2018-11-11 GP Brazylii - Wyścig 18:10
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 L.Hamilton Mercedes 1:27:09.066 25
2 M.Verstappen Red Bull +1.469 18
3 K.Raikkonen Ferrari +4.764 15
4 D.Ricciardo Red Bull +5.193 12
5 V.Bottas Mercedes +22.943 10
6 S.Vettel Ferrari +26.997 8
7 C.Leclerc Sauber +44.199 6
8 R.Grosjean Haas +51.230 4
9 K.Magnussen Haas +52.857 2
10 S.Perez Racing Point Force India +1 okr. 1
11 B.Hartley Toro Rosso +1 okr.
12 C.Sainz Renault +1 okr.
13 P.Gasly Toro Rosso +1 okr.
14 S.Vandoorne McLaren +1 okr.
15 E.Ocon Racing Point Force India +1 okr.
16 S.Sirotkin Williams +2 okr.
17 F.Alonso McLaren +2 okr.
18 L.Stroll Williams +2 okr.
19 N.Hulkenberg Renault
20 M.Ericsson Sauber

komentarze
  • 25. Buszmen
    • 2018-11-11 20:10:52
    • *.146.160.199.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ocon ma dobry pr głównie przez to ze o mało w połowie sezonu nie wyleciał.
    I od razu wszyscy zaczęli się nad nim użalać i wychwalać ze taki niby dobry
    Niby taki wychwalany a średniak Peres wciąż mu baty daje.
    Ale za to co dziś zrobił powinien mieć dyskwalifikacje w kolejnym wyścigu!
    Był dublowany
    Kolizja z jego winy
    Trzecia rzecz , atakował lidera wyścigu.

    No a druga porażką dziś to Vettel , chłopak chyba się do końca pogubił .

    Szkoda Verstappena zasłużył na zwycięstwo.

  • 26. grazek
    • 2018-11-11 20:17:22
    • *.play-internet.pl

    Ja rozumiem emocje emocjami, Ocon nie powinien tam się pchać ze sportowego punktu widzenia, ale trzeba na to spojrzeć z punktu widzenia przepisów- dziwię się karze dla Ocona i z chęcią zobaczyłbym jej uzasadnienie. Ocon był szybszy na prostej i MIAŁ prawo wg przepisów się oddublować. Nie wiem też czemu niektórzy piszą, że Max był z przodu? Obejrzyjcie powtórkę, auto Ocona było przynajmniej na wysokości 3/4 bolidu Maxa, a wtedy Max zobowiązany jest zostawić mu miejsce. To tyle jeśli chodzi o regulacje. Inna kwestia czy to oddublowanie się miało sens.

  • 27. saint77
    • 2018-11-11 20:19:01
    • *.centertel.pl

    Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka;)

    Pomimo fantastycznej postawy na torze, bezbłędnej jazdy w całym wyścigu, niezaprzeczalnie wielkich jaj, odwagi, talentu Maxa - doświadczył on tego co WIELOKROTNIE wyprawiam na torze innym kierowcom. Miał więc okazje poczuć na własnym dupsku jak czują się wypychani przez niego inni.

    Co do sprawy tzw. oddublowania: śmieszne jest to co niektórzy piszą. Wina w całości po stronie Ocona, który miał obowiązek zjechać z optymalnej linii jazdy. Nie zrobił tego. Zrujnował wyścig Maxowi. Jedyna pozytywna część tej hecy jest taka, że może Max zatrybi jak się czują tratowani przez niego rywale.

  • 28. RoyalFlesh F1
    • 2018-11-11 20:19:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10. Raptor202
    Wiem, że myślenie boli w twoim wykonaniu. Ale chyba oczywiste, że chodzi o producentów jednostek. A nie zespoły.

  • 29. Sasilton
    • 2018-11-11 20:20:32
    • *.unknown.vectranet.pl

    Dobry wyścig.

  • 30. Cube83
    • 2018-11-11 20:21:24
    • *.adsl.inetia.pl

    Karma wróciła do holenderskiego wieśniaka. Nosił wilk razy kilka...

  • 31. weres
    • 2018-11-11 20:23:01
    • *.177.224.112.revdns.net.pulawy.pl

    Vettel w kogoś walnie 5 sekund kary a dla ocona 10 sek w pit lane. Są równi i równiejsi...

  • 32. Raptor202
    • 2018-11-11 20:23:59
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @28 A o czym mówię? McLaren na dnie, fabryczny zespół zupełnie bezbarwnie, nie liczyli się. Tylko Red Bull dobrze się spisał spośród zespołów z silnikami Renault.

  • 33. XandiOfficial
    • 2018-11-11 20:27:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @31 Max też dostawał 5 sekund a np. Bottas nie dostawał kar. Twoi równi i równiejsi. Ta sytuacja to była przegięcie ale jesteś za głupi by to pojąć. Zgadzam się, że wcześniejsze kary Vettela i Maxa były za małe.

  • 34. saint77
    • 2018-11-11 20:28:49
    • *.centertel.pl

    @26.grazek

    Właśnie o to chodzi, że Max nie był z przodu. Ale to nie był manewr wyprzedzania tylko dublowania. Dublowany kierowca ma obowiązek zjechać z optymalnego toru jazdy i nie podejmując walki oddać pozycję. Jeżeli kierowca dublujący wyprzedzi dublowanego, a ten w następstwie ma możliwość odzyskania pozycji - np. mając większą szybkość na prostej, wówczas może podjąć próbę wyprzedzenia i odzyskania tej pozycji.
    Dublowany kierowca przy dublowaniu nie ma prawa podejmować walki co zeobił Ocon i za to w pełni zasłużona kara.

    Maxa nie lubię za jego nieodpowiedzialne zachowanie na torze, ale dzisiaj pojechał naprawdę znakomicie i przy dublowaniu nie zawinił. Wina Ocona bezdyskusyjna.

  • 35. grazek
    • 2018-11-11 20:39:37
    • *.play-internet.pl

    @34.saint77

    To nie był manewr dublowania tylko oddublowania, wtedy nie ma obowiązku zjechać z idealnego toru jazdy, no bo jak miałby się oddublować inaczej?

    ,,Dublowany kierowca przy dublowaniu nie ma prawa podejmować walki co zeobił Ocon i za to w pełni zasłużona kara".

    Co rozumiesz przez walkę?

    Ja może po prostu dam przykład, który dla mnie powinien posłużyć za precedens. Hamilton oddublujący się na Vettelu, Gp Niemiec 2012. Hamilton był szybszy na prostej, zrównał się na hamowaniu i zajął idealny tor jazdy przy wierzchołku zakrętu, Vettel pojechał szerzej, zostawiając mu miejsce. Co prawda był bardzo niezadowolony z tego faktu, ale kar od sędziów nie było. Dla mnie to jest analogiczna sytuacja, no chyba że ktoś mi jest w stanie pokazać, że jednak nie. Można ją znaleźć na youtube.

  • 36. mjk77
    • 2018-11-11 20:42:56
    • *.92.250.68

    @34 Tyle tylko ze to Max był wyprzedzany bo Ocon się oddublowywał. Wyszło niedoświadczenie Holendra bo na sile zamknął Oconowi drzwi. Karma wraca :)

  • 37. XandiOfficial
    • 2018-11-11 20:43:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Max z Esebanem mieli potyczkę w garażu FIA na ważeniu innych kierowców. 100% Ocona bo jednak był szybszy ale to trzeba przy dublowaniu być w 100% pewnym, że zrobi się to sprawnie i czysto. Ten jeszcze pokazali bronił się przed tym od dublowaniem trzymając wewnętrzną. Max ma prawo być zły ale ile on popsuł wyścigów komuś to zapomniał. Sadził się od Estebana popychając go i jakby mógł to robić bez karnie. Ciekawe czy do Kimiego albo Vettela tak by fikał.

  • 38. Fanvettel
    • 2018-11-11 20:44:19
    • *.230.122.84

    Taki sredni ten wyscig .
    Gratulacje dla Kimiego ze udalo sie utrzymac 3 lokate .
    Szkoda Marcusa bo punkty by byly tak mysle .

    No to za tydzien zaczynamy sezon skoków :)

  • 39. WDrake
    • 2018-11-11 21:03:19
    • *.centertel.pl

    Max tylko dlatego był liderem że nikt z czołówki nie chciał z nim kontaktu i odpuszczali jak się hamsko cisl

  • 40. Jacko
    • 2018-11-11 21:07:53
    • *.dynamic.chello.pl

    27. saint77
    śmieszne jest to co Ty piszesz i pokazuje tylko, że kompletnie nie znasz przepisów. To nie było żadne dublowanie, tylko Ocon wyprzedzał Maxa, do czego miał pełne prawo.

  • 41. mafico
    • 2018-11-11 21:12:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Ocon zaklepał Merca na 2020 xD

  • 42. TomPo
    • 2018-11-11 22:16:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Brawa dla Merca, szkoda ze Ferrari sie pozbierac nie moze i co roku oddaja te mistrzostwa, zwlaszcza dwa ostatnie.

  • 43. mj29
    • 2018-11-11 22:25:03
    • *.fiberway.pl

    @27 nie zatrybi

  • 44. saint77
    • 2018-11-12 00:10:45
    • *.dynamic.chello.pl

    @40. Jacko

    wydawało mi się, że Verstappen dojeżdżał przed zakrętem i dublował, potem Ocon chciał odebrać pozycję, bezpośrednio po ataku. Jeśli było inaczej, tzn. że Ocon doganiał Maxa i próbował wyprzedzić, to zwracam honor. Faktycznie może nie zauważyłem, nie siedziałem przed TV tym razem cały wyścig, więc może i ominąłem fakty.

    Ale jak by nie było, to Max doświadczył na własnym tyłku tego co wykonuje na innych kierowcach.

  • 45. rowers
    • 2018-11-12 01:21:39
    • *.dynamic-zab-04.vectranet.pl

    Wszyscy mówią Maksie, ale mnie przeraża tempo Bottasa. To jest jakiś kompletny dramat na tle Hamiltona.

  • 46. XandiOfficial
    • 2018-11-12 01:32:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Już nie będę cisnął po Valterim ale trzeba przyznać, że psuje sobie wyścigi pracując dla Lewisa. Dzisiaj też już po 3 okr miał 2 sek straty. Naprawdę on zawsze tak słabo wkręca się w wyścig czy pracuje od początku. Mercedesowi bardziej opłaca się pracować na wygranie wyścigu przez jednego kierowcę kosztem drugiego bo to jest spora dawka punktów. Wygrana Lewisa i szóste miejsce Bottasa = np. 2 Kimi i 3 Vettel a często Valteri osiągami bolidu daje radę dojechać drugi, trzeci lub czwarty. Ciekawe gdzie będzie jeździł Valteri w 2020 roku chyba, że Lewis poprze aby został. Jeśli jednak Ferrari jeszcze bardziej się zbliży i RedBull to same osiągi Merca które dawały mu dobre miejsca rok temu a teraz przy dalej przewadze Merca ale mniejszej jest problem aby być na podium w generalce. Chcę zobaczyć dzisiejszego bohatera wyścigu w bolidzie Merca ale nie w bolidzie Roberta w 2019 ;D

  • 47. mafico
    • 2018-11-12 07:55:25
    • *.dynamic.chello.pl

    Bottas przegrywa z emerytowanym Raikonenem i zaraz pewnie prześcignie go Max. Wystarczy dodać do to faktu, że gość dysponuje najmocniejszym bolidem w stawce i wychodzi poziom Bottasa :D

  • 48. TomPo
    • 2018-11-12 09:49:10
    • *.dynamic.chello.pl

    @45, @47
    Dlatego pewnie w 2020 zastapia Go Oconem albo Russellem. Rzeczywiscie na tle Lewisa za bardzo odstaje.
    Jezdzi bardzo nierowno. Czasami potrafi jezdzic jak Rosberg stawiajac opor Lewisowi, a czasami jezdzi tempem, jakby siedzial w FI albo w Haasie.

  • 49. Airjersey
    • 2018-11-12 09:56:21
    • *.satfilm.com.pl

    W Valtterim jakby coś pękło po Soczi.
    Wcześniej potrafił trzymać się podium ale to jak jeździ teraz to katastrofa.
    Podejrzewam jedną z trzech rzeczy
    1. Odpuścił sezon bo i tak już nic nie ugra, tym bardziej że w generalce Kimi go wyprzedził i końcówke sezonu ma zdecydowanie lepszą.
    2. Dołek psychiczny, spowodowany faktem, że będą w teamie z Lewisem, zawsze będzie tylko skrzydłowym, bez mozliwości walki o tytuł. (nie jest drugim Rosbergiem)
    3. Wychodzi jego przeciętny poziom. Kiedy jeszcze Merc znacznie dominował, Valtteri miał przewagę dzieki sprzętowi. Teraz kiedy Ferrari nadgoniło a Red Bull używa jakiejś magii jesli chodzi o oszczędzanie opon to Bottas niknie.
    Jego sezon wygląda mniej więcej tak:
    -Zanim Lewis zdobył tytuł - "Dawaj Valtteri, ciśnij. Blokuj resztę stawki"
    -Kiedy Lewis przypieczętował tytuł - "Aaaaa , no tak, mamy drugiego kierowcę. A dobra Valtteri, jedź tam sobie"

  • 50. rbej1977
    • 2018-11-12 11:12:42
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    @ 42

    Tylko taki zaślepiony głupek ja Ty chyba NIGDY nie zrozumie że Ferrari nawet bez jednego błędu i tak przegrałoby z Mercedesem. Wystarczy kalkulator żeby to zrozumieć.

  • 51. mattimek
    • 2018-11-12 11:42:31
    • *.174.156.122

    Verstappen jest kontrowersyjny. Jednak dzisiejszy wyścig pokazał że jest Kierowcą przez duże K. Gdyby nie on, ten wyścig byłby nijaki, z nijakimi driverami. Żeby F1 była prawdziwym widowiskiem musi skończyć się oszczędzanie, a zespoły muszą zacząć zatrudniać kierowców z ikrą. Zwycięstwo należało się VER jak nigdy. Ocon za to co zrobił powinien otrzymać czarną flagę

  • 52. Vendeur
    • 2018-11-12 12:43:23
    • *.dynamic.chello.pl

    Pojeżdżacie po Bottasie, że tragiczny występ, ale Vettel to już wypadł świetnie tak?

  • 53. XandiOfficial
    • 2018-11-12 17:19:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Problemy miał ... A po drugie co to kierowca nie może mieć gorszego występu? Lewis w Kanadzie ograny został przez 2 RedBulle na silnikowym torze i był dopiero 5. Gorszy występ i tyle. Zawsze czeka się na to co powie zespół i kierowca.

  • 54. Viggen2
    • 2018-11-12 23:19:34
    • *.138.246.94.ip4.artcom.pl

    @53
    Lewis w Kanadzie to miał stary silnik, bo Mercedes z nim nawalił ;;)

  • 55. XandiOfficial
    • 2018-11-13 16:22:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @54 dobrze rozumiem ale Ty dobrze wiesz co działo się w Brazylii a ja muszę czytać komentarze typu @52


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo