2018-04-27 GP Azerbejdżanu - #2 trening 15:00 - 16:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:42.795 | 35 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:42.864 | 33 |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:42.911 | 27 |
4 | V.Bottas | Mercedes | 1:43.570 | 25 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:43.603 | 31 |
6 | F.Alonso | McLaren | 1:43.700 | 34 |
7 | E.Ocon | Force India | 1:43.814 | 30 |
8 | C.Sainz | Renault | 1:43.834 | 36 |
9 | K.Magnussen | Haas | 1:43.977 | 29 |
10 | N.Hulkenberg | Renault | 1:44.091 | 33 |
11 | S.Vettel | Ferrari | 1:44.127 | 38 |
12 | S.Perez | Force India | 1:44.142 | 31 |
13 | R.Grosjean | Haas | 1:44.425 | 27 |
14 | L.Stroll | Williams | 1:44.459 | 31 |
15 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:44.712 | 39 |
16 | C.Leclerc | Sauber | 1:44.940 | 30 |
17 | S.Sirotkin | Williams | 1:45.007 | 33 |
18 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:45.051 | 36 |
19 | S.Vandoorne | McLaren | 1:45.288 | 29 |
20 | M.Ericsson | Sauber | 1:46.042 | 9 |
#2 trening: Ricciardo najszybszy, Verstappen znowu z problemami
W drugim treningu najszybszym kierowcą na torze okazał się Daniel Ricciardo z Red Bulla, który wyprzedził Kimiego Raikkonena i Maksa Verstappena. Kierowcy Mercedesa piątkowe treningi zakończyli za czołową trojką, a Sebastian Vettel był dopiero 11.W pierwszej części drugiego treningu kierowcy skupiali się na pokonaniu szybkich okrążeń, podczas gdy na koniec dnia tradycyjnie sprawdzali zachowanie swoich aut przy większym obciążeniu paliwem. Większość czasów ustanowiona została również na ultramiękkim ogumieniu.
Tym razem najszybszy okazał się Daniel Ricciardo, który o 0,069 sekundy wyprzedził Kimiego Raikkonena i o 0,116 sekundy Maksa Verstappena.
Większość stawki po południu również miała problemy ze znalezieniem przyczepności co skutkowało wieloma wycieczkami poza tor w czym pomocne okazywały się liczne na torze w Baku drogi ewakuacyjne. Maks Verstappen już na samym początku sesji ponownie miał problemy na hamowaniu. Przed trzecim zakrętem Holender mocno zblokował tylne koła, ale tym razem zdołał uniknąć uderzenia w bandę. Holender w Baku nie ma jednak szczęścia. W samej końcówce zjeżdżał do boksu z bliżej nieokreślonym defektem swojego bolidu.
W czołowej dziesiątce znaleźli się reprezentanci aż 7 zespołów. Za czołową trójką piątkowe zmagania zakończyli kierowcy Mercedesa- Bottas przed Hamiltonem. Wysoko znalazł się za to Fernando Alonso, który wykręcił szósty czas, ze stratą niespełna sekundy do lidera.
Czołową dziesiątkę zamykali: Ocon, Sainz, Magnussen oraz Hulkenberg.
Sebastian Vettel, który pierwszą sesję treningową kończył na odległej 10 pozycji, w drugim treningu znalazł się jeszcze niżej w zestawieniu czasów. Niemiec zakończył go na 11 miejscu, wyprzedzając Sergio Pereza, Romaina Grosejana i Lance'a Strolla.
Ekipa Williamsa, która rano wydawała się łapać oddech i dawać nadzieję na awans do czołowej dziesiątki, po południu powróciła do swoich problemów. Stroll narzekał na prowadzenie się auta, a Siergiej Sirotkin, który rano był 8, po południu zmagania zakończył na 17 miejscu z przeszło 2,2 sekundy straty do Ricciardo.
Stawkę zamykali Hartley, Vandoorne oraz mający problemy techniczne Marcus Ericsson.
Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1® wyłącznie w ELEVEN SPORTS
Zdjęcia:
komentarze
1. Fanvettel
Seb zapewne cos sprawdzal ,jutro bedzie lepiej .
2. kempa007
Dla uważnych kodzik do Eleven Sports na miesiąc: GDR9GXNPW7Y. Kto pierwszy ten lepszy. Dajcie znać komu się udało :)
3. roko
Na 2 treningu, to Max iskrami wydobywającymi się spod swego bolidu, spokojnie obdarzyłby wielu innych kierowców i do tego w wielu wyścigach.
Tor w Baku nie leżał i nie leży chyba dalej Hamiltonowi a i Sebastian jakoś nie może go póki co wyczuć.
Wiem, wiem, kwale pokazać mogą co innego ale sam wyścig może z kolei nie mieć żadnego odniesienia do kwalifikacji. Wyjazdy poza tor zaliczyli wszyscy a efektowne bączki, to także nieco inna praca opon, więc tu takie właśnie, oponiarskie strategie mogą decydować o końcowym wyniku.
Te 341 km/h Raikonena to zdaje się dzięki Lewisowi ;), bowiem gdy jechał kółkiem instalacyjnym to Fin Go zdaje się dostrzegł i starał się ile sił dogonić zanim zacznie pomiarowe kółko :)
4. Janusz f1
FanFettel ty jak zwykle optymistcznie co do Vettela. Ale rzeczywiście pewnie sprawdzał np dłuższe przejazdy. Brawa dla Daniela, Ferdka i Kimiego. Max jak zwykle za ostro. Zupełnie inaczej jest z Hamiltonem, człowie kompletnie nie ma formy.
5. hubos21
Długa prosta nie będzie w czasówce sprzyjać RBR. Ferrari i Mercedes w trybie kwalifikacyjnym będą tam pewnie zdecydowanie szybsi, chyba, że Renia coś podziałała w tym kierunku
6. tysu
Hamilton w pierwszym sektorze dobrze jechał, ale potem zablokował koła. Musi złożyć czyste kółko. Nie zdziwię się jak jutro będzie w pierwszej linii.
7. michalde
Znając życie znowu będzie tak jak ostatnio. Red Bulle najszybsze na treningach, wolniejsze od Ferrari i Merca w kwalifikacjach i ponownie najszybsze w wyścigu. To ich strategia na dobry weekend. Jak tak to już teraz mogę zatypować RICa na pierwsze miejsce :)
8. dexter
@ roko
"Na 2 treningu, to Max iskrami wydobywającymi się spod swego bolidu, spokojnie obdarzyłby wielu innych kierowców i do tego w wielu wyścigach."
Szczegolnie na prostej start/meta, gdzie auto przy duzej predkosci poprzez aerodynamike docisniete jest do nawierzchni czesto mozna takie rzeczy poobserwowac. Jeszcze jakas mala nierownosc i przy uderzeniach ladnie sie iskrzy. Dla oka z pewnoscia spektakularnie to wyglada, ale nie jest optymalne dla predkosci maksymalnej i podlogi bolidu wyscigowego. Z tym, ze po czesci zespol musi z tym zyc, poniewaz szczegolnie na torze ulicznym trzeba zawsze znalezc kompromis jak ustawic wysokosc pojazdu wyscigowego. Auto ustawione wyzej lub nizej - wszystko ma swoje zalety i wady.
@ Janusz f1
Sebastian nie wykrecil szybkiego okrazenia, ale w sumie wszystko wygladalo bardzo dobrze. W pierwszej sesji mial jeszcze problemy z balansem, ale drugiej wygladalo juz wszystko inaczaj. Zasadniczo podczas piatkowych treningow Ferrari ma swoja wlasna bardzo jasna strategie: karty nie sa calkowicie odkryte. Test jednostki napedowej, tzn. test, ile mocy przy odpowiednio dobrym wybranym mappingu mozna przeniesc na asfalt - takimi rzeczami zajmuje sie kolega Räikkönen. W Shanghaju Scuderia miala identyczna strategie. Rezultat byl taki, ze w sobote Sebastian Vettel startowal z Pole-Position. Dlatego od Niemca mozna wiele oczekiwac. Nacisk w Ferrari dzisiaj lezal bardziej na dlugich przejazdach, aby podczas wyscigu dobrze wygladac.
9. dexter
Edit: Nacisk Ferrari wczoraj lezal bardziej na dlugich przejazdach.
5. hubos21
"Długa prosta nie będzie w czasówce sprzyjać RBR. Ferrari i Mercedes w trybie kwalifikacyjnym będą tam pewnie zdecydowanie szybsi."
Normalnie tak. Z tym, ze ostatnio Mercedes jezdzil na specyfikacji z 2016. A inzynierowie w Ferrari podkecili Power. Renault znowu po ubieglorocznych awariach najpierw wybralo bardziej bezpieczna droge. Moc wzrosla o 2%. Ale mozna sie z tym liczyc, ze biegiem czasu i nieco wieksza pewnoscia Renault bedzie Power odkrecac.
Wyglada na to, ze Mercedes przynajmniej na poczatku sezonu ma inny problem. Z pewnoscia auto jest szybkie, gdyby tylko okno opon bylo tak szerokie jak w Ferrari i Red Bullu. Ze wszystkich trzech zespolow Mercedes ma najbardziej waskie okno w ktorym opona dobrze funkcjonuje. Jesli inzynierowie szybko nie rozwiaza tego masywnego problemu, to naprawde moze byc bardzo ciasno.
W09 jest autem, ktore jest ekstremalnie zalezne od pogody. Jesli temperatura jest stabilna, to auto powinno byc szybkie. Pytaniebrzmi czy okrazenia kwalifikacyjne na relatywnie miekkich oponach przy wysokiej temperaturze (szczegolenie na obiektach na ktorych tylne opony sa bardziej obciazone) beda podczas sezonu sprawiac problem lub nie? Opona sie przegrzewa i wtedy jest problem.
Podczas zimowych testow w Barcelonie temperatura w drugim tygodniu byla dosc stabilna (okolo 20°C), test trwal 8 godzin i w takich warunkach mozna sobie ustawiac setup i jezdzic. Sek w tym, ze Mercedes podczas testow nie trenowal szybkich okrazen kwalifikacyjnych na oponie ultramiekkiej.
Mozliwe, ze dzwony na alarm bily by juz wtedy.
Wczoraj Mercedes rowniez mial problem z oponami. W pierwszym treningu bylo cieplo i auto jeszcze dobrze funkcjonowalo. Zobaczymyczy czy dzisiaj podczas treningu na jednym okrazeniu Mercedes znajdzie jakis sposob i bedzie potrafil odpowiednio rozgrzac opone. Duzo bedzie zalezec od temperatury.
Ferrari ma bardzo zrownowazony bolid. Auto jest bardzo dobre, poniewaz ma szalenie szeroka przepustowosc. Tzn. okno opon jest bardzo szerokie, Maranello ma rowniez najmocniejszy silnik - przynajmniej w kwalifikacjach. Podczas wyscigow sytuacja moze byc wyrownana ze wzgledu, ze Mercedes ma lepsze spalanie.
Red Bull byl do tej pory w treningu ciut za slabszy. Pytanie brzmi jak dlugo taka faza bedzie jeszcze trwala? Byki w glownej mierze obwiniaja jednostke napedowa. Ale nie mozna zapomnec, ze RBR jezdzi z najbardziej ekstremalnym ustawieniem, ktore wytwarza opor powietrza. Najwiekszym atutem RBR, to ekstremalnie dobra oszczednosc opon podczas wyscigu. Z drugiej strony taka jakosc znowu w treningu jest handicapem, poniewaz podczas okrazenia kwalifikacyjnego trudniej jest rozgrzac opone w dolnym obszarze okna. Z tym, ze wczoraj podczas symulacji dlugich treningow Red Bull bardzo dobrze wygladal.
Na razie w 3 wyscigach strategia odegrala kluczowa role. Sa po prostu 3 zespoly, ktore operuja mniej wiecej takim samym poziomie. I teraz podczas wyscigow Ferrari nie moze byc tylko skoncentrowane na Mercedesie, a Mercedes tylko na Ferrari, poniewaz jest trzeci gracz w grze. Dlatego dla strategow sytuacja na torze nie jest taka latwa.
10. dexter
Edit: Z tym, ze wczoraj w treningu podczas symulacji dlugich przejazdow Red Bull bardzo dobrze wygladal.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz