2018-03-24 GP Australii - Kwalifikacje 07:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:21.164 | |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:21.828 | |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:21.838 | |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:21.879 | |
5 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:22.152 | |
6 | K.Magnussen | Haas | 1:23.187 | |
7 | R.Grosjean | Haas | 1:23.339 | |
8 | N.Hulkenberg | Renault | 1:23.532 | |
9 | C.Sainz | Renault | 1:23.577 | |
10 | V.Bottas | Mercedes | -:--.--- | |
11 | F.Alonso | McLaren | 1:23.692 | |
12 | S.Vandoorne | McLaren | 1:23.853 | |
13 | S.Perez | Force India | 1:24.005 | |
14 | L.Stroll | Williams | 1:24.230 | |
15 | E.Ocon | Force India | 1:24.786 | |
16 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:24.532 | |
17 | M.Ericsson | Sauber | 1:24.556 | |
18 | C.Leclerc | Sauber | 1:24.636 | |
19 | S.Sirotkin | Williams | 1:24.922 | |
20 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:25.295 |
Hamilton sięgnął po 73. pole position zostawiając rywali daleko w tyle
Lewis Hamilton w decydującej części sesji kwalifikacyjnej podczas drugiego przejazdu w Q3 potwierdził iż Mercedes cały czas dysponuje piekielnie szybkim bolidem, który w tym roku w kwalifikacjach z pewnością będzie stanowił punkt odniesienia. Brytyjczyk zapewnił sobie dzisiaj 7. pole position w karierze na torze Albert Park.Trzecia część pierwszej w tym roku sesji kwalifikacyjnej rozpoczęła się od dużego wypadku Valtteriego Bottasa, który na wyjściu z drugiego zakrętu stracił panowanie nad tyłem swojego bolidu i uderzył w bandy okalające tor. Sędziowie zmuszeni byli przerwać czasówkę czerwoną flagą.
Dla Fina może to nie być koniec przykrych niespodzianek w ten weekend, gdyż z dużym prawdopodobieństwem w wypadku tym uszkodził także skrzynię biegów oraz inne elementy układu napędowego.
Wypadek Bottasa nie pokrzyżował zbytnio planów reszty zawodników, gdyż wydarzył się na początku sesji. Po jej wznowieniu kierowcy byli w stanie podzielić swój występ w Q3 na tradycyjne dwa przejazdy. Musieli jedynie uważać na ewentualne resztki płynów jakie mogły wylać się z bolidu Fina w drugim zakręcie.
Po pierwszym przejeździe rywalizacja między Mercedesem, Ferrari i Red Bullem wydawała się bardzo zacięta. Najszybszy Hamilton, który nie poprawił czasu Vettela z Q2, był o 0,034 sekundy szybszy od Vettela, o 0,061 sekundy szybszy od Verstappena i o 0,2 sekundy szybszy od Raikkonena.
Radość kibiców z tak zaciętej walki o pole position nie trwała jednak zbyt długo. Lewis Hamilton na ostatnim przejeździe włączył w końcu swój "imprezowy" tryb kwalifikacyjny poprawiając rekord toru i zbliżając się do 1 minuty i 21 sekund. Drugi Kimi Raikkonen rzutem na taśmę wyprzedził o 0,01 sekundy Sebastiana Vettela. Kierowcy Ferrari stracili jednak do zdobywcy pole position przeszło 0,6 sekundy.
Za zawodnikami Ferrari uplasował się Max Verstappen i Daniel Ricciardo, który do Hamiltona stracił już blisko sekundę. Australijczyk jutro dodatkowo zostanie przesunięty o trzy pozycje po tym jak wczoraj otrzymał od sędziów karę za zbyt szybką jazdę przy czerwonych flagach.
Za trojką najszybszych ekip na suchym torze pewnie uplasowali się kierowcy Haasa- Magnussen przed Grosjeanem, obaj do lidera stracili już około 2 sekund. Czołową dziesiątkę zamykali zawodnicy Renault- Nico Hulkenberg przed Carlosem Sainzem.
Przebieg Q1 i Q2
Zespoły F1 nie chciały ryzykować eksperymentów z ogumieniem podczas pierwszego weekendu wyścigowego i w Q1 wszyscy kierowcy od początku jeździli na najbardziej miękkich dostarczonych na ten weekend, ultramiękkich oponach Pirelli.Najlepszym czas po 18 minutach rywalizacji mógł pochwalić się Lewis Hamilton, który wyprzedził kierowców Ferrari - Kimiego Raikkonena i Sebastiana Vettela.
Z dalszej rywalizacji odpadli: obaj kierowcy Toro Rosso, Saubera oraz Siergiej Sirotkin.
Gdy wydawało się, że druga część czasówki padnie pewnym łupem Lewisa Hamiltona, Sebastian Vettel w samej końcówce sesji w końcu zaskoczył wykręcając świetny, rekordowy wynik na torze Albert Park.
Kierowcy Red Bulla jako jedyni awansowali do Q3 na oponach supermiękkich co jutro może dać im wymierne korzyści strategiczne na starcie wyścigu.
Do Q3 nie przeszli: obaj kierowcy Force India, McLarena oraz Lance Stroll.
Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1? wyłącznie w ELEVEN SPORTS
Zdjęcia:
komentarze
1. Pride
PANIE @tysu masz jeszcze cos do powiedzenia na temat #44 w tyle razem ze swoim silnikiem ?:)
2. jaromlody
Hamertime i pozamiatane. Ostanie okrążenie to jakiś kosmos, ale różnica między 2, 3 i 4 jest niewielka jutro zapowiada się kapitalny wyścig. Szkoda tylko Bottasa.
3. shodan
HAMMER TIME brawo luis :)
4. Alboviem
Williams-masakra ale można było sie tego spodziewać. Jutro idę na ten wyścig i będę wdychał spaliny zza bandy .Mam nadzieję, że trochę popada bo jeśli nie to w obecnym
układzie sił zapowiada się powtórka z zeszłego roku.
5. S3baQ
Lewis Mistrz kwalifikacji. Ale mam nadzieje ze reszta w wyścigu bedzie jednak ciut blizej, bo jak nie to sezon porażka.
6. marekko
Z całym szacunkiem to nie Hamer time tylko Merc time, jak zapowiadał to zresztą sam Hamilton
7. Levski
Dlaczego wbtym mercedesie siedzi Bottas ktory rozkłada czerwony dywan Luisowi do Pucharu ? Cóż, tryb imorezowy i nawet Ericsson by objechał Ferrari i reszte...
8. Bzik
Mercedes popłynął z trybem kwalifikacyjnym... :D
A Hamilton dołożył swoje.
W tym kontekście, to w Ferrari pewnie jeszcze nie pozbierali szczęk z podłogi...
9. GTR
Gratulacje dla Lewisa i Mercedesa. Lewis nie wywalił bolidu na plecy a Mercedes dostarczył niesamowite auto a przede wszystkim silnik.
10. Heytham1
No cóż...gratulacje dla Hamiltona ale wyścig jest jutro i już nie będzie tak łatwo zostawić rywali w tyle jak dziś. Tryb kwalifikacyjny Mercedesa dalej daje im ogromną przewagę ale bez niego Ferrari i Red Bull są na prawdę bardzo blisko co zapowiada ciekawy wyścig i walkę o zwycięstwo trzech lub może nawet czterech kierowców bo Raikkonen wydaję się być w bardzo dobrej formie.
Bottas nie wytrzymuje tej presji...widać to było po tym jak bardzo chciał a i tak mocno odstawał od Lewisa a potem na dodatek jeszcze się rozbił co dodatkowo napewno negatywnie wpłynie na niego wpłynie.
Fajnie widzieć Hassa tak wysoko. Faktycznie spełniają się te zapowiedzi że będą w tym sezonie mocni no i przynajmniej w pierwszej części sezonu będą czwartą siłą w stawce a gdzieś tam za kilka wyścigów może być już im ciężko być przed Renault czy McLarenem no bo może być im najciężej rozwijać ten samochód by utrzymać konkurencyjność na tak wysokim poziomie.
Force India słabo na razie wygląda i już raczej ten sezon nie będzie tak udany jak poprzedni natomiast na pewno zawalczą o punkty.
Reszta wedle oczekiwań chociaż myślałem że troszkę lepiej będzie sobie radzić Toro Rosso.
11. Sasilton
Hamilton niepotrzebnie mówił o tym party mode, bo teraz każdy będzie myślał ze tę przewagę zrobił właśnie tym trybem.
Nico i Niki mówili że na obu okrążeniach jechał na maksymalnym trybie.
12. Sasilton
11.
To o czym pisałem. Na konferencji już musiał się tłumaczyć.
13. Levski
@11 Wierzysz w to ? I nagle w JEDNYM sektorze zrobił sobie 0,6s przewagi ?
14. Skoczek130
@Sasilton - oznacza to więc, że dopiero na drugim okrążeniu wykorzystał możliwie maksymalnie możliwości Mercedesa. Jeżeli w tempie wyścigowym jest podobnie, to sezon na straty (nie do dla fanów Hamiltona rzecz jasna). ;) A pomyśleć, że gdyby nie przejście do Merca, dalej miałby tylko jednego majstra. Kontraktem ze "srebrnymi" wygrał życie... ;)
15. Bzik
Moja opinia jest taka, że jeśli w Mercedesie coś mówią, to znaczy, że mówią ;)
16. Krystian_AFC
Williams ma lepszy bolid od Saubera, ale kierowców gorszych i przez to prawdopodobnie będą z nimi przegrywać. W tamtym sezonie stary Massa często wygrywał ze Strollem o nawet 1s w Q, a dzisiaj ten Stroll jest wyznacznikiem szybkości bolidu Williamsa i ich głównym działem do zdobywania punktów. No śmiech na sali, brawo Claire!
17. Sasilton
Na Sky wymyślili jakiś głupi programik. Kilka minut po kwalifikacjach, a ci wpadli na pomysł by porozmawiać o tym kim są kierowcy, a nie o wydarzeniach na torze.
18. S3baQ
@14
A jakby Ventyl nie przeszedl do RBR w czasie jak Adrian zrobił bolid z kosmosu, to nie mialby żadnego.
19. S3baQ
I w dodatku jakis pizdowaty Helmut robił caly czas pod gore Markowi Webberowi.
20. Krystian_AFC
Marcus Ericsson to najbardziej niedoceniany kierowca w stawce.
21. andi77
Czyli kolejny sezon ala flaki na oleju tyle że w tym roku Merc dołozył tryb niespodziankę i z dużą różnicą ląduje przed Ferrari. Alonso też raczej zostanie tam gdzie był z silnikiem Hondy.
22. Krystian_AFC
Mclaren mi się wydaję, że całą uwagę przykuł na integrację nowego silnika z bolidem przez co zaniedbali sprawy aero, podwozia, zawieszenia i im reszta stawki z tego powodu odskoczyła. Zyskali na silniku, ale stracili na bolidzie. Summa summarum i tak wyjdzie im to na plus, ale dopiero w dalszej części sezonu bo bolid ulepszą poprawkami (mają duże pole manewru), a silnik nie będzie puszczał białego dymku co wyścig jak hondziarski szrot.
23. RoyalFlesh F1
Jakby Mercedes miał imprezowy tryb czy jak oni to nazwali. To by o tym nikt nie mówił. RBR pierdział już w 2009 roku w dyfuzor, a dopiero tajemnica została rozwiązana w 2010 r. A później to już same zakazy i technologia znikła z F1.
24. xtremesystems
Ale lh pocisnal vettela na konferencji. ale lepsze bylo dalej. jak pocisnal kimiemu. na stronie F1 jest .
25. KowalAMG
OMG AMG MERCEDES BEST
26. KowalAMG
LH44 (LEVEL HIGH)
27. TomPo
Mercedes troche za szybki, szykuje sie kolejna dominacja.
Ale jak RBR jest blisko Ferrari, brawo - mam nadzieje, ze ich pokonaja w generalce.
Bottas - no coz, Lewis zasluguje chyba na lepszego partnera w zespole, bo cos Vatteri nie daje rady.
28. Siffredi
Ale pięknie Haas! Brawo, chłopaki.
29. mafico
Jedyna szansa że tylko w Q będą dominować a w wyścigu będzie inaczej - biorąc pod uwagę restart z pół startowych może być różnie. Jeżeli nie bedzie walki o tytuł to nie osłodzi nam sezonu żadna walka o miejsca 2,3,4 bo to nikogo nie obchodzi. Liczy się tylko tytuł
30. veterynarz
Hamilton bezlitosny, to było miażdżące okrążenie, coś niesamowitego. Wszystko wskazuje na to, że w tym sezonie mocno wyśrubuje swój rekord Pole Position, zwłaszcza z takim partnerem zespołowym.
Kimi również robi dobrą robotę - właściwe jemu daję więcej szans w jutrzejszym wyścigu niż Vettelowi, bo prezentuje naprawdę wyśmienitą formę.
Oczywiście czekam na fajerwerki na starcie w wykonaniu Verstappena (jeśli spadnie deszcz Holender może bardzo mocno namieszać) i życzę jak najlepszego wyniku Haasowi (K-MAG z P5!)
Zobaczymy jak na dystansie całego wyścigu poradzi sobie silnik Toro Rosso i mam nadzieję na jakieś punkty dla McLarena.
To już jutro!
31. esbek2
Przez Bottasa nie kupiłem jajek. Fin spowodował prawie piętnastominutową przerwę, przez co o kwadrans później pojechałem ba bazar i pięć osób przede mną skończyły się jajka z Błotnicy. Wstydź się Valteri. :)
32. ds1976
Forza Ricciardo, do Mercedesa za Bottasa!!! No dobrze... jestem złośliwy :-)
33. ds1976
@13 Levski, masz rację, w 1 sektorze Lewis skorzystał z tunelu czasoprzestrzennego, stąd te 0,6 sek.
34. marcelo9205
Były plotki, że Mercedes osiąga 1000 KM... i jak widać się potwierdziły.
35. devonukkk
congraty siergij, regards joylon
36. Amnes
Chcialem kupić pakiet Eleven na cały rok ale:
- nie można zapłacić inaczej niż kartą,
- jest opcja paypal, spróbowałem ale ona też wymaga karty mimo że mam pieniądze na koncie paypal,
- mówię spróbuję ipla.tv tam na telefonie nawet nie dalo rady kupić pakietu.
No więc niestety...
A co jeszcze lepsze okazuje się że elven pokazuje reklamy mimo płatnego pakietu.
A co jeszcze lepsze ogłasza promocję ELEVENF1 gdy kupimy pakiet na cały rok a wychodzi że kupując pakiety miesięczne wyjdzie na to samo bo sezon F1 nie trwa cały rok.
Trudno
37. seybr
@36 wykupiłem pakiet, póki co ma miesiąc. Rok temu było taniej. Ja tam płacę w sieci kartą. Oprócz F1 na Eleven nic nie oglądam. Mnie najbardziej wk... pitolenie komentatorów. Podczas wyścigu oni o jednym, a na ekranie co innego. Nie raz tak było w 2017. Na dzień dzisiejszy, studio to jakaś porażka. Lalka która tam komentuje bije o głowę pana tableta, czyli Zientarskiego. Takie farmazony wygaduje, po co ona jest ? Ani mądre ani urodziwe. Panowie też się mieszają. Najgorszą ich wadą jest, dość słaba barwa głosu. Ale to moja opinia.
38. Amnes
Wole nie zostawiać danych karty nigdzie. Wszędzie można płacić blikiem albo szybkim transferem z konta a oni kartę obsługują.
39. ferrus
5 D.Ricciardo o ponad 1s. Szybszy niż 6 Magnussen , wygląda na przepaść pierwszej trójki nad resztą stawki.
40. marcelo9205
36. Amnes Na ipli możesz zapłacic sms-em.
41. bobik
Gby kogoś interesowała kolejność startowa. Wstawiam bo Kempa zapomniał :)
1. Hamilton, 2. Räikkönen, 3. Vettel, 4. Verstappen, 5. Magnussen, 6. Grosjean, 7. Hülkenberg, 8. Ricciardo (+3), 9. Sainz, 10. Alonso, 11. Vandoorne, 12. Pérez, 13. Stroll, 14. Ocon, 15. Bottas (+5), 16. Hartley, 17. Ericsson, 18. Leclerc, 19. Sirotkin, 20. Gasly.
42. XandrasPL
szkoda kółka Seba tego pierwsze gdzie skopał 3 sektor bo podobno jechał na czas 1,21,5 więc 0,3 straty a tyle miał w zeszłym roku i szkoda że przegrał z Kimim bo ma genialne starty, lepsze od Hamiltona i mógłby zaatakować chociaż lubi atakować gdy stoi centralnie za HAM (hungary 2015, australia 2016, canada2016)
1 kółko w Q3 bardzo dobre 2 sektory, 3 skopał a na 2 okr. na odwrót i 3 sektorem wyratował się aby wskoczyć przed VERSTAPPENA bo by startował czwarty ... po przeanalizowaniu jestem bardziej spokojny ... wyścig to wyścig ale wiem że Merc rozdaje karty ...
43. RoyalFlesh F1
42. XandrasPL
Dokładnie, najlepszy start miał w Singapurze
44. Max_71
36. Amnes
Wymagają płatności kartą bo w regulaminie jest info, że Twoje dane mogą być udostępnione każdemu komu Eleven uzna za stosowne.
Niestety Eleven korzysta z tej samej technologii co Player.pl. Co do reklam to jest ich coraz więcej.
Transmisje online w tamtym roku jak dla mnie to porażka. Jedyny plus był taki że kilka dni po wciąż był dostępny materiał na player.pl z F1.
45. XandiOfficial
@43 a Hamilton na początku sezonu 2016 świetnie startował jak Bottas w Austrii, wszystko wygrywał
46. tysu
@1. Pride
Wyścig jest jutro, a nie dzisiaj.
47. jaromlody
Na pewno jutrzejszy start będzie naprawdę ciekawy VER jest bardzo spragniony zwycięstwa i jest dość blisko HAM i VET, wysoko jest też GRO a wiadomo, że lubi też troszkę namieszać podczas startu no i nie wiadomo jak zachowa się SIR w końcu chce się pokazać z jak najlepszej strony. Według mnie na 90% będzie SC po pierwszym zakręcie, a w 50% myślę że może się zakończyć start czerwoną flagą.
48. andy_chow
36. Amnes W playerze możesz zapłacić przelewem
49. Skoczek130
Z tym pakietem Hamilton ma idealną bazę do śrubowania rekordu PP. Zobaczymy, jak będzie w wyścigu. Mam nadzieje, że się wyrówna, bo w przeciwnym razie pozamiatane. ;)
50. weres
Ktoś coś wie czy jutro prognozują deszcz?
51. RoyalFlesh F1
https://www.yout ube.com/watch?v=QN87KZOrTkI
52. jaromlody
@50
Ponoć może padać ale podczas sesji kwalifikacyjnej też miało padać, a było sucho, okaże się przed wyścigiem, choć deszcz dodałby pikanterii, najlepiej jakby zaczął padać w trakcie wyścigu, bo jak będzie padać od samego początku to drużyny obiorą inną taktykę i start będzie spokojniejszy a tak to kto wie co się wydarzy na pierwszym zakręcie.
53. marcelo9205
W ogóle zapowiadane było, że w tym sezonie wyścigi miały być na dwa pit stopy, a jutro znowu się zapowiada, że będzie 1. Troche to słabe, praktycznie nic nie będzie sie działo.
54. hubos21
strach pomyśleć co by robił RBR z mocniejszym silnikiem do Ferrari małą stratę a Renia chyba nie ma trybu na kwalifikacje
55. TomPo
@54 - dokladnie. To pokazuje w sumie jak slabe jest Ferrari, skoro RBR z silnikiem Renault siedza im na tylnym skrzydle. Licze ze jutro VER objedzie VET, zwlaszcza gdyby mialo byc mokro.
To tez pokazuje ile da sie z Reni wycisnac przy dobrym aero, czekamy na zespol Renault i McL az zbliza sie do RBR, a tym samym do Ferrari - to bylby sezon!
Merc na razie w swojej lidze, zobaczymy jak w wyscigu.
56. dexter
@ marcelo9205
Dobra predkosc maksymalna + wysmienity kierowca + opony + dobry grip na poczatku okrazenia = pole positon Hamiltona.
Pierwszy sektor jest sektorem w ktorym silnik odgrywa role (tutaj Lewis zyskal 4 dziesiate przewagi). Reszte, wypracowal sobie w takim stylu, ze wszystkie zakrety z najwieksza dokladnoscia perfekcyjnie trafil. Wczesniej walczyl jeszcze nadsterownoscia, ale pozniej takiej tendencji nie mozna bylo zauwazyc. W drugiej probie glownie nie zyskal przez czesto przywolywana moc silnika. Jego pierwsza proba byla po prostu zla. Auto wrecz zle lezalo na torze, a jednak uzyskal juz najlepszy czas. Choc bylo ciasno.
A propos: Na prostych odcinkach Ferrari bylo tak szybkie jak Mercedes. Jesli chodzi o silnik, to zaden inny pojazd z napedem Mercedesa nie zakwalifikowal sie do top 10. Tyle na temat mega mocy silnika.
57. RADAMANTHYSEK
@ 56. dexter
W końcu ktoś rozsądny przemówił, ponieważ włosy sobie można rwać jak przeczyta się niektóre posty. z dedukcji niektórych osób... Wygrana Hamiltona w kwalifikacjach jest wypadkową wielu czynników, a nie tylko bolidu. Owszem bolid został ulepszony ( w poprzednim sezon mieli również dobry bolid, ale problemy z balansem sprawiały iż był tzw. Divą,).
Z ważniejszych spraw: Co myślicie o tym nowym interfejsie ?? Moim zdaniem odwalili kaszanę ,kolory się zlewają i czasami nie widać szczegółów, które chcieli pokazać ( jak siedzisz z nosem w telewizorze ok widać, ale jak siedzisz dalej wszystko się zlewa ). Ponadto szczytem draństwa jest brak podglądu z aktualnymi statystykami pracy silnika i naładowania bateriii ( np. kółko kwalifikacyjne Hamiltona na stronie głównej F1 ogląda się tragicznie bez danych telemetrycznych ). Nie wiem kto wpadł na wesoły pomysł wycofania danych z telemetrii, ale powinien zostać wychłostany (uwielbiałem sobie w ostatnim sezonie wchodzić i oglądać najszybsze kółko ,a bez tego nawet nie ma co tego odtwarzać - pozbawiają widza istotnych danych) . Nie podobają się ostatnie kroki Liberty Media , zmieniają wszystko na siłę, a tak się nie da.
58. XandiOfficial
@57 też zauważyłem np. czerwone napisy na czarnym tle bez białego obramowania ale no cóż amerykańce muszę swoje wprowadzić bo to trzeba wiedzieć że ich ...
59. unknowncaller
Niech to szlag!!!
Na Eleven mam info, że wyścig jest o 6:00, więc wstałem i... godzinę za wcześnie.
60. fifo
@59. unknowncaller
Sądziłeś że Eleven ma tunel czasoprzestrzenny?
61. Jero
To jest sport?????????? VSC i nagle bezbarwny gość liderem zostaje śmiech na sali
62. fifo
@61. Jero
W tym sporcie niejednokrotnie SC decydował o kolejności na mecie.
63. kiwiknick
61jero! W tym sporcie wygrywa ten który pierwszy przekroczy linię mety a jak chcesz niespodzianek to oglądaj boks, jazdę figórową na lodzie albo skoki narciarskie :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz