawki. Na 33. okrążeniu Polak wycofał się z rywalizacji a ekipa Williamsa podała, że w jego aucie doszło do awarii układu hydraulicznego.
Zdjęcia:
komentarze
1. Noiz
Gratki! Czekam na kolejny tytuł za rok, historia pisze się na naszych oczach. W stawce nie ma bardziej kompletnego drivera niż Hamilton.
2. MattiM
Farciarz z Anglii, jak zwykle, więcej szczęścia niż rozumu. Tym razem żółta flaga mu uratowała drugą pozycje.
3. faces
Gratulacje. Można nie lubić Hamiltona, ale 6 tytułów mistrza świata to wyczyn.
4. Forizoo
Gratulacje dla Lewisa mam nadzieję że w następnym sezonie zrówna się z Michaelem i pokona go również w następnych sezonach w rekordzie :D!
5. Michael Schumi
Cóż. Gratulacje. Emocjonujący wyścig.
A tak serio to wyłączyłem na bodajże 17 okrążeniu.
Porażka Ferrari, Red Bulla i wszystkich, którzy dają się ciagle łoić Mercedesowi. Jeśli chodzi o Scuderię to najbardziej. Trzeci rok z rzędu strzelają do własnej bramki. Pozdro.
6. orto
@ 2 - Myślę, że miał jeszcze parę możliwości by obronić drugie miejsce :-)
7. iceneon
BRAWO LEWIS!!! Jeszcze dwa tytuły i będzie git. Niech hejterom d*pska pękają :)))
@Fanvettel
Rok temu pisałeś, że to ostatni tytuł Hamiltona, co teraz powiesz?
8. TripleH1986
#7
Pewnie powie, że to ostatni tytuł Hamiltona:)
9. Forizoo
Lewis pewnie jeszcze nie jeden tytuł zdobędzie jeżeli Mercedes będzie miał świetny bolid no chyba że Ferrari bądź RedBull stworzy taki pojazd który będzie pozwalał na wygrywanie. Mimo wszystko jeżeli Lewis skończy karierę myślę że kolejny w kolejce po tytuły będzie Max.
10. obiektywny2019
VET jak zwykle zachował się z klasą i pogratulował HAM kolejnego tytułu.
11. zzagrobu
A gdzie się podział Norris?
Oooo i Stroll widzę przeszedł dzisiaj samego siebie - dwoma autami pojechał ;)
12. orto
Szkoda, że wszyscy zapomnieli o Bottasie, który jest Wicemistrzem Świata ad 2019 ! Myślę, że było mu trochę przykro!
13. Del_Piero
Najlepszy kierowca - Lewis HAMILTON
Najlepszy zespół - Mercedes
Najlepszy szef - Toto Wolff
Najlepszy wyścig - GP Niemiec
Najlepsza walka - Max VERSTAPPEN vs Charles LECLERC, Silverstone
Najlepszy debiutant - Alexander ALBON
Największy postęp - Carlos SAINZ
Najgorszy kierowca - Antonio Giovinazzi (honorable mention: Romain Grosjean)
Najgorszy zespół - Williams
Najgorszy szef - Claire Williams (honorable mention: Gunther Steiner za trzymanie Grosjeana)
Najgorszy wyścig - GP Francji
Największe rozczarowanie - Pierre Gasly
Największa głupota - kara dla Vettela w Kanadzie
14. FanHamilton
Gratulacje Lewis Hamilton szósty Tytuł !!!
15. FanHamilton
Gratulacje V.Bottas !
16. yaiba83
I teraz nikt się nie sadzi, że Mercedes znowu wygrywa, że najlepsze tempo wyścigowe. Jak Ferrari trochę się wybije to od razu oszuści. Mercedes ma jakiś monopol na osiągi i wygrywanie???
17. KowalAMG
Wyścig średnio emocjonujący z powodu braku walki Ferrari szkoda mi ich ,że tak się stało . Wielkie GRATY dla Mercedesa i całego zespołu za stworzenie maszyny legendy a także wielkie ukłony dla Lewisa jest kierowcą kompletnym . Cieszę się ,że żyję w czasach gdy śrubowanie są rekordy rekordów . Liczę ,że Hamilton do 8 tytułu dobije jest bardzo blisko i na fali ,która jest coraz wieksza ;)
18. belzebub
Mistrz może być tylko jeden. Hamilton jest na tą chwilę najbardziej poukładanym kierowcą i najbardziej skuteczny. Zasłużony 6 tytuł i czekam na 7. Brawo! Oczywiście nie dałby rady gdyby nie lepsza od Ferrari praca zespołu. Mercedes działa niemal perfekcyjnie. Oczywiście dzisiejsza jazda na jeden pitstop była ryzykowna, ale ale i tak udało się Hamiltonowi przeskoczyć z 5 miejsca na drugie.
Ferrari z kolei niestety ale dramat. Nic nie daje im przewaga w qwalu, skoro w wyścigu nie są w stanie wykorzystać swojego tempa i przewagi na prostej. Strata Vettela na starcie trochę kuriozalna, a samo uszkodzenie zawieszenia to taka dzisiaj kropka nad i.
PS. Nie mogę się doczekać komentarza Sainta77 o celowym wycofaniu Kubicy ze względu na oszczędzanie części dla Russella.;)
19. Krys007
@13 Cóż w wielu miejscach mogę się zgodzić ale...
Najlepszy kierowca - Lewis HAMILTON
Najlepszy zespół - Mercedes
Najlepszy szef - Toto Wolff
Najlepszy wyścig - GP Niemiec
Najlepsza walka - Max VERSTAPPEN vs Charles LECLERC, Red Bull Ring
Najlepszy debiutant - Lando Norris
Największy postęp - Carlos SAINZ
Najgorszy kierowca - Romain Grosjean
Najgorszy zespół - Williams
Najgorszy szef - Claire Williams
Najgorszy wyścig - GP Francji
Największe rozczarowanie - Renault
Największa głupota - strategia Ferrari
20. elin
U mnie również podobnie, choć z małymi wyjątkami ... ;-)
Najlepszy kierowca - Lewis HAMILTON
Najlepszy zespół - Mercedes
Najlepszy szef - Toto Wolff
Najlepszy wyścig - GP Włoch
Najlepsza walka - Max VERSTAPPEN vs Charles LECLERC, Silverstone
Najlepszy debiutant - Lando Norris
Największy postęp - Danił Kwiat
Najgorszy kierowca - Romain Grosjean
Najgorszy zespół - Williams
Najgorszy szef - Claire Williams
Najgorszy wyścig - GP Francji
Największe rozczarowanie - Ferrari
Największa głupota - strategia Ferrari
A przy okazji - gratulacje dla Lewisa.
21. Skoczek130
@belzebub - na nic Ferrari forma z kwalifikacji, jeżeli będą tak kiepscy na przestrzeni wyścigu. Nie mieli i nie mają tempa wyścigowego. Duże prędkości na prostych przydają się jedynie do obrony pozycji, ale nie gwarantują wygranej z Mercem. Merc w tym roku znakomicie zgrał się z oponami Pirelli, Ferrari wręcz przeciwnie. Choć tak na prawdę dwa poprzednie sezony nie różniłyby się od obecnego, gdyby nie problemy Merca z oponami, z którymi borykali się od 2013 roku. W tym rozwiązali swoją bolączkę. Zobaczymy, co przyniesie sezon 2020. Oby bardziej wyrównaną walkę. ;) Bo "srebrnym strzałom" ewidentnie za łatwo. ;)
22. Bosniak
@12
nie ma czegos takiego jak vicemistrz świata w F1
23. MS90
Boli i dziwi, że Albon mimo dużej ilości pitstopów i uszkodzeń bolidu i tak na lajcie objeżdża resztę i kończy na 5 miejscu...
24. Krys007
@22 Formalnie niby nie, ale jednak top 3 kierowców musi stawić się na gali FIA gdzie otrzymują nagrody ;)
25. MS90
Najlepszy kierowca - Lewis HAMILTON
Najlepszy zespół - Mercedes
Najlepszy szef - Toto Wolff
Najlepszy wyścig - GP Włoch
Najlepsza walka - Max VERSTAPPEN vs Charles LECLERC, Silverstone
Najlepszy debiutant - Lando Norris
Największy postęp - Charles Leclerc
Najgorszy kierowca - Antonio Giovinazzi
Najgorszy zespół - Williams
Najgorszy szef - Claire Williams
Najgorszy wyścig - GP Francji
Największe rozczarowanie - Renault + Sauber
Największa głupota - wycofanie R. Kubicy
26. Raptor202
To ja też.
Najlepszy kierowca - Lewis Hamilton
Najlepszy zespół - Mercedes
Najlepszy szef - Toto Wolff
Najlepszy wyścig - GP Niemiec
Najlepsza walka - Max Verstappen vs Charles Leclerc, Red Bull Ring
Najlepszy debiutant - Alex Albon (chociaż cała trójka dobrze się spisuje)
Największy postęp - McLaren
Najgorszy kierowca - Antonio Giovinazzi
Najgorszy zespół - Williams
Najgorszy szef - Claire Williams
Najgorszy wyścig - GP Francji (mimo twardej konkurencji w tym roku)
Największe rozczarowanie - Renault + decyzja o wybraniu Grosjeana zamiast Hulkenberga
Największa głupota - komentarze fanatyków
27. Hi5per
Nie lubię HAM, bo ściemnia, narzeka i płacze przez radio.Gdyby tego nie robił uzyskał by więcej w moich oczach. Co nie zmienia faktu, że na ten moment nie ma lepszego kierowcy. Gratulacje.
Co do Ferrari (sam jestem Tifosi), to chyba pora wziąć parę maczug i pójść w stronę Maranello. Założę się, że zgodnie z ich polityką, to następny sezon też odpuszczą, by skupić się na sezonie 2021, Żenada. To nie to samo Ferrari co za czasów Enzo, czy późniejszych Brown/Todt.
Co do FWT, to choć jest to team z historią, to chyba pora zejść ze sceny. No chyba że ktoś zastąpi Claire. Można nazwać mnie szowinistą, ale żadna kobieta nie sprawdziła się nigdy w F1 jak i w Moto GP.
28. Mission Winnow
Gratulacje dla Hamiltona za 5 tytuł - dla uczciwego człowieka mistrzem świata 2008 jest Massa.
Teraz tak Hamilton zdobywając pięć tytułów ma jedne znaczący - z 2018 wtedy Ferrari miało lepszy sprzęt.
Reszta tytułów to tylko zasługa Mercedesa. Każdy by zdobył tytuł mając 2 sek przewagi na okrążeniu dzięki sprzętowi.
29. Ocato
@28 Taaa? a mistrzem z 2007 jest Hamilton.
W Singapurze i wielu kwalifikacjach Ferrari pokazało, że ich bolid jest równie dobry, jak Mercedesa. Problemem jest zespół.
Ale widzę, że dupa pękła.
30. Mission Winnow
@29
Hamilton i Alonso powinni być zdyskwalifikowani z 2007 za oszustwa.
31. giovanni paolo
27. o czym ty człowieczku wypisujesz? podziękuj firmie Pirelli za psucie widowiska na polecenie FIA czy tam kogo, kto im zleca robienie takich a nie innych opon
32. lechart
1. Noiz .... Dodaj, że samochód marki Mercedes tą "kompletność " zapewnia. Oczywiście HAM aktualnie jest bardzo dobry, ale to dzięki jeździe w najlepszym zespole. ..... Jestem ciekaw, ja jeździł by w WILL ... :)))
Dodam jeszcze, że KUB był nie gorszy od niego (o czym wspomina szczerze sam HAM) i co by było gdyby .........
16. yaiba83 .... Mercedes to firma z olbrzymimi tradycjami. Jako rok założenia można przyjąć 1883. Pokazuje teraz w F1, że dalej (przy wzlotach i upadkach) jest na "topie światowej motoryzacji". ......
21. Skoczek130 .... Zatem należy się zastanowić dlaczego Ferrari nie ma tempa w wyścigu, pomimo dobrego tempa w KW ?? Z moich obserwacji wynika, że przyczyną jest słaba taktyka i kierowcy, którzy nie mogą się "dogadać". Wg mnie czas VET minął ("wypalił się"). .... Nie potrafi przyjąć tego do świadomości i "przeszkadza" LEC, który powinien być teraz nr 1 ....
29. Ocato ... Tak jest ...
...... Jeżeli chodzi o WILL, to niestety, ale jest to "topowy zespół od KOŃCA" i nic nie wróży zmian. Biedny RUSS (w ostatnim wyścigu dostał nieźle po ambicji) ...... :))
KUB też nie mógł błysnąć , widać jednak że ma jednak dalej w sobie to coś. Pokazuje to na starcie, ale potem jest jak jest (w samochodzie " taśmą poklejonym"). Jestem tylko ciekaw, co by było, gdyby jeździł w Mercedesie ..... ? Ale to tak, "co by było, gdyby było" ....... Los jest nieprzewidywalny .......
33. beria
Dlaczego nikt nie odnotował faktu, że Vettela na pierwszym zakręcie de facto skasował Albon po zderzeniu z Sainzem?
Było widać na jednej powtórce, jak Albon uderza w prawą tylną oponę bolidu nr 5, po tym od razu Vettel meldował, że ma problemy z autem.
34. Raptor202
@33 Obejrzałem właśnie start i nie wiem, w którym miejscu Albon był choćby blisko Vettela.
35. obiektywny2019
@32
Ostatnio to VET odżył a LEC przygasł. Jestem pewny że w przyszłym sezonie Ferrari zrobi wszystko aby to był ostatni sezon VET w Ferrari. Będą jaja jak z RIC gdy odchodził z RBR.
36. beria
@34 - na pierwszym zakrecie, gdy Albon wystrzelil w powietrze po kontakcie z Sainzem :)
https://imgur.com/a/FAqE0qI
37. beria
@34 - no dobra to jednak LeClerc. Anyway - wydaje mi się, że gdzieś tam Vettela ktoś przyhaczył na tym pierwszym zakręcie
38. FanHamilton
To nie jest wina Hamiltona że Felipe Massa nie zdobył tytuły więc Lewis Hamilton zasłużony szósty tytuł.
39. Brzoza2
W mojej opinii to Mercedes dał tylu Hamiltonowi. Nie odwrotnie. Wsadzenie w tym roku Hulkenberga lub Pereza za Hamiltona też owocowałaby zajęciem przez kierowców Mercedesa 1 i 2 miejsca w klasyfikacji.
40. Skoczek130
@Brzoza2 - nie nie... gdyby nie przyjście Hamiltona do Merca, to ten zespół nie miałby ani jednego tytułu.... :D
41. Raptor202
@39 Tak samo możesz powiedzieć o większości mistrzów świata.
42. ds1976
Nudny ten wyścig, HAM odebrał co mu się należało, BOT nagrodę pocieszenia, VER jechał jakby na pół gwizdka, Ferrari wyglądało jakby faktycznie mieli jakiś dopalacz, który przed tym wyścigiem usunęli. Albon w niższej klasie rozgrywkowej niż partner z zespołu, McLaren we własnej lidze, poziom wyżej niż w roku ubiegłym, Renault nigdzie, tradycyjnie przypadkowe, Alfa i Haas utworzyli własne zawody o schedę po Williamsie (jeżeli Ci wyzioną ducha) zadowalając się całkowicie wynikami przywożonymi przez swoich kierowców, w Toro Rosso nikt nie chce się bić o fotel w RBR w 2020 oddając go bez walki Albonowi. Racing Point kula punkciki wyłącznie w oparciu o niezłą jazdę Pereza, Stroll pewny fotela wyścigowego nic już więcej nie musi robić poza startem do wyścigu.
Może te zmiany na 2021 nie takie głupie? Tylko dlaczego autka będą jeszcze cięższe?
43. Jimbo_Clark
27. Hi5per
Trochę dajesz się manipulować realizatorowi ;)
Oni wszyscy tam stękają proporcjonalnie do presji w danym momencie. Nawet nie będę wspominał, jak obrzucali się błotem za czasów V12 czy V10. Na A. Sennę mówili Rudeboy, Schumacher z Coulthardem i wiele, wiele innych. Hamilton czy Verstappen, to przy tamtej gwardii dalmatyńczyki ;)
Nie rozumiem niektórych z Was, starających się umniejszyć Hamiltonowi, czy w ogóle podważać jego tytuły. Obstawiając zakłady, HAM w przeszłości nie raz napsuł mi krwi i zestawiając go z takim (przykładowo) VET(2 najbardziej utytułowany w stawce), który jest przewidywalny jak rosół w Niedzielę. Trzeba wyciskać 7 poty z bolidu? - HAM to robi. Oszczędzać opony? - HAM to robi. Deszcz? - Żaden problem. Z końca stawki do czołówki? Co się nie da... (Ver tak samo). Balans hamulców na tył? "Jakoś dowiozę" (chyba za czasów McL)
Wracając do porównania, niech mi ktoś przypomni, kiedy Vet miał skomplikowane zadanie podczas wyścigu? Wygrana w Torro Rosso, to zwykły fuks, jak Poker w kartach (trafili w ustawieniami na deszcz - Monza) Mógłbym napisać, że puchary z czasów Rbr powinny i Neweya za szybą stać (AlO tak skwitował kiedyś mistrzostwo Vet), ale powiedzmy, że szczęście to też umiejętność.
Ps.1 nie próbuje wzniecać tutaj gówno-burzy, tylko pytam konkretnie: Kiedy Vettel ugrał coś, kiedy sytuacja była naprawdę kiepska?
Ps.2 Orientuję się (w miarę), kto na forum jest kibicem jednego i drugiego :)
44. Noiz
@lechart
Myślę, że do Williamsa nawet by nie poszedł bo był by świadomy ,że ten zespół... wróć zlepek ludzi bawiących się w stajnię nie pozwolił by mu rozwinąć skrzydeł.
Ferrari też ma dobry wóz, ale ma kierowcę który popełnia błędy i ma "gorącą" głowę, kierowcę który nie potrafi przywozić małych punktów (tylko wygrana i wygrana się dla niego liczy) oraz zespół, który ustala "grande strategie" i kończy się to jak zawsze - fiaskiem.
Mówiąc Mercedes trzeba brać pod uwagę samochód ale też całe zaplecze, które potrafi podejmować dobre decyzje albo inaczej podejmuje ich znacznie więcej niż rywale.
45. michalde
Dzisiaj wyrażę kilka słów o Formule 1.
Otóż przestaję się interesować tym sportem.
Polak zrobił to, co miał zrobić. Wrócił, spróbował, ale polityka w tym światku nie daje szans na wygrywanie. Dlatego jeden marny punkt i żadnej rewelacji. Na plus: przynajmniej spróbował.
A O TO MOJE DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ FORMUŁOWEJ PRAWDY.
Jam Robert Kubica, który jako pierwszy Polak awansował do Formuły 1, królowej sportów motorowych.
1) KUB sobie spierniczył sobie karierę na własne życzenie (nie obwiniajmy ani zespołu ani organizatorów odpowiedzialnych za przeprowadzenie rajdu).
2) KUB za późno zaczął starania o powrót do F1.
3) KUB jest już starym kierowcą. Jego rówieśnicy albo pokończyli kariery albo szykują się na jej zakończenie. Nie zrobi kariery. Nie ma na to już czasu.
4) Jest wielu kierowców, którzy dążą do tego samego celu co KUB i z różnym skutkiem ten cel osiągają.
5) Jest wielu kierowców z sukcesami, ale bez talentu. To nie kierowca, ale szybki bolid odpowiada za sukces.
6) Choćby kierowca miał największy talent, to przy słabiutkim bolidzie będzie ostatni.
7) Formuła 1 nie jest sportem sprawiedliwym. Więcej ma wspólnego z polityką, lotnictwem i cywilną motoryzacją niż ze sportem. Jest poligonem wynalazków i najwyższych technologii, tak jak wojsko.
8) W Formule 1 użytkowe maszyny to specjalistyczne rakiety na kółkach. Bolidy to inaczej lądowe samoloty. Są tak drogie w produkcji, że są niewiarygodnie bezpieczne. Wystarczy założyć włókno węglowe i przy 400 km/h przeżyjesz. W normalnym aucie ze stali żegnasz się z tym światem przy 50 km'h.
9) Jeden Polak trafia do Formuły raz na pięćdziesiąt lat. Musi być utalentowany bardziej niż reszta stawka wzięta do kupy. Przeciętniacy pochodzą z krajów najbardziej zmotoryzowanych, jak Niemcy, Włochy, Francja, Wielka Brytania czy Japonia albo najbardziej wpływowych, jak Rosja.
I ostatnie dziesiąte:
10) Robert Kubica jest najbardziej zmarnowanym talentem w historii Formuły 1. Jest tak, pomimo że umiejętnościami i szacunkiem dla rywali na torze przewyższał niejednego kilkukrotnego mistrza świata.
Od tego momentu zaczyna się mój koniec z Formułą 1.
Jeszcze tylko dwa razy zatypuję i HEJA!!!!
Pozdro dla Kempy
46. Jimbo_Clark
45. michalde
Dobrze prawisz, kolego. Podpisuję się pod każdym* punktem. W Polsce wolą inwestować w piłkę nożną, w mało prestiżowe dziedziny sportu. Nawet 10 złotych medali na Olimpiadzie nie robi takiego prestiżu jak jedna wygrana w Motorsporcie (element zagrożenia życia). Niestety jest to droga pasja.
W Formule jest kilku Polaków - inżynierowie. Mamy coraz lepsze tory kartingowe. Jeśli chodzi o infrastrukturę, to brakuje toru z prawdziwego zdarzenia (z homologacją), ale "somsiad" zaraz by dzwonił, że za głośno etc. (pamiętna impreza w Poznaniu[?], gdzie na zlocie super-samochodów, nie mogli wrzucać maszyn na obroty, bo nowobogaccy z podmokłych działek dzwonili :D). Druga sprawa, że ojciec Kubicy do biednych nie należał, jak na skale Polski, to w Europie na zawodach kartingowych śmiali się, że gokart Kubicy to trup (i tym trupem Kubica ich objeżdżał :D).
*Nie wiadomo, czy raz na 50 lat, bo nie ma drugiego punktu odniesienia, chyba, że liczysz Wojciecha Fortunę i 3 miejsce na Fifa WC 74' :D
47. Bzik
@42. ds1976
Zgadzam się z Twoją opinią, niech to...
Lepiej nie mogłeś podsumować :D
48. Raptor202
@46 Wojciech Fortuna? Masz na myśli tego farciarza, któremu udał się jeden skok w karierze? Mieliśmy w skokach wielu znacznie lepszych od niego zawodników.
49. XandrasPL
@45
Jesteś idiotą.
Winni tragedii są tylko organizatorzy rajdu bo się starym Włochom na odkręcanie barier zachciało. Po co są bariery? Za stary? Równy miesiąc starszy od Hamiltona.
50. Del_Piero
@45.
To nie wina KUB, że barierka została źle przygotowana. Niestety, ale za ten wypadek odpowiedzialni są organizatorzy. Można mieć żal co najwyżej do tego, że wystartował w rajdzie.
@46.
Następny mający problem z piłką nożną. Ktoś tu chyba nie rozumie co to jest popyt i podaż. Zupełnie jak januszowi kibice, którzy psioczą na futbol za każdym razem gdy Polscy siatkarze czy skoczkowie coś wygrają...
51. Jimbo_Clark
50. Del_Piero
Gdzie napisałem, że mam problem z piłką nożną? Napisałem, że inwestorzy wybierają piłkę, a nie, że to mnie boli. Boli mnie przepłacanie za niedochodowe stadiony. Zrobić tor blisko granicy z Niemcami i Czechami i to by się zwracało...
Chodziło mi też bardziej o to, że w Polsce słabo rozwinięta jest kultura "Motorsportu na wysokim poziomie" i ciężko znaleźć kogoś do współpracy, bo mało-kto się na tym zna - beton.
Z drugiej strony w piłce nożnej jest mniej-więcej tak:
Załóżmy, że inwestujesz w kilka drużyn juniorów, z czego 50% z nich zostają "lokalnymi-footballstar-wannabe", 20% z nich zanim zacznie się zwracać, wykończą kontuzję, zostaje 30% przy dobrych lotach, które stwierdzi, że woli iść studia. Czym jest Ekstraklasa Polska?
Już dawno powinny być z tego jakieś wyniki jeśli o prestiż chodzi, a tu afera za aferą...
Po Twoim nicku sądzę, że wiesz o czym mówię :) (Propsy dla Juve - chociaż to nie moja bajka)
52. lechart
45. michalde ..... Trafnie. .... Jednak jeżeli chodzi o p1, to KUB traktował rajdy jako doskonalenie umiejętności. W tym rajdzie (podrzędnym z resztą), jechało wielu, ale trafiło na KUB. ... I jak tu nie uwierzyć w przeznaczenie. Wadliwe bariery to chyba taki "palec losu". Za stary też jeszcze nie jest, jeździ coraz lepiej i gdyby dostał lepszy samochód to kto wie.
F1 teraz, to ze sportem ma niewiele wspólnego, liczy się tylko kasa .... i sporo z tych co jeżdżą to żadnego talentu nie mają (u KUB talent pozostał). ....
Zgodzę się w 100% z 10. Gdyby nie ten "nieszczęsny KUB los", to HAM tylu MS by nie miał. ...
Ja też obserwowałem (poprzedni pobyt KUB w F1) i obserwuję (typuję również) głownie ze względu na KUB. Dopóki będzie związany z F1, to będę obserwatorem jago postępów. W innych ewentualnych seriach też.
KUB to twardy facet , a sukcesy zawdzięcza głownie sobie, swojej nieustępliwości i rodzinie. Dopiero teraz Orlen mu pomaga.
49. XandrasPL ... A tak nie za ostro do kolegi z forum? .... Nie czyń drugiemu tego, co tobie nie miłe.
Pozdrawiam.
53. FanHamilton
@40 Ale stało się więc Czasu się nie cofnie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz