2017-08-26 GP Belgii - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:42.553
2 S.Vettel Ferrari 1:42.795
3 V.Bottas Mercedes 1:43.094
4 K.Raikkonen Ferrari 1:43.270
5 M.Verstappen Red Bull 1:43.380
6 D.Ricciardo Red Bull 1:43.863
7 N.Hulkenberg Renault 1:44.982
8 S.Perez Force India 1:45.244
9 E.Ocon Force India 1:45.369
10 J.Palmer Renault -:--.---
 
11 F.Alonso McLaren 1:45.090
12 R.Grosjean Haas 1:45.133
13 K.Magnussen Haas 1:45.400
14 C.Sainz Toro Rosso 1:45.439
15 S.Vandoorne McLaren -:--.---
 
16 F.Massa Williams 1:45.823
17 D.Kwiat Toro Rosso 1:46.028
18 L.Stroll Williams 1:46.915
19 M.Ericsson Sauber 1:47.214
20 P.Wehrlein Sauber 1:47.679

komentarze
  • 14. Now Bullet
    • 2017-08-26 16:06:04
    • *.icpnet.pl

    @2 Ty tylko udajesz takiego tępego,czy naprawdę taki jesteś ?
    0,5s daje mu samochód,to gdzie był Bottas?0,5s za nim to co on ma inny bolid jakiś...
    Gdy by nie murzyn Raikkonen,który dał mu tunel,to Vettel by był najprawdopodobniej za Bottasem.
    Naprawdę rozumiem że można być kogoś fanem ale bez przesady,ja jestem fanem merca ale nie pisze głupot jak ferrari wygra że to samochód wygrywa Vettelowi kwale czy wyścig...
    Hamilton pokazuje swój kunszt,0.5s nad swoim partnerem z zespołu.KOSMOS
    Gratuluje mu wyrównania rekordu Schumachera,zobaczymy co ferrari pokaże w wyścigu na twardszej mieszance,bo merc raczej dobrze się czuł na twardszych oponach.Jestem ciekaw tempa oby dwóch zespołów.Licze może na jakiś deszczyk,ale dziś było widać że pogoda dopisała,zobaczymy jutro.

  • 15. marcelo9205
    • 2017-08-26 16:40:52
    • *.centertel.pl

    Mam tylko nadzieje, ze Verstappen jutro zdecyduje sie na popsucie wyscigu Bottasowi, a nie Kimiemu w pierwszym zakrecie. Bo ze podejmie probe bezsensownego ataku to jest pewne, tylko loteria komu sie oberwie...

  • 16. sebsaa
    • 2017-08-26 16:45:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @14 jak trzeba być zaślepionym nienawiścią do Vettela żeby pisać takie bzdury? Jaki Raikonnen dal tunel Vettelowi jeżeli Raikonnen odpuścił ostatnie okrążenie i zjechał do boksów.

  • 17. narya
    • 2017-08-26 16:48:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 16.
    Chyba nie oglądałeś do końca kwalifikacji.
    O tunelu powiedział sam Vettel podczas wywiadu z pierwszą trójką. Podziękował za to Kimiemu.

  • 18. RB2017
    • 2017-08-26 16:52:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tym czasem HULK pozdrawia kasztana MAGa

  • 19. sebsaa
    • 2017-08-26 16:55:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @16 masz rację @14 zwracam honor

  • 20. Now Bullet
    • 2017-08-26 16:55:29
    • *.icpnet.pl

    @16
    Następny widzę fan Vettela i za razem anty fan Hamiltona.
    W wywiadzie po kwalach Vettel sam mu podziękował za ten tunel...

  • 21. Magicgarage
    • 2017-08-26 17:04:44
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mam nadzieję że Kimi kiedyś napisze książkę , ale taką szczerą .

  • 22. hubos21
    • 2017-08-26 17:21:20
    • *.8.182.156

    @21
    Znając wylewność Kimiego pewnie na inwokacji by się skończyło :D

  • 23. tysu
    • 2017-08-26 17:23:28
    • *.is.net.pl

    Ferrari było spisywane na pożarcie przez Merca, a jednak VET udało się ich rozdzielić. Świetne kółko wykręcił i nie było znowu takiej dużej straty do HAM.
    Pierwsze okrążenie na prostej, mam nadzieję, że będzie ciekawie.
    FORZA FERRARI

  • 24. bo77as
    • 2017-08-26 17:29:12
    • *.107.143.153

    Gratulacje dla Hamiltona, świetne kółko. Mnie najbardziej rozczarowuje Williams, od kilku wyścigów nie istnieją, jak bardzo słaby musi być ich bolid kiedy z silnikiem merca są tak słabi na Spa ? Dodajmy do tego ich kierowców, stara miernota i młoda miernota, szkoda gadać, po prostu smutno się patrzy na mój ulubiony team.

  • 25. Now Bullet
    • 2017-08-26 17:37:53
    • *.icpnet.pl

    @24
    Williams nie ma wgl areodynamiki,jedzie jak po lodzie.Niewiem co inżynierowie robią bo 2 sezony są tak naprawde bez zmian w Williamsie,tragedia.

  • 26. ryan27
    • 2017-08-26 17:43:29
    • *.221.120.69

    Hamilton pokazał klasę. Szkoda że nie może walczyć z Alonso bo mielibyśmy pojedynek dwóch najlepszych kierowców w stawce.

  • 27. amol
    • 2017-08-26 17:46:03
    • *.connect.netcom.no

    Lewis Hamilton, majstersztyk, miło było patrzeć na tak perfekcyjną jazdę.

    Pojechał bez błędnie.

    Szczęściem jest, że jeździ w naszych czasach. Woooow

  • 28. amol
    • 2017-08-26 18:42:45
    • *.connect.netcom.no

    @2 Blazefuryx jaki Ty jesteś żałosny typ, Ty myślisz że bolid jedzie sam ?
    Dlaczego Bottas ma zupełnie inny czas od Lewisa ?
    Dlaczego Max w deszcz jest szybszy niż większość a Daniel już nie ?
    Dlaczego Vettel ma inne czasy od Kimiego ?
    Widać że nie masz pojęcia o czym piszesz, każdy kierowca podpowiada inzynierom jak mają ustawić bolid, potrzeba wyczucia i umiejętności do tego.

    Wyścigi w F1 to nie tylko bolid ! I nie wypisuj bzdur bo aż nie dobrze się robi.

  • 29. Vendeur
    • 2017-08-26 18:51:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Naprawdę są jeszcze tacy, co nie dodali do ignorowanych tego trolla Blazefuryx ? :)

  • 30. StaryCap
    • 2017-08-26 19:16:24
    • *.dynamic.chello.pl

    @17, powiedzieć, powiedział, ale ile to dało ? Widać było na przykładzie McLaren'a ile to daje. Nie podniecał bym się jakimś mikro ułamkami sekund.

  • 31. Fanvettel
    • 2017-08-26 20:28:08
    • *.230.122.175

    Chcialbym zeby jutro Vettel wygrał. ....... Zobaczymy
    Palmer bardzo dobrze. Jutro może wreszcie będą te punkty.

  • 32. Jen
    • 2017-08-26 20:59:32
    • *.179.231.3.static.3s.pl

    @31.Fanvettel Też jutro kibicuje Vettelowi. Mam nadzieję na utrzymanie przewagi nad Hamiltonem i zwycięstwo w generał ze w Abu Dabi.

  • 33. Vendeur
    • 2017-08-26 21:53:03
    • *.dynamic.chello.pl

    @30. StaryCap - skoro nie interesujesz się mikro ułamkami sekund w F1, to może idź oglądaj piłkę nożną, bo chyba tam masz swoje miejsce. Gdyby w F1 nie chodziło o te mikro ułamki, to nie mierzono by czasów do tysięcznej części sekundy. Zbyt trudne, aby na to wpaść?

  • 34. Now Bullet
    • 2017-08-26 22:53:05
    • *.icpnet.pl

    @33
    Dokładnie,a pamiętajmy że McLaren to McLaren a ferarri to ferrari.
    Jak już Vettel dziękował oficjalnie to moim zdaniem dało mu to więcej niż mikro ułamki sekundy.

  • 35. dexter
    • 2017-08-27 07:32:27
    • *.dyn.telefonica.de

    @2. Blazefuryx

    Kupa bzdur i nic wiecej. Spojrz w archiwum pod temat: ?Vettel wierzy, że Ferrari powalczy z Mercedesem do samego końca? - tam znajdziesz wytlumaczone pewne kwestie.

    Ponadto pod newsem: ?Horner był pod wrażeniem zachowania Hamiltona na Węgrzech? znajdziesz odpowiedz na pytanie, jak wyglada roznica w podejsciu miedzy Mercedesem a Ferrari.

    @16. sebsaa

    Hehe, przewaznie te same "Nicki" ...

    W Q3 Kimi jednak popelnil blad, a Sebastian mial szczescie, dostal w ostatnim sektorze ladny cien aerodynamiczny i pojechal o 0,2 sek szybciej niz normalnie bylby w stanie.

    A tak ogolem mowiac

    Spogladajac na tabele mistrzostw swiata sytuacja wyglada jednoznacznie: Sebatian Vettel przed Lewisem Hamiltonem i z punktu widzenia Mercedesa z pewnoscia musi sie to zmienic. Przewaga Vettela wynosi 14 punktow to jest reatywnie duzo, poniewaz Ferrari jest szybkie i Maranello nie zwolni tempa. Jesli Mercedes do konca chce liczyc sie w walce o mistrzostwo swiata to wyscig w Belgii powinien zostac wygrany.

    Powiedzmy tak, Hungaroring byl torem na ktorym dominowal zespol Ferrari, Spa podchodzi bardziej pod Mercedesa, poniewaz jest torem gdzie kierowca pokonuje okrazenie w 70 procentach na pelnym gazie. Ale Ferrari jest blisko i to bardzo blisko. Aby obronic przewage Vettela Maranello wystawilo na front ciezka artylerie. Po testach na Wegrzech na poczatku przerwy letniej ostro pracowali przy ?Cavallino Rampante?. Inzynierowie Ferrari dokladnie wiedzieli, ze Spa jest torem ktory posiada dlugie proste i tym samym wymaga zmiany aero, dlatego zostaly podjete aerodynamiczne zmiany na skrzydlach i podwoziu. Aby bolid Ferrari na tych prostych i dlugich odcinkach posiadal mniejszy opor powietrza a zarazem duza predkosc w zakretach zostalo tez dopasowane nowe zawieszenie. Do tej pory dlugie proste byly ujemna strona bolidu Ferrari jadnak z nowy update powinien zniwelowac pewna niekorzysc.

    Ale Mercedes tez ma nowosci na swoim pokladzie. Obaj kierowcy tylko po dwoch wyscigach na uzywanych komponentach posiadaja nowy silnik spalinowy, nowa turbosprezarke i nowy generator MGU-H. To jest silnik nr. 4 w Mercedesie, czyli kontyngent jest wczerpany, ale pozostale silniki sa na chodzie i w takim przypadku mozna sobie silnikami zaglowac. Wiecej niz 4 silniki nie sa tez dozwolone (grozi kara) - ale przy tych czterech mozna samemu decydowac: gdzie, jak, kiedy i jak czesto moga zostac wprowadzone do obiegu.

    W ostanich latach Mercedes mial wypracowana pewna marze w ktorej mogl sie relatywnie bezpiecznie poruszac. W tym roku jednak Maranello doprowadza do tego, ze Mercedes musi podejmowac ryzyko, musi operowac na limicie, musi wycisnac wszystko co tylko jest mozliwe. Tylko przy tym wyciskaniu ostatnich sokow trzeba uwazac aby czegos nie uszkodzic. Jedno jest pewne, w nastepnych 9. wyscigach jakas usterka moze byc decydujacym faktorem ktory moze rozstrzygnac koncowy rezultat mistrzostw swiata. Tak wyglada walka ?glowa w glowe? dwoch wielkich koncernow samochodowych.

    W kazdym razie Lewis i wszyscy pracownicy Mercedesa sa zmotywowani i pracuja najwyzszym limicie, sek w tym ze podobnie sytuacja wyglada w Ferrari. Dlatego taka walka z duzym prawdopodobienstwem bedzie sie toczyc do ostatniego wyscigu. W gre wchodzi prestiz, marka i mistrzostwo swiata...

    W kwalifikacjach Lewis oczywiscie jest numerem ktory najpierw przez Ferrari musi zostac rozlupany, ale w piatek mozna bylo calkiem wraznie zauwazyc, ze Sebastian Vettel duzo czasu spedzil na oponie ultrasoft aby wybrac najlepszy balans i setup wscigowy. Poza tym dobrze to wszystko wygladalo, byl wraznie lepszy niz Mercedes, takze Sebastiana Vettela nigdy nie mozna skreslic.

  • 36. dexter
    • 2017-08-27 07:43:05
    • *.dyn.telefonica.de

    Kazdy tor wyscigowy podzielony jest na sektory. W Spa sektor 1 oraz sektor 3 jest pasazem gdzie kierowca potrzebuje mniej skyrzdla, poniewaz sa dlugie proste gdzie potrzebny bedzie top-speed. Znowu w sektorze 2 kierowca potrzebuje wiecej skrzdla. I teraz kierowca wraz ze swoim inzynierem musi podjac decyzje co zrobic, zobaczyc gdzie lezy najlepszy kompromis. A podczas wyscigu zawsze bardziej uzyteczny bedzie faktor jesli kierowca na prostym odcinku jest troche szybszy.

    Wczoraj mozna bylo wyraznie zaobserwowac, ze Ferrari podczas kwalifikacji wybralo odmienna strategie dla swoich swoich zawodnikow jesli chodzi o ustawienia do wyscigu. Zespol chcial Räikkönena uplasowac na pole-position a Sebastianowi najprawdopodobniej dac do dyspozycji lepsze auto wyscigowe. Prognoza pogody jest dobra (slonecznie i sucho), takze pod tym wzgledem Ferrari nie musi duzo kalkulowac. Ustawienia na deszcz oznaczaja troche wiecej skrzydla, ale dzisiaj podczas wyscigu prawdopodobienstwo deszczowej pogody wynosi tylko 10-20 procent.

    Dlatego jest to mozliwe, ze wczoraj podczas kwalifikacji kandydatem na pole-position jesli chodzi o Ferrari byl Kimi Räikkönen ktory z duzym prawdopodobienstwem podrozowal na troche innych ustawieniach, a kandydatem aby wygrac wyscig jest Sebastian Vettel. Topspeed w sektorze 1 i 3 w zamian za strate w sektorze 2 mowi sam za siebie. I tak tez wyglada typowa strategia wyscigowa obiekcie Spa-Francorchamps, poniewaz wieksza predkosc maksymalna oznacza mozliwosc wyprzedzania na prostym odcinku. I zawsze mozna w trakcie wyscigu strategie, tzn. podczas zjazdu do boksow pozycje zawodnikow znowu zamienic.

    Ale zasadniczo Räikkönena nie mozna na Spa nigdy nie docenic, poniewaz Spa wlasciwie jest prawdziwym torem Kimiego. Kimi Räikkönen na tym torze wielokrotnie i to duzo gorszym bolidem potrafil uzyskac czolowa pozycje. Kimi startowal tylko raz z podium, ale 4 razy wygral wyscig na torze Spa-Francorchamps. On jest kierowca ktory nazbieral tutaj najwiecej punktow.

    Co do jednostki napedowej

    Jednostka napedowa Mercedesa w kwalifikacjach, tzn. na jednym okrazeniu gdy potrzebny jest absolutny power moze miec przewage nad jednostka Ferrari w przyblizeniu 0,2 sek. A na torze Spa-Francorchamps taka przewaga szczegolnie jest przydatna, poniewaz tak ja wyzej opisane sa dlugie proste odcinki ktore dodatkowa prowadza pod gore. Troche wieksza moc silnika bedzie bardziej korzystna, ale ogolnie mowiac bolidy sa mniej wiecej na rowno jesli chodzi o performance.

  • 37. dexter
    • 2017-08-27 07:55:11
    • *.dyn.telefonica.de

    *znajdziesz odpowiedz na pytanie jak wyglada roznica w podejsciu strategicznym miedzy Mercedesem a Ferrari.

  • 38. marcelo9205
    • 2017-08-27 09:09:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobra analiza, rowniez uwazam, ze na poczatku wyscigu jak Vettel nie straci na stracie moze wyprzedzic Hamiltona na ultra miekkich oponach.

  • 39. marcelo9205
    • 2017-08-27 09:41:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i trzeba pamietac, ze Vettel mocno zadbal o opony w Q2. Mysle, ze Ferrari jest swiadome straty do Mercedesa, ale jest ona na tyle mala, ze jakims cwanym pomyslem moga to wygrac.

  • 40. l1m1ted11
    • 2017-08-27 11:26:09
    • *.seo-host.pl

    @dexter powinieneś wydawać komentarze jako pierwszy ;)
    Bynajmniej może było by mniej bezsensownych komentarzy dzieci, które piszą o RK i przewadze Mercedesa, a nie Hamiltona... Jestem fanem Vettela, i mu kibicuję, ale mam szacunek do Hamiltona...

  • 41. Blazefuryx
    • 2017-08-27 11:48:56
    • *.dynamic.chello.pl

    35. Już dawno miałem wrażenie, że próbujesz kreować się na postronnego i obiektywnego eksperta, który nie zniżyłby się do zwyczajnego poziomu, gdzie bezpośrednio sympatyzowałby któremuś zawodnikowi, poziomu, którym wydawać by się mogło, że sam by się brzydził, jednakże taki opis nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, bo robisz coś zupełnie innego.

    Zawsze twoje wypowiedzi składają się w 80-90% ich treści z informacji, które mają charakter bezbarwny w stosunku do kierowców, są to jakieś ciekawostki, informacje stricte techniczne, jeżeli w tym miejscu piszesz o zawodnikach, to zawsze neutralnie. Pozostała zaś część wypowiedzi jest już jednak bardziej subiektywna, i jeśli dotyczy ona Hamiltona, to zawsze będzie ona miała charakter pozytywny względem niego. Będziesz umiał tutaj wytłumaczyć każdy jego, najbardziej kardynalny błąd, i często występującą przeciętność w jego wykonaniu. W ten podstępny sposób przekonywać będziesz resztę o jego niesamowitości.

    Napisałem "podstępny", bowiem próbujesz uchodzić za kogoś, komu nigdy nie przyszłoby do głowy, aby faworyzować w komentarzach wyłącznie jednego zawodnika, pisać o nim przez dziesiątki miesięcy tylko w możliwie najkorzystniejszym świetle, jako przejaw pewnego nieprofesjonalizmu, uprzedzenia względem innych zawodników, cech sprzecznych postaci, którą próbujesz pokazywać na "światło dzienne" portalu.

    To taka ukryta i sprytna metoda na przepychanie swoich poglądów. Aby nikt z góry nie skreślił twoich poglądów, zdecydowana większość treści twoich wypowiedzi to kwestie neutralne, aby dodać całości waloru "obiektywizmu", ale zawsze dorzucisz zdanie lub dwa, które potwierdzają twoje własne sympatie. Nie wiem, czy taki zabieg to cel sam w sobie czy po prostu dzielisz się swoją wiedzą, ale też nie zrezygnujesz z okazji, aby nie propagować swoich przekonań. I nie byłoby z tym nic złego, gdyby nie to, że sam nie omieszkasz "skarcić" swoim komentarzem innych użytkowników portalu, przywołując ich do porządku i sugerując rozsądek przy pisaniu komentarzy, gdy zbytnio zaczną poddawać w wątpliwości i krytykę jakiegoś kierowcę, w szczególności Hamiltona.

    Próbujesz więc zjeść ciastko (przekonać wszystkich, że subiektywny pogląd, w który wierzysz, to prawda) i jednocześnie zachować to ciastko (uchodzić za osobę bezstronną, obiektywną, która nigdy nie faworyzowała, któregoś z zawodników. W ten sposób iluzorycznie nadajesz wyższy, niepodważalny standard swoim wypowiedziom, co oczywiście kłóci się z tym, co naprawdę robisz). Strasznie to dziecinne. :)

    To prawda, że twoja wiedza jest aktualna i szeroka (choć jednak nie głęboka, bo o wszystkim można się dowiedzieć z internetu, jeśli się chce i wie, gdzie szukać), w szczególności, gdy przyrówna się ją do tego, co wie przeciętny użytkownik tego portalu. To prawda, że miałeś odrobinę do czynienia z tym światem i nie jesteś zwyczajnym ekspertem sprzed kanapy, ale poza tym, nadal jesteś ograniczony swoim śmiesznym i pokrętnym, uprzedzonym światopoglądem, niezależnie, jak bardzo obłudny wobec siebie i innych będziesz w tej kwestii. W ostatecznym rozrachunku niewiele różnisz się od przypadkowego Jaśka1234 na tym portalu (dla niekumatych, to 99,9% z was :) ), jesteś tylko odrobinę inteligentniejszy i sprytniejszy, że nie wyrażasz swoich opinii tak bezpośrednio jak on.

    Jak może sam zauważyłeś, przestałem się już tutaj praktycznie w ogóle udzielać, bo zdecydowana większość dyskusji sprowadza się od samego początku lub dąży ostatecznie do merytorycznie ubogich rozmów na temat tego, który kierowca jest rzekomo lepszy, często przekłamując przy tym rzeczywistość i podając fałszywe fakty, jak to miało miejsce ostatnio na tym portalu, gdy podejmowałem z kimś, kto już zasłużenie gnije w mojej liście ignorowanych, dialog. Taki sposób dyskusji jest dla mnie równy poziomowi robactwa. No ale cóż, więcej tutaj z pewnością się nie uświadczy, skoro nawet Ty w ostateczności znajdujesz się na tym poziomie, robisz to tylko subtelniej.

    Z pewnością ten komentarz był niezamierzony, ale swoją bezczelnością zainspirowałeś mnie wręcz do jego napisania. Również nie spodziewam się pisać zbyt wiele w przyszłości, bo to co się tu dzieje raczej do tego nie zachęca. Ot, kolejna rozrywka dla motłochu, który po ciężkim dniu bycia poniżanym w pracy i życiu prywatnym, może uciec od rzeczywistości, podczepić sukcesy jakiegoś zawodnika pod siebie, zidentyfikować się z nim i poprawić swoje zranione samopoczucie. Czy to nie na tym to właśnie polega?

  • 42. BlahBlah
    • 2017-08-27 12:25:25
    • *.icpnet.pl

    >przestałeś się udzielać
    > piszesz tl;dr, które #nikogo
    idź się powieś

  • 43. Blublu
    • 2017-08-27 12:55:29
    • *.96.216.162.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie sądziłem, że takie przypadki istnieją w społeczństwie. Wyczuwam, że wszystkim nam znany jegomość był ogromnie kantowany w szkole, co więcej przekonanie o swojej nieomylności i nadczłowieczeństwie wskazują na niemieckich przodków. Musi tkwić w piwnicy, być wyobcowanym. Ta nienawiść do całego świata wyrażana w pustych słowach, które nic nie przekazują, a służa jedynie do łechtania swojego ego jest niewyobrażalna. Brak słów, no cóż, tego nie da się wyleczyć, pozostaje ignorowanie i oczekiwanie aż natura to zakończy.

  • 44. dody
    • 2017-08-29 11:49:20
    • Blokada
    • *.70.34.70

    Wielkie osiagniecie Hamiltona. Gratulacja. Hamilton w tym roku jest niesamowity. Napewno bedzie Mistrzem. Jest wielkim kierowca w miare Senny i Fangio. Juz jest legenda. To musicie przyznac.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo