komentarze
  • 66. mariusz-f1
    • 2010-04-04 22:57:24
    • *.opera-mini.net

    62.elin - Ale ja go jeszcze nie skreślam. Poczekamy, może się przebudzi jeszcze. No ale fakt jest taki, że trochę tych błędów z jego strony za dużo. A presja będzie, niestety coraz większa i oby w najbliższym czasie się przełamał i zaczął punktować. A sama wiesz, że o te punkty, nawet te najmniejsze będzie mu bardzo trudno walczyć, ponieważ konkurencja jest silna.
    Serdecznie pozdrawiam.

  • 67. kierowca
    • 2010-04-04 23:07:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ludzie są tylko ludzmi,
    to nie Pietrow zatrudnia obsługe.
    I jezeli z nią współpracowac nie potrafi to takie są efekty.
    Pietrow tylko czesc kasy zabezpiecza, a gwiazdą nie jest.

    Więc niech najpierw do mety dojedzie. Niech przejedzie cały dystans.
    Poki co pokazał jaki z niego fighter, jak go 2 Toro Roso objechały.
    Tą "walką" z Hamiltonem nie ma sie co podniecać bo to zadna walka nie była, HAM czekał tylko na dogodny moment i zrobił to co było oczywiste.

    Powtarzam, Pietrow powinien skupic sie na ukonczeniu wyscigu i ewentualnych walkach z zawodnikami konca stawki.
    Walka z czołówką to marnotrastwo opon i paliwa.
    Niech lepiej jedzie wolniej i pozna osiągi silnika, skrzyni, opon.
    Na dzien dzisiejszy jest tak samo zielony jak w pierwszym dniu testów w Jerez.


    Sądze ze bazuje tylko na tych 15 mln $. Co jest szkodą dla Renault i Roberta.

    No bo jak mają mu się mechanicy dopasować, skoro facet nawet pół dystansu nie przejezdza ?

  • 68. kierowca
    • 2010-04-04 23:11:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    z innego forum, ale info dość istotne
    h ttp:// f1. pl/Artykul.82+M59a4163576d.0. html

  • 69. elin
    • 2010-04-05 00:21:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    63. gryzipiorek & 66. mariusz-f1 - trzy wyścigi już za nami. Myślę, że jeszcze trzy kolejne można Pietrowowi dać na zgranie się z zespołem i wyrównanie swojej jazdy. A później, to już powinien zacząć zdobywać jakieś punkciki albo przynajmniej za bardzo nie odstawać na tle Roberta. Bo w przeciwnym razie może to być jego pierwszy i niestety ostatni sezon w F1.
    No chyba, że ma tak dobrego sponsora jak np. Kazuki Nakajima, którego Williams musiał trzymać w zespole pomimo braku punktów ;-)

  • 70. szmalec
    • 2010-04-05 09:00:31
    • Blokada
    • *.pools.arcor-ip.net

    Moze ja slepy ale jakos zadnego talentu i Petrova nie dostrzeglem.Co z tego ze blokowal Hamiltona skoro zarznal skrzynie biegow.Jego jazda jest chaotyczna i zupelnie niezaplanowana.Mierzy sily na zamiary.Gdyby byl talent to robilby jakies postepy."Na dzien dzisiejszy jest tak samo zielony jak w pierwszym dniu testów w Jerez".Pelna racja.Nie poczylil zadnych postepow.Nawet gdyby byl szybki udalo by mu sie pzynajmniej robic lepsze czasy w kwalifikacjach.

  • 71. safo
    • 2010-04-05 09:07:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    PIQUET Z WYBORGA czy pamiętacie debiuty Vetela.Ham. Kub. Ros. czy wyglądały jak Pietrowa, niestety wygląda na to, że kasa zapewniła miejsce w ekipie bo umiejętności i talent zostały wF2

  • 72. rewol
    • 2010-04-05 09:16:49
    • *.sadyba.pl

    Witam. Z tego co pamiętam z wypowiedzi kierownictwa Reni z przed sezonu to Pietrov pierwszą część sezonu ma się uczyć, a dopiero w drugiej części liczą, że będzie zdobywał jakieś punkty. Uważam, że jest w nim potencjał. Jak będzie dobrym uczniem i obserwatorem, to będzie z niego pociecha. A wychodząc trochę do przodu, to jeżeli Renault utrzyma na wysokim poziomie tempo rozwoju auta, to w następnym sezonie będą groźni i Kubek może zamieszać w czubie. Zresztą tak myślę po cichu, że w końcówce sezonu może to już nastąpić.

  • 73. piotrek74
    • 2010-04-05 09:56:12
    • *.51.59.2

    58. prolim-te dwa oczka są tylko dzięki dobremu startowi RK bo w wyścigu RK jakoś ciężko było nadrobić tą przewagę a w drugiej połowie GP kiedy Renówka traci nie było tak pięknie,a do tego porównując kierowców to bolid FI był szybszy--- nie wydaje Ci się ?

  • 74. kamil_k
    • 2010-04-05 10:36:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wiadome było że coś się musiało dziać z bolidem Roberta bo jak wiadomo on do konca nie odpuszcza i cisnie ile wlezie jesli z bolidem jest wszystko w porzadku. Szkoda że jednak Renault ma jakies problemu z bolidem.

  • 75. jaros69
    • 2010-04-05 10:36:54
    • *.chello.pl

    Jak zwykle oklaski dla Kubicy za wyciśnięcie z fanacuza ile dało. Mam mieszane wrażenia dot. PET-a. Startuje ok. ,ale potem jakby w trybiki cos wpadało.. Kilka błędów nie wiem czy z jego winy ( nie mam wiedzy na temat jesgo bolidu w tym wyścigu ) Wyprzedzony przez oba STR ... coś nie tak. Nie wierzę, że można tak oddać pozycje.. Może to ten debiut w F 1 go przerasta. Kubica pamiętajmy był testerem BMW pół sezonu. Szkoda, bo sam KUB nie da rady walczyć w klasyfikacji konstruktorów.

  • 76. kamil_k
    • 2010-04-05 10:38:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i zapomniałem dodać że czuję wielką ulge że nie musze juz czytac tłumaczen o kiepskim bolidzie wiiljego trampa i doktora tajsena. Wielka ULGA :) Renault przebija o klase BMW we wszystkim.Cieszy dobry wybór Roberta :)

  • 77. owadd
    • 2010-04-05 11:12:55
    • *.159.162.102

    @70. szmalec Nie wiem jak można zajechać półautomatyczną skrzynie biegów, kiedy jedyne co może zrobić kierowca to przyciskanie łopatek przy kierownicy w celu zmiany biegów. Jemu się po prostu coś zrypało.... Zarżnąć to można skrzynie w Syrence bez zsynchronizowanych biegów:)

  • 78. MaMuT
    • 2010-04-05 13:26:58
    • *.adsl.inetia.pl

    Owszem można pół automat zarżnąć przykładem może być zbyt ostra redukcja biegów przy dohamowaniu wtedy na synchronizatory i sprzęgło działają gigantyczne siły a i kierowca nie ułatwia tego zadania. Petrov jeździ zbyt agresywnie bo chce pokazać że nie jest słabszy od Roberta. Ale to niestety go gubi bo brak mu doświadczenia i woli walki. Alonso 3/4 wyścigu przejechał bez sprzęgła co ostatecznie zarżneło silnik Bez Sprzęgła Kierowca musi w idealnym momencie musi dobrać moment redukcji bo gdy zrobi to za wcześnie Motor siłą rozpędu kół będzie schodził z obrotów w sposób sinusoidalny a nie stały Brak mocy i w krótkiej chwili Praca na ograniczniku przy każdej redukcji z każdego biegu

  • 79. prolim
    • 2010-04-05 14:58:39
    • *.177.128.109

    @73
    Nie interpretuje faktów w jakiś dosłowny sposób. To, że Sutil zniwelował stratę z 6s. do 2s. pod koniec wyścigu nie znaczy, że FI jest szybsze. Kubica wiedział, że nie da rady z Rosbergiem, więc kontrolował sytuację z tyłu, jak tylko FI się zbliżyło Kubica zaczął kręcić podobne czasy i ostatecznie przyjechał 2,5s przed nimi. Też trzeba pamiętać o tym, że Sutil musiał cisnąć, miał na ogonie Hamiltona.

  • 80. fullbzikaaa
    • 2010-04-05 16:10:05
    • *.chello.pl

    @73 Rosberg, Robert i Sutil jechali jednym tempem cały czas. Cała trójka kontrolowała się wzajemnie. Jak któryś z nich przyśpieszył na okrążeniu, to pozostała dwójka zaraz skontrowała na kolejnym okrążeniu. Śledziłem tę trójkę na Live Timmingu podczas wyścigu, tak więc żaden z Nich nie miał szans dogonić rywala. Zresztą zajrzyjcie na tekst najszybsze okrążenia, to zauważycie, że czasy między Nimi różnią się setnymi częściami sekund.

  • 81. modafi
    • 2010-04-05 17:06:09
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Eh a jak myslicie czemu Pietrov ma dobre starty? Bo jest na starcie duzo lzejszy od bolidow przed nim, zwlaszcza od Williamsa, ale tez TR i Saubera, o nowych nie wspominajac. Podobnie Robert, dzieki temu ma dobre starty, ale z przodu stawki roznice nie sa juz tak duze. Tym bardziej szkoda, ze Renault nie jest dosc szybkie w kwalifikacjach. Problemy tkwia w areo, miejmy nadzieje, ze beda sukcesywnie niwelowane. Wracajac do Rosjanina to uwazam, ze jest na razie calkiem zielony i potrzebuje jeszcze wielu kilometrow by poznac granice w F1. Nie zgadzam sie jednak by go ganic za porazke w starciu z oboma bolidami TR. Mysle, ze juz wtedy mial problemy ze skrzynia. Trzeba byc idiota zeby sadzic, ze oddal dwie pozycje w rownej walce na kilku zakretach. Sorry, ale TR to nizsza liga. Chcialbym sie tez dowiedziec skad macie info o zapisach w kontrakcie Pietrova mowiacych o udziale jego punktow w punktach zdobytych przez Roberta?

  • 82. Kosiarz
    • 2010-04-05 19:03:54
    • *.182.45.66.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    81. modafi
    o kontrakcie Petrova rozpisywały się swojego czasu portale internetowe i gazety przytaczając m.in. słowa szefa zespołu Renault, tylko stąd - przynajmniej ja:D

  • 83. piotrek74
    • 2010-04-05 20:49:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @79-tez nie podpieram się tymi różnicami co podałeś ponieważ @80 wyłożył kawe na ławe .Chyba źle to wyjaśniłem ,chodziło mi o to aby zamienić tych dwóch kierowców miejscami w bolidach+miejsca( nie uważam aby Sutil był na poziomie RK ). I Mi wychodzi ze Robert w FI bardziej naprzykrzał by się Rosbergowi niż przejmował się Sutilem w Reni.
    Przy normalnej pogodzie jak Renia nie zrobi postępu większego niż FI to mają nie ciekawie
    Po 1 nie mają szybkości w Qalu =pozycja za nimi
    po 2 nie zawsze Robert na starcie może ich łyknąć=będzie się wlókł za nimi
    Po 3 Renówka po około 15 okrążeniach traci swoją przewagę =zero wyprzedzenia kogo kolwiek, zostaje tylko obrona pozycji
    Po 4 FI zazwyczaj ustawione jest na szybkość =ciężko ich wyprzedzić
    Ps. bardzo Mnie zdziwiło to że naciskany Sutil potrafił szybciej jechać, przecież zazwyczaj dwa walczące bolidy traciły .Zyję nadzieją że Renia poprawi te swoje niedociągnięcia i naprawdę zacznie zagrażać czołówce, bo jak na razie nie widzę ich tam

  • 84. loniaD
    • 2010-04-05 20:57:15
    • *.adsl.inetia.pl

    tak samo jak teraz Piertrov czuł się pewnie Kubica będąc na stanowisku 2giego kierowcy w bmw; renault trenuje Pietrovem nowe ustawienia itp.przynajmniej tak to widzę; nie jestem ekspertem i to jest mój 3ci sezon z F1, ale swoje zdanie mam ;)

  • 85. szerter
    • 2010-04-05 21:12:19
    • *.com-promis.3s.pl

    Trochę trudno eksperymentować z nowymi ustawieniami u kierowcy bez doświadczenia w tej serii, bo nie ma co liczyć na fachową ocenę i konstruktywne wnioski. To raczej VP dostaje ustawienia RK i próbuje zrobić jak najlepszy przejazd, ale z racji tego że obaj mają zbliżoną wagę i wzrost to czasy powinny być praktycznie identyczne. Ponieważ tak nie jest, to VP zaczyna za bardzo się starać, odczuwa zbyt dużą presję i czasem sypie błędami. Teraz tylko spokój może go uratować.

  • 86. figo7
    • 2010-04-05 21:32:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślę że jest to ciekawa stronka http:/ /www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=15562

  • 87. gryzipiorek
    • 2010-04-05 21:42:02
    • *.adsl.inetia.pl

    69. elin. Pewnie - trzeba dać mu czas na dotarcie.
    Ja tylko przypomniałem sobie Roberta, który od początku startów w F1 dawał powtarzalne i celne uwagi na temat zachowania bolidu BMW i na ogół "jego" poprawki odnosiły skutek. Musiały być trafne tym bardziej, że Nick jest o 36 cm niższy od Roberta i ma zdecydowanie mniejszą masę.
    Pamiętam też, że nie mógł dogadać się ze swoim hinduskim inżynierem i wręcz kpił, gdy inżynier chciał wprowadzić poprawki, które były nieskuteczne chwilę wcześniej.
    Pamiętam też Heidfelda, który nie mógł uwierzyć, że Robert osiąga zdecydowanie lepszy czas od niego.
    To wszystko sprawia, że w porównaniu z Robertem Pietrow jest zaskakująco :"nieaktywny". Tak, jakby nigdy wcześniej nie ścigał się.
    Ale.. dajmy mu czas - może jednak czegoś się nauczy..

  • 88. elin
    • 2010-04-06 00:59:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    87. gryzipiorek - Robert, podobnie jak np. Vettel czy Hamilton, to dla mnie wyższej klasy kierowcy. Których nie sposób było nie zauważyć już od ich pierwszych występów w F1 - kierowcy z talentem. Przy nich, to faktycznie Rosjanin wypada słabo.
    Jednak ja bardziej bym porównywała Pietrowa z innym tegorocznym debiutantem, który podobnie jak Witalij dopiero " stawia pierwsze kroki " w jednym ze starych zespołów, czyli Hulkenbergiem z Williamsa ( debiutujących w nowych teamach pomijam, ponieważ ich sytuacja jest zupełnie inna i ciężko jeszcze określić formę kierowcy na tle tych bolidów ). Większość osób nazywa Nico - wielkm talentem, a jak dla mnie ( na razie ) nie wyróżnia sie niczym szczególnym i prezentuje podobny poziom co Pietrow. Obaj są na etapi nauki ... - cierpliwie trzeba jeszcze kilka wyścigów poczekać, aby ich właściwie ocenić ...

  • 89. elin
    • 2010-04-06 01:10:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * wielkim
    Jeszcze dodam ;-) - również pamiętam niezbyt udaną współpracę Roberta z jego inżynierem. Na szczęście BMW przynajmniej ten błąd w miarę szybko naprawiło ...

  • 90. prolim
    • 2010-04-06 01:40:57
    • *.177.128.109

    @83
    Qual był dziwny. Nie ma co się nim sugerować za bardzo. Zresztą strata była chyba liczona w tysięcznych częściach sekundy do FI. Owszem byli jednym bolidem przed Renault, ale drugim byli za. Dodatkowo skończyli wyścig za Renault. Po 15 okrążeniach sytuacja się klaruje na torze i nic specjalnego się nie dzieje w całej stawce. Zresztą, czy FI kogoś po 15 okrążeniu wyprzedziło?:D Sutil odpierał ataki Hamiltona przez 3 kółka - gdzie mocno naciskał go, potem jechał w przedziale 0,5 - 1s i nie miał szans na atak. Nie twierdzę, że FI ma słaby bolid, dla mnie przesadą jest pisanie, że FI czy Williams jest lepszy niż Renault, bo póki co nic praktycznie na to nie wskazuje. Może i Kubica by więcej wycisnął z FI, a może nie, nie dowiemy się tego, zresztą Giancarlo pokazał co to znaczy różnica w bolidach - o wiele słabszym FI zdobył 2 lokatę, a o wiele mocniejszym Ferrari nawet w 10tce się nie znalazł... Zresztą, są różne tory i jednym pasują bardzie jedne a innym inne. W 3 pierwszych wyścigach Renault zdobyło o wiele więcej ptk niż FI czy Williams, mimo, że ukończyli w zasadzie dwa i to za każdym razem jednym bolidem... :P Renault powtarza jak mantrę, że startują ze słabszego poziomu i ich siłą jest rozwój, jeżeli to okaże się prawdą to jestem ciekaw efektów:)

  • 91. lechart
    • 2010-04-06 07:46:35
    • *.olsztyn.mm.pl

    Kubica pokazał znów najwyższą klasę. To chyba najlepszy kierowca w stawce. Potrafi z samochodu "wycisnąć" co tylko możliwe, ale z rozumem, tak aby go nie "zarżnąć". Jeżeli chodzi o Pietrowa, to z moich obserwacji wynika, że "zjada" go ambicja i chęć dorównania bardzo szybko najlepszym, a szczególnie Kubicy. Jego umiejętności, a może i talent nie pozwalają mu na to. Przy okazji nie "szanuje" samochodu i stąd takie rezultaty. Miejmy nadzieję, że wyciągnie wnioski i następny wyścig ukończy i tego mu życzę. Najbardziej cieszy mnie jednak to, że Kubica jest w strefie pretendentów do MŚ.

  • 92. hotshots
    • 2010-04-06 09:09:41
    • *.chello.pl

    88. elin
    W pełni popieram
    Pietrow "ciężka noga" i Hulkenberg "wszystko cool" może się dotrą w miarę szybko,
    bo na razie jeden ma tylko starty do zapamiętania, a drugi luz w wypowiedziach

  • 93. bullit34
    • 2010-04-06 09:49:07
    • *.254.172.68

    Brawa dla Roberta i całego zespołu a Pietrow no niestety miał pecha może Chiny okażą się szczęśliwe, wierzę iz ten zawodnik przywiezie kilka cennych punktów.

  • 94. gryzipiorek
    • 2010-04-06 11:48:11
    • *.adsl.inetia.pl

    89. elin - Naprawa Saubera (dawne BMW) trwa nadal - pożegnali Williego Rampfa - to chyba ostatni akt rekonstrukcji teamu, ale jakże ważny...
    Szkoda tylko, że tak późno..

  • 95. dziarmol@biss
    • 2010-04-07 08:50:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    89. elin- masz na myśli tego inżyniera z Perskim rodowodem?? że szybko?? cały sezon 2007 Robert męczył się z tym gamoniem (gdzie tu szybkość?), choć w gruncie rzeczy Robert męczył się w ogóle w BMW ;-))

  • 96. elin
    • 2010-04-07 18:11:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    94. gryzipiorek - lepiej późno, niż wcale ... Mam nadzieję, że zastąpienie Rampfa Jamesem Keyem okaże się dla Saubera - strzałem w dziesiątkę - i dość szybko przyniesie dla zespołu pozytywne rezultaty.

    95. dziarmol@biss - zgadza się, miałam na myśli wymianę Ahmadiego na Cuquerelle. Ogólnie, to Robert długo musiał czekać na zmiane inżyniera, ale jak na standardy panujące w BMW ( ich " bystrość " w podejmowaniu decyzji ), to uważam, że ten zespół naprawdę szybko zareagował na problemy Kubicy ;-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo