2018-06-09 GP Kanady - Kwalifikacje 20:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 S.Vettel Ferrari 1:10.764
2 V.Bottas Mercedes 1:10.857
3 M.Verstappen Red Bull 1:10.937
4 L.Hamilton Mercedes 1:10.996
5 K.Raikkonen Ferrari 1:11.095
6 D.Ricciardo Red Bull 1:11.116
7 N.Hulkenberg Renault 1:11.973
8 E.Ocon Force India 1:12.084
9 C.Sainz Renault 1:12.168
10 S.Perez Force India 1:12.671
 
11 K.Magnussen Haas 1:12.606
12 B.Hartley Toro Rosso 1:12.635
13 C.Leclerc Sauber 1:12.661
14 F.Alonso McLaren 1:12.856
15 S.Vandoorne McLaren 1:12.865
 
16 P.Gasly Toro Rosso 1:13.047
17 L.Stroll Williams 1:13.590
18 S.Sirotkin Williams 1:13.643
19 M.Ericsson Sauber 1:14.593
20 R.Grosjean Haas -:--.---

komentarze
  • 19. Peter_Sv5
    • 2018-06-09 21:56:08
    • *.146.165.158.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @15.rbej1977
    Co ty masz w tej głowie. Trociny?

  • 20. gen_jaruzelski
    • 2018-06-09 21:58:32
    • *.217.218.238

    Cóż... ja tylko podsumuje kwalifikacje jeśli chodzi o kierowców RedBulla. Niestety obiektywnie trzeba przyznać, że Ricciardo jest wolniejszy od Verstappena, a tabela w świadczy o tym, że Ricciardo jest mądrzejszy od Verstappena.

    Kimiego bym nie skreślał, uważam, że oboje jeżdżą bardzo blisko siebie. Dzisiaj Kimi nie zachował zimnej krwi.

  • 21. michalde
    • 2018-06-09 22:04:13
    • *.dynamic.chello.pl

    Podejrzewałem, że Holender dzisiaj błyśnie formą, a tutaj dopiero trzecie miejsce. Przypuszczam, że Maks Niemca jutro nie wyprzedzi, ale ma według mnie spore szanse na prześcignięcia Waltera. Tor w Montrealu znany jest z wielu śmiałych manewrów, więc pewnie będzie mu długo jechał na ogonie. Moim zdaniem nie połknie go na starcie, ale na pit-stopie, tylko musi podtrzymać dobre tempo z treningów i zjechać przed nim albo po nim do boksu. Co do Australijczyka to myślałem, że będzie w pierwszej trójce, a tu tylko szósta pozycja startowa. Brytyjczyka nie wyprzedzi, ale przed Rajkim powinien się znaleźć. Co do siódmego i ósmego miejsca jak zawsze nic nigdy do końca nie wiadomo :)

  • 22. hubos21
    • 2018-06-09 22:04:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Szybki tor, 3 strefy DRSu, jak Mercedes i Ferrari uwolnią się od RBR to bedzie wyścig 4 kierowców jak kimi będzie trzymał poziom bo Bottas w wyścigu zazwyczaj ma dobre tempo, Biber niestety ma pecha bo startuje koło Maxa

  • 23. marcelo9205
    • 2018-06-09 22:09:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kimi to fajtłapa sezonu, dalej nie wiem co on robi w Ferrari. Fantastyczny sezon Kimiego bo nagle przestał odstawać od Vettela na 0,3-0,5 sekundy. No fantastycznie. Jedne dobre kwalifikacje w Australii, a tak to zawsze coś nie tak. Dzisiaj dla odmiany umoczył juz w pierwszym zakręcie.

  • 24. weres
    • 2018-06-09 22:21:26
    • *.177.224.126.revdns.net.pulawy.pl

    Hamiltonowi w tym sezonie zmieniali skrzynię biegów, nie dali nowego silnika i pomylili się w prostej matematyce. O jakim tu farcie mowa jak mu zespół 3 z 7 wyścigów zawala? (już pomijam wady konstrukcyjne bolidu, które utrudniają na takich torach jak w monaco i niedopasowanie samochodu do hipermiękkiej mieszanki).

  • 25. Yuro
    • 2018-06-09 22:24:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Williams jest teraz tym, czym w latach 90-tych były takie stajnie jak Simtek, Minardi, Pacific, Footwork oraz inne słabe drużyny. Przykre jest to, że dla takiej stajni jak Williams jeździli Alain Prost, Ayrton Senna, Damon Hill, David Coulthard i Pablo Montoya, a teraz Sirotkin i Stroll.

  • 26. Jen
    • 2018-06-09 22:25:01
    • *.179.231.3.static.3s.pl

    Zapowiada się jutro ciekawy start i wyścig. Oby tylko Max nie wykombinował czegoś na pierwszym okrążeniu
    Kimi niestety po raz kolejny pokazał, że Q3 to nie jest jego mocna.

    Czy tylko mnie denerwują komentatorzy z Eleven?
    Ich fascynacja Hamiltonem jest już bardzo nudna. Połowa czasu antenowego poświęcona jednemu kierowcy.

  • 27. Daro22
    • 2018-06-09 22:27:03
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    Ma ktoś wgląd jak ferrari, mercedes I redbull spisywali się na długich przejazdach

  • 28. Kondiash
    • 2018-06-09 22:30:26
    • *.lss.net.pl

    @25 Footwork nawet dobry był, Tylko Inoue im obniżał ocene

  • 29. narya
    • 2018-06-09 22:35:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @. 25
    Sebusiem też się fascynowali, więc nie narzekaj.

  • 30. narya
    • 2018-06-09 22:35:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 26. miało być

  • 31. Kimi Rajdkoniem
    • 2018-06-09 22:36:22
    • *.centertel.pl

    Hamilton szukał idealnej linii, niestety w Kanadzie ze wzgledu na stan nawierzchni jest to dużo trudniejsze. W wyścigu może być ciekawie.
    Odległość pomiędzy VET a RAI utrudnia strategię Ferrari ale i tak liczę na sukces czerwonych.

  • 32. Now Bullet
    • 2018-06-09 23:26:44
    • *.komputersat.pl

    Solidne kwale Vettela i Bottasa.Dobry występ maxa jak na możliwości redbulla,Hamilton widzę ma problem z hipermiekka mieszanka.Co chwile na niej blokował na niej opony.Na innych oponach nie ma takich problemów,nie wiem czemu merc ma zawsze większe problemy z przyczepnością albo dogrzaniem oponom bardziej miękkich niż inni...
    Mimo wszystko zapowiada sie jutro ciekawy wyścig,Redbulle raczej beda mieć inna strategie,Maxiu miejmy nadzieje ze nic nadzwyczajnego nie wykombinuje na starcie,pewnie łatwo skóry nie sprzeda Ham,choć z taka przewaga prędkości na drsie Ham nie powinien mieć problemów.
    Bardziej liczyłem ze Merc wygra na tym torze kwalifikacje ale nowego silnika nie dostali też mogło to zaważyć,ale i tak szacun dla Vettela.

  • 33. pz0
    • 2018-06-09 23:28:45
    • *.170.246.94.jerzostrada.pl

    @31
    Chyba nie liczysz na to że VER nie narozrabia. Jak skasuje siebie, BOT i HAM to Kimi będzie drugi :)

  • 34. hubos21
    • 2018-06-09 23:52:58
    • *.serv-net.pl

    Mercedes już lepszego toru dla siebie mieć nie będzie

  • 35. Daro22
    • 2018-06-10 00:29:47
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    @34
    Monza powinna im bardziej sprzyjać choć Ferrari wiedząc że mają silnik w tym sezonie na poziomie mercedesa napewno nie odpuści.

  • 36. KowalAMG
    • 2018-06-10 02:05:23
    • *.icpnet.pl

    Gratulacje dla Vetela i Ferrari mimo poprawek to dzięki błędu Hamiltona są tam gdzie są jutro będzie ostro liczę na Crashtapena ;) Sezon wyrównany na maxa mimo korzyści Ferrari swoich podopiecznych z Sycylii wiadomo o co chodzi jeśli ktoś jest realistą a nie Fantrolem .. mimo tego fałszerstwa podoba mi się to wszystko , liczę iż Mercedes przejdzie na stronę Rbr i razem stworzą SUPER TEAM MERCEDES AMG RBR :D
    Myślałem ,ze Awarie silnikowe będą grały tutaj role ale Ferrari robi co chce i gdzie chce od akumulatorów po przez drs , spalanie oleju jak to dzisiaj przepływ poszedł Groseanowi itp itd typowa ustawka ehh szkoda strzępić ryja .. pożyjemy zobaczymy ( czekam na DIS .. )RIP(*)

  • 37. hubos21
    • 2018-06-10 02:39:49
    • *.serv-net.pl

    @36
    Kowal kiedy Sedes odkręci te swoje silniki bo twierdziłeś cały czas, że na skręconych jeżdżą a tutaj 7 GP, wymiana silników się zaczyna a tu lipa :D

  • 38. dexter
    • 2018-06-10 07:57:00
    • *.dyn.telefonica.de

    4. Jero

    No coz, wlasciwie oba okrazenia nie byly optymalne. Gdy auto ma zblokowane przednie prawe kolo, kierowca nie skreci tez optymalnie. Pozniej na wyjsciu ma nadsterownosc - to jest ten kluczowy moment w ktorym kierowca traci czas. W takiej sytuacji nie potrafi wziac rozpedu na prosta, trakcja jest problemem podczas fazy przyspieszenia i pozniej przez caly dlugi odcinek do nastepnego zakretu ma niekorzysc. Gdy Mercedes nie jest w topowej formie, to Hamilton w porownaniu do Bottasa bardziej z tego powodu cierpi.

    A Montreal jest bardzo specyficznym torem z bardzo szczegolna charakterystyka i wyzwaniami z najwyzszej klasy. Nawrot jest bardzo trudnym zaketem. Tutaj kierowcy dohamowuja z predkosci 285 km/h do 70 km/h. Kierowca, ktory tutaj sie pomyli straci bardzo duzo czasu. W takim zakrecie najwazniejszy jest timing, poniewaz jest to najwolniejsze miejsce na torze.

    W tym miejscu bardzo czesto mozna zauwazyc, ze wewnetrzne kolo na dohamowaniu zostaje zblokowane. Tzn. nacisk na hamulec jest zbyt dlugo utrzymywany. Tutaj na dohamowaniu w ostatnim momencie trzeba wczesnie puscic hamulec. Wtedy kierowca moze autem manewrowac dookola zakretu, wczesniej nacisnac stopa na gaz i takim sposobem caly rozped zabrac ze soba na dluga prosta. Tutaj trzeba optymalnie trafic w zakret aby nie zblokowac kola.


    Generalnie auto F1 przy predkosci 300 km/h w ciagu jednej sekundy pokonuje 80 metrow. Tzn. jesli kierowca w punkcie hamowania pomyli sie tylko 0,5 sekundy, auto pokona 40 metrow. Wtedy wejscie jest spieprzone. Kierowcy maja niesamowite wyczucie w tylku. A punkty hamowania nie sa tez stale.

    Zasadniczo przy 5 G na hamulcu czlowiek wciskany jest najpierw w pasy z pieciokrotnym ciezarem ciala. Na glowie jest helm, ktory z sila 40 kg cignie do przodu.
    To jest tez powod, dlaczego sportowiec zanim wsiadzie do auta ma jeszcze intensywna rozgrzewke miesnia karku (ogolnie miesnia czworobocznego, czyli plecy). Gdyby kierowca bez rozgrzewki usiadl do auta, to moglby relatywnie szybko doznac kontuzji. Krotko mowiac: gdyby utracil miesen karku, to rownoczesnie gubi tez perspektywe, tzn. kat patrzenia. Straci cale napiecie ciala, nie utrzyma prosto glowy podczas zakretow, tzn. bedzie musial glowe oprzec o boczna sciane cockpitu lub fotela wyscigowego. Tak samo jest z noga. Manewr hamowania, gdy kierowca noga naciska na pedal hamulca czesciowo wymaga ponad 100 kg sily. Sa 3 podstawowe miesnie, ktore sa trenowane: kark, plecy, noga. W F1 sa niemozliwe obciazenia, ktore oddzialywuja na cialo - i to nie jeden raz, tylko wielokrotnie.

  • 39. Skoczek130
    • 2018-06-10 08:59:52
    • *.perfecteline.pl

    Miejmy nadzieje, że wreszcie Ferrari dopisze szczęście. W ostatnich wyścigach niefart totalny...

  • 40. Skoczek130
    • 2018-06-10 09:01:37
    • *.perfecteline.pl

    @KowalAMG - jak na razie nikt Ferrari nie udowodnił tych "fałszerstw". Równie dobrze można powiedzieć, że Merc oszukiwał przez ostatnie cztery lata, dlatego też należy im odebrać wszystkie triumfy. :P

  • 41. dexter
    • 2018-06-10 10:18:25
    • *.dyn.telefonica.de

    Witaj KowalAMG! (gdzie przebywasz?)

    To byla typowa awaria Turbo. Dawniej, tzn. w latach osiemdziesiatych, gdy w F1 jezdzila na silnikach Turbo i jakosc turbosprezarek dlugo nie byla jeszcze na takim poziomie jak dzisiaj, to takie obrazki jak wczoraj mozna bylo zobaczyc praktycznie co wyscig.

    W 1977 producent Renault weszedl do F1 z silnikiem V6-Turbo o mocy 510 KM. Dziewiec lat pozniej bylo pozamiatane. BMW ze swojego czterocylindrowego silnika Turbo potrafilo wycisnac podczas okrazen kwalifikacyjnych 1.430 KM. Stanowisko testowe osiagnelo swoje granice przy cisnieniu ladowania 5,1 bar przy 1.065 KM. Podczas wyscigow moc musiala zostac zmniejszona.
    Niemniej jednak Honda nadal osiagala 1100 KM. Ale duzo bardziej imponujacy byl silnik Hondy V6-Turbo z roku 1988, ktory generowal 680 KM. W tych czasach podczas wyscigow limit paliwa wynosil 150 litrow, a maksymalne cisnienie doladowania 2,5 bar.

    Tak na marginesie to czterocylindrowy silnik Turbo od BMW o mocy 1.430 KM byl dotychczas najsilniejszym silnikiem w F1.

  • 42. RoyalFlesh F1
    • 2018-06-10 10:51:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Świetne kwalifikację, pierwsza 6 przemieszana. Bottas jest zmorą Vettel i myślę że jutro tak będzie. Ależ RBR zrobił progres. Silnik słabszy ale nadrobili resztą.

  • 43. dexter
    • 2018-06-10 10:59:02
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit:

    W 1977 producent Renault wszedl

  • 44. Hekson
    • 2018-06-10 12:35:33
    • *.146.97.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Mam nadzieję że Vettel da radę dziś wygrać wyścig i zdobyć parę punktów sobie i dla Ferrari. Czekam z niecierpliwością na ten wyścig ale zapowiada się ciekawie już na starcie.
    @KowalAMG

  • 45. hubos21
    • 2018-06-10 16:13:56
    • *.8.182.156

    Niestety dzisiaj obejrzę tylko połowę wyścigu a może być ciekawie, jakiś SC pod koniec by się przydał, niektórzy mogli by wtedy założyć różowe opony np

  • 46. dexter
    • 2018-06-10 17:04:03
    • *.dyn.telefonica.de

    @Now Bullet

    "Na innych oponach nie ma takich problemów,nie wiem czemu merc ma zawsze większe problemy z przyczepnością albo dogrzaniem oponom bardziej miękkich niż inni... "

    Problem z opona Hypersoft troche tutaj zwiazany bedzie: a) z autem, b) z zamowieniem.


    Na poczatku trzeba zaznaczyc, ze mieszanka Supersoft jest najbardziej twarda mieszanka podczas weekendu wyscigowego w Montrealu. Pozniej jest Ultrasoft i nastepnym stopniem jest mieszanka Hypersoft.

    Patrzac na wykrecone czasy, to wlasciwie w piatek mozna juz bylo zauwazyc, ze Mercedes na oponie Hyper ma lekkie problemy. W Montrealu ponadto sytuacja jest troche inna, poniewaz tutaj opona Hypersoft nie jest problemem na przedniej osi, lecz na tylnej. Haslo: Graining. Kazdy pracuje nad rozwiazaniem tego problemu, a cala reszta na poczatku jest malo wazna. A wiec problem na oponie Hypersoft bedzie zwiazany z samochodem.

    Ale spogladajac rowniez na liste zamowien (gdzie kazdy zespol musi okreslic liczbe opon oraz typ opony) mozna zauwazyc, ze Mercedes w porownaniu konkurencji (np. Ferrari) zamowil mniejsza ilosc opony Hypersoft (o 3 komplety mniej) i w danym przypadku 2 dodatkowe komplety opony Ultrasoft oraz jeden dodatkowy komplet mieszanki Supersoft. A wiec Mercedes wybral droge innej strategii, poniewaz zdawal sobie sprawe, ze tutaj ma problem. Tzn. bedzie probowal zbudowac swoja strategie wyscigowa wokol opony Ultrasoft. To jest bardzo interesujaca sytuacja, ktora nie koniecznie musi byc pozytywna.

    Trzeba sobie wyobrazic, ze zamowienie oddaje sie kilka tygodni wczesniej. Tzn. problemy z Monte Carlo podczas wyboru mieszanki na GP Kanady nie byly jeszcze znane. Z tym, ze zespol zawsze ma zebrane dane np. z testow na podstawie ktorych mozna ocenic gdzie lezy problem. Zespol rowniez wie, jakie cechy charakterystyczne posiada auto, wie jakie problemy w Montrealu moga sie pojawic, zdaje sobie sprawe z tego jak wyglada charakterystyka toru, wie rowniez co w przeszlosci dzialo sie na torze. Tzn. ma zebrane dane z ostatnich lat i na tej podstawie dokonywany jest wybor ogumienia (ustalona zostaje strategia ogumienia). Auto rowniez jest rozwijane i moze byc np tak, ze zespol nagle bedzie mial powody aby sadzic, ze na oponie Hypersoft jakos sobie poradzi.

    Generalnie Mercedes mial wczoraj do dyspozycji 5 kompletow ogumienia Hypersoft, z czego 4 komplety zostaly wykorzystane w kwalifikacjach i jeden w treningu.

    Moim zdaniem Mercedes skladajac zamowienie troche zle osadzil sytuacje zamawiajac zbyt mala ilosc mieszanki Hypersoft. Tzn. nie mogl sie dostosowac do problemow. A auto musi byc troche ustawione pod ogumienie: odpowiednio kierowca chce wiedziec jak sobie z tym poradzic, tzn. jak ma rozpoczac okrazenie etc. W Ferrari i Red Bullu byla taka sytuacja, ze drugie okrazenie pomiarowe wlasciwie bylo szybszym okrazeniem.

    W piatek dla analitykow Mercedesa sytuacja po 3 godzinach treningu wlasciwie byla dosc skomplikowana, poniewaz Mercedes nie wykrecil czasow na oponie Hypersoft. Za to mial bardzo dobre dlugie przejazdy na mieszance Ultrasoft i Supersoft. Wszyscy mysleli, ze wszystko jest w porzadku, bo jesli tak dobre czasy zostaly wykrecone na wolniejszy oponach, to w kwalifikacjach: a) na innym trybie silnika, b) na odpowiedniej mieszance Mercedes odjedzie. Sek w tym, ze sytuacja wygladala inaczej.

  • 47. chelsea 8
    • 2018-06-10 17:20:07
    • *.dynamic.mm.pl

    Czy można jeszcze gdzieś za darmo na żywo lub z minimalnym opóźnieniem oglądać wyścigi f1? ostatnio miałem trochę przerwe od tego sporu ale chcialem sobie pooglądać jak za dawnych czasów i na Monaco nie mogłem nic sensownego znaleźć

  • 48. KowalAMG
    • 2018-06-10 17:53:32
    • *.icpnet.pl

    Witam Cię Dexter u mnie po staremu cały czas jestem tutaj i czytam wszystko na bieżąco ale mało się wypowiadam bo ciężko przebić co niektórych tutaj ekspertów . Ogólnie sezon jest bardzo ekscytujący od lat nie było tak wyrównanej walki jak teraz miejmy nadzieję ,że będzie tak do końca mistrzostw :) po cichu liczę na Mercedesa ale łapią zadyszkę jak ich silnik wczoraj trochę popiłem i wrzuciłem jakiś wpis z fantazjami o manipulacji Ferrari kit wie jak to jest bo na necie jest dużo informacji na ten temat . Bardzo ciekawi mnie też charakterystyka brzmienia silnika Rbr jego odgłos przypomina troszkę V8 , musieli naprawdę włożyć duzo pracy i zmian w swojej V6 że dorównują Mercom i Ferrarkom ogólnie miło ,że jesteś i z zaciekawieniem czytam Twoje wpisy pozdrawiam Cię Przyjacielu ;)

  • 49. johan24
    • 2018-06-11 13:48:37
    • *.dynamic.chello.pl

    @25 Youro - smutna racja. Jeszcze dodałbym Nigela Mansella - zwłaszcza z 1992 roku...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2018 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo