2019-10-26 GP Meksyku - Kwalifikacje 20:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 C.Leclerc Ferrari 1:15.024
2 S.Vettel Ferrari 1:15.170
3 L.Hamilton Mercedes 1:15.262
4 M.Verstappen Red Bull 1:14.758
5 A.Albon Red Bull 1:15.336
6 V.Bottas Mercedes 1:15.338
7 C.Sainz McLaren 1:16.014
8 L.Norris McLaren 1:16.322
9 D.Kwiat Toro Rosso 1:16.469
10 P.Gasly Toro Rosso 1:16.586
 
11 S.Perez Racing Point 1:16.687
12 N.Hulkenberg Renault 1:16.885
13 D.Ricciardo Renault 1:16.933
14 K.Raikkonen Alfa Romeo 1:16.967
15 A.Giovinazzi Alfa Romeo 1:17.269
 
16 L.Stroll Racing Point 1:18.065
17 K.Magnussen Haas 1:18.436
18 R.Grosjean Haas 1:18.599
19 G.Russell Williams 1:18.823
20 R.Kubica Williams 1:20.179

komentarze
  • 2. CNEQ
    • 2019-10-26 21:15:19
    • *.play-internet.pl

    niestety będzie trudno utrzymać ta pozycje bo starcie...

  • 3. bartexar
    • 2019-10-26 21:16:27
    • *.centertel.pl

    Czemu na nas krzyczycie tymi literami xD

  • 4. YASHIU
    • 2019-10-26 21:18:04
    • *.

    Brawo Max!!! Jutro będzie ciężko ale .... trzymam kciuki.
    Kurcze szkoda że Daniel Riccardo przeszedł w tym sezonie do Renault. Myślę że Redbull w tym sezonie z Danielem i Maxem mogliby walczyć o 2 miejsce w konstruktorach.

  • 5. obiektywny2019
    • 2019-10-26 21:19:04
    • Blokada
    • *.static.chello.pl

    BOT narozrabiał tym wypadkiem. Szkoda bo kolejność byłaby napewno inna. Czemu VER poprawił wyraźnie swój czas z pierwszego przejazdu skoro były flagi??.

  • 6. Cadanowa
    • 2019-10-26 21:19:06
    • Blokada
    • *.serv-net.pl

    Mnie dziwi że przychodzi GP Austrii albo Meksyku i nagle Redbull jedzie a Merc ma problemy. Merc posiada dobry pakiet aerodynamiczny. Może mają jakiś skomplikowany układ chłodzenia że na wysokościach mają poważne problemy. Brawo M

  • 7. hubi7251
    • 2019-10-26 21:24:39
    • *.play-internet.pl

    Vettel wyraźnie odpuścił, a Max poprawił swój czas! Żeby nie było jaj, że wlepią karę Verstappenowi... Najlepiej jakby po prostu usunęli mu ten czas ostatniego kółka, ale śmierdzi mi jakąś karą za to, że nie zwolnił przy żółtych flagach.

  • 8. elin
    • 2019-10-26 21:29:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nawet jeśli anulują czas Maxa z ostatniego przejazdu, nic to nie zmieni. Nadal będzie miał PP ze swoim wcześniejszym okrążeniem.

  • 9. giovanni paolo
    • 2019-10-26 21:31:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6. Mercedes posiada pakiet aerodynamiczny w sensie przednie skrzydło, które świetnie współpracuje z oponami, Ferrari i RedBull miały problem raz ze zbytnim przegrzewaniem się opon a zarazem z ich szybkim ostudzaniem
    wynik obecnego sezonu nie ma nic wspólnego z "dużym" czy "małym" dociskiem, wszystko rozegrało się o opony, opony stykają się z asfaltem, bolid Mercedesa najlepiej z nimi współpracował
    można przesadzić w jedną stronę, jak zrobił to Mercedes w poprzednim sezonie, przez co Pirelli musiało zmodyfikować opony a moża "przesadzić" w drugą stronę, jak zrozumiesz lub też szczęśliwie trafisz z zarządzaniem oponami, wygrasz

  • 10. Muni
    • 2019-10-26 21:38:50
    • *.access.hol.gr

    Będzie kara dla Maxa za ignorowanie żółtych flag.

  • 11. TomPo
    • 2019-10-26 22:40:35
    • *.

    @8
    Hubiemu chodzi o wlepienie kary. To ze czas anulowany to jedno, ale np 3 pozycje na starcie za nie zwolnienie, to juz inna historia.
    Mam nadzieje, ze sedziowie sie nie wtraca i zostanie jak jest.

  • 12. dexter
    • 2019-10-26 23:07:17
    • *.dyn.telefonica.de

    Witaj elin

    Na torze byla zolta flaga gdy Max poprawil swoj czas. Tak wiec powinni anulowac czas Holendra. Jest wypadek, auto jest na scianie i w takiej sytuacji pierwszym zadaniem porzadkowego jest wyciagniecie zoltej flagi. Wszyscy kierowcy wyraznie sciagneli stope z gazu oprocz Verstappena. Seb byl na swoim najszybszym okrazeniu, ale zredukowal tempo. Max mogl identycznie postapic. Takim sposobem by sie zabezpieczyl, poniewaz juz posiadal najszybszy czas. On mogl spokojnie przerwac okazenie, nie musial w ogole jechac do konca. W takiej sytuacji zespol natychmiast powinien reagowac i zatrzymac swojego kierowce. Jednak Max pojechal okrazenie do konca. To jest jasne naruszenie regul i kara od trzech do pieciu miejsc na polu startowym.

    W kazdym razie stewardzi z pewnoscia spojrza na caly incydent. Aczkolwiek Verstappen wykrecil najlepszy czas (niezaleznie od tego co zrobil wszesniej) stewardzi moga zabrac jego czas lub otrzyma kare od trzech do pieciu miejsc na polu startowym. Jesli mu anuluja tylko okrazenie to bedzie mimo tego na pole, ale wtedy na miejscu Vettela bym zlozyl protest. Sebastian Vettel patrzac na miedzyczas w srodkowym sektorze byl szybszy niz w pierwszej probie i na poczatku ostatniego sektora byl na kursie pole-position (w porownaniu do pierwszego wykreconego czasu Verstappena).

  • 13. Vendeur
    • 2019-10-26 23:15:31
    • *.

    @12. dexter

    Otóż to. Nie mam nic do Maxa, ale dziś zachował się jak dziecko, wręcz idiota. Żółte flagi po coś są, nie dla oceny jak mocno wieje... Gdyby stracił przyczepność jak Bottas, wjechał w niego, to moglibyśmy mieć tragedię.

    Niestety, patrząc obiektywnie, powinien bezapelacyjnie dostać karę przesunięcia na starcie. Może w końcu się nauczy. Jeden już przypłacił śmiercią takie głupie zachowanie. Nie wolno dopuszczać do podobnych sytuacji.

  • 14. elin
    • 2019-10-26 23:21:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 11. TomPo
    Mój wpis był ogólny, nie skierowany do Kogoś konkretnego ;-).

    Na torze była pokazana pojedyncza żółta flaga, a nie podwójna, czyli raczej powinno się obejść bez żadnej dotkliwej kary.

    Chociaż nie wiem, czy bez kary dla Holendra to będzie do końca sprawiedliwe ... Za Bottasem jechał Hamilton i jeszcze nie było żółtej flagi. Dalej Vettel, który zwolnił ( przez co być może ( ... nie dowiemy się już tego ... ) stracił szansę na drugą pozycję ) i Verstappen, który nie zwolnił.
    Czyli wychodzi, że najgorzej na tym wyszedł Sebastian, który zrobił to co powinien, zwalniając zgodnie z przepisami.

  • 15. gulik3
    • 2019-10-26 23:31:57
    • *.dynamic.chello.pl

    Wydaje mi się, że Hamilton też bardzo dużo stracił. Po drugim sektorze miał stratę chyba coś koło 0,107 a jechał zaraz za Bottasem i odpuścił.

  • 16. elin
    • 2019-10-26 23:40:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witaj dexter,

    Ale ja zgadzam się z tym co napisałeś :-). We wpisie nr 8, chodziło mi jedynie o to, że nawet jeśli Max miałby anulowany czas ostatniego okrążenia, to i tak niczego nie zmieni, ponieważ już wcześniejszym przejazdem zagwarantował sobie PP.

    A czytając teraz wypowiedź Maxa, który nawet nie próbował się tłumaczyć czy wyjaśniać, dlaczego nie zwolnił, tylko wprost powiedział, że NIE. To tym bardziej uważam, że za tak ostentacyjnie przyznanie się do zignorowania przepisu, powinien dostać karę.

    PS,
    Mam prośbę, jeśli znajdziesz wolniejszą chwilę - napisz jak w tym sezonie oceniasz młodszego z kierowców Ferrari, Charlesa Leclerca. Ciekawi mnie Twoja opinia na Jego temat ...

  • 17. obiektywny2019
    • 2019-10-26 23:46:10
    • Blokada
    • *.static.chello.pl

    LEC znowu odwalił LEClerszczyznę a mógł mieć PP, bo najlepszy czas VER może być anulowany.

  • 18. XandrasPL
    • 2019-10-27 01:43:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Słuszna kara dla Maxa. Przegrał znów przez głupotę. Nie ważne, że i tak by wygrał. Zasady to zasady. A zasady są dla bezpieczeństwa.

    Każdy tak gada a przypomina sobie o zasadach kiedy już dojdzie do tragedii. Jeśli nie to było git.

  • 19. Mariusz80
    • 2019-10-27 02:32:06
    • *.

    no to pewnie będzie walka na starcie w pierwszym sektorze najszybszy był Seb jesli dobrze wystartuje to po pierwszym zakrecie będzie liderem, bo Lec średnio startuje, to moze miec problem z Hamiltonem

  • 20. silvox
    • 2019-10-27 07:05:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Czy wyscig zacznie się o 20:10 ?? Czas jest zmieniony..

  • 21. notintine
    • 2019-10-27 09:17:49
    • *.ujscie.net

    17
    czegos nie zauwazyles LEC ma pole pos.

  • 22. Kruk
    • 2019-10-27 09:26:53
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @elin.

    "PS,
    Mam prośbę, jeśli znajdziesz wolniejszą chwilę - napisz jak w tym sezonie oceniasz młodszego z kierowców Ferrari, Charlesa Leclerca. Ciekawi mnie Twoja opinia na Jego temat ..."


    Serce dextera krwawi, bo Ferrari bezczelnie nie tlamsi "mlodego" i pozwala sie scigac.

    Jakim prawem! Przeciez Leclerc mial sie tylko uczyc od tak utalentowanego Vettela, ze trzeba bylo go sila wyciagac z gokartow, a potem z bolidu.

  • 23. elin
    • 2019-10-27 09:58:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ Kruk
    Wierzę w obiektywne podejście i ocenę Dextera....

  • 24. Vendeur
    • 2019-10-27 12:38:17
    • *.

    @23. elin

    Ja z kolei myślę, że Twoje podejście i ocena są wystarczająco obiektywne a przy okazji słuszne, że nie potrzebujesz ich popierać kolejnymi :).

  • 25. dexter
    • 2019-10-27 12:46:15
    • *.dyn.telefonica.de

    @elin,


    "Na torze była pokazana pojedyncza żółta flaga, a nie podwójna, czyli raczej powinno się obejść bez żadnej dotkliwej kary."

    Max Verstappen wszedl w ostatni zakret 11 sekund po Lewisie Hamiltonie. Na torze byla juz podwojna zolta flaga. Za ignoracje zoltych flag nakladane sa kary zwiazane z utrata miejsca na polu startowym. Przy podwojnej zoltej fladze zasada brzmi, ze kierowca musi tak zredukowac tempo aby w kazdym momencie mogl sie zatrzymac. A Max w tej rundzie i w tym sektorze ustanowil najszybszy czas.


    "Dalej Vettel, który zwolnił ( przez co być może ( ... nie dowiemy się już tego ... ) stracił szansę na drugą pozycję ) i Verstappen, który nie zwolnił."

    Vettel zauwazyl flage lub dostal call i odpowiednio zwolnil.


    ?A czytając teraz wypowiedź Maxa, który nawet nie próbował się tłumaczyć czy wyjaśniać, dlaczego nie zwolnił, tylko wprost powiedział, że NIE. To tym bardziej uważam, że za tak ostentacyjnie przyznanie się do zignorowania przepisu, powinien dostać karę.?

    Mozliwe, ze nie znal dokladnie przepisu i nie wiedzial, ze musi zredukowac tempo... :-)


    W ubieglym roku w Meksyku Max jako najmlodszy kierowca w historii F1 koniecznie chcial zdobyc pole-position, ale Daniel Ricciardo pokrzyzowal jego plany. Daniel wykrecil czas 1.14,749 min. Tak wiec teoretycznie pojazdem RB mozna tutaj bardzo szybko pojechac. Roznica jest taka, ze w ubieglym roku byl inny silnik, ale w efekcie koncowym nie ma znaczenia. Wczoraj dosc dlugo wygladalo tak, ze Max wywalczy pole-position. Sektor 2 i 3 nalezal do Holendra. Tak wiec pod koniec, tzn. w ciasnych naroznikach byl rowniez najlepszy. Osobiscie zarzutow Maxowi nie stawiam jesli ogolnie chodzi o jego nastawienie, poniewaz On jest sportowcem, jest licencjonowanym zawodowym kierowca wyscigowym, ktory w F1 walczy o pole i zawsze chce wygrywac. Ale - w tym przypadku od poczatku pachnialo problemami. W takiej sytuacji rowniez zespol ponosi odpowiedzialnosc. Jest radio i tutaj jego inzynier wyscigowy (czlowiek, ktory prowadzi sportowca podczas calego weekendu wyscigowego) natychmiast powinien zareagowac i wywolac call: "przerwac, przerwac, przerwac". Verstappen mial najlepszy czas, tak wiec byl zabezpieczony. W takiej sytuacji nie musial koniecznie pojechac okrazenia do konca. On byl ostatnim kierowca na torze. Gdyby Holender poprawil czas w pierwszych dwoch sektorach, a w trzecim nie - nie ma problemu. Z pewnoscia, gdyby rowniez zaraz po wypadku Bottasa pokazana byla czerwona flaga, dzisiaj tak samo nie ma tamatu ani dyskusji. A Verstappen do wyscigu startuje z PP.


    "Mam prośbę, jeśli znajdziesz wolniejszą chwilę - napisz jak w tym sezonie oceniasz młodszego z kierowców Ferrari, Charlesa Leclerca. Ciekawi mnie Twoja opinia na Jego temat ... "

    Wlasciwie elin, Ty znasz moje zdanie. Pamietasz jak Leclerc wszedl do F1, wtedy czestokroc rozmawialismy na jego temat. Ale - zobaczymy, co sie da zrobic ... ;-) Z tym, ze nie dzisiaj.


    Pozdr.

  • 26. elin
    • 2019-10-27 16:40:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ Vendeur

    Dziękuję za tak miłe słowa :-). Chociaż poparcia swojego podejścia ...raczej nie potrzebuję - jestem na tyle upartą osobą, że zdanie w jakimś temacie lubię wyrabiać sobie sama ... ;-).
    Po prostu, chciałabym poznać opinię Dextera o Leclercu. Ale bez względu na to jaka ona będzie, ja swojej ( raczej ) nie zmienię.
    Ten kierowca ma wszystkie cechy, które cenię u zawodnika F1 - talent, ambicję, ale i pokorę oraz umiejętność przyznania się do własnych błędów ( bardzo rzadka cecha ), a dodatkowo ( najważniejsze ) o swoją pozycję w zespole walczy sam. Nikt Mu niczego nie ułatwia, ani " nie prowadzi za rączkę ". Sam udowadnia, że nie trafił do Ferrari przypadkiem i nie będzie kolejnym Bottasem, tylko ( mam nadzieję ) przyszłym mistrzem - i dlatego Jemu kibicuję.
    Nawet jeśli moje podejście do Niego może czasem nie być w pełni obiektywne ;-).


    @ dexter

    " Na torze byla juz podwojna zolta flaga. "

    Byłam przekonana, że była jedna.

    " Mozliwe, ze nie znal dokladnie przepisu i nie wiedzial, ze musi zredukowac tempo... :-) "

    Rozumiem, że żart ;-).
    Po tylu latach spędzonych w F1 ... niemożliwe żeby tego nie wiedział. Zresztą gdyby nawet, to już sam widok roztrzaskanego bolidu Bottasa w takim miejscu, powinien dać kierowcy do myślenia, że należy zwolnić, ponieważ tego wymaga bezpieczeństwo wszystkich, nie tylko Jego samego. Tutaj ( jak dla mnie )Max wykazał się pełną bezmyślnością i egoizmem, których nie sposób racjonalnie usprawiedliwić.
    Ale to co zrobił na konferencji prasowej ... hmmm ... to była już skrajna głupota lub pokazanie, że nie należy się do inteligentnych kierowców ( określając to łagodnie i dyplomatycznie ;-) ). Jak można, wiedząc, że celowo złamało się przepis ... chwalić się tym przed mediami ?
    Przecież gdyby nie to, prawdopodobnie nie byłoby postępowania, kary, ani straty PP ... Kierowca mógłby się bronić, że nie zauważył flagi, próbował zredukować tempo ... itp. itd. Mógłby jakoś się usprawiedliwiać , ale nie radośnie przyznać, że złamał przepis ...
    Dlatego ja, o ile jeszcze mogłabym znaleźć jakieś usprawiedliwienia dla zachowania Maxa na torze, to już dla Jego zachowania po kwalifikacjach żadnego wyjaśnienia ( poza skrajną głupotą ) nie znajduję.


    " Wlasciwie elin, Ty znasz moje zdanie. Pamietasz jak Leclerc wszedl do F1, wtedy czestokroc rozmawialismy na jego temat. Ale - zobaczymy, co sie da zrobic ... ;-) Z tym, ze nie dzisiaj. "

    Ale Leclerc wchodzący do F1, a ten obecnie ... to już zdecydowanie inny kierowca. Wcześniej był jedynie " zapowiedzią " młodego talenty wchodzącego do tego sportu, a po niecałych dwóch sezonach ... zawodnikiem, który już spokojnie może walczyć o tytuł ..., więc coś się jednak zmieniło ;-).

    Pozdrowienia dla Was :-)




  • 27. Vendeur
    • 2019-10-27 17:50:04
    • *.

    @26. elin

    Nie wiem jak z Twoim podejściem do Niego (hmm... , czyżby rzucił na Ciebie jakiś urok, skoro zwracasz na to uwagę? :D ), ale opinię masz jak najbardziej słuszną i obiektywną. Trudno mieć jakąkolwiek inną, przynajmniej wśród w miarę rozumnych przedstawicieli homo sapiens ;).

  • 28. elin
    • 2019-10-27 18:19:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 27. Vendeur

    Taki " urok ", że podczas wyścigu słychać nazwisko i widać bolid z kaskiem na torze ;-D.
    Albo przyciąga uwagę jazda danego kierowcy, albo nie ;-).

  • 29. dexter
    • 2019-10-27 18:59:23
    • *.dyn.telefonica.de

    @elin


    "Ale to co zrobił na konferencji prasowej ... hmmm ... to była już skrajna głupota lub pokazanie, że nie należy się do inteligentnych kierowców ( określając to łagodnie i dyplomatycznie ;-) ). Jak można, wiedząc, że celowo złamało się przepis ... chwalić się tym przed mediami ?"

    Widocznie kierowca w tym momencie pomyslal, ze najgorszym przypadku najszybsze okrazenie zostanie anulowane. Jego drugi najszybszy czas rowniez bylby wystarczajacy aby wystartowac z PP. Ale 22- latek sie pomylil, poniewaz za ignoracje zoltych flag nakladane sa kary.


    "Przecież gdyby nie to, prawdopodobnie nie byłoby postępowania, kary, ani straty PP"

    elin, stewardzi zarzucili Verstappenowi, ze nie zredukowal tempa w miejscu wypadku Bottasa mimo, ze pokazywano tam podwojne zolte flagi. W tym momencie naruszyl artykul 12.1.1. prawa sportowego. Tak wiec kare tak czy owak by dostal.

    Druga strona medalu jest taka, ze odpowiadal na pytania dosc arogancko: "Czy naprawde tutaj musimy rozmawiac o bezpieczenstwie? Mysle, ze wiemy, co robimy. W przeciwnym razie nie bylibysmy kierowcami F1. To byly kwalifikacje. Tutaj jezdzi sie na pelny gazie. Tak jak powiedzialem: "Jesli chca mi okrazenie anulowac, to powinni tak zrobic."

    To nie moglo przejsc bokiem obok FIA, poniewaz zbyt swiezy jest smiertelny wypadek Jules'a Bianchi, ktory pomimo podwojnej zoltej flagi nie zredukowal wystarczajaco tempa i w rezultacie wypadl z toru podczas GP Japonii. Francuz wpadl pod traktor, reszta jest znana.

  • 30. dexter
    • 2019-10-27 19:01:54
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit:

    * Tutaj jezdzi sie na pelnym gazie.

  • 31. dexter
    • 2019-10-27 20:41:45
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit:

    *poniewaz za ignorowanie zoltych flag ...

  • 32. elin
    • 2019-10-27 22:43:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ dexter

    " elin, stewardzi zarzucili Verstappenowi, ze nie zredukowal tempa w miejscu wypadku Bottasa mimo, ze pokazywano tam podwojne zolte flagi. W tym momencie naruszyl artykul 12.1.1. prawa sportowego. Tak wiec kare tak czy owak by dostal. "

    Prawdopodobnie tak, ale ... gdyby Max nie opowiadał tak arogancko do mediów o swoim celowym zignorowaniu przepisów ( jak napisałeś ), jednak istniała mała szansa aby kierowca się wybronił od kary, ponieważ zaraz po kwalifikacjach, komunikat odnośnie zachowania Maxa brzmiał :

    " Przedstawiciele FIA podkreślili, że Verstappen nie dopuścił się zignorowania żółtych flag. Oficjele Federacji powołali się na analizę międzyczasów uzyskanych przez 22-latka w minisektorach objętych żółtymi flagami. "

    Dodatkowo :

    " Na światło dzienne wyszły nieznane wcześniej okoliczności. Uderzając w ścianę Bottas doprowadził do uszkodzenia systemu odpowiadającego za wysyłanie powiadomień o sytuacji na torze. Z tego względu nie doszło do uruchomienia żółtych paneli świetlnych. Verstappen nie otrzymał także powiadomienia o incydencie na swojej kierownicy ".

    Dlatego uważam, że Red Bull i sam kierowca mogli jeszcze uniknąć kary, gdyby Verstappen sam oficjalnie nie ogłosił, iż świadomie nie zmniejszył tempa. To ten fakt pogrążył ostatecznie zawodnika i sprawił, że sędziowie jeszcze raz i dokładniej przyjrzeli się całej sprawie.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo