komentarze
  • 22. kenia32
    • 2010-09-26 19:25:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    17. zenobi29
    Ja widzę same pozytywy w tej wypowiedzi Roberta. W tym sezonie nie wiele zostało już do ugrania , a że rozwój przyszłorocznego bolidu jest tylko w jego rękach to tylko ogromny plus. Robert może ukierunkować rozwój pod swój styl jazdy.

  • 23. kenia32
    • 2010-09-26 19:29:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W sezonie 2009 mistrzowski bolid BMW tworzony był pod niemieckiego" mistrza liczby ukończonych wyścigów"

  • 24. zenobi29
    • 2010-09-26 19:32:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    22. kenia32 - oby jego mobilizacja udzieliła się również mechanikom ;)

  • 25. Mikael30
    • 2010-09-26 19:36:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Kapitalna i w eleganckim stylu sportowym lekcja wyprzedzania , Robert ma potencjał ...szefowie innych teamów na pewno to widzieli i już niedługo zaproponują Kubicy lepsze możliwości.

  • 26. kenia32
    • 2010-09-26 19:39:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    24. zenobi29
    Cała zima przed nimi,mają czas potrenować i " troszkę schudnąć".

  • 27. Vinc
    • 2010-09-26 19:59:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie, to był wspaniały pokaz umiejętności Roberta. Najlepszy dowód na to, że gdyby miał konkurencyjny samochód, potrafiłby bezkolizyjnie dowozić zwycięstwa.

  • 28. zenobi29
    • 2010-09-26 20:14:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. kenia32 -Oj ! Co do Kubicy, byłbym nieco ostrożny.
    Wszak anoreksja niewskazana :))

  • 29. kenia32
    • 2010-09-26 20:22:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Cóż miałem na myśli tylko mechaników, ale z drugiej strony znowuż ten kers.

  • 30. owadd
    • 2010-09-26 20:49:04
    • *.159.162.102

    7. kamilb Williams to przeciętność do kwadratu i niestety nie widać jakichkolwiek przesłanek które pozwalałyby twierdzić że z tej przeciętności się wygrzebią. Za mało kasy, średnie zaplecze techniczne - nie mają np. porządnego superkomputera do obliczeń, za to dwa dość przestarzałe tunele aerodynamiczne. Od kilku lat prezentują bardzo zbliżony poziom - punktują, są w środku stawki ale nic po za tym. W zeszłym sezonie nieźle im szło - mieli dobry bolid tylko kierowcy nie potrafili tego do końca wykorzystać, a przez tym sezonem zapowiadali że mają dużo agresywniejszy pakiet który pozwoli im wykonać duży krok naprzód.....Oczywiście nic z tego nie wyszło bo są słabsi niż rok temu.

  • 31. STMan
    • 2010-09-26 21:12:14
    • *.182.86.140

    Moim zdanie Renówka robi sobie PR i marketing po prostu. W tym sezonie już nie ugrają za wiele (Robertowi ciężko będzie walczyć z duetem Mercedesa). Pozostało im pokazanie się w tv. W kwalach Robert nie wyjeżeża, nie wiadomo czemu i już ma tv na głowie i wyścig... dziś loga reni pokazano tyle czasu ile w poprzednich 3 wyścigach. Robert popisał się piękną jazdą, wszyscy o tym mówią, 10 kółek oglądaliśmy bolid reni i i o to chodziło.... (jakoś nie wierzę, w to przebicie)

  • 32. bierucik
    • 2010-09-26 21:26:13
    • *.38.99.130.internetia.net.pl

    Przebicie było widać odrazu jak pokazali zjazd do pit, trzebabyło ogladac wyraźnie. Emocje były :-)

  • 33. Jaro75
    • 2010-09-26 21:28:17
    • *.kalisz.mm.pl

    "31" No proszę Cię ! Była widać jak cholera tą oponą z kawałkami białego tworzywa.
    Było trochę reklamy ale bez przesady -:))
    Przecież nie miał danej gwarancji że objedzie wszystkich w takim stylu.
    Równie dobrze mógł zostać za Buemim i tyle.

  • 34. sieku
    • 2010-09-26 22:24:21
    • *.skarzysko.vectranet.pl

    6. wjabs też mi sie wydaje że Pietrov falstart odwalił i to niezły ale dziwne że bez konsekwencji

  • 35. Antoni
    • 2010-09-26 22:26:10
    • *.adsl.inetia.pl

    @10. wjabs - w czasie wyścigu też byłem przekonany, że z tym przebiciem to ściema z *okazji* pobytu wicepremiera jednego państwa (żeby nasz był przed tym ...), ale tu czytam, że był jakiś plastik. Był?
    Coś mało fartowny ten zespół.

  • 36. Artefact
    • 2010-09-26 23:02:51
    • *.centertel.pl

    a może te przebicie to była ściema ? może Renaut liczyło na SC ? i co wtedy .... KUB ... 1 ? :P

  • 37. Artefact
    • 2010-09-26 23:03:54
    • *.centertel.pl

    jest ryzyko jest zabawa Panie i Panowie ... a to właśnie są wyścigi !

  • 38. Zgred Zen
    • 2010-09-26 23:18:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    36. Artefact Nie wybierasz się czasem do Egiptu.?

  • 39. piteer83
    • 2010-09-27 09:17:46
    • *.home.aster.pl

    Czy osoby oglądające są ślepe i wierzą we wszystko to co komentator powie którego nawet nie ma na torze?? Czy nikt nie widział tylnego prawego koła jak wyglądało podczas zjazdu na nie planowany pit stop!! A gumy które były pokazane to były przednie i mierzona była temperatura.

  • 40. jajjo82
    • 2010-09-27 11:17:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja jak to oglądałem a zwłaszcza jak zrobił Sutila to się prawie popłakałem....gdzie sa te cioty i pedłay co mówili jeszcze 2 tyg temu ze Robert nie potrafi wyprzedzać?chciałbym to obejrzeć na BBC, oni pewnie ochlapali swoje monitory z zachwytu!!!!BRAVO BRAVO BRAVO

  • 41. Mathiasso
    • 2010-09-27 11:35:21
    • *.home.aster.pl

    14. Zgred Zen - no właśnie muszę Ciebie zaskoczyć, bo wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie przyczepność, ale też drastycznie wzrasta zużycie opony, dlatego też sztuką jest między innymi znaleźć balans pomiędzy tymi parametrami. Oczywiście zależności jest więcej....

  • 42. Zgred Zen
    • 2010-09-27 12:40:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    41. Mathiasso 2 Widzisz moją wiedzę oparłem na wypowiedzi szefa Renault ,gdy wwypowiadał się jak starają się uzyskać najekonomiczniejszy balans bolidu przed każdym GP.Między innymi zaznaczył,ze generalnie im mniejsze ciśnienie to lepsza przyczepność bolidu,ale wybór ciśnienia zależy od preferencji kierowcy i jego stylu jazdy no i oczywiście innych złożonych czynników/temperatura toru,stan nawierzchni, konfiguracja samego toru,wysokość krawężników itp.../,ale to można rozpatrywać w kontekscie całego wyścigu,a nie w 30 sek epizodzie.

  • 43. Mathiasso
    • 2010-09-27 12:56:15
    • *.home.aster.pl

    A to mnie zaskoczył, gdybyś miał gdzieś link do tej wypowiedzi, to bardzo poproszę, bo chętnie przeczytam. Może on już wypowiadał się o jakiejś wartości maksymalnej, na granicy efektu "balona", to jestem w stanie w to uwierzyć. Inna sprawa, że czasami bzdury gadają "szefowie" ;))

  • 44. Zgred Zen
    • 2010-09-27 13:01:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    43. Mathiasso Ale są pewne prawa fizyki,której nawet opony bolidu nie zmienią,a co do linku jak będę miał więcej czasu do ci poszukam,bo w tej chwili robię coś innego a tylko od czsu do czsu zaglądam na stronę.

  • 45. Zgred Zen
    • 2010-09-27 13:17:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    43. Mathiasso Mam taką zasadę,że interesejuce mnie artykuły często kopiuje i oto jego fragment Tytuł Przewodnik Renault: Ciśnienie opon - Jak wyglądają więc generalne zasady, których należy przestrzegać?
    Można przyjąć, że im niższe ciśnienie opon, tym większa ich przyczepność, ale również stają się bardziej niestabilne, a bolid zaczyna się na nich mocno ślizgać. Więc na takim torze jak Monako, który nie ma szybkich zakrętów, staramy się ustawiać jak najniższe ciśnienia, ponieważ kierowcom zależy na przyczepności mechanicznej. Z drugiej strony, w takich miejscach jak Silverstone czy Suzuka, gdzie jest sporo zmian kierunku przy dużych prędkościach, potrzeba wyższych ciśnień w oponach, aby zapewnić stabilność bolidu i zapobiec ślizganiu się auta. Pozdro.

  • 46. Zgred Zen
    • 2010-09-27 14:50:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    43. Mathiasso Nie chcą przyjąć linka,ale wpisz w wyszukiwarkę Przewodnik Renault: Ciśnienie opon i będzie ok.

  • 47. Anteaus
    • 2010-09-27 15:17:30
    • *.lodz.msk.pl

    Powiem tak wyścig był taki sobie do momentu ostatniej wymiany opon .
    Dla takich akcji warto było oglądać wyścig.
    Dał nam pogląd na to co by było jakby posiadał lepszy bolid. Szefowie Mclarena - RBR i Ferrari POPATRZCIE !!
    Życzę Robertowi autka którym będzie nam dostarczał takich emocji. BRAWO Robert Cieszę się ,że przytarłeś nosa niektórym z naszego forum którzy ciągle tylko wypisywali jak to Robert zachowawczo jeździ.

  • 48. lechart
    • 2010-09-27 18:05:03
    • *.olsztyn.mm.pl

    Robert pokazał co potrafi gdy są sprzyjające okoliczności i nie ma nic do stracenia. Myśli w czasie jazdy i potrafi błyskawicznie znajdować optymalne wyjście z zaistniałej sytuacji. Taką umiejętnością myślenia i przewidywania posiada bardzo niewielu aktualnie jeżdżących w F1. Brawo Robert ..........

  • 49. Budyn_F1
    • 2010-09-27 18:50:49
    • *.chello.pl

    Na Suzuce powinno pojsc lepiej Robert zycze ci powodzenia.

  • 50. bmath
    • 2010-09-27 19:48:47
    • *.adsl.inetia.pl

    Kubica ma klasę tylko brak sponsora

  • 51. darexmoto
    • 2010-09-27 20:35:05
    • *.146.106.206.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    ja już myślałem znowu pech w Singapurze a tu Robert zaczął ich wyprzedzać i wszystko wróciło prawie do normy

  • 52. jaacca
    • 2010-09-28 18:16:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Robert Kubica nie umie wyprzedzać - takie zarzuty pod adresem polskiego kierowcy od pewnego czasu kierowało wielu znawców Formuły 1. Zdaniem "Przeglądu Sportowego" swoją postawą w końcówce wyścigu o Grand Prix Singapuru Polak dał odpowiedź "niezbyt bystrym obserwatorom".

    Na torze Marina Bay Kubica potrzebował zaledwie dziewięciu okrążeń, by wyprzedzić sześciu rywali i awansować z 13. na 7. miejsce. "Pokazał wyraźnie, że robi to doskonale, kiedy tylko ma możliwość" - pisze "PS".


    REKLAMA Czytaj dalej



    Przekonanie o tym, że lider Renault kiepsko radzi sobie z wyprzedzaniem rywali, wzięło się z tego, że zazwyczaj Kubica walczy z zawodnikami jadącymi w lepszych od niego bolidach. Jego Renault R30 nie może się równać z Ferrari, McLarenem czy autami Red Bull Racing, a chyba także od bolidów Mercedes GP. Mimo to nasz zawodnik regularnie nawiązuje walkę z czołówką.

    Mark Webber, Lewis Hamilton czy Fernando Alonso walcząc z Kubicą są w korzystniejszej sytuacji. Mają przewagę szybkości lub inne bardzo pomocne atuty, jak lepsza trakcja, przyczepność czy docisk aerodynamiczny. Wyprzedzenie ich graniczy z cudem. Co innego, gdy to Polak ma przewagę, tak jak miało to miejsce w GP Singapuru.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo