2019-09-27 GP Rosji - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:34.462 | 20 |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:34.544 | 25 |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:35.005 | 20 |
4 | V.Bottas | Mercedes | 1:35.198 | 28 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:35.411 | 22 |
6 | A.Albon | Red Bull | 1:35.484 | 22 |
7 | N.Hulkenberg | Renault | 1:35.740 | 21 |
8 | D.Ricciardo | Renault | 1:36.287 | 20 |
9 | S.Perez | Racing Point | 1:36.321 | 27 |
10 | R.Grosjean | Haas | 1:36.516 | 23 |
11 | C.Sainz | McLaren | 1:36.523 | 28 |
12 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:36.538 | 25 |
13 | K.Magnussen | Haas | 1:36.596 | 21 |
14 | L.Stroll | Racing Point | 1:36.714 | 26 |
15 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:36.770 | 22 |
16 | L.Norris | McLaren | 1:36.844 | 30 |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:37.328 | 18 |
18 | G.Russell | Williams | 1:38.520 | 27 |
19 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:38.550 | 5 |
20 | R.Kubica | Williams | 1:38.670 | 29 |
Leclerc najszybszy w 1. treningu przed GP Rosji
Charles Leclerc wykręcił najlepszy czas w pierwszym treningu na torze Sochi Autodrom. Tuż za nim znalazł się Max Verstappen. Pełnego potencjału nie pokazały Mercedesy, jeżdżące na średniej mieszance.Od razu z garażów wyjechało kilku kierowców, którzy wykonali okrążenia instalacyjne.
Akcja na torze rozkręcała się bardzo powoli. Po 20 minutach tylko Stroll i Perez mieli na koncie okrążenia pomiarowe. Po chwili dołączył do nich duet Williamsa, a później kolejni zawodnicy.
Ciekawie było jednak w Renault. Ekipa poinformowała, że w jej garażu znalazł się nieproszony gość, a był nim nietoperz.
Mniej powodów do radości miał lokalny faworyt, Daniił Kwiat. Rosjanin zatrzymał się w trzecim sektorze przy zakręcie nr 16, deklarując, że silnik jest zepsuty. Sesja została wirtualnie zneutralizowana. Później pokazało się, że problem dotyczył ciśnienia paliwa.
Niektórym kierowcom przydarzyły się niewielkie przygody. Carlos Sainz zwiedził pobocze przed ostatnim zakrętem, a Antonio Giovinazzi zaliczył obrót w zakręcie nr 5.
Lewis Hamilton narzekał na hamulce, a chwilę później miał okazję do przetestowania ich przy wjeździe do alei serwisowej, po którym wolno jechał Romain Grosjean. Gdyby Brytyjczyk się zagapił, mógłby uderzyć w samochód Francuza
Druga część sesji, aż do samej końcówki, była bardzo spokojna i nie wydarzyło się w niej nic szczególnego. Kilku kierowców miało problemy z zakrętem nr 2 i musiało omijać pachołki. Zawodnicy spokojnie pracowali nad tempem, by odpowiednio przygotować się do soboty i niedzieli. Takiej szansy nie miał jedynie Daniił Kwiat, którego zatrzymała awaria.
Na kilka minut przed końcem na torze pojawił się Robert Kubica, którego dyfuzor był pomalowany zieloną farbą flow-vis, pokazującą przepływ powietrza. Polakowi przydarzył się nawet obrót na wyjściu z zakrętu nr 6.
Nie były to jedyne przygody z tylną częścią samochodu. Valtteri Bottas miał awarię tylnego skrzydła, w którym złamała się jedna z części, przez co górna klapa była przechylona. Dodatkowo, na wejściu w zakręt nr 2, nie zamknął mu się system DRS. Fin opanował jednak samochód i później jego skrzydło było już zamknięte. Takie sytuacje są bardzo niebezpieczne, o czym boleśnie przekonał się Marcus Ericsson rok temu na torze Monza.
W nie najlepszym stanie było też tylne skrzydło Daniela Ricciardo, który wypadł z toru w zakręcie nr 10 i uderzył nim w barierę. Australijczyk mógł sam wrócić do swoich mechaników.
Najlepszy czas sesji wykręcił Charles Leclerc - 1:34.462. Mniej niż 0,1 sekundy za nim znalazł się Max Verstappen. Straty pozostałych kierowców były już większe - w przypadku Sebastiana Vettela było to ponad 0,5 sekundy, a Valtteri Bottas i Lewis Hamilton byli gorsi odpowiednio o ponad 0,7 i 0,9 sekundy. Mercedesy jeździły jednak na średniej mieszance.
Kolejni zawodnicy tracili już ponad sekundę. Najgorszy z pierwszych trzech ekip był Alex Albon. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił jeszcze duet Renault, a także Sergio Perez i Romain Grosjean.
W środku stawki tradycyjnie było ciasno, a różnica między 10. a 16. miejscem wynosiła niecałe 0,4 sekundy.
Na końcu w klasyfikacji znalazły się dwa Williamsy, przedzielone samochodem Toro Rosso, który miał problemy. Ich strata była bardzo duża i wynosiła między 4,0 a 4,2 sekundy.
komentarze
1. Kruk
Honda prezy muskuly-oby tak dalej!
2. hubos21
"Pełnego potencjału nie pokazały Mercedesy, jeżdżące na średniej mieszance. " Ferrari i RBR na pewno cały trening w trybie kwalifikacyjnym jeździli :D
3. Raptor202
Dawno nie było wirującego Giovinazziego.
4. Vendeur
O proszę. Williams ze swoim "liderem zespołu" przędzie coraz lepiej. Pod koniec sezonu dobiją chyba do 2 sekund straty do pozostałych, najgorszych zespołów...
5. Vendeur
@2. hubos21
Czytaj ze zrozumieniem... Chodzi o opony, a nie tryb jazdy. Mercedes jako jedyny jeździł na średnich, Ferrari i inni na miękkich.
@Grzegorz - może warto byłoby zmienic po latach tę zacofaną tabelkę tak, aby dodać do niej informację o oponach? To jest przecież PODSTAWA, równie ważna, jak sam czas. Ja wiem, że nie od Ciebie to zależy, ale może przemówiłbyś do rozsądku innym? :)
6. Vendeur
*EDIT - może nie tyle co jeździł i jeździli na takich oponach, ale na nich ustanowili najlepsze czasy.
7. obiektywny2019
@4
Boli dupsko że RUS ośmiesza cały sezon KUB??. To nie jego wina że jeździ lepiej.
8. goralski
@7 nie wiem czy egzaminator użył na Tobie złego dotyku czy jakiś krakowianin uwiódł Ci dziewczynę, ale wyżywanie się za to na KUB naprawdę nie ma sensu...
9. Kruk
@8. Idealnie w punkt! Pozdrawiam:-)
10. iceneon
@8. goralski
Na tym portalu jest kilku komentujących, którzy powinni mieć nick Marik1234.
Oczywiście obiektywny...tfu też się do nich zalicza.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz