2019-09-07 GP Włoch - Trening 12:00 - 13:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:20.294 | 14 |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:20.326 | 11 |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:20.403 | 23 |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:20.403 | 14 |
5 | D.Ricciardo | Renault | 1:20.564 | 11 |
6 | L.Hamilton | Mercedes | 1:20.595 | 21 |
7 | N.Hulkenberg | Renault | 1:20.752 | 13 |
8 | A.Albon | Red Bull | 1:20.827 | 17 |
9 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:20.881 | 15 |
10 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:20.945 | 20 |
11 | C.Sainz | McLaren | 1:20.949 | 21 |
12 | S.Perez | Racing Point | 1:21.003 | 15 |
13 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:21.073 | 22 |
14 | L.Norris | McLaren | 1:21.292 | 21 |
15 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:21.325 | 19 |
16 | K.Magnussen | Haas | 1:21.336 | 16 |
17 | R.Grosjean | Haas | 1:21.621 | 16 |
18 | L.Stroll | Racing Point | 1:21.639 | 17 |
19 | G.Russell | Williams | 1:22.374 | 22 |
20 | R.Kubica | Williams | 1:22.758 | 21 |
Vettel nieznacznie szybszy od Verstappena przed kwalifikacjami
Sebastian Vettel zaprezentował najlepsze tempo przed sobotnią czasówką na Monzy. Różnice były bardzo małe, co może zwiastować interesującą rywalizację.Na szczęście kierowcy nic się nie stało i wysiadł o własnych siłach, ale sytuacja wyglądała dramatycznie. W związku z tym FIA zdecydowała się na zdemontowanie spowalniaczy. To spowodowało 10 minut opóźnienia.
Zespołom F1 pozostało więc tylko 50 minut przed kwalifikacjami. Od razu na wyjeździe z alei serwisowej zrobiła się kolejka i szybko na torze znalazło się wiele samochodów.
Sesja odbyła się przy dobrych warunkach. Otoczenie miało 20 stopni Celsjusza, a tor 27 stopni.
Wszystko przebiegło bardzo spokojnie i kierowcy kończyli przygotowania do dwóch najważniejszych części weekendu bez żadnych problemów i przygód. Zawodnicy, którzy nie wystartują z końca stawki, pracowali nad tempem kwalifikacyjnym, a ci ukarani - nad wyścigowym. Wyjątkiem był jedynie Max Verstappen, którego czeka przesunięcie. Holender wczoraj chwalił działanie nowego silnika Hondy.
Niektóre ekipy ćwiczyły też podciąganie w cieniu aerodynamicznym. Ferrari zaplanowało odstęp 3 sekund między Leclerciem a Vettelem. Bycie w dobrym miejscu na torze może pozwolić zyskać trochę czasu. Przekonał się o tym właśnie Niemiec rok temu na Monzy.
Około 15 minut przed końcem zapanowała cisza i praktycznie nikt nie jeździł po torze, ale pod koniec praktycznie wszyscy wzięli się do roboty i zrobiło się bardzo tłoczno.
Przed kwalifikacjami najlepszy rezultat wykręcił Sebastian Vettel - 1:20.294. Tuż za nim znaleźli się Max Verstappen, Valtteri Bottas i Charles Leclerc, którzy stracili odpowiednio 0,032 sekundy i po 0,109 sekundy. Fin i Monakijczyk mieli identyczne wyniki, ale wyżej znalazł się ten, który przejechał linię mety jako pierwszy.
Wysoko, czyli na 5. i 7. miejscu, znaleźli się kierowcy Renault, których przedzielił Lewis Hamilton. Brytyjczyk nie pokazał jednak pełni możliwości i prawdopodobnie za 2,5 godziny będzie znacznie groźniejszy.
Pierwszą dziesiątkę uzupełnili jeszcze Alex Albon, Antonio Giovinazzi i Daniił Kwiat. Rosjanin stracił do lidera 0,651 sekundy. W środku stawki było jeszcze ciaśniej niż zwykle, bo w sekundzie zamknęło się 14 kierowców, a 18. Lance Stroll był gorszy tylko o 1,3 sekundy od lidera.
Tylko dwa Williamsy straciły ponad 2 sekundy do najlepszego rezultatu. Tym razem to George Russell był lepszy od Roberta Kubicy o prawie 0,4 sekundy.
komentarze
1. bako
To tępe lewactwo panoszy się już nawet na torach F1. Zaczęli od montowania spowalniaczy ale wkrótce ustawią znaki ograniczenia prędkości i fotoradary. Nigdy do tych pustych łbów nie dotrze,że dobry kierowca z reguły przyspiesza w miejscu gdzie wszyscy hamują.
2. Luzak564
@1 zgadzam się z Tobą w 100%,powinni jeszcze zamontować tachografy ha ha
3. XandrasPL
Widział ktoś w ogóle ten wypadek w F3? W F1 na nisko osadzonym zawieszeniu bolid by przeleciał to ogrodzenie, które zatrzymało bolid F3. Śmierć na miejscu. F1 wleciałby w ten las. Szkoda gadać.
Ogólnie to sprawdza się moja teoria o Renault. Renault tak samo jak Ferrari nie odzyskało wystarczająco dużo docisku po zmianach w przepisach. Renault jak Ferrari ma bolid pod proste czyli nic dziwnego, że Ricciardo był wstanie walczyć z Bottasem w Kanadzie. Tylko Renault ma ten problem, że ma znacznie, znaczenie, znaczenie, znacznie gorszy silnik od czerwonych i taki mają sezon. Zdobyli mało punktów ale ponad 1/4 to sam wyścig w Kanadzie.
Jednak spokojnie. Merc i Ferrari na skręconych silnikach. Ta przewaga urośnie. Honda być może pojechała na 98% w tym treningu i szczerze nie wiem. Ma być jeszcze cieplej niby dlatego Ferrari jeszcze trochę zyska.
4. saint77
@1.
No niestety ale masz racje. Bezpieczenstwo jest wazne i nalezy rozwijac technologie ktore je poprawiają, ale to co lewacy robią z tym sportem woła o pomste do nieba.
5. kokon510
Witam wiecie może którzy kierowcy będą cofnięci jutro na starcie?
6. Fanvettel
No powiem ze jestem bardzo zadowolony z Renault ale poczekajmy do kwalifikacji .
7. FanHamilton
Ja jestem pewien że Lewis będzie chociaż na podium w kwalifikacji dalej od Daniela i Sebastian
8. FanHamilton
Verstappenem* nie Sebastianem przepraszam.
9. PatiMat
@1 bako masz absolutną rację. Te przepisy zabiły F1. Dla mnie sprawa jest prosta: wywalić te spowalnicze,i dać możliwość walki ze sobą czyli konkretnie usunąć zasadę przez którą Vet dostał 5 sekund kary w Kanadzie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz