McLaren broni decyzji o zatrzymaniu Hamiltona
Zespół McLaren broni swojej decyzji o nakazaniu Lewisowi Hamiltonowi zatrzymania się na torze zaraz po tym jak we wczorajszych kwalifikacjach zdobył pole position.Regulaminy F1 mówią, że w bolidzie po kwalifikacjach musi pozostać litr paliwa, aby FIA mogła pobrać jego próbkę do badań.
Zespół oficjalnie oświadczył, że cała sytuacja została spowodowana przez nieporozumienie podczas sesji kwalifikacyjnej i podkreślił, że nie był to błąd Hamiltona. Ekipa nie chciała narazić się na złamanie regulaminu dotyczącego paliwa i dlatego poprosiła swojego kierowcę o zatrzymanie swojego bolidu na torze.
Hamilton nie złamał regulaminu jednak złamał dyrektywę dyrektora wyścigu o minimalnym czasie powrotu do boksów.
„Pojechaliśmy w zgodzie z przepisami” wyjaśniał Martin Whitmarsh, szef zespołu. „Nie chcieliśmy tego zrobić i nie jest to wina Lewisa.”
„Popełniono błąd, a my mieliśmy wybór. Mogliśmy wrócić do garażu, ale robiąc to mogliśmy wypalić całe paliwo potrzebne na próbkę, więc podjęliśmy decyzję, aby dostarczyć próbkę, którą wymagają przepisy. Uważaliśmy, że to za ważniejsze niż dyrektywa FIA, która nie stanowi regulaminu i jedynie wspomina o czasie powrotu do boksów.”
„W regulaminach nie ma nic o powrocie do boksów po kwalifikacjach gdy zawodzi auto, gdy odpadnie koło i gdy przytrafiają się takie rzeczy.”
komentarze
1. nekos
Usunięty
2. 91mat19
gdy odpadnie koło, jasne po prostu chcieli mieć PP i jak stanął w pierwszym sektorze to na bank była flaga i już nie było szans na poprawienie wyniku...
3. oprezes
Bezkarnosci HAMa ciag dalszy
4. renault-rk
co chcecie może HAM jest bezkarny ale bez niego F1 to była by nuda bo on zawsze odstawi jakiś cyrk:P w pozytywnym słowa znaczeniu:P
5. tasm.dis
Sranie w banie jakbym zamontował nielegalne skrzydło z tyłu albo podwozie o zmiennym prześwicie w bolidzie Lewisa to przecież tez bym mógł powiedzieć że to nie jego wina. Zgadzam się z argumentacją że postanowili lepiej się zatrzymać niż nie dostarczyć próbki ale to powinno wynikać z prostej kalkulacji typu za niedojechanie w czasie 5 pozycji na starcie. Zaś za brak próbki 10 pozycji na starcie.
6. yaneq
ale co wy chcecie znowu od hamiltona? miał wyraźne polecenie zespołu, to nie było jego widzimisie. w pełni zasłużył na pp bo pojechał świetnie, co do paliwa, nie jego wina, że było mało. nie rozumiem kary. zapłaci ją zespół i wszystko ok. brawa dla hamiltona. brawa, za to, że jest tak świetnym kierowcom który dojrzał i... potrafi się ciszyć ze zwycięstwa kwalifikacji.
7. raf72
Hamilton w tej sytuacji nie miał nic do gadania .Zespół nakazał się zatrzymać i tyle.Nie rozumiem czemu tyle ludzi jedzie po Luisie,bez którego wyścigi były by nudne.Widać ,że nabrał pokory i jest prawdziwym wojownikiem na torze. To jest Moje zdanie na ten temat i pewnie wielu userów po Mnie pojedzie ,ale Mi to nie przeszkadza.
8. tasm.dis
Stwierdzenie "sranie w banie" odnosi się do słów z zespołu. @renualt-rk zgadzam się że HAM uatrakcyjnia wyścigi ale trochę przesadza to raz a dwa to wszystko sprawia wrażenie że w F1 są równi i równiejsi. Co mnie irytuje.
9. tomekrush
Złote dziecko Hamilton hy hy. Słyszałem że od nastepnego sezonu podczas wyścigu bolid Lewisa ma ochraniać przezroczysta kopuła z kevlaru co sprawi że nikt i nic nie bedzie w stanie mu przeszkodzić w zwycięstwach. Trwaja tylko poprawki nad aerodynamika kopuły ale prace sa juz na finiszu
10. AlMastar
tak HAM nie wiedział ile ma paliwa i myślał że zespół na Q nalał mu jak na wyścig i może kręcić dowolną ilość kółek aż się nie poprawi :/ jasne że wiedział i tylko kwestia że pojechał jedno więcej żeby pobić czas, ale jest niesprawiedliwie bo w takim razie każdy mial więcej paliwa niż on bo zdołał wrócić do boksu
11. tasm.dis
Co do argumentacji że to nie wina Lewisa to weźcie się i puknijcie w głowę. To oczywiste że za błędy zespołu musi odpowiadać zawodnik ! Jak sobie to wyobrażacie ? Praktycznie niemal każdą karę pieniężną tudzież utratę punktów w klasyfikacji konstruktorów są wstanie ponieść zespoły jeśli to tylko pomoże w zdobyciu tytułu mistrza przez zawodnika. Ludzie Myślcie logicznie.
12. residentevil6
Ja dzisiaj liczę na Hamiltona, w sensie jakichś widowisk. Szybko zużywa opony i to może, ale nie musi pozbawić go zwycięstwa. Pudło zajmie właśnie Hamilton i jeden z red-buli. Kubice obstawiał bym w porządku:
1 trening - 6,
2 trening - 8,
3 trening - 6
Qual -8
Wyścig - 6
13. monselice
cholera typowanie było.....;(
14. Bezimienny
Beda sie klócić o 10k ? :X pff
15. Skoczek130
Stewardzi nie są konsekwentni w swoich działaniach i tyle. To nie jest żadna kara.... ;))
16. masaj
@15. Skoczek130 Precedens za precedensem. A Hamilton to ma wyjątkowo szczęście - zawsze kończy się na reprymendzie lub karze finansowej.
Teraz pozostaje czekać jak w następnych kwalifikacjach wszyscy kierowcy z Q10 zatrzymają się po finalnym okrążeniu.
17. residentevil6
A ktoś wie jaka ma być pogoda podczas wyścigu?
18. Plaskos
2. 91mat19 on zaczynal kolko 3 sec przed koncem wiec zapewne byl ostatnim kierowca na pomiarowym okrazeniu
zatem nei kminie zbytnio o co wam chodzi on nic nie zrobil :D wybrali mniejsze zlo i tyle
19. Cwirs
Nie cierpie tego zespolu coraz bardziej, osmieszaja sie i tyle
20. yaneq
@19 ale wy pierdo... ja pier... sorry admin, ale takich głupot to czytać nie mogę.
21. yaneq
w czym się niby ośmiesza? tak jest gruba kasa, miliardy, polityka, technika, strategia... a taki z piwem przed tv siedzący to myśli, że wszystkie rozumy zjadł... napiszesz może jeszcze, "nie nienawidzę hamiltona za to co zrobił?".
22. yaneq
bez tego pierwszego nie w cudzysłowiu oczywiście. btw. będzie dzisiaj piękny wyścig. strategia, sc, szczęście... to trzy kluczowe słowa do sukcesu.
23. Cwirs
Wez czlowieku rozbieg i walnij lebem w sciane "trzy kluczowe slowa do sukcesu" ahahahhahah jaki filozof i znawca sie znalazl. Kogo Ty udajesz o Panie ? Jak Ci sie wyrazanie opinii nie podoba, to nie czytaj, a nie zaczynasz tu wyzywac i wstawiac swoje durne zlote mysli. Rozbawiles mnie o znawco. A co do piwa, to pewnie sam masz ambasade na pol metra. Pozdrawiam
24. robkas
Zagranie Mclarena to piękne zagranie i wykorzystanie luk w regulaminie:) Nie lubię go ale należy podkreślić, że mają e teamie co niektórzy głowę na karku. Po to w końcu jeżdżą by wygrywać a nie jeździć na końcu stawki.
25. jaros69
Do nakładania kar są sędziowie i nikt tego nie zmieni. Taka jest decyzja sędziów i koniec. Tylko która to już reprymenda dla HAM-a w tym sezonie... Przepraszam ostatnio to było ostrzeżenie. Swoja droga dobrze ze HAM-on wygrał Q 3 bo RBR na czele to już nudne trochę ...
26. F1_Fan_
13. monselice
Pewnie że było ;D
27. Cwirs
Dla Ciebie piekne, dla mnie osmieszajace :] Po aferze szpiegowskiej zawsze beda dla mnie dnem, takich rzeczy sie nie wybacza. Ale szanuje Twoje zdanie, natomiast kolega yaneq delikatnie sobie u mnie przegial :]
28. radek_g
No to skoro można sobie kupić fory w kwalifikacjach za 10 tysi to wszyscy mogą tak zacząć robić. Podejrzewam, że można to najzwyczajniej na świecie wpisać w budżet jak rozwój bolidu. ŻENADA. Nie wiem z czego on się tak cieszył. Nawet jeśli nie zrobili tego celowo nie powinno być mu zaliczone to okrążenie na PP. Takie moje skromne zdanie. I z innej beczki, Borowczyk z Kochańskim jak zawsze "w formie":]
29. Cwirs
:]
30. yaneq
@27 polemizował z tobą nie będę. mam przechlapane więc cię już nie będę karmił. co do afery to i tak nie zmienia faktu, że mclaren w tej chwili jest zespołem który najskuteczniej potrafi przyspieszać swoje auto. ma świetnych kierowców i wspaniałe zarządzanie. ferrari jest moim zdaniem ostatnio bezpłciowe, czego nie można powiedzieć o mclaren mercedes! ciągle nie rozumiem, co ma hamilton do całego zajścia? gdyby ktoś z was zdobył PP po takiej dominacji to pewnie byście płakali? oj ludzie ludzie...
31. Grzesiek_1
HAM miał zbyt mało paliwa i przez to lżejszy bolid. Moim zdaniem powinien stracić PP - to nie było czyste zagranie. Właściwie teraz każdy będzie mógł tak "pogrywać" jechać na oparach i zatrzymać się tuż za linią startową.
32. yaneq
a propo komentarza. coś kojarzę, jak kochański mówił o rosbergu, że jest na okrążeniu wyjazdowym i niedługo zacznie okrążenie na czas. a rosberg w tym czasie w garażu jeszcze czekał. kubica ponoć też zjeżdżał, a z LT wyraźnie było widać, że robi sobie miejsce. poza tym najgorszą rzeczą w komentarzach jest całkowity brak emocji. w bbc to jest komentarz!
33. Łuki
Ciekawi mnie skąd wiecie że za zatrzymanie się po kwalifikacjach jest kara przesunięcia na starcie o X pozycji? Jakby tak było to na pewno zostałaby taka kara nałożona. Jak czegoś nie jesteście pewni, to po co piszecie głupoty?
34. łejn
Jakby to Kubica zrobił, to -5 pozycji na starcie by dostał + grzywna oczywiście.
35. Xabi89
Moim zdaniem takie manewry powinny być karane przesunięciem o co najmniej kilka pozycji w tył na starcie, gdyż 10 tys. $ to naprawdę niska cena za PP :).
36. Cwirs
@30 karmil ? Chlopie przy... sie do mojej wypowiedzi, nie masz argumentow i jeszcze bedziesz mnie od trolli wyzywal ? ej chlopie mialem Cie za inteligentego goscia - koniec konwersacji
37. MaCieQ
Hamilton słusznie dostał karę tych 10k $. Ale jeśli to byłby inny kierowca, napewno kara była by wyższa... Znacznie wyższa...
38. lukas605
Jakby Kubica tak zrobił to byście piali z zachwytu nad genialnym posunięciem ze strony Renault. A że jesteście z góry uprzedzeni co do Hamiltona to stąd wasze komentarze.
W F1 jak ktoś chce wygrywać nie może być kryształowo czysty tylko trzeba naginać przepisy (patrz Newey, Brawn, Schumi lub McL)
39. orto
We wszystkich rodzajach sportów motorowych na świecie, bez względu na ich rangę obowiązuje zasada, że to zawodnik ponosi odpowiedzialność za działania jego ekipy. Nie mnie oceniać czy to jest słuszne czy nie ale to zawsze zawodnik jest ukarany w tym przypadku. Jak wiemy pojęcie "cwaniactwa" ma podwójne oblicze, zazwyczaj zależne od punktu siedzenia. Najczęściej dla nas ktoś jest cwaniakiem a a druga strona ma się za wyjątkowego spryciarza. Uważam, że od lat akurat Mc Laren "genetycznie" obciążony jest bezwzględnym cwaniactwem albo i lepiej. Musieli doskonale wiedzieć ile HAM ma paliwa i zagrali po swojemu. Ostatecznie tym razem drogi wuj HAM-a był przecież obecny w ekipie s wiemy do czego jest zdolny. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do HAM-a. Robił swoje i to dobrze robił.
40. piotrek74
i następna dziura w przepisach (a raczej mało sprecyzowana kara ), na następnym Gp wszystkie bolidy powinny stanąć na torze(i zaczynamy sesję zdjęciową) -przynajmniej wszyscy kibice mieli by piękne zdjęcia
41. residentevil6
Ja osobiście nie lubię Hamiltona, nie jako kierowcę a jako człowieka. Bo woda sodowa mu uderzyła do głowy, ale na torze jest dobrym kierowcą. Popieram decyzję zatrzymania się na torze, ze względu na ewentualne późniejsze konsekwencje.
42. atomic
za dwa tygodnie wszyscy staną po Q na greenie i będzie zonk dla fia
43. Nifir
Nie lubię Hamiltona, nie lubię McL, ale to jest sport, rywalizacja, dlatego podziwiam Hamiltona, za to że potrafi nacisnąć i za to, że wielu na torze czmycha przed nim z przerażenia. Jeździ ostro i niebezpiecznie, dlatego wyrobił sobie respekt, jest wojownikiem i walczy o swoje. Dlatego nie lubię go, ale podziwiam jako zawodnika.
Zespół wyliczył ile kółek zrobi Hamilton, ale okazało się, że zdąży wykręcić jeszcze jedno i bardzo dobrze ze zaryzykowali! Zatrzymanie na torze, to kolejna dobra decyzja, znacznie gorzej by było gdyby nie mieli w baku paliwa na przetestowanie. Sędziowie również zareagowali słusznie, takie zachowanie nie jest zgodne z regulaminem, więc należy ukarać, ale nie jest też ono na tyle poważne by wyciągać poważne konsekwencje.
PS mam nadzieję, że byki dopadną go i zjedzą. ;) Mam nadzieję, że będzie ciekawie.
44. Voight
@39. orto powiedz mi kiedy zawodnicy zostali ukarania za przewinienia zespołu? Spy-gate? Singapore-gate?
45. wojtek17
najlepiej wjechac w żwirek
46. McLfan
Jak tak czytam te komentarze, to z jednej strony irytacja, ale z drugiej... co się będę przejmować głupotą innych, co nie? :D Najśmieszniejsze są komentarze, że sędziowie POWINNI dać większą karę. Nie wiem, gdzie Wy żyjecie, może Was prawo nie obowiązuje, ale Hamilton,a innych kierowców i sędziów na pewno tak. I za złamanie pierdoły nie mogą sobie wyciągać kar z kapelusza. Temu damy tyle, tamtemu tyle. PRAWO (nigdy nie jest sprawiedliwe :P )!
47. McLfan
A już nie śmieszne, a żenujące są sugestie, że Lewis zyskał na tym dużo czasu. 10kg = ~0,4s. Więc żeby spaść za Webbera, musiałby mieć ok 7 kg więcej. I teraz proszę sobie otworzyć głowę i pomyśleć ile Lewisowi zabrakło. :D Szklanki, by dojechać powoli, 2, 3 by dojechać normalnym tempem. 3 szklanki (0,75l, tak dla jasności, bo to nigdy nie wiadomo ;] ), to ok 0,5kg. Ale się nachapał tego czasu ten wstrętny Lewis
. ;]
48. Szybszy
46. McLfan Twój komentarz jest śmieszny. Dobrze wiadomo że dzięki mniejszej ilości paliwa zyskał na czasie okrążenia min 0.2s albo i więcej. Na moje powinno się go cofnąć kilka pozycji.
49. tasm.dis
@McLfan to takie z dupy wyliczenia za przeproszeniem ;) (Za dużo zaokrągleń). Jeśli zrobił dodatkowe kółko znaczy że wpierdzielił benzynę z tego powrotnego kółka bo pewnie zawsze jest ten zapas ponad 1L. Więc jako że Kanada to pewnie jeden z bardziej paliwożernych torów pewnie z 1,5L jak nic.. ;). Ale te wyliczenia także są z dupy najlepiej byłoby po prostu wziąć czas przedostatniego kółka. Poza tym ze akurat na tym nie zyskał nie znaczy że to źle (Jak ktoś prowadzi po pijaku to nie musi nawet wypadku spowodować żeby go kara spotkała) Dla mnie to zespoły z czołówki powinny w następnym GP wykorzystać tą 'lukę', to zapewne w jeszcze kolejnym nie będą liczyć czasu tego kółka plus dołożą karę finansową. Jeśli tak stanowi regulamin to niema co go naciągać ale niezwłocznie zmienić. Ale jeśli w regulaminie jest opisane iż należy zastosować jakąś karę i nie jest sprecyzowane jaką to mieliśmy do czynienia z przegięciem. Dla mnie najbardziej sprawiedliwym wyjściem było by nie uwzględnienie ostatniego kółka i kara finansowa.
50. tasm.dis
Miało być "nie znaczy że to nie jest złe"
51. McLfan
Przedstawiłem Wam te wyliczenia i ciągle mało? Skoro nie dociera, to nie moja wina. ;) To szczególnie do Szybszego, który między uszmai pewnie nie jest tak szybki... Cóż, jest tak, a nie inaczej. I tyle. A Wy to zaakceptujcie, bo się jeszcze coś stanie z jakąś żyłką...
52. anciolxxx
bla, bla.. ta , powinien być cofnięty, najlepiej żeby jechał z końca stawki, oddał swe miejsce Kubicy czy komuś kogo lubicie bo hama nie nawidzicie, nie mozecie na niego patzrec itd itd.dajcie trochę na luz, bo można peknąć ze śmiechu czytając wasze komentarze .
53. anciolxxx
patrzeć *
54. zibi15888
biedny HAM , tak po nim jeździcie , to zrobił zespół i to on powinien być ukarany , a z drugiej strony- czemy nikt wcześniej na to nie wpadł? i przypomniały mi się opony KUBICY z dawniejszego wyścigu (trzeba było zjechać je ,wygrać i zapłacić karę) -hehe
55. rjagiu
Moje zdanie na ten temat - jeśli można. Po pierwsze, jeśli zespół kazał Hamiltonowi zatrzymanie - po prostu wykonał polecenie i koniec. Po drugie nie zauważyłem w Waszych komentarzach, żeby ktoś zwrócił uwagę na opony. Hamilton przejechał 3 kółka (dwa pomiarowe i jedno wyjazdowe) na miękkich oponach, które są bezużyteczne na tym torze ze względu na ich szybką zużywalność. Hamilton jest znany z tego, że nie potrafi dbać o opony, tylko grzeje ile fabryka dała - i chwała mu za to. Dodatkowe kółko - nawet jeśli miałby na nie, wystarczającą ilość paliwa - to w jego przypadku jedno lub dwa okrążenia wyścigowe mniej. Nawet jeśli to okrążenie zjazdowe, a opony nie zużywają się jak przy tempie wyścigowym. Innymi słowy - wg mnie - kierownictwo bardziej niż o paliwo, boi sie o opony w samochodzie Hamiltona i dlatego kazali mu się zatrzymać. Życzę wszystkim wielu emocji w oglądaniu dzisiejszego wyścigu.
56. Szybszy
he he he. ale się roześmiałem. Wyraziłem tylko swoje zdanie a ty próbujesz mnie obrażać. Dla mnie kara powinna być adekwatna ale że ty jesteś zaślepiony Mc to nie dociera. Jak by to inny zespół tak zrobił też bym tak napisał. A i uważaj na żyłki bo chyba już mocno ci się napięła.
57. tasm.dis
Mało, bo nie dysponujesz pełnymi danymi, poza tym jak mówiłem to mało istotne. Dla mnie sprawa jest prosta. Mclaren postąpił nieuczciwie i w zależności czy kara była ściśle określona sędziowie postąpili zgodnie z regulaminem bądź pobłażliwie. (Jak Schumachera to dziabnęli jak wyprzedził w Monako i sprawa też jasna nie była) Tak czy siak na miejscu innych zespołów czołowych tak jak powiedziałem wcześniej w następnym GP zastosowałbym dokładnie ten sam manewr.
58. zibi15888
a jeszcze jedno, czy takie próbki są brane teraz po wyścigu czy przed?
59. Szybszy
a i tak się nie ciesz z PP Hama bo RB na twardych oponkach mykali. Wiec spokojnie by go objechali. To taki dodatek do żyłeczki ;)
60. tasm.dis
Swoją drogą to jedną z kilku wnerwiających rzeczy w F1 są ciągłe zmieniające się przepisy i nadal niezbyt jasne. Przez co co roku mamy kilka kontrowersyjnych sytuacji.
61. iceman09
No tak, niech reszta wleje sobie paliwa żeby tylko pomiarowe ukończyć i się zatrzymać. Tylko ja się pytam, komu to wtedy pomoże jeśli zrobią to wszyscy?
62. rabus30
Dyrektywy dyrektora wyścigu chociaż mniej ważnie niż regulamin FIA również obowiązują i powinny być respektowane. Z jednej strony faktycznie jest to postrzegane jako drobne nagięcie przepisów ( wykorzystanie luki prawnej ) z drugiej strony zwykłe cwaniactwo. Za to na bank jest to sygnał dla FIA, żeby wydać jasny i precyzyjny przepis w celu uniknięcia kolejnych takich zagrań - i to jak najszybciej.
Kurde jeszcze 2 i pół godziny.
63. xdomino996
Wie ktoś na 100% czy bedzie padać czy nie
64. mpstir
Osobiście nie przepadam za Hamiltonem, ale akurat w tym wypadku stwierdzam, że karę powinien dostać zespół (chociaż w rzeczywistości tak będzię, bo wątpię, że Hamilton ze swojej kieszeni wpłaci kasę). Sam Marti Whitmarsh powiedział, że popełniono błąd i mieli wybór, albo wrócić do garażu bez potrzebnego litra paliwa do badania, albo z literem pozostać na torze. Mieli jeszcze jeden wybór. Mogli wlać Hamiltonowi przed wyjazdem z garażu jeden litr więcej i byłoby po kłopocie. Zespół musi przewidzieć wszystko. Jeżeli nie jest w stanie wypełnić wszystkich punktów regulaminu, musi ponieść karę.
65. Perkoz_1
Dziwić mnie już powoli zaczyna ta nagonka na tym forum dotycząca wszystkiego co jest związane z Hamiltonem. Nikomu z was nie ujmuję wiedzy i miłości do tego sportu, stwierdzam jednak że większość piszących posty jest albo wysoce nieobiektywna w swoim myśleniu albo nie za bardzo orientuje się jakiej dyscyplinie sportu kibicuje. Dlatego przypominam: to F1, elita elit, sport motorowy, ryzyko i najwyższe umiejętności. To nie procesja ani rajd wędrowny po Roztoczu. I dlatego uważam, że Hamilton jest solą tego sportu. Walczak, furiat i ryzykant. Kierowca o jednych z najwyższych w historii F1 umiejętnościach. Kierowca któremu ściganie daje, poza kosmicznymi zarobkami także ogromną radość z jazdy. Kierowca który swoją jazdą daje bynajmniej mnie radość oglądania jego wyczynów. To taka niepokorna dusza jakich od dawna brakuje w F1. Ciągle zaostrzające się przepisy, miernota wielu kierowców i dziwna polityka włodarzy F1 od kilku lat dała w F1 totalną nudę. Nudę do potęgi. Zamiast ścigania i walki na torze od kilku lat oglądamy beznadziejne korowody bez najmniejszego wyprzedzania oraz politykierstwo teamów zwane inaczej taktyką w pit stopach. I coś takiego dalej chcecie oglądać? Bo ja nie. Ja chcę oglądać na torze 24 Hamiltonów czyli kierowców z ambicją, wolą walki i genialnymi umiejętnościami. Na dowód tego przypomnę wam niedawną odzywkę przez radio Hamiltona do swojego inżyniera który nakazał mu zwolnić bo się hamulce przegrzewały -" Czy my się ścigamy czy dbamy o bolid?" I to jest właśnie cały Hamilton. Robert w tym sezonie raczej nie ma szans na mistrzostwo. Dlatego z całego serca kibicuję jedynemu prawdziwemu kierowcy F1 czyli Hamiltonowi.
66. wikdan
naruszył regulamin, nie ulega to wątpliwości, kara natomiast jest śmieszna ale to HAM
67. anciolxxx
65. Perkoz_1 zgadzam się z Tobą w 100 % .
68. Siffredi
Hamilton i jego PP pasuje mi w tym wyścigu jak ta lala :) Sympatycznie będzie popatrzeć na to jak w RedBull hochsztaplerom ktoś przeszkadza :P Za incydent w Turcji i ustawkę tamtego wyścigu darzę ten zespół antypatią. Szkoda, że tylko MCLR potrafi być konkurencyjny by podrażnić ich ego. No ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :P
A kara za zatrzymanie na torze... ciut za wysoka. Liczę, że zespół potraktuje to zdawkowo. Życzę powodzenia panie Hamilton.
69. dziarmol@biss
68. Siffredi- Zgadzam się z tobą odnośnie RBR ale już co do Hamiltona to nie bardzo. Lewis powinien otrzymać wyższą karę za recydywę..Ale jak widać :stewardesy" mają inny punkt widzenia. A na przyszłe GP stratedzy zespołowi naleją taką ilość paliwa do bolidów do kwalifikacji żeby tylko dojechały do mety ;-)) A potem holownik .... wszak można
70. kaniuss
Co drugie GP to problemy z interpretacją regulaminu. Za dużo pierdołów, a za mało konkretów. PKT 1 Macie się chłopaki ścigać. PKT 2 FIA to cioty.
71. McLfan
dziarmol, nie miałbym pretensji, gdybyś tylko rozumiał to, co piszesz. Nie wiem, gdzie Ty recydywe widzisz. Wszak recydywa, to ciagle popełnianie tego samego typu wykroczenia, przestępstwa. Widział tu ktos cos takiego w wykonaniu Hamiltona? ;] Kara jest i to jedyna słuszna. jakąkolwiek cofka na starcie byłaby żartem do kwadratu. Niech sobie przypomną genezę powstania przepisu, a raczej rozporządzenia o minimalnym czasie okrążenia wyjazdowego...
72. cellam
tak czytam wasze wypowiedzi i uważam że jest to wina Hamiltona i zespołu dobrze wiedzieli ile jest paliwa oni jak i on i to była ich decyzja żeby zrobił kółko nadprogramowe bo dadzą rade i teraz weście pod uwagę że jak 4 kierowców następnym razem zrobi to samo bo mają jeszcze od 10 sekund do końca kwalifikacji to może być nieciekawie ale to tylko nasze gadanie wina jest po stronie całego zespołu bo nie wiemy kto tego bardziej chciał Hamilton i inżynier na to zezwolił czy zespół a Hamiltonowi w to graj bo i tak śmieszna kara będzie pogadają i tyle bardzo dużo w tym roku takich sytuacji jak nie z SC to ściganie w boksach albo przejeżdżanie przez ciągłą linie przy zjeździe do boksów trochę tego dużo a wszystko po zmianie władz FIA
73. McLfan
.../zjazdowego. Otóż w GP Bachrainu 08 Lewis i Heikki powoli wracali do boksow po kwalifikacjach i przyblokowali Alonso i Heidfelda. Dostali po plus 5 pozycji. i od tego czasu obowiązywał przepis, ktory wczoraj zlamal Lewis. Czy kogos zablokował? Czy wyrządził krzywde? Czy zdobył PP dzieki temu? NIE. Kwestie paliwa opisałem, ale niektórzy sa zbyt oporni... I przepraszam, ze w dwóch częściach pisze, ale korzystam z telefonu. Net zastrajkowal. :(
74. tomo241
Cellam, - masz rację. Mam podobne zdanie w tym temacie. Tak na dobrą sprawę na każdym wyścigu i treningach przed nim Hamilton i jego stajnia sprawdza jakąś lukę w przepisach. Efekt jest taki, że przechodzi mu to bez większych kar, natomiast każdy następny następny zawodnik z całą mocą odczuje surowość władz FIA. Ogólnie rzecz ujmując ich pupilek ...
75. McLfan
Tak, pupilek. :-D Kolega ma cos wspolnego z sezonem 2008, czy tylko tata opowiadał?
76. kumahara
Zgadzam się z @72. cellam, sytuacja zaplanowana z premedytacją a że ostatnio wiele mcl uchodzi wlaściwie na sucho to kombinują i kombinować będą - niestety.
77. McLfan
76, tak. Z premedytacją. Niektórzy powinni bajki dla dzieci pisac. Bo tylko one beda takie głupoty z pelna powagą czytac. ;]
78. kumahara
Masz rację dziarmol - recydywa jak zwykle, ten team jednak nie zapomniał jak to bywało za R. Dennisa. @ 77. McLfan - bajki? Bajki to twoje naiwne komentarze broniące mcl po każdym ich przekręcie.
79. McLfan
Nie bronię ich po każdym przekręcie. To, co sie wczoraj stalo, to czysty przypadek. Nikt normalny korzystając z miękkiej mieszanki nie robi 2 pomiarowych okrążeń, jesli nie jest do tego zmuszony. Lewis byl poprzez zepsucie poprzedniego. Jesli tego oczywistego faktu nie rozumiesz, to ja juz nic nie poradzę.
80. McLfan
A poza tym mało smaczne jest w Waszym wykonaniu robienie przytykow do uczciwości McLarenowi. Bo McLaren został skazany za szpiegostwo przemysłowe tak samo jak Wasze krystaliczne Renault, ale przynajmniej nie ustawial wyników wyscigu, jako wlasnie Renault. :P
81. msf1
No i gdzie ten co twierdził, że McL przykozaczył?
Dali ciała i tyle.
82. dziarmol@biss
71. McLfan- Otóż recydywa to notoryczne łamanie prawa w ogóle ;-))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz