Tarcza hamulcowa przyczyną problemów Vettela
Zespół Red Bull poinformował, że za kłopoty Sebastiana Vettela na ostatnich okrążeniach GP Hiszpanii odpowiedzialne było nietypowe rozwarstwienie się lewej przedniej tarczy hamulcowej.Zespół chciał, aby Niemiec wycofał się, jednak ten postanowił zaryzykować, ostatecznie kończąc wyścig na wysokim trzecim miejscu.
„Problem był bardzo dziwny, gdyż hamulce po lewej stronie przestały zupełnie pracować, a tarcza hamulcowa praktycznie rozpadła się na pół” wyjaśniał Christian Horner, szef zespołu.
Sebastian Vettel, który od początku sezonu nie ma zbyt wiele szczęścia, liczy że podobna sytuacja już się nie powtórzy.
komentarze
1. atomic
gdyby drastycznie zwolnił tempo to go wszyscy objechali
2. matito
wykazał się pokazał że pomimo uszkodzonych hamulców potrafił utrzymać taki tempo które pozwoli mu na utrzymanie pozycji
3. radosny
tak tak, a przyczyną wszystkich rozbitych szklanek jest zbyt duża grawitacja uniemożliwiająca ich przechwycenie zanim się rozbiją.
4. nabijacz_kont
No, Vettel ma trochę pecha.
5. pawel3012
Ostatni wyścig w wykonaniu Vettela mi się podobał. Trzeba mieć umiejętność jechania bez hamulców i nie rozbicia się. Co prawda da się hamować silnikiem, ale droga hamowania się wydłuża.
6. Lesiex
@5 przecież to żadna sztuka miał bardzo dużą przewagę nad 4 kierowcą więc kontrolował tempo , i siadły tylko przednie hamulce tył jeszcze został. Ale zapomniałem że hamowanie silnikiem dla kierowcy F1 to już wyższa szkoła jazdy.
7. leo_
Vettelowi się takie rzeczy zbyt często zdarzają. Chyba ten bolid jest za delikatny, jak na niego.
8. Janosoprano
Znowu to samo...@5-w stawce jest z 15 kierowców którzy to potrafią na 100%.
Niczego wyjątkowego nie zrobił.
9. Konik_mekr
Myślę, że ważniejsze od "umienia" hamowania silnikiem, jest umiejętność przestawienia się na taki tryb w trakcie wyścigu jadąc na 4. pozycji. GP Hiszpani pokazało, że Vettel ma łeb na karku i porządne nerwy:P
10. aees
nie przesadzajcie, hamowanie silnikem to nic trudnego, a ten jeszcze formułowski to bulka z maslem trzeba tylko uwazac by nie przegrzac
11. fankaVettela
ja nie wiem dlaczego wam się niektórym to takie łatwe wydaje... i skąd możecie wiedzieć jak poradziliby sobie inni kierowcy w sytuacji Vettela ? właśnie że zrobił coś wyjątkowego, bo nie jeden na jego miejscu by po prostu nie dojechał do końca, albo sam zrezygnował wcześniej. I mam nadzieje że limit pecha Sebastiana został już wyczerpany, a w Monako pojedzie po drugie w tym sezonie zwycięstwo.
12. fankaVettela
dobrze by było jakby wystartował z pole position i na to liczę, że Q też będą udane...
13. kuba1808
Nie wyścig świadczy o charakterze Vettela, a cały jego dorobek. Co do umiejętności kierowcy - hamowanie silnikiem to podstawa, którą każdy szanujący się użytkownik 4 i 2 kółek powinien posiadać. To jest F1, nawet Senna czy Chandok są wbrew pozorom niezłymi kierowcami, choć oczywiście daleko im do czołówki.
Konik_mekr dobrze zauważył, że większym wyzwaniem było powstrzymywanie się przed przyspieszaniem niż kontrola niesprawnego samochodu.
A co do samej awarii - Red Bull bardzo często ma problemy z kołami. Zarówno rok temu, jak i w tym sezonie zawsze coś się dzieje z przednimi kołami. A to nakrętka, a to hamulce, a to jeszcze coś innego. Czyżby kosztem, przykładowo, chłodzenia hamulców, dostosowano świetną aerodynamikę, tudzież "asa", którego rzekomo mają posiadać?
14. 6q47
Coś mi się zdaje, że tych "nietypowych" awarii jest zbyt wiele, a w dodatku nikt nie wie, gdzie jest limit tej nietypowości...
Odporny (Vettel) może i jest, ale gdzie jest granica jego odporności? Przecież dopiero wszyscy sie rokręcają, łapią temperaturę ciałą, nabierają szybkości - a On niestety musi "sobie radzić", niestety musi zgadywać co go jeszcze moze spotkać. Vettel nie ma zamiaru zbytnio odstawać od czołówki. Dobre miejsce zespołu nie daje uśmiechu na jego twarzy, zapewne jest wkurzony takim obrotem sprawy. Jego tytaniczna praca idzie na marne, a przyznacie, że nie jest to miłe.
Coś zmieniali przy zaciskach, czy może jakieś zanieczyszczenie materiału podczas produkcji? Komunikat komunikatem - muszą zmodyfikować analizowanie działania jakiejś zmiany pod katem niezawodności... w końcu to nie może tak być, że pilot "gołymi rękoma" musi sobie radzić na torze, nie zawsze będzie przewaga pozwalająca na prowizorkę, której celem jest dojechania do mety.
Pozdr.
15. seb1746
12. fankaVettela - zdecydowanie nie!!! lepiej niech wygra ktoś inny chociażby Kubica
16. eltek
10. aees
trzeba tylko uwazac by nie przegrzac ale czego ? przy hamowaniu silnikiem?
17. fankaVettela
15. seb1746 ja życzę Robertowi jak najlepiej ale 1 miejsce to chyba zbyt optymistycznie..., tak myślę
18. seb1746
17. fankaVettela - może zbyt optymstycznie....
19. grzes12
Najwidoczniej nie było aż tak źle z hamulcami , skoro dał radę dojechać mety . Jasne że ryzykował , no ale to ryzyko chyba jest wpisane w ten sport ...
Ciekaw jestem co tym razem znowu się przydarzy któremuś kierowcy RBR w Monaco ...?
20. AlMastar
@16. no chyba silnika a myślałeś że czego ??
21. vroomf1
20. AlMastar - widać że fachowiec z Ciebie :)
22. joo
a Hamiltonowi rozwarstwiła sie opona??? jakaś przyczyna rozwarstwienia tej tarczy musiała być no ale ja sie nie znam
23. piotrek
Hamilton to dzieciak. Po cholere tak wariował w końcówce wyścigu. Nie często zgadzam sie z komentarzami Borowczyka ale tutaj musiałem zrobić wyjątek. Co do Hamiltona to dodam że jeśli nie nauczy się myśleć i podejmować pewnych decyzji samodzielnie to będzie najbardziej nieprzewidywalnym kierowcą w F1.
RedBull ma problem z tymi hamulcami. Może są zbyt mocno obciążone niż w innych bolidach?
24. elin
Brawo Vettel !!! - i tyle :-)
Jeśli dobrze pamiętam, to podobne kłopoty miał Webber w Singapurze 2009, a wyścig zakończył w żwirku nie kończąc wyścigu ... Więc wcale nie jest tak łatwo jechać z uszkodzonymi hamulcami i nie każdy kierowca to potrafi.
19. grzes12 - tym razem ( dla odmiany ) nic się nie przytrafi kierowcom Red Bull. Dojadą do mety i razem z Robertem - podium ;-)
25. pawel123
drastyczne zwolnienie tempa... tia :) z 290 na 280 km/h
26. xdomino996
Ale nie róbcie z niego bóg wie kogo ja mam MZ ETZ 250 i pomimo ze to 2-suw (2-suwy mają słabsze hamowanie silnikiem) to i tak sobie sam potrafie dac z tym rade
27. grzes12
24 elin
Ja stawiam że tym razem na podium nie będzie żadnego kierowcy Czerwonego Byczka .... , na którym to raczej widzę Alonso , Kubicę i Hamiltona ;)
A może w związku z różnicą zdań dotyczącej ewentualnej awarii bolidu RBR zafundujemy sobie jakiś mały zakładzik ?
28. lechu55
Ja mysle ze Vettel nie wykazal sie niczym wielkim podczas tej pechowej dla niego koncowki ale i tak nalezą mu sie brawa ze zaryzykowal, opanowal chęc szybszej jazdy i jakos doczołgał sie do mety. Red Bull ma zawsze swietne kwalifikacje ale wyscig juz nie tak rózowy. Mysle ze Alonso stac na przerwanie passy tych 5 pole position Red Bulla. Nie sądze zeby Kubica pojechal na PP ale szansa na drugą linię jest.
29. pz0
RedBull ma w takim razie niezły orzech do zgryzienia. Produkcja jednej tarczy trwa kilka miesięcy.
30. Michu..
Renault nie nawala z czego jestem zadowolony
31. kaniuss
16 eltek 10 aees codziennie hamuje więc wie czego nie trzeba przegrzać... dla niego to bułka z masłem....
32. johnybooki
Nie zrobił nic wielkiego w porównaniu np do Gilles'a Villeneuve
33. JeriCho
lol
34. JeriCho
www.youtube.com/watch?v=Sl-gwEDnpmc
35. JeriCho
Robert Kubica onboard Monaco 2010 HD by Jericho :)
www.youtube.com/watch?v=Sl-gwEDnpmc po wklejeniu linku usuncie spacje w niektórych miejscach, bo jakimś cudem same się dodają.
36. elin
27. grzes12 - zakładzik korci ... i to bardzo ... ;-)). Ale chyba aż tak wielkiego zaufania do konstrukcji Neweya jeszcze nie mam ... Może przy okazji następnego wyścigu ... ;-)
37. grzes12
36 elin
Eh ... Szkoda ;) he he
pozdrawiam ;)
38. dex
śmieszą mnie wypowiedzi niedzielnych "kierowców^
39. dex
a co to skrzynia biegów ?? hehe
40. jar188
Co Wy wypisujecie z a głupoty!!! Przecież padła jedna tarcza , miał do dyspozycji jeszcze tylne hamulce!!! losie słodki czytać i rozumować trza umić, to też sztuka, ciężka do ogarnięcia dla niektórych.
41. atomic
40@jar188 i wszystko w temacie 10/10
42. xdomino996
Kubica 1 jaki czs na twardej jest szansa na PP
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz